Saturday, January 7, 2012

ေျမာက္ကြ်န္းသူ


ေျမာက္အရပ္မွ ေတာင္အရပ္ ပင္လယ္ဆီသုိ႔ စီးဆင္းလာေသာ ျမစ္မႀကီး တစ္ေနရာတြင္ ျမစ္လယ္ကြၽန္းသုံးကြၽန္း အစဥ္ လုိက္တန္းေနေသာ ေရလယ္ကြၽန္း ဆက္တန္း တစ္တန္း ရွိသည္။ ကြၽန္းဆက္တန္း ဆုိေသာ္လည္း တစ္ကြၽန္းႏွင့္ တစ္ကြၽန္းနီးနီး ကေလးလားဆုိေတာ့ မနီးပါဟုသာ ေျဖရပါမည္။ မနီးဘူးလား ဆုိေတာ့လည္း နီးသည္သာ။ ကြၽန္းသုံးကြၽန္ ၾကားမွာ အျခား ကြၽန္းမရွိ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အျခား ကြၽန္းရြာ တစ္ရြာတစ္ေလ ၀င္ခုေနတာမ်ိဳး မရွိ။ ျမစ္မသည္ ေျမာက္ဘက္မွ စီးလာကတည္းက ေျမာက္ဘက္စြန္း ေရလယ္ ကြၽန္းမကုိ ေခါင္းေ၀ွ႔သည္။ ကြၽန္းမကုိ ေရဦးထုိးရာက ေရႏွစ္ျမႊာကြဲကာ ကြၽန္းမႀကီး၏ အေရွ႔ ဘက္ႏွင့္ အေနာက္ဘက္မွ ေရေၾကာင္း ႏွစ္ေၾကာင္း ေပၚသည္။ ေရေၾကာင္း ႏွစ္ေၾကာင္းစလုံး ေလွသေဘၤာ သြားလုိ႔ ရေအာင္ ပင္ က်ယ္လွ နက္လွပါ၏။ ထုိေရေၾကာင္း ႏွစ္ေၾကာင္းက ေအာက္ဖက္ အလယ္ကြၽန္းကုိေရာ၊ ေတာင္ဘက္ အစြန္က ေတာင္ကြၽန္းကုိပါ ခြ၍ စီးဆင္း ေနေပရာ ထုိေနရာတြင္ ကြၽန္း ဆက္သုံးကြၽန္းသည္ ေရလယ္ ကြၽန္းမ်ား အျဖစ္ သဘာ၀ တရားကပင္ ေနရာခ်ထား သကဲ့သုိ႔ ရွိပါ၏။

ကြၽန္းသုံးကြၽန္းသည္ ရြာသုံးရြာ ျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ ကြၽန္းသုံးကြၽန္း ေရလယ္မွာ ထြန္းကတည္းက ေျမာက္ ကြၽန္း၊ အလယ္ကြၽန္း၊ ေတာင္ ကြၽန္းလုိ႔သာ အလြယ္ ေခၚခဲ့ၾကသည္မွ စကာ သည္အမည္မ်ား တြင္ခဲ့ေလေတာ့သည္။ ကြၽန္းရြာ ေတြဆုိေတာ့ ရြာခ်င္း ကူးခ်င္ ေတာ့လည္း ေလွႏွင့္ တက္ႏွင့္ ကူးၾကရသည္။ ကြၽန္းတစ္ကြၽန္းစီ၏ တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္တြင္ ကူးတုိ႔ေလွေတြ ရွိၾကသျဖင့္ ျဖတ္ကူးတို႔၊၊ လ်ားကူးတုိ႔ သြားခ်င္သလုိ သြားလုိ႔ ရၾကသည္။

ကြၽန္းမႀကီး သုံးကြၽန္းမွာ အရြယ္အစားခ်င္းကလည္း မကြာ၊ ကြၽန္းထြန္းခဲ့သည့္ ႏွစ္ေတြကလည္း မကြာ၊ လူေန အိမ္ေျခေတြကလည္း မတိမ္း မယိမ္းဆုိေတာ့ ဘယ္ရြာက ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လုိသာ သည္ ရယ္လုိ့မရွိ။ စီးပြားေရး၊ ႀကီးပြားေရးေတြမွာလည္း မကြာပါ။ လွဴေရးတန္းေရးမွာလည္း တန္းတူပင္။ ေစတီ ပုထုိးေက်ာင္းကန္ တန္ေဆာင္း ေတြကလည္း ေရလယ္ကြၽန္း ရြာေတြဆုိေပသိ ပြင့္ပြင့္လန္း လန္းရွိၾကပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ကြၽန္းတစ္ရြာ ေနထုိင္ၾက ရသူေတြပီပီ ကုိယ့္ရြာကုိယ့္ အစြဲအၿပိဳင္ စိတ္ကေလးေတြ ကေတာ့ ရွိၾကသည္။

“ေတာင္ကြၽန္းက ကုိမွတ္ ႀကီး မေဌးမတုိ့အလွဴ မႏွစ္က တီးသြားတဲ့ဆုိင္း . . .ဘယ္သူ တဲ့ . . .စိန္ေက်ာ္လွဆုိလား . . . ေကာင္းလြန္းေကာင္းလြန္းနဲ႔ . . .သည္ႏွစ္ တုိ႔ရြာ အလွဴတီး သြားတဲ့ စိန္ျမညိဳဆုိင္း မမီေပါင္ ကြာ . . .တီးခ်က္ကေတာ့ေဟ့ ပတ္လုံးေတြမ်ား ကြဲထြက္ေရာ မွတ္သာ . . .”
ကုိယ့္ရြာတီးတဲ့ ဆုိင္းက မွ ေကာင္းေၾကာင္း အလယ္ ကြၽန္းသားက မွတ္ခ်က္ျပဳ သလုိ ေျမာက္ကြၽန္းသားက လည္း စိန္ျမညိဳဆုိင္းကုိ မႀကိဳက္ဟု ေျပာတတ္သည္။

“အလယ္ကြၽန္းသားမ်ား အလယ္ကလူ စကား၀ဲ . . . ငွက္ေပ်ာသီး အခ်ိဳ လုပ္ရသာနဲ႔ ၿပီးရသာပါကြာ . . .သူတုိ႔ရြာ တီးတဲ့ စိန္ျမညိဳဆုိင္း ေကာင္း လွေျပာေနေတာ့ မခက္ပါလား . . . .ဗုံပတ္စာကပ္ တီးရင္ အ႐ူး တီးသာေတာင္ ျမည္တဲ့ဟာ . . . .ဆုိင္းကေတာ္ေတာ္မယ္ ေတာ္က ကဲေနၾကသာ . . .ဆုိင္း တကယ္ေကာင္းသာက တုိ႔ရြာ ဆြမ္းႀကီးခံပြဲ လာတီးသဲ့ စိန္ဘေက်ာ္မွ ဆုိင္းေကာင္း ေခၚသာဟ”

သည္စကားေတြက ေတာင္ကြၽန္း ရြာနားေပါက္ျပန္ ေတာ့ ေတာင္ကြၽန္းရြာသားေတြ က မခံႏုိင္ၾက။ သူတုိ့ ရြာတီး သြားမႈတ္သည့္ စိန္ေက်ာ္လွ ဆုိင္းမွ မေကာင္းရင္ တာ၀တႎသာက ေဗလု၀နတ္သား ေခၚၿပီး ေစာင္းတီးခိုင္းဖုိ႔ပဲ ရွိေတာ့ မွာေပါ့လုိ႔ ခနဲ့ၾကသည္။ ဒါမ်ိဳး က မၾကာခဏျဖစ္တတ္ပါ၏။ ဇာတ္ငွားၾကေတာ့လည္း ကုိယ့္ ရြာလာကသည့္ ဇာတ္ကမွ ဇာတ္အသားပါသတဲ့။ သူတုိ႔ မင္းသားကမွ ႐ုပ္ေခ်ာအသံ ေကာင္းတဲ့။ အုပ္စုံေကာင္းဆုိရ ေလာက္ေအာင္ ေအာ္ပရာ၊ ျပဇာတ္၊ ေနာက္ပုိင္း ေျပာစရာ မရွိေအာင္ ေကာင္းသတဲ့။ အလွဴ လွဴၾကေတာ့ေကာ။ တစ္ရြာက ဘယ္သူ ဘယ္ရြာကမွ လုိက္မ မီေအာင္ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ လွဴလုိက္သည္ဆုိပါစို႔။ မမီမွန္း သိေသာ္လည္း ေအာက္က်မခံ။

“ဘုန္းႀကီးတစ္မတ္ ေဗ်ာ ငါးက်ပ္ . . .ပကာသနမ်ားမွ ေတာ့ ကုသုိလ္တစ္ပဲ ငရဲ တစ္ပိႆာေပါ့လကြာ . . .ဒါမ်ိဳး အားမက်ၾကနဲ့ . . .တုိ႔ရြာက မိတင္ေအးတုိ႔ လွဴသာႀကိဳက္ သယ္ . . . လွဴဖြယ္ပရိကၡရာ အသားေပးသာ . . .ေရာက္က ေရာေပါ့ကြ နိဗၺာန္ . . .ဓာတ္ေလွ ကားနဲ့ တက္သာကမွ ၾကာဦး မယ္ . . .”
သည္ႏွစ္ မူလတန္း ေက်ာင္းသား ေအာင္ခ်က္ခ်င္း ၿပိဳင္ၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ မူလတန္း ေက်ာင္းကေတာ့ ဘယ္ရြာမွာမွ မရွိၾကပါ။
အေနာက္ဖက္ျမစ္ မကမ္းဘက္ကုိ ေလွႏွင့္ကူးကာ ေက်ာင္း တက္ၾကရတာခ်င္း အတူတူဆုိ ေတာ့ ေက်ာင္းခ်င္း မၿပိဳင္သာ။ သည္ေတာ့ ေက်ာင္းသား ေအာင္ခ်က္ ၿပိဳင္ၾကသည္။ ေျမႏုကြၽန္းေတြမွာ စုိက္ၾကသည့္ ေျမပဲေတာင့္ခ်င္း ၿပိဳင္ၾကသည္။ ႏြားေခ်ာတာခ်င္း ၿပိဳင္ၾကသည္။ ရြာလက္သမားခ်င္း ၿပိဳင္ၾကသည္။ ရြာ၀မ္းဆြဲခ်င္း ၿပိဳင္ၾကသည္။ တံငါသည္ ငါးရ တာခ်င္း ၿပိဳင္ၾကသည္။

“အလယ္ကြၽန္းက ေအာင္ေဖ အေနာက္ျမစ္မထဲ ကြန္ပစ္သာ ျမစ္ငါးၾကင္းႀကီး ရွစ္ပိႆာ စီးရသြားသတဲ့ . . . ဟန္က်ခ်က္ေတာ့ . . .”

“ငါ ျမင္ပါ့ကြာ၊ သုံးပိ ႆာ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ပါ . . . အလယ္ကြၽန္းသားမ်ား ေမာင္း ကြဲက ဒူဟူဟူ ျမည္ခ်င္ၾက ေသးသာ . . .ခက္ပါ့ကြာ . . . တုိ့ရြာက ငေမာင္ရလုိက္သဲ့ ငါးေခ်ာင္း ေတြ႔ေစခ်င္သယ္”

“ေျမာက္ကြၽန္းသားေတြ ကလည္း တက္တက္စင္လြဲ သာေတာင္ ေအာင္လံထူ စစ္သူႀကီး ပြဲလုပ္ခ်င္တုန္း . . .ငေမာင္ ရသဲ့ငါးက ငါးခုံးမသာသာ ပါကြာ . . .”
ရြာသုံးရြာက အဲသလုိ ရြာမ်ားပင္။ ရန္ပြဲရယ္၊ တုတ္ပြဲ ဓားပြဲရယ္လုိ့ေတာ့ မရွိၾက။ စကား အရာမွာ မခံႏုိင္ေအာင္ ေျပာၾကတာေတာ့ ရွိၾကပါ၏။ တစ္ရြာ့တစ္ရြာ ထမ္းပုိးအတင္ မခံ။ ကုိယ့္ရြာက ကိစၥသာ အေကာင္းစား လုပ္ခ်င္တာက လြဲလုိ႔ သုံးကြၽန္းသုံးရြာစလုံး သေဘာမေနာ ေကာင္းၾကသည္။ ၀ါးတစ္႐ုံလုံး ဘုန္းႀကီးေတာင္ ေ၀ွး၊ ေပတစ္ပင္လုံး ဘုန္းႀကီး ယပ္ေတာင္ ျဖစ္ၾက႐ုံက လြဲလုိ႔ အျခား အကုသုိလ္မရွိ။ သုိ႔ေသာ္ ကုိယ့္ရြာက သာ လုိက္ရမွ ဆုိသည့္စိတ္ေတြကေတာ့ မေဖ်ာက္ႏုိင္။

“ရြာ အပ်ိဳခ်င္းပဲ ယွဥ္ေလကြာ . . .ေတာင္ကြၽန္းသူမ်ား အက်ည္းတန္ခ်က္ေတာ့ . . . .ပိန္ရတဲ့အထဲ နာတာရွည္စြဲ သာလုိဟာေတြ . . .”

“ေျမာက္ကြၽန္းက အပ်ိဳ ေတြ အလွဴ လွည့္ၾကသာ တစ္ရက္ ေလွနဲ႔ ကူးၿပီးၾကည့္မိပါ သယ္ ပုန္းမၾကည္အုိး မုန္႔ႏွစ္ တုိ႔ထားသလုိကြာ . . .ျမန္ျမန္ ျပန္ေလွာ္ခဲ့ရသယ္” “အလယ္ ကြၽန္းသူေတြ လွသယ္ လွသယ္နဲ႔. . .ရြာခ႐ုိး စပ္ပစ္ထားသဲ့ ေခါပေတာင္းကမွ လွေသး ”

ၿပိဳင္စရာမရွိေတာ့လည္း အပ်ိဳခ်င္း ၿပိဳင္ၾက။ တစ္ရြာ့ တစ္ရြာ မႈိခ်ိဳးမွ်စ္ခ်ိဳးပုတ္ခတ္ ၾက။ တကယ္ေတာ့ ကြၽန္းသူေတြ အားလုံး သူ႔အဆင္းႏွင့္ သူ႔အခ်င္းလွၾကသည္သာ။ ဘ၀ ကံအက်ိဳးေပး ေကာင္းသူေတြ ရွိၾကသလုိ အက်ိဳးေပး မေကာင္းလုိ႔ အလွရည္ ေလ်ာ့ၾကတာလည္း လူ႔သဘာ၀ ရွိၾက ေပမေပါ့။ သုိ႔ေသာ္ ကုိယ့္ရြာသူမွ ေခ်ာသည္လုိ႔ ထင္ၾကသူေတြ ျဖစ္ပါ၏။ ရြာ့မိန္းမပ်ိဳေတြခမ်ာ ေခ်ာၾကသည္ျဖစ္ေစ၊ မေခ်ာ ၾကသည္ျဖစ္ေစ ဘယ့္ႏွယ္မွ မေနခဲ့ၾကေပသိ ရြာက ၿပိဳင္ ၾကေတာ့ သူတုိ႔လည္း ၾကာေတာ့ “နဲ႔” ၾကရသည္သာ။

(၂)
တကယ္တမ္း ေျပာၾက ေၾကး၊ ၀န္ခံၾကေၾကးဆုိလွ်င္ ေျမာက္ကြၽန္းသူကေလးေတြက အလွပုိၾကပါသည္။ သည္ေရ သည္ေျမ သည္ေလ လက္ တစ္ကမ္းက ကြၽန္းရြာခ်င္း တူပါလွ်က္ ေျမာက္ကြၽန္းသူ ကေလးေတြက လွ႐ုိးအမွန္ပင္။ ေျမာက္ကြၽန္းက ဘူးရြက္ ဘူးညႊန္႔ ဘူးသီးက ပုိခ်ိဳသည္။ ေျမာက္ကြၽန္းက ေျမပဲက အဥေကာင္း အဆန္ေကာင္း၊ ဆီထြက္သန္သည္။ ျမစ္မေရ ေသာက္ၾကသည့္ ရြာခ်င္း အတူတူ ေျမာက္ကြၽန္း သူကေလးေတြက အသားအေရ ပုိလွၾကသည္။ ဆယ္ေက်ာ္စြန္းစ အပ်ိဳႏုႏုက ေလးေတြ လွၾကသလုိ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ သုံးဆယ္တြင္း အပ်ိဳ အူလည္ေတြကလည္း လွၾကသည္။ အပ်ိဳအူလည္ေတြ လွ ၾကသလုိ ေလးဆယ္ေက်ာ္ အပ်ိဳေထာ္ေထာ္ေတြကေကာ။ လွၾကပါ၏။ ဘယ္လုိပင္ မခံခ်င္ေအာင္ ေျပာၾကေျပာၾက၊ ကုိယ့္ ရြာကုိယ္ ဘယ္လုိပဲ အမႊမ္း တင္တင္၊ ေျမာက္ကြၽန္းသူေတြ အလွဴ လွည့္ၾကၿပီ ဆုိလွ်င္ ေျမာက္ကြၽန္းရြာ ကြၽန္းပတ္လည္ ေလွေတြ ၾကက္ေတာင္ စုိက္ၾကတာ မည္းမည္းတုတ္ လုိ့။ ေျမာက္ကြၽန္းရြာ ကာလ သားေတြက မစည္ၾကရဘဲ အလယ္ကြၽန္းႏွင့္ ေတာင္ကြၽန္း ကာလသားေတြ တုိးမေပါက္ ႏုိင္တာလည္း ေျမာက္ကြၽန္းရြာ သူေတြ လွၾကတာကုိ ၀န္ခံ ျခင္းတစ္မ်ိဳး မဟုတ္လား။ ကာလသားခ်င္း တစ္ရြာ့တစ္ ရြာ ခင္ၾကသူေတြဆုိေတာ့ ဧည့္ရြာသားေတြကုိ ရြာခံကာလ သားေတြက ခနဲ့ၾကသည္။

“မင္းတုိ့ေျပာေတာ့လည္း တုိ့ေျမာက္ကြၽန္းသူေတြက နဘဲ တုံးမုိးႀကိဳး ပစ္ထားသလုိ ဟာေတြ ဆုိကြာ . . .အခုေတာ့လည္း မင္းတုိ႔ ရြာေလွေတြ တုိ့ရြာ ၾကက္ေတာင္လာစုိက္ၾကသာ မ်ား ေလွစည္း႐ုိးခတ္ထားသာ က်လုိ႔ . . .”

ဟုတ္ကလည္းဟုတ္ေန ေတာ့ ေတာင္ကြၽန္းသား၊ အလယ္ကြၽန္းသားေတြ မလႈပ္သာပါ။ သုိ႔ေသာ္ အားက်မခံ ေတာ့ ျပန္တြယ္ၾကပါ၏။
“ေျမာက္ကြၽန္းသူေတြ လွ လြန္းလုိ့ ဟုတ္ရေပါင္ကြာ . . . ဘဲဥတစ္လုံး သုံးရြာေ၀ . . . မင္းတုိ႔ ရြာအလွဴ စည္ေအာင္ လာၾကသာပါ”

ေျမာက္ကြၽန္းသူေတြ မနက္ခင္း ေနေရာင္ထဲ အလွဴ လွည့္တန္းစီၾကၿပီ ဆုိလွ်င္ တဖိတ္ဖိတ္ ေတာက္ေနေတာ့သည္။ ရြာ့အပ်ိဳေခါင္း မအုန္းရီက ပ၀ါ စုံခ်၊ နဖူးေျပာင္ေျပာင္ ဆံၿမိတ္ က်ႏွင့္ အပ်ိဳတန္းကုိ လုိက္ ၾကည့္ရတာ အေမာ။ တစ္လွဴ တစ္ေရာင္၀တ္ႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ ထားၾကသူေတြဆုိေတာ့ လွခ်င္ တုိင္းလွၾကပါ၏။ ဘယ္သူ႔ ဘယ္၀ါက ပုိလွလုိ႔ ဘယ္သူဘယ္၀ါက ကုသုိလ္ နည္းသည္လုိ႔ပင္ မေျပာသာ။ ေရွးက ရာဇ၀င္နိ ပါတ္ေတာ္ေတြထဲမွာပါသည့္ ေျမာက္ကြၽန္းသူေတြလုိ အလွ ႏွင့္ အယဥ္၊ အသြင္ႏွင့္အဆင္း ဘက္ခ်င္းညီၾကသူေတြခ်ည္း ပင္။ သည္လုိ ညီေအာင္ လွ ေအာင္ ရြာအိမ္ႀကီးတစ္အိမ္မွာ အပ်ိဳေတြစုကာ ၿဖီးၾက လိမ္း ၾက။ ၀တ္ၾက စားၾက၊ ျခယ္ၾက သၾက၊ ပန္ၾက ကုံးၾက၊ ျပင္ၾက ၫႇိၾကတာဆုိေတာ့ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္မရွိ။
မိဘေတြကလည္း ကြၽန္း သုံးရြာ ၿပိဳင္ပြဲ စိတ္ကေလးရွိ ၾကသူေတြခ်ည္း ဆုိေတာ့ အမ်ား က ဒါဆုိလွ်င္ ကုိယ့္သားသမီး ခါးေပၚ ေရာက္ေအာင္ ဆင္ၾကသည္။

မရွိသူေတြကလည္း သမီးပ်ိဳေတြ မ်က္ႏွာ အၫႈိးမခံ။ မရွိတာ ရွိတာထား။ ေစ်းစပါး အဖ်င္းမ်ားသည္ အေျပာမခံ ခ်င္။ သူတကာ သားသမီး၀တ္ ႏုိင္မွေတာ့ ငါတုိ႔ သားသမီးလည္း ၀တ္ႏုိင္ရမွာေပါ့ဆုိသည့္ စိတ္သာ ရွိၾကပါ၏။ သည္စိတ္ကုိပင္ ရြာစိတ္လုိ႔ သေဘာထား ၾကသည္။ သည္ဂုဏ္ကုိပင္ ရြာ့ဂုဏ္လုိ႔ မွတ္ယူၾကသည္။ သည္ေတာ့လည္း ေျမာက္ကြၽန္း ရြာသူေတြ ရိပ္ရိပ္ေျပးေနၾက တာ မဆန္းပါ။ ရြာအပ်ိဳေတြက ရြာေရးရပ္ေရး ရွိလာလွ်င္ ငရ႔ံ ရေတာ့ စပ္တူ ငခူရေတာ့ ခြဲ ျခမ္းခြဲျခမ္းမရွိၾက။ အလြန္ညီ ၾကပါသည္။ မရွိသူကေလးေတြ ကုိ ေ၀ၾက မွ်ၾကရာက ျပည့္ရတာလည္း ရွိၾကပါ၏။ အပ်ိဳ ေခါင္း မအုန္းရီက ပါ၀ါရွိ သည္။ မအုန္းရီ၏ စကား တစ္ခြန္းက တာသြားသည္။

“သည္မယ္ . . .ငါေျပာ မယ္ . . .တုိ႔ရြာက အလွဴၿပီး သာနဲ့ ေတာင္ကြၽန္းကအလွဴ ဆက္၀င္မွာ . . .ကုိယ္က ဦး ေအာင္ အ၀တ္အစားနဲ႔ ဖိထားမွ မလွန္ႏုိင္မွာ . . .အဖုိး တန္ေတာ့လည္း မဟုတ္ ဘူးေပါ့ေအ . . .အဖုိးနည္းအုိး ကြဲက်ေတာ့လည္း သူတကာ အထင္ ေလ်ာ့မခံႏုိင္ဘူး . . .ငါ ၿမိဳ႔က အဆင္ကေလး သေဘာ က်ထားသာရွိသယ္ . . .ညည္းတုိ႔လည္း ၾကည့္ၾကပါဦးေပါ့”

သည္စကားက အတည္ ျဖစ္ရေတာ့သည္။ ေျမာက္ကြၽန္း သူေတြ လွၾကတယ္ဆုိရာမွာ အ၀တ္အစား ၀တ္တတ္စား တတ္ၾကတာလည္း ပါသလုိ လူညီၾကတာလည္း ပါသည္။ သူ႔႐ုပ္ရည္ကုိယ့္႐ုပ္ရည္မတူႏုိင္ ၾကေပမယ့္ စိတ္ထားညီေတာ့ လွၾကတာလည္း ပါပါလိမ့္မည္။ တကယ့္ကုိ စက္စက္ယုိလွသူ က ႏွစ္ေယာက္သုံးေယာက္သာ ရွိပါ၏။ ေထြးပုိႏွင့္ေအးညိဳ။ သည္ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ တကယ္ လွၾကသူကေလးေတြ။ ကြၽန္းသုံးရြာက ကာလသားေတြက မ်က္စိက်ၾကတာလည္း မေျပာႏွင့္။ ျမင္းတစ္ေျပးၾကည့္ ၾကည့္၊ ကြမ္းတစ္ေပးၾကည့္ ၾကည့္ လွၾကသူေတြ မဟုတ္ လား။ အလွဴ မ႑ပ္၀င္ၾကၿပီ ဆုိသည္ႏွင့္ ရြာလုံးကြၽတ္ေအာင္ ၾကည့္ၾက ေငးၾကရသူကေလး ေတြ။ သည္ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ပင္ ေျမာက္ကြၽန္းသူေတြ ႏုိင္လွေပါ့။

(၃)
ႏုိ့ျဖင့္ ေျမာက္ကြၽန္းမွာ မလွသူရယ္လုိ့ မရွိဘူးေပါ့။ အဲသလုိ ေမးလွ်င္ေတာ့ အက်ည္းတန္သူလည္းရွိသေပါ့ လုိ့သာ ေျဖရမည္။ တစ္ခါ တေလ မိဖုရားကင္းကုိက္မိ သလုိ ေဘးကလူေတြ ေနမထိ ထုိင္မသာ ျဖစ္ရတာမ်ားလည္း ရွိပါ၏။ အထူးသျဖင့္ “မခ်ဳံ တင္”ေၾကာင့္ပင္။ ခ်ဳံတင္က လည္း ေျမာက္ကြၽန္းရြာသူ ဓမၼစစ္။ ၿပီးေတာ့ အပ်ိဳ။ အပ်ိဳ မွ အသက္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ မႏြံမေရအပ်ိဳထဲက ျဖစ္သည္။ ဘ၀က ကံမပါေတာ့ ႐ုပ္က လည္း ဆုိးလြန္းလွပါ၏။ သည္ ၾကားထဲ လူေကာင္ကလည္း ၾကမ္းလုိက္သမွ ေတာ္႐ုံေျမ တစ္က်င္းစာေလာက္ေတာ့ ခ်ဳံ တင္တစ္ေယာက္တည္း မြန္း မတိမ္းခင္ တူးႏုိင္သည္ဆုိတာ မ်ိဳး။ ခမ်ာ ေသာင္သာတာ မဟုတ္ေတာ့ ေနပူစပ္ခါး ၿပဲၿပဲစင္ လုပ္စားရတာကလည္း နဂုိအသားအေရကုိ ေလွာ္ထား သလုိ ရွိရသည္။ အဆုိးဆုံးက ေတာ့ သြားမ်ားပင္။ ကြမ္းၫႇပ္ ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ၫႇပ္ထားေသာ ကြမ္းသီးျပားႀကီးေတြ ေထာင္လုိက္ ကပ္ထားသလုိ ရွိေနၾကေသာ သြားေတြက ႀကီး ႐ုံမက ေရွ႔ကုိ ေခါထြက္ေနၾက၏။ မ်က္စိက ေမွးေမွး၊ နားရင္းက ကားကား၊ မ်က္ႏွာက ဆယ္ျပားေစ့ႀကီးႏွင့္ဆုိေတာ့ အမွတ္တမဲ့ဆုိလွ်င္ ေယာက်္ား သားသန္သန္ႀကီးႏွင့္ပင္ တူေန တတ္ပါ၏။

“ခ်ဳံတင္က ငယ္ငယ္က အလြန္ ခ်ဴခ်ာသလုိ . . .အခုမွ ဆင္ေပါက္ က်ားေပါက္ႀကီးျဖစ္ လာသာ . . .ေမြးတုန္းကလည္း ခ်ဳံတင့္ေရွ႔က ကေလးေတြ အဖတ္ မတင္ၾကေလေတာ့ ခ်ဳံတင္လည္း ေမြးေရာ ဆန္ ေကာထဲထည့္ၿပီး ခ်ဳံေပၚတင္ ထားရမယ္လုိ႔ ေဗဒင္က ေဟာ သယ္ . . .ေျပာသဲ့အတုိင္း တင္ လုိက္တာ အဖတ္လည္း တင္ ရွာပါရဲ႔ က်န္းလည္း က်န္းမာ ပါရဲ႔ . . .သုိ့ေပသိခမ်ာ ႐ုပ္မပါရွာ ပါဘူးေအ . . .ညည္းတုိ႔ လက္ ငါ့သမီးကေလး အပ္ပါသယ္ . . . . ..”

အပ်ိဳေခါင္း မအုန္းရီကုိ မခ်ဳံတင္ အေမ အရီးေကာက္က အပ်ိဳစာရင္း ေပါက္သည့္ ေန႔က ေျပာခဲ့ဖူးေသာ စကား ျဖစ္သည္။ ရြာေရး ရပ္ေရးရွိလုိ႔ အပ်ိဳဖိတ္ အဖိတ္ခံရျခင္းသည္ အပ်ိဳစာရင္း ေပါက္ျခင္း မဟုတ္လား။ ႐ုပ္မလွေတာ့ေကာ ရြာ ေရးရပ္ေရး မပါလုိ႔ ျဖစ္ကေရာ လား။ မျဖစ္ပါ။ ခ်ဳံတင္က သူ တကာ မလုပ္ခ်င္သည့္အလုပ္ ေတြမွာ အားကုိးရသည္။ ေပေပ က်ံက်ံအလုပ္ေတြမွာ ခ်ဳံတင္ မရွိလုိ႔ မရ။ ခ်ဳံတင္က ပုဆိန္ တစ္လက္ႏွင့္ ထင္းျခမ္းခြဲႏုိင္ သည္။ ေယာက်္ားေရထမ္းပုံး ေလာက္ေတာ့ ပါသည္မထင္။ ေျခကားႀကီးေတြက အက္ကြဲ ေနၾကတာလည္း မေျပာႏွင့္။ ရွားနက္စူး၊ ဆီးနက္စူးခံရတာ ေတြ်ကလည္း မနည္းလွၿပီ။

အိမ္မွာ ခ်ဳံတင္ရွိေတာ့ လူပုိငွားစရာ မလုိသကဲ့သုိ႔ ရပ္ေရးရြာေရးမွာလည္း ေတာ္႐ုံ႔ အပ်ိဳေလးေယာက္စာေလာက္ အားကုိးရတာလည္း အမွန္ပင္။ သုိ့ေသာ္ လူျပမလွတာကုိေတာ့ မအုန္းရီ စိတ္ညစ္ရပါ၏။ခ်ဳံတင္က အပ်ိဳစာရင္း၀င္ ဆုိေတာ့ အပ်ိဳကိစၥေတြမွာ ႐ုပ္မလွလုိ႔ ထားခဲ့ရသည္မျဖစ္စေကာင္း။ ခ်ဳံတင့္မွာလည္း အပ်ိဳတစ္ ေယာက္၏ အခြင့္အေရးေတြ ရွိရမွာပဲ မဟုတ္လား။အပ်ိဳတ ကာ အလွဴလွည့္ေတာ့ မဖိတ္ မျဖစ္ ဖိတ္ရသည္။အပ်ိဳတကာ ရပ္ေရး ရြာေရးဆုိေတာ့ ပါရ သည္။တခ်ိဳ႔ ရြာထဲက စိတ္ရင္း ညံ့ၾကသူမ်ားဆုိလွ်င္ ခ်ဳံတင္ကုိ မဖိတ္ပါနဲ့၊ လူေရွ႔မရပ္ပါေစနဲ့ ဆုိတာမ်ိဳးအထိ ေျပာတတ္ၾက သည္။ ဒါမ်ိဳးေတာ့ မအုန္းရီက လက္မခံဘဲ ခ်ဳံတင္ဘက္က ခုခံသည္။

“ဟဲ့ . . .ဘယ့္ႏွယ္ေျပာ လုိက္သာတုန္း . . .ခ်ဳံတင္လည္း အပ်ိဳပဲ . . .ေျမာက္ကြၽန္းရြာသူ ပဲဟာ . . .႐ုပ္ရည္က ဂုဏ္ မဟုတ္ပါဘူးေအ . . .အပ်ိဳဆုိ တာသာ ဂုဏ္ပါ . . .သူလည္း ပ်ိဳရတုန္း အပ်ိဳ ကိစၥပါရသာပါ . . . . လင္ရေတာ့လည္း ညည္းတုိ့က ပါပါဆုိေတာင္ မပါ ပါဘူး . . . . အ႐ုပ္ဆုိးဆုိး က်ိဳးက်ိဳးကန္းကန္း အပ်ိဳဆုိရင္ အပ်ိဳစာရင္း မဖ်က္ႏုိင္ေပါင္ ေအ . . . .”

မအုန္းရီကုိ ေၾကာက္ ေတာ့လည္း သည္စကား သည္မွာတင္ ၿပီးရပါ၏။ မအုန္း ရီ ကုိယ္တုိင္က စိတ္ညစ္သည္ မွန္ေသာ္လည္း အပ်ိဳေခါင္း ဆုိေတာ့ မွ်မွ်တတေျပာရ သည္။ မွ်မွ်တတ စဥ္းစားရသည္။ မွ်မွ်တတ ေနရာေပးရ သည္ပင္။ ေျမာက္ကြၽန္းရြာက ခ်ဳံတင္တစ္ေယာက္နဲ႔တင္ တုိ႔ရြာေတြက ႐ႈံးပါသကြာလုိ့ ေတာင္ကြၽန္းနဲ႔ အလယ္ကြၽန္း ရြာေတြက ခနဲ႔တာမ်ားလည္း သိပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ႐ုပ္ဆုိး သေကာရယ္လုိ႔ ရြာက ႏွင္ထုတ္လုိ႔ မျဖစ္ပါ။ စာရင္းက ပယ္လုိ႔ မရပါ။ ေတာ္ရာသင့္ရာ ေခ်ာင္မွာခိုေနပါေအလုိ႔ မေျပာသာ။ ရြာခ်င္းခါးေစာင္းအတင္ မခံၾကသူေတြဆုိေတာ့ သည္ ကိစၥက ခုစရာျဖစ္ေနရပါ၏။ ဟသၤာေတြထဲက ဒင္က်ီးတစ္ ေကာင္ဆုိေသာ္လည္း ခ်ဳံတင္ ကုိ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မပစ္ပယ္သာခဲ့။

ခ်ဳံတင္ကလည္း ခ်ဳံတင္ပင္။ အလွဴရွိလို႔၊၊ ဆြမ္းႀကီး ေလာင္းလွည့္လုိ႔၊ ဆြမ္းသိမ္း လွည့္လုိ့ ပြဲမရွိုလုိက္ႏွင့္။ ရွိတာ ႏွင့္ ထိပ္ဆုံးကေရာက္လာၿပီ။ ရြာအပ်ိဳေတြ အလွျပင္ၾကသည့္ အိမ္ႀကီးဆီ ပထမဆုံးေရာက္ လာသူက ခ်ဳံတင္ . . .။ သည္ ေတာ့ သူမ်ားအပ်ိဳေတြ မျပင္ ရခင္က ခ်ဳံတင္ကုိ ျပင္ႏွင့္ၾက ရသည္။ ခ်ဳံတင္ အေရာင္ ထြက္လွ်င္ တုိင္ေပၚ အလံစုိက္ ႏုိင္ၿပီ မဟုတ္လား။ ခ်ဳံတင္ကုိ မအုန္းရီႏွင့္အတူ အပ်ိဳႀကီး ေလးေယာက္ေလာက္က ျပင္ ၾကရပါ၏။
“ခ်ဳံတင့္အသားက မည္း လွသေအ မိတ္ကပ္မလူးနဲ႔. . . မ်က္ႏွာေခ် ေရနဲ႔ေဖ်ာ္စမ္း . . . .အခံလိမ္းရေအာင္ . . . ၿပီးရင္ သနပ္ခါးမႈန္႔ ထူထူပုတ္ . . . သနပ္ခါးအ၀ါမႈန့္ပုတ္ေနာ္ . . . . .နားရြက္ေတြပါ နာနာလိမ္း . . . .ဂုတ္ေတြ လည္ပင္းေတြ . . . . . ဟဲ့ . . .မ်ားမ်ား ေဖ်ာ္ပါဟဲ့ . . .ကတည္း . . .”
ခ်ဳံတင္ကေတာ့ ၿပဲၿပဲႀကီး ထုိင္ကာ မ်က္ႏွာေလးေထာင့္ ႀကီးကုိ ေမာ့ထားလုိက္တာ ႀကိဳက္သလုိလုပ္ၾကစမ္းဆုိ သည့္ပုံ။ မ်က္ႏွာၿပီးေတာ့ ဆံ ထုံးဘက္ လုၾကရသည္။ ဆံထုံး ထုံးၿပီးေတာ့မွ အ၀တ္ အစား ၀တ္ခုိင္းရပါ၏။ အား လုံးၿပီးၿပီဆုိေတာ့ အေခ်ာကုိင္ ရျပန္သည္။ဆံထုံးေဘးကေန ပန္းတစ္ေခြကပ္ပန္ေပးၾကရ၏။

“ခ်ဳံတင္က မ်က္ခုံးတုတ္ေတာ့ စင္ေရာ ေထာင္ကေလးေလာက္ ပါးပါးေလးေမွး ဆြဲစမ္း . . . .ႏႈတ္ခမ္းနီ အညိဳေရာင္ ဘယ္သူ႔ရွိသလဲေဟ့ . . .တစ္ဆုိး စာေလာက္ေပးၾကစမ္းေအ . . အဲ ဟုတ္ၿပီ . . .တစ္ေယာက္ ဆုိးေပးစမ္းေဟ့ . . .ႏႈတ္ခမ္း ရစ္အထိ မဆုိးနဲ႔. . .ခ်န္ဆုိး စမ္း . . .လွခ်က္ေတာ့ေအ . . . ပပ၀တီက မမ ေခၚရၿပီေပါ့”

မအုန္းရီက ခ်ဳံတင္ေရွ႔ တည့္တည့္ကေန တင္ပ်ဥ္ေခြ ထုိင္ၿပီး စီစဥ္ ညႊန္ၾကားသမွ် က်န္ အပ်ိဳႀကီးေတြက တစ္ သေ၀မတိမ္း လုိက္လုပ္ေပးရ သည္။ ခ်ဳံတင္က မအုန္းရီ စကားကုိ တကယ္ ထင္ရွာပါ ၏။ ခ်ဳံတင္ကိစၥ ၿပီးၿပီဆုိေတာ့မွ ၿဖီးလိမ္း ျပင္ဆင္ေပးရသူေတြ တစ္လွည့္ ျပင္ရပါသည္။ ခ်ဳံတင္ကုိ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး ထုိင္ခုိင္းထားရသည္။ ခ်ဳံတင္ ကလည္း ေတာင့္ေတာင့္ႀကီး ထုိင္ေနတာပါပဲ။ ခ်ဳံတင္က ေလးေထာင့္ျပားျပားႀကီးဆုိ ေတာ့ ထုိင္ေနတာ ကုိယ္က မေအာင္ျဖဴ ဖ်ာလိပ္နတ္ႏွင့္ပင္ တူေတာ့သည္။ ခ်ဳံတင္ကုိ ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြလည္း ထုတ္ရသည္။

“ခ်ဳံတင္ . . .လူထူရင္ မရယ္နဲ႔ . . .ပါးစပ္ကေလးေစ့ ၿပီးၿပဳံး ၾကားလား . . .ေလွ်ာက္ ရင္လည္း ေဒါင္းတိေမာင္းတိ မေလွ်ာက္နဲ႔ ႏြဲ႔ႏြဲ႔ကေလး ေလွ်ာက္ . . .ေဘးဘီကုိ မၾကည့္နဲ့ ငုံ႔ေလွ်ာက္ . . .ေမာင္းေထာင္ ခ်ိဳင့္ထဲ ေရႊပန္းခက္ မတ္မတ္ ထည့္ၿပီး မ်က္ႏွာကေလး ကာ႐ံုေပြ႔ . . .”

တစ္ဖက္သား ႏွိမ္ရာက်မွာ စုိးေတာ့ လွသည္ထက္ လွေအာင္ ေျပာရတာမ်ိဳး သုံးႏႈန္း ရသည္။ ခ်ဳံတင္ကလည္း သူ တကာ အပ်ိဳလုိလွည့္ခြင့္ရ လွ်င္ ေက်နပ္ၿပီ။ ဘယ္သူ ဘာေျပာေျပာ ခြန္းတု႔ံျပန္တာ မ်ိဳးေတာ့ မရွိ။ သြားကေလးေစ့ ကာ ၿပဳံး၍ပင္ျပေလ၏။ ခ်ဳံတင့္ ကြယ္ရာမွာေတာ့ ေနရာ ျပႆနာရွင္းၾကရသည္။

“ခ်ဳံတင့္ကုိ ေနာက္ဆုံးက ထားလုိက္ေအ . . .ၿပီးသာပဲ”

“မလုပ္ပါနဲ့ မမအုန္းရီ ရယ္ . . .ေနာက္ဆုံးပိတ္ အိတ္နဲ႔လြယ္ . . .ၾကည့္ၾကသူေတြက ခ်ဳံတင္ႀကီး စြဲက်န္ ေနၾကပါ့ မယ္”

“ဒါဆုိ ေရွ႕ဆုံးက ထား”

“ေဗြေဆာ္ဦး ဘူးနဲ႔လြယ္ . . . .စစခ်င္း ခ်ဳံတင္နဲ႔ ထိပ္တုိက္ေတြ႔ေတာ့ လန္ၾကက ေရာေပါ့”

“ဒါဆုိ . . .အလယ္ထား”

“အလယ္က အသား မမအုန္းရီရဲ႔. . .အလယ္ေရာက္ေလ လွေလျဖစ္ရမွာေလ”

“ႏုိ့ . . .ခ်ဳံတင္ထားဖုိ႔ ခက္ကေရာေပါ့”

“က်ဳပ္ေတာ့ ခ်ဳံတင္ကုိ ဒုိးပတ္၀ုိင္းထဲသာ ထည့္လုိက္ ခ်င္ေတာ့သယ္ . . .”

တကယ္တမ္းေနရာခ် ေတာ့လည္း ေနရာက မက် ခ်င္။ ဟုိေရႊ႔ၾကည့္ သည္ေရႊ႔ ၾကည့္။ ဟုိေနာက္ထား၊ သည္ ေနာက္ထား။ မဟုတ္ရျပန္။ တစ္ခါေရႊ႔လုိက္ၾက၊ ျပန္ေခၚ လုိက္ၾက။ ၾကာေတာ့ ခ်ဳံတင္ ရိပ္မိရာက စိတ္ေတြ ဆုိးေတာ့သည္။ သည္ေတာ့လည္း အပ်ိဳေခါင္း မအုန္းရီမွာ စကားလွ ေအာင္ ေခ်ာ့ရသည္။
“ဟဲ့ . . .ခ်ဳံတင္ရဲ႔ . . . ညည္းကုိ အသား လုပ္ရသာ . . ညည္းက မိန္းမခန္႔ဆုိေတာ့ ထားတတ္မွ လွမွာေပါ့ . . . တျခား ရြာေတြက လာၾကည့္ ၾကမွာေအ့ . . .ညည္းနဲ့လွန့္ရ မွာ . . .”

သည္လုိဆုိေတာ့လည္း ခ်ဳံတင္ ေက်နပ္ရွာသည္။ တကယ္ေျပာေနၾကတာလုိ့ ထင္သည္။ သည္လုိႏွင့္ တစ္ပြဲ ၿပီးရျပန္ပါ၏။ ရြာကလည္း ခ်ဳံတင့္ေၾကာင့္ အတန္းပ်က္ ရမွန္း သိၾကပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မေျပာရက္ၾကေတာ့ ကြယ္ရာမွာ ေျပာၾကသည္။ ကာလသားေတြကပါ ခ်ဳံတင္ေၾကာင့္ ခက္ပါရဲ႔ ျဖစ္ ၾကရၿပီ။ သည္စကားေတြ ၾကားေတာ့ ခ်ဳံတင့္အေမ အရီးေကာက္က ထဘီစြန္ေတာင္ ခါးတက္ခ်ိတ္ရင္း ေအာ္ေလသည္။

“ဘယ္ ေကာင္မေတြကမ်ား ဖုတ္သြင္း ရထားဆုိက္ၾက လုိ႔တုန္းေဟ့ . . .ငါ့သမီးမ်ား မေျခာက္ရပါဘဲနဲ့ သရဲအထင္ ခံရလုိ႔ေအ . . .ခ်ဳံတင့္ကုိ အပ်ိဳစာရင္း ႏႈတ္ခ်င္သဲ့ ေကာင္မေတြ ထြက္ခဲ့ၾကစမ္း။ ထဘီကလနားခ်င္း ခ်ည္ဆြဲ ပစ္လုိက္စမ္းမယ္”

ေျမာက္ကြၽန္းသူေတြ လွ သည္ဆုိေပမယ့္ ခ်ဳံတင္က ၾကားခုေနေလေတာ့ အလယ္ကြၽန္း ေတာင္ကြၽန္း ရြာေတြက ဒါကုိ လက္ၫႇိဳးထုိးလာၾက သည္။ နဂုိကမွ ကုိယ့္ရြာကုိယ္ အမႊမ္း တင္ခ်င္ၾကသည့္ ရြာေတြ ဆုိေတာ့ ဆြမ္းဆန္ထဲ ႂကြက္ေခ်းပါသလုိ ေျပာစရာ လုပ္လာ ၾကသည္။ ဟုတ္ကလည္း ဟုတ္ေနေတာ့ ေျမာက္ကြၽန္း ရြာသူေတြ အခံရခက္လွပါ၏။ ခ်ဳံတင္ကလည္း ေဖ်ာက္ထား လုိ့မရေတာ့ လူလုံးျပရ။ လူလုံး ျပရျပန္ေတာ့ ေျပာစရာျဖစ္ရ။ အပ်ိဳေတြ အိမ္ေထာင္ရက္သား က်ကုန္လုိ႔ ေနာက္ေပါက္ ကေလးေတြ အပ်ိဳစား၀င္ၾက ျပန္သည့္တုိင္ ခ်ဳံတင္က အပ်ိဳ စာရင္းေပါက္ရတုန္းဆုိေတာ့ ျပႆနာက တသီႀကီးပါေနရ သည္။

“ျပႆနာက ခ်ဳံတင္လင္ ရမွ ၿပီးမွာေအ့ . .ခ်ဳံတင္မွ မဟုတ္ပါဘူးေအ . . .ငါပါ လင္ရမွ ၿပီးမွာပါ”
တစ္ရက္ေတာ့ မအုန္းရီ က ညည္းသည္။

“လင္ရ ရေအာင္ကလည္း ကုိယ့္ရြာသားကလည္း မႀကိဳက္ တစ္ရြာသားကဆုိ ေ၀းေရာ့ ဆုိေတာ့ မခက္ဘူးလား . . . အခုဟာက ခ်ဳံတင္ေၾကာင့္ ရြာက ျပတ္ျပတ္သားသား မႏုိင္ ရသာကုိ အခံရခက္သာ . . .”

တစ္ေယာက္ကလည္း ေထာက္ခံသည္။ မအုန္းရီက မ်က္စိကေလး ေမွးရင္း စဥ္းစားသည္။ ဘယ္လုိမ်ား လုပ္ရင္ ေကာင္းမွာပါလိမ့္။ စဥ္းစား တာက အခုမွစဥ္းစားတာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ တစ္ေလွ်ာက္လုံး စဥ္းစားလာခဲ့ရျခင္းျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ အေျဖ မေတြ႔ခဲ့။ ခ်ဳံတင္ အပ်ိဳစာရင္းက ေပ်ာက္ဖုိ႔ လင္ရမွ ျဖစ္မည္။
“သည္လုိဆုိရင္ေကာ ေအ . . . .”
မအုန္းရီက စကား စ လုိက္ေတာ့ အားလုံးက မအုန္း ရီဘက္ လွည့္ၾကည့္ၾကသည္။

(၄)
“ခ်ဳံတင္ရယ္ . . ညည္း အလွဴလွည့္သဲ့ရက္က တုိ့ရြာ က ကုိေအးေမာင္ႀကီးက ညည္းကုိ လွလြန္းလုိ့တဲ့ . . . ေပၚလုိက္သဲ့ ႐ုပ္ႏွယ္ဗ်ာ မိန္းမ သားဆုိသာ ဒါမ်ိဳးေခၚသာ . . . အလုပ္မ်ားေတာ့လည္း ဖ်န္း ဖ်န္းကြဲ . . .ခ်ဳံတင့္ရသဲ့သူေတာ့ ကံေကာင္းပါ့ဗ်ာသဲ့ . . .ငါက ေတာင္ ေျပာခဲ့ေသးသာ . . . ခ်ဳံတင္ၾကားရင္ စိတ္ဆုိးလိမ့္ မေနာ္ . . .ေတာစကား ေတာ ေပ်ာက္ပေစလုိ႔ . . .”

အပ်ိဳေခါင္း မအုန္းရီ အပါအ၀င္ ရြာ့မိန္းကေလးေတြက သည္စကားမ်ိဳး ခ်ဳံတင္ကုိ အေၾကာင္းဆုိက္တုိင္း ေျပာၾကသည္။ ပထမေတာ့ ခ်ဳံတင္က မ်က္ႏွာႀကီးနီကာ “ေသခ်င္းဆုိးက လူ ဘာမွတ္လုိ့တုန္း” လုပ္ပါေသးသည္။ ၾကားရဖန္ မ်ားေတာ့ “တကယ္လားေအ” ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ရြာကာလသား ေတြကလည္း ကုိေအးေမာင္ကုိ အရက္၀ုိင္း ေခၚတာေတြ မ်ားၿပီ။

“ကုိေအးေမာင္တို႔မ်ား စြဲခ်က္ေတာ့ဗ်ာ . . .မိန္းကေလးက စရတာမ်ိဳး ပါလားဗ်ာ . . ခ်ဳံတင္က ကုိေအးေမာင္ႀကီး ႐ုိးသယ္ ေအးသယ္နဲ႔ . . .ေယာက်္ားဆုိသာ အဲသလုိ က်ားစီးဖားစီးရွိမွ စီးပြားျဖစ္သာ တဲ့ဗ်ာ . . .မဟုတ္မွလြဲေရာ . .”

ကုိေအးေမာင္ႀကီးက လည္း ခ်ဳံတင္ဆုိေတာ့ စိတ္မပါ။ သို႔ေပသိ လူကလည္း ခပ္ ႐ူး႐ူးဆုိေတာ့ ၾကားရဖန္မ်ားရာ က “မင္းတုိ႔ဟာက ဟုတ္ရဲ႔ လားကြာ” ျဖစ္လာေတာ့သည္။ယာထဲ အခင္းထဲကုိ ေအးေမာင္ႏွင့္ ခ်ဳံတင္ မေတြ႔မရွိ ေတြ႔ၾကရတာဆုိေတာ့ တစ္ ေယာက္တစ္ေယာက္ ခုိးၾကည့္ ၾကရာက ရင္ေႏြးရတာေတြ ျဖစ္လာပါ၏။ ရြာကာလသား၊ ကာလသမီးေတြ ေလွာ္ဖန္မ်ား ေတာ့လည္း “ေပမကုန္ပဲ စာက်” ၾကေလသည္။

ကုိေအးေမာင္ႏွင့္ ခ်ဳံတင္တုိ႔ မဂၤလာေဆာင္ေတာ့ ရြာကာလသား ကာလသမီးေတြက ေျမတစ္ကြက္ စု၀ယ္ကာ လက္ဖြဲ႔ၾကသည္။ မဂၤလာ ေဆာင္ကလည္း စည္လုိက္ သည့္ျဖစ္ခ်င္း။ ရြာကလည္း သည္အခါမွ “ဟင္း”ခ်ၾကရသ လုိ မဂၤလာေဆာင္ကုိ ၀ုိင္းလုိက္ၾကတာ လက္ဖြဲ႔ေတြမ်ား သိမ္း၍ပင္ မႏုိင္။ သတုိ႔သမီး ခ်ဳံတင္ကုိ တစ္ရြာလုံးက အပ်ိဳေတြ ၀ုိင္းျပင္ ေပးလုိက္ၾကတာ မကန္းေလွကားႀကီးထုံးသုတ္ ထားတာႏွင့္ပင္ တူ၏။ အပ်ိဳ ေခါင္း မအုန္းရီက မင္ေသေသ မ်က္ႏွာျဖင့္ ႏွေမ်ာဟန္ျပ သည္။

“ခ်ဳံတင္ရယ္ . . .ညည္း ႏွယ္ . . .ႏွေမ်ာခ်က္ေတာ့ေအ . . . .လင္ရမွမ်ား ပုိလွလာ သလား ေအာက္ေမ့မိသယ္ . . .ကုိေအးေမာင္နဲ႔ေတာင္ မတန္ ေပါင္ေအ . . .ေနပါဦး . . .ညည္းတုိ႔ ဘယ္သူေတြကမ်ား ေအာင္သြယ္တာပါလိမ့္ . . .”

“ဖူးစာပါေတာ့လည္း မေရွာင္သာဘူးေပါ့ မမအုန္းရီ ရယ္ . . .စဥ့္အုိးထဲ ၀င္ပုန္းေတာင္ လြတ္မထင္ပါဘူး . . . ဘ၀က အေၾကာင္းပါသာကုိး မမရဲ႕. . .”

ခ်ဳံတင္က သည္လုိ ေျပာေလ ကာလသား ကာလ သမီးေတြက ကြယ္ရာမွာ ရယ္ၾကေလ။ မဂၤလာေဆာင္ၿပီး ေနာက္ရက္မွာ ခ်ဳံတင္ အပ်ိဳ စာရင္းက အဖ်က္ခံရေလၿပီ။ ခ်ဳံတင္က သြားေခါေတာ့ ရြာက ေအးေမာင္တုိ့မ်ား ကံေကာင္း ပုံမ်ား အိမ္ေထာင့္တစ္သက္ အုန္းျခစ္၀ယ္စရာ မလုိဘူးတဲ့။

(၅)
ကုိေအးေမာင္ႏွင့္ ခ်ဳံတင္ ညားၾကရာက သမီးႏွစ္ေယာက္ ရေတာ့မွ အျဖစ္မွန္ကုိ သိၾကသည္။ စိတ္လည္း မဆုိးသာေတာ့“ေသနာမေတြ”ဆုိတာ ေလာက္ႏွင့္ ၿပီးခဲ့ရသည္။ အပ်ိဳ ေခါင္းမအုန္းရီကပဲ ဖြင့္ခ်ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
“ညည္းသာ လင္ရေအာင္ ေလွာ္ရသာပါေအ . . ငါျဖင့္ ခုထိ လင္မရႏုိင္ေသးဘူး”

“အပ်ိဳေခါင္း ဇာတာ မကုန္ေသးလုိ႔ေပါ့ မမအုန္းရီရယ္”

အခုေတာ့လည္း ရြာၿပိဳင္ ရပ္ၿပိဳင္ရယ္လုိ႔ သိပ္မရွိၾေတာ့။ ကြၽန္းသုံးရြာစလုံး တစ္ရြာတစ္ရြာ စကားနာထုိးတာေတြ မရွိၾကေတာ့။ အလွဴပြဲ လွည့္ရယ္လုိ႔၊ ဆြမ္းႀကီးပြဲလွည့္ ရယ္လုိ႔လည္း စည္စည္ကားကား သုိက္သုိက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ မရွိေတာ့တာလည္း ပါပါလိမ့္မည္။ ျမစ္မႀကီးကလည္း ေျမာက္အရပ္မွ ေတာင္အရပ္ ပင္လယ္ဆီ စီးဆင္းၿမဲ စီးဆင္းလ်က္ ရွိပါ၏။ ကြၽန္းသုံးရြာစလုံးကုိ ျမစ္ေရက ေခါင္းေ၀ွ႔ၿမဲ ေ၀ွ႔ဆဲပင္။ ေျမပဲ၊ ဘူး၊ ဖ႐ုံ၊ သခြားေတြလည္း ဥၿမဲဥလုိ႔ သီးၿမဲသီးလ်က္ ရွိပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ကြၽန္းရြာ အခ်င္းခ်င္း ရြာၿပိဳင္ရပ္ၿပိဳင္ စိတ္ေတြ ခန္းေျခာက္ ကုန္ၾကတာကေတာ့ ဘယ္လိုေျပာရမည္မသိ။

အ႐ုပ္ဆုိးလွသူ မခ်ဳံတင္ႏွင့္ အက်ည္းတန္လွသူ ကုိေအးေမာင္တုိ႔က ေမြးသည့္ သမီးႏွစ္ေယာက္စလုံး စက္ စက္ယုိေအာင္ လွေနျခင္းကေတာ့ ထူးဆန္းလွပါ၏။ကြၽန္း သုံးရြာမွာ အပ်ိဳေတြမ်ားလွ ေသာ္လည္း မခ်ဳံတင့္သမီး မိခ်ာရစ္ႏွင့္ မိေသးတာတုိ႔ကုိ မီသူ မရွိ။ မခ်ဳံတင္တုိ႔ လက္ထက္ကတည္းက ေျမာက္ ကြၽန္းသူေတြ အေခ်ာအလွမွာ ႏုိင္စားၾကရသလုိ မိခ်ာရစ္တုိ႔ မိေသးတာတုိ႔ လက္ထက္မွာလည္း နာမည္ေကာင္းရဆဲပင္။ ေျမာက္ကြၽန္းက မိန္းမေခ်ာ ထြက္မွာေပါ့၊ ေျမာက္ကြၽန္းမ ႀကီးက ျမစ္ေရေအာက္က သုိက္နန္းေပၚ က်ေနသာ ကုိးလုိ႔ပင္ ေျပာၾကရသည္ အထိ မိန္းမေခ်ာ မ်ိဳးမျပတ္တာကုိ ၀န္ခံၾကရၿပီ။ အရင္တစ္ေခတ္ တစ္ခါကလုိ ရပ္ၿပိဳင္ရြာၿပိဳင္ စိတ္ေတြ မရွိၾကေတာ့ အပ်ိဳလွတာ ရြာအတြက္ မဟုတ္ ေတာ့ဘဲ ကာလသားေတြကိစၥ ေလာက္သာ သေဘာထားၾက ပါ၏။ဒါကုိ မခ်ဳံတင္က မခံခ်င္။

“ငါ့သမီးမ်ား ေခတ္က်မွ ပါေအ . . .အေမတုိ႔ ေခတ္ေတြ တုန္းက တစ္ရြာ့တစ္ရြာသူသာ ကုိယ္သာ ၾကည့္ေနၾကသာ . . . . .ေျမာက္ကြၽန္းသူေတြ လွ လြန္းလုိ့ လာပုိးၾကသာမ်ား ေလွၾကက္ေတာင္စုိက္ . . . ညည္းတုိ႔ အေဖဆုိရင္ အေမ အလွဴ လွည့္ထြက္ရင္ ၾကည့္ရ တာ အေမာ . . .အေမ့ကုိ ပုိး သာပဲ သုံးႏွစ္ၾကာသယ္”

တစ္ခါက ကြမး္သီးျပား ႀကီးေတြလုိ ေခါထြက္ေနတဲ့ သြားႀကီးေတြ မရွိေတာ့ေပမယ့္ ခ်ဳံတင္က တစ္ခ်ီတစ္ေမာင္း ဂုိက္ထုတ္လုိက္ခ်င္ေသးဆုိသည့္ ပုံ။ သမီးေတြကေတာ့ မေအ့ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ေနၾက႐ုံသာ။ ႏြားစားက်င္းမွာ ႏြားစာေကြၽး ေနသည့္ ကုိေအးေမာင္က “ပုန္းမၾကည္မ . . .႐ူးသာ ေကာင္းမွတ္လုိ႔”တဲ့။

ခင္ခင္ထူး

No comments:

Post a Comment