Thursday, March 15, 2012

စိန္အလြမ္း


ကၽြန္ေတာ္သည္ အျခားစာေရးဆရာ အေတာ္မ်ားမ်ားလိုပင္ တကၠသိုလ္ ေနာက္ခံ၀တၳဳမ်ား၊ ကဗ်ာမ်ား ေရးခဲ့ပါသည္။ စာေရးဆရာ ျဖစ္ခါစမွာ ေရးခဲ့ေသာ လံုးခ်င္း၀တၳဳမ်ားမွာ တကၠသိုလ္အေၾကာင္းအရာေတြ မ်ားပါသည္။ လူငယ္စာေရးဆရာအေတာ္ မ်ားမ်ားသည္ စာေရးခါစတြင္ တကၠသိုလ္အေၾကာင္း ေရးၾကတာမ်ားေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။

ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရသလဲဟု ကၽြန္ေတာ့္ကုိယ္ ကၽြန္ေတာ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္မိ၏။ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို ေတြ႕သည္။

ပထမအခ်က္က ဘြဲ႕ရလို႔ တကၠသိုလ္နယ္ေျမကို စြန္႔ခြာခဲ့ရေသာ္လည္း တသသ စြဲလမ္းေနဆဲျဖစ္၍ အလြမ္းေျပ ေရးမိျခင္း။

ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ကုိယ္ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏုိင္ေသာ ေနရာေဒသျဖစ္၍ သရုပ္ေပၚေအာင္ ေရးသားႏုိင္ျခင္း။

အထက္ပါ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္စလံုးသည္ တကၠသိုလ္ေနာက္ခံ ၀တၳဳမ်ား ေရးသာရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျပဳခဲ့ေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ ေလးႏွစ္ခြဲေလာက္ ေက်ာင္းတက္ခဲ့သည္။ ထိုကာလမွာ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အေပ်ာ္ရႊင္ဆံဳး၊ အတက္ၾကြဆံုး၊ အလြတ္လပ္ဆံုးပင္ ျဖစ္၏။

ေန႔ေက်ာင္းသားျဖစ္ေသာ္လည္း ေတာ္ရံုတန္ရံု အေဆာင္ေက်ာင္းသားေတြထက္ ပိုၿပီး ေက်ာင္းမွာ ႏွံ႕စပ္သည္။ သိပၸံဘာသာတြဲႏွင့္ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးကာမွ တကၠသိုလ္မွာ ၀ိဇၨာဘာသာ (ဒႆနိကေဗဒ) ယူခဲ့သျဖင့္ ၀ိဇၨာဘက္မွာေရာ သိပၸံဘက္မွာပါ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြ ရွိသည္။ ပန္းခ်ီအႏုပညာအသင္းႏွင့္ ဆက္စပ္မိေသာအခါ အသိအကၽြမ္းက ပုိေတာင္ မ်ားလာေသးသည္။

မနက္ေစာေစာ ထမင္းေၾကာ္ တစ္ပန္းကန္စားၿပီး အိမ္မွထြက္ခဲ့ရာ ေက်ာင္းထဲမွာပင္ တစ္ေနကုန္သည္။ ညမိုးစုပ္စုပ္ခ်ဳပ္မွ အိမ္ျပန္ေရာက္တတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေက်ာင္းမွာပင္ အိပ္တတ္သည္။

ေက်ာင္းထဲက ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ဖူးေသာ ေနရာမ်ားမွာ ေရႊဘိုေဆာင္၊ ပဲခူးေဆာင္၊ ဒူးယားေဆာင္ႏွင့္ စက္မႈတကၠသိုလ္အေဆာင္မ်ား ျဖစ္၏။ အေဆာင္ေတြမွာသာမက တျခားေနရာမ်ားမွာလည္း အိပ္ဖူးေသးသည္။ ပန္းခ်ီအႏုပညာအသင္းက ပိုင္ေသာ ပန္းခ်ီခန္းမ၊ ေသာ့ပ်က္ေနေသာ စာသင္ခန္းမ်ားမွာ။

ထိုမွ်မက “တကၠသိုလ္မွာ ငါတုိ႔ မအိပ္ဖူးတဲ့ေနရာ မရွိေစရေအာင္၊ ေနာင္ အမွတ္တရ ျပန္ေျပာလို႔ရေအာင္” ဆိုၿပီး ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမေရွ႕က ေက်ာက္ေလွကားေပၚမွာ ပုဆိုးေလးျခံဳၿပီး ေကြးခဲ့ဖူးသည္။ ကံ့ေကာ္ေတာက ခံုတန္းလ်ားေတြေပၚမွာလည္း ငိုက္ခဲ့ဖူးသည္။ သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ႏွင့္ အတူ တစ္ညလံုး အဓိပတိလမ္းေပၚမွာ ပက္လက္လွန္ၿပီး ၾကယ္ေတြကို ၾကည့္ခဲ့ၾကဖူးသည္။ လံုျခံဳေရး၀န္ထမ္းေတြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ျမင္ေတာ့ လူႏွစ္ေယာက္ ကားၾကိတ္ခံရၿပီး လဲေနတာမွတ္လို႔ လာၾကည့္ၾကတာ မွတ္မိေသးသည္။

ကၽြန္ေတာ္တတုိ႔ သူငယ္ခ်င္းအုပ္စုမွာ သူမ်ားေတြထက္ ထူးတာ တစ္ခုရွိေသးသည္။ မိန္းကေလးေဆာင္တစ္ေဆာင္မွာ တစ္ညအိပ္ဖူးျခင္းပင္ျဖစ္၏။

ထိုစဥ္က စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသူမ်ားေနေသာ အင္ၾကင္းေဆာင္၏ အေဆာင္မွဴးမွာ ကၽြန္ေတာ္၏ ငယ္ဆရာမျဖစ္သည္။ သူတုိ႔အေဆာင္မွ နံရံကပ္စာေစာင္ထုတ္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က ပန္းခ်ီအသင္းမွ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ သြားေရာက္ တာ၀န္ယူ လုပ္ကုိင္ေပးရသည္။

တစ္ခါေတာ့ ညမိုးခ်ဳပ္သည္အထိ နံရံကပ္စာေစာင္က မၿပီးေသးဘဲ ျဖစ္ေန၏။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ၀ါဆိုသကၤန္းကပ္ပြဲ ရွိသည္။ နံရံကပ္စာေစာင္ကုိလည္း တစ္ခါတည္း ခင္းက်င္းျပရမည္ျဖစ္၏။ ဆရာမက ၿပီးေအာင္သာ လုပ္ဟု ဆုိသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အားၾကိဳးမာန္တက္ လုပ္ၾကရာ ညဆယ့္ႏွစ္နာရီ ထိုးခါနီးမွၿပီးသည္။ အိမ္ျပန္ၾကဖို႔ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့။ သို႔ျဖင့္ အေဆာင္မွဴး ဆရာမ၏ ဧည့္ခန္းထဲမွာ စုအိပ္ၾကရသည္။ တံခါးေတြကိုေတာ့ အျပင္ကေန အလံုပိတ္ၿပီး ေသာ့ခတ္ထားသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ထူးထူးျခားျခား မိန္းကေလးေဆာင္မွာ ညအိပ္ခဲ့ဖူးသည္ဟု ၾကြားစရာတစ္ခုေတာ့ ၾကံဳခဲ့ရေလသည္။

……………………………………………

ဘယ္ေခတ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀သည္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည္ခ်ည္းပင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သို႔တုိင္ေအာင္ ေက်ာင္းသားတိုင္း ေက်ာင္းသူတုိင္းက ကုိယ့္ေခတ္သည္ ေပ်ာ္စရာအေကာင္းဆံုးဟု ထင္ၾကမွာ ေသခ်ာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္သည္ ေပ်ာ္စရာအေကာင္းဆံုးဟုပင္ ဆိုခ်င္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းတက္ခဲ့သည့္အခ်ိန္ ၁၉၇၂ – ၁၉၇၇ မွာ စရိတ္စက အလြန္သက္သာေသာ ကာလျဖစ္၏။

ပထမႏွစ္ စတက္ေသာ ၁၉၇၂ တြင္ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္မွ သံုးဆယ့္ငါးျပားသာ ရွိေသးသည္။ ဒူးယားစီးကရက္တစ္လိပ္ ဆယ့္ငါးျပားျဖစ္၏။ တစ္ေန႔လွ်င္ အသံုးစရိတ္ တစ္က်ပ္၊ ငါးမတ္ေလာက္သာ ကုန္က်သည္။ ေက်ာင္းလခက တစ္လ ဆယ့္ငါးက်ပ္ျဖစ္ၿပီး ႏွစ္လတစ္ၾကိမ္ ေပးသြင္းရသည္။ အေဆာင္ေနသည့္ ေက်ာင္းသားကမွ တစ္လ ေလးဆယ့္ႏွစ္က်ပ္လား ေပးရသည္။ ထမင္းႏွစ္နပ္ ေကၽြးသည္။ ေန႔လယ္ ေကာ္ဖီႏွင့္ မုန္႔တုိက္ေကၽြးေသးသည္။ (အေဆာင္ဟင္း မေကာင္းတာကေတာ့ ဘယ္ေခတ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အတူတူပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္ထင္၏။)

ေန႔ေက်ာင္းသားေတြကလည္း အေဆာင္က သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ လိုက္သြားၿပီး အေဆာင္ထမင္းဟင္းကုိ ခပ္တည္တည္ ၀င္စားလို႔ရသည္။ ဘယ္သူကမွ ဟန္႔တားျခင္းမရွိ။ ေနာက္ပိုင္း ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြ ၾကီးလာေတာ့မွ ထမင္းစားလက္မွတ္ေတြ ဘာေတြ ေပၚလာျခင္းျဖစ္၏။

တစ္ခုေတာ့ ရွိသည္။ ထိုအခ်ိန္က ဇိမ္ခံပစၥည္း အလြန္ရွားျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ေမာ္ေတာ္ကား၊ ေရဒီယို၊ ကက္ဆက္ စသည္တုိ႔သာမက ဆပ္ျပာေမႊး၊ သြားတုိက္ေဆးတုိ႔လို အိမ္သံုးပစၥည္း အေသးအဖြဲကေလးေတြေတာင္ ဇိမ္ခံပစၥည္းစာရင္းထဲ ပါေနသည္။

အ၀တ္အစားလည္း အလြန္ရွားသည္။ တက္ထရြန္အက်ႌ အျဖဴကေလးတစ္ထည္ေလာက္၊ အစင္းကေလး အကြက္ကေလး တစ္ထည္ ႏွစ္ထည္ေလာက္ႏွင့္ ၿပီးသည္။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားမွ အရပ္ထဲက သူလိုငါလို လူမ်ားကဲ့သို႔ေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္ၾကသည္။ ေက်ာင္းထဲမွာ ဖက္ရွင္ျပပြဲလို အျပိဳင္အဆိုင္ ၀တ္စားၾကတာမ်ိဳး သိပ္မရွိ။ အ၀တ္အစား ဒီဇိုင္းဆန္းဆန္း ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ ၀တ္လာလွ်င္ ၀ိုင္းအဟား ခံရဖုိ႔မ်ားသည္။

ေက်ာင္းသူမ်ားအေနႏွင့္ စကတ္၀တ္ဖုိ႔ မေျပာနဲ႔ ထဘီကို ေျခသလံုးေပၚေအာင္ ၀တ္မိလွ်င္ပင္

“ေကာက္စိုက္မလို႔လားေဟ့”

“ေျခသလံုးမွာ ေမွ်ာ့ၾကီး ေမွ်ာ့ၾကီး” ဟု ၀ိုင္းေအာ္ခံရမွာ ေသခ်ာသည္။

ေက်ာင္းသူေတြ ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းျပပြဲလို အ၀တ္အစား အသစ္အဆန္း ၀တ္လုိ႔ရေသာ ေန႔တစ္ေန႔ေတာ့ ရွိသည္။ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ေန႔ မတုိင္ခင္ အၿပီးသတ္ အစမ္းေလ့က်င့္ေသာ ေန႔ပင္ျဖစ္၏။ တကယ္ဘြဲ႕ယူရမည့္ေန႔တြင္ အေပၚက ဘြဲ႕၀တ္စံုၾကီး ၀တ္ထားရမည္ျဖစ္၍ အထဲက ၀တ္ထားတာ ေပၚမည္မဟုတ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အစမ္းေလ့က်င့္သည့္ေန႔မွာ အစြမ္းကုန္ ၀တ္စားလာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ဖက္ရွင္ျပပြဲ ၾကည့္သလိုၾကည့္ၿပီး ေအာ္ဟစ္အားေပးၾကေလသည္။

ထိုစဥ္က ေမာ္ေတာ္ကားေတြလည္း ခုလို မမ်ားလွေသး။ ကုိယ္ပုိင္ကားႏွင့္ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္သူ အနည္းငယ္သာ ရွိသည္။ ကိုယ့္ဘာသာ ကားေမာင္းၿပီး ေက်ာင္းကုိ လာႏုိင္သူဆိုလွ်င္ လက္ခ်ိဳးေရလို႔ ရၿပီး လူေတြက ထူးထူးျခားျခား မွတ္မိေနတတ္သည္။

……………………………………..

အမ်ားစုမွာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူဆိုၿပီး သံုးလိုက္ျဖန္းလိုက္ ၀ါ၀ါၾကြားၾကြား မေနႏုိင္ၾက။ တခ်ိဳ႕မွာ ေက်ာင္းစရိတ္ကာမိေအာင္ အလုပ္ လုပ္ၾကရေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း တစ္ဖက္မွ စာအုပ္လုပ္ငန္းကို လုပ္ရင္း ေက်ာင္းတက္ရသူျဖစ္၏။

သို႔တုိင္ေအာင္ မျပည့္စံုေသာ အေျခအေနကုိ မညည္းမညဴၾက။ ေက်ာင္း၀င္းထဲကုိ ေရာက္သည္ႏွင့္ အဆင္မေျပတာေတြ အားလံုးကုိ ေမ့သြားၾကရသည္။ ငါတုိ႔ပိုင္ေသာ နယ္ေျမထဲေရာက္ၿပီဆိုၿပီး စိတ္ထဲက အလုိလုိ လံုျခံဳစိတ္ခ်သြားၾကရသည္။ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို မိမိတို႔ ဘိုးဘြားအစဥ္အဆက္က ပိုင္ဆိုင္လာခဲ့ေသာ ျခံ၀င္းက်ယ္ၾကီးလို တြယ္တာသည္။ သစ္ပုပ္ပင္ၾကီးကုိပင္ ကုိယ့္အဘိုးကိုယ္တုိင္ စိုက္ခဲ့သလို ေအာက္ေမ့ၾကေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ တကၠသိုလ္ကို ကိုယ့္အိမ္လို သေဘာထားၿပီး ေနခဲ့သူျဖစ္၏။ ေက်ာင္းထဲမွာ ေလွ်ာက္သြားရင္း ညဥ့္နက္သြားလွ်င္ အေဆာင္က သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အခန္းမွာ တက္အိပ္လိုက္ရံုသာ ျဖစ္၏။

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေပါင္းမိေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွာလည္း ဘာသာရပ္တူလို႔ ေပါင္းမိျခင္းမဟုတ္ဘဲ ၀ါသနာတူခ်င္း ဆံုမိၾကျခင္းျဖစ္၍ ပိုၿပီးညီညြတ္သည္။ ကဗ်ာသမား၊ စာသမား၊ ပန္းခ်ီအႏုပညာသမားမ်ား၊ တခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ ခုခ်ိန္ထိ စာေပနယ္ထဲမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားအျဖစ္ တတြဲတြဲ ရွိေနတုန္းျဖစ္၏။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အုပ္စုမွာ လူလည္းစံုသည္။ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ လာၾကသူေတြျဖစ္၏။ အထက္အညာသား (သပိတ္က်င္း)မွသည္ ျမိတ္သားအထိ ပါသည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္၊ လုပ္သားမ်ား ေကာလိပ္၊ ေဆးတကၠသိုလ္၊ စက္မႈတကၠသိုလ္တုိ႔မွ ေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

ေနာက္ေျပာင္သည့္ ေနရာမွာလည္း ရွာမွ ရွားသည္ဟု ဆုိရမည္။ ဒီအရြယ္ၾကီးေတြ ေရာက္မွ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ ေဂၚလီရိုက္ခ်င္ရိုက္တတ္သည္။ တုတ္တစ္ေခ်ာင္းစီ ကိုင္ၿပီး ပင္ေပါင္ေဘာလံုးျဖင့္ ေဂါက္သီးရိုက္ခ်င္ ရိုက္သည္။

ပန္းခ်ီခန္းမွာ ေမာ္ဒယ္အျဖစ္ အသံုးျပဳေသာ အရုိးေခါင္းၾကီးတစ္လံုး ရွိသည္။ ၀ါးလံုးႏွစ္ေခ်ာင္းကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္ခ်ည္၊ ထိပ္မွာ အရိုးေခါင္းစြပ္၊ အ၀တ္နက္တစ္ထည္ ျခံဳေပးၿပီး ညေန ေက်ာင္းသူေတြ အေဆာင္ျပန္သည့္ လမ္းက ေစာင့္ေနသည္။ လာၿပီဆိုမွ ျခံဳထဲကေန ဘြားခနဲ ေပၚလာေအာင္လုပ္ၿပီး “ဟား ဟား ဟား ဟား” ဟု အသံၾသၾသၾကီးနွင့္ ေအာ္သည္။

ေက်ာင္းသူေတြ လန္႔ၿပီး ေအာ္ၾကသည္။ အေဆာင္သူမ်ားမွာ အေနာက္အေျပာင္ခံရေပါင္းမ်ားၿပီျဖစ္၍ စိတ္မဆိုးၾက၊ သူတို႔အေဆာင္ကို ေယာက်္ားေလးေတြ လာသည့္အခါလည္း သူတုိ႔က ေျခလွမ္းမွားေလာက္ေအာင္ ၀ိုင္းဟားၾကတာပဲ မဟုတ္လား။

ညဘက္က်လွ်င္ေတာ့ မိန္းကေလး အေဆာင္ေတြ ေရွ႕သြားၿပီး သီခ်င္းဆိုၾကသည္။ ဂစ္တာတစ္လက္ႏွင့္ ေခတ္ေပၚသီခ်င္းေတြ ဆိုသည့္အခါ ဆိုသည္။ “ေဗြးတုတ္” တုိ႔၊ “နပန္းဆံ” တို႔လို သီခ်င္းေတြကို အုပ္စုလိုက္ အသံကုန္ဟစ္ခ်င္ ဟစ္သည္။ ရွိၿပီးသား သီခ်င္းေတြကို စာသားဖ်က္ၿပီး ဆိုခ်င္ဆိုသည္။ (ေမာင့္လျပည့္၀န္းကို ေမာင့္လက္ပစ္ဗံုးဟု စာသားေျပာင္းဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္၏။)

တစ္ခါတေလ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္က အေဆာင္ေတြ ေရွ႕မွာဆိုရတာ ရိုးအီလာလွ်င္ လိႈင္နယ္ေျမဘက္က အင္ၾကင္းတုိ႔၊ ကံေကာ္တုိ႔ေရွ႕မွာ ျဖစ္ေစ၊ စက္မႈတကၠသိုလ္ ဂ်ီေဟာေရွ႕မွာ ျဖစ္ေစ သြားဆိုတတ္သည္။

ေက်ာင္းသားလူငယ္ပီပီ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေနာက္ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္ ေနတတ္ေသာ္လည္း ေဟာ့ေဟာ့ရမ္းရမ္းေတာ့ မရွိၾက။ ေက်ာင္းသူေတြကို ေပ်ာ္ေစပ်က္ေစ ေနာက္ေျပာင္တာမ်ိဳးသာ ျဖစ္၏။ ဣေျႏၵပ်က္ေလာက္ေအာင္ မေႏွာင့္ယွက္ၾက။ တျခားလူက ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ကုိ ေစာ္ကားလွ်င္လည္း မခံ။ ကုိယ့္ႏွမကုိ ထိသလို သေဘာထားသည္။

အမိတကၠသိုလ္၏ ဂုဏ္သိကၡာကိုလည္း အလြန္တန္ဖိုးထားသည္။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဆိုၿပီး စိတ္ၾကီး၀င္မိတာမ်ိဳးေတာ့ အထိုက္အေလ်ာက္ရွိသည္။ ထိုစိတ္ေၾကာင့္ပင္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ျမင့္မားၿပီး သိမ္ငယ္ညံ့ဖ်င္းေသာ အျပဳအမူ အေျပာအဆိုမ်ားကုိ ေရွာင္ရွားႏုိင္ၾကျခင္းမွာလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္၏။

………………………………….

ကၽြန္ေတာ္သည္ တကၠသိုလ္ပထမႏွစ္မွ စ၍ စာေပေလာကထဲ ၀င္ႏုိင္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားေနၿပီျဖစ္၏။ ကဗ်ာေတြ ၀တၳဳေတြ ေရးၿပီး မဂၢဇင္းတုိက္မ်ားသို႔ ပုိ႔သည္။ ေက်ာင္းက နံရံကပ္စာေစာင္မ်ား၊ ႏွစ္လည္ မဂၢဇင္းမ်ားမွာ ကဗ်ာေတြ ေရးသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားစုၿပီး လက္ေရးကဗ်ာစာအုပ္ကေလးမ်ား ေရးသားထုတ္ေ၀သည္။

ယုဒသန္ေမွ်ာ္စင္ထိပ္မ်ားမွ တကၠသိုလ္မ်ားဗဟိုစာၾကည့္တုိက္ ေျမေအာက္ခန္းအထိ
ႏွံ႕ႏွံ႕စပ္စပ္ ေရာက္ဖူးခဲ့သျဖင့္ တကၠသိုလ္အေၾကာင္းကုိ ပိုင္ႏုိင္စြာ ဖြဲ႕ဆုိႏုိင္ခဲ့သည္။

တကၠသိုလ္၏ အထင္ကရ အေဆာက္အအံု အမွတ္အသားမ်ားက ကၽြန္ေတာ္၏ ေရးဖြဲ႕လုိ႔ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ေကာင္မ်ားပင္ ျဖစ္၏။ “ႏွလံုးသားတုိ႔၏ ပူးတြဲေၾကညာခ်က္” ဟူေသာ ကဗ်ာတြင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့သည္။

သိပ္ခ်စ္ၾကေသာ

ငါတို႔ႏွစ္ဦး၏ ႏွလံုးသားကို

လုပ္ၾကံရန္ ၾကံစည္သူသည္

အင္းလ်ားကန္၏ ၀မ္းဗိုက္ကို

ဓားျဖင့္ခြဲရန္ ၾကံစည္သကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊

သစ္ပုပ္ပင္ထိပ္ဖ်ား၌ သာေနေသာ

လျပည့္၀န္းကို

မ်က္ႏွာသစ္ေပးရန္ ၾကံစည္သကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊

သထံုေဆာင္ႏွင့္ အင္ၾကင္းေဆာင္ကို ဥမင္လိႈဏ္ေခါင္းတူး၍

ဆက္သြယ္ရန္ ၾကံစည္သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊

ယုဒသန္ေမွ်ာ္စင္ကုိ

ေရႊရည္စိမ္ရန္ ၾကံစည္သကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊

ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမေပၚ၌

ဖေယာင္းတုိင္သက္ေစ့ထြန္း၍

ေမြးေန႔ကိတ္မုန္႔အျဖစ္

အသံဳးျပဳရန္ ၾကံစည္သက့ဲသို႔လည္းေကာင္း

အလြန္မိုက္မဲလွစြာေသာ

သူရူးမ်ားသာ ျဖစ္လိမ့္မည္တည္း။

…………………………….

တစ္ခုေသာ ေႏြရာသီ၏ ေန႔တစ္ေန႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့၊ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ စာေမးပြဲ၏ ေနာက္ဆံုးေန႔ျဖစ္ေသာ ႏႈတ္ေျဖေမးခြန္းကို ေျဖၿပီးေနာက္ အဓိပတိလမ္းအတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။

ဒီေန႔သည္ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀၏ ေနာက္ဆံုးေန႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမွာ ေလးႏွစ္ေလးမိုး ေနခဲ့သည္။ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ျပန္လည္မရရွိႏုိင္ေသာ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေန႔ရက္မ်ားကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသည္။

အခုေတာ့ တကၠသိုလ္နယ္ေျမကို ခြဲခြာရေတာ့မည္။ မ်က္လႊာခ်ေနေသာ မိခင္ႏွင့္တူေသာ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ခန္းမၾကီး။ မကြဲႏုိင္ေသာ မွန္တစ္ခ်ပ္ဟု ကၽြန္ေတာ္တင္စားခဲ့ေသာ အင္းလ်ားကန္ၾကီး။ ေမွာ္ရံုေဟ၀န္ကဲ့သို႔ ညွိဳ႕ငင္ဖမ္းစားႏုိင္ေသာ ကံ့ေကာ္ေတာတုိ႔သည္ ေနာက္မွာ က်န္ခဲ့ၿပီ။

အဓိပတိလမ္းထိပ္ မုခ္ဦးတံခါး၀မွာ ကၽြန္ေတာ္ ရပ္လိုက္သည္။ လြမ္းဆြတ္တသဖြယ္ေသာ ပရိ၀ုဏ္ကို တစ္ခ်က္လွည့္ၾကည့္သည္။ ထိုစဥ္မွာပင္ ကၽြန္ေတာ့္ရင္၌ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေပၚလာသည္။

ေရွ႕သို႔လွမ္းလွ်င္

ေျခရာထင္မည္

အသင္ စိုးရြံ႕ေနသေလာ။ ။

မင္းလူ

(ျမကၽြန္းသာမဂၢဇင္း၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ စိန္ရတုေန႔ေက်ာင္းသားမ်ား (ဒီဇင္ဘာ ၁၉၉၅) ၊ အက္ေဆးခ်စ္သူ (ေဖေဖာ္၀ါရီ၊ ၂၀၀၁)၊ ရနံ႕သစ္မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ (၂၄)၊ (ဒီဇင္ဘာ ၂၀၁၀) ႏွင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ ႏွစ္ (၉၀) ျပည့္ အမွတ္တရ၊ (ၾသဂုတ္၊ ၂၀၁၁) တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိၿပီး)

No comments:

Post a Comment