Wednesday, January 11, 2012

ေကာက္ရုိးႏြယ္
အမိေျမ၏ အတြင္း၊ အျပင္ရွိ ဘ၀အေမာကို ရင္စီးခံေနရေသာ သူမ်ားအတြက္ စိတ္အားတက္စရာ အားေဆးတစ္ခြက္ ျဖစ္ႏုိင္ေသာ ဆရာၾကီး ေဇယ်၏ နာမည္ေက်ာ္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ပါ။ ေကာက္ရုိးႏြယ္ တဲ့။ ဆရာဟာ လူအမ်ား သတိမမူမိေသာ ရိုးရွင္းေသာ္လည္း အားမာန္အျပည့္ႏွင့္ ေလာကကို အံတုေနေသာ ေကာက္ရိုးႏြယ္ကေလးကို စာတစ္တန္ ေပတစ္ဖဲြ႕ ဖဲြ႕ဆိုျပီး
ျမန္မာစာေပ ရတနာသိုက္ထဲကို သြတ္သြင္းေပးခဲ့ပါတယ္။



တေပါင္းကလည္း ဆန္းၾကယ္ေပ၏။ တန္ခူးေလကလည္း လွပါေပ၏။ တေပါင္းလေရာက္လွ်င္ ႏွင္းကေလး တေ၀ေ၀၊ ျမဴကေလး တဆို႔ဆို႔ႏွင့္ ေတာင္လိုလို ေျမာက္ေယာင္ေယာင္ လြမ္းစိတ္မ်ား ေပၚလာ၏။ သြားေလသူ အေဖ့မ်က္ႏွာ၊ အေမ့မ်က္ႏွာ၊ အစ္ကို႔မ်က္ႏွာ၊ အစ္မမ်က္ႏွာမ်ားကို ျမင္ေယာင္မိ၏။ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ျပီ။ `ရန္ကုန္ေရာက္ရင္ ကၽြန္မ မေမ့ႏွင့္ေနာ္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း စာထည့္လိုက္ေနာ္။ အေမသိရင္ ဆူေနဦးမယ္။ ေစ်းထဲက ေဒၚေဒၚေအး နာမည္ႏွင့္ ထည့္ေနာ္။ ကၽြန္မ ေစ်းသြားရင္ ၀င္ယူမယ္။ သီတင္းကၽြတ္ အလုပ္ပိတ္ရက္ ဆက္ဆက္ ျပန္ခဲ့ေနာ္။ ေက်ာင္းက ျပန္တုန္းကလို အိမ္ကို တိုက္ရုိက္ၾကီး ၀င္မလာနဲ႔ဦး´ ဟု မွာလိုက္ေသာ အသံကေလးကို ျပန္လည္ၾကားေယာင္ လြမ္းတမိ၏။ လြမ္းရင္း လြမ္းရင္း တန္ခူး ေရာက္ခဲ့ျပန္၏။

ရြက္သစ္ ပုရစ္ အဖူး အေညွာက္ကေလးေတြ ထြက္လာ၏။ တစ္ခြင္တစ္ျပင္လုံး စိမ္းႏုလ်က္ရွိ၏။ တစ္ခါတစ္ခါ နံနက္ေၾကာျမဴဆို႔သလိုလို မႈန္မႈန္မႈိင္းမိႈင္းကေလး ျပဳေန၏။ `က်ီးကန္းေတြ ဒီႏွစ္ အသိုက္ေစာေစာ လုပ္ၾကတယ္ကြ။ မိုးဦးေစာလိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ႕´ ဟု ဦးၾကီးေရႊဖိုး ေျပာသံႏွင့္အတူ အေနာက္ဘက္ဆီက မိုးသားကေလးလိုလို သန္းသြားသည္ကို ျမင္လိုက္မိ၏။ တေပါင္းကလည္း ဆန္းၾကယ္ေပ၏။ တန္ခူးကလည္း လွပါေပသည္။ အလြမ္းစိတ္ႏွင့္ အေတြးစိတ္သည္ သူတစ္ျပန္ ငါတစ္ျပန္ ေပၚလာၾကကာ စာဆိုလိုေသာ စိတ္ကလည္း တဖြားဖြား တက္လာ၏။

`နယ္ရွစ္ခြင္ဆုံ၊ က်ဴခင္ရုိး၊ ျမဴခုိးငယ္အုံ၊ ကံုရာသီေျပာင္း၊ ခါတေပါင္း၊ ညွာေညာင္းကြန္႔ခ်ိန္၊ ညိဳ႕ညိဳ႕ညီးလို႔၊ ႐ွိဳ႕မီးထိန္၊ ဂိမွန္ပထမ၊ ပုရစ္ဖူးတံ၊ ေခတ္ကူးျပန္၊ သစ္ထူးဟန္ သ´ တာမို႔၊ လ ဘရဂုဏၰီ၊ ယုဂန္နန္း၊ ယုန္စန္းငယ္မွီ၊ ဘုံနန္းဆီက၊ ေရႊဖီေမႊးခုိက္၊ ၾကင္သူငယ္ေ၀း၊ လင္ေရးမို႔ လိုက္ခဲ့ရ´

ေတာင္တြင္းၾကီး ဦးေၾကာ့၏ အသံ ျဖစ္၏။ ဦးေၾကာ့သည္ ဘာကိုလို၍ ဆိုခဲ့သနည္း။ တေပါင္းလ ေရာက္ေသာအခါ ဦးေၾကာ့၏ ရင္တြင္း၌ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ယခု လြမ္းသကဲ့သို႔ လြမ္းစိတ္မ်ား ေပၚခဲ့ေလသေလာ။ စကားလုံး ကေလးေတြကလည္း လြမ္းဖြယ္ရွိ၏။ စာကလည္း လြမ္းဖြယ္ရွိ၏။ အခ်ိန္အခါကလည္း လြမ္းဖြယ္ရွိ၏။ တေပါင္းလတြင္ မင္းသမီးကေလး လင္ေပ်ာက္၍ လြမ္းခဲ့၏။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ကား ဘာေပ်ာက္၍ ဘာလြမ္းမိၾကသနည္း။

လူ႔ဘ၀တြင္ ေတာ္ေတာ္ အေနရခက္ေသာ တေပါင္း တန္ခူး ျဖစ္၏။ ေတာ္ေတာ္ အေတြးရခက္ေသာ အခ်ိန္ရာသီ ျဖစ္၏။ ေတာင္ေတာင္ ေျမာက္ေျမာက္ ၾကည့္မိ၏။ ရြက္ႏုတက္၍ စိမ္းလဲ့လဲ့ေနေသာ ေတာတန္းကေလးကို ျမင္မိ၏။

ငိုေတာ့မလိုလို ျပိဳေတာ့မေယာင္ေယာင္ ေတာင္ဘက္က ျပာလဲ့လဲ့ တက္လာေသာ မိုးသားကေလးမ်ားကိုလည္း ျမင္မိ၏။ ေတာစပ္တြင္ တစ္ပင္တည္း ထြက္၍ ပင္လုံးကၽြတ္ ပြင့္ေနေသာ ေရႊဖီပန္းမ်ားကိုလည္း ျမင္မိ၏။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏု္ပ္၏ မွန္တည္းဟူေသာ ႏွလုံးတြင္း၌ ထိုအရာမ်ားသည္ အရိပ္မထင္။ ဘာကို လြမ္းသနည္း။ ဘာကို သတိရသနည္း။ ဘာကို ေမွ်ာ္သနည္း။

ဘ၀၏ ညွဥ္းပန္းျခင္းကို ခံႏုိင္သူႏွစ္ဦး

ရပ္ေနေသာလယ္ကန္သင္းကေလးကို ငုံ၍ ၾကည့္မိ၏။ ကန္သင္းကေလး၏ လက္၀ဲဘက္ ခ်ဳိင့္ကေလးထဲတြင္ ေရမခမ္းတခမ္း ရွိေသး၏။ လက္ယာဘက္ လယ္ကြက္ထဲတြင္ကား ေကာက္ရိတ္သမား ခ်န္ထားခဲ့ေသာ ရုိးျပတ္ကေလးမ်ား ငိုးတိုးေငါက္ေတာက္ ရွိ၏။ ခ်ိဳင့္ကေလးထဲမွ လူး၍ တက္လာေသာ ကန္စြန္းရုိးနီ အညြန္႔ကေလးသည္ တစ္ဘက္လယ္ကြင္းထဲသို႔ ဆင္းရန္ ၾကိဳးစားေန၏။ ကန္စြန္းရုိးနီကေလး မေရာက္တေရာက္ေနရာမွ ရုိးျပတ္မ်ားကို လိမ္၍ ပပ္ၾကားအက္မ်ားကို ေက်ာ္လ်က္ ေပါက္သြားေသာ ေကာက္ရုိးႏြယ္ကေလးကို ျမင္၏။ အေတာ္သန္ပုံရ၏။ အရင္းဘက္တြင္ အရြက္မ်ား ရင့္လ်က္ လက္ခြၾကားမွ အပြင့္ကေလး တစ္ပြင့္ ထြက္ေန၏။ လက္သန္းဖ်ားေလာက္ ရွိ၏။ အနားျဖဴ၍ အလယ္တြင္ ခရမ္းေရာင္လိုလို ရွိ၏။ အႏြယ္ကေလးလည္း ရုိးရုိး ျဖစ္၏။ အရြက္လည္း ရုိးရုိး ျဖစ္၏။ အပြင့္လည္း ရုိးရုိး ျဖစ္၏။ ေျမၾကီးကို တြား၍ ေပါက္ရ၏။ ပပ္ၾကားအက္မ်ား အၾကားတြင္ ေပ်ာ္ရ၏။ သူမ်ားတကာ အပင္ေတြ ေ၀ေ၀ဆာဆာေပါက္၍ လယ္ကြင္းေျခာက္မွ ေပါက္ရ၏။ ေတာ္ေတာ္ ရုိး၏။ ေတာ္ေတာ္ ေအာက္တန္းက်၏။ သို႔ေသာ္ အႏြယ္ကေလးမွာ အားေလ်ာ့ပုံ မရ။ အညြန္႔ကေလး တစ္ညြန္႔သည္ တစ္ထြာေက်ာ္ေက်ာ္မွ် ရွိေသာ ရုိးျပတ္ကလးကို လိမ္တက္၍ ေခါင္းကေလး ေမာ္ကာ ဟိတ္ဟန္ထုတ္ေနပုံ ရ၏။

၎ႏွင့္ သုံးေတာင္ေလာက္တြင္ မိန္းမပ်ဳိကေလး တစ္ေယာက္သည္ ရုိးျပတ္ၾကားထဲတြင္ ငုံ႔ကာ ငုံ႔ကာ ေကာက္ရုိးႏြယ္မ်ားကို ရွာ၍ ခူးေန၏။ အသက္ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ သာသာေလာက္ ရွိ၏။ ထဘီကေလး ဒူးေလာက္အထိ ၀တ္ထား၏။ ဆံထုံး ေနာက္တဲြကေလး ထုံးထား၏။ ေျခာက္ေတာက္ေတာက္။ ဆီႏွင့္ ေ၀းပုံရ၏။ အက်ၤကေလးမွာလည္း လက္ေမာင္းစုတ္ေန၏။ ေကာက္ရုိးႏြယ္ကေလး ရုိးသလို ရုိး၏။ ေကာက္ရုိးႏြယ္ကေလး ေအာက္က်သလို ေအာက္က်၏။ ေကာက္ရုိးႏြယ္ကေလးသည္ တစ္ပါး အပင္မ်ားေပါက္ျပီး လယ္ကြက္ေျခာက္မွ ေပါက္ရသကဲ့သို႔ ကေလးမ ကေလးသည္လည္း သူတစ္ပါး လက္ဦးစား၊ သူတစ္ပါး လက္ဦးယူျပီး အၾကြင္းအက်န္ကေလးမ်ားကို လုိက္၍ ေကာက္ရသူ ျဖစ္၏။

သို႔ေသာ္ ေကာက္ရုိးႏြယ္ကေလး သန္သလို ထိုမိန္းကေလးလည္း သန္၏။ ေကာက္ရုိးႏြယ္ကေလး ေခါင္းကေလး ေထာင္သလို၊ မိန္းကေလး၏ ေခါင္းကေလးသည္ ေထာင္လ်က္ ရွိ၏။ ထိုေကာက္ရုိးႏြယ္ႏွင့္ ထိုမိန္းကေလးတို႔ကား ဘ၀၏ ညွဥ္းပန္းျခင္းကို ခံႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္၏။ ဘ၀၏ ဖိစီးျခင္းကို ရုန္းကန္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္၏။ လက္ဦးစား၊ လက္ဦးေပါက္ ရာသီေကာင္းကုိ မွီ၍ ဟန္ျပခဲ့သူမ်ား ျပိဳလဲ ပ်က္စီးၾကေသာ ေႏြေခါင္ေခါင္ ေျမေျခာက္ေျခာက္တြင္ ေခါင္းေထာင္ႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္၏။ ကမာၻ႕အဆီအႏွစ္ကို မစားရေသာ္လည္း ကမာၻႏွင့္ ဆိုးတူေကာင္းဖက္ သြားၾကသူမ်ား ျဖစ္၏။ ၎အေပၚက ငြားငြားစြင့္စြင့္မိုး၍ ေပါက္လ်က္ လူတို႔ အျမတ္တႏုိးထားၾကေသာ ေကာက္ပင္မ်ား အဘယ္သို႔ ေရာက္ကုန္ျပီနည္း။

စာဆိုေတာ္ၾကီးမ်ား ခ်ီးက်ဴးခဲ့ၾကေသာ ႏွင္းဆီ၊ စံပယ္တုိ႔ အဘယ္သို႔ ေရာက္ကုန္ၾကျပီနည္း။ ေရႊဘုံေရႊနန္းအတြင္း ေရႊဘီး၊ ေရႊဆံက်င္စိုက္၍ ပန္ၾကေသာ ကံ့ေကာ္၊ စြယ္ေတာ္၊ သဇင္၊ ၾကက္ရုန္းတို႔သည္ အဘယ္သို႔ ေရာက္ကုန္ၾကျပီနည္း။ ေပ်ာက္ကုန္ၾကျပီ။ ေကာက္ရုိးႏြယ္ကေလးကား က်န္ေန၏။ အားယူေန၏။

သို႔ေသာ္ ေကာက္ရုိးႏြယ္ကေလး၏ ဂုဏ္အရသာကို သူတို႔ မသိၾက၊ သတိမမူၾက၊ မခ်ီးက်ဴးၾက။ ရာသီေကာင္းခိုကာ ေခါင္းတေထာင္ေထာင္ႏွင့္ ေမာ္တတ္ၾကြားတတ္၍ ရာသီဆိုးသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ ျပိဳလဲ ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္ေသာ ပန္းတို႔ကို စာဆိုေတာ္ၾကီး စာဆိုေတာ္ငယ္ အသီးသီးတုိ႔သည္ ကၾကီးမွ အ အဆုံး သင္ပုန္းၾကီး တစ္ခုလုံး အတြင္းရွိ အကၡရာတို႔ျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖုံဖုံ အထပ္ထပ္ အဖန္ဖန္ ဖဲြ႕ႏဲြ႕သီဆို ေၾကြးေၾကာ္ ခ်ီးက်ဴးခဲ့ၾကေသာ္လည္း ျမန္မာစာေပ ဟူသမွ်တို႔၌ ေကာက္ရုိးႏြယ္ဘဲြ႕ ေဒြးခ်ဳိးကေလး တစ္ပုဒ္၊ ေတးထပ္ကေလး တစ္ပုဒ္ ရွိဖို႔ မဆိုထားဘိ အမည္ကေလးမွ် စပ္ကာ ဟပ္ကာ ရွာမရခဲ့ ျဖစ္ေပ၏။

သို႔ေသာ္ ေကာက္ရုိးႏြယ္ကေလးႏွင့္ မိန္းကေလးသည္ ၎တို႔အား မည္သူမွ် ခ်ီးက်ဴးက်ဴး မက်ဴးက်ဴး သိသိ မသိသိ ထိုသူတို႔၏ မွတ္တမ္းကို အေလးမမူ။ ရွင္သီလ၀ံသတို႔၊ ရွင္မဟာရ႒သာရတို႔၊ ေတာင္တြင္းၾကီး ဦးေၾကာ့တို႔၊ ေရႊတိုက္စိုး ဦးတိုးတို႔၊ စေလ ဦးပုညတို႔ စာေတြ ေပေတြ။ ပုဂံေခတ္ကမွ ယခုအထိ ကမာၻအရွည္တည္ေရာ့ဟု ထိုးခဲ့ေသာ ေက်ာက္ထက္အကၡရာေတြ၊ သမိုင္းေတြ၊ မဟာရာဇ၀င္ေတာ္ေတြ၊ ေရႊနားေတာ္သြင္း ဧခ်င္းေတြ ေပ်ာက္ပကုန္ေသာ္လည္း ၎တို႔ကား ေပ်ာက္ပ တိမ္ျမဳပ္ျခင္း မရွိဘဲ လယ္ကန္သင္းေဘး ပပ္ၾကားအပ္အၾကားတြင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးၾကီး တည္၍ သြားၾကမည္ ျဖစ္သတည္း။

ေဇယ်

No comments:

Post a Comment