Sunday, March 4, 2012

နက္ျဖန္ မနက္ ေက်ာင္းတက္မယ္


“ကဆုန္မိုးေသး ျမက္သားေမြး” “နယုန္မိုးဆို ျမက္သားညိဳ” တဲ့။
ခု ကဆုန္လလယ္ဆိုေတာ့ က်မတို႔ ဒုကၡသည္စခန္းေဘးက ေတာေတာင္ေတြမွာ သိပ္မၾကာခင္က ေပါက္လာတဲ့ ျမက္သားေပါက္ကေလးေတြနဲ႔အတူ ဖလံေတာင္ေဝွး၊ ရဲရဲနီေနတဲ့ ဂံုမင္းေတြ၊ ပဒပ္စာ၊ မွ်စ္စို႔ေတြ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္းနဲ႔ ေျမၾကီးထဲက ထြက္လာၾကတယ္။ သစ္ပင္ သစ္ရြက္ သစ္ခက္ေတြကလည္း မိုးန႔ံေၾကာင့္ ေခါင္းေထာင္လာၾကတယ္။

မိုး မၾကာခဏ ရြာေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ၾကည့္ၾကည့္ ေတာေတာင္ေတြမွာ ေတာင္ခိုးေဝေဝ ျမဴေျခစိုင္းစိုင္းနဲ႔ ျမင္ရသူအဖို႔ လြမ္းေမာသာယာ ၾကည္ႏူးေနရပါတယ္။ တခါတရံ ေတာင္ေတြမွာ တိမ္ေတြက ပုခက္စီးေနတတ္ေသးတယ္။

က်မ လက္ရိွေနထိုင္ရတဲ့ ဝန္းက်င္႐ႈခင္းက ခ်င္းေတာင္ေဒသနဲ႔ သိပ္ကို တူတာပဲ။ ေက်ာက္သားျဖစ္ေနတဲ့ ေတာင္ေတြမွာ တြယ္ကပ္ေပါက္ေနတဲ့ သစ္ပင္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ထူထူထဲထဲေတြကေတာ့ မတူပါဘူး။ ခ်င္းေတာင္ ေဒသမွာ ေရႊ႔ေျပာင္းေတာင္ယာ ေတာမီးေၾကာင့္ ေတာင္ေတြ ကတံုးျဖစ္ကုန္ၿပီ။

ေရႊ႔ေျပာင္းေတာင္ယာကိုမီၿပီး အသက္ေမြးရတဲ့ ခ်င္းေတာင္ေဒသက သူေတြရဲ႕ သားသမီးေတြ အခုလို မိုးဦး ေက်ာင္းဖြင့္မယ့္ အခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းရိွမယ့္ ေဒသေတြဆီ မိဘေတြ ပလိုင္းနဲ႔ သိုင္းပိုးၿပီး လုိက္ပို႔ေနေလာက္ၿပီ။ ငယ္ရြယ္ႏုနယ္ေသးတဲ့ ခေလးေတြမို႔ မိဘနဲ႔ အတူေနခ်င္တဲ့ စိတ္ကို ထုတ္ေဖာ္ျပတဲ့ ငိုသံေတြလည္း ေတာေတာင္ လမ္းတေလွ်ာက္ ပဲ့တင္ထပ္ကုန္မွာပဲ။

ရြာကေန တေနကုန္ ေတာင္တက္ေတာင္ဆင္း လမ္းေလွ်ာက္မွ ေရာက္ရတဲ့ စာသင္ေက်ာင္း ရိွရာကို မိဘက သားသမီး စာတက္ပါေစဆိုတဲ့ စိတ္ေစတနာသာ ပို႔ရတယ္။ ဘယ္ခြဲရက္ပါ့မလဲ။ တခုလိုခ်င္ရင္ တခုေပးဆပ္ရတဲ့ ေလာကနိယာမ အတိုင္းပါပဲ။

အိ္မ္နဲ႔ ခြဲေနရတဲ့ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးေတြ ေဆြမ်ဳိးနီးစပ္ မိဘမဟုတ္တဲ့ သူစိမ္းအိမ္မွာ ေနရတာကလည္း သူတို႔အတြက္ ေလာကဓံရဲ႕ တိုက္ပြဲတခုပါ။ ဘဝတိုးတက္မႈအတြက္ ေမတၱာတရားေတြနဲ႔ လဲလွယ္ရတာကို ျမင္ရတိုင္း က်မရင္ထဲ နင့္နင့္သီးသီး ျဖစ္ရပါတယ္။

က်မေထာင္ဝင္စာ ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ေထာင္ဝင္စာ ၁ဝ ႏွစ္ ခရီးမွာ ခ်င္းတြင္းျမစ္၊ မဟာၿမိဳင္၊ ယာၾကီးလမ္း၊ ပံုေတာင္ပံုညာ၊ ခ်င္းေတာင္လမ္းတေလွ်ာက္ ရာသီအလိုက္ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ သဘာဝ႐ႈခင္းေတြကို ရင္ထဲ စြဲၿမဲေနေအာင္ မွတ္မိရသလို အဲဒီေဒသက ခေလးငယ္ေတြရဲ႕ ပညာေရးကိုလည္း အခုထိ ျမင္ေယာင္ရင္း ရင္ထဲ ထိထိခိုက္ခိုက္ ျဖစ္ရပါတယ္။

ဒီတုန္းက က်မက ျပည္တြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပမွာ ေနထိုင္သူမို႔ ေတာင္ေပၚေဒသ ေက်းလက္က ခေလးငယ္ေတြရဲ႕ ပညာေရးကို ၿမိဳ႕ျပနဲ႔ပဲ ႏႈိင္းယွဥ္ခဲ့သူပါ။

က်မတို႔ ကေလးၿမိဳ႕အသြားဆို ပံုေတာင္ပံုညာကို မနက္ ၄ နာရီ ျဖတ္ရပါတယ္။ လမ္းေကာင္းမယ္၊ ကားေကာင္းမယ္ ဆိုရင္ေပါ့။ အားလံုးအဆင္ေျပရင္ ဂန္႔ေဂါကို မနက္ ၇ နာရီ ေရာက္ပါတယ္။ တညလံုး ေမွးငိုက္လာတဲ့ က်မတို႔ခရီးသည္ေတြ မနက္ ၄ နာရီဆို ကားသမားဖြင့္တဲ့ တရားေခြ၊ မႏၲေလးသိန္းေဇာ္ ဒါမွမဟုတ္ ဆရာညႇာေရးတဲ့ ျပည္ေတာ္ဝင္ သီခ်င္းေၾကာင့္ စိတ္ထဲ ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူးနဲ႔ အိပ္မငိုက္ေတာ့ပါဘူး။ တခါတရံ ေကာင္းကင္က လမင္းရဲ႕ အလင္းေရာင္နဲ႔ အာ႐ံုရဲ႕အလင္းေရာင္နဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေငးေမာရင္း လိုက္လာရပါတယ္။

ေတာေကာင္ေလးေတြ ေျပးလႊားေနတဲ့ ကားလမ္းေဘးေတြမွာ အျဖဴအစိမ္းဝတ္ ခေလးငယ္ေတြ ထမင္းထုပ္ကို လက္ကဆြဲလို႔ မနက္ ၉ နာရီ ဖြင့္မယ့္ ဂန္႔ေဂါေက်ာင္းဆီကို လမ္းေလွ်ာက္သြားေနၾကပါၿပီ။ သူတို႔ကို ျမင္ရင္ ကားေပၚမွာ လူတင္လို႔ ရေသးရင္ ကားဆရာေတြက ဟြန္းသံေပးၿပီး ကားရပ္ေခၚတင္ၾကတယ္။

သူတို႔ကလည္း ခေလးပီပီ ဟန္ေဆာင္မျငင္းဘူး၊ လိုက္လာၾကတယ္။ သူတို႔လက္ျပလို႔ ကားေတြ ရပ္မေပးရင္လည္း ဘာမွ မေျပာရွာၾကပါဘူး။ အုပ္စုလိုက္ ေက်ာင္းလာတက္ၾကတဲ့ ခေလးေတြ ကားေပၚမွာ ဗီဒီယို ဖြင့္ထားလည္း ခဏသာ ၾကည့္ႏိုင္တယ္။ တေျဖးေျဖး ငုိက္သြားၾကေရာ။ အိပ္သာငိုက္တာ လက္ထဲက ထမင္းထုပ္ေတာ့ လြတ္မက်ေအာင္ တင္းတင္းဆုပ္ထားတယ္။

ကားဆိုတာကလည္း အခ်ိန္မွန္ အၿမဲျဖတ္ေနတဲ့ ကားမဟုတ္ေတာ့ ကားကို အားထားလို႔ မရပါဘူး။ ဒီေတာ့ သူတို႔ေျခေထာက္ေတြကိုသာ အားကိုးၾကရတာပါ။ ဂန္႔ေဂါၿမိဳ႕ထဲေရာက္ရင္ေတာ့ ကားလမ္းေဘးက အထက္ေက်ာင္းၾကီးထဲကို အိပ္ခ်င္မူးတူးနဲ႔ သူတို႔ ဝင္သြားၾကတယ္။ ဒီေလာက္ ပင္ပင္ပန္းပန္း လမ္းေလွ်ာက္လာခဲ့ရတဲ့ ခေလးငယ္ေတြ စာသင္ခန္းထဲမွာ စိတ္ ၾကည္ၾကည္လင္လင္နဲ႔ စာသင္ႏုိင္ပါ့မလားလို႔ က်မ မၾကာခဏ ေတြးမိရတယ္။

ဂန္႔ေဂါအထက္တန္းေက်ာင္းကို ေက်ာင္းလာတက္ဖုိ႔ သူတို႔ လမ္းေလွ်ာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ေက်ာင္းသားခေလးငယ္ေတြ အိပ္ယာထဲမွာ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္နဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္။

ခ်မ္းသာတဲ့ မိဘရဲ႕ ခေလးငယ္ေတြဆို ကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္နီးမွ မိဘက လုိက္ပို႔။ စာသင္ခန္းဝ ေရာက္တဲ့အထိ ကိုယ့္ခေလးကို စိတ္မခ်လို႔ မွာလို႔ မဆံုးႏုိင္ဘူး။ ဆြဲျခင္းထဲမွာ အပူ အေအး စားစရာ မ်ဳိးစံု။ ေက်ာင္းဖယ္ရီကား စီးရတဲ့ ခေလးငယ္ေတြလည္း ဖယ္ရီကားေပၚမွာ သက္ေတာင့္သက္သာ စီးသြား၊ ေက်ာင္းေရွ႕အထိ စပယ္ယာက လိုက္ပို႔ေပးေသးတယ္။ ဘက္စ္ကားနဲ႔ သြားရတဲ့ ခေလးငယ္ေတြလည္း လူ က်ပ္တာက လြဲလို႔ ေျခက်င္ လမ္းမေလွ်ာက္ရဘူး။

ၿမိဳ႕ျပ ခေလးငယ္ေတြထက္စာရင္ ေတာင္ေပၚေဒသက ခေလးငယ္ေတြ ပင္ပန္းေပမယ့္ အသက္ အႏၲရာယ္ မရွိဘူးလို႔ ေတြးၿပီး ေျဖလို႔ရႏိုင္ေသးတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေရအဆံုး ကုန္းတဝက္မို႔လား။

မုိးလယ္ေလာက္ဆို က်မတို႔ မဟာၿမိဳင္၊ ယာၾကီးလမ္း၊ ပံုေတာင္ပံုညာကို အားကိုးၿပီး ကေလးအက်ဥ္း ေထာင္ ေထာင္ဝင္စာခရီး သြားလို႔မရေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ ခ်င္းတြင္းျမစ္ ေရေၾကာင္းလမ္းခရီးကိုပဲ အားထားရပါေတာ့တယ္။

အထက္က ေတာင္က်ေရအရွိန္နဲ႔ ပါလာတဲ့ သစ္တံုးေတြ၊ သစ္ျမစ္ေတြက ေရစီးသန္သန္နဲ႔ ေပါင္းလန္ေနတဲ့ ခ်င္းတြင္းျမစ္ထဲမွာ ေနရာအႏွံ႔ စီးေမ်ာေနပါတယ္။ ဒီသစ္တံုး သစ္ျမစ္ေတြနဲ႔ မတုိက္မိေအာင္ သေဘၤာ စက္ေလွ၊ ေဖာင္သမားေတြက ေရွာင္ၾကတယ္။ မေရွာင္ရင္ အရွိန္နဲ႔တိုက္မိၿပီး အသက္အႏၲရာယ္ ထိခိုက္တဲ့အထိ ျဖစ္သြားတတ္တယ္။ ဒါ့အျပင္ ခ်င္းတြင္းရဲ႕ “ အထက္မွာ ေပ၊ ေအာက္မွာ ေရႊ၊ အလယ္ဝက္သိုက္ မ်က္ျဖဴစိုက္” ဆိုတဲ့ အထင္ကရ ဝဲေတြက အခုလို မိုးတြင္းမွာ ေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းေအာင္ အသံေပးတတ္တယ္။ စိတ္မထင္ရင္ အျမန္ယာဥ္ (ေရွာ္တယ္) ေတြကို ဆြဲႏွစ္ပစ္တတ္လို႔ အဲဒီေနရာေတြေရာက္ရင္ ခရီးသည္ေတြ အသံတိတ္ ဘုရားစာရြတ္၊ ပိုင္ရာဆိုင္ရာမ်ားကို ပသပါတယ္ဆိုၿပီး ပါလာတဲ့ ထမင္းေတြ စထိေလာက္ ျမစ္ထဲပစ္ခ်ၿပီး အႏၲရာယ္ကင္းေအာင္ ဆုေတာင္းၾကတယ္။

ခ်င္းတြင္းျမစ္ထဲမွာ မိုးေလေၾကာင့္ လိႈင္းထေနရင္ နီးစပ္ရာ ကမ္းကပ္ၿပီး မိုးေလၿငိမ္တဲ့အထိ ေစာင့္ရတယ္။ ဒီလို ခရီးမ်ဳိး၊ ဒီလိုလမ္းမ်ဳိး ငါတုိ႔ ေနာက္တခါ ဘယ္ေတာ့မွ မသြားဘူးလို႔ က်မတုိ႔ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ မရိွသလို ေဒသခံ ျပည္သူေတြလည္း ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ သဘာဝတရားကို က်မတို႔ လူသားေတြ မကာကြယ္ႏိုင္ေပမယ့္ သဘာဝတရားကိုေတာ့ ခုခံၿပီး ေနၾကရပါတယ္။

ဒီထဲကမွ ေက်ာင္းပို႔ရတဲ့ ကူးတို႔ေလွသမားေတြလည္း ခ်င္းတြင္းျမစ္ေပၚမွာ ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီဆို အၿမဲ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ ခ်င္းတြင္းျမစ္ထဲက လိႈင္းေပၚ နိမ့္လိုက္ ျမင့္လိုက္ျဖစ္ေနတဲ့ ေလွေပၚမွာ အျဖဴ အစိမ္းဝတ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ခေလးငယ္ေတြကို ျမင္ၿပီး က်မတို႔ ခရီးသည္ေတြ အံ့ၾသထိတ္လန္႔ၾကရပါတယ္။ တစံုတခုမ်ား ျဖစ္သြားရင္ဆုိတဲ့ အေတြးကိုလည္း “နိမိတ္” ဆိုတာနဲ႔ အလန္႔တၾကား ဖယ္ထုတ္ပစ္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေလးေတြအေပၚ စိုးရိမ္ပူပန္မႈကေတာ့ ရပ္မသြားခဲ့ပါဘူး။

အလယ္တန္းေက်ာင္း၊ အထက္တန္းေက်ာင္းေတြ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကမ္းအတြင္းက ရြာေတြမွာ တိုးမလာဘဲ ခ်င္းတြင္းျမစ္ထဲမွာပဲ ေက်ာင္းပို႔ ကူးတို႔ေလွေတြ တိုးလာပါတယ္။ စာသင္ခ်င္တဲ့ ခေလးငယ္ေတြ စာတတ္မွ လူရာဝင္မွာဆိုတဲ့ အသိရိွၿပီး ၾကိဳးစားေက်ာင္းထားေပးတဲ့ မိဘေတြရွိတာကို ဝမ္းသာရေပမယ့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကမ္းနားက ေက်ာင္းေတြ တေျဖးေျဖး ေဟာင္းႏြမ္းအိုက်သြားတာကိုေတာ့ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါတယ္။

ဒီလုိ ေသာကအေမာေတြကို ဇြန္လရဲ႕ မုိးေရေတြက ေျဖသိမ့္ေအာင္ လုပ္မေပးဘဲ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းေတြကိုပဲ ဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။

ဇြန္လရဲ႕ မိုးေရစက္ေတြနဲ႔ ဖြင့္မယ့္ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းမွာ ေက်ာင္းတက္ႏိုင္ဖုိ႔ ေက်ာင္းသားမိဘေတြ ၾကိဳးစားေနရေရာ့မယ္။ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္တဲ့ မိဘမ်ားကေတာ့ သူငယ္တန္းခေလးအတြက္ ေက်ာင္း ေကာင္းေကာင္းမွာ ထားႏိုင္ဖို႔ သက္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီးနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့သူ၊ ဆရာ ဆရာမေတြက တဆင့္ သိန္း ဆယ္ခ်ီ ရာခ်ီ အကုန္ခံအပ္တယ္ဆိုရင္ ယံုပါ့မလား။ မယံု မရွိပါနဲ႔။ ကမာရြတ္ TTC ၊ ဒဂံုၿမိဳ႕မ ေက်ာင္း အ.ထ.က (၂)၊ အ.ထ.က (၁) ဒဂံု၊ ရန္ကင္း TTC ေက်ာင္း၊ စမ္းေခ်ာင္း အ.ထ.က (၁)၊ ဗဟန္းနံရံေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီမွာ ေက်ာင္းအပ္ဖို႔အတြက္ တျခားၿမိဳ႕နယ္မ်ားက ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားကို လက္ခံဖို႔ ေပါက္ေစ်း ဘယ္ေလာက္ဆိုတာ သူတို႔ခ်မ္းသာတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းၾကားမွာ ၾကားေနရပါၿပီ။ ၾကားခံေဆာင္ရြက္သူအတြက္ အတန္းပိုင္းဆရာမအတြက္ အဓိကဇာတ္လိုက္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ဆိုတဲ့ ေဝပံုက် ေငြေၾကးက သိန္း ရာဂဏန္း ကပ္သြားပါတယ္။

မိကကလည္း ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူမုိ႔ ၾကည္ျဖဴတယ္၊ ေက်နပ္တယ္။ သူတို႔ ေပးႏိုင္တာကိုး။ သူငယ္တန္းကေန ၁ဝ တန္းအထိ ေက်ာင္းေျပာင္းစရာ မလိုဘူး။ စာအသင္အျပ ေကာင္းမလားလည္း မေပးနဲ႔။ ၁ဝ တန္း စာေမးပြဲမွာ တႏုိင္ငံလံုး 1 to 10 အတြင္း ဝင္ႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ေအာင္ သင္ေပးႏိုင္ၾကပါတယ္။

ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီးကလည္း ေက်ာင္းလက္ခံကတည္းက ေက်ာင္းသားမိဘကို အင္တာဗ်ဴး ပါတယ္။ မိဘရဲ႕ အလုပ္အကိုင္ ကိုယ္ပိုင္ရိွရဲ႕လား ဆိုတာ…။ ေက်ာင္းလက္ခံလို႔ ေက်ာင္းအပ္ၿပီး တက္ရၿပီဆိုရင္လည္း ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း မင္းမိဘက ကုမၸဏီပိုင္ရွင္လား၊ သေဘၤာ ကပၸတိန္လား၊ အိမ္ေဖာ္ ဘယ္ႏွေယာက္ရိွလဲ၊ တေန႔ မုန္႔ဖိုး ဘယ္ေလာက္ရလဲ ဆုိတာနဲ႔ သူငယ္ခ်င္း ရွာတတ္ပါတယ္။ ဒီလိုေက်ာင္းမ်ဳိးကို ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ေနထုိင္သူ သာမန္ လူတန္းစားရဲ႕ သားသမီးေတြ သြားထားရင္ေတာ့ ႏွစ္ဝက္ေလာက္နဲ႔ ကိုယ့္ခေလးက ေက်ာင္းမတက္ခ်င္ေတာ့ဘူးလို႔ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။

က်မတို႔ ၿမိဳ႕သစ္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားရဲ႕ ေက်ာင္းမ်ားက အဲဒီလိုေက်ာင္းမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ မိဘေတြကလည္း ျပည့္စံုသူနည္းနည္း၊ မရိွသူက မ်ားမ်ားပါ။ ေက်ာင္းကို ေက်ာင္းသားလက္ခံၿပီ ေက်ာင္းအပ္လုိ႔ရၿပီဆုိတဲ့ ေမလ လယ္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ ၾကိဳတင္ၿပီး ေက်ာင္းမအပ္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဇြန္လ ၁ ရက္ေန႔ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္မွ မျဖစ္တဲ့ ေနာက္ဆံုး တိုးတိုးေဝွ႔ေဝွ႔ ေက်ာင္းအပ္ရပါေတာ့တယ္။

အဲဒီလို ေက်ာင္းအပ္ႏိုင္ဖို႔ ေစ်းထဲမွာ၊ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အတိုးနဲ႔ ေငြေခ်းရပါတယ္။ ဘယ္လိုေခ်းသလဲလို႔ ေမးၾကပါဦး။ မိဘက ေစ်းသည္ဆို ေစ်းထဲမွာ ေန႔သြင္းဆိုတဲ့ အတိုးနဲ႔ ေငြးေခ်းတဲ့စနစ္ ရိွပါတယ္။ ဥပမာ - ၁ဝဝဝ ေခ်းတယ္ ဆုိပါေတာ့ အတိုးက ၃ဝဝ ေပးရပါတယ္။ တလအတြင္း အတိုးအရင္း ၁၃ဝဝ ျပန္ဆပ္ရမယ္ေပါ့။ ဒီေတာ့ ေငြရွင္က တေန႔ ၅ဝ ႏႈန္းနဲ႔ ေန႔စဥ္ ေငြလာယူပါတယ္။ ဒါဆို တလ မျပည့္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေငြေခ်းသူ ေက်ာင္းသားမိဘက ေက်နပ္ပါတယ္။ သူနဲ႔ သူ႔သားသမီး အပူကို ေငြရွင္က ဝင္ေရာက္ ေျဖရွင္းေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးေတာင္ တင္ပါတယ္။ ေငြ ၁ဝဝဝ နဲ႔ ေက်ာင္းအပ္လုိ႔ မရပါဘူး။ ေက်ာင္းဝင္ေၾကး၊ အေဆာက္အဦေၾကး၊ မိဘဆရာအသင္းေၾကးက အလယ္တန္း အထက္တန္း ေက်ာင္းသားတဦးအတြက္ ၃ဝဝဝ နဲ႔ ၅ဝဝဝ ရိွပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္ဆိုရင္ ေတြးသာၾကည့္ေပေတာ့။

အဲဒီၾကားထဲက ၾကက္ဆူပင္ေတြ စိုက္ရမယ္လို႔ အာဏာပိုင္ေတြ ယၾတာေခ်တဲ့အခ်ိန္က ေက်ာင္းသားတေယာက္ဆို ၾကက္ဆူပင္ဖိုး ၅ဝဝ ေပးရပါေရာလား။ ဘာမွ မဆိုင္ဘူးလို႔ ျငင္းခြင့္မရွိပါဘူး။ အဲဒီ ၾကက္ဆူပင္ ဘယ္မွာစိုက္ၿပီး လူေတြအတြက္ ဘယ့္ေလာက္အသံုးဝင္တယ္ဆုိတာလည္း ေမးခြင့္မရွိပါဘူး။ ေပးဆို ေပးရတာပါပဲ။

ေက်ာင္းသားမိဘေတြက ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္မွာ ကိုယ့္သားသမီးကို အျဖဴနဲ႔ အစိမ္း ေက်ာင္းဝတ္စံု သစ္သစ္လြင္လြင္ေလး ထီးေလး မိုးကာေလး ဝယ္ေပးခ်င္ေပမယ့္ ဝယ္မေပးႏိုင္ပါဘူး။ ေက်ာင္းအပ္ဖို႔ အႏိုင္ႏိုင္ မို႔လား။ ဗလာစာအုပ္၊ ပံုႏွိပ္စာအုပ္ မဝယ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြက တတ္ႏိုင္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းဆီက ပံုႏွိပ္စာအုပ္ကို မွ်ၾကည့္ရတယ္။ ဗလာစာအုပ္ကိုေတာ့ ဘာသာစံု တအုပ္ထဲမွာ စုၿပံဳေရးရတယ္။ ဒါကို အတန္းပိုင္ဆရာ ဘာသာရပ္ ဆရာ ဆရာမက မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေပးပါတယ္။ ေက်ာင္းသားက စည္းကမ္းေဖာက္ခ်င္လို႔ မဟုတ္ဘဲ မိဘစီးပြားေရး အေျခအေနအရဆိုတာ နာသံုးနာႏွင့္ ပီတိကို စားရတဲ့ ဆရာ ဆရာမက နားလည္ေပးပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ပီတိၾကီးပဲ စားလို႔မရတဲ့ ဒီကေန႔ေခတ္မွာ အတန္းပိုင္က်ဴရွင္ဆိုတာ ေပၚလာပါတယ္။ ဒီလို က်ဴရွင္အတြက္ သားသမီး မ်က္ႏွာမငယ္ေအာင္ မိဘက ထားခ်င္ေပမယ့္ မထားႏိုင္ပါဘူး။ အတန္းပိုင္ က်ဴရွင္ မတက္ႏိုင္တဲ့ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ဆရာ ဆရာမ က်ဴရွင္ မတက္ႏုိင္တဲ့ ခေလးက စာေမးပြဲမွာ ေမးမယ့္ ေမးခြန္း ၾကိဳတင္မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေက်ာင္းသား ၆ဝ ရိွတဲ့ အခန္းမွာ အဆင့္ ၄ဝ၊ ၅ဝ၊ ၆ဝ အထိ ျဖစ္ေနေတာ့ ေက်ာင္းေန မေပ်ာ္ေတာ့ပါဘူး။

မိဘကလည္း ေက်ာင္းသားကို “ပညာေရႊအိုး လူမခုိးဘူး” ငါ့သား ငါ့သမီးရယ္လို႔ မဆံုးမႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ေရႊအိုးရိွမွ ပညာရမယ့္ ေခတ္မို႔လား။

တခ်ဳိ႕ လက္လုပ္လက္စား မိဘေတြရဲ႕ ေငြေခ်းရပံုက တမ်ဳိးပါ။ ေန႔စဥ္ ဝင္ေငြက စားပို႔ေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ ဆိုေတာ့ သူတို႔ခေလးေတြကို ေက်ာင္းအပ္ႏိုင္ဖို႔ သူတို႔ ဉာဏ္မီသေလာက္ စဥ္းစားရပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ရပ္ကြက္ အတြင္းမွာ အဝတ္အထည္ကို ေန႔သြင္းေရာင္းသူ ရွိပါတယ္။ တေန႔ကို ၅ဝ ၁ဝဝ ေပးႏိုင္ရင္ ပုဆိုး လံုခ်ည္ေလး ဝယ္လို႔ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေငြသားၾကီးပဲ ေခ်းငွားသူက သူ႔ဝင္ေငြနဲ႔ ျပန္ဆပ္ႏုိင္မယ့္ အေနအထားေလာက္ပဲ ေခ်းငွားလိုက္တယ္။ ေက်ာင္းအပ္ဖို႔ ေငြမျပည့္စံုရင္ မိဘက ထပ္ၿပီး အထည္ေန႔သြင္း ေရာင္းသူဆီမွာ ပုဆိုး လံုခ်ည္ ဝယ္လိုက္ပါတယ္။ အေၾကြးနဲ႔ ေရာင္းတာမို႔ ပုဆိုး ၁ဝဝဝ တန္ဆို ေစ်းသည္က ၃ဝဝ ေစ်းတင္ၿပီးသားပဲ။ ဒါကို သိေပမယ့္ မျငင္းႏိုင္ဘူး ယူရပါတယ္။ ရလာတဲ့ ပုဆိုး ထမီကို ေငြေပၚေအာင္ အမိန္႔ရ အေပါင္ဆိုင္မွာ သြားေပါင္လုိက္တယ္။ အေပါင္ဆိုင္ဆိုတာ ၃လ ေစာင့္လို႔ မေရႊးရင္ အဆံုးမို႔ သူကလည္း ပုဆိုး ထမီအသစ္ကို တန္ဖိုးရဲ႕ ထက္ဝက္ေတာင္ မေပးပဲ သံုးပံု တပံုပဲ ေပးပါတယ္။ ကိုယ္သိပ္နင့္နာေနမွန္း သိေပမယ့္လည္း ကိုယ့္ သားသမီးကို ေက်ာင္းစာသင္ခန္းထဲမွာ ျမင္ခ်င္ေတာ့ ျဖစ္သမွ် ရင္စည္းခံမယ္ဆိုၿပီး ကိုယ္စြမ္းသေလာက္ ေျဖရွင္းၾကတာပါ။

က်မ အကိုဝမ္းကြဲ ခေလးငယ္ ၄ တန္းေအာင္ၿပီး ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ေတာင္ပိုင္း အထက္တန္းေက်ာင္းကို ေက်ာင္းမအပ္ႏိုင္ေသးခင္ စာေတာ္တဲ့သား ေက်ာင္းစာေနာက္က်မွာမို႔ ေက်ာင္းဖြင့္တဲ့ရက္မွာ အကိုဝမ္းကြဲက ခေလးကို ေက်ာင္းလိုက္ပို႔တယ္တဲ့။ ခေလးက သူ႔ကိုေက်ာင္းအပ္ၿပီးၿပီ ထင္တာေပါ့။ ေက်ာင္းက ျပန္လာတိုင္း “ေဖေဖ ဆရာမက ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္ေခၚရင္ သားနာမည္ မေခၚဘူး” လို႔ ေျပာရွာတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဆရာမက မိဘ ေခၚခဲ့ပါဆိုေတာ့ အကို လုိက္သြားပါတယ္။ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္ ၁ဝ ရက္ရိွၿပီး ေနာက္ထပ္ ၄ ရက္မွ ေက်ာင္းမအပ္ႏိုင္ရင္ ေက်ာင္းတက္ခြင့္ မေပးဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ က်မတို႔ အမ်ဳိးေတြကို ဖြင့္ေျပာပါေတာ့တယ္။

က်မတို႔ စုေပါင္းၿပီး ေက်ာင္းအပ္ေပးလိုက္ေပမယ့္ ေက်ာင္းအပ္ေနာက္က်တဲ့အတြက္ ခေလးက စာေတာ္ေပမယ့္ A ခန္း ဆိုတဲ့ စာေတာ္သူေတြ ေနရတဲ့ အခန္းကို မရေတာ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းအပ္ဖို႔ မရိွတဲ့ ၾကားထဲက ၾကက္ဆူပင္ဖိုး ၅ဝဝ ေတာင္းေတာ့ က်မ အကိုက မေပးႏိုင္ဘူးလို႔ အေၾကာက္အကန္ ျငင္းေတာ့တာပဲ။ ေနာက္ မရတဲ့အဆံုး က်ေနာ္ ကိုယ္တိုင္စုိက္ေပးမယ္ဆိုၿပီး ေက်ာင္းဝန္းထဲမွာ တေနကုန္ လုပ္အားေပးခဲ့ရပါတယ္။

မွတ္မိေသးတယ္။ သတင္းမီဒီယာသမားေတြက က်မကို ေက်ာင္းအပ္ရာသီမွာ ေက်ာင္းသားမိဘေတြ လက္ရိွခံစားေနရတဲ့ အေျခအေနကို ေျပာျပေပးပါတဲ့။ ဒီေတာ့ က်မ လက္လွမ္းမီသမွ် ျပည္သူလူထု ေက်ာင္းသား မိဘအမ်ားစု ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡအခက္အခဲေတြကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ သတင္းသမားက “အမရယ္ အဲဒီေလာက္ေတာင္ပဲလား၊ စာေရးဆရာပီပီ ဇာတ္နာေအာင္ ေျပာတာလား” လို႔ က်ီဆယ္ေသးတယ္။

ဒီၤေတာ့ က်မက “ရွင္တို႔ေရာက္ေနတဲ့ တုိင္းျပည္အေျခအေနနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး နားမေထာင္နဲ႔၊ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ပကတိအေျခအေနကို ရင္နဲ႔ခံစားၿပီး နားေထာင္ေပးပါ” လို႔ ေျပာခဲ့ရတယ္။

က်မတုိ႔ ေက်ာင္းသားမိဘေတြရဲ႕ တကယ့္အျဖစ္မွန္ အသံေတြ မီဒီယာမွာ လိႈင္လိႈင္ပါလာေတာ့ အာဏာပိုင္က ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီမွာ ေက်ာင္းအလႉေငြ မေကာက္ရလို႔ ၿမိဳ႕သစ္ေက်ာင္းေတြကို အမိန္႔ထုတ္လိုက္ပါတယ္။

ဟုတ္ကဲ့ပါ။ က်မတုိ႔ ေက်ာင္းအပ္ရတဲ့ အခုလိုအခ်ိန္မွာ သတင္းမီဒီယာမွာ ပါတဲ့ အသံကိုေၾကာက္ၿပီး အလႉေငြ မေကာက္ေတာ့ဘူး။ သက္မွတ္ထားတဲ့ အလႉေငြ ၃ဝဝဝ၊ ၅ဝဝဝ အစား ေက်ာင္းဖြင့္ၿပီး ေမ့ေလာက္တဲ့ အခ်ိန္ ၂ လ အၾကာမွာ ေခါင္းစဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္ၿပီး ေခါင္းစဥ္တခုကို ၅ဝဝ စီ ေကာက္ခံခဲ့တာကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ ျငင္းမရခဲ့ပါဘူး။ ေန႔သြင္း၊ လေပး ေပးၿပီး ေက်ာင္းတက္ရတယ္လို႔ က်မတို႔ ေက်ာင္းသားမိဘေတြ ခံစားရပါတယ္။

ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြလည္း သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းကို ကြ်မ္းက်င္ေအာင္ သင္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ဆင္းရဲတဲ့ ေက်ာင္းသားမိဘေတြဆီက အလႉေငြ အခ်ိန္မီ ယူလာခဲ့ဖို႔ ေက်ာင္းသားကို ေဆာ္ၾသရပါေတာ့တယ္။ စစ္အစိုးရရဲ႕ ႏုိင္ငံနဲ႔အဝန္း ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ လူျမင္ကြင္းေနရာက ဆိုင္းဘုတ္ၾကီးေတြမွာ “အခမဲ့ ပညာသင္ၾကားေရး” “ေက်ာင္းေနေပ်ာ္၍ စာေတာ္ရမည္” ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေတြက ေက်ာင္းသားမိဘေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြကို ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ေနတဲ့ အတုိင္းပါပဲ။

ေက်ာင္းသားလူငယ္ဆိုတာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ရတနာလို႔ ကမၻာတဝန္းက တင္စားထားၾကပါတယ္။ ဒီကေန႔ ေခတ္ၾကီးဟာ နည္းပညာေခတ္၊ IT ေခတ္၊ ဂလိုဘယ္လ္ေခတ္ဆိုတဲ့ လိႈင္းေတြ စီးေမွ်ာေနၾကပါတယ္။

ဒီလုိ နည္းပညာလိႈင္းေတြနဲ႔ ကမၻာ့ေနရာအႏွ႔႔ံအျပား စီးေမ်ာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ က်မတို႔ ျမန္မာျပည္သူလူထုရဲ႕ တကယ့္ ဘဝကေတာ့ အဲဒီလိႈင္းေပၚမွာ မူးဖို႔ ေနေနသာသာ စီးေတာင္ မစီးႏိုင္ၾကပါဘူး။

ႏွင္းပန္းအိမ္

No comments:

Post a Comment