Tuesday, December 11, 2012

ကမၻာ့အၾကီးဆုံးစာအုပ္ အပိုင္း(၃)


ေက်ာက္စာမူကို တေလးတစား ဒီလို စက္တင္ပုံႏွိပ္ေရာင္းခ်တာနဲ့ပတ္သက္လို့ မစၥတာ ရစ္ပေလဟာ စီးပြားေရး သက္သက္ခ်ည္း မဟုတ္ဘူး၊ သူ့မွာ သဒၶါရွိသေလာက္ ရွိတယ္လို့ ဓါတ္သိသူေတြက ထင္ၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ရစ္ပေလဟာ ေက်ာက္ျဖဴမွာ ေမြးတဲ့ အာေမးနီးယန္းလူမ်ိဳး၊ သူ့အေဖ အေရးပိုင္ "ထိပ္နီ" ရတနာပုံ မႏၲေလးမွာ ဝင္ထြက္ ခစားရေတာ့ သူက ကေလးအျဖစ္နဲ့ နန္္းေတာ္ထဲ ပါပါသြားတယ္။

သူ့ကို မင္းတုန္းမင္းၾကီးက ေတြ့တဲ့အခါ သေဘာက်လို့ ငါေမြးစားမယ္ဆိုျပီး သူ့အေဖဆီက ဘုရင္က ေတာင္းထားလိုက္ျပီး မႏၲေလး သံတဲေက်ာင္းက ဆရာမွတ္ၾကီးဆီမွာ တျခား မင္းသား၊မူးသား၊ မတ္သားေတြနဲ့အတူ ပညာ သင္ေစခဲ့တယ္။ ဆံပင္နီကေလးနဲ့မို့ မင္းတရားၾကီးက ဆံနီလို့ေခၚတဲ့ ရစ္ပေလဟာ နန္းေတာ္ထဲမွာ ၾကီးျပင္းရတာ၊ အသက္ ၁၇ႏွစ္သားက်မွ မင္းတရားၾကီး မက်န္းမာေတာ့ နန္းတြင္းေရးေတြ ရွဳပ္ေထြးလာလို့ ေၾကာက္တာနဲ့ ရန္ကုန္စုန္ေျပးတာ။

ျမန္မာစာနဲ့ စကားကို ေရေရလည္လည္တတ္ရုံမက ကဗ်ာေတာင္ စပ္ႏိုင္တဲ့ နန္းတြင္းၾကီး ငယ္ကၽြန္တစ္ဦး၊ ဒါေၾကာင့္ ရန္ကုန္မွာ စာပုံႏွိပ္လုပ္ငန္းကို က်က်နန လုပ္ကိုင္တဲ့အခါ မင္းတုန္းမင္းၾကီး အလြန္ဂရုစိုက္ျပီး အမွားအယြင္းမရွိေစရေအာင္ အထပ္ထပ္တည္းတိုက္ ေရးထြင္းခဲ့တဲ့ ေက်ာက္စာေတာ္ မူကို မစၥတာ ရစ္ပေလက သူ့အလွည့္ သူ့အေနနဲ့လည္း အစြမ္းကုန္ မွန္ကန္ေအာင္ ၾကိဳးစားသြားခဲ့တာျဖစ္တယ္။ မစၥတာ ရစ္ပေလက မင္းတုန္းမင္းၾကီးကို ဘယ္အထိ ေလးစားၾကည္ညိုသလဲဆိုရင္ လူတကာမင္းတုန္းမင္းေခၚတာကို သူ့နားက သည္းမခံႏိုင္ဘူး၊

မင္းတုန္းမင္းဆိုတာ မင္းသားဘဝက စားရတဲ့ ျမိဳ့ကို အစြဲျပဳျပီးေခၚတဲ့ အိမ္နိမ့္စံငယ္နာမည္ပါ။ ပဥၥမ သဂၤါယနာတင္  ရတနာပုံ ျမိဳ့တည္နန္းတည္ မင္းတရားၾကီးလို့ေခၚမွ မွန္ကန္တယ္လို့သူကေျပာတတ္ျပီး ကိုယ္တိုင္ကေတာ့  ဘုရင္ၾကီးရဲ့ သားေျမးေက်းကၽြန္ေတြက ေခၚသလို "ဘုန္းေတာ္ၾကီးဘုရား" လို့ ေခၚတဲ့လူပါ။

မစၥတာရစ္ပေလရဲ့ ကို စက္တင္ပုံႏွိပ္တယ္။ မင္းတုန္းမင္းၾကီးရဲ့ ေက်ာက္စာမူအတိုင္း ေသေသခ်ာခ်ာ ရိုက္ႏွိပ္တယ္ဆိုေတာ့ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ျပန့္ပြားရာႏိုင္ငံေတြက ပိဋကတ္ေတာ္ စာအုပ္ေတြကို အစံုလိုက္ အစုံလိုက္ ဟံသာဝတီက မွာယူဝယ္ျခမ္းၾကတယ္။

ဟံသာဝတီက ပိဋကတ္ေတာ္စာအုပ္ေတြ အလြန္ေရာင္းရမွန္းသိေတာ့ တျခားပုံႏွိပ္တိုက္ေတြကလည္း ဟံသာဝတီလိုပဲ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြကို လိုက္ရိုက္ႏွိပ္ၾကတယ္။

မႏၲေလးျမိဳ့ တမၸဒီပတိုင္း ပုံႏွိပ္တိုက္က ၁၉၁၂ခုမွာ ရိုက္ႏွိပ္တဲ့ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ- " သကၠရာဇ္ ၁၂၂၂ခုႏွစ္၌ ပဥၥမ သဂၤါယနာတင္ေတာ္မူေသာ ရတနာပုံ ျမိဳ့တည္နန္းတည္ မင္းတရားၾကီးဘုရား၏ ကုသိုလ္ေတာ္ ေက်ာက္စာေတာ္မူ" ဆိုတဲ့စာ စာအုပ္အဖုံးမွာ အတိအလင္းထည့္သြင္းရိုက္ႏွိပ္ရုံမက ေက်ာက္စာဂူကို ျမင္းနဲ့ ျခဴးရံထားတဲ့ပုံကို တံဆိပ္အျဖစ္ ထည့္သြင္းျပီး ေက်ာက္စာဂူတံဆိပ္လို့ သူတို့ပုံႏွိပ္တိုက္တံဆိပ္ ခတ္ႏွိပ္ပါေသးတယ္။

ဒီတိုက္ကပဲ ၁၉၁၄ခုမွာရိုက္တဲ့ ပိဋကတ္ေတာ္ စာအုပ္မွာေတာ့ ပါေနက် "ကုသိုလ္ေတာ္ေက်ာက္စာမူ"စာတန္း အျပင္ ပုံႏွိပ္တိုက္တံဆိပ္မွာ ျခဴးနဲ့ ျမင္းကိုဖယ္ျပီး ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေက်ာက္စာဂူၾကီးတံဆိပ္ ခတ္ႏွိပ္ထားပါတယ္။

စက္တင္ပုံႏွိပ္ ရိုက္ထုတ္သမွ် ပိဋကတ္သုံးပုံ ပါဠိေတာ္မွန္ရင္ ကုသိုလ္ေတာ္ ေက်ာက္စာေတာ္မူခ်ည္းပါပဲ။ ဒါကို ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္္းေတာ္ေတြအားလုံးက အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။

ကုသိုလ္ေတာ္ဘုရားအတြင္းက ပိဋကတ္သုံးပုံ ပါဠိေတာ္ေတြ ေက်ာက္ထက္အကၡရာတင္ထားတာကို ႏိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားကပဲ တအံ့တၾသနဲ့ လာေရာက္ ဓါတ္ပုံရိုက္ျပီး မွတ္တမ္းတင္ၾကတယ္။ ဘာမွ မၾကာေသးခင္ကေတာ့ အေနာက္ဂ်ာမနီအဖြဲ့တစ္ဖြဲ့က မႏၲေလး ကုသိုလ္ေတာ္ထဲ ေရာက္လာျပီး ေက်ာက္ျပားေတြ အားလုံးကို မိုက္ကရိုဖလင္နဲ့ ဓါတ္ပုံရိုက္ယူခြင့္ မွတ္တမ္းတင္ခြင့္ျပဳပါလို့ ကုသိုလ္ေတာ္ေဂါပကအဖြဲ့ကို ပန္ၾကားျပီး ၇ရက္ၾကာ မိုက္ကရိုဖလင္နဲ့ မွတ္တမ္းတင္သြားပါတယ္။


ကုသိုလ္ေတာ္ဘုရား

ဆ႒သဂၤါယနာတင္မယ္ ဆိုတုန္းကေတာ့ သဂၤါယနာအဖြဲ့က သံဃာ ၁၀၀ နီးပါး ကုသိုလ္ေတာ္ထဲက ေက်ာက္စာေတြနဲ့ စာလာတိုက္ၾကတာ ၁လၾကာတယ္။ ဟံဟာဝတီမူနဲ့ ေက်ာက္စာမူဟာ အကြဲအလြဲ မရွိသေလာက္ပဲတဲ့။ ကၽြန္မစာတမ္းကို ဒီမွာပဲ အျပီးသတ္ပါမယ္။

အျပီးမသတ္ခင္ ႏွစ္စဥ္က်င္းပျမဲ ကုသိုလ္ေတာ္ဘုရားပြဲ အေစာပိုင္း ရုပ္ေသးမင္းသား ဆရာ ဉာဏ္ၾကီး သီဆို သြားဖူးတဲ့ ေတးထပ္ကေလးတစ္ပုဒ္နဲ့ ၈၀ေပၚတစ္ပုဒ္ကိုေတာ့ ေဖာ္ျပခဲ့ခ်င္ေသးတယ္။ ကုသိုလ္ေတာ္ ဘုရားပြဲဟာ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန့ကေန လျပည့္ေက်ာ္ ၂ရက္ေန့အထိ က်င္းပေလ့ရွိတယ္။ ဒီဘုရားပြဲမွာ ဆရာဉာဏ္ၾကီးရဲ့ ရုပ္ေသးပြဲက ပါစျမဲ။ ဘုရားေတာင္ဘက္မုခ္တည့္တည့္ဟာ ဆရာဉာဏ္ရဲ့ စင္ေနရာပဲ။ ဒီပြဲေတြမွာ ဆရာဉာဏ္သူကိုယ္တိုင္ အထူးစပ္ဆိုတဲ့ ဒီေတးထပ္နဲ့ ဒီ ၈၀ေပၚကို သီဆိုဖူးတယ္။

မႏၲေလးျမိဳ့ အေရွ့ျပင္ နန္းေတာ္ေရွ့ ရပ္တန္းရပ္ ရုပ္စုံဆရာ ဆရာဉာဏ္ (နန္းေတာ္ေရွ့ဆရာတင္ရဲ့ဆရာ) ေရးစပ္တဲ့ မဟာေလာကမာရဇိန္ ကုသိုလ္ေတာ္ဘုရားဘြဲ့ေတးထပ္

ျမိဳ့ က်ဳံး သိမ္ေတာ္ သုဓမၼာေက်ာင္းသို့၊ ျပဳပါေကာင္းသမို့ သိုက္ဓါတ္အလာ၊ စုကာေပါင္းလို့ သမိုက္အပ္တာမွာ၊ တိုက္ပိဋကတ္ပါ ေစတီမျခား၊ မဟာရံသုံးထပ္ လွည့္ပတ္ရံသည္၊ ဤသတၱဌာနံ၊ ဘုရင္ ကိုးကြယ္သည့္ဘုရား၊ အုတ္က်စ္ေက်ာ္ေအး ကဆုန္အမည္ေပၚ၊ ပုဏၰမီအေက်ာ္ ခုနစ္ရက္အပြား။ စုံညီေမွ်ာ္ကာ ညႊန္ခ်က္ထား၍ က်ားမင္းဗ်ဂၣအာရုံေတာ္။ သုတ္ေလးရာ့တစ္ဆယ္ အဘိဓမၼာ ႏွစ္ရာ့ရွစ္၊ သိစရာျပလစ္ ဝိနည္းတစ္သုံးေပၚ၊ ေစတီဓါတုဘြဲ့မည္ေခၚတလီ၊ သမိုင္းေလ်ာ္ညီစြာ သုံးဂူအလြတ္ပ၊ ႏွလုံးျဖဴညြတ္၍ အတြင္းေလးဆယ့္ႏွစ္ဂူ၊ မေဇၩ တစ္ရာ့ေျခာက္ဆယ့္ရွစ္ဂူ၊ ငါးရာတစ္ဆယ့္ကိုး အျပင္ထပ္ဂူမွာ၊ အစဥ္မွတ္ယူပါ ခုနစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ့္ကိုး။

ရုပ္စုံဆရာ ဆရာဉာဏ္ေရးစပ္ေသာ ေလာကမာရဇိန္ ကုသိုလ္ေတာ္ဘုရား ၈၀ေပၚေတးထပ္

ျမိဳ့ က်ဳံး သိမ္ေတာ္ သုဓမၼာေက်ာင္းသို့၊ ျပဳပါေကာင္းသမို့ သိုက္ဓါတ္အလာ၊ စုကာေပါင္းလို့ သမိုက္အပ္တာမွာ၊ တိုက္ပိဋကတ္ပါ ေစတီမျခား၊ မဟာရံသုံးထပ္ လွည့္ပတ္ရံသည္၊ ဤသတၱဌာနံ၊ ဘုရင္ ကိုးကြယ္သည့္ဘုရား၊

(ရတုခံ)။ ငါးေထာင္သာသနာ တည္စိမ့္ငွာဟု၊ ကိန္းလာတိုက္ဆိုက္၊ မန္းမကိုဋ္တြင္၊ နန္းစိုက္သာကိ ံ၊ ရတနာ သိရ္ႏြယ္၊ ဆယ္ၾကိမ္ဥကၠ႒္၊ ေမာဠိနတ္ႏွင့္၊ သုံးထပ္ပရဝဏ္၊ ေျမအမြန္မွာ၊ ေရႊညြန္တြက္ဆ၊ သခၤ်ာျပေသာ္၊ ခုနစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္၊ စြန္းကယ္ကိုးဆူ၊ မကိုဋ္ဂူကို၊ စိုက္လွဴျပီးလွ်င္၊ ပြဲၾကီးယင္သည္၊ နတ္ရွင္ ပဥၥမ႒ဗ်ာဒိတ္ေလး၊ အံ့ဖြယ္တည့္တည္ထား ေလာကမာရဇိန္ဘုရား။

ဒါယကာမင္းျမတ္ နတ္ထီးယွဥ္ေသာ္၊ ရပ္ၾကီးနယ္ခြင္ ျပည္သူအမ်ားသား၊ ဓါတ္မီးသြယ္ဆင္က မေသြလွဴျငား၍၊ ေရႊစမုတ္ ငွက္မနားထီးေတာ္ပါ၊ ညလုံးပတ္လည္ တိမ္္ေမွာင္မသန္း၊ စိန္ေရာင္ျခည္လွ်မ္း လွ်ပ္ပန္းသ႑ာန္ျဖာ၊ တံခါးေတာ္ေလးရပ္ သံဝရံတာမွာ၊ ဒရဝမ္လွည့္ကာ ညဥ့္နာရီအလွည့္မေတာ့၊ ပထမတည္ခဲ့တဲ့ ျမတ္ဘုရားဒါယကာေတာ္၊ နတ္တိုင္းဆီကေနာ္။ ပဥၥမမင္းသို့ အလ်င္တခဏဆင္းလို့ လာဖူးေျမာ္ေသာ္၊ သာဓုေခၚေတာ္မူေၾကာင္းပါဘုရာ့ေလး။ သာဝတိ ံဖ်ားက မာရဇိတ္ဘုရားပ၊ လာခ်ိန္အားရ ဖူးေျမာ္ဆင္ကာ သံေတာ္ဦးတင္လႊာ ဆက္စမ္းခ်င္ဘုရာ့ေလး။

ဒီစာတမ္း ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ ကူညီေပးၾကတဲ့ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္၊ ဆီးဘန္းနီ ဆရာေတာ္၊ ဆရာေတာ္ ေရႊကိုင္းသား၊ အမရပူရ ကိုပညာ၊ ေက်ာက္စာဝန္ ဘၾကီးျမ၊ ေဒါက္တာသန္းထြန္း၊ ဦးစိန္ေမာင္ဦး၊ ဆရာ ဦးေမာင္ေမာင္တင္၊ တကၠသိုလ္ ပိဋကတ္တိုက္မွဴးဦးေမာင္ေမာင္ စတဲ့ ရဟန္းရွင္လူ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ့တကြ ကုသိုလ္ေတာ္ ေဂါပကအဖြဲ့ၾကီးနဲ့ ဦးေတ၊ ေမာင္သန္းထြန္း၊ ကိုေတာ္တို့ကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါရေစ။

         လူထုေဒၚအမာ

          (လူထုႀကီးပြားေရး FB မွရယူပါသည္။)                                

No comments:

Post a Comment