နတ္ကယ္ေပါက္

မဲပင္သူမေၾကးခြံနတ္ ျဖစ္လို႔ . . . နတ္ျဖစ္လုိ႔ဆုိတဲ့ စကားကုိ ကြၽန္မမိဘ မ်ားဆီက စကား ေရာက္တုိင္းၾကားေနက်ပါ။ ကြၽန္မတုိ႔က မေၾကးခြံဆုိတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ လူစင္စစ္က နတ္သမီးျဖစ္သြားတာပဲလုိ႔ ငယ္ငယ္က ထင္ခဲ့ၾကတယ္။ သိပ္ၿပီးေတာ့လည္း ထူးထူးဆန္းဆန္း မဟုတ္သလုိလုိ ခံစားမႈနဲ႔ ေနခဲ့ၾကရာက တစ္ရက္ အေမတုိ႔ ႀကီးေတာ္တုိ႔ စကား၀ုိင္းမွာ ေျပာေနၾကတာ ၾကားရေတာ့မွ နတ္စိမ္းျဖစ္မွန္း သိရတာပါ။ ကြၽန္မတုိ႔ ငယ္ငယ္ရယ္၊ ၿပီးေတာ့ ရြာကေန ျမင္းျခံကုိ ေျပာင္းၿပီး ေက်ာင္းတက္ၾကရတာ ဆုိေတာ့ အရြယ္အားျဖင့္ ေျခာက္တန္း ခုႏွစ္တန္း သိတတ္ကာစ အရြယ္။ အေမတုိ႔ ေျပာေျပာ ေနၾကတာ ၾကားရတာတင္ ေၾကာက္စရာ။
ကြၽန္မတုိ႔ ျမင္းျခံအိမ္ကုိ ရြာက အမ်ိဳးေတြ တစ္အုပ္မဟုတ္ တစ္အုပ္ ေရာက္ေနက်၊ တည္းေနက်ဆုိေတာ့ ရြာ့သတင္းရြာ့ ပုလင္းက မျပတ္ၾကားေနရတာပါ။ ေတာသူေတာင္သားေတြ ဆုိေတာ့ တစ္ျခား စကားလည္း ေ၀ေ၀ဆာဆာ ေျပာတတ္ၾကတာ မဟုတ္ေတာ့ ရြာမွာ ျဖစ္သမွ် ပ်က္သမွ် ထူးထူးဆန္းဆန္းေတြပဲ ေျပာၾကတာ မ်ားတယ္။ ရြာမွာ ဓားျပတုိက္တာတို႔၊ ႏြားခုိးတာတို႔၊ ဘယ္သူ႔ကုိေတာ့ ရြာေျမာက္ဖက္ လက္ပံပင္ ေအာက္က သရဲေျခာက္လုိက္လုိ႔တို႔၊ ဘယ္သူေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔ လင့္ေနာက္ လုိက္ေျပးတာတုိ႔၊ ပဲေစ်းႏွမ္းေစ်း မမာလုိ႔ သာေပၚတုိ႔ သည္ႏွစ္မလွဴႏုိင္ဘူးတုိ႔၊ ဘယ္သူေတာ့ျဖင့္ မမာလုိ႔ ဘယ္သူေတာ့ျဖင့္ ေသလုိ႔ စသျဖင့္ ဒါေတြခ်ည္း ေျပာၾကတာပါ။
သည္အထဲမွာ နတ္ကေတာ္ မေၾကးခြံ နတ္ျဖစ္တာက အၿမဲတမ္း ပါေနက်။ မဲပင္က ကြၽန္မတုိ႔ မိဘမ်ား ရြာနဲ႔ နည္းနည္း လွမ္းတဲ့ အညာ ေခါင္ေခါင္ရြာပါ။ ကြၽန္မေတာင္ မွတ္မွတ္ရရ အေမႀကီး(အေမ့ အေမ)နဲ႔ သုံးေလးႏွစ္ သမီးက တစ္ေခါက္လား ေရာက္ဖူးတယ္ ေျပာပါေတာ့။ မဲပင္ ရြာနဲ႔ ကပ္လ်က္ အနားမွာ သဲက်င္းဆုိတဲ့ ရြာရွိေတာ့ ရြာေတြက မဲပင္ သဲက်င္း ေခၚၾကတယ္။ အမွန္ေတာ့ တစ္ရြာစီပါ။ ကြၽန္မ သာထန္ေအ . . .အဲသည္ ဘုိးသာထန္နဲ႔ မေၾကးခြံ အေမနဲ႔ ေမာင္ႏွမ၀မ္းကြဲ . . . ဆုိေတာ့ အဆက္က ေ၀းသယ္ . . .ဒါေပသိ မေၾကးခြံ မေသခင္က အေမ့ အမ်ိဳးရယ္လုိ႔ အ၀င္အထြက္ သိပ္ရွိရွာသာတဲ့ . . . ေျပာသာေျပာရသာတုိ႔ေတာင္ မေၾကးခြံကုိ သီသီ မမီလုိက္ပါဘူး . . .တစ္ဆင့္စကား ၾကားရသာပဲ”
“မေၾကးခြံနတ္ျဖစ္သာ ၾကာၿပီေပါ့”
“မေၾကးခြံက အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္မွ ဂ႐ုန္းဂရင္း နတ္ထ ျဖစ္သာပါေအ . . .ၾကာပါၿပီ . . .ရွိေရာေပါ့ အႏွစ္ရွစ္ဆယ္ ကုိးဆယ္ေတာ့”
ႏွစ္ေပါင္းကုိးဆယ္ တစ္ရာက မဲပင္သူ မေၾကးခြံဆုိတဲ့ ကြၽန္မတုိ႔နဲ႔ ေဘးမႀကီး ဘင္မႀကီးေတာ္သူ အေမႀကီး တစ္ေယာက္ အေၾကာင္းကုိ မေန႔ တစ္ေန႔ကပဲ ေသသလုိလုိ ေျပာေနၾကတာကုိ ကြၽန္မ နားမလည္ႏုိင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အေမႀကီး ေၾကးခြံနတ္ ျဖစ္ေနၿပီ ဆုိတာတို႔၊၊ နတ္ကြန္းတစ္ ေဆာင္ေဆာက္ၿပီး နန္းနဲ႔ ကြန္းနဲ႔ အပူေဇာ္ ခံေနၿပီဆုိတာတို႔၊၊ ေဆြထဲမ်ိဳးထဲက အမႈကိစၥ ေပၚရင္ မဲပင္နတ္ကြန္း ေျပးၾကၿပီး နတ္ အကူေတာင္းတာတုိ႔ေတာ့ ကြၽန္မတုိ႔ ေခတ္အထိ ၾကားေနရတာပါ။
အတြင္းသုံးဆယ့္ ခုနစ္မင္း၊ အျပင္ သုံးဆယ့္ ခုနစ္မင္း၊ ၀င္းသုံးဆယ့္ ခုနစ္မင္း စာရင္းထဲ ေယာင္လုိ႔ေတာင္ မသီႏုိင္ေပမယ့္ ကုိယ့္နတ္ ကုိယ့္ေဒသထဲမွာေတာ့ အေမ ေၾကးခြံနတ္ရယ္လုိ႔ သူ႔ဂုဏ္နဲ႔ သူ႔ျဒပ္နဲ႔၊၊ သူ႔ဟိတ္နဲ႔၊ သူ႔ဟန္နဲ႔ နတ္စာရင္း ေပါက္တာ ေတာ့လည္း ရွိတယ္။
ထားပါေတာ့။ အေမေၾကးခြံနတ္ သမုိင္းက တစ္ကိစၥ။ အေမေၾကးခြံ အေၾကာင္း ကြၽန္မတုိ႔ကလည္း သည္ေလာက္ပဲ သိၾကရတာပါ။ အေမတုိ႔ႀကီး ေတာ္တုိ႔ေတာင္ ဒီးတုိက္ေအာင္ သိၾကတာ မဟုတ္ဘူးရယ္။
(၂)
အေမ ေၾကးခြံနတ္ကုိ မိသားစုတစ္ပုိင္ တစ္ႏုိင္နတ္၊ ကုိယ့္ျခံ ကုိယ့္၀ုိင္းထဲ နတ္ကြန္း ေဆာက္ၿပီးသားေတြ သမီးေတြ ေဆြ ေဆြမ်ိဳးမ်ိဳးေတြေလာက္ကပဲ ပသၾကတဲ့ နတ္အျဖစ္ သေဘာထားၾကရာက သည္ဘက္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ေလာက္ ေရာက္ေတာ့ နတ္သတင္း ႀကီးလာခဲ့သတဲ့။ တစ္ခါတေလ ကြၽန္မတုိ႔ေနတဲ့ မႏၱေလးကုိ ရွားရွားပါးပါး ေရာက္လာတတ္တဲ့ အေမ ေၾကးခြံရဲ႕ အဆက္အႏြယ္ အခ်ိဳ႕ထဲက ေျပာ ၾကတာပါ။ ကြၽန္မတုိ႔ကလည္း ခပ္ေပါ့ေပါ့ ပါပဲ။ သမၼာေဒ၀ နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္ေတြ ကုိသာ ပူေဇာ္သကၠာယ ရွိၾကေပမယ့္ ပဋိသေႏၶ နိမ့္တဲ့ ေအာက္နတ္ ဆုိတာေတြကုိ စိတ္မ၀င္စားတာလည္း ပါပါတယ္။ သည္ ကားထဲက အေမေၾကးခြံလုိ နတ္မ်ိဳးေတာ့ ဟုတ္ေလာက္တယ္ မထင္တာလည္း ပါတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ဟုတ္လိမ့္မလဲ။ သည္ဘက္ေခတ္ ေရာက္လာမွ နတ္ကြန္းႀကီး ရြာျပင္ ထုတ္ၿပီး အမ်ားဆုိင္နယ္ နတ္ရယ္လို႔ နတ္ထိန္း နတ္ေနေတြ ဘာေတြနဲ႔ ျဖစ္လာသတဲ့။ အမ်ိဳးထဲက နတ္ကေတာ္ တစ္ေယာက္ အၿမဲထုိင္ၿပီး နတ္ေမး နတ္ျမႇဴေတြ ဘာေတြေတာင္ လုပ္ေပး ေနရသတဲ့။
“တုိ႔ေျပာေျပာ ေနသဲ့ မေၾကးခြံနတ္က အခု ပါ၀ါတုိးေနၿပီ ဆုိၾကပါေကာေအ့ . . .ရြာျပင္ ကြက္လပ္ႀကီးမွာ နတ္ကြန္းႀကီး ထုိးထားသာမ်ား ကနားႀကီး နန္းႀကီးေတာင္ ျဖစ္ေနသတဲ့ . . .ဟုိတစ္ေန႔က မေၾကးခြံ အဆက္ထဲက လာလို႔ ၾကားရသာ . . .” တစ္ရက္ အေမ့ အိမ္ေရာက္သခုိက္ အေမက ဆီးေျပာလို႔ သူ႔ယုံၾကည္မႈနဲ႔ သူပါလားလုိ႔ ေတြးမိခဲ့တယ္။ နတ္မိန္းမေတြထဲက ပုန္းမၾကည္ရွင္မနတ္၊ မဟာၿမိဳင္နတ္၊ ျပာပုံေတာ္ရွင္မနတ္၊ ေက်ာက္တုိင္ ရွင္မနတ္၊ မႏွင္းဆီနတ္၊ ပ်ဥ္ေထာင္ရွင္မနတ္၊ ဂူေတာ္ရွင္မနတ္၊ မေစာခင္နတ္၊ ႏုိ႔ထိန္း မယ္ေတာ္နတ္၊ မယ္ျဖဴမယ္ညိဳ နတ္ေတြလုိပဲ မေၾကးခြံနတ္ရယ္လုိ႔ နတ္ေလာကမွာ စာရင္းေပါက္ၿပီ ဆုိေတာ့လည္း ဂုဏ္ယူရေတာ့ မလုိလုိကုိး။
အေမေျပာျပလုိ႔ ရယ္ရတာလည္း ရွိေသးတယ္။ မေၾကးခြံနတ္ကုိ အပအသ အေရာက္အေပါက္ မ်ားလာေတာ့ လာဘ္သပ္ ပဏာကလည္း မ်ားလာေတာ့ ေ၀ပုံက် ခြဲၾကတဲ့ အခါ မ်ိဳးနီးမ်ိဳးေ၀း သူရခ်င္ ငါရခ်င္ေတြ မ်ားလာရာက အမ်ိဳးထဲ စကား မေျပာၾကတာေတြ ရွိလာတယ္။ လူ႔သဘာ၀ တစ္သက္လုံးက လွည့္မၾကည့္တဲ့ အမ်ိဳးေတြကလည္း နတ္ကြန္းအ ေရာက္ လာၾကၿပီး နတ္႐ုပ္ ေခါင္းတုိက္ၾကသတဲ့။ ဒါကုိ မဲပင္ရြာခံ အမ်ိဳးေတြက ညည္းတုိ႔ မ႐ုိမေသ မလုပ္ၾကနဲ႔. . .ညည္းတုိ႔ ဉာဏ္ေတြ မသိဘူး မွတ္လုိ႔လား ဆုိရာက နတ္စင္ေရွ႕ နပမ္းလုံးၾကတာ အရွက္ မလုံၾက ဘူးဆုိတာလည္းပါရဲ႕။ သည္ဘက္ႏွစ္ေတြ မေတာ့ ေဆြဇယား မ်ိဳးဇယားဆြဲၿပီး နတ္ကြန္းေရွ႕ ခ်ိတ္ထားရတဲ့ အထိ ျဖစ္ကုန္ပါၿပီ။ ဆုိပါေတာ့။
အေမေၾကးခြံနဲ႔ ဘယ္သူနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တဲ့ အခါသာ ဘယ္သူ ဘယ္သူေတြ ေမြးတယ္။ အဲသည္ အမက ေပါက္လုိက္ၾကတာ ဘယ္သူ ဘယ္သူေတြ။ အဲသည္လုိ ႏွစ္တစ္ရာေလာက္က ေပါက္လာၾကတဲ့ အုပ္ႀကီး သင္းႀကီးကုိ ဇယား ဆြဲဖုိ႔ ခက္ေတာ့ တစ္အုပ္စု တစ္ခြဲတမ္း လုပ္ လုိက္ေတာ့မွ ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းနဲ႔ ၿပီးရေတာ့ တာပါ။ တကယ္ေတာ့ ရသမွ်ခြဲတမ္း ခြဲေတာ့လည္း ဘယ္သူမွ ဘယ္ေလာက္မွ ရၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။
“လာဘ္လုိခ်င္သာထက္ နတ္႐ုိး နတ္ဆက္ထဲ ပါရသယ္ဆုိသာကုိ ဂုဏ္လုပ္ ၾကသာပါေအ . . .သည္ၾကားထဲ နတ္ထိန္း နတ္ေနေတြ မ်ားေတာ့ နတ္အုပ္ကုိ အမ်ိဳး ထဲက ေဒၚအုပ္ကုိ အပ္ၾကသယ္ . . .ေဒၚအုပ္က ေခါင္ေပါ့ေအ . . .သူ႔စကား အတည္ေပါ့ . . . .နာမည္ကလဲ မအုပ္ နတ္ရာထူး ကလည္း နတ္အုပ္ . . .သည္ၾကားထဲ သူက ပုိပုိအုပ္ေနလုိ့ အမ်ိဳးထဲမွာ စာခ်ဳိး ထားၾကသတဲ့ . . .”
“ဘာတဲ့တုန္း အေမရဲ႕. . .အေမက ဒါေတြ ဘယ္လုိ လုပ္ၾကားတာတုန္း . . .”
အေမက ခေရေစ့တြင္းက်ေျပာေန လုိ့ ကြၽန္မက အေမ့ကုိ ေမးရတယ္။ ကြၽန္မတုိ့ မႏၱေလးေရာက္ၾကတာ ႏွစ္မ နည္းေတာ့ပါဘူး။ ကုိယ့္ဇာတိရပ္ရြာေတာင္ တစ္ေခါက္တစ္က်င္း မနည္း ေရာက္ရတာ၊ မဲပင္ဆုိတာေတာ့ ေ၀းေရာ။ သည္ၾကားထဲ အေမက င႐ုတ္ေကာင္းေစ့နဲ့ သေဘၤာေစ့ ခြဲခြဲျပႏုိင္လုိ႔ ကြၽန္မ အ့့ံၾသမိတယ္။ နတ္ပြဲႀကီး စည္လာလုိ႔ အမ်ိဳးထဲ အလုအယက္ေတြ၊ ေလာဘသကၠာယေတြ မ်ားလာရာ က အတုိင္အေတာေတြ မ်ားလာေတာ့ မႏၱေလးက ဘႀကီးဘုန္းႀကီးကုိ လာလာ ေလွ်ာက္ၾကတုိင္ၾကသတဲ့။ ဘုန္းႀကီးကုိ ေလွ်ာက္ၿပီးတာနဲ႔ အသာ မေနဘူး။ ရပ္ကြက္ထဲ လာလာ ရင္ဖြင့္ၾကရာက ၾကားရ တာဆုိေတာ့မွ သတင္းလမ္းေၾကာင္းကုိ သိရတာပါ။ ကြၽန္မက ေျပာပါဦးဆုိေတာ့ အေမက စကားဆက္တယ္။
“တုိ႔ဥဒယေနတုန္းက မဲပင္သတင္း သည္ေလာက္ မၾကားရဘူး . . . အခု တုိ႔မႏၱေလး ေရာက္မွ မဲပင္ကနတ္မ်ိဳးေတြ မန္းေလးကုိ နတ္လမ္း ေပါက္လုိက္ၾကသာ ဖုန္တေထာင္းေထာင္း ထလုိ႔ပါေအ . . . နတ္အုပ္ လုပ္ေနသဲ့ ေဒၚအုပ္ကုိ အမ်ိဳးေတြက စာစပ္ၾကသတဲ့ . .
.“နတ္ကေတာ္ မအုပ္ ႏွလုံးပုပ္ . . .၀မ္းထဲရွိသာ အကုန္ထုပ္ . . . နတ္႐ုပ္”တဲ့ . . .နတ္ပြဲက ရသာ ခုိးကဲ့ထားသာ အားမရလုိ႔ နတ္႐ုပ္ေတာင္ ဘုိက္ထဲ မ်ိဳထားသာလုိ႔ ေျပာသာ . . .”
အေမ ေျပာျပတာ ပုိၿပီးေတာ့ေတာင္ အ့ံၾသစရာေတြပါ ပါေသးတယ္။ မဲပင္ရြာ ေရွ႕ကြင္းႀကီးထဲ ႏွစ္စဥ္ နတ္ေတာ္လထဲ ေရာက္ရင္ အရြာရြာက ကနားေတြ ထုိးၿပီး နတ္ကြန္းေတြ ဆုိင္ခန္း ဖြင့္သလုိ ဖြင့္ၾကတာတဲ့။ ပခန္း ကုိႀကီးေက်ာ္ပြဲ၊ ေတာင္ၿပဳံးပြဲ၊ ကုိသာ မမီရင္ ရွိရမယ္၊ သူ႔အရပ္နဲ႔ သူ႔ ဇာတ္ေတာ သုံးရြာသုံး ပစၥည္းေတြ၊ ၿမိဳ႕သုံး နယ္သုံး ပစၥည္းေတြ နတ္ပြဲထဲ အကုန္ရၾကလုိ႔ မေၾကးခြံ နတ္ပြဲ မေၾကးခြံ နတ္ပြဲနဲ႔ ဟုိးဟုိးထလုိ႔တဲ့။ အေမက သည္ႏွစ္နတ္ေတာ္လထဲ မဲပင္ရြာဘက္ သြားၾကရေအာင္လုိ႔ေတာင္ ေျပာေနတာပါ။ အေမ့ စကားနဲ႔တင္ ကြၽန္မတုိ႔ကလည္း သြားခ်င္ေနၾက ၿပီ။ ကြၽန္မက မရွင္းတာေလး အေမ့ေမး ရေသးတယ္။
“ေနပါဦး အေမရဲ႕. . .အခု မေၾကးခြံနတ္က အ႐ုပ္နဲ႔လား . . .ဘယ္သူထုေပး တာတဲ့တုန္း . . .”
“မႏၲေလး ဘုရားႀကီးထဲက ပန္းပုဆုိင္ အပ္ၾကသယ္ ေျပာသာပဲ . . .မေၾကးခြံကုိ ဘယ္သူမွ မမီလုိက္ေလေတာ့ ပန္းပုဆရာ စိတ္ထဲရွိသာ ထုေပး လုိက္သာကုိ မေၾကးခြံ လုပ္ၾက ထင္ပါရဲ႕ေအ”
(၃)
ဒါပါပဲ။ ၾကာေတာ့လည္း မေၾကးခြံ နတ္ကိစၥ ေခါင္းထဲမရွိၾကေတာ့ပါဘူး။ အေမကလည္း စိတ္ရွိတုန္း စကားအျဖစ္ ေျပာတာပါ။ အသက္ ခုနစ္ဆယ္ေက်ာ္ အုိႀကီးအုိမ ဘယ့္ႏွယ့္လုပ္ၿပီး မဲပင္နတ္ပြဲ သြားႏုိင္မွာတုန္း။ ကြၽန္မက ပုိေတာင္ေ၀း ပါေသးတယ္။ စိတ္က သြားခ်င္ေပမယ့္ လူက မေရာက္ႏုိင္ပါဘူး။ တစ္ရက္ေတာ့ ကြၽန္မ ေမာင္၀မ္းကြဲတစ္ေယာက္ အိမ္ ေရာက္လာတယ္။ ကား၀ယ္ထားေတာ့ ကားတစ္စီးနဲ့ မႏၱေလးက အမ်ိဳးေတြအိမ္ အႏွံ့ေလွ်ာက္သြားရာက ကြၽန္မတုိ့ အိမ္ ေရာက္လာတာပါ။
“ေအာင္မယ္ . . .ပါက်ဲ . . .နင္ေတာင္ ကားေတြ ဘာေတြနဲ့ပါလား . . .နင့္မိန္းမ ဘက္က မေၾကးခြံ နတ္ မတာနဲ႔ တူတယ္”
ကြၽန္မက ေခါင္းထဲ ေပၚလာလုိ႔ စလုိက္တာပါ။ မေၾကးခြံနတ္က ကြၽန္မတုိ႔နဲ႔ င႐ုတ္သီး ဆယ္ေတာင့္စား တစ္ေတာင့္မစပ္တဲ့ နတ္ဆုိေပမယ့္ ကြၽန္မ ေမာင္၀မ္း ကြဲပါက်ဲရဲ႕ မိန္းမ သန္းႏုနဲ႔ က်ေတာ့ ေဆြရင္းမ်ိဳးရင္း ေတာ္တာကုိး။ ကြၽန္မတုိ႔က ၀ူခုံး ေမ်ာက္ကားထဲက ဘုိက္စူစူ ၀မ္းပူပူ ပါက်ဲနဲ႔တူလုိ႔ ပါက်ဲေခၚၾကေပမယ့္ နာမည္ရင္းက ေအာင္ညြန္႔ပါ။ အသံကလည္း အစ္တစ္တစ္နဲ႔ ဆုိေတာ့ ပါက်ဲနဲ႔ ပုိေတာင္တူေသး။ ကြၽန္မက နင့္မိန္းမဘက္က နတ္မတာ လားဆုိတာကုိ ပါက်ဲက ရယ္တယ္။
“လူတကာက အဲသလုိ ထင္တာပါ မမရာ . . .ငါ့ပုိက္ဆံနဲ႔ ငါ၀ယ္တာပါ . . .ဒါေပမယ့္ ကား၀ယ္ၿပီးေတာ့ အေမ ေၾကးခြံနတ္ ျပရမယ္ဆုိလုိ႔ ငါ နတ္ပြဲ ရက္ထဲရြာ ေရာက္ရေသးပါေကာ . . .”
“ဟုတ္လားဟဲ့ . . .တုိ႔ရြာေကာ ေရာက္ခဲ့လား . . .”
“ေရာက္ခဲ့ပါ့ဗ်ာ . . .ငါကလည္း ကား ႂကြားခ်င္ခ်င္ဆုိေတာ့ မႏၱေလးက မိန္းမ အမ်ိဳးေတြ တစ္ၿပဳံေတာင္ႀကီး တင္သြားသာ . . .ကံေကာင္းလုိ႔ ေလးမက်ိဳးသယ္”
ကြၽန္မတုိ႔ ရြာေတြဘက္မယ္ တစ္ရြာ့ တစ္ရြာ ကူးတဲ့လမ္းက ဆုိးတဲ့ေနရာက ဆုိးသလုိ သဲထူလုိ႔ ကားမ႐ုန္းႏုိင္တာ ေတြလည္း ရွိတတ္တယ္။ လွည္းလမ္း ႐ုိးကုိ ခြေမာင္းရတဲ့ ေနရာေတြလည္း ရွိတာ ဆုိေတာ့ ေတာ္ေတာ့္ကား ဘယ္သြားရ လိမ့္မတုန္း။ ပါက်ဲက သူ႔ကားနဲ႔ မဲပင္ အထိ ေရာက္တယ္ဆုိလုိ႔ ကြၽန္မ အ့ံၾသရတယ္။ ကြၽန္မက နတ္ပြဲစည္လွဆုိလုိ႔ ေမးေတာ့ ပါက်ဲက ဘာစည္သလဲ မေမးနဲ႔တဲ့။ မဲပင္ရြာကြင္းႀကီးထဲ နတ္တန္းလ်ားႀကီး ထုိးၿပီး နတ္ကေတာ္ ေယာက်္ား ိန္းမေတြ ပလုံစီ ထုိးေနလုိက္တာ ႏွမ္းသာဆုိ ဆီႀကိတ္ လုိ႔ေတာင္ ရတယ္ဗ်ာဆုိလုိ႔ ကြၽန္မျဖင့္ ရယ္မိတယ္။
ေတာင္သူသုံး ထြန္တုန္းထြန္တံ၊ လွည္းပစၥည္း ႏြားပစၥည္း၊ ႀကိဳးထမ္းပုိး၊ ခ်ဴ တုံးလည္ေခြက အစ ေတာင္းပလုံးဆန္ ေကာဆန္ခါ၊ စိတ္တင္းခြဲတင္း၊ ေရာင္း ေတာင္းေလာင္းေတာင္း အလယ္၊ ေပါက္တူးေပါက္ခြၽန္း ငန္းျပား၊ တူရြင္းအဆုံး ေတာင္ပုံရာပုံ။ ကေရကရာ၊ ညာတရာ၊ စလူမုန္႔ အႏုဆုပ္၊ ႏွာရည္ဆုပ္ မုန္႔လုိ အညာမုန္႔ေတြကလည္း တပ္တန္း ထုိးၾကလုိ႔။ ၀ါးပစၥည္း၊ ႏွီးပစၥည္း၊ ႏွီးေခ်ာဖ်ာ၊ ထန္းေခါက္ဖ်ာတန္းကလည္း မ်က္ေစ့ တစ္ဆုံး။
“မမႏွယ္ . . .ခါတုိင္း ပခုကၠဴပြဲ ေရစႀကိဳပြဲမ်ား သြားရင္ ေတြ႔ရတဲ့ ေစ်းဆုိင္ေတြလုိပဲ . . .အစုံရွိတယ္ . . .လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ထမင္းဆုိင္ အခ်ိဳရည္ဆုိင္ အရက္ဆုိင္ . . .ၿပီးေတာ့ဗ်ာ ကေလး ကစားစရာဆုိင္ အထည္ဆုိင္ ဖိနပ္ဆုိင္ အလွကုန္ဆုိင္ေတြဆုိတာ ေျခခ်င္းလိမ္လုိ႔ဗ်ာ . . .နတ္ကနားပြဲေတြကလည္း အုန္းအုန္းထလုိ႔ . . .စည္ခ်က္ ရက္စက္သယ္”
ပါက်ဲစကားၾကားရေတာ့ နတ္ပြဲကြင္း ကုိ မ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္လာတယ္။ ၾကည့္ ခ်င္ပြဲ၊ ဇာတ္ပြဲ၊ မ်က္လွည့္ပြဲလုိပြဲေတြ မပါ ေပမယ့္ တစ္ႏွစ္စာ အခါလည္စာ သည္ လုိပြဲေတြမွာ ၀ယ္ရတာဆုိေတာ့ အညာ ဘုရားပြဲ နတ္ပြဲေတြ ဆုိရင္ စည္တာမ်ား တယ္။ အုိးတန္း၊ ဖ်ာတန္း၊ ေတာင္တန္း၊ သေရစာတန္း၊ ေဆးရြက္ႀကီးတန္း၊ ေျပာင္း ဖူးဖက္တန္း . . .စသျဖင့္ ေတာသူေတာင္သားေတြ အသုံးမ်ားတဲ့ ပစၥည္းေတြက သည္လုိေနရာမွာ မ်ားမ်ားေတြ႔ႏုိင္၀ယ္ႏုိင္ တာလည္း ပါတာကုိး။ ကြၽန္မနားမလည္ ႏုိင္တာက ကြၽန္မတုိ့ငယ္ငယ္က နားစြန္ နားဖ်ားၾကားခဲ့ဖူးတဲ့ အညာေခါင္ေခါင္ မဲပင္ ရြာကေလးက ေခ်ာက္ခ်ီးေခ်ာက္ခ်က္ မေၾကးခြံနတ္က ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ သည္ ေလာက္ ဟုန္းဟုန္းထ သြားရတာလဲဆုိတာ ကုိပါ။ ပါက်ဲေျပာတဲ့အထဲမွာ အေလာင္း အစားသမားေတြက အေမ ေၾကးခြံနတ္ကုိ ပုိၿပီး အဆက္အသမ်ားတယ္ဆုိလုိ့ အ့ံၾသ ရတယ္။
“ေနစမ္းပါဦး ပါက်ဲရဲ႕. . .မဲပင္နတ္ပြဲက အဲသေလာက္ေတာင္လားဟဲ့ . . .”
“ဒါ့ထက္ပုိေသး မမႏွယ္ . . .ဆုိင္ေတြမွာေပးထားတဲ့ နာမည္ေတြ ကုိယ္က ေဘာလုံး အသင္းနာမည္ေတြဗ်ာ . . .ကုိင္း . . .မန္ယူဘဲ ဥမုန္႔သုိင္းၿခဳံတဲ့ . . .အာဆင္နယ္ မုန္႔ေခါင္းအုံးတဲ့ . . .အာႀကီးႏွမ္းမနဲ တဲ့ . . .ပခုကၠဴလီဗာပူး အထည္ဆုိင္တုိ႔ . . . ျမင္းျခံစီေရာ္နယ္ဒုိ ခ်ည္ေခ်ာထည္ဆုိင္တုိ႔ . . .မႏၱေလး ရီးရဲမက္ဒရစ္ ဖိနပ္ဆုိင္တုိ႔ . . . .ခ်ယ္ဆီးဗႏၶဳလ ဦးထုပ္ဆုိင္တုိ႔. . . နင့္ႏွယ္ . . .နတ္ကြန္းတစ္ခုပဲ လပ္ရဲ႕ . . က်န္တာ ေဘာလုံး အသင္းနာမည္ေတြ ခ်ည္းပဲ . . .”
အဂၤလိပ္ ပရီးမီးယားလိဂ္ ေဘာလုံး ကလပ္အသင္းေတြလုိ အီတလီစီးရီးေအ ေဘာလုံး ကလပ္အသင္းေတြလုိ၊ ဂ်ာမာန္ ဘြန္းဒစ္လီဂါ ေဘာလုံးကလပ္အသင္းေတြ လုိ ကလပ္အသင္းႀကီးေတြက ကမၻာ ေက်ာ္ေဘာလုံးသမားေတြရဲ႔ နာမည္ေတြ ေတာမွာပါ ေပါက္ေနေလေတာ့ ကုိယ့္အစြဲ နဲ့ကုိယ္ ကုိယ့္အႀကိဳက္နဲ႔ကုိယ္ နာမည္ေတြ ေပးၾကတာ သည္ေခတ္မွာ မဆန္းေတာ့ပါဘူး။ ကြၽန္မတုိ႔ မႏၱေလးၿမိဳ႕သစ္မွာ ေတာင္ မန္ယူ ကြမ္းယာတဲ့။ ဒုိေလး အေၾကာ္ဆုိင္တဲ့။ ဖာဂူဆန္ လက္ဖက္ အေၾကာ္စုံတဲ့။ အာစင္၀င္းဂါး ေရခဲေခ်ာင္းတဲ့။ သုိ႔ေပသိ အေမေၾကးခြံ နတ္ပြဲမွာ သည္လုိ ဆုိင္နာမည္ေတြ မႈိလုိေပါက္ေနတာကုိ ကြၽန္မ စဥ္းစားလို႔ မရတာပါ။
“မမႏွယ္ . . .အံ့ၾသစရာပါဟာ . . . ငါ့ကား နတ္ျပေတာ့ အေ၀းကေန အေမ ေၾကးခြံနတ္ကြန္းဆီ ကားကုိ ေခါင္းတည္ၿပီး ေရွ႕ထုိး ေနာက္ငင္ ဦးသုံးႀကိမ္ တုိက္ရတယ္။ ၿပီးမွ ကနားစီး တစ္ေယာက္ဆီမွာ နတ္နဲ႔ ကားတရား၀င္ေအာင္ ဆက္ရ သရ သာဗ်ား . . .ကနားစီးေတြကေတာင္ ဒေရာ့ ဘာတဲ့ . . .ကာကာတဲ့ . . .အီတူးတဲ့ . . . နင့္ႏွယ္ . . .”
ဘယ္လုိေၾကာင့္တုန္းဟဲ့ ဆုိေတာ့ ပါက်ဲကလည္း ဂဃနဏႀကီး ရွင္းမျပ တတ္ပါဘူး။ လူကလည္း ဂေယာက္ဂယက္ ဆုိေတာ့ သူ့စကားလည္း အတည္ယူ ဖုိ့ အခက္သား။ ရြာကေန ၿမိဳ႕တက္လာတဲ့ သူငယ္ခ်င္း အတူတူ သူကလည္း သူမ်ား ေယာင္လုိ႔ေယာင္ အေမာင္ေတာင္ေျမာက္ မသိဆုိတဲ့ အထဲကပဲ မဟုတ္လား။
(၄)
ပါက်ဲ ဂဃနဏ ရွင္းမျပတတ္တဲ့ အေမ ေၾကးခြံနတ္ပြဲ ကိစၥကုိ ရြာက ကြၽန္မ အမ်ိဳးေတြလာမွ ရွင္းကနဲ လင္းသြားေတာ့ တာပါ။ ပူပူေႏြးေႏြး နတ္ပြဲလုိက္ၿပီး မႏၱေလး ထလာခဲ့ၾကတာ ဆုိေတာ့ နတ္ပြဲ မုန္႔ေတြေတာင္ ပါလာလုိက္ေသး။ အေမ့ဖုိ႔ ကေရကရာေတြ၊ စလူမုန္႔ေတြ တစ္ထုပ္ႀကီး ပါလာၾကတယ္။ ကြၽန္မက ပါက်ဲေျပာတဲ့ ေဘာလုံးအသင္း နာမည္ေတြနဲ႔ ေရာင္းတဲ့ ဆုိင္ေတြက ေနမွာလုိ႔ ေတြးေနမိတယ္။ အေမနဲ့ ကြၽန္မကုိလည္း နတ္နဲ႔ေဆြမ်ိဳး ေ၀းတယ္ ဆုိေပသိ နတ္ကုိးနတ္ဆက္ လုပ္ၾကစမ္းပါ။ အက်ိဳး ေပးလြန္းလုိ႔ပါေအလုိ႔ တုိက္တြန္းေတာ့ ဟုတ္ကဲ့ပါ ေျပာရတယ္။
“မျမတင္ႏွယ္ . . .က်ဳပ္က စာတတ္သာ မဟုတ္ေတာ့ ေခါင္းကလဲ မေကာင္းဘူး . . .ရြာက နတ္ပြဲ ဒုတ္ဒုတ္ထိ မလုိက္ႏုိင္ၾကသဲ့ သူေတြက တဆင့္ခံ နတ္ဆက္ လုိက္ၾကသေလ . . .ေဆြမ်ိဳးေတြ ေပးလုိက္ၾကသဲ့ နတ္ဆက္ ငြေတာ္ကေလးေတြ လိပ္လိပ္ၿပီး ရက္ကန္းခ်ည္ ေရာင္စုံနဲ႔ ပတ္ၿပီး မွတ္ယူ သြားရသာ . . .ခ်ည္နီက ဘသိန္း . . . .ခ်ည္စိမ္းက မဲတူ . ..ခ်ည္ျဖဴက ေပသီးတုိ႔ အေမ ေသးတာ . . .ခ်ည္၀ါက မိလွ . . .ဟုိကေတာ့ မအုပ္လက္ထဲ နာမည္ေျပာၿပီး ထည့္လုိက္ရသာပဲ” ႀကီးေတာ္ ေအးမက ေျပာင္းဖူးဖက္ လိပ္ႀကီး လက္ၾကားၫႇပ္ရင္းက နတ္ပြဲ ေၾကာင္းေျပာေနတာပါ။
နတ္ပြဲႀကီးစည္ပုံ ကအစ အျပန္ လွည္း၀င္႐ုိး က်ိဳးတဲ့ အထိ အကုန္ ပါေတာ့တာပါ။ ၀င္းစိန္နဲ႔ ၀င္းရွိန္ ညီအစ္မကေတာ့ က်ဳပ္တုိ႔က နတ္ခြဲတမ္း မရပါဘူးေတာ္ . . . ေဆြနတ္ မ်ိဳးနတ္ရယ္လုိ႔ နန္းထိနန္းေရာက္ သြားၾကတာပါတဲ့။ ၀င္းစိန္ရဲ႕ ေယာက်္ား ေမာင္ၾကည္ကေတာ့ က်ဳပ္က ေဘာလုံးပြဲေတြ ႏုိင္ေအာင္ မ စပါ . . .ေဘာလုံးရာသီ တစ္ႏွစ္ကုန္လုိ႔ ႏုိင္ေငြမ်ားရင္ လာကန္ေတာ့ဦးမယ္ ဆုေတာင္းခဲ့သတဲ့။ သည္တစ္ခါေတာ့ ကြၽန္မ မေနႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ေမာင္ၾကည့့္ကုိ ေမးရ တယ္။
“ေနပါဦး ေမာင္ၾကည္ရဲ႕ . .မင္းတုိ႔ အမ်ိဳးနတ္နဲ႔ ေဘာလုံးပြဲနဲ႔ ဘယ္လုိ ပတ္သက္တာတုန္း . . . ပါက်ဲကလဲ ေျပာသြားတယ္ . . .အေလာင္းအစားသမားေတြ လာၾကတာ မနည္းဘူးဆုိ . . .အဲဒါ မရွင္းလုိ႔ ေမးတာ . . .”
ေမာင္ၾကည္လင္း သူမ်ားက ဆုေတာင္းလုိ႔သာ ေတာင္းလာပုံ ေပၚပါရဲ႕။ ဘာမွ မေျဖတတ္ဘူး။ မ်က္လုံးႀကီး ျပဴးၿပီး အ ခံေနေတာ့ သူ႔မိန္းမ ၀င္းစိန္က ၀င္ေျဖတယ္။
“မမထူးက ငၾကည့္မ်ား သြားေမး ေနသယ္ . . .သူ ဘာမွ မသိဘူးရယ္ . . . သူက မန္ယူသမား . . .ေဟာဒီ ၀င္းရွိန္ ေယာက်္ားက အာဆင္နယ္သမား . . . အေမႀကီးေၾကးခံြကုိ ဆုေတာင္းရင္ ႏုိင္သယ္ . . .မသယ္ ၾကားသာနဲ႔ နတ္ပြဲ ထလုိက္ၾကသာ . . .”
“ေအးပါ . . .နတ္နဲ႔ ေဘာလုံးပြဲနဲ႔”
“သည္လုိ မမထူးေရ . . .နတ္ကြန္းမွာ နတ္႐ုပ္မရွိေတာ့ အေမႀကီးေၾကးခြံ နတ္႐ုပ္ကုိ ဘုရားႀကီးက ပန္းပုဆရာဆီမွာ အပ္ၾကကေရာ . . .ပန္းပုဆရာက ဘယ္လုိ ပုံလုိခ်င္သာတုန္း ေမးေတာ့ နတ္အုပ္လုပ္သဲ့ အေမႀကီးအုပ္က လက္တစ္ဖက္က ေငြထုပ္ပုိက္ၿပီး လက္တစ္ဖက္က ေရႊ တုံးကေလး တစ္တုံး ေျမႇာက္ျပေနသဲ့ပုံ ထုခုိင္းကေရာ . . .ပန္းပုဆရာက ထုေပး လုိက္ေတာ့ အဲသည့္ ပုံေတာ္ပါပဲ”
၀င္းစိန္က သည္ေလာက္ ေျပာၿပီး စကားရပ္ထားလုိ႔ ကြၽန္မက ဇြတ္ေမးရတယ္။ ၀င္းစိန္ေျပာတဲ့ အထိက အေျဖ မဟုတ္ ေသးဘူးေလ။ ဒါေပမယ့္ ၀င္းစိန္က ဆက္မေျပာ၀့ံသလုိ လုပ္ၿပီး လက္အုပ္ေတြခ်ီ နဖူးကုိ ကပ္တဲ့ၿပီး ပါးစပ္က တတြတ္တြတ္ ရြတ္ေနတာ အၾကာႀကီး။
“နတ္ပုံေတာ္ရလုိ႔ ရြာကုိ ပင့္ေတာ့ ရြာက ေဘာလုံးပုိက္ၿပီး ခရာမႈတ္ေနတဲ့ အ႐ုပ္နဲ႔ တူတယ္ ေျပာၾကရာက ေဘာလုံး ၀ါသနာပါတဲ့ လူေတြ အဆက္အသ လုပ္ၾကသာပဲ . . .အဲသည္ကေန နာမည္ေက်ာ္ သြားသာေကာ မမထူးရဲ႔ . . .ႏွစ္တုိင္း ယုံယုံၾကည္ၾကည္နဲ႔ကုိ လာၾကသာ မမထူး ေရ . . .အခုေတာ့ ေဘာလုံးနတ္ျဖစ္ေန ၿပီ”
ခါတုိင္း ဘယ္လုိလူကုိျဖစ္ျဖစ္ အျမင္မေတာ္ အၾကားမေတာ္ရင္ ပုိးကနဲ ပက္ကနဲ ေျပာတတ္တဲ့ အေမလည္း သည္တစ္ခါ ၿငိမ္လို႔။ နတ္ပြဲျပန္ေတြ ေပးတဲ့ ကေရကရာ တစ္ဖဲ့ျမဳံ႕လုိက္လုိ႔။ ကြၽန္မမွာသာ ငုိရခက္ ရယ္ရခက္ကုိး။ ေမာင္ၾကည္ကေတာ့ မန္ယူ စြတ္က်ယ္ရဲႀကီး တရမ္းရမ္းနဲ႔။ ရြာေတြမွာ ေဘာလုံး အက်ႌေတြဆုိတာ ပလူပ်ံလုိ႔ ဆုိပါလား။
ကြၽန္မက အေမႀကီးအုပ္တုိ႔က နတ္ပုံေတာ္ကုိ ဒုိင္လူႀကီးနဲ႔ တူတယ္ေျပာတာ စိတ္မဆုိးဘူးလား ဆုိေတာ့ ၀င္းစိန္က မေျဖဘူး။ ၀င္းရွိန္က ေျဖတယ္။
“စိတ္ဆုိးဖုိ႔ ေနေနသာသာ မမထူးႏွယ္ . . .ဘာနဲ႔ တူတူေအ နတ္ပြဲစည္ဖုိ႔ လုိသာတဲ့ . . .အေမႀကီးအုပ္က စာသာ မတတ္သယ္ . . .မန္ယူသမား လာရင္ မန္ယူဆုေပး . . .အာဆင္နယ္ သမားလာရင္ အာဆင္နယ္ ဆုေပးေတြ က်က္ထားသာ ေျဖာင့္လုိ႔. . .”
အျဖစ္က ရယ္စရာပါ။ သုိ႔ေပသိ ကြၽန္မမွာ မရယ္ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ေအာ္ . . .ျဖစ္ ရေလလုိ႔လည္း ေအာင္းေမ့မိတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကုိးဆယ္ တစ္ရာက နတ္ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အေမေၾကးခြံနတ္နဲ႔ သည္ဘက္ေခတ္ေတြမွာမွ ၀ါးတစ္႐ုံလုံး ဘုန္းႀကီးေတာင္ေ၀ွး ျဖစ္လာတဲ့ ေဘာလုံး ကလပ္အသင္းေတြ ဘယ္လုိမ်ား ဆက္စပ္ပစ္ လုိက္တာပါလိမ့္လုိ႔လည္း ေတြးမိတယ္။ ျပည့္တာ မျပည့္တာထား၊ ဆုေတာ့ ေတာင္းလုိက္ၾကေသးတာ မဟုတ္လား။
ဆုေတာင္းတဲ့ သူေတြက ဆုိင္ရာ ေဘာလုံးအက်ႌေတြ ၀တ္ၿပီး ဆုေတာင္းၾကသတဲ့။ နတ္အုပ္ႀကီး အေမအုပ္ကလည္း ကလပ္အသင္း အလုိက္ ဆုေတာင္းေတြနဲ႔ “ျပည့္ေစ”လုပ္ေနသတဲ့။ ေနာင္ဆုိ အေမေၾကးခြံ နတ္႐ုပ္ကုိေတာင္ မန္ယူ အက်ႌ၀တ္ၿပီး ကနားႀကီး ခံရင္ ခံၾကဦးမလား မေျပာ တတ္ဘူး။ လူဆုိေတာ့လည္း အားကုိး ရွာၾကတာ သဘာ၀ေပကုိး။ လူေတြက ပိတ္ေနတယ္ ထင္ရင္ ႂကြက္ေတြလုိ ဂယ္ေပါက္ (ကယ္ေပါက္) ရွာထြက္ၾကသလုိ၊ နတ္ေတြလည္း နတ္ဂယ္ေပါက္ ရွာထြက္ၾကထင္ပါ့။
ခင္ခင္ထူး
No comments:
Post a Comment