ရဟန္း အလုပ္ လူ အလုပ္
ေရွးယခင္က ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားဟာ လူမွန္းသိတတ္ခါစကတည္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ပညာသင္ ၊ ကိုရင္ဝတ္ၿပီး ႀကီးျပင္းလာရတာဆိုေတာ့ အရြယ္ေရာက္ အသက္ႀကီးသြားသည့္တိုင္ ရဟန္းသံဃာဆို ျပစ္မွားဖို႔ ႏႈတ္လွန္ထိုးဖို႔ ေဝးလာေဝး ။ ရပ္ထဲရြာထဲ ေတာ္ျပႆနာျဖစ္ရင္ေတာင္ ဆရာေတာ္က ႀကိမ္လံုးကိုင္လာၿပီး “ ဟဲ့ ” ဆိုအားလံုးက ပြဲၿပီး မီးေသၿပီးသား ။ အဲ့လို ရဟန္းသံဃာကို ရိုေသခဲ့ၾကတာ ။
ခုေတာ့ လူေတြလည္း ေခတ္ပညာေတြ တတ္လာေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဆိုတာ ရွင္ျပဳရဟန္းခံ တဲ့အခ်ိန္ေလာက္ေရာက္ဖူးၾကေတာ့တာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ နီးစပ္ၾကေတာ့တာမဟုတ္ဘူး ဒီေတာ့ ရဟန္းသံဃာကို လူေတြက အရိုအေသတန္လာၾကေတာ့တယ္ ။ ဘုန္းႀကီးက ဘုန္းႀကီးလို မေနဘူး ဝိနည္းနဲ႔ မညီဘူး စသျဖင့္ လူက ဘုန္းႀကီးကို ဆရာလုပ္လာၾကတယ္ ။
ခုေခတ္ဘုန္းႀကီး ရဟန္းေတြ ဖုန္းေတြကိုင္တာ လက္ေတာ့ပ္ေတြ ကိုင္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကိုးကြယ္သူ ဒကာေတြ ဒါယိကမေတြက အျမင္ မရွင္းဘဲ စိတ္ထဲမွာ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ဒီပစၥည္းေတြ သင့္ေတာ္ပါ့မလားလို႔ ဒိြဟ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ အေၾကာင္း စာေရးခ်င္တာ ၾကာပါၿပီ ေရးဖို႔ အေၾကာင္း မတိုက္ဆိုင္တာေၾကာင့္ မေရးျဖစ္ဘူး ။ မေန႔ကေတာ့ အေမရိကမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ဆရာခ်ိဳတူးေဇာ္ရဲ့ အေမရိကန္ေရာက္ ဘုန္းႀကီးေတြရဲ့ အေနအထိုင္ မသင့္ေလွ်ာ္လို႔ စိတ္ထိခိုက္ရတဲ့ အေၾကာင္း စေတးတပ္ ပို႔စ့္ ေလးကို ေတြ႔မိတာေၾကာင့္ ဒီစာကို ေရးျဖစ္လိုက္တယ္ ။
လူေတြက ဘုန္းႀကီးေတြကို အျပစ္ေျပာခ်င္လာတာကို ေတြ႕ရေတာ့ မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္က ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ကို သြားသတိရမိတယ္ ။
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္က သူက သာသနာကို အရမ္းၾကည္ညိဳတာ သူငယ္စဥ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ေနခဲ့ၿပီး ပညာသင္ခဲ့ရတာဆိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာကို ၾကည္ညိဳၿပီး သူမင္းျဖစ္လာေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ သာသနာကို အထူးပဲ ေထာက္ပံ့တယ္ ခ်ီးျမွင့္တယ္ ။ သူ႕ကိုယ္သူလည္း သာသနာျပဳမင္းလို႔ သမိုင္းတြင္က်န္စရစ္ေစခ်င္ပံုရတယ္ ။ သူသာ မိဖုရား အပါးေျခာက္ဆယ္ေလာက္ ယူထားေပမယ့္ ဘုန္းႀကီးရဟန္းေတြကို ဝိနည္းစည္းကမ္းေတြကို တင္းၾကပ္စြာ ေစာင့္စည္းေစသတဲ့ ။ တစ္ေန႔ေတာ့ ပရိတ္ရြတ္ပြဲမွာ ဆရာေတာ္ေတြ ပရိတ္ရြတ္တာလည္း ၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ကို ခုလို ေစာဒကတက္သတဲ့ ။
“ အရွင္ဘုရား … ဘုရားရွင္လက္ကဆို ရဟန္းေတြ ပရိတ္ရြတ္ရင္ ပရိတ္ေရအိုးေတြ ဆူၾကတယ္ ပြက္ၾကတယ္ ခု အရွင္ဘုရားတို႔ ပရိတ္ေရအိုးကေတာ့ ပရိတ္အိုးက ထခုန္ရင္ေတာ့ ပရိတ္ေရေတြက ဖိတ္ၾကပါ့မလား ဘုရာ့ ” လို႔ေလွ်ာက္တယ္ ။ ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ကလည္း ျပန္မိန္႔တယ္
“ ေအးကြ ေရွးတုန္းက ဘုရင္ေတြဆိုရင္ မင္းက်င့္တရားနဲ႔ ညီၿပီး သစၥာရွိေတာ့ ေျမျပင္ကို ႀကိမ္စႀကၤာရိုက္ၿပီး နဂါးကိုေတာင္ လာေအာင္ေခၚနိုင္တယ္ကြ မင္းတို႔ေခတ္က်ေတာ့ေရာ နဂါးမေျပာနဲ႔ တီေကာင္ကိုေတာင္ လာေအာင္ေခၚနိုင္လို႔လား ” တဲ့ … ။
ကိုယ့္အျပစ္ကို မျမင္ဘဲ သူမ်ားကိုပဲ အျပစ္တင္ခ်င္မေနနဲ႔လို႔ ဆိုခ်င္ပံုရတယ္ ။
ဘုန္းႀကီး အလုပ္ လူအလုပ္
မိမိတို႔ရပ္ရြာမွာေနခဲ့စဥ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ မကင္းမကြာ ဆည္းကပ္တတ္ၾကတဲ့ ျမန္မာအခ်ိဳ႕ဟာ နိုင္ငံရပ္ျခား ေရာက္တဲ့ အခါမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဆိုတာ ငတ္မြတ္ေတာင့္တမိၾကတဲ့ အရာတစ္ခုပါ ။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း မေလးရွားကိုေရာက္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဆိုတာကို တမ္းတမိေပမယ့္ အဆက္အသြယ္ အသိအကၽြမ္းမရွိတာေၾကာင့္ တရားစာအုပ္ေတြပဲ ဖတ္ၿပီး စိတ္ေျဖခဲ့ရပါတယ္ ။
ေနာက္ေတာ့မွ အလုပ္ေတြ တစ္ေနရာက တစ္ေနရာေျပာင္းရင္း ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕နယ္က ကပုန္းဆိုတဲ့ ရပ္ကြတ္မွာရွိတဲ့ ျမန္မာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ေရာက္ခဲ့ရပါ ။ ဝမ္းသာအားနဲ႔ ဆရာေတာ္နဲ႔ စကားေတြေျပာရင္း အရွင္ဘုရား မေလးမွာ အၿမဲေနမွာလား ဘုရာ့ ဆိုေတာ့ ဆရာေတာ္က ေနာက္ ၂ ႏွစ္ ၃ ႏွစ္ေနၿပီးရင္ ျပန္ပါေတာ့မယ္ကြာတဲ့ ။ ဒါနဲ႔ က်ေနာ္က မျပန္ေစခ်င္တာေၾကာင့္ ဘာလုပ္ဖို႔ ျပန္မွာလဲ ဘုရာ့လို႔ ေစာဒကတက္လိုက္တယ္ ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္က အလုပ္ လုပ္မွာေပါ့ကြတဲ့ … ။ ဘုန္းႀကီးက အလုပ္လုပ္မယ္လို႔ ေျပာေတာ့ စိတ္ထဲ ဒီစကားက ထူးဆန္းေနတယ္ ။ ( က်ေနာ့စိတ္ထဲမယ္ ဘုန္းႀကီးဆိုတာ ဘာအလုပ္မွ လုပ္ဘဲ ေက်ာင္းမွာဘဲ ထိုင္ေနပဲ ေတြ႕ပါတယ္ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းမွာ အၿမဲေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးကို ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးလို႔ ေခၚတာေနမွာလို႔ ကေလးအေတြးနဲ႔ ေတြးခဲ့ဖူးတယ္ ) ဒါေၾကာင့္ မ်က္ႏွာမွာ နည္းနည္း ဘဝင္မက်တဲ့ အရိပ္ေတြ ေပၚေနတာကို သိတဲ့ဆရာေတာ္က ခုလိုေျပာတယ္
“ ဟ … လူလည္း လူအလုပ္ရွိသလို ဘုန္းႀကီးလည္း ဘုန္းႀကီး အလုပ္ရွိတာေပါ့ ရဟန္းရယ္လို႔ သကၤန္းဝတ္လာရင္ သူမ်ားလွဴတဲ့ဆြမ္း အလကားထိုင္စားေနလို႔ ရမလား ဘုန္းႀကီး အလုပ္မွာ ပရိယတၱိ လို႔ေခၚတဲ့ တရားစာေပ သင္ၾကားျခင္း ၊ ပဋိပတၱိလို႔ေခၚတဲ့ ဝိပႆနာ တရားအားထုတ္ျခင္း ၊ ပဋိေဝဒ လို႔ေခၚတ့ဲ ေရွ႕ကဆိုခဲ့ၿပီးတဲ့ ႏွစ္ခုကို ကိုယ္တိုင္ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ၿပီးသကာလ ျပန္လည္ပို႔ခ်ျခင္းဆိုတဲ့ အလုပ္ေတြ လုပ္ရတာေပါ့ ငါလည္း ျမန္မာျပည္ျပန္ၿပီး ရဟန္းေတြကို တရားစာ သင္မယ္ ျပည္ပကို သာသနာျပဳခရီးေတြ ထြက္နိုင္ေအာင္ အဂၤလိပ္စာသင္ေပမယ္ နိုင္ငံျခားေရာက္ အေတြ႕အႀကံဳေတြ ျပန္လည္ပို႔ခ်မယ္ ဒါကိုေျပာတာ ”
ဆိုေတာ့မွ က်ေနာ္ ဘဝင္က်သြားရတယ္ ။ အရင္ကဆို ျမန္မာျပည္က ဘုန္းႀကီးေတြ ျပည္ပထြက္တာ သိပ္မေတြ႕ရဘူး ခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဒကာေတြက ဒါယိကာမေတြက ျပည္ပထြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ ျပည္ပမွာပဲ အေျခခ်ေနထိုင္တာ မ်ားလာေတာ့ မိမိတို႔ ဘုန္းႀကီးေတြ ဖူးေမွ်ာ္ခ်င္တာေၾကာင့္ ျပည္ပေရာက္ျမန္မာေတြ စုေပါင္းၿပီး တကူးတက ပင့္ဖိတ္ၾကတယ္ ။
မေလးရွားလို အစၥလမ္ဘာသာကို ကိုးကြယ္သူမ်ားေပမယ့္ အျခားဘာသာကိုလည္း လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္ေပးတာေၾကာင့္ မေလးရွားနိုင္ငံသား တရုတ္ေတြကလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ ေဆာက္ၿပီး ျမန္မာျပည္က ဆရာေတာ္ေတြကို ပင့္ဖိတ္ၿပီး သာသနာျပဳေစတယ္ ။
ဒီလိုနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေတြ နိုင္ငံျခားထြက္တဲ့ အခါမွာ အရင္ကေတာ့ ျပည္တြင္းမွာပဲ ေနတာမ်ားေတာ့ နိုင္ငံျခားေရာက္ေတာ့ ေတာသားၿမိဳ႕ေရာက္ ဆိုတာထက္ဆိုးကုန္တယ္ အဂၤလိပ္စကားကလည္းမတတ္က်ေတာ့ လာပင့္သူ ဒါယကာေတြနဲ႔ မေတြ႔ရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အခက္ႀကံဳရတယ္ ။ ဆရာေတာ္တစ္ပါးေျပာျပဖူးတာေတာ့ ဂ်ပန္ကို လာတဲ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးမွာ လိုက္ပို႔သူဒကာနဲ႔လမ္းမွာ ကြဲသြားေတာ့ သူ႔ခမ်ာ ဘာမွ မလုပ္တတ္ မကိုင္တတ္ျဖစ္ၿပီး ရထား ဘူတာရံုေရွ႕သြားၿပီး ရထားဆိုက္လာတိုင္း ထြက္လာၾကတဲ့ လူအုပ္ႀကီးကို ျမန္မာပါပါသလားခင္မ် ျမန္မာပါပါသလား ခင္မ် နဲ႔ ေအာ္ၿပီးေမးေနရသတဲ့ ။ ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕လို႔သာေပါ့ ။
ေနာက္တစ္ခုက အင္ဒိုနီးရွားကို ၾကြၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါး အရင္က တည္းခိုခန္းဆိုတာေတြနဲ႔ နီးစပ္ဖူးတာ မဟုတ္ေတာ့ လိုက္ပို႔တ့ဲသူက လိုက္ပို႕ၿပီးျပန္သြားေတာ့ ဆရာေတာ္က ေစ်းဝယ္စရာရွိလို႔ ဆင္းဝယ္တယ္ ဒါေပမယ့္ တည္းခိုခန္းရဲ့ အေလ့အက်င့္ကို မသိတာေၾကာင့္ မိမိတည္းခိုတဲ့ အခန္းနံပတ္ကို မွတ္မထားမိဘူး ဒီေတာ့ ခန္းတိုင္းကို သူ႕အေဖာ္မ်ား ရွိေနမလားဆိုၿပီး လိုက္ေခၚေနလို႔ ျပႆနာတက္ရဖူးသတဲ့ ။
အေမရိကကိုေရာက္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါးကေတာ့ ကိုယ္တိုင္ကားေမာင္းရတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခုလို ေျပာျပဖူးတယ္ ။ ဒကာေတြ ဒကာမေတြကလည္း အလုပ္ကိုယ္စီနဲ႔ အခ်ိန္လုလုပ္ေနရတာဆိုေတာ့ ဆြမ္းကြမ္းကိစၥေတြ အျခားေသာ သာေရးနာေရး ပင့္ဖိတ္လာတဲ့ ကိစၥေတြကို ကိုယ္တိုင္ကားေမာင္းၿပီး မပို႔နိုင္ၾကဘူး ဒီေတာ့ ဒကာေတြက သြားေရးလာေရး အဆင္ေျပေအာင္ ကားတစ္စီးဝယ္ၿပီး လွဴထားၾကတယ္ သြားစရာရွိရင္ ကိုယ္တိုင္ေမာင္းၿပီးသြားရတာေပါ့ လို႔ေျပာဖူးတယ္ ။
ဘုန္းႀကီး ေတြရဲ့ ဝိနည္းထဲမွာေတာ့ လူထမ္းတဲ့ ေဝါယာဥ္ ၊ ကၽြဲႏြား ျမင္း စေသာ တိရိစာၦန္ေတြ ဆြဲတဲ့လွည္းကို ဂိလာန ရဟန္းေတြပဲ စီးအပ္တယ္ ေနထိုင္ေကာင္းေနတဲ့ ရဟန္းေတြ မစီးအပ္လို႔ ေတြ႕မိတယ္ ။ အေၾကာင္းကေတာ့ မိမိရဲ့ဝန္ကို အျခားသူ တပင္တပန္းနဲ႔ ညွင္းဆဲသလို မျဖစ္ေစေအာင္လို႔ သတ္မွတ္ထားတာပဲျဖစ္တယ္ ။ ကားဆိုတာက စက္ကပဲ ရုန္းတဲ့ ပစၥည္းမို႔ ကားအေပၚမွာ ရဟန္းတို႔က သာယာတတ္မက္တဲ့ စိတ္မရွိရင္ ရဟန္းတို႔ စီးလို႔ ေမာင္းလို႔ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ ဆိုနိုင္ပါတယ္ ။
ဒီေတာ့ ဆိုလိုခ်င္တာက ေခတ္ေတြ တိုးတက္ေျပာင္းလဲ လာတာနဲ႔ အမွ် ဘုန္းႀကီး ရဟန္းေတြလည္း ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း အတိုင္း စီးေမ်ာသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေရွးတုန္းက တရားစာအုပ္ထဲမွာ ပါတဲ့ အတိုင္း ရဟန္းဆိုရင္ ဓုတင္ ၁၃ ပါးစလံုးကိုက်င့္ၿပီး ေတာမွာေန ရိုးရိုးႀကီးေနလို႔ခ်ည္း မျဖစ္နိုင္ေတာ့လို႔ ေခတ္နဲ႔ အလိုက္ ေနထိုင္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္ေဒသနဲ႔ အလိုက္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေနၾကတာကို အျပစ္တစ္ခုလို႔ မျမင္သင့္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္ ။
ဒကာေတြ ဒါယိကာမေတြ နိုင္ငံတကာေရာက္ေနေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြလည္း နိုင္ငံတကာလိုက္ၿပီးတရားေဟာရတယ္ ။ နိုင္ငံျခားေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းထိုင္လုပ္ၿပီး သာသနာျပဳရတယ္ ။ ဒီေတာ့ ဆက္သြယ္ေရးေတြ အဆင္ေျပဖို႔ ဖုန္းေတြ သံုးကိုသံုးရမယ္ ေခတ္က အင္တာနက္ေခတ္ျဖစ္လာေတာ့ လိုခ်င္ရာ စာအုပ္ေတြကို လူေတြလည္း မိမိတို႔ ေရာက္ရွိရာ နိုင္ငံေတြမွာ ဝယ္ဖို႔ အဆင္မေျပၾကေတာ့ အင္တာနက္ကေန လြယ္လြယ္ကူကူ ရွာဖတ္လာၾကတယ္ ။
ဒီေတာ့ ဆရာေတာ္ေတြလည္း လက္ေတာ့ပ္သံုးၿပီး အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာကေန တရားစာေပေတြ ေရးသားပို႔ခ်ၿပီး လူေတြကို တရားေဟာေနၾကတာလည္း ရွိပါတယ္ ဘုန္းႀကီးေတြ လက္ေတာ့ပ္သံုးလို႔ လူေတြ အက်ိဳးမယုတ္ပါဘူး လူေတြအတြက္ အက်ိဳးရွိပါတယ္ ။
လူဆိုတာ ကိုယ္ကသာ အရက္ေသာက္ခ်င္ ေသာက္မယ္ ကိုယ့္မိဘ ၊ ဆရာ သမား စတာေတြ အရက္ေသာက္ေနတာကိုျမင္မိရင္ေတာ့ ဘဝင္မက် ျဖစ္တတ္ၾကတာပဲ မဟုတ္လား ။ မိမိတို႔ ကိုးကြယ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးရဟန္းေတြလည္း အက်င့္သိကၡာျပည့္စံုစြာ ရွိေစခ်င္တာေတာ့ လူတိုင္းရဲ့ ဆႏၵ ျဖစ္မွာပါပဲ ။
အက်င့္ပ်က္ေနတဲ့ ရဟန္းေတြလည္း မရွိဘူး မဟုတ္ပါဘူး ရွိပါတယ္ ဒါေပမယ့္ ရဟန္းကိစၥကို သာမန္လူေဝဖန္မယ္ဆိုရင္ မသင့္ေတာ္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ လူတစ္ေယာက္က စေဝဖန္လိုက္ရင္ ေနာက္လူေတြပါ အတုယူၿပီးေတာ့ သံဃာထု တရပ္လံုးကို လူေတြက လြယ္လြယ္နဲ႔ ေဝဖန္တဲ့ အက်င့္က စြဲသြားၿပီး ဘုန္းႀကီးကို လူက ဆရာျပန္လုပ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ အက်င့္ႀကီး ျဖစ္သြားနိုင္ပါတယ္ ။
ဘုန္းႀကီးကို လူက ေဝဖန္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဂၤလိပ္ေခတ္က ရဟႏာၱလို႔ နာမည္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဦသီလ လက္ထက္မွာ လည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္ ။ သူ႕ဒကာက ဆရာေတာ္ကို ခုလိုေလွ်ာက္တယ္ ။ ဘယ္ဆရာေတာ္ျဖင့္ ဝိနည္းနဲ႔ မညီဘူး ဘယ္လို လုပ္သင့္တယ္ စသျဖင့္ ေျပာလာေတာ့ ဆရာေတာ္ဦးသီလက
“ ေအးကြ ဘုရင္ႀကီးတစ္ပါးမွာ သားေတာ္ႏွစ္ပါးရွိတယ္ သားေတာ္အငယ္က လိမၼာၿပီး သားေတာ္ အႀကီးက မိုက္မဲတယ္ ဒါကို မင္းက သားေတာ္အႀကီးကို မလိမၼာလို႔ ေျခေထာက္နဲ႔ သြားကန္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲ သူ႕ခမည္းေတာ္ ဘုရင္ႀကီးက မင္းကို ေျခေထာက္ျဖတ္မွာေပါ့ ဒီလို ဥပမာလိုပဲေပါ့ ဘုန္းႀကီးကို လူက အျပစ္ေျပာရင္ လူပဲ ငရဲႀကီးလိမ့္ မေျပာပါနဲ႔ကြယ္ သူ႕အျပစ္သူခံပါလိမ့္မယ္ ” လို႔ မိန္႕ၾကားသတဲ့ ။
ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ကိစၥမွာ ရဟန္းသံဃာ အျခင္းျခင္းကသာ ထိမ္းကြပ္ ၾကပ္မတ္ေပးျခင္းကသာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္လို႔ က်ေနာ္ထင္ျမင္မိပါတယ္ ဆရာ ခ်ိဳတူးေဇာ္ေရ …. ။
သီလမရွိတဲ့ ရဟန္းကိုေတာင္ အလွဴရွင္ ဒါယိကာက ေစတနာထားၿပီး လွဴတတ္ရင္ ရဟႏာၱကို လွဴရသလိုပဲ ကုသိုလ္ရနိုင္ပါတယ္ဆိုတာ ဥပမာရွိၿပီးသားပါ ။ လူေတြ အေနနဲ႔ အကုသိုလ္ အျပစ္ကို မယူမိေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္နိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလွ်က္
K Aung Soe
Malaysia
Penang Island
29/05/2012
No comments:
Post a Comment