Tuesday, December 11, 2012

လူ



စနစ္တခုကေန စနစ္တခု ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို ့ဆိုတာ ဦးေဆာင္သူေတြ၊ အတတ္
ပညာရွင္ေတြ၊ အသိပညာရွင္ေတြက အဓိက အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းက႑က ပါဝင္ပါတယ္။
အဲဒီ ဦးေဆာင္သူေတြ၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြ၊ အသိပညာရွင္ေတြဟာ အဂတိကင္းတဲ့
ေနာင္အရွည္သျဖင့္ တည္တံ့ႏိုင္မယ့္ အက်ိဳးစီးပြားကို အမွန္တကယ္ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး ဆံုးျဖတ္ျပဳျပင္
ၾကမွ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လမ္းေၾကာင္းမွန္ကို ေရာက္ရပါလိမ့္မယ္။

ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုတာ တိုင္း၊ နယ္နမိတ္ အစည္းအျခားထဲက ေဒသတခုကိုေခၚတာပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဆိုတာ အေနာက္ဘက္မွာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ အိႏၵိယ၊ အေရွ ့နဲ ့အေရွ႔ေျမာက္မွာ
တရုပ္၊ အေရွ ့နဲ ့အေရွ႔ေတာင္မွာ ထိုင္း၊ လာအို စတဲ့ႏိုင္ငံေတြနဲ႔ နယ္နမိတ္ခ်င္းထိစပ္ေနတဲ့
အေရွ႔ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံတခုပါ။ အဲဒီ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႔ အက်ိဳးစီးပြားဆိုတာ
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းမွာ မွီတင္း ေနထိုင္ၾကတဲ့ ကခ်င္၊ ကယား၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ျမန္မာ၊
ရခိုင္၊ ရွမ္း အစရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြ နဲ႔ အျခားတိုင္းရင္းသား မ်ိဳးႏြယ္စုေပါင္းစံု
အပါအဝင္ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသူ ၊သား ေတြရဲ႔ အက်ိဳး စီးပြားကို ဆိုလိုတာပါ။

ျမန္မာႏိုင္ငံသူ၊သား တဦးခ်င္းရဲ႔ အက်ိဳးစီးပြားဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႔ အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ တိုက္ရိုက္ကို
ဆက္စပ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ တိုင္းျပည္တျပည္ဟာ လူေတြေနမွ ျဖစ္တာပါ။ အဲဒီ လူေတြရဲ႔
အက်ိဳးစီးပြားဟာ အဲဒီတိုင္းျပည္ရဲ႔ အက်ိဳးစီးပြားပဲ မဟုတ္လား။
လူသားဟာ သက္ရွိသတၱဝါေတြထဲမွာ ဥာဏ္ရည္အျမင့္မားဆံုးပါပဲ။ လူသားဟာ
လူ႔ဘဝရွင္သန္ေရးအတြက္ အစားအစာကို လွည့္လည္ရွာေဖြ စားေသာက္ရတဲ့ အဆင့္ကေန
စုေပါင္းထုတ္လုပ္စားတဲ့ အဆင့္၊ ကုန္ပစၥည္းခ်င္းဖလွယ္စားရတဲ့ အဆင့္၊ ေငြေၾကးစနစ္
အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဝယ္ျခမ္းစားေသာက္ရတဲ့ အဆင့္ကို တျဖည္းျဖည္း ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိလာခဲ့တဲ့
သတၱဝါပါပဲ။ ဒီလိုပဲ ေျခဦးနဖူးတည္ရာ လွည့္လည္ေနထိုင္တဲ့ အဆင့္ကေန ေက်းရြာ၊ ၿမိဳ႔ျပ၊
ႏိုင္ငံအျဖစ္ စုစည္းတည္ေထာင္ ေနထိုင္တဲ့အဆင့္ကို ေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီးေတာ့မွ လူကြၽန္၊ ေျမကြၽန္
ေတြအထိျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ အဆင့္အတန္းခြဲျခားသတ္မွတ္တဲ့ လူမွုစနစ္ကို ေရာက္လာခဲ့ရတာပါ။

အဲဒီကစလို႔ ေက်းကြၽန္စနစ္ေခတ္၊ ပေဒသရာဇ္စနစ္ေခတ္၊ အရင္းရွင္စနစ္ေခတ္နဲ႔
အရင္းရွင္စနစ္ေခတ္ကို ဖ်က္သိမ္းဖို႔ ႀကိဳးပမ္တဲ့ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ေခတ္ အထိ ေျပာင္းလဲလာခဲ့
တာပဲျဖစ္တယ္။ လူတန္းစားမရွိ၊ ႏိုင္ငံေတာ္မရွိတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအျဖစ္ကေန လူတန္းစား
ဖြဲ႔စည္းမွုနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာ ရွိလာတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအျဖစ္ကို ေရာက္ရွိျဖတ္သန္းခဲ့ရတာပါ။

ေရွးေဟာင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကေန ေခတ္သစ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအျဖစ္ ျဖစ္ေပၚ
တိုးတက္လာေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္တဲ႔ ေနရာမွာ လူသားဟာ ရုပ္ဝတၳဳယဥ္ေက်းမႈ (ေနမွု၊
စားမွု၊ ဝတ္မွု၊ ကုန္ထုတ္လုပ္မွု) တမ်ိဳးတည္းကိုသာ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္ေစခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး
စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈ (က်င့္ဝတ္၊ ဘာသာေရး၊ အႏုပညာ၊ ႏိုင္ငံေရးသိမွု) နယ္ပယ္ကိုပါ
ျဖစ္ထြန္းတိုးတက္ေစခဲ့တာပါ။

ဒီလိုနဲ႔ လူသားဟာ ဆင္ျခင္တံုတရားကို မ႑ိဳင္ထားတဲ့ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ မ်က္ႏွာစာ
အားလံုးကို ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေစခ့ဲသလို လူ႔ဘဝမွာ အသက္ရွင္ရပ္တည္ရျခင္းရဲ႔ သစၥာနဲ႔အဓိပၸါယ္
ကိုလူသားတိုင္က လက္လွမ္းမွီသေလာက္ တေရြ႔ေရြ႔စဥ္းစားလာတတ္ၾကတာဟာ ဟိုး
ကမBာဦးအစ ေက်ာက္ေခတ္ကတည္းကပါ။ ဒီျဖစ္ေပၚတိုးတက္မွုေတြနဲ႔ လူသားဟာ စားဝတ္
ေနေရး အေျခခံဘဝထက္ကိုပိုၿပီး လူျဖစ္လာရျခင္းဆိုတာမိမိနဲ႔ မိမိပတ္ဝန္းက်င္ကို ပိုမို တိုးတက္
ေကာင္းမြန္ျမင့္မားလာေအာင္ အသိဥာဏ္ေတြ ဝင္လာခဲ့ၾကတာပါပဲ။

ဒီအသိဥာဏ္ေတြေၾကာင့္ပဲ လူသားဟာ လူတဦးခ်င္းစီ အေၾကာင္း၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေၾကာင္း၊ လူနဲ႔
လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ဆက္ဆံေရးအေၾကာင္း၊ ေခတ္သစ္တခုကို ေရွ႔ရတဲ့ စီးပြါးေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊
အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ က်င့္ဝတ္နီတိ အပါအဝင္ လူလူခ်င္း ဆက္ဆံေရးအေၾကာင္းစတဲ့ နယ္ပယ္စံုကို
စဥ္းစားေတြးေခၚ ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့ၾကတာပါပဲ။

ဒီေန႔ ေတြ႔၊ ထိ၊ ျမင္၊ သိ ေနရတဲ့ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မွုအားလံုးဟာ လူ႔သမိုင္းအစကေန
ယေန႔အထိ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ရဲ႔ နယ္ပယ္ေပါင္းစံုက အေတြ႔အႀကံဳေတြ၊
ႀကိဳးပမ္းမွုေတြ၊ စမ္းသပ္စစ္ေဆး ခံၿပီးတဲ့ အသိပညာေတြပါပဲ။ လူ႔သမိုင္းရဲ႔ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ
ဆိုတာဟာလည္း တကယ္တမ္း ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္ရင္ လူသားရဲ႔ အသိဥာဏ္ပညာ ဖြံၿဖိဳးမႈ
သမိုင္းပါပဲ။

လူသားရဲ႔ အသိဥာဏ္ပညာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မွုေတြေၾကာင့္ပဲ ေခတ္သစ္ လူသားဟာ
လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းတခု၊ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ စီးပြားေရးဟာ ခြဲျခားမရႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း
သိရွိလာခဲ့ၾကတယ္။ တံခါးပိတ္ဝါဒ စနစ္ကုိက်င့္သံုးတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတို႔ရဲ႔ စီးပြားေရးက႑ေတြ
တခုၿပီးတခု ၿပိဳလဲက်လာတာကို ေထာက္ရွုၿပီး လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတို႔ဟာ သီးျခားရပ္တည္လို႔
မရႏိုင္ေတာ့တာကို သိရွိလာခဲ့ၾကတယ္။ မေတာ္မတည့္၊ မမွန္ကန္တဲ့ အာဏာနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ
ကိုလည္း တြန္းလွန္လာခဲ့ၾကတယ္။ ေျဖာင့္မွန္တဲ့ အယူဝါဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ိဳး
ကိုလည္း လိုလားမႈ ကင္းမ့ဲလာခဲ့ၾကတယ္။

လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းထဲမွာ ေကာင္းျမတ္တဲ့
အက်င့္စရိုက္ေတြ၊ စြမ္းရည္သတၱိေတြ လူတိုင္းမွာ ျဖစ္ေပၚလာေစေရးတို႔ကိုလည္း အေလးဂရုျပဳ
လာခဲ့ၾကတယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး လူဟာ လူသားတို႔ရဲ႔ စြမ္းေဆာင္ရည္၊ နာက်င္မွု၊ ခံစားမွုတို႔ကို အမွန္
တကယ္ စာနာ၊ နားလည္၊ သိျမင္မႈ မရွိပဲ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ရည္မွန္းခ်က္တခုေၾကာင့္သာ
ေမ်ွာ္မွန္းေဆာင္ရြက္တတ္တဲ့ ေသးငယ္နိမ့္က်ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ပိုင္ ဘဝငယ္ထဲမွာ က်ဥ္းေျမာင္းစြာ
ရပ္တည္ရွင္သန္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ဆန္႔က်င္ရမယ္ ဆိုတဲ့ အသိဥာဏ္ေတြ ရရွိလာခဲ့ၾက
တယ္။ ဒီအသိဥာဏ္ေတြနဲ႔ အတူ လူသားဟာ အေတြးေခၚ၊ လြတ္လပ္မွုနဲ႔ အတၱ၊ ပရ မွ်တစြာ
က်င့္ေဆာင္တတ္မွု၊ မိမိနဲ႔ သူတပါး၊ မိမိနဲ႔ ေလာက ေဝမွ်ခံစား ေတြးေတာ လုပ္ကိုင္တတ္တဲ့
စြမ္းရည္ေတြ ရရွိလာခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။

လူသားတိုင္းဟာ အတၱတရားကို လက္ကိုင္ထားၾကတယ္ ဆိုေပမယ့္ မိမိပတ္ဝန္းက်င္
ရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးကို လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ခြင့္ရခ်ိန္မွာ အတၱမွ လြန္ေျမာက္ဖယ္ခြာႏိုင္ရတယ္။
ဒါမွလည္း လူျဖစ္ရျခင္းနဲ႔ လူ႔ဘဝ အဓိပၸါယ္ကို ပိုမို ေလးနက္ ပီျပင္လာေစတဲ့ ခံစားမွုတရပ္
ဝင္လာေစႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး ပိုမိုျပည့္ဝတဲ့ လူ႔ဘဝအႏွစ္သာရကို ရရွိေစႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ လူ႔အဖြဲ႔
အစည္းကို ဦးေဆာင္သူတို႔ရဲ႔ ကိုယ္က်ိဳးသက္သက္ လုပ္ေဆာင္မွုေတြဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို
အမည္းစက္ စြန္းထင္းေစမွာျဖစ္သလို လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအပါအဝင္ လူသားေတြအတြက္
အက်ိဳးရလဒ္ ေကာင္းေတြကို ရရွိပိုင္ဆိုင္ခြင့္ေတြနဲ႔ အလွမ္းကြာေဝးေနမွာသာျဖစ္တယ္။

လူသားဟာ လူ႔သမိုင္းအစကေန ပစၥဳပၸန္လူသား အထိ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈ
ျဖစ္စဥ္အားလံုတို႔ဟာ လူသားရဲ႔ အသိဥာဏ္ေတြေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပေတာ့တယ္။
(လူသားမ်ိဳးႏြယ္ ျမင့္ျမတ္ေစရန္ မ်ိဳးဆက္မ်ားႏွင့္ခ်ီ၍ အားသစ္ေလာင္း ေလွ်ာက္လွမ္းၾကပါစို႔။)

တင္ျမင့္ေမာ္
source.... Alineain Magazine


No comments:

Post a Comment