Monday, March 12, 2012

ေနတတ္ဖို ့လိုသလို........


ငယ္စဥ္က “ေသတတ္ဖို႔ လိုသည္” ဟုေျပာသံကို ၾကားရေသာအခါ ေထ့ျပံဳးျပံဳးမိ၏။ အ႐ြယ္ရလာေသာ အခါ “ငါေရာ ေသတတ္ပါရဲ႕လား”ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေမးမိသည္။ ေလာကုတၱရာ စာေပ အခ်ဳိ႕ကို ေလ့လာမိေသာ အခါ နက္နဲျခင္း သေဘာေတြကို ေတြ႕ရ၏။

ေသခ်ာသည္က “လူတိုင္းေကာင္းစြာ မေသတတ္ၾက”။ ကိုယ္လည္း မေသခ်ာ။ ဆရာဦးေတာ္(အမရပူရ)၏ “ေသျခင္းဆိုင္ရာ အဘိဓမၼာႏွင့္ ေသာတာပန္”ကို ဖတ္ရေသာ အခါ လြယ္လြယ္ရွင္းရွင္း၊ စကားေျပတို႔ျဖင့္ ေရးထားသည္ျဖစ္၍ တစ္ဆင့္ပြား မွ်ေ၀ လိုလာသည္။

ပိုင္းျခား သိရမည့္ တရား၊ ပယ္ရမည့္ တရား၊ မ်က္ေမွာက္ျပဳရမည့္ တရားႏွင့္ ပြားမ်ားရမည့္ တရားတို႔ကို ေကာင္းစြာ သိ႐ွိ သေဘာေပါက္ၿပီး ဆင္ျခင္ ႏွလံုးသြင္း၊ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ေကာင္းစြာ ေသတတ္၊ တစ္ဖန္ပဋိသေႏၶ ျပန္ေနႏိုင္ ရန္ေရးသားထားသည္။ ေသျခင္းတရား ကို အဖန္ဖန္ ႏွလံုးသြင္းေနပါက မရဏ ႏုႆတိကို စြဲျမဲစြာ အားထုတ္ေနျခင္း ျဖစ္၍ ခႏၶာငါးပါး၌ ၿငီးေငြ႕ၿပီး နိဗၺိႏၵ ဥာဏ္ရရွိရာ ခႏၶာငါးပါးကို မလိုခ်င္ မတပ္မက္ေသာ ၀ိရာဂဥာဏ္ ရရွိမည္ဟု ဆိုသည္။ ဤဥာဏ္သည္ နိဗၺာန္သို႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳ ႏိုင္သည့္ ဥာဏ္ျဖစ္၏။

ေသျခင္းဆိုင္ရာ အဘိဓမၼာကို...
- ေသျခင္းအား နားလည္မႈ
- ဒုကၡႏွင့္သုခတို႔ကို သိ႐ွိမႈ
- ႐ွာမွီးျခင္း မလြဲမႈ
- ဆုေတာင္းမလြဲေစမႈ
- အစမ္းေသၾကည့္မႈ တို႔ျဖင့္ အပိုင္းလိုက္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ႀကိဳတင္မသိႏိုင္ေသာတရားငါးမ်ဳိး
ဇီ၀တံ ဗ်ာဓီ ကာေလာစ၊ ေဒဟ နိေကၡပနံ၊ ဂတိ။ « ၀ိသုဒိၶမဂ္ »
- မည္သူမွ် ဘယ္အရြယ္တြင္ ေသရမည္ကို မသိႏိုင္ျခင္း
- မည္သို႔ေသာ ေ၀ဒနာ၊ အႏၲရာယ္ျဖင့္ ေသဆံုးမည္က ိုမသိႏိုင္ျခင္း
- ဘယ္အခ်ိန္ကာလတြင္ ေသရ မည္ကို မသိႏိုင္ျခင္း
- ဘယ္ေနရာမွာ ေသရမည္ကို မသိႏိုင္ျခင္း
- ေသၿပီးေနာက္ အျခားမဲ့၌ ဘာျဖစ္မည္ကို မသိႏိုင္ျခင္း လူတိုင္း တစ္ေန႔ ေသၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ သိကၡာ ရွိရွိ၊ သတိရွိရွိႏွင့္သာ ေသျခင္းတရား ကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္သင့္သည္။ ေသျခင္းကိုကား ေရွာင္လႊဲ၍ မရႏိုင္။

ေလးမ်ဳိးႏွင့္ ေသၾက
- အာယုကၡယဟူေသာသက္တမ္း ကုန္၍ ေသရျခင္းမ်ဳိး
- ကမၼကၡယဟူေသာ ကံအစြမ္း ကုန္၍ ေသရျခင္းမ်ဳိး
- ဥဘယကၡယဟူေသာ
သက္တမ္းလည္းကုန္၊ ကံအစြမ္း
လည္းကုန္၍ ေသရျခင္းမ်ဳိး
- ဥပေစၦဒက ဟူေသာ သက္တမ္း ႏွင့္ ကံအစြမ္းရွိေသးေသာ္လည္း ပိုအား ႀကီးေသာ အကုသိုလ္ကံ တစ္ပါးပါးက ျဖတ္ေတာက္၍ ေသရျခင္းမ်ဳိးျဖစ္ သည္။
အခ်ိန္မေ႐ြး ေသႏိုင္သည္ျဖစ္၍ သက္ရွိထင္ရွား ႐ွိေနစဥ္ အတြင္း မိမိ အတြက္၊ အမ်ားအတြက္ တစ္စံုတစ္ရာ ေသာ အက်ဳိးတစ္ခုခု ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ျပဳ ႏိုင္သူျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားသင့္သည္။ တစ္ ရက္၊ တစ္ရက္ျဖင့္ ျဖတ္ေက်ာ္ေနရျခင္း သည္ တစ္ရက္၊ တစ္ရက္ေသရန္ ပို၍ နီးကပ္လာေနျခင္းျဖစ္သည္ကို ႏွလံုးမူ ထားတတ္ရန္ျဖစ္သည္။

တုန္လႈပ္ မေနနဲ႔
အေသခ်ာဆံုး တစ္ခုက တစ္ေန႔ေန႔ တြင္ ေသၾကရျခင္းသာျဖစ္သည္။ ေသ ျခင္းကို မေမွ်ာ္လင့္ထားသူမ်ား ေဆာက္ တည္ရာ မရျဖစ္ခဲ့လွ်င္ စိတ္အစဥ္တြင္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္မႈ မရွိႏိုင္၊ ထိုေသာ မသန္႔စိတ္ျဖင့္ေသခဲ့လွ်င္ ဒုဂၢတိဘံုသို႔ ေရာက္၏။

ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ေရြး၍ေသရသည္မဟုတ္၊ ေသၾကသည့္ သူမ်ားထဲမွာ ကိုယ္လည္းပါသည္ဟု အသိထားတတ္ရန္ျဖစ္သည္။ အစမ္း ေသၾကည့္ထားလွ်င္ တုန္လႈပ္မႈ ေလ်ာ့ နည္းပါမည္။ မရဏႏုႆတိကို အႀကိမ္ ႀကိမ္ပြားမ်ားထားလွ်င္ သက္လံုပို၍ ေကာင္းလာပါလိမ္႔မည္။

အေသေၾကာက္ ပုဂၢိဳလ္ေလးေယာက္
- ကာမဂုဏ္တို႔၌ တပ္မက္ျခင္း မကင္းေသးသူ
- မိမိခႏၶာကိုယ္၌ တပ္မက္ျခင္း မကင္းေသးသူ
- မေကာင္းမႈသာျပဳခဲ့ၿပီး ေကာင္းမႈမျပဳရေသးသူ
- သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ ယံုမွား၍ အဆံုးအျဖတ္သို႔ မေရာက္ ေသးသူ

အေသမေၾကာက္ ပုဂၢိဳလ္ေလးေယာက္
- ကာမဂုဏ္တို႔၌ တပ္မက္ျခင္း ကင္းသူ
- မိမိခႏၶာကိုယ္၌ တပ္မက္ျခင္း ကင္းသူ
- ေကာင္းမႈသာျပဳခဲ႔ၿပီး မေကာင္း မႈ မျပဳသူ
- သူေတာ္ေကာင္းတရားတို႔၌ ယံု မွားျခင္းကင္းသူ၊ အဆံုးအျဖတ္ သို႔ေရာက္ၿပီးသူ

ကံမွပဋိသေႏၶ
ေမြးသည္မွေသသည္အထိ ထို ဘ၀မွ ပိုင္ဆိုင္ေသာအသိတို႔ျဖင့္ လူတစ္ ေယာက္သည္ ဒုစ႐ိုက္အကုသိုလ္မ်ားကို မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ျပဳခဲ့ႏိုင္သလို၊ အသိမွန္ျဖင့္ သုစ႐ိုက္၊ ကုသိုလ္မ်ားကို လည္း မ်ားျပားစြာ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ပါ သည္။

ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္တို႔ကိုျပဳလုပ္ ရာတြင္ ျပဳျဖစ္ေအာင္ ေစ့ေဆာ္တိုက္တြန္း ေသာ “ေစတနာ”ကို “ကံ”ဟုေခၚသည္။ ကုသိုလ္ကံသည္ အကုသိုလ္ကံထက္ အင္အားႀကီးမားသည္မွန္ေသာ္လည္း သာမန္အားျဖင့္ လူတို႔သည္ ကုသိုလ္ ထက္ အကုသိုလ္ျပဳမႈ အေရအတြက္က ပို၍မ်ားသည္။

လူတစ္ဦးတြင္ တစ္ၿပိဳင္ နက္ထဲ “ကုသိုလ္စိတ္” ႏွင့္ “အကုသိုလ္ စိတ္”တို႔ ယွဥ္တြဲ၍ မျဖစ္ေပၚ။ စိတ္တစ္ခုခု ရွိေနလွ်င္ အျခားစိတ္တစ္ခုက ဖယ္ေပးရသည္။ တစ္ေန႔တာတြင္ မည္ သည့္စိတ္ ပိုမ်ားသည္ကို ဆန္းစစ္ႏိုင္ ၏။

ေသလွ်င္မခက္ေတာ့ပါ
စိတ္မထားတတ္လွ်င္ ေသရမွာ ေၾကာက္ၾက၏။ စိတ္ထားတတ္လွ်င္ ေသမွာ မေၾကာက္ေတာ့၊ ကိုယ္တစ္ဦး တည္း ေသရသည္ မဟုတ္၊ ေရွးက ေသၿပီးၾကသူမ်ား၊ ကိုယ့္ေနာက္မွာ ေသ ၾကဦးမည့္သူမ်ားႏွင့္ ျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ စကၠန္႔မလပ္ ဆဲလ္မ်ား ေသေနၾကသည္။ ေန႔စဥ္အမွ် အိပ္ေပ်ာ္ ျခင္းျဖင့္ ေခတၱ ေသေနၾကျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ သံသရာ တစ္ေလွ်ာက္ ဘ၀ မ်ားစြာ ေသခဲ့ၾကဖူးသူမ်ားလည္း ျဖစ္ သည္။ တစ္ဘ၀စာေသရန္ ေၾကာက္ဖို႔ မလိုေတာ့။
မေသခင္က ေနတတ္ဖို႔၊ ရွင္သန္တတ္ဖို႔ လိုသည္။ ဤသဘာ၀မ်ားသိလွ်င္ မေသခင္ ကတည္းက ကုသိုလ္မ်ား၍ အကုသိုလ္ ေရွာင္ႏိုင္ရန္ ျဖစ္သည္။

ေဒါက္တာေနဇင္လတ္

(ဒီေန ့ဆိုရင္ ဖိုးဖိုး ခြဲခြာသြာတာ (ရ) ရက္ျပည့္တဲ့ေန ့ျဖစ္တဲ့အတြက္
ျပဳသမွ် ေကာင္မွုကုသိုလ္မ်ားကို ဖိုးဖိုးအား အမွ် ..အမွ် ..အမွ်.. ေပးေဝပါတယ္။ ဖိုးဖိုး......သာဓုေခၚဆိုပါ။)
ေမွာင္မိုက္ေသာည
ၾကယ္ေၾကြတာႏွင့္ႀကံဳ
အလင္းေရာင္ေဝးလဲ
အလင္းေလးတစ္ခုအျဖစ္နဲ ့
ျမင္ခ်င္ပါတယ္
ဖိုးဖိုးရယ္.....
၁၅ဝဝ မွ ပူေလာင္တာမဟုတ္ပါဘူး ဖိုးဖိုးရယ္
၅၂၈ လဲ ပူရတာပါပဲ....
ဖိုးဖိုး... ေကာင္းရာသုဂတိလားပါေစ ။
ဖိုးဖိုးကိုခ်စ္တဲ့ ..
မီးငယ္

No comments:

Post a Comment