Thursday, January 12, 2012

ကၽြႏ္ုပ္ အလိမၼာတိုးေသာ ေန႔တစ္ေန႔


(၁)

ကၽြႏ္ုပ္သည္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕၊ ျမန္မာ ကရင္ အဂၤလိပ္ေက်ာင္းတြင္ (၉) တန္းလား၊ (၁၀) တန္းလား မမွတ္မိ။ စာသင္ေနစဥ္ စာေမးပြဲၿပီး၍ မိမိေနရပ္ ဟသၤာတနယ္၊ နိဗၺာန္ရြာသို႔ မီးရထားစီး၍ ျပန္ခဲ့သည္။

ရထားေပၚတြင္ ရထားစီး မ်ားစြာပါ၏။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထိုအခါက မ်ားစြာ စကားေျပာခ်င္၏။ ႏႈတ္ေဆာ့၏။ ဘယ္သူႏွင့္ စကားစျမည္ ေျပာရပါမည္နည္းဟု အေပါက္အ၀ ရွာလ်က္ရွိ၏။

ကၽြႏ္ုပ္၏ ေရွ႕တန္း မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေလာက္တြင္ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ခန္႔ရွိ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ကို စိုက္ၾကည့္မိသည္။ အသားၾကမ္း၍ မဲညိဳ၏။ ေခါင္းတံုးကို မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါ ညစ္ထပ္ထပ္ ပတ္ထားသည္။ အက်ႌမွာ လယ္ထြန္အက်ႌ ျဖစ္၏။ လယ္ထြန္အက်ႌဆိုသည္မွာကား ဖ်င္ၾကမ္းၾကမ္း၊ ရင္ေစ့ပံု၊ လက္က်ပ္ အိတ္ႏွစ္လံုးတပ္၊ ေရွ႕က ကႏုကမာ ၾကယ္သီးမ်ိဳး သံုးလံုးမွ် ပါ၏။ သို႔ရာတြင္ ၾကယ္သီး တပ္မထားေခ်။ ရင္ဘတ္ အေဟာင္းသားႏွင့္ ျဖစ္၏။ ပုဆိုးမွာကား ခ်ည္လံုခ်ည္ အၾကမ္းစား အႏြမ္းပင္ ျဖစ္၏။

ထူးျခားေသာ အခ်က္ကား ထိုသူ၏ လက္၀ဲဖက္ လက္ေကာက္၀တ္တြင္ အတန္ အလံုးႀကီးေသာ မဲႀကိဳး ခ်ည္ပတ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ ငါေတာ့ စီးစီးနင္းနင္း စကားေျပာရမယ့္လူကို ေတြ႕ၿပီဟု စကားစ လိုက္ပံုကား။

“ဒီမွာ … ဆရာႀကီး၊ ခင္ဗ်ာ့လက္က မဲႀကိဳးက ဘာလုပ္တာလဲဗ်”

“ေၾသာ္ … ဒီမဲႀကိဳးလား။ ဟို က်ဳပ္တို႔ရြာဦးေက်ာင္း ဘုန္းႀကီးရဲ႕ အိပ္မက္အရ ခ်ည္ထားရတာဗ်” ဟု ျပံဳးရယ္၍ ေျပာသည္။

“ေၾသာ္ အိပ္မက္အရလား၊ ေျပာပါဦးဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ာ့ ဘုန္းႀကီးအိပ္မက္က”

“ဒီလို … ဒီလို။ ေနာက္လက က်ဳပ္တို႔ ဘုန္းႀကီးအိပ္မက္ထဲမွာ ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္နဲ႔ သိၾကားလိုလို ဘာလိုလို ဆိုထင္ပါရဲ႕ဗ်ာ။ အဲဒါ ဘုန္းႀကီးဆီကို လာသတဲ့။ ေအာင္မယ္၊ ဘုန္းႀကီးေရွ႕မွာ ထိုင္ေတာင္ မထိုင္ဘူး။ မတ္တတ္ႀကီး ရပ္ေနဆိုပဲဗ်။ သူ႔ဟာက။ အဲဒါနဲ႔ ဘုန္းႀကီးက ေမးေတာ့ အဲဒီ အ၀တ္ျဖဴနဲ႔ သိၾကားလိုလူက ေျပာသတဲ့။ အရွင္ဘုရားရဲ႕ နယ္ပယ္က ဒကာ ဒကာမေတြကို အခုကစၿပီး အနည္းဆံုး သလဏဂံု သံုးပါး တည္ပါေစတဲ့။ ဘာျပဳလို႔လဲဆိုေတာ့ ေရွ႕လ ကဆုန္လျပည့္ေန႔က်ရင္ ဘီလူးသဘက္ တစ္ေထာင္တိတိ အဲဒီ က်ဳပ္တို႔နယ္ကို ၀င္လိမ့္မယ္တဲ့။ သလဏဂံု တည္တဲ့လူကိုသာ လႊတ္မတဲ့။ ဒီေတာ့ သလဏဂံုတည္တဲ့ လူမွန္းသိေအာင္၊ ဘယ္ဖက္လက္မွာ မဲႀကိဳးခ်ည္ၿပီး မွတ္ထားရမတဲ့။ အဲဒီလို ဘုန္းႀကီးက လူေတြကို သတိေပးဖို႔ ေလွ်ာက္ၿပီး ကြယ္သြားေရာတဲ့ဗ်။”

“အဲဒါ မိုးလင္းေတာ့ ကုလားတက္ေခါက္ၿပီး လူေတြေခၚၿပီး ဘုန္းႀကီးက ေျပာေဟာလို႔ မဲႀကိဳးခ်ည္ၾကရတယ္ဗ်။ မခ်ည္တဲ့လူေတြ အဲဟိုေရွ႕လ ကဆုန္လေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ညမွာ ဘီလူးသဘက္ေတြက အူ အသည္း ႏႈတ္စားၾကမွာ။ အဲဒါ က်ဳပ္လဲ ခ်ည္ထားရတာေပါ့” ဟု အားရပါးရ ေျပာၿပီး၊ ေဘးကပ္အိပ္ထဲမွ ေဆးရြက္ေခါက္ကို ထုတ္၍ ပလုပ္ျပည့္ပေလာင္းျပည့္ ေဆးငံုလိုက္ေလသည္။

ထိုအခါ အလြန္ စကားေျပာခ်င္၍ ႏႈတ္ရြတ္ေနေသာ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဒီလူေတာ့ ငါ “ခၽြတ္” လိုက္ရဦးမယ္ဟု ခပ္ထြားထြား တရားေဟာေျပာပံုကား -

ဒီမွာ – ဆရာႀကီး၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ေတာက ဆင္းရဲသားေတြ အဲဒါ ခက္တာပဲ။ သရဏဂံု တည္ျခင္း၊ မတည္ျခင္းဟာ မဲႀကိဳးနဲ႔ ဘာမွ ဆိုင္တာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ပိဋကတ္သံုးပံုမွာ ဘယ္က်မ္းမွာမွ အဲဒီလို မေဟာဘူးဗ်။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘုန္းႀကီးကလဲ ဒီသရဏဂံုနဲ႔ မဲႀကိဳးနဲ႔ မဆိုင္တာကိုမွ မသိဘူးလားဗ်ာ။ တယ္ခက္တာကို။ ဒီမွာေလ … သရဏဂံုဆိုတာက အတြင္းစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဆိုင္တယ္ဗ်။ ရတနာသံုးပါးကို ၾကည္ညိဳတယ္ဆိုတာ၊ ယံုၾကည္တယ္ဆိုတာ၊ စိတ္ကမွ ျဖစ္တာဗ်။ ဒီအေပၚယံက မဲႀကိဳးနဲ႔ ဘယ့္ႏွယ္ဆိုင္ႏိုင္ပါ့မလဲ” ဆို၍ သရဏဂံုကိစၥႏွင့္ အနည္းငယ္သာ ဆိုင္ေသာ ပါဠိ အတိုအစ အနည္းငယ္ကို တေပါက္ၿခိ တေပါက္ျခားႏွင့္ ရြတ္ျပၿပီး ကိုယ္လိုရာဘက္ကို မ်ားမ်ားႀကီး ဆြဲ၍ ေဟာေျပာလိုက္ေလသည္။

မဲႀကိဳးႏွင့္ ခမ်ာမွာ ပါးစပ္ အေဟာင္းသားႏွင့္ နားေထာင္ေန၍ ဘာမွ် ျပန္မေျပာႏိုင္ရွာေခ်။ အသို႔ ျပန္ေျပာႏိုင္ရွာအံ့နည္း။ ခမ်ာမွာ လုပ္စားကိုင္စား ဆင္းရဲသား ေတာတြင္းႀကီးျပင္း၍ ပညာ ဗဟုသုတ မ်ားစြာ ရွိႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ မိမိတို႔ ေတာရြာဓေလ့အတိုင္း ဆရာဘုန္းႀကီး ေျပာသမွ် ဆံုးမသမွ်ကို တစ္ေသြမတိမ္း လုိက္နာလွ်င္ သူတို႔မွာ ကိစၥၿပီးၿပီဟု မွတ္ထင္ၾကေလသည္။

ဤသို႔လွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္အား ခုခံေျပာႏိုင္သူ မေပၚေပါက္သျဖင့္ “ဒီတြဲမွာ ငါေတာ့ ဗိုလ္ပဲ၊ ငါ အေတာ္ ေတာ္တာပဲ” ဟု အထင္ႀကီးေနစဥ္ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္ျခား ထိုင္ေနေသာ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္က ကၽြႏ္ုပ္သို႔ လွမ္း၍ “ေဟ့ … သူငယ္၊ ဒီမွာ” ဟု စကား စလိုက္ေလသည္။

ထိုသူမွာ အသက္ (၄၀) ခန္႔ ရွိသည္။ ၿမိဳ႕ႀကီးသားကား ဟုတ္မည္ မထင္။ သို႔ရာတြင္ တည္ၾကည္ေသာ မ်က္ႏွာ၊ စူးရွေသာ မ်က္လံုးမ်ား ရွိ၏။

ထိုသူက “ေဟ့ … သူငယ္ ဒီမွာ၊ အခု ေမာင္ေျပာတဲ့ မဲႀကိဳးနဲ႔ စပ္လို႔ က်ဳပ္ ခပ္တိုတိုပဲ ေျပာစရာရွိတယ္ …။”

“ဟုတ္ကဲ့ ခင္ဗ်ာ၊ ၾကားပါရေစ” ဟု ကၽြႏ္ုပ္က အံ့ၾသေသာ မ်က္ႏွာထားႏွင့္ ေျပာသည္။

“ဒီလို မွတ္ပါ ေမာင္ရယ္။ ဒီမဲႀကိဳးဟာ ေမာင့္အတြက္ မလိုေသာ္လဲ သူ႔အတြက္ လိုတယ္။ အဲဒီစကားကို ပထမ စြဲစြဲျမဲျမဲ မွတ္ထား။ ကိုင္း … နည္းနည္းေတာ့ ခ်ဲ႕ေျပာရေသးတာေပါ့။”

သရဏဂံု တည္မႈဟာ စိတ္ထားသာလွ်င္ အေရးႀကီးေၾကာင္း ေမာင္ ေျပာတာ မွန္တယ္။ ေမာင္ကလဲ မဲႀကိဳး မပါဘဲနဲ႔ သရဏဂံု တည္ႏိုင္ေၾကာင္း ယံုၾကည္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမာင့္အတြက္ေတာ့ မဲႀကိဳး မလိုဘူး။ ဟုိလူမွာေတာ့ ေမာင့္လို သိထားႏွင့္ျခင္း၊ ယံုၾကည္ႏွင့္ျခင္း မရွိဘူး။ ဆရာဘုန္းႀကီးကိုသာ ယံုၾကည္အားကိုးေနသူ ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာဘုန္းႀကီးက ေျပာတဲ့အတိုင္း မဲႀကိဳးရွိမွ သရဏဂံုတည္ၿပီး ဘီလူးေတြ လာ မစားႏိုင္ဘူးလို႔ သူ႔မွာ ယံုၾကည္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီ မဲႀကိဳး မရွိရင္ ဘီလူးစားခံရေတာ့မယ္လို႔လဲ ယံုၾကည္ေနတယ္။ အကယ္၍ မဲႀကိဳး ခ်ည္မထားရင္ ဟို ကဆုန္လျပည့္ေန႔ညမွာ ဘီလူးလာစားလိမ့္မယ္လို႔ သူ စိတ္တထင့္ထင့္ ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ အဲဟုိညမွာ အိပ္ေပ်ာ္မယ္ေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္က စြဲေနေတာ့ ခၽြတ္ခၽြတ္သံၾကားရသည္ ျဖစ္ေစ၊ အရိပ္မည္းမည္း ျမင္သည္ျဖစ္ေစ၊ ျခင္ေထာင္ကို ေလတိုးလို႔ လႈပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ၾကြက္တိုးမိသည္ျဖစ္ေစ ဘီလူးသဘက္ဘဲဟု စိတ္က ထင္ျမင္ၿပီး၊ လန္႔ေၾကာက္ၿပီး ေသခ်င္ရင္ ေသမယ္။ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ဥပါဒ္ေရာက္ဆို မဟုတ္လား ေမာင္ရဲ႕။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီမဲႀကိဳးရွိမွ သူ႔စိတ္ လံုမွာ ျဖစ္လို႔ သူ႔အတြက္ေတာ့ မလိုပါဘူး။ မဟုတ္ဘူးလား ေမာင္ရယ္” ဟု ေျပာဆို၍ တစ္သတ္နားေလသည္။

မဲႀကိဳႏွင့္ ခမ်ာ၏ ၀ဋ္ ကၽြႏ္ုပ္သို႔ လည္ေလၿပီ။ ထိုလူႀကီး ေျပာေဟာသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္ ဘာမွ ျပန္မေျပာႏိုင္။ ေျပာစရာလည္း မရွိ။ မွန္ေၾကာင္း ၀န္ခံရုံသာ ရွိေတာ့သည္။ သူ၏ ေျပာခ်က္ မွန္ေပသည္ဟု မိမိ၏ ပရမတ္ဆန္ဆန္ အယူကို အနည္းငယ္ေျဖကာ “ဦး ခင္ဗ်ာ … ဦး ေျပာတာ မွန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားရတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေက်းဇူးကိုလဲ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါဘူး ခင္ဗ်ား” ဟု ေျပာရေပသည္။

ကၽြႏ္ုပ္သည္ ေလာက၊ လူတို႔၏ အေၾကာင္းကို အတန္ပင္ ပိုမို နားလည္သြားပါသည္။ ထိုေန႔သည္ “ငါ အလိမၼာတုိးေသာ ေန႔တစ္ေန႔” ဟု ကၽြႏ္ုပ္ မွတ္သားထားလိုက္ပါ၏။ ယေန႔အထိ အႏွစ္ (၂၀) ေက်ာ္ၿပီ။ ထိုဆံုးမေဟာေျပာေပးေသာ ဆရာ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို မျပတ္လိုပင္ သတိရလ်က္ ရွိပါ၏။

(၂)

ထိုမဲႀကိဳးဆရာကို မွီ၍ စိတ္ကူးရင့္လာေလသည္။ စိတ္သည္ ထူးဆန္း အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။ စိတ္၏ စြဲလမ္း ယံုၾကည္မႈေၾကာင့္ ႀကီးေသာ ေကာင္းက်ိဳး၊ ႀကီးေသာ မေကာင္းက်ိဳးတို႔ ျဖစ္ရွိလွေလၿပီ။ ဘုရား ယံုၾကည္မႈ၊ နတ္ ယံုၾကည္မႈ၊ ကမၼဌာန္း ယံုၾကည္မႈ၊ ဓာတ္လံုး ယံုၾကည္မႈ စသည္ျဖင့္ ထူးထူးျခားျခား အံ့ၾသစရာတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္ေလၿပီ။

အထူးသျဖင့္ ယံုလြယ္တတ္ေသာ လူတို႔ အေပၚ၌ တစ္စံုတစ္ရာ ယံုၾကည္စြဲလမ္းေအာင္ျပဳ၍ အသက္ေမြးၾကသူတို႔လည္း ေပါမ်ားလွ၏။ ေပ်ာက္ေစဆရာ၊ ေတာင္ေ၀ွးဆရာ၊ ပေယာဂဆရာ၊ ေမွာ္ဆရာ စသည္ျဖင့္ မ်ားစြာ ထင္ရွားၾကကုန္၏။ ဤဆရာကုလွ်င္ ေပ်ာက္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနသူမွာ ေဆးမပါဘဲႏွင့္ ေရာဂါ ေပ်ာက္ႏိုင္၏။ ကၽြႏ္ုပ္ ေတြ႔ဖူးသည္ကား။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အရပ္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္၏ အစ္ကိုေတာ္ တစ္ေယာက္ မ်က္စိနာ မ်က္စိစူး၍ ေအာ္ေနရ၏။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရြာ အေနာက္ဘက္ တစ္မိုင္ေလာက္ အကြာတြင္ ႀကိဳ႕ကုန္းဘုန္းႀကီးဟူ၍ ရွိ၏။ ထိုဘုန္းႀကီးမွာ ေရမန္း ေက်ာ္လွ၏။ ကၽြႏ္ုပ္ အစ္ကိုေတာ္သည္ ထိုဘုန္းႀကီး၏ ေရမန္းကို ခတ္ရလွ်င္ ခ်က္ျခင္း ေပ်ာက္လိမ့္မည္ဟု စြဲစြဲလမ္းလမ္း ယံုၾကည္ကာ ေရမန္း ခ်က္ခ်င္း ေတာင္းေပးရန္ ပူဆာေလသည္။

ေက်ာင္းမွာ သုႆာန္ အနီးတြင္ ရွိသည္ တစ္ေၾကာင္း၊ လမ္းမွာလည္း လူသြားလူလာ ျပတ္သည္ တစ္ေၾကာင္း၊ ညအခ်ိန္ (၉) နာရီေက်ာ္ ျဖစ္ေနသည္ တစ္ေၾကာင္း ဤအေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ သြား၀ံ့သူ မရွိ၊ အတန္ ခဲယဥ္းေနေလသည္။

ထိုအခါ ၪာဏ္ဆင္ၾကရေလေတာ့သည္။ “ေအး ေအး … သြားေတာင္းေပးမယ္ေဟ့။ ဟဲ့ … ေမာင္ခင္နဲ႔ ေမာင္လွဘူးတို႔ လာၾကစမ္း။ ေရာ့ … ဒီေရအိုးသစ္ကို ယူသြား။ ႀကိဳ႕ကုန္းေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ ေရထည့္ၿပီး မ်က္စိနာခတ္ဖို႔ ေရမန္း ေလွ်ာက္ေတာင္းခဲ့၊ ကိုင္း … ျမန္ျမန္သြား၊ ျမန္ျမန္ျပန္ခဲ့ၾကေဟ့။ ဒီမွာ မ်က္စိ စူးလွၿပီ” ဟု ထိုမ်က္စိနာသမား ေရွ႕တြင္ ၾကားေအာင္ ေျပာဆို လႊတ္လိုက္ရ၏။ ထုိသူႏွစ္ေယာက္ ထြက္သြားၿပီး ေနာက္ႏွစ္အိမ္ေက်ာ္ေလာက္ ရွိမွ အိမ္တစ္အိမ္တြင္ ထိုင္၍ ေနၾကေစ၏။ ထိုေက်ာင္းသို႔ သြားရသေလာက္ အခ်ိန္ရွိမွ ေက်ာင္းက ေရမန္း ယူလာဟန္ အိမ္တစ္အိမ္က ေရကို ထည့္၍ ယူခဲ့ၾကရ၏။

မ်က္စိနာသမားသည္ကား ႀကိဳ႕ကုန္းဘုန္းႀကီး၏ ေရမန္းပင္တည္းဟု ယံုၾကည္စိတ္ခ်၍ ခတ္လိုက္ရေသာအခါ ခ်က္ခ်င္း သက္သာ၍ အိပ္ရေလေတာ့၏။ ယံုၾကည္မႈပင္တည္း။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ၾကားဖူးသည္ကား အေနာက္ႏိုင္ငံ တစ္ခုတြင္ စိတ္ဓာတ္ မည္မွ် တာသြားေၾကာင္း စံုစမ္းသည္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္၏။

လူတစ္ေယာက္သည္ အျခားသူတစ္ေယာက္အား လည္ပင္းကို လွီးျဖတ္၍ သတ္သျဖင့္ စီရင္ခ်က္ခ်ရန္ ေသခ်ာေသာအခါ ထိုစိတ္ဓာတ္ကို စမ္းသပ္လိုၾကေသာ ဆရာႀကီးတစ္စုက တရားသူႀကီးစေသာ ဆိုင္ရာတို႔ႏွင့္ က်ိတ္၍ တိုင္ပင္ၿပီး ေသဒဏ္ခ်ေသာအခါ လည္ကို လွီး၍ ေသြးေၾကာကို ျဖတ္ၿပီး သတ္မည္ဟု စီရင္ခ်က္ခ်ရန္၊ ဟန္ေဆာင္ လွီး၍ သတ္ရန္၊ ေသေသာ္ ေသေစ၊ မေသေသာ္ ရွင္ေစ ဟု လႊတ္ရန္ စီမံၾကေလ၏။

စီရင္ခ်က္ခ်ေသာအခါ တရားသူႀကီးက ေမာင္မင္းသည္ သူတစ္ပါးကို ရက္စက္စြာ လည္ေၾကာကိုျဖတ္၍ သတ္သည္ျဖစ္၍ အသင္ ေသဒဏ္ ခံရမည္။ ေသဒဏ္မွာလည္း မိမိျပဳသည့္နည္းတူ အသင့္လည္ေၾကာကို ျဖတ္၍ သတ္ရလိမ့္မည္ဟု စီရင္ခ်က္ ခ်ေလ၏။ တရားခံလည္း ငါ လည္ေၾကာျပတ္၍ ေသရတာ့မည္ဟု ယံုၾကည္စိတ္ခ်လိုက္ေလ၏။

သတ္ေန႔က်ေသာအခါ အခန္းတစ္ခု၌ သက္ေသမ်ား၊ ဆရာ၀န္မ်ား လွီးျဖတ္ရန္ ဓား စသည့္ အသံုးအေဆာင္ စံုလင္စြာတို႔ကို တရားခံအား ျမင္ေစ၏။

မၾကာမီ ၎တို႔ဆိုင္ရာ ဘုန္းႀကီးသည္လည္း ထံုးစံအတိုင္း လာေရာက္ တရားဓမၼ ေဟာေျပာၿပီးေလ၏။

ထိုအခါ ထိုတရားခံအား ခံုေပၚတြင္ ပက္လက္ အိပ္ေစ၍ ေျခႀကိဳး၊ လက္ႀကိဳး စသည္ျဖင့္ မလႈပ္ႏိုင္ေအာင္ တုပ္ၿပီးကာ မ်က္ႏွာကို အ၀တ္စည္း အုပ္လိုက္ေလ၏။ “ကိုင္း … ဘုရား၊ တရားသာ ေအာက္ေမ့ေတာ့၊ လည္ေၾကာကို ျဖတ္ေတာ့မည္” ဟု ေျပာဆိုၾကကာ ဓားငယ္တစ္ခုျဖင့္ အကယ္ လွီးျဖတ္သည့္ဟန္၊ အေရက်င္ရုံမွ်၊ လည္ပင္းေၾကာေပၚတြင္ လွီးရစ္လိုက္ေလ၏။ တရားခံကား ေအးခနဲ၊ ျမည့္ခနဲ႔ ေတြ႕ထိလိုက္၍ ေသြးေၾကာျပတ္ၿပီ၊ ေပါက္ၿပီဟု ထင္လိုက္၏။

ထိုအခါ လွ်ိဳ႕၀ွက္၍ ေဆာင္ထားေသာ ျပြန္ငယ္တစ္ခုမွ လည္ေခ်ာင္းနားတြင္ ကပ္ကာ ေရကို သြင္သြင္ သြင္သြင္ က်ေစ၏။ တရားခံသည္ကား ငါ့ လည္ေခ်ာင္းေသြးမ်ာ သြန္က်ေလၿပီဟု ၾကားရွိ ယံုၾကည္သည္ႏွင့္ မိနစ္ ၂၀ ခန္႔အတြင္း အကယ္စင္စစ္ ေသဆံုးသြားေလေသာ ဟူ၏။

ဤတြင္ လည္ေၾကာ မျပတ္၊ ေသြး မက်ဆင္းဘဲႏွင့္ စိတ္အထင္ ယံုၾကည္မႈျဖင့္ အကယ္ ေသဆံုးရျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

ဤသို႔ စိတ္ဆန္းၾကယ္ပံုတို႔ကို ေထာက္၍ သိမွတ္စရာ တစ္ခ်က္ ေပၚလာသည္ကား စိတ္ကုဆရာ၊ ေပ်ာက္ေစဆရာ၊ ေတာင္ေ၀ွးဆရာ၊ ဓာတ္လံုးဆရာ၊ စုန္းဆရာ၊ နတ္ဆရာ၊ ေမွာ္ဆရာ၊ ေရမန္းဆရာ၊ အင္းအိုင္လက္ဖြဲ႕ဆရာ … စေသာ သူတို႔သည္ မည္သည့္အခါမွ် ထမင္းငတ္ႏိုင္ၾကမည္ မဟုတ္ေလကုန္။

ဦးဖုိးက်ား
(အမ်ဳိးသားပညာ၀န္ ဦးဖိုးက်ား၏ ကိုယ္ေတြ႕၀တၳဳတိုမ်ား စာအုပ္မွ)

No comments:

Post a Comment