Tuesday, December 11, 2012

ခ်မ္းသာျခင္းအား မွ်ေ၀ေပးပါ (၁)


ဆည္းဆာအလွ ျခယ္မႈန္းသူမ်ား
ေလလြင့္ကေလးငယ္ေတြ၊ မိဘမဲ့ကေလးေတြ၊ စြန္႔ပစ္ခံကေလးေတြ၊ သူတို႔ ၀မ္းစာအတြက္ အရြယ္နဲ႔မမွ်ေအာင္ ရုန္းကန္ေနရတဲ့ ကေလးေတြကို ျမင္တုိင္း ကၽြန္မ ငယ္ငယ္တုန္းက ေတြးခဲ့ဖူးတာေလးကို သတိရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကိုယ့္ေခၽြးနည္းစာနဲ႔သာ လူမႈေဂဟာတခုခုမွာ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လွဴဒါန္းခြင့္ရမယ္ဆုိရင္ ဘိုးဘြားရိပ္သာမွာထက္ မိဘမဲ့ကေလးေက်ာင္းေတြ၊ ဒါမွမဟုတ္ လူငယ္ျပဳျပင္ေရးသင္တန္းေက်ာင္းေတြမွာပဲ လွဴမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးပါပဲ။

ကၽြန္မရဲ႕အျမင္က ကေလးငယ္ေလးေတြဟာ ဘ၀လမ္းခရီးကို အၾကာၾကီး ေလွ်ာက္ရဦးမယ္။ သူတုိ႔မွာ ကာယခြန္အား၊ ဥာဏခြန္အား ျပည့္၀ဖို႔လိုတယ္။ ႏွိမ္ခ်ခြဲျခားဆက္ဆံမႈေတြ၊ သိမ္ငယ္မႈေတြ၊ ခါးသီးနာက်ည္းစရာေတြ၊ အတက္အက် ေလာကဓံတရားေတြကို ႏုနယ္တဲ့ သူတုိ႔ ႏွလံုးသားမွာ မထင္ဟပ္ေစလိုဘူး။ သူတုိ႔ကုိ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ပံ့ပိုးေပးၿပီး သူတုိ႔ေလးေတြရဲ႕ ဘ၀လမ္းေၾကာင္းကို တည့္မတ္ေပးတာဟာ အနာဂတ္အတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈတမ်ိဳးျဖစ္လို႔ အဓိပၸာယ္ရွိတယ္လို႔ ကၽြန္မခံစားမိပါတယ္။

သက္ၾကီးရြယ္အိုဆိုတာကေတာ့ သတၱ၀ါေတြအေနနဲ႔ ဇရာ ပစၥယာ မရဏာျဖစ္လာေတာ့မယ္ဆိုရင္ သူတုိ႔ဘ၀မွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လည္း ကင္းမဲ့ေနၿပီေလ။ သူတုိ႔အတြက္ ေထာက္ပံ့ေပးရတာဟာ ကေလးေတြအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးရတာေလာက္ စိတ္၀င္စားစရာ မေကာင္းဘူးဆုိတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ တဖက္သတ္အျမင္နဲ႔ ဘိုးဘြားရိပ္သာေတြဘက္ဆိုရင္ ေျခဦးမလွည့္ျဖစ္ခဲ့တာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေၾကာင္းတရားေတြ ေပၚေပါက္လာျပန္ေတာ့လည္း ေရွာင္လႊဲလုိ႔ မရဘူးေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ “ဆည္းဆာရိပ္” ကုိ ကၽြန္မ ေရာက္ခဲ့ျပန္တယ္။

 မွတ္မိပါေသးတယ္။ မႏွစ္ကေပါ့။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လမွာပါ။ ရန္ကုန္မွာ ရက္သတၱပတ္တခုလံုး အဆက္မျပတ္ မိုးသည္းၾကီးမည္းၾကီး ရြာတဲ့အခ်ိန္မွာေပါ့။ ၾကည့္ျမင္တုိင္ အရိုးအထူးကုေဆးရံုနဲ႔ ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္း ၾကားမွာရွိတဲ့ မီးရထားခံုးေက်ာ္တံတားေဘးမွာ လူတေယာက္ လဲေနတာကို ေတြ႕ရတာ သံုး ေလးရက္ေလာက္ရွိၿပီလို႔ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ဆိုလာပါတယ္။

ခပ္လွမ္းလွမ္းက လွမ္းၾကည့္ရင္ လူေသေကာင္လိုပဲ မိုးထဲေရထဲမွာ မလႈပ္မယွက္နဲ႔ ပံု႔ပံု႕ေလးလဲက်ေနတာကို ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ေတြ႕ေနရေတာ့ ပံုမွန္မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ သံသယစိတ္ျဖစ္လာၿပီး ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းဟာ ေနာက္ေန႔က်ေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ သြားစံုစမ္းၾကည့္တယ္။ အနားေရာက္မွသိတာက လဲက်ေနတဲ့သူဟာ အသက္ ၇၀ နီးပါးရွိတဲ့ အဘြားအိုတဦးပါပဲ။

သူ႕မိသားစု၀င္ေတြလို႔ ယူဆရတဲ့သူေတြက ညလူေျခတိတ္ခ်ိန္မွာ သူ႕ကို လာၿပီး စြန္႔ပစ္သြားတာလို႔ အနီးအနားက ဆိုက္ကားသမားေတြက ေျပာပါတယ္။ ေဘးက ဘုရားေက်ာင္းကေန သူ႕အတြက္ အစာေရစာ အနည္းအက်ဥ္း လာၿပီး စြန္႔ၾကဲတာကလြဲရင္ ဒီအဘြားအိုၾကီးအေပၚမွာ ေဘးပတ္၀န္းက်င္က စိတ္၀င္တစား ရွိမေနပါဘူး။ သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာလို႔ပဲ ေအာက္ေမ့ၾကဟန္တူပါတယ္။

ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းက သူ႕ကို ေတြ႕ခ်ိန္မွာ ခမ်ာမွာ သတိမေကာင္းေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ့္၀န္ကိုယ္ေတာင္ မထမ္းႏုိင္ေတာ့တဲ့ အေျခအေနမို႔ ေျမၾကြက္ေတြ ကိုက္ထားတဲ့ ဒဏ္ရာ၊ ေခါင္းကေန ေျခအဆံုး ျပတ္ရွဒဏ္ရာေတြ၊ အိပ္ရာနာေတြအျပင္ အဆိုးဆံုးက ေျခသလံုးက ဒဏ္ရာေၾကာင့္ ေသြးျပည္ေတြ ယိုစိမ့္ေနပါတယ္။ ရွင္လ်က္နဲ႔ ဘ၀ေသေနတဲ့ အဖြားအိုကို ေခ်းအလူးလူး ေသးအလူးလူးၾကားကပဲ ဆြဲေခၚၿပီး ရန္ကုန္ျပည္သူ႕ေဆးရံုၾကီးမွာ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

နီးစပ္ရာ အေပါင္းအသင္းေတြဆီကေန ထည့္၀င္တဲ့ ေငြေၾကးနဲ႔ သူ႕ရဲ႕ ကုသစရိတ္ကုိ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ေပမယ့္ အကယ္၍မ်ား ဒီအဖြားအို ျပန္လည္က်န္းမာလာသည္ရွိေသာ္.. ကၽြန္မတို႔အေနနဲ႔ သူ႕ကို ေရွ႕ဆက္ ဘယ္လို တာ၀န္ယူေပးရမလဲဆုိတာ ေခါင္းခဲစရာျဖစ္လာတယ္။ ေနာက္ေတာ့ နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္)ရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ အျခားေသာ မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ ႏႈတ္၏ ေစာင္မျခင္းေတြေၾကာင့္ “ဆည္းဆာရိပ္” ဆိုတဲ့ ဂီလာနဘိုးဘြားရိပ္သာနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံခြင့္ရေတာ့တယ္။





  ဆည္းဆာရိပ္ ဂီလာနဘိုးဘြားရိပ္သာ

တညမွာေတာ့ ဆည္းဆာရိပ္က တာ၀န္ရွိသူေတြက အဘြားေဒၚပုကုိ လာၾကည့္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ ေခၚလာတဲ့ အဘြားေဒၚပုဟာ အႏွစ္ႏွစ္အလလ အဟာရျပတ္လပ္ခဲ့တဲ့ဒဏ္၊ အနာေဆြး အနာေဟာင္းေတြကေန ခႏၶာကုိယ္အတြင္းပိုင္းကုိ လိႈက္စားထားတဲ့ ဒဏ္ေတြေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ္ ခံစားေနရေပမယ့္ သတိျပန္လည္လာပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ တခါတရံမွာ “မလုပ္ၾကပါနဲ႔.. ငါ့ကို မလုပ္ၾကပါနဲ႔.. .အကိုၾကီးေရ အကိုၾကီး” စသျဖင့္ သူ႕အကုိ (လို႔ယူဆရသူ) ကို တိုင္တည္ၿပီး ကေယာင္ကတမ္း ေအာ္သံေတြဟာ ၾကားရသူေတြအဖို႔ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕စရာခ်ည္းပါပဲ။ သူ႕ဘ၀မွာ ဘယ္ေလာက္ ခါးသီးရင္နင့္စရာေတြ၊ စိတ္ဒဏ္ရာေတြ ရွိခဲ့သလဲဆုိတာ မခန္႔မွန္းႏုိင္ေအာင္ပါပဲ။

ဆည္းဆာရိပ္က တာ၀န္ရွိသူေတြက ေဒၚပုရဲ႕ အေျခအေနဟာ ေဆးရံုမွာပဲ ဆက္ထားဖို႔ အဆင္ေျပမယ္၊ ေဂဟာမွာက်ေတာ့ ဒီေလာက္ ေ၀ဒနာၾကီးအတြက္ ကုသေပးႏုိင္တဲ့ အင္အားနည္းပါးလို႔ သက္သာလာမွ လာေခၚမယ္လို႔ ေျပာသြားတယ္။ သက္ၾကီးရြယ္အို အဘြားၾကီးတေယာက္ကုိ စိတ္ေ၀ဒနာအမ်ိဳးမ်ိဳးေပးၿပီး လမ္းေပၚမွာ လူမဆန္စြာ ပစ္ခ်သြားတဲ့အတြက္ စိတ္မေကာင္းဘူးလုိ႔ ကၽြန္မက ရင္ဖြင့္မိေတာ့ ဆည္းဆာရိပ္က တာ၀န္ရွိသူတဦးကေန … တေလာကပဲ ဘူတာၾကီးမွာ စြန္႔ပစ္သြားတဲ့ အဘိုးအိုတေယာက္ကုိ သူတို႔ သြားေခၚလာရတာ၊ သကၤန္းကၽြန္း စံျပေစ်းထဲမွာ ေျမြေရခြံအိတ္ထဲ ထည့္ၿပီး ပစ္ခ်သြားလို႔ မနက္က်ေတာ့ လူၾကီး လမ္းေၾကာင္းရွိလို႔ လမ္းရွင္းမယ့္ ယာဥ္ထိန္းရဲက ဘာပါလိမ့္လို႔ ၾကည့္ေတာ့မွ အဘြားအိုတဦးျဖစ္ေနတာ၊ ေဆးမကုႏုိင္ေတာ့လုိ႔ သကၤန္းကၽြန္း ေဆးရံုေရွ႕မွာပဲ လာပစ္သြားတာ၊ ေဆးရံုလာတင္ၿပီး ပစ္ေျပးတာ စသျဖင့္ အမဂၤလာဇာတ္လမ္းေတြ တသီၾကီး ေျပာျပတာကို  ၾကားခြင့္ၾကံဳရတယ္။

ငါ့၀မ္းပူစာ မေနသာဆိုသလို ကမၻာမီးေလာင္ေတာ့လည္း သားေကာင္ခ်နင္းၾကရၿပီေပါ့။ မိမိကုိယ္တုိင္ရဲ႕ ဘ၀ရပ္တည္ေရးက မေရရာေတာ့ တပါးသူအဖို႔လည္း ေမတၱာမမွ်ႏုိင္၊ ေစတနာ မထားႏိုင္၊ စာနာေဖးကူမႈ ဆိုတာလည္း ေဘးခ်ိတ္ရၿပီ။ ငတ္ၿပီဆိုမွေတာ့ ဂါရေ၀ါစ နိ၀ါေတာစတရားကိုလည္း မထားႏုိင္သလို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အင္မတန္ေၾကာက္တဲ့ သံသရာတို႔၊ ၀ဋ္ေၾကြးတို႔၊ ငရဲတို႔ဆိုတာကိုလည္း မေၾကာက္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါဟာ က်ိန္စာသင့္ေနတဲ့ ဆင္းရဲသားေတြရဲ႕ ဘ၀ပါပဲ။

ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ဆရာရဲသွ်မ္းရဲ႕ ၀တၳဳေလးတပုဒ္ကုိ အမွတ္ရမိပါတယ္။ အေမအိုၾကီးက သားရဲ႕ အိမ္ကို လာတဲ့အခါမွာ သားျဖစ္သူက ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးမထမ္းႏုိင္လို႔ သူ႕အေမ မျမင္ေအာင္ သူ႕အိမ္ကို မီးအေမွာင္ခ်လိုက္တဲ့ ဇာတ္လမ္းပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒီလိုအျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ ဒီ့ထက္မက အေျခအေနဆိုးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အိုဇာတာေကာင္းဖုိ႔လုိတယ္လို႔ ဘာေၾကာင့္ ေျပာၾကတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မ သေဘာေပါက္လာရပါတယ္။

အဖြားေဒၚပုကေတာ့ ဆည္းဆာရိပ္ကိုေရာက္ေတာ့ သူ႕ဘ၀ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သံုးလေလာက္ေနေတာ့ ဘ၀တေလွ်ာက္လံုး ခံစားလာရတဲ့ ေ၀ဒနာေပါင္းစံုနဲ႔ အနိစၥေရာက္ရွာပါတယ္။ လူတေယာက္ရဲ႕ ထြက္သာ ညင္သာဖို႕နဲ႔ သူ႕ရဲ႕ ဆည္းဆာအခ်ိန္မွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းရွိဖို႔ရာ ဘယ္ေလာက္အေရးၾကီးေၾကာင္းကို ဒိဌမ်က္ျမင္ ကၽြန္မ သိခြင့္ရလိုက္တာပါပဲ။

ဆည္းဆာရိပ္ တည္ေထာင္ျဖစ္တာ သိပ္မၾကာေသးပါဘူး။ ႏွစ္အနည္းငယ္သာရွိေပမယ့္ သူႏုိင္သေလာက္၀န္ ထမ္းေပးတာဟာ ခိုကိုးရာမဲ့ ဂီလာနဘိုးဘြားေတြအတြက္ေတာ့ တကယ့္နားခိုရာ ေအးရိပ္ဆာယာျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ တည္ေထာင္သူ ဥကၠဌ ေဒၚသန္းျမင့္ေအာင္ကေတာ့ ဆည္းဆာရိပ္ ျဖစ္ေပၚလာပံုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခုလို ေျပာျပပါတယ္။

“လမ္းေဘးေတြမွာ ေစ်းၾကိဳေစ်းၾကားေတြမွာ အေၾကာ္တဲေတြ ကင္းေစာင့္တဲေတြ ေနာက္ၿပီး မီးရထားလမ္းေဘးေတြမွာ သက္ၾကီးရြယ္အိုေတြကုိ မ်က္မျမင္ေတြ ဒုကၡိတဘိုးဘြားေတြကို ေတြ႕တုိင္း မိဘခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာတဲ့အေနနဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္ေပးသင့္တယ္လို႔ ဟိုတုန္းကတည္းက ကၽြန္မေတြးမိတယ္။ တခါမွာေတာ့ လယ္ကြင္းထဲက က်ဴးေက်ာ္တဲထဲမွာ သားအဖႏွစ္ေယာက္ေနၾကရင္းနဲ႔ အေဖအိုၾကီးကို လုပ္ေကၽြးေနတဲ့ သားက ဆံုးသြားတယ္။

အေဖၾကီးက အသက္ ၈၀ ေက်ာ္ေနၿပီ။ ေလျဖတ္ၿပီး မလႈပ္ႏုိင္ မရွားႏုိင္နဲ႔ ဆီးေတြ ၀မ္းေတြဆိုတာကလည္း ဒီအတုိင္း ထြက္က်ေနတာ။ ယင္ေကာင္တေလာင္းေလာင္းနဲ႔။ သူ႕အေပၚမွာ လာနားတဲ့ ယင္ေကာင္ကိုေတာင္ ေမာင္းထုတ္ႏုိင္တဲ့ အင္အားမရွိဘူး။ သားက အသက္ ၅၀ ေက်ာ္ၿပီ။ ပန္းရံလုပ္တယ္။ ညေန အလုပ္သိမ္းလို႔ ျပန္လာရင္ အေဖအတြက္ ဆန္ျပဳတ္ေလး ထမင္းေလး ၀ယ္လာၿပီး သားအဖႏွစ္ေယာက္ ဒီလိုပဲ စားၾက ေသာက္ၾကတာ။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ သားက သန္႔ရွင္းေရးေလးဘာေလး ႏုိင္သေလာက္ လုပ္ေပးတာ။

ဒီလိုေနလာတဲ့အထဲမွာ သားျဖစ္သူက ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာျပတ္ၿပီး ဆံုးသြားေတာ့ အေဖၾကီး ခိုကိုးရာမဲ့ျဖစ္ေရာ။ ကၽြန္မက နာေရးကူညီမႈအသင္းအေနနဲ႔ သြားၿပီး အေလာင္းေကာက္ရေတာ့ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္ရတာ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ကလည္း ေခၚသြားဖုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ ကၽြန္မက သူ႕ကုိ ေခၚသြားၿပီး ထားစရာေနရာမရွိဘူးေလ။ ဘိုးဘြားရိပ္သာဆိုတာက အနည္းဆံုး ကိုယ့္၀န္ကိုယ္ထမ္းႏုိင္မွ၊ ကိုယ့္ထမင္းေလးေတာ့ ကုိယ့္ဘာသာ စားႏုိင္တဲ့အေျခအေနေလာက္မွ လက္ခံတာ။ ဒီေတာ့ အဆင္ေျပမွ လာေခၚမယ္ဆိုၿပီး ထားခဲ့ရတယ္။

ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ သူငယ္ခ်င္း အေယာက္ ၂၀ ရွိတယ္။ အခ်င္းခ်င္း တုိင္ပင္ၿပီး ဘာလုပ္ေပးရင္ေကာင္းမလဲ စဥ္းစားၾကတယ္။ ေနာက္တေယာက္က မ်က္မျမင္ အဘိုးၾကီး။ သူ႕သမီးက ေစ်းေရာင္းၿပီး ရွာေကၽြးေနတာ။ သမီးေသေတာ့ ဒီအဖိုးၾကီးက သူ႕သမီးေလးကို ေျခစမ္းလိုက္ လက္စမ္းလိုက္နဲ႔။ အေတာ္ေလး စိတ္ထိခိုက္ဖို႔ေကာင္းတယ္။ သူ႕သမီးအေလာင္းကုိ သြားသယ္ေတာ့ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြက ေျပာတယ္။ ဆရာမရယ္ အဖုိးၾကီးကို ေခၚသြားၿပီး လမ္းဆံုလမ္းခြမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တေနရာရာမွာ ခ်ပစ္ခဲ့ပါလို႔ ေျပာၾကတယ္။

ကၽြန္မတို႔ ဘယ္လုပ္ရက္မလဲ။ ကားေတြ ဘာေတြ တုိက္ျပဳသြားရင္ ခက္မယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြ ျမင္လာေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ ဆည္းဆာရိပ္ဆိုၿပီး ဂီလာနဘုိးဘြားေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ စီစဥ္ျဖစ္တာပဲ။ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကိုလည္း ကၽြန္မက စာေရးဆရာဆိုေတာ့ ကလ်ာမဂၢဇင္းမွာ ေရးျဖစ္တယ္။ ဖတ္ရတဲ့သူေတြက ခံစားၿပီး လူ ေလး ငါးေယာက္ စုၿပီး အဲဒီစာမူကို စာအုပ္ေလးလို ရိုက္ၿပီး နီးစပ္ရာကို လက္ကမ္းလို႔ရေအာင္ ဓမၼဒါနအျဖစ္လွဴၾကတယ္။ စာေပေလာကကလည္း လွဴပါတယ္။”

ဆရာမ သန္းျမင့္ေအာင္က ရွင္းျပရင္း အဘြားေဆာင္ကုိေရာက္ေတာ့ အဖြားတဦးကုိ လက္ညွိဳးထိုးျပရင္း ရင္နာစရာဇာတ္လမ္းေတြကို ဆက္ေျပာျပျပန္ပါတယ္။

“ဒီအဖြားနာမည္က ေဒၚခက္တဲ့။ ေရႊအျမဳေတက ဆရာဦး၀င္းျငိမ္းအေၾကာင္းၾကားလို႔ သြားေခၚလာရတာ” လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒုဥကၠဌ ေဒၚခင္မမကလည္း ဆက္ရွင္းျပပါတယ္။

“ဒီအဘြားက ေဖေဖာ္၀ါရီလကမွ ဒီကို ေရာက္တာ။ သူ႕ကို ရပ္ကြက္ရံုးေရွ႕မွာပဲ ပစ္သြားတာ။ လဲေနတာ ႏွစ္ရက္ သံုးရက္ရွိၿပီ။ ေနကလည္း တအားပူတဲ့အခ်ိန္။ သူကေတာ့ လမ္းမေပၚမွာ ဒီအတိုင္းပက္လက္။ သတိလည္း မလည္ေတာ့ဘူး။ ကၽြန္မတုိ႔ကို ေခၚလို႔ သြားၾကည့္ေတာ့ အေျခအေနက မဟန္ဘူး။ သူ႕ကို ေခၚလာခဲ့မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔ဆီမွာလည္း ကုေပးဖို႔အဆင္မေျပဘူး။ ေဘးကလူေတြကလည္း ေျပာပါတယ္။ ဆရာမတို႔ ေခၚသြားရင္လည္း တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ထက္ ပိုၿပီး အသက္မရွင္ပါဘူးတဲ့။

ဒါနဲ႔ ကၽြန္မတုိ႔ ျပန္လာခဲ့ေပမယ့္ ရင္ထဲမွာ မေကာင္းဘူးေလ။ ကိုယ္ေတာင္ အမိုးေအာက္မွာေနရတာေတာင္ ပူေလာင္ေနရတာ။ သူ႕ခမ်ာ အေပၚေနကလည္းပူ၊ ေအာက္က ကတၱရာလမ္းကလည္း ပူနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ ခံစားရမလဲ။ အဲဒါနဲ႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ အသက္ထြက္မယ္ဆိုရင္လည္း ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ထြက္ပါေစေတာ့ဆိုၿပီး ေခၚဖို႔ဆံုးျဖတ္လိုက္တာ။ အနားေတာင္ မကပ္ႏုိင္ပါဘူး။ အရမ္းအနံ႕ထြက္ေနၿပီ။ သူ႕ကုိ မ လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ သားအိမ္တခုလံုးက အျပင္ကုိ ထြက္ေနၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သူ႕ကုသိုလ္ကံေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္မတုိ႔ဆီေရာက္လာေတာ့ ဆရာ၀န္နဲ႔ သူနာျပဳေလးေတြက တအားၾကိဳးစားၿပီး လုပ္ေပးၾကရွာတယ္။ ေဟာ.. အခုျမင္တဲ့အတုိင္းပဲေလ။ မထင္ထားတဲ့ဟာ ဘယ္ေလာက္ က်န္းမာသလဲဆိုရင္ တေန႔ ထမင္းေလးနပ္စားတယ္။” အဲဒီအဘြားကို ၾကည့္ရတာ အခုေတာ့ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပဲ။ အရင္က သူမဟုတ္သလုိပဲေပါ့။ ကၽြန္မတို႔ ေျပာတာကို အာရံုမစိုက္ဘဲ သူ႕ဘာသာ (သူတို႔ဘာသာအတုိင္း) ဘုရား၀တ္ျပဳေနပါေတာ့တယ္။

ခဏေနေတာ့ ဆည္းဆာရိပ္ေဂဟာတခုလံုး ဒူးရင္းသီးနံ႕လိႈင္လိႈင္ထလာပါၿပီ။ “သူတုိ႔ေတြက ဒူးရင္းသီး စားခ်င္တယ္ဆုိလို႔ ဒီေန႔ ၀ယ္ေကၽြးရတာေလ။ တအားပူေတာ့ အရမ္းလည္း မေကၽြးရဲဘူး။ တေယာက္ကို ႏွစ္မႊာေလာက္ပဲ ေကၽြးမယ္” လို႔ ေဒၚခင္မမက ဆက္ေျပာပါတယ္။ အစားအေသာက္က ဘိုးဘြားေတြကို တစ္ေန႔ ငါးခါ ေကၽြးပါတယ္။ မနက္စာ၊ ေန႔လယ္စာ၊ ေန႔လယ္အဆာေျပ၊ ညစာ၊ ညအဆာေျပ စသျဖင့္ပါ။ အခုဆိုရင္ အဘိုးအဘြား ၃၅ ေယာက္ရွိေနပါၿပီ။ ဒီအဘိုးအဘြားေတြအတြက္ တစ္လ ကုန္က်စရိတ္ဟာ ျခိဳးျခံစြာ သံုးတာေတာင္ သိန္း ၃၀ နဲ႔ ၄၀ ၾကားရွိပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ သူတုိ႔ဟာ ဂီလာနမို႔ ေဆးဖိုးအလြန္ကုန္ရတာပါပဲ။

“အဘြား ေနေကာင္းတယ္ေနာ္။ ဒီေန႔ ထမင္းစားၿပီးၿပီလား” လို႔ အဘြားတေယာက္ကုိ ကၽြန္မ ႏႈတ္ဆက္လိုက္ေတာ့ သူက

“မစားရေသးပါဘူး။ ခုက ဘယ္သူလဲ”

“သမီး ဒီကုိလာလည္တဲ့ ဧည့္သည္ပါ အဘြားရဲ႕။ မမွတ္မိေတာ့ဘူးလား” ကၽြန္မ စကားလည္း ဆံုးေရာ..

“သမီးေရ.. သမီး… သမီး ဘယ္သြားလဲ။ အေမ့ကုိ ဘာလို႔ ပစ္ထားခဲ့တာလဲ” လုိ႔ ေျပာၿပီး ငိုပါေတာ့တယ္။ တဘက္မွာ အျခားအဖြားတေယာက္ကို ဒူးရင္းသီးခြံ႕ေကၽြးေနတဲ့ ဆရာမ သန္းျမင့္ေအာင္က “၁၈ ရက္ေန႔ ျပည္ကို ေဟာေျပာပြဲသြားရမယ္။ အဲဒါၿပီးရင္ ေရနံေခ်ာင္း ဆက္သြားမယ္လို႔ အေမ့ကို ေျပာသားပဲ။ အေမ့သမီးက အေမ့ကုိ ပစ္ထားပါ့မလား။” ဒါေပမယ့္ အဖြားအိုက သူ႕စကားကုိ ၾကားဟန္မတူပါဘူး။

“ငါေသခ်င္တယ္.. ငါ ေသခ်င္တယ္.. ေသပါေစေတာ့လို႔ ဆုေတာင္းတာလဲ မေသႏိုင္ဘူး အီး ဟီး ဟီး” ဆိုၿပီး သကာလ သူ႕ရင္ဘတ္ကို သူ ထုၿပီး ကေလးတေယာက္လို ေအာ္ငိုေတာ့တယ္။ ဒါနဲ႔ ဆရာမသန္းျမင့္ေအာင္က ဟိုဘက္ ကုတင္ကေန ကူးလာၿပီး…

“ဘာမွ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕ကုိ ဂရုစိုက္ေစခ်င္လုိ႔ လုပ္ေနတာေလ။ ဒီအဘြားက သူ႕သမီးနဲ႔ သမက္က သူ႕ကုိ ပစ္သြားတာ။ အသက္လည္း ၾကီးၿပီဆုိေတာ့ စိတ္က သိပ္ၿပီး ပံုမွန္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ စားၿပီးရင္လဲ မစားရေသးဘူးေျပာတယ္။ သူမ်ားထက္လည္း သူက ပိုၿပီး အယုယခံခ်င္တယ္” လို႔ ကၽြန္မဘက္ကို လွည့္ေျပာရင္းကေန အဘြားရဲ႕ ေမးေလးကို ညင္ညင္သာသာေလး ဆြဲတင္ၿပီး သမီးက အေမ့ကုိ ခၽြဲသလိုမ်ိဳး၊ ဒါမွမဟုတ္ အေမကပဲ သူ႕ကေလးကို ေခ်ာ့သလိုမ်ိဳးေလးနဲ႔ အဘြားကုိ ႏွစ္သိမ့္ေနပါတယ္။

“အေမ့ကို ပစ္မထားပါဘူး။ ဘာလဲ အေမက ကၽြန္မတို႔နဲ႔ မေနခ်င္ေတာ့ဘူးေပါ့ေလ။ ဒီက သမီးေတြကို မခ်စ္ေတာ့ဘူးေပါ့ေလ။ ေျပာစမ္းပါ။” အဘြားအိုကေတာ့ တအိအိ ငိုေနဆဲ။

“မငိုပါနဲ႔ အေမရယ္။ အေမက အျမဲတမ္း ငိုေနတာပဲ။ ဟိုဘက္က အေမဆိုရင္ ဘယ္အခ်ိန္ၾကည့့္ၾကည့္ ျပံဳးေနတာ။ အေမခင္ေရ ျပံဳးျပပါဦး” ဆိုေတာ့ အျခားကုတင္က အဘြားခင္က ျပံဳးျပရွာတယ္။ “ေဟာ အေမခင္ၾကီး ျပံဳးေနတယ္။ ဘယ္ေလာက္ ခ်စ္စရာေကာင္းလဲ။ ပါးျပင္မွာ… သနပ္ခါးေလးနဲ႔ ခ်စ္စရာေကာင္းလုိက္တာကြာ..” ဆရာမ သန္းျမင့္ေအာင္က သီခ်င္းေတာင္ ညည္းလိုက္ေသးတယ္။

“သူမ်ားေတြကေတာ့ ျပံဳးရယ္လို႔။ အေမသန္းစိန္က်မွ တခ်ိန္လံုး ငိုေနတာ။ အလြမ္းမင္းသမီးေလးရယ္.. ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ။ ဟင္ ၾကည့္ပါဦး။ အေမ့သမီး အေခ်ာအလွ မ်က္ႏွာေလးကို။ သူတို႔တေတြကုိ ေျပာလိုက္စမ္းပါ။ အေမ့သမီး အေခ်ာအလွေလးက ဘယ္သူလဲလို႔”

“မတင္ရီ။ ငါ့ သမီး မတင္ရီ”

“မဟုတ္ပါဘူး အဘြားရဲ႕။ ဒါက ဆရာမ သန္းျမင့္ေအာင္ေလ” ကၽြန္မက ၀င္ေျပာေတာ့ အဘြားဟာ ငါ့သမီး မတင္ရီ.. မတင္ရီေရလို႔ပဲ တၿပီး ငိုေနေတာ့တယ္။ အင္မတန္ ရင္နင့္စရာပါပဲ။ ဆရာမသန္းျမင့္ေအာင္လည္း မ်က္ႏွာပ်က္သြားၿပီး အဘြားရဲ႕ နွဖူးေလးကို ညင္ညင္သာသာ ေမႊးရိႈက္ၿပီး သူ႕ရင္ခြင္ထဲ ဆြဲသြင္းလုိက္ပါတယ္။

“ဒီမွာေတာ့ အားလံုးက ဒီလိုပဲ။ ဒီက ဆရာမေလးေတြလည္း ပင္ပန္းၾကရွာတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ဆီမွာ လုပ္တဲ့ သူနာျပဳေလးေတြဟာ ဘယ္ေလာက္မွလဲ ရၾကတာမဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႔ အျပင္မွာ သြားလုပ္ရင္ ဒီထက္မက ရၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ကိုယ္တုိင္က ေစတနာထားၿပီး ကုသိုလ္ယူေနၾကတာပါ။ အဘိုးေတြ အဘြားေတြ ၀မ္းခ်ဴလုိ႔ မရရင္ စျမင္းတံုးကုိ သူတုိ႔ကုိယ္တိုင္ လက္နဲ႔ ႏိႈက္ထုတ္ၾကရတယ္။ လက္နဲ႔ႏိႈက္ထုတ္လို႔ စျမင္းတံုး ထြက္သြားၿပီး က်န္တဲ့ ၀မ္းရည္ေတြကပဲ ပန္းထြက္ၿပီး သူတုိ႔ကိုယ္ေပၚမွာ ေပက်ံကုန္တဲ့အခါေတြလည္း ရွိတယ္။ ဒီလိုျဖစ္လုိ႔လည္း သူတုိ႔မွာ ရြံရွာမေနအားဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း မ်က္ႏွာပ်က္တယ္ဆိုတာ မရွိဘူး။”

လုပ္အားဒါန လာၿပီးကုသိုလ္ျပဳေနတဲ့ ဆရာ၀န္ေလးက တပတ္မွာ ၃၊ ၄ ရက္ဆိုသလို လာၾကည့္ေပးၿပီး အဘိုးအဘြားေတြအတြက္ အနီးကပ္ျပဳစုလုိ႔ရေအာင္ သူနာျပဳ ေလးေယာက္ ထားေပးထားပါတယ္။ သူတုိ႔ခမ်ာမွာလည္း လက္မလည္ႏုိင္ေအာင္ပါပဲ။ အဘိုးအဘြား ၃၅ ေယာက္မွာ ကုိယ့္ဘာသာ ထူႏိုင္ ထႏုိင္တဲ့သူဆိုတာ ေတာ္ေတာ္နည္းပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကုိယ့္ကုတင္ေလးမွာတင္ မိုးလင္းကေန မိုးခ်ဳပ္အထိ ဘ၀ကို အဆံုးသတ္ၾကရတာပါ။ ဆရာမေလးေတြလိုပဲ ကိုယ့္ထမင္းခ်ိဳင့္နဲ႔ကိုယ္ လာၿပီး စာရင္းစစ္ေပးတဲ့ စာရင္းစစ္အဖြဲ႕ကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ သူတုိ႔ဟာ ဘာလုပ္အားခံစားခြင့္ကိုမွ ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး လာလုပ္ေပးတာမဟုတ္ပါဘူး။

အဘိုးေတြရဲ႕ အေဆာင္ဘက္မွာလည္း အဘြားေတြလိုပါပဲ။ သားသမီးက ပစ္သြားတဲ့သူ၊ မေကၽြးႏုိင္လို႔ လာပို႔သြားတဲ့သူေတြခ်ည္းပါပဲ။ အဘိုးတေယာက္ ခမ်ာေတာ့ သူ ငယ္စဥ္က အစိုးရသေဘၤာရဲ႕ ေရယာဥ္မွဴးလုိ႔ သိရတယ္။ ပင္စင္ယူၿပီးေတာ့ ရွိတဲ့ ေမြးစားသားကုိ ပင္စင္စာအုပ္ေတြ၊ အိမ္ဂရံေတြ အားလံုး ေပးထားၿပီးကာမွ ဟိုက အကုန္ေရာင္းခ်ၿပီး ေျခရာေဖ်ာက္သြားလို႔ တူေတြ တူမေတြရဲ႕ အိမ္မွာ ကပ္ေနရေတာ့ တူေတြ၊ တူမေတြက “ေပးစရာရွိေတာ့ သူမ်ားကုိ ေပးတယ္။ ေကၽြးခိုင္းေတာ့ ငါတုိ႔ကုိ” ဆိုၿပီး သူ႕အေပၚမွာ ေန႔ေန႔ ညည ဆူေအာင့္လို႔ တစက္မွ စိတ္မခ်မ္းသာဘူးတဲ့။ ေနာက္ ဒီေဂဟာေလးအေၾကာင္း သိသြားေတာ့ သူ႕တူေတြကပဲ မေကၽြးႏုိင္ဘူး။ လာေခၚပါဆိုလို႔ သြားေခၚေပးခဲ့ရတာပါတဲ့။ ေဘးက ဆရာမေလးက သူ႕အေၾကာင္း ရွင္းျပေတာ့ အဘိုးက ဘာမွ ၀င္မေျပာေပမယ့္ သူ႕မ်က္၀န္းမွာေတာ့ မ်က္ရည္ေတြ ေ၀သီေနပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒီအလုပ္ကုိ လုပ္ဖို႔၊ ဦးေဆာင္ဖို႔ဆိုတာ ေငြေၾကးတခုတည္း ရွိရံုနဲ႔ မလံုေလာက္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔တေတြ ပုိက္ဆံရွိလုိ႔ လွဴဒါန္းႏုိင္ရင္ေတာင္ တကယ္လက္ေတြ႕လုပ္ေနရတဲ့ သူေတြေလာက္ ေစတနာ၊ အနစ္နာခံၿပီး လုပ္ဖို႔ဆုိတာေတာ့ အင္မတန္ ရာခိုင္ႏႈန္းနည္းပါတယ္။ ဆည္းဆာရိပ္အေနနဲ႔ အဘိုးအဘြားေတြအေပၚမွာ မိဘခ်င္းကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ ျပဳစုတဲ့ ပရဟိတလုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ဆုိတာ တကယ္ေတာ့ ဆရာမေဒၚသန္းျမင့္ေအာင္ တေယာက္ထဲနဲ႔ ၿပီးတာ မဟုတ္ဘူး။ ေဒၚသန္းျမင့္ေအာင္ကုိ ယံုၾကည္တဲ့စိတ္နဲ႔ ေခါင္းေဆာင္တင္ၿပီး ကုိယ္က်ရာအခန္းက႑မွာ ေက်ပြန္ေအာင္ စိတ္အားထက္ထက္သန္သန္နဲ႔ လုပ္တဲ့ ဆရာမရဲ႕ အေပါင္းအသင္းေတြရဲ႕ လုပ္အားကိုလည္း အသိအမွတ္ျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

“ကၽြန္မတို႔ ေဂဟာက ႏုိင္ငံေတာ္ဆီမွာ Register လုပ္ထားတာ မဟုတ္ေတာ့ အေထာက္အပံ့မရဘူးေပါ့။ Register မလုပ္ထားတဲ့အတြက္ ဥပေဒနဲ႔ ျငိစြန္းတယ္ဆိုတာမ်ိဳး တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ မလာဘူးလို႔ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ တကယ္လုိ႔မ်ား အေထာက္အပံ့ေပးဖို႔ ေတာင္းဆုိပါဆိုရင္ ဒီထက္ က်ယ္၀န္းတဲ့ သြားလာလို႔ အဆင္ေျပမယ့္ ေျမေနရာလိုခ်င္ပါတယ္။ တလတလ အဘိုးေတြ အဘြားေတြအတြက္ ကုန္က်တဲ့ စရိတ္ေတြဟာ ျပင္ပအလွဴရွင္ရွိရင္လည္း ရွိေပါ့။ မရွိရင္လည္း ကၽြန္မတုိ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ တစ္ဦးစီရဲ႕ အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြကေန ပံ့ပိုးလို႔ရတာေတြကို ထည့္သံုးရတာပဲ။ အဓိကက ေျမေနရာပါ” လို႔ ဆရာမ ေဒၚသန္းျမင့္ေအာင္က ေျပာပါတယ္။

ဆည္းဆာရိပ္ တည္ရွိေနတဲ့ လက္ရွိေနရာက ဒဂံုျမိဳ႕သစ္ အစြန္းအဖ်ား လမ္းၾကိဳလမ္းၾကားမွာပါ။ အကယ္၍ မီးေရး ထင္းေရးျဖစ္လာရင္ေတာင္ ဂီလာနအဘိုးအဘြားတျပံဳတမနဲ႔ သူတုိ႔ အခက္ေတြ႕မွာပါ။ အေရးေပၚ အေျခအေနျဖစ္လာရင္လည္း ေဆးရံု ေဆးခန္းသြားရဖုိ႔ နီးနီးနားနားမွာ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သြားလာရ လြယ္ကူအဆင္ေျပတဲ့ ေျမေနရာမ်ိဳးကို ေတာင္းဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ လက္ရွိအေဆာက္အအံုရဲ႕ ေခါင္းရင္းဘက္ ေျမကြက္လြတ္မွာ တဦးတည္းအလွဴရွင္ရဲ႕ ဒါနေၾကာင့္ သံုးထပ္အေဆာက္အအံုတခု ေဆာက္ေနပါၿပီ။

“အဲဒီ သံုးထပ္အေဆာင္ၿပီးရင္ေတာ့ အဘိုးအဘြားေတြ ထပ္ေခၚႏုိင္ပါမယ္။ အခု ေခၚဖုိ႔ လာေျပာထားတာ အေယာက္ ၂၀ ေက်ာ္တယ္။ ကၽြန္မတုိ႔မွာ ေနရာလည္း မလြတ္ေတာ့ သြားမေခၚႏုိင္ဘူး။ ဒီမွာက အားလံုးက မက်န္းမမာဆုိေတာ့ အေရအတြက္မ်ားေအာင္ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ အကုန္ေခၚလာၿပီး ျပြတ္သိပ္ေနေအာင္ ထိုးထည့္လို႔မွ မရတာ။ ေနာက္တခုက အရင္က ကူးစက္ေရာဂါရွိတဲ့သူေတြကို မေခၚဘူးလို႔ လုပ္ေပမယ့္ ဒါဟာ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈတခုျဖစ္သြားမွာ စိုးရိမ္တယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ဘက္ကလည္း နဂုိကတည္းက ကိုယ္ခံအားနည္းေနတဲ့သူေတြၾကားမွာ ကူးစက္ေရာဂါသည္ကို ထားလိုက္ရင္ အဆင္မေျပတာေရာ၊ ေနရာအခက္အခဲေတြ ေၾကာင့္ပါ။ အခု သံုးထပ္အေဆာင္မွာေတာ့ ကူးစက္ေရာဂါသည္ အဘိုးအဘြားေတြကိုပါ ထားမယ္။ ေနာက္ၿပီး ၀ွီးခ်ဲနဲ႔ သြားေနရတဲ့ သူေတြ သြားရလာရလြယ္ေအာင္လည္း ေလွကားအတက္အဆင္းကေတြကို လုပ္ေပးထားမယ္။”

ဆရာမသန္းျမင့္ေအာင္ ေနာက္ဆံုးေျပာတဲ့ အခ်က္ကုိ ကၽြန္မ သေဘာက်ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဘယ္အေဆာက္အအုံကိုပဲေဆာက္ေဆာက္၊ အမ်ားျပည္သူနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ အေရးအရာကိစၥေတြမွာ ဆူၾကံဳနိမ့္ျမင့္မေရြး ပါ၀င္လုိ႔ရေအာင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးတာမ်ိဳး အားနည္းပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ မသန္စြမ္းေတြ အတြက္ပါ။ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာလို မသန္စြမ္းေတြ ဘတ္စ္ကား၊ ရထား စီးလို႔ရေအာင္၊ လူသြားလမ္း၊ အတက္အဆင္းကစၿပီး သူတုိ႔အတြက္ ထည့္စဥ္းစားၿပီး လုပ္ေပးတာမ်ိဳး မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ေနာက္တခုက လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြအေနနဲ႔ အစိုးရဆီမွာ မွတ္ပံုတင္ရတဲ့ ကိစၥပါ။

ႏုိင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ လံုျခံဳေရးအေၾကာင္းျပခ်က္အျပင္ ႏုိင္ငံတြင္းမွာရွိတဲ့ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြ ေဘာင္ေက်ာ္မသြားဘဲ စည္းစနစ္က်က် လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ သူတုိ႔ကုိ မွတ္ပံုတင္ခိုင္းေပမယ့္ မွတ္ပံုတင္ထားတဲ့ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြအေပၚမွာ ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြ မ်ားျပားလြန္းတယ္လို႔ ကၽြန္မျမင္ပါတယ္။ အစိုးရနဲ႔ နားလည္မႈယူထားတဲ့ စီမံကိန္းမ်ိဳးကုိပဲ လုပ္ရမယ္၊ ခြင့္ျပဳထားတဲ့ ေဒသမွာပဲ လုပ္ရမယ္ဆုိတာေတြဟာ တကယ္လူမႈေရးလုပ္ကုိင္လိုသူေတြကို နယ္ပယ္က်ဥ္းသြားေအာင္ ကန္႔သတ္လိုက္တာပဲလို႔ ျမင္ပါတယ္။ လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြ ဒီထက္မက က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔လုပ္လုိ႔ရေအာင္ အစိုးရအဖြဲ႕အေနနဲ႔ မူ၀ါဒေတြ ေျပာင္းလဲ ေရးဆြဲေပးသင့္ေနပါၿပီ။

ေနာက္တခုက လူမႈဘ၀လံုျခံဳေရးအစီအစဥ္ (social protection) နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစုိးရဘက္ကေန ထည့္သြင္းေရးဆြဲေပးထားတဲ့ မူ၀ါဒေတြ အားနည္းေနေသးတာပါပဲ။ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္လာမွ ေဘးအႏၱရာယ္ခံရတဲ့ ျပည္သူေတြကုိ ေထာက္ပံ့မႈအနည္းအက်ဥ္း ျပဳလုပ္ေပးတာကလြဲၿပီး ၾကိဳတင္ ကာကြယ္ေပးမႈ၊ ေနာက္ၿပီး အျခားေသာ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရးအေျခအေနေတြမွာလည္း ႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕ ဘ၀အာမခံခ်က္ကို အျပည့္အ၀ေပးမယ့္ အစီအမံမ်ိဳးေတြ ေလ်ာ့ရဲေနပါေသးတယ္။ ဒီလို အေရးကိစၥေတြ ရွိေနလို႔ ျပည္သူလူထုကုိယ္စား အစိုးရအဖြဲ႕က မထမ္းေဆာင္ႏုိင္တဲ့အခါမွာ အရပ္ဘက္လူမႈအဖြဲ႕အစည္းေတြကေနၿပီး တပိုင္တႏုိင္ ၀င္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့အေပၚ အစိုးရအဖြဲ႕အေနနဲ႔လည္း အသိအမွတ္ျပဳၿပီး အားေပးေထာက္ပံ့မႈေတြ ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္ပါတယ္။

“ကၽြန္မ တစ္ခုပဲ ေတာင္းဆုိခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ဆီမွာ ပင္စင္စားအဘိုးၾကီး အဘြားၾကီးႏွစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ သူတုိ႔တေတြဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ တာ၀န္ကို ဘ၀တေလွ်ာက္လံုး ထမ္းရြက္လာရတဲ့သူေတြပါ။ သူတုိ႔ အသက္ၾကီးလာလို႔ ခိုကုိးရာမဲ့သြားတဲ့အခါ ႏုိင္ငံေတာ္ကို တသက္လံုး အလုပ္အေကၽြးျပဳလာတဲ့သူေတြကို ႏုိင္ငံေတာ္က ဘာျပန္လုပ္ေပးႏုိင္မလဲဆိုတာကို ေမးခ်င္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ ကိုယ့္၀န္ထမ္းအိုၾကီးေတြအတြက္လည္း တနည္းတဖံု စဥ္းစားေပးၾကဖို႔ ေတာင္းဆုိခ်င္ပါတယ္” လို႔ ေဒၚသန္းျမင့္ေအာင္က ဆိုပါတယ္။

ႏုိင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းက ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ အလုပ္သမားေန႔မွာ မိန္႔ခြန္းမွာ ပိုမိုျပည့္စံုတဲ့ လူမႈဖူလံုေရး အစီအစဥ္ေတြပါ၀င္မယ့္ ဥပေဒတရပ္ ေရးဆြဲေနတယ္ဆိုတဲ့ စကားအေပၚ အမ်ားၾကီး ၀မ္းေျမာက္မိပါတယ္။ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ဥပေဒဟာ စာအုပ္ထဲမွာတင္မဟုတ္ဘဲ ေနာက္ဆက္တြဲ ေဆာင္ရြက္ေပးမယ့္ အျပဳအမူဆုိတာလည္း အင္မတန္လိုအပ္ၿပီး ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ ၿပီးျပည့္စံုႏုိင္မလဲဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာရဦးမွာပါ။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သက္ၾကီးရြယ္အိုေတြရဲ႕ ဘ၀လံုျခံဳမႈဟာ မျဖစ္မေနထည့္သြင္းစဥ္းစားၿပီး အနာဂတ္အစီအမံေတြ ၾကိဳတင္ စီစဥ္ဖို႔ သင့္ေနပါၿပီ။ လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ လူဦးေရရဲ႕ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္ေတြ ျဖစ္ၿပီး ၂၀၂၅ ခုႏွစ္က်ရင္ သက္ၾကီးရြယ္အိုဦးေရဟာ လက္ရွိရွိေနတဲ့ ၅.၅ သန္းရဲ႕ ႏွစ္ဆျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ Help Age International အဖြဲ႕ရဲ႕ ေဒသတြင္းဆုိင္ရာ ဒါရုိက္တာ အယ္ဒို၀ါဒိုကလင္ရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ကို တေလာက ျမန္မာတိုင္းမ္စာေစာင္မွာ ဖတ္လိုက္မိပါတယ္။

ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏဆိုတာ တားဆီးလုိ႔ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တေန႔က်ရင္ သတၱ၀ါတိုင္း အို နာ ေသေဘးနဲ႔ ေတ့ေတ့ဆိုင္ဆိုင္ ေတြ႕ၾကံဳၾကရမွာခ်ည္းပါပဲ။ ဆင္းရဲျခင္းဆုိတာ ၀ဋ္နာကံနာတခုလိုျဖစ္ေနတာမို႔ လူသားမဆန္တဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္လာတုိင္း ဒီေက်ာမြဲေတြ၊ နင္းျပားေတြကသာ ခါးဆီးခံေနရသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ စိတ္ပ်က္စရာ၊ ရင္နာစရာ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ၾကားတုိင္း ၾကံဳတုိင္းမွာ သနားလိုက္တာ၊ စာနာလိုက္တာ၊ စိတ္မေကာင္းလိုက္တာဆိုတဲ့ ခံစားမႈနဲ႔တင္မၿပီးဘဲ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ့ တေထာင့္တေနရာကေန ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။

သတၱ၀ါတိုင္း သာတူညီမွ်တဲ့ ခ်မ္းသာသုခကုိ ရရွိႏိုင္ၾကပါေစ။

 ဆည္းဆာရိပ္အတြက္ လွဴဒါန္းလိုပါက …

    ဆည္းဆာရိပ္ ဂီလာနဘိုးဘြားရိပ္သာ

    ဖုန္း – ၀၉ ၇၃၀ ၁၈ ၀၀၇

    အမွတ္ ၈၀၃၊ ၈၀၅၊ မေဟာ္သဓာလမ္း၊ ၁၂ ရပ္ကြက္၊ အေရွ႕ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္

    (သို႔မဟုတ္)

    ေဒၚသန္းျမင့္ေအာင္

    ၀၉ ၅၀၇ ၈၄ ၁၈ ႏွင့္ ၀၁ ၂၀၅၄၅၁

    ကို ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းႏုိင္ပါတယ္။


မ်က္ရႈ

2:00 am
15.5.2012

No comments:

Post a Comment