မရဏာႏုႆတိ

ေသျခင္း တရားသည္ သက္ရိွသတၱ၀ါမ်ား၏ သာမန္ျဖစ္ရိုး ျဖစ္စဥ္သည္။ အေသခ်ာဆံုး ျဖစ္စဥ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ေမြးဖြားလာသည္ႏွင့္ ေသဆံုးျခင္းသည္ အတူတကြ ပါလာခဲ့သည္။ သတၱ၀ါဟူသမွ် ကိုယ္တိုင္ အေႏွးႏွင့္ အျမန္ ေသရမည္ကို သိၾကေလသည္။
သို႔ေသာ္ တကယ့္ ေသရမည္ဆိုလွ်င္ ေသျခင္းတရားကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ရန္ အသင့္ မရိွသူ အမ်ားအျပားပင္ ရိွေနတတ္သည္။ အသိမိတ္ေဆြမ်ား မိသားစုရင္းခ်ာမ်ား ေသဆံုးလွ်င္ ၀မ္းနည္း ေၾကကြဲမဆံုး ျဖစ္ေနတတ္ ၾကေပသည္။ လူတစ္ေယာက္ ကမာၻေျမေပၚသို႔ ေရာက္လာလွ်င္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ၾကိဳဆိုသကဲ့သို႔ ကမာၻေျမမွ ျပန္လည္ ထြက္ခြာသြားေသာ အခါတြင္လည္း ၀မ္းနည္းေၾကကြဲတတ္သည္မွာ ဓမၼတာပင္ ျဖစ္သည္။
အမွတ္တမဲ့ေတြးရင္ေတာ့ လူတုိင္း ေသျခင္းတရားကုိ သိတယ္လုိ႔ ထင္မယ္။ တကယ္ေတာ့ မသိပါဘူး။
ကုိယ္ဘ၀ကုိ ကုိယ္ တန္ဖုိးရွိရွိ ေနခဲ့တဲ့သူဟာ ေသရမွာ မေၾကာက္ဘူး။
ေသျခင္းတရားကုိ ဘယ္သူမွေရွာင္လဲႊလုိ႔မရဘူး။ တစ္ေန႔ေသသြားမွာပါ။ အခုေတြ႕ႀကဳံေနရတဲ့ကိစၥေတြဟာ ေတြ႕ရတုန္း ႀကဳံရတုန္းမွာေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလ ေတာ္ေတာ္ခံရခက္ပါတယ္။ စိတ္ဆင္းရဲရတယ္။ ဒါေပမယ့္မွန္းၿပီးေတာ့ ေတြးၾကည့္၊ ငါ ေသသြားၿပီ၊ ဟုိး..... ဘက္ဘ၀ေတာင္ေရာက္သြားၿပီ ဆုိပါေတာ့။ ျပန္လွည့္ၾကည္လုိက္မယ္ဆုိရင္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ကိစၥေတြက ဘာအဓိပၸါယ္ ရွိသလဲ။
ျပင္ပအေဖၚဆုိတာဟာ ကုိယ္နဲ႔အတူတူ အၿမဲတမ္းမပါႏုိင္ဘူး။ အေပၚယံအေဖၚပဲ ျဖစ္မယ္။ ခဏ အေဖၚပဲ ျဖစ္မယ္။
အဆုိးဆုံးအေျခအေနကုိ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ေသခါနီးအခ်ိန္ေရာက္ၿပီဆုိပါေတာ့၊ ပါးစပ္ကလည္း ဘာမွ မေျပာႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ မ်က္စိကလည္း ၾကည့္လုိ႔မျမင္ရေတာ့ဘူး၊ နားကလည္းမၾကားရေတာ့ဘူး၊ ခႏၶာကုိယ္ထိေတြ႕မႈကလည္းပဲ ေကာင္းေကာင္းမသိေတာ့ဘူး။ ထုံကုန္ၿပီဆုိပါေတာ့၊ စိတ္ကေတာ့ သိေနေသးတယ္။
အားငယ္တတ္ ေၾကာက္တတ္သူဆုိရင္ ဒီလုိအခ်ိန္မွာ သူ႔စိတ္ထဲ ဘယ္လုိေနမလဲ။ ေတာ္ေတာ္ကုိ အားငယ္ေနလိမ့္မယ္။ ေတာ္ေတာ္ကုိ ေၾကာက္ေနလိမ့္မယ္ေနာ္။
ကုိယ့္စိတ္ကုိယ္ သိသူ၊ တရားကုိ အားထုတ္ၿပီးေနတဲ့သူဆုိရင္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကုိယ့္စိတ္ေလး ကုိယ္သိၿပီး ေနလုိ႔ရတယ္။ အေဖာ္မလုိေတာ့ဘူးေနာ္။
ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္မွာ အေဖာ္ မရွိပါဘူး။ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္မွာ ကုိယ့္စိတ္ကုိယ္သိေနက်လူ ဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီ သိေနတဲ့ ကုိယ္ရဲ႕ဘာ၀နာေလးက ကုိယ့္ရဲ႕တကယ့္အေဖာ္ ျဖစ္လိမ့္မယ္ေနာ္။ တကယ္ေတာ့ ဘ၀သံသရာခရီးကုိ တစ္ကုိယ္တည္း သြားေနရတာပါ။ အေဖာ္မရွိပါဘူး။ ခဏဆုံမိၾကတာပါ။ ဒီဘ၀မွာ ခဏလာဆုံၿပီးေတာ့ ၿပီးရင္ လမ္းခဲြၿပီး ကုိယ့္ခရီးကုိယ္ ဆက္သြားၾကရဦးမွာပါ။ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လုံးလုိက္ၿပီး အေဖာ္လုပ္ေပးမဲ့သူ မရွိပါဘူး။
လူေတြကေတာ့ ကုိယ့္ဘ၀ကုိ ကုိယ့္အတြက္ ကုိယ္ေနတယ္လုိ႔ ထင္ၾကတယ္။ အတၱစဲြႀကီးႀကီးနဲ႔ ဒီလုိပဲ ေတြးၾကမွာပါပဲ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ အတၱစဲြႀကီးႀကီးနဲ႔ေတြးေတြး လူေတြဟာ ကုိယ့္ဘ၀ကုိ ကုိယ့္အတြက္ ကုိယ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူမ်ားအတြက္ ေနေပးေနတာပါ။ ဆုိလုိတဲ့ အဓိပၸာယ္က သူမ်ားအထင္ႀကီးေအာင္ ေနၾကတာပါ။ သူမ်ားေၾကနပ္ေအာင္ ေနၾကတာပါ။
ငါဟာ အသိဉာဏ္ရွာဖုိ႔အတြက္ ဘယ္ေလာက္ အခ်ိန္ေပးခဲ့သလဲ။
အေလးနက္ဆုံး အသိဉာဏ္က ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အသိဉာဏ္ပဲ။ အဲဒီ ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အသိဉာဏ္ရဖုိ႔ကုိေတာ့ သိပ္အခ်ိန္မေပးႏုိင္ၾကဘူး။ ဒီလုိပဲ ေနသြားရင္ ေသခါနီးတဲ့အခါမွာ ငါ တစ္သက္လုံး အေပၚယံေလး ရွပ္ၿပီးေနခဲ့တာပဲဆုိၿပီး ယူက်ဳံးမရ ျဖစ္ရလိမ့္မယ္။
တရားသတိ ရွိေနတဲ့လူအဖုိ႔ တရားေၾကာင့္ရတဲ့ အသိဉာဏ္၊ တရားေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ ရလာတဲ့ ေအးခ်မ္းမႈနဲ႔ သက္ေသာင့္သက္သာေလး ျဖစ္ၿပီးေတာ့ စိတ္ကေလး ေအးခ်မ္းေနတာေလး ရွိေနတဲ့လူအဖုိ႔ ေသတဲ့ေန႔အထိ ျပည့္စုံေနတယ္။ ခ်ိဳ႕တဲ့မေနဘူး။
အမွတ္တမဲ့ေတြးရင္ေတာ့ လူတုိင္း ေသျခင္းတရားကုိ သိတယ္လုိ႔ ထင္မယ္။ တကယ္ေတာ့ မသိပါဘူး။ တကယ္သိရင္ ဒီလုိမေနပါဘူး။ အဓိပၸာယ္မရွိတဲ့ အေသးအမႊားကိစၥေတြနဲ႔ တစ္ေယာက္ကုိတစ္ေယာက္ ရန္သူလုိ သေဘာထားၿပီး မေနဘူး။ အေပါစားအေပ်ာ္အပါးေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္မခံဘူး။ အခ်ိန္ကုိ ပုိၿပီးေတာ့ တန္ဖုိးထားမယ္။ ဘ၀ကုိ ပုိၿပီးေတာ့ တန္ဖုိးထားမယ္။ တကယ္ အေရးႀကီးတာ၊ တန္ဖုိးထားမယ္။ ဘ၀ကုိ ပုိၿပီးေတာ့ တန္ဖုိးထားမယ္။ တကယ္အေရးႀကီးတာ တန္ဖုိးရွိတာကုိ ဦးစားေပးၿပီးလုပ္မယ္။
ေသခါနီးမွာ သတိေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ခႏၶာမွာ ျဖစ္တာ၊ စိတ္မွာ ျဖစ္တာေတြကုိ ႐ွဳသိၿပီး ေသရတာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ေသခါနီးမွာ သတိေကာင္းေနဖုိ႔ဆုိတာ မေသခင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ထားမွ ျဖစ္ႏုိင္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အၿမဲတမ္း အတတ္ႏုိင္ဆုံး သတိေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ သိေနႏုိင္ေအာင္ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ကုိယ္ သိေနတဲ့ အက်င့္ကုိလုပ္ထားရမယ္။ ဒါဟာ မေသခင္မွာ အေကာင္းဆုံး ေနနည္းျဖစ္ၿပီး ေသခါနီးမွာ အေကာင္းဆုံး ေသနည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာတြင္ လက္ခံထားေသာ ေသျခင္း (၄)မ်ိဳး ရွိပါတယ္။
(၁) အသက္တမ္းကုန္၍ ေသျခင္း။
(၂) ကံစြမ္းကုန္၍ ေသျခင္း။
(၃) အသက္တမ္း၊ ကံစြမ္း ႏွစ္ပါးကုန္၍ ေသျခင္း။
(၄) ဥပေစၧဒကကံျဖင့္ ေသျခင္း။
အသက္တမ္းကို ‘မီးစာ’၊ ကံစြမ္းကို ‘ဆီ’၊ “ဆီမီး”ဥပမာျဖင့္ ပံုႏိႈင္းၾက၏။
မီးစာကုန္၍ မီးေသျခင္း၊ ဆီကုန္သျဖင့္ မီးေသျခင္း၊ မီးစာ, ဆီ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကုန္သျဖင့္ မီးၿငိမ္းျခင္း၊ မီးစာ, ဆီ မကုန္ေသးေသာ္လည္း ေလျပင္္းတိုက္သျဖင့္ မီးၿငိမ္းျခင္း၊ တမင္ၿငိမ္းသတ္ျခင္း စသည္ ျဖစ္၏။
သက္တမ္းကုန္, ကံစြမ္းကုန္, အသက္တမ္း-ကံစြမ္းကုန္ ေသျခင္းမ်ိဳးကို အခ်ိန္ကာလႏွင့္အညီ ေသၾကရသျဖင့္ ‘ကာလမရဏ’ဟု ေခၚ၏။
ဥပေစၧဒကကံျဖင့္ ေသျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ေသာ ေရနစ္ေသျခင္း, ကားတုိက္ေသျခင္း, အဆိပ္ေသာက္ေသျခင္းမ်ိဳးကို ‘အကာလမရဏ’ဟု ေခၚ၏။
သတၱဝါတို႔မွာ ဤေသျခင္း ၄-မ်ိဳးအနက္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေသၾကရ၏။
ေသျခင္းတရားကို ႏွလံုးသြင္းမႈဆိုတဲ့ (မရဏႏုႆတိ) ကို မၾကာခဏ ဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ။ မိတ္ေဆြရဲ႕ ေလာဘေတြ၊ ေဒါသေတြ၊ ေသာကဗ်ာပါဒ ေတြ နည္းလာပါလိမ့္မယ္။ ေလာကႀကီးမွာ အဓိပၸါယ္ရွိတာနဲ႕ မရွိတာေတြကို ခြဲျခားသိျမင္လာပါလိမ့္မယ္။ အဓိပၸါယ္မဲ႕စြာနဲ႕ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနတာေတြ နည္းသြားပါလိမ့္မယ္။ ငါတည္းဟူေသာ အတၱ မာန္မာနေတြ နည္းပါးသြားပါလိမ့္မယ္။
ၿပီးရင္ ငါေသၿပီးရင္ ငါနဲ႕အတူ ဘာေတြ ယူသြားႏိုင္ မွာလည္း ဆိုတာကို ဆက္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ ဥစၥာဓနေတြလား၊ ေရႊေတြေငြေတြ၊ တိုက္တာ ျခံေျမေတြလား၊ ရာထူးဂုဏ္ျဒပ္ေတြလား၊ တန္ခိုးၾသဇာေတြလား၊ နာမည္ေက်ာ္ၾကားမႈေတြလား၊ အေခၽြအရံအသင္းအပင္းေတြလား။ ဒါေတြအားလံုးကို မိတ္ေဆြ ခ်န္ထားခဲ့ရမွာပါ။ “ဥစၥာစု၊ ထိုက္သူဖို႕” ဆိုတာလို သူနဲ႕ ထိုက္ရာထိုက္ရာ ရသြားၾကမွာပါ။ မိတ္ေဆြနဲ႕ တစ္ခုမွ ပါလာမွာ မဟုတ္ ပါဘူး။
တစ္ခုေတာ့ ပါလာလိမ့္မယ္။ အဲဒါက မိတ္ေဆြ အသက္ရွင္စဥ္မွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ “ကံတရား” ။ အဲဒါကေတာ့ ပါလာလိမ့္မယ္။ ဒါကိုေတာ့ မိတ္ေဆြ ခ်န္ထားခဲ့လို႕ မရပါဘူး။ မိတ္ေဆြနဲ႕အတူ ယူေဆာင္သြားရပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္တစ္ခု မိတ္ေဆြ အသက္ကုန္ဆံုးခါနီးမွာ ဘယ္လိုမွ ျပဳျပင္မရႏိုင္ေတာ့တဲ့ အရာတစ္ခုကိုလည္း ခ်န္ထားရလိမ့္မယ္။ အဲဒါကေတာ့ မိတ္ေဆြရဲ႕ “နာမည္” ။ မိတ္ေဆြရဲ ႕ “သမိုင္း” ။
အေနတတ္၊ အေသတတ္ျခင္းမွသည္ – အေနကင္း၊ အေသကင္းရာဆီသို႕ လွမ္းတက္ႏိုင္ပါေစ။
Recollection of death by Tharawon
(လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္က က်မအလြန္ခ်စ္ရတ့ဲ အဖိုးအဖြားရင္ခြင္ၾကားကေန က်မေဖေဖတာဝန္က်တ့ဲ ဘိလပ္ေျမစက္႐ံုတည္႐ွိရာ ၿမိဳ ့ေလးကို မလိုက္ခ်င္လုိက္ခ်င္နဲ႔ ့လိုက္ခ့ဲပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ ကေန နယ္ၿမိဳ ့ဆိုတာနဲ ့မလိုက္ခ်င္ခဲ့ဘူး။ အဖိုးအဖြားက အလြန္ခ်စ္ေတာ့ ေက်ာင္းပို ့ေက်ာင္းႀကိဳ ကိုယ္တိုင္လုပ္ေပး ေက်ာင္းဆင္းအိမ္အျပန္ စားခ်င္တာေတြ လက္ၫိႈးထိုးဝယ္ခိုင္းၿပီးရင္ အဖြားေပါင္ေပၚ ထိုင္စားရင္း ဖိုးဖိုး႐ံုးကို ဝင္ႀကိဳၿပီး ျပန္ရတဲ့ဘဝ၊ ႐ံုးမွာဟိုလူကခ်ီ ဒီလူကစနဲ႔ ့ေပ်ာ္စရာေကာင္းတ့ဲ ဘဝကေန မလိုက္ခ်င္ခ့ဲတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။)
(.........မီးငယ္ ျပဳသမ်ွေကာင္းမွု ကုသိုလ္မ်ားကို အဖိုး ဦးကိုကိုျကီးအား အမ်ွ.အမ်ွ.အမ်ွ ေပးေ၀ပါတယ္။ အဖိုးသာဓုေခၚပါ၊ ခ်စ္တဲ့အဖိုး ေကာင္းမြန္ရာဘံုဌာနမွာ တည္ရွိႏိုင္ပါေစ...။)
(He passed away 6.3.2012 this morning at 7. Luckily i talked to him by ph saying dont worry of me i m ok.....rest in peace grandpa ! U r always in my heart .....gonna miss u with my life....)
(.........မီးငယ္ ျပဳသမ်ွေကာင္းမွု ကုသိုလ္မ်ားကို အဖိုး ဦးကိုကိုျကီးအား အမ်ွ.အမ်ွ.အမ်ွ ေပးေ၀ပါတယ္။ အဖိုးသာဓုေခၚပါ၊ ခ်စ္တဲ့အဖိုး ေကာင္းမြန္ရာဘံုဌာနမွာ တည္ရွိႏိုင္ပါေစ...။)
(He passed away 6.3.2012 this morning at 7. Luckily i talked to him by ph saying dont worry of me i m ok.....rest in peace grandpa ! U r always in my heart .....gonna miss u with my life....)
No comments:
Post a Comment