အေမာကို ေျပေစပါသည္

(၁)
ေဒါသထြက္ျခင္းသည္ မေကာင္း။ ဤသည္ကို ရည္းက်ည္းဒန္ သိပါသည္။ သိပါလ်က္ႏွင့္ ေဒါသကို ခ်ဳပ္တည္း၍ မရ။ နားထင္နားရင္း ထူလာေအာင္ ေဒါသထြက္ခဲ့ရသည္။ ယမန္ေန႔ ညေနက ျဖစ္ခဲ့ရေသာ ေဒါသသည္ သည္ကေန႔ နံနက္အထိ အေငြ႔ မေသခ်င္ေသး၊ ေဒါသေငြ႔ တလူလူ လြင့္ခ်င္ခ်င္ဆဲ ျဖစ္ေပ၏။
ေနသည္ မထြက္ခင္က ပူခ်င္ေနသည္။ ငါးၾကင္းကြက္ တိမ္ပ၀ါမ်ား လယ္ျပင္တစ္ခြင္ တစ္က်င္းလံုးကို လႊမ္းထားျငား အိုက္စပ္စပ္ႀကီး။ ေလျပည္ကေလး ေဖြးေသာ္လည္း ေဖြးလာခိုက္သာ ေနသာသေယာင္ ရွိ၏။ ေလၿငိမ္သည္ႏွင့္ ေခၽြးစက္မ်ားသည္ ေမြးညင္းေပါက္မွ ေခါင္းျပဴလာၿပီ။
ရည္းက်ည္းဒန္ မ်က္ႏွာသည္ ယခု အထိ တင္းမာေနဆဲ၊ ခက္ထန္ေနဆဲ ရွိေသး၏။ ေဒါသေဆာင္ေနေသာေၾကာင့္ ပ်ိဳးစည္းသည္ မေလးလံပါ။ တစ္စည္းၿပီး တစ္စီး ပစ္ခ်သည္။ ႀကိဳးတန္းကို ဇိုးဇိုးဇတ္ဇတ္ တန္းသည္။
ေျပာေတာ့သာ ႀကိဳးတန္း။
ကိုယ္တိုင္ လုပ္ၾကည့္ေသာအခါ လက္၀င္လွသည္။ အခ်ိန္ကုန္လွသည္။ ကန္သင္းတစ္ဖက္တြင္ တစ္ေယာက္စီေနၿပီး ႀကိဳးတန္းစဥ္က လြယ္သည္ ထင္၏။ တစ္ေယာက္တည္းလုပ္သည့္ အခါတြင္ တစ္စတိုက္ၿပီးမွ တမန္းျပင္ကို နင္းေလွ်ာက္ၿပီး တစ္ဖက္ကန္သင္းသို႔ လာရသည္။
ရည္းက်ည္းဒန္ကိုယ္တြင္ ေခၽြးစို႔လာၿပီး ေကာက္ပင္ကား တစ္ပင္မွ် မထိုးရေသး။ သို႔ေၾကာင့္ “ေတာက္” တစ္ခ်က္ ေခါက္မိသည္။ သည္မွ်ႏွင့္လည္း ေဒါသ မျပယ္ႏိုင္ေသးပါ။ “ပုမရယ္၊ ထင္းေခြ မၾကံဳရင္ ေရခပ္ၾကံဳဦးမွာပါ” အသံထြက္ကာ အၿငိဳးအေတး ျပဳသည့္တိုင္ေအာင္ ေဒါသ မေျပပါ။ ေျပႏိုင္ပါမည္လား။ ေျခဖ၀ါးႏွယ္ တည္သူမွန္သမွ်ကို လက္ဖ၀ါးက်င့္ျဖင့္ ဆက္ဆံ ေျပာဆိုခဲ့ေပသည္ကိုး။
ရည္းက်ည္းဒန္ ထဘီ ျပင္၀တ္သည္။ ပ်ိဳးစည္းကို ျဖည္သည္။ ပ်ိဳးဖတ္တစ္ဖတ္ယူၿပီး အဖ်ားျဖတ္လိုက္စဥ္ စူးရွေတာက္ပေသာ မ်က္လံုးမ်ားသည္ ၿငိမ္ေနေသာ လယ္ျပင္ကြင္းႀကီးေပၚ တစ္ခ်က္ေ၀့၀ဲ၏။ ျမလယ္ျပင္၊ ေရႊလယ္ျပင္ႀကီး။
ထြန္တံုးပိတ္ၾကၿပီး စိုက္ရက္ေစာေသာ လယ္ပြဲမ်ားမွာ ေရႊေရာင္မွ ျမေရာင္သို႔ ပီပီသသ ေရာက္ရွိေနၾကသည္။ လွန္ခါစ ေကာက္ပင္မ်ားေသာ္ကား ေရႊေရာင္တြင္သာ ရွိေနေသးသည္။ ေလေ၀ွ႔ေသာ္ျငား ေတးမသီႏိုင္ေသး။ လႈပ္ယိမ္းရုံသာ လႈပ္ယိမ္းႏိုင္ၾကေသးသည္။
ရည္းက်ည္းဒန္တို႔ လယ္ပြဲမွာလည္း ထြန္တံုးပိတ္သေလာက္ ရွိသြားၿပီ။ ျမစိမ္းေရာင္တစ္၀က္ ေရႊေရာင္တစ္၀က္ႏွင့္ လွစည္စျပဳၿပီ။ သည္ ပ်ိဳးခင္းကၽြတ္ကေလး တစ္ကြက္သာ က်န္ေတာ့သည္။ ပ်ိဳးခင္းကၽြတ္ေပမယ့္ မစိုက္ဘဲ ခ်န္ထားရာ မရ။ ေတာ္စြေလ်ာ္စြ စိုက္ရာလည္း မျဖစ္။ စိုက္ၾကပ္က ေခ်း အမ်ားသား။ စိန္နားပန္ မရ၊ ဖိုခေနာက္ဆိုင္ မရ။ အတန္းလိုက္ဆို အတန္းလိုက္။
သို႔အတြက္ ရည္းက်ည္းဒန္သည္ ပုမိကို ႀကိဳေျပာထား၏။ ပုမမွာ အမ်ားၾကားတြင္ ဘယီးဘယားေပမင့္ “ေခၚေကာက္” တြင္မူ သပ္ရပ္၏။ ျမန္လည္း ျမန္၏။
(၂)
သို႔ေသာ္ ယမန္ေန႔ ညေနတြင္မူ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သြားခဲ့ေလသည္။
ရည္းက်ည္းဒန္မွာ လယ္ျပင္မွ ျပန္ေရာက္လွ်င္ ေရာက္ခ်င္း ထမင္းထုပ္ႏွင့္ ခေမာက္ ေရခ်ိဳင့္ စေသာ တိုလီမိုလီမ်ားကို “ကပ်င္” တြင္ တင္ထားခဲ့သည္။ အိမ္ေပၚသို႔ပင္ မတက္ႏိုင္ခဲ့။
လယ္ျပင္တြင္ ရည္းက်ည္းဒန္ ဘာလုပ္ခဲ့ပါသနည္း ေမးသည္ရွိေသာ္ ေျဖစရာ မရွိ။ ျမက္ဖတ္ကေလး ေကာက္လိုက္၊ ပ်ိဳးပင္ကေလး ဖာလိုက္၊ ပုစြန္တြင္း ပိတ္လိုက္၊ ကန္သင္းေပၚတြင္ ပဲမ်ိဳးစံုကို စူးထိုးခ်လိုက္ႏွင့္ မည္မည္ရရ မရွိလွ။ သို႔ရာတြင္ သူ႔တစ္ကိုယ္လံုးတြင္ ရႊံ႕စက္ေတြ ေျပာက္က်ားေနသည္။ အခ်ိဳ႕ေနရာတြင္ ရႊံ႕ခဲကပ္ေနသည္။ မ်က္ႏွာတြင္လည္း သနပ္ခါးအစား ရႊံ႕စက္ရႊံ႕ခဲမ်ားသာ။
သည္ပံုျဖင့္ပင္ ပုမတို႔ အိမ္ေရွ႕သို႔ ေရာက္လာ၏။
“ပုမေရ၊ မနက္ေတာ့ ေစာေစာေလးေဟ့”
“မနက္ေတာ့ မလာႏိုင္ဘူး အရည္းေရ႕”
ရည္းက်ည္းဒန္ မ်က္လံုးက အိမ္ကေလးဆီသို႔သာ ေရာက္ေန၏။ အသံထြက္လာေသာအခါ အိမ္ေရွ႕ေျမႀကီးထဲက ျဖစ္၏။ ထိုအခါက်မွ “ေစာင့္ရန္းတန္း” ေဘးရွိ “မီးဖိုက်င္း” ထဲသို႔ လွမ္းၾကည့္ျဖစ္သည္။ ထမင္းအိုး ငွဲ႔ေနဟန္တူေသာ ပုမ။
“ပုမ ဘာရယ္ဟ”
ဘာရယ္ဟ ေအာ္ကာ မီးဖိုက်င္းနား ကပ္သြားေသာ္ျငား၊ ပုမ အေျပာကို ရည္းက်ည္းဒန္ နားလည္လိုက္သည္။ နားလည္သည့္ အေလ်ာက္ ေခါင္းတစ္ခုလံုး ပူထူေနၿပီး ျဖစ္သည္။ ခ်ိဳင့္ခြက္အတြင္းက ေၾကြပန္းကန္ကြဲႏွယ္ မ်က္လံုးအစံုကလည္း မျပဴးသာျပဴးသာျဖင့္ ျပဴးမထြက္ေနၿပီ ျဖစ္ေပသည္။
ေခါင္းမထူ မ်က္လံုး မျပဴးဘဲ ေနပါမည္လား။ နက္ျဖန္ ပ်ိဳးခင္းကၽြတ္စိုက္၊ သန္ဘက္ခါတြင္ ယာထဲတြင္ ထြန္ကူခ်မည္ဟု စီစဥ္ၿပီးသားေပကိုး။
“ဘယ္လိုျဖစ္ေနတာလဲ ပုမရယ္”
မီးဖုိက်င္း၏ သံုးမ်က္လံုးတြင္ ေျမစာမ်ား ဖို႔ျမွင့္ထားသည္။ သည္ေပၚတြင္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္လ်က္ ရည္းက်ည္းဒန္ ညည္းညည္းညဴညဴ ေမး၏။
ပုမသည္ ထမင္းအိုးကို ေမႊေနရာ ေမး တစ္ခ်က္ထိုးလိုက္ရာက “ေနမေကာင္းလို႔” ဟု မပြင့္တပြင့္ ေျဖ၏။
အေသြးႏွင့္ကိုယ္ အသားႏွင့္ကိုယ္သည္ နာဖ်ားမက်န္းရွိမည္သာ ျဖစ္၏။ နာဖ်ားမက်န္း ျဖစ္ရေကာင္းလားဟု ရည္းက်ည္းဒန္ အျပစ္ မတင္ႏိုင္။ သို႔ေသာ္ ေမးထိုးပံုကို မႀကိဳက္၊ မထိတရိ၊ မခန္႔တရန္႔ အျပဳအမူသာ ျဖစ္သည္။
“ဟယ္ … သူ႔ ၀သီ ထင္ပါရဲ႕” အေတြးက ရည္းက်ည္းဒန္၏ ထင့္စိတ္ကို ေခ်ဖ်က္သည္။
“ကိုယ္ထဲလက္ထဲက ဘယ္လိုေနလဲ၊ ဘာေဆးမွ မေသာက္ဘူးလား။ ငါ့ဆီမွာ သဗၺေဇယ်ေရာ၊ ေသြးေဆးေရာ ရွိတယ္”
ပုမထံမွ အေျဖ မရ။ ထမင္းရည္အိုးေပၚ တင္ထားေသာ ေယာက္မကို လွမ္းယူေနသျဖင့္ “ဘာမွ မေသာက္ရေသးရင္ ငါ သြားယူလိုက္မယ္၊ ေကာင္းခ်င္လဲ ေကာင္းသြားမွာေပါ့ေအ” ေျပာၿပီး ထလိုက္စဥ္ ေက်ာဘက္မွ အသံတစ္သံ ေပၚလာသျဖင့္ ပုမ မ်က္ႏွာ မည္းခနဲ ျဖစ္သြား၏။
ေညာင္ပင္ပိုင္းမွ မမယ္သ အသံ။
“ပုမေရ … မနက္ကို ေစာေစာလာေဟ့၊ ညည္း ေရာက္မွ ငါတို႔ သြားမွာ၊ ၾကားလား ေဟ့”
ရည္းက်ည္းဒန္ ဟင္ခနဲ ျဖစ္သြားသည္။ မမယ္သကို တစ္လွည့္ ပုမကို တစ္လွည့္ ၾကည့္သည္။ မမယ္သကား ရည္းက်ည္းဒန္ႏွယ္ သူ႔ အပူႏွင့္သူမို႔ ပုမ၏ အေျဖကို မေစာင့္ႏိုင္။ ေဒါင္းတည္ေမာင္းတည္ျဖင့္ ထြက္သြားေလၿပီ။ မ်က္ႏွာငံု႔ထားရုံမွ တစ္ပါး ဘာမွ် မတတ္ႏိုင္သူကား ပုမ။
“ညည္း … ဘယ္လို လုပ္လိုက္တာလဲ ပုမ၊ ငါ့ ေျပာေတာ့ ေနမေကာင္းလုိ႔ ငါ့ လယ္ကို နက္ျဖန္ စိုက္မေပးႏိုင္ဘူးဆို”
ပုမသည္ မီးေတာက္ ရွိေနပါလ်က္ ဖိုခေနာက္ သံုးလံုးၾကားသို႔ ထင္းေတြ ထပ္ထိုးေန၏။
“ဟဲ့ … ပုမ ငါ ေမးတာ ေျဖပါဦး၊ ညည္း ဘယ္လို လုပ္လိုက္တာလဲ”
ပုမ မ်က္ႏွာ လႊဲထားသည္။
“လုပ္ရက္တယ္ ပုမရယ္၊ အစကမွ စိုက္ရက္ ေနာက္က်ရတဲ့ အထဲမွာ ညည္းမို႔ ေကာင္းၿပီးေကာင္းရဲ႕ ေျပာၿပီး အခုေတာ့ ငါ့မွာ ဘယ္လို လုပ္မလဲ၊ ငါ့မွာေတာ့ သရက္ေတာက သီသီ လာေျပာတာေတာင္ ညည္းကို အားကိုးနဲ႔ ေခါင္းခါ လႊတ္လိုက္တယ္”
သည္မွ်အထိ ေဒါသေျမြဆိုးသည္ ပျခဳပ္တြင္းမွာသာ အေခြလိုက္ ရွိေနခဲ့ေလ၏။ သို႔ရာတြင္ ရည္းက်ည္းဒန္ ဒူးေပၚ လက္ေထာက္ကာ ကုန္းထရင္း “ငါ့မွာေတာ့ တစ္ရြာတည္းသားခ်င္း ရပါေစေတာ့ရယ္လို႔ ညည္ လုပ္ပံု ရက္စက္တယ္ ေအ” ေျပာ အဆံုး၌ “အရည္း မေက်နပ္ရင္ ႀကိဳက္ရာကိုတိုင္” ဟူေသာ စကားလံုးျဖင့္ ပုမက ပျခဳပ္အဖံုးကို ထိုးလွန္လိုက္ေလ၏။
“ညည္းက ငါ့ကို သည္လို ေျပာသလား၊ ဟုတ္လား၊ က်ည္းဒန္ကို ေခါင္းျဖဴစြယ္က်ိဳးဆိုၿပီး ေစာ္ကားသလား”
မီးဖိုက်င္း၏ ေတာင္ဘက္တြင္ ေစာင့္ရန္းတန္း အသစ္လဲရန္ ပံုထားေသာ သန္းသားပံုႀကီး ရွိသည္။ ရည္းက်ည္းဒန္ အတြက္ အသင့္ ပံုထားေပဘိသလို ရွိ၏။ အေပၚဆံုးက တစ္ေခ်ာင္းကို ဆြဲယူၿပီး ရိုက္၏။ သို႔ေသာ္ သူ ဆြဲမိေသာ သန္းသားမွာ အရင္းပင္ လက္ေကာက္၀တ္ တုတ္၏။ အရွည္မွာ ေလးေတာင္ခန္႔ ရွိသည္။ စိုကလည္း စိုေသးသည္။ ရည္းက်ည္းဒန္ မႏိုင္မနင္း ဆြဲရိုက္ျခင္းျဖစ္ရာ အားလြန္ၿပီး ေခြခနဲ လဲသြားေလ၏။
ပုမမွာ လက္ညိႈးႏွင့္ ထိုးရုံျဖင့္ လဲေလာက္ေသာ အမယ္ႀကီးအိုကို မယွဥ္ရဲ။ ထမင္းအိုး ငွဲ႔ထားခဲ့ၿပီး အိမ္ေပၚ တက္ေျပးသည္။ “အရပ္ကတို႔ လာၾကပါဦး၊ ရည္းက်ည္းဒန္ က်ဳပ္ကို သတ္ေနပါၿပီ” ကုန္းေအာ္၏။
ႏြားရိုင္းသြင္းခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ရြာထဲတြင္ လူ မစံုေသးျငား အေတာ္အသင့္ ျပန္ေရာက္လာၾကၿပီ။ သို႔ေၾကာင့္ ေရွ႕ဆံုးမွ ေျပးလာသူ မလွေမ။
မလွေမ ေျပးလာခ်ိန္တြင္ ရည္းက်ည္းဒန္ ကုန္းထကာ မိန္းမရႊင္ေတြ၊ အပ်က္ေတြ မိုးမႊန္ေအာင္ ဆဲလ်က္ ပုမ အိမ္ဘက္သို႔ ေျပးလာ၏။ သန္းသား အစိုႀကီးကို ကယို႔ကယိုင္ ကိုင္ေျမွာက္ထား၏။
“ဆင္းခဲ့၊ နင္ ဆင္းမလာရင္ ငါ တက္ခဲ့ရမလား” အစခ်ီကာ ေဆြခုနစ္ဆက္၊ မ်ိဳးခုနစ္ဆက္ ေျမလွန္ကာ ဆဲေနျပန္၏။ ပုမမွာ ရမ္းဘိုကုန္း ဇာတိမဟုတ္။ သူ႔ေဆြသူ႔မ်ိဳးဟူ၍ ရမ္းဘိုကုန္းတြင္ တစ္ေယာက္မွ် မရွိသည့္အတြက္ ပုမဘက္မွ “အာ“ မည့္သူ တစ္ေယာက္မွ် မေပၚလာ။
“မလွေမ၊ ေတာ္ က်ဳပ္ထဲ မ၀င္နဲ႔”
ေယာကၡ ကူညီရန္ ၀င္လာေသာ မလွေမအား ပုမ လွမ္းေအာ္သည္။ မလွေမကလည္း မခံပါ။
“အလိုေလး၊ အားအားစားစား ညည့္အိမ္၀ိုင္းထဲ ေရႊထြက္မယ္ဆိုေတာင္ မ၀င္ပါဘူး ႀကီးက်ယ္လိုက္တာ”
ထိုအခ်ိန္တြင္ ရည္းက်ည္းဒန္သည္ သန္းသားကို ခ်ထားၿပီး ေျခႏိုင္လက္ႏိုင္ ေပါ့ပါးေသာ တုတ္တစ္ေခ်ာင္း လိုက္လံ ရွာေဖြေန၏။ ရွာေဖြရင္းကလည္း အယုတၱ အနတၱေတြ အရြယ္ႏွင့္ မလိုက္ေအာင္ ဆဲခန္း ဖြင့္ေနေသး၏။
ပုမမွာ ထမင္းအိုးကို ယခုမွ သတိရသည္။
ထမင္းရည္အိုးေပၚတြင္ စေလာင္းဖံုးႏွင့္ အံခ်ၿပီး တင္ထားခဲ့ရာ ထမင္းရည္ စစ္ေလာက္ၿပီ။ ထမင္းရည္ စစ္ၿပီးေနာက္ အပူေငြ႕ မရရွိပါက “နပ္” ေတာ့မည္ မဟုတ္။ သို႔ျဖင့္ ေျခရင္းအိမ္မွ ေဒၚသာႏုကို အကူအညီ ေတာင္းရေတာ့သည္။
“အရည္းေရ … ထမင္းအိုးထားတာ ႏွပ္ေပးလွည့္စမ္းပါ”
ေဒၚသာႏုသည္ သံုးခြန္းအထိ မၾကားေယာင္ ျပဳေနၿပီး ေလးခြန္းက်မွ ဗ်စ္ေတာက္ဗ်စ္ေတာက္ ျမည္လ်က္ ေရာက္လာ၏။ သူလာျခင္းမွာ မေကာင္းတတ္၍ လာ၍ျဖစ္ျငား ရည္းက်ည္ဒန္ ျဖစ္ေနပံုကို ျမင္ရေသာအခါ မေနႏိုင္ေတာ့ေခ်။
“မက်ည္းဒန္၊ ေတာ့္ကိုယ္ေတာ္လဲ ျပန္ၾကည့္ပါဦးေတာ္၊ သြားပါေတာ့ .. ဖက္ၿပီး ရန္ျဖစ္မေနပါနဲ႔”
ရည္းက်ည္းဒန္သည္ အားရေအာင္ ထပ္မံ ဆဲေနၿပီးေနာက္ ျပန္ထြက္လာခဲ့သည္။ ေဒါသ မေျပျငား ေမွာင္ၿပီကို သတိထားမိသည္။ ထိုအခါ အဘိုးႀကီးအို ဆာဆာမြတ္မြတ္ျဖင့္ လယ္ျပင္မွ ျပန္ေရာက္လာၿပီဟု သတိရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပ၏။
(၃)
ေန႔ကူးခဲ့ၿပီ။
သတိရလွ်င္ ရည္းက်ည္းဒန္ ေဒါသျဖစ္ရျပန္သည္။
“ဖေအႀကီး၊ ထေတာ့ေလ၊ က်ဳပ္ လယ္ျပင္ သြားေတာ့မလို႔”
“ညည္းက ဘာကိစၥ သြားမွာလဲ၊ ငါ သြားလဲ ၿပီးတဲ့ဟာကို”
ရည္းေဆးရိုးက အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖင့္ အေမးအျမန္းထူေနေသးျငား ရည္းက်ည္းဒန္က အသင့္ျဖစ္ေနၿပီ။
“ဟဲ့ … ေမးတာ ေျဖပါဦး”
မေျဖ၍ မျဖစ္ၿပီ။ မျဖစ္ေသာအခါ “ဟို ေက်းဇူးရွင္မေပါ့ ေတာ္” အစခ်ီကာ ပုမ ကတိပ်က္ပံုကို ဇာတ္စံုခင္းၿပီး “ေကာင္းစားမယ့္ဟာမ၊ က်န္းမာပါေစ၊ ခ်မ္းသာပါေစ” ဟု အဆံုးသတ္၏။
“ေအးေလ၊ ကိုယ့္ကိုယ္နဲ႔ သူမ်ားစိတ္ ဆုိေတာ့လဲ သည္လိုေပါ့ေအ၊ ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ”
“ငရုတ္သီးခ်က္အိုးနဲ႔ နဘတ္ခ်ဥ္အိုးေတာ့ မီးဖိုေဘးမွာ ရွိတယ္၊ ညဦးက ကတည္းက ခ်က္ထားတာ၊ ထမင္းအိုးေတာ့ ေတာ့္ဘာသာပဲ တည္ေပေတာ့”
ေဒါသကို ခ်ဳပ္ထားရသျဖင့္ တိုတိုပဲ ေျပာခဲ့သည္။ မခ်ဳပ္၍ မျဖစ္။ ေဒါသက ရည္းေဆးရိုးကို ကူးခ်င္ခ်င္ မဟုတ္လား။
နံနက္ဦးေပမင့္ ေလက မေအးခ်င္။ ရည္းက်ည္းဒန္႔ ရင္မွာလည္း ေဒါသျဖင့္ ပူေနသည္။ အရုဏ္ငွက္ကေလး တစ္ေကာင္သည္ သန္းသတ္ခ်ဳံ အႀကိဳအၾကားတြင္ ထြက္၀င္ေဆာ့ကစားရင္း ျမည္ေၾကြးေန၏။ သူ၏ ျမည္ေၾကြးသံက တြတ္တီးတြတ္တာ ခရာတာတာႏွင့္ ဖြဲ႔ဖြဲ႔ႏြဲ႔ႏြဲ႔မို႔ ခ်စ္စရာ။ ရည္းက်ည္းဒန္ပင္ ေဒါသေျပစ ျပဳလာ၏။
ေမွာင္ထဲမွ ပ်ိဳးကၽြတ္ခင္း တမန္းျပင္သည္ ေျပာင္လက္ေသာ ေရျပင္ျဖင့္ ႀကိဳလင့္သည္။ ရည္းေဆးရိုး ပစ္ခ်ထားခဲ့ေသာ ပ်ိဳးစည္းမ်ားသည္ မည္းမည္း သစ္ငုတ္ႀကီးေတြအလား ေမွာင္မိုက္ထဲတြင္ ထိုးထြက္ေနၾက၏။ သည္အခါတြင္ ေျပစ ေဒါသသည္ ျပန္လည္ အေငြ႕လူလာကာ “ေတာက္” ေခါက္သည္အထိ အလြန္႔လူခဲ့ရေလ၏။
“ေကာက္စိုက္တာေလးမ်ား သူမ်ားကို ခယရတာ နာလိုက္ေလ … ”
သည္အေတြးျဖင့္ “လက္ဆ”ကို ဆြဲသည္။ လက္ညိႈးႏွင့္ လက္မၾကားတြင္ထားလ်က္ တမန္းထဲသို႔ ထိုးသည္။ အတန္းလိုက္ အစိုက္ေကာင္း၏။ အဂၤါရပ္တြင္ အပင္ ေထာင္မတ္ေနျခင္းသည္လည္း တစ္ခ်က္ မဟုတ္လား။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ညႈိး၊ လက္မက “တမန္း” ျဖင့္ပင္ ျပန္ညွပ္ ထိန္းပစ္ခဲ့၏။
ႀကိဳးတန္းတစ္ေလွ်ာက္ လက္ဆမွန္မွန္ ေကာက္ခ်က္မွန္မွန္ျဖင့္ စိုက္သည္။ အဆင္ေျပဆဲပင္။ ႀကိဳးတန္းႏွင့္ ကန္သင္းၾကားတြင္ အကြက္က်က် စိုက္ေသာအခါ အဆင္မေျပခ်င္ေတာ့ေပ။ ပထမတစ္ႀကိမ္ လက္ထိပ္တြင္ စူးခနဲ ျဖစ္သြား၏။ ေရႏူးေနေသာ လက္သည္ ထိလြယ္၏။ ရွလြယ္၏။ တုတ္ေခ်ာင္းမာမာ ျဖစ္ပါက သိသိသာသာ နာ၏။ ေၾကြပန္းကန္ ေျမအိုးေျမခြက္ အစအန ဆိုပါမူ တြန္႔ခနဲ ျဖစ္ေအာင္ နာက်င္သည္။ ယခု လက္ညႈိးထိပ္ကို ထိုးေသာအရာမွာ သစ္ေဆြး ျဖစ္ေပမည္။
ဒုတိယအခ်က္တြင္မူ ရည္းက်ည္းဒန္ အားခနဲ ေအာ္မိ၏။ ထိလြယ္မႈ နာက်င္လြယ္မႈတြင္ လက္ေခ်ာင္းထိပ္ထက္ ပိုကဲေသာ “ပန္းကုန္း” ေနရာ ျဖစ္သည္။ လက္သည္းခြံ၏ အဆံုးတြင္ မသိမသာ ရစ္ဆိုက္ထားေသာ အရည္ပါးကေလးသည္ လက္ညႈိးပန္းကုန္း လက္မပန္းကုန္း စသည္ျဖင့္ လက္ငါးေခ်ာင္းလံုးတြင္ ရွိၾကေပသည္။
ေက်ာက္ခဲ အပဲ့အရြဲ႕ အိုးကင္းပဲ့ သစ္တုိသစ္စ မဆိုထားဘိ သဲၾကမ္းကေလး တစ္ပြင့္ႏွင့္ ထိုးမိကာမွ်ျဖင့္ ပဲ့ေနေသာေနရာ ျဖစ္သည္။ ေယာင္ယမ္းၿပီး လက္ကို ဆြဲႏုတ္ၿပီးကာမွ ရည္းက်ည္းဒန္ ျပန္ထိုးသည္။ ၾကည့္မေနေတာ့ပါ၊ ၾကည့္ေန၍လည္း အမွ်င္ကေလးတစ္မွ်င္ လန္ထြက္ေနသည္ကို ျမင္ရရုံသာ ရွိေခ်မည္။
သို႔အတြက္ မာန္တင္းသည္၊ အံႀကိတ္သည္၊ အံကို ႀကိတ္လိုက္သည္တြင္ သြားဖံုး အသားခ်င္း ပြတ္ႀကိတ္မသည္။ သြားမရွိေတာ့ေသာ အမယ္ႀကီးအို ဘ၀ကို ခ်က္ခ်င္း သတိျပဳမိသည္။ သည္ သတိကို “အို … ငယ္ငယ္တုန္းက ရြာရိပ္ရြာစပ္ မသန္႔မျပန္႔ လယ္ေတြမွေတာင္ စိုက္ခဲ့ေသးတာပဲ” ဆင္ေျချဖင့္ ဖ်က္သည္။
ရြာရိပ္ရြာစဥ္ လယ္မ်ားသည္ မသန္႔ျပန္ေခ်။ အကြဲအရွ အစအနႏွင့္ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္ကလည္း ေပါပါဘိ။ အဆိုးဆံုးကား ပုလင္းကြဲ၊ ဖန္ခြက္ကြဲေပတည္း။
ခံတြင္းခ်ဥ္သည္။ ရည္းက်ည္းဒန္ ေဆးလိပ္ မေသာက္ရဲပါ။ ခါးဆန္႔ၿပီ။ ပ်ိဳးစည္းေျဖရုံ ပ်ိဳးဖတ္ခြဲရုံ အခ်ိန္မ်ားတြင္သာ တန္႔နားသည္။ ၾကာၾကာနားပါက လက္ပန္းကုန္းေတြ နာလာမည္ကို စိုးရိမ္သည္။ နာက်င္မႈကို သိသာလာပါက ဆက္မစိုက္ရဘဲ ရွိမည္။ အလုပ္ မၿပီးဘဲ ရွိမည္။ ထိုအခါ ပုမ စိုက္မေပးေသာေၾကာင့္ ရည္းက်ည္းဒန္ လယ္မပိတ္ႏိုင္ဘဲ ရွိေလသည္ ျဖစ္ေခ်မည္။ သည္သို႔ အျဖစ္ မခံႏိုင္။ စီးက်လာေသာ ေခၽြးကို တံေတာင္ဆစ္ျဖင့္ သုတ္ပစ္ရင္း အံႀကိတ္ထားသည္။
(၄)
ေနျပင္းလာသည္ႏွင့္အမွ် ရည္းက်ည္းဒန္၏ လက္မ်ားေႏွးသည္။ ေျခႏုတ္ရာတြင္လည္း မသြက္လက္ေတာ့ပါ။ ခါးက ကိုက္သည့္နည္းတူ ရင္ထဲတြင္လည္း တလွပ္လွပ္ပါတကား။
“အမယ္ … တယ္ဟုတ္ပါကလားဟ၊ အမယ္ႀကီးအိုက လုပ္လွခ်ည္ကလား”
ေက်ာဘက္က ေပၚလာေသာ ရည္းေဆးရိုး၏ အသံသည္ ရည္းက်ည္းဒန္အတြက္ အားေဆးျဖစ္၏။
“မနက္က ထမင္းၾကမ္း စားခဲ့ေသးလား”
“မစားခဲ့ပါဘူးေတာ္ …. ေနျမင့္မွာစိုးလို႔”
“ထင္သားပဲ၊ ကဲ … လာ ငါ ဘယာေၾကာ္ႏွစ္ခု ၀ယ္လာတာနဲ႔ အေတာ္ပဲ”
ရည္းက်ည္းဒန္သည္ ဟန္ႏွင့္လွမ္းလ်က္ ကန္သင္းေပၚသို႔ တက္လာရာက စိုက္ၿပီးသမွ်ကို ျပန္ၾကည့္ေနသည္။ ယခုမွ ႀကိဳးတန္းေျခာက္တန္းမွ်သာ စိုက္၍ ၿပီးပါေသးတကား။
“လာစမ္းပါဟာ၊ ၿပီးတဲ့အခါ ၿပီးလိမ့္မေပ့ါ၊ ငါပါ ကူစိုက္မယ္ဟာ”
ရည္းက်ည္းဒန္သည္ ရႊံ႕စင္သည္ဆိုရုံမွ် လက္ေဆးသည္။ ဘယာေၾကာ္တစ္ခုကို ဖဲ့၀ါးၿပီး မ်ိဳခ်သည္။ လည္ေခ်ာင္းထဲတြင္ တစ္ေနသျဖင့္ ေရေႏြးၾကမ္းျဖင့္ ေမွ်ာခ်ရသည္။
မည္မွ် ပင္ပန္းသည္ကို နားေနခါမွ သိ၏။ ပင္ပန္းလြန္းေသာေၾကာင့္ ထမင္းကိုပင္ စားမေနခ်င္။ ထိုင္ၿပီးေတာ့သာ ေတြ႕ရာေနရာတြင္ လွဲၿပီး အိပ္ပစ္လိုက္ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ အိပ္၍ မျဖစ္ေသး။ သည္ပ်ိဳးခင္းကၽြတ္ “ပိတ္” ႏိုင္ေရးအတြက္ ခါးသန္ဖို႔ ႀကိဳးစားရေပဦးမည္။ မ်ိဳ၍ မက်သည္ကို ေရေႏြးၾကမ္းႏွင့္ခ်ည္း ေမွ်ာေမွ်ာခ် ေနရေသာအခါ ေဒါသ ျဖစ္လာသည္။
“ဒင္းေၾကာင့္ … ဒင္းေၾကာင့္ ေမွာက္ခ်ည္လွန္ခ်ည္ လုပ္လို႔ သည္လို ျဖစ္ရတာ”
ပင္ပန္းမႈ ေျပေလ်ာ့သြားသည္။ လည္ေခ်ာင္းလည္း ရွင္းလင္း ေခ်ာေမာေနၿပီ။ သည့္အတြက္ ေသြးပူ မပ်က္မီ လင္းတမ်ိဳ မ်ိဳကာ ေဆးလိပ္ အံမွာခဲလ်က္ ထလာခဲ့သည္။
ရည္းေဆးရိုးသည္ ႀကိဳးကူတန္းေပးသည္။ ႀကိဳးတန္းတစ္ေလွ်ာက္ ကူစိုက္ေပးသည္။ ၾကားေၾကာင္းမ်ားကိုလည္း ရည္းက်ည္းဒန္ စိုက္ေနစဥ္ သူတစ္ေယာက္တည္း ႀကိဳးတန္းၿပီး စိုက္ေနသည္။
သည္မွ်ေသာ အကူအညီသည္ ရည္းက်ည္းဒန္အတြက္ မ်ားစြာ တာသြားလွသည္။ ပင္ပန္းျငား အလုပ္တြင္သည္။ အလုပ္တြင္ျခင္းသည္ ပင္ပန္း အားတက္စရာ ျဖစ္လာျပန္သည္။
ေရႊသမင္ဆန္စက္မွ မြန္းတည့္ ဥၾသဆြဲၿပီ။
ရည္းက်ည္းဒန္ ခါးဆန္႔ၿပီး ရည္းေဆးရိုးကို လွမ္းၾကည့္သည္။ ရည္းက်ည္းဒန္ ၀မ္းသာလွသည္။ ႀကိဳးတန္း တစ္တန္းစာသာ က်န္ေတာ့သည္တြင္ ရည္းေဆးရိုး ၀င္စိုက္ေနေခ်သည္။
“ေတာ္ေတာ့ေလ၊ ေတာ္ နားခ်င္ နားေခ်ေတာ့”
ရည္းေဆးရိုးသည္ ကန္သင္းေပၚသို႔ တက္လာကာ ေရေႏြးအိုး တည္ပစ္ခဲ့ၿပီးမွ ေျမာင္းထဲဆင္းၿပီး ေရခ်ိဳးသည္။ ရည္းက်ည္းဒန္ တက္လာလွ်င္ စားႏိုင္ရန္ ထမင္းပူကို အသင့္ျပင္သည္။ လက္ဘက္အုပ္ကိုလည္း ဆီဆားႏွံ႔ေစရန္ အဆင္သင့္ နယ္ထားသည္။
ေရေႏြးအိုး ဆူခ်ိန္တြင္ ရည္းက်ည္းဒန္ ကန္သင္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လာသည္။ သို႔ရာတြင္ ေျခက် မမွန္ေတာ့ေခ်။ ေညာင္ပင္ေအာက္ ေရာက္သည္ႏွင့္ အရုပ္ႀကိဳးျပတ္ ထိုင္ခ်လိုက္ေလ၏။
“ျဖည္းျဖည္း ထိုင္မွေပါ့ဟာ၊ က်ိဳးပဲ့ နာက်င္သြားမွျဖင့္”
ရည္းက်ည္းဒန္ထံမွ တံု႔ျပန္သံ မလာပါ။ ေညာင္ျမစ္ပါးပ်ဥ္းေပၚတြင္ ေခါင္းတင္အိပ္ရန္ ဟန္ျပင္ေနသျဖင့္ ရည္းေဆးရိုးမွာ ကမန္းကတန္း ဆြဲထားရ၏။
“မလုပ္နဲ႔၊ ထမင္း လြတ္သြားမယ္၊ အိပ္ရာက ႏိုးမွ စားျပန္ေတာ့လဲ ရင္ခံေနၿပီး စားႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ထ ထ … ေျခလက္ေဆးဟ”
ရည္းေဆးရိုးသည္ ကန္သင္းအစပ္သို႔ အတင္း ဆြဲေခၚ၏။ ရည္းက်ည္းဒန္မွာ အားရပါးရ အိပ္ပစ္ခ်င္ျခင္းမွ တစ္ပါး အျခား ဆႏၵ မရွိ။ သို႔အတြက္ ႏွမ္းဖတ္ခ်ဥ္ခ်က္ႏွင့္ ငရုတ္သီးခ်က္ကိုလည္း သြားရည္ မယိုေတာ့ပါ။
“စားစမ္းဟာ၊ သြက္သြက္ စားလိုက္ရင္ အိပ္ရမွာေပါ့။”
အကြင္းလိုက္ လွီးထားေသာ ငရုတ္သီး နီနီမ်ားမွာ ရည္းေဆးရိုး၏ ဇလံုထဲတြင္ ရဲတြတ္ေန၏။ သူသည္ ထမင္းတစ္လုတ္ ခြံ႔လိုက္၊ ရည္းက်ည္းဒန္အား တိုက္တြန္းလိုက္ လုပ္ေနရာက ထမင္းတစ္လုတ္သည္ ရည္းက်ည္းဒန႔္ မ်က္ႏွာနား ၀ဲလာ၏။
“နင္ စားေနပံုနဲ႔ ကေန႔ စားလို႔ ၿပီးမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဟစမ္း”
ရည္းက်ည္းဒန္ ပါးစပ္ ဟေပး၏။ ပါးစပ္ထက္ ႀကီးေသာ ထမင္းလုတ္ႀကီး တိုးတိုက္၀င္၏။ သို႔ျဖစ္ျငား သည္ထမင္းလုတ္ကို စားရသည္မွာ ကိုယ့္လက္ျဖင့္ နယ္ၿပီး ကိုယ့္ဘာသာ ခြံ႔ေသာ ထမင္းလုတ္မ်ားထက္ အရသာ ရွိသည္ကား အမွန္ပင္။
ဆင္ျဖဴကၽြန္းေအာင္သိန္း
၁၉၈၆ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ၊ ေသြးေသာက္မဂၢဇင္း
source....... မ်က္ရႈ
No comments:
Post a Comment