မလင္းေသာ ၾကယ္မ်ား
လယ္ကြင္းေတြကို ျဖတ္တိုက္လာသည့္ ေလေမႊးေမႊးေလး ေတြမွာ စပါးနံ႔တို႔ သင္းေနၿပီး တဆံုးတေမွ်ာ္ စိမ္းဖန္႔ဖန္႔ လယ္ကြင္းမ်ားက မ်က္စိပဒသာ ျဖစ္လွေလ၏။
ကၽြန္မ ခရီး သြားရသည့္ အခါတိုင္း ငိုက္ျမည္းရမွာကို အလြန္ေၾကာက္သည္။ ပတ္၀န္းက်င္ ေလ့လာမႈကို အားသန္သူမို႔ စားပင္သီးပင္ ေတြ႕လွ်င္ ဒီအပင္မ်ဳိး တို႔ေက်ာင္းမွာ စိုက္ရလွ်င္ ေကာင္းမည္။ အရိပ္ရပင္ ေတြ႕လွ်င္ ဒီအပင္မ်ဳိး တို႔ေက်ာင္းမွာ စိုက္ရလွ်င္ ေကာင္းမည္ႏွင့္ သစ္ပင္ စိုက္ခင္း ေတာေတာင္ေရေျမကို ခံစားတတ္ေသာ ကၽြန္မသည္ ဟုိအေ၀းဆီမွ တလႈပ္လႈပ္ႏွင့္ သြားေနေသာ ေနေရာင္ထဲမွ ကပိုက႐ို ဖိုး႐ိုးဖားရား ေတာင္းေတြ၊ ပလံုးေတြႏွင့္ မိသားစု တစ္စုကုိျမင္သည္ႏွင့္ ဒါ သားေထြးတို႔ မ်ားလားဟု အျမဲ ေမွ်ာ္လင့္ ေနမိပါသည္။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး ဆိုတာ ကၽြန္မ သိသည္။ ငါးရွာ ဖားရွာ ေနသူ တခ်ဳိ႕ကို လယ္ကြင္းစပ္ ၊ေခ်ာင္းစပ္မွာ ရိပ္ခနဲ သီခနဲျမင္လွ်င္ ဒါ ေအးေအးခ်ဳိတို႔ ျဖစ္ရမည္ဟု ယံုယံုမွားမွား ထင္ေသာ္လည္း ဒီအရပ္ ဒီေနရာမွာ ထိုကေလးေတြ ေနထိုင္ျခင္း မဟုတ္တာကို ကၽြန္မ အသိဆံုး ျဖစ္သည္။
ကၽြန္မ ေရာက္ေနသည္က တစ္ၿမိဳ႕ တစ္ရြာမွာ။ ကၽြန္မ သတိ ရေနသည္က ကၽြန္မ ၿမိဳ႕ကေလး၏ အစြန္ဆံုး ရပ္ကြက္မွာ ရွိသည့္ မူလတန္း ေက်ာင္းကေလးက ေက်ာင္းသားေဟာင္းေလးေတြကို ကၽြန္မ အမွတ္ ရေနသည္ေလ။
ထိုရပ္ကြက္ေက်ာင္း ေလးသို႔ မူလတန္းျပ ဆရာမ အျဖစ္ ကၽြန္မ ေျပာင္းေရႊ႕ လာစဥ္ ရပ္ကြက္ အေနအထား သည္ အင္မတန္ ခ်ဳိ႕တဲ့ပံု ရေသာ မိသားစု မ်ားစြာတို႔၏ ဗဟိုခ်က္ မျဖစ္မွန္း သတိထား မိခဲ့သည္။ ရထားသည့္ ဥပေဒ ဘြဲ႕ကိုမွ အားမနာစြာ အလယ္တန္းျပ ဆရာမ အျဖစ္သို႔ တိုးျမႇင့္ ေလွ်ာက္ထားျခင္း မျပဳဘဲ ကိုယ္ေမြးထားသည့္ သမီးေလး ႏွစ္ေယာက္၏ ပညာေရးကို အေလးထားကာ အိမ္ကေန စက္ဘီးေလး စီး၍ တစ္မိုင္ခန္႔ နင္းလွ်င္ ေရာက္ ႏိုင္ေသာ ရပ္ကြက္ မူလတန္း ေက်ာင္းသို႔ မိမိ သေဘာႏွင့္ မိမိ ေတာင္းေျပာင္းခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း အတြက္ သူငယ္ခ်င္း တခ်ဳိ႕က ႐ႈတ္ခ် ခဲ့ၾကသည္။
“မင္းကြာ ရေပါက္ ရလမ္းကို မျမင္တဲ့ေနရာ ေနာ္၊ ထီးျဖဴဖိနပ္ ပါး႐ံုမက အသံျပာမယ့္ ေက်ာင္းကြ၊ တျခား ေက်ာင္းေျပာင္းပါလား”
ထိုစကားမ်ဳိးကို ၾကားေတာ့ ကၽြန္မ ကဲကဲဆတ္ ျပန္ေျပာမိသည္။
“အိုကြာ ဆရာမ လုပ္ကတည္းက ၀ါသနာနဲ႔ လုပ္ခဲ့တာ။ ေစတနာ၊ ၀ါသနာ၊ အနစ္နာခံမွ ဆရာ ပီသမွာေပါ့ ကြ။ ကိုယ္ကေတာ့ ရဖို႔ထက္ ေပးဖို႔ပဲ စိတ္ကူးတယ္”
ကၽြန္မက အျမဲတေစ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သူရဲေကာင္း ဆန္ခ်င္သည္။ ဒါေၾကာင့္ လည္း သူမ်ား မလုပ္တာ၊ သူမ်ား မေျပာတာ ကၽြန္မ လုပ္သည္၊ ေျပာသည္။ တစ္ ေက်ာင္းလံုးႏွင့္ တစ္ေယာက္ ပင္ျဖစ္ပါေစ။ ေစာဒက တက္ဖို႔ ကၽြန္မဘက္က အသင့္ ရွိတတ္၏။
မႀကိဳက္ ရွင္းရွင္း၊ ႀကိဳက္ဘြင္းဘြင္းသမားမို႔ တ ခ်ဳိ႕က ကၽြန္မကို လက္ေရွာင္ ၾကသည္။ မတရားမႈကို ေခါင္းငံု႔မခံသူအျဖစ္ နာမည္ ႀကီးသလို ငပြႀကီးအျဖစ္လည္း နာမည္ေပးၾကသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံမွာျဖင့္ ကၽြန္မ၏ မူလ နာမည္ ေဒၚစပယ္ခင္ကို “ကယ္တင္ရွင္”ဟု ရြဲ႕ေခၚၾက ေလသည္။ ဘယ္သူေတြက ဘယ္လိုပဲ ေ၀ဖန္ေ၀ဖန္၊ ဘယ္လိုပဲ ကင္ပြန္းတပ္တပ္ ကၽြန္မ ဂ႐ုမစိုက္ပါ။ ကၽြန္မ အလုပ္ ရွိတာကို ျပတ္ျပတ္ သားသား လုပ္မည္သာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ယခု မူလတန္း ေက်ာင္းေလး၏ ေက်ာင္းအုပ္ကို ကၽြန္မ ေမး ခြန္းတစ္ခုေမးရာ ဆရာမႀကီး က နားမရွင္း။
“မစပယ္ခင္ ေျပာတာ ကၽြန္မ နားမရွင္းဘူး။ ျပန္ေျပာပါဦး”
“ဆရာမႀကီးတို႔ ေက်ာင္းမွာ ဒီရပ္ကြက္က ကေလးေတြ အကုန္ ေက်ာင္းမေနၾကဘူးလားလို႔ ကၽြန္မ ေမးတာပါ”
ကၽြန္မ ေမးခြန္းက လြယ္လြယ္ေလးပါ။ သို႔ေသာ္ ဆရာမႀကီး ေျဖရတာ နည္းနည္းမက ခက္လိမ့္မည္ကို ကၽြန္မ သိသည္။ ယေန႔ေခတ္ ပညာေရး စနစ္က “ေက်ာင္းေန အရြယ္ စာသင္ေပး၊ မေႏွး ကူၾက ဆရာမေတြက”မဟုတ္ ဘူးလား။ အသက္ ငါးႏွစ္ ဆိုသည္ႏွင့္ မူလတန္းေက်ာင္းကို ေက်ာင္း၀တ္စံုေလးႏွင့္၊ လြယ္အိတ္ေလးႏွင့္၊ ဖတ္စာအုပ္ေလးႏွင့္ ေရာက္လာရမည္ မဟုတ္ပါလား။
အခု ေက်ာင္းအပ္ခ်ိန္မွာ မနက္တိုင္း ကၽြန္မ ေက်ာင္းလာစဥ္ တစ္ေလွ်ာက္ ေအာ္ ဟစ္ေဆာ့ ကစားေနေသာ ကေလးေတြက ေက်ာင္းသား အရြယ္ လူမမည္ေလးေတြ။ ကၽြန္မကို ၀င္တိုက္တိုးေဆာ့ ေနၾကေသာ္လည္း ထိုကေလးေတြကို လက္ဆြဲၿပီး ဘယ္မိဘ ကမွ ေက်ာင္းလာအပ္ပံုမေတြ႕ ရေပ။ တစ္ရက္ လာအပ္ႏိုး၊ ႏွစ္ရက္ လာအပ္ႏိုးႏွင့္ ေက်ာင္းအပ္ရမည့္ ရက္သတၱပတ္သာ ကုန္ေတာ့မည္။ ေက်ာင္း သားက ေျပာက္က်ားေျပာက္ က်ား။ ကၽြန္မအထင္ ဤရပ္ကြက္ေလာက္ ကေလးမ်ား သည္ကို မေတြ႕ဖူးေသာ္ လည္း ေက်ာင္းလာအပ္ေတာ့ အရင္က ေက်ာင္းသားေဟာင္း ေတြထဲကပင္ နည္းနည္းပါး ပါးေလ်ာ့ခ်င္တာ ေတြ႕ရေလ သည္။
“ဆရာမက ဒီေႏြမွာ ကေလး တစ္အုပ္ႀကီးကို ေတြ႕တာကိုး။ ဒါ သူတို႔ေဆာ့ခ်ိန္ ပဲ။ ေက်ာင္းကေတာ့ လာ အပ္ရင္ လက္ခံ လိုက္တာေပါ့ ဆရာမရယ္။ လာမအပ္ၾက ရင္ေတာ့ ဘယ္တတ္ႏိုင္ပါ့ မလဲ။ ဒီရပ္ကြက္က ဆင္းရဲ သားရပ္ကြက္ဆိုေတာ့ သိပ္လည္း ဖိအား မေပးရဲဘူး”
ထိုအေျဖကို ကၽြန္မ လံုး၀လက္မခံႏိုင္ပါ။ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးတစ္ ေယာက္က ေျပာသည့္စကား မို႔ ပိုလက္မခံႏိုင္ပါ။ ကၽြန္မ ထံုးစံအတိုင္း ေစာဒက တက္ ၿပီေလ။
“ဟာ...ဆင္းရဲတိုင္း စာ မသင္ၾကရေတာ့ဘူး။ ဒီ ေခတ္က အခမဲ့ ပညာေရးစနစ္ ေလ။ ေက်ာင္းတက္ခ်င္တဲ့ ကေလးဆို ေက်ာင္းကို တက္ ေစရမယ္ မဟုတ္လား”
“အင္း...ဒါကေတာ့ ...”
ဆရာမႀကီးက နဂိုက မလႈပ္ေခ်ာက္ခ်က္။ ကၽြန္မ၏ တက္ႂကြ ဖ်တ္လတ္မႈကို ေငး ၾကည့္မိ၏။ ဟိုလိုလို ဒီလိုလို လုပ္ပစ္ၿပီး စကား စျဖတ္သည္။ ဒါကို ေဘးမွ ဆရာမ ေစာက ေထာက္ခံျပန္၏။
“မမ စပယ္ရယ္ သူ႔ အရပ္နဲ႔ သူ႔ဇာတ္ပါ။ ဒီရပ္ကြက္က ကေလးေတြကို သြားစဥ္းစားရင္ မမခင္ တစ္ ရပ္ကြက္လံုးေတာင္ ေက်ာင္းထား ေပးေနရဦးမွာ။ ဒီက မိဘေတြက နားေ၀ တိမ္ေတာင္ ေတြ။ အေရးဟဲ့ အေၾကာင္း ဟဲ့ မိဘ ေခၚခဲ့ဆိုရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ပါလာၾကတဲ့ ရပ္ကြက္ မဟုတ္ဘူး”
အမေလးေနာ္ ေျပာခ်လိုက္တာ။ ပညာမဲ့ ရပ္ကြက္ က်ေနတာပဲ။ ၾကည့္စမ္းပါ ဦး။ ကေလးေတြ မ်က္ႏွာက ေျခာက္ပစ္ကင္း သဲလဲစင္႐ုပ္ ကေလးေတြ။ ပိုက္ဆံမတတ္ ႏိုင္လို႔၊ ဆင္းရဲလို႔ ေက်ာင္း မတက္ရဘူးဆုိလွ်င္ ဘယ္မွာလဲ အနာဂတ္ရဲ႕ မ်ဳိးဆက္သစ္ ပညာေရး၊ ဘယ္မွာလဲ သား ေကာင္းဇာနည္။ ဘယ္မွာလဲ ပညာတတ္၊ ပညာရွင္။ ကမာၻ႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြဆိုတာ အခု လို ဆင္းရဲသားလူတန္းစား ကေပၚေပါက္လာတာ အမ်ား သားပင္။
ကၽြန္မ ေခါင္း တြင္တြင္ ခါသည္။ ကၽြန္မ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်သည္။ မနက္ျဖန္က စၿပီး ဒီရပ္ကြက္က ကေလး ေတြကို ကၽြန္မ စည္း႐ံုးၿပီး ေက်ာင္းထားေပးမည္။
“သူတို႔ ဘာလို႔ေက်ာင္း မေနႏိုင္တာလဲ။ ေက်ာင္းအပ္ဖို႔ ပိုက္ဆံနဲ႔ ေက်ာင္း၀တ္ စံု၊ စာအုပ္ဖိုးလား။ အိုေက မမစပယ္ ေပးမယ္၊ မနက္ ျဖန္က်ရင္ အေစာေရ...ရပ္ ကြက္ထဲ သြားေၾကညာစမ္း ပါ။ ေက်ာင္းေနခ်င္တဲ့ ကေလးေတြ ေက်ာင္းထား ေပးမယ္လို႔”
ကၽြန္မ ဤသို႔ဟန္ႏွင့္ မာန္ႏွင့္ အင္ႏွင့္အားႏွင့္ ေျပာ ေနသည္ကို ဆရာမႀကီးက မသိဟန္ေဆာင္ၿပီး သူ႔႐ံုးခန္း ဘက္ထြက္သြား၏။ ေဘးက ဆရာမေစာကေတာ့“သေဘာ ေလ”ဟုသာ ေလသံေပ်ာ့ေပ်ာ့ ႏွင့္ ေျပာေလ၏။ ေက်ာင္းတက္ခ်င္၍ ေရာက္လာေသာ ကေလးက ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ေလာက္ ျဖစ္ ေန၏။ သူတို႔ လာသည္က အိမ္ေနရင္း အ၀တ္အစား ေလးမ်ားႏွင့္ ႏွပ္တြဲေလာင္း၊ ေပသ႐ူးလန္၊ ညစ္တီးညစ္ ပတ္၊ အိုးမည္း ဗလပ်စ္၊ ေၾကးအလိမ္းလိမ္း၊ စြပ္က်ယ္ ခ်ဳိင္းျပတ္၊ ဆံပင္နီက်င္က်င္၊ သြားေခ်းအထပ္ထပ္၊ လက္ သည္းမည္းညစ္ညစ္မ်ား၊ မ်ားစြာ။
ကၽြန္မ စိတ္ရွည္ရွည္ ထားၿပီး ေမးသည္။ ကေလး က ဘယ္ႏွႏွစ္လဲ။ ေက်ာင္း ေနဖူးလား။ မေနဖူးဘူးလား။ ဘာလို႔ ေက်ာင္းထြက္ လိုက္တာလဲ။ ဘာလဲ စာအုပ္ဖိုး မရွိလို႔လား။ အေဖနဲ႔ အေမက ဘာလုပ္လဲႏွင့္ စလိုက္သည္မွာ အေဖရွိၿပီး အေမ မရွိသူ၊ အေမရွိၿပီး အေဖ မရွိသူ၊ အေဖေရာ အေမေရာ မရွိသူ။ ဒါမ်ဳိးကို အရင္ဆံုး ေရြးသည္။ အေဖေရာ အေမေရာ ရွိၿပီး ေက်ာင္းမထား ေပးႏိုင္ဘူးဆို တာကိုျဖင့္ ကၽြန္မ လက္မခံပါ။ ေမတၱာႏွင့္ ေမြးတာ မဟုတ္ဘဲ တဏွာသက္သက္ျဖင့္ ဘာတာ၀န္မွ မယူခ်င္ တာမ်ဳိးက်ေတာ့ ကၽြန္မက သူရဲေကာင္း မဆန္ႏိုင္ပါ။
ကေလးေတြကို အရြယ္ အလိုက္ခြဲၿပီး ေက်ာင္းတစ္ႏွစ္ တက္ဖူးၿပီး ဆက္မတက္သူ ကို တစ္တန္း၊ လံုး၀မတက္ ရေသးသူမ်ား သူငယ္တန္း၊ ႏွစ္တန္းေလာက္အထိ စာ ေက်ၿပီးသား ကေလးကို ႏွစ္ တန္းမွာ ျပန္ထားႏွင့္။ ကၽြန္မ ၏ ေစတနာအင္အားျဖင့္ ကေလး ဆယ့္ငါးေယာက္ကို ကၽြန္မ၏ ႐ိုးသား၍ ႀကိဳးစား စြာ ရွာထားေသာ ေခၽြးႏွဲ စာတို႔အနက္မွ ေက်ာင္းအပ္ ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္း၀တ္ စံုက ေလာေလာဆယ္တစ္စံု စီ။ လြယ္အိတ္ႏွင့္၊ ေက်ာင္း စာအုပ္ႏွင့္၊ ခဲတံေပတံႏွင့္ေပါ့။
ကေလးေတြ ႐ံုးစု႐ံုးစု ႏွင့္ေပ်ာ္ေနၾကသလို ကၽြန္မ လည္း သေဘာအက်ႀကီး က်ကာ တျပံဳးျပံဳး တေပ်ာ္ ေပ်ာ္ႏွင့္။ ကၽြန္မလုပ္ရပ္ကို ၾကည့္ၿပီး ဆရာမေစာက ေခါင္းတညိတ္ညိတ္။ တစ္စံု တစ္ခုေျပာခ်င္ေနပံုရသည္။ သုိ႔ေပမဲ့ ဆရာမေစာ ဘာမွ မေျပာ၀ံ့သည့္ပံု။ ကၽြန္မ တစ္ ေယာက္ ဟိုေျပးသည္လႊား ေက်ာင္းဆရာမဆိုသည့္ ဂုဏ္ ပုဒ္အျပင္ ေက်ာင္းအပ္ေပး ေသာကေလးေတြ၏ အေမ ႀကီးႏွယ္။
“ဟဲ့ လာစမ္း၊ လက္ သည္းညႇပ္ေပးမယ္။ တန္းစီ”
ေဟာ လက္သည္းညႇပ္ၿပီး ျပန္ေတာ့ ေျခေဆးလက္ေဆး ခိုင္း။ ေရႊျပည္နန္းသနပ္ခါး ဘူးေလးေျပး၀ယ္။ ကေလး ေတြကို တန္းစီၿပီး လိမ္းေပး။ ဒါတင္ မကဘဲ ခဲတံခၽြန္စက္ ႀကီးျဖင့္ ခဲတံေတြ ခၽြန္ေပး။ စာအုပ္မွာ နာမည္ေတြ ထိုး ေပးႏွင့္။ သားေထြးတို႔၊ ေအး ေအးခ်ဳိတုိ႔ နာမည္က ထိပ္ဆံုးတန္းက ပါလာ၏။
“စာႀကိဳးစားၾကေနာ္။ ဆရာမဆီကို လိုတာလာ ေတာင္းၾက။ ဆရာမ ဒီ အတန္းမွာ မုန္႔စားဆင္းခ်ိန္ တိုင္း ရွိတယ္ ၾကားလား”
ကေလးေတြ အခက္ အခဲ မရွိေအာင္ ကၽြန္မ စီစဥ္ သည္။ ကေလးေတြ အသံညံ စီၿပီးေတာ့ “ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာ မ”ဟု တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ၀ိုင္းေအာ္ၾက၏။ ကၽြန္မ အေတာ္ႀကီး ေက်နပ္သြားရ ၏။
“ေအး မင္းတို႔ မိဘေတြ ကိုလည္း ေျပာ၊ အိမ္ကေန သနပ္ခါးေလး လိမ္းေပး၊ မုန္႔ ေလး ေကၽြးၾကဦးလို႔။ စာ လည္း က်က္ရမယ္ေနာ္။ သားတို႔ သမီးတို႔က လိမၼာ တယ္ေဟ့”
“ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာမ”
ကၽြန္မ၏ ျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ပံု အားလံုးသည္ ၿမိဳ႕စြန္ ရပ္ကြက္ မူလတန္းေက်ာင္းေလး အေနႏွင့္ အံ့ၾသဘနန္း ရင္သပ္႐ႈေမာဖြယ္ပင္ ျဖစ္ ေနေလ၏။ ဆရာမႀကီး အပါ အ၀င္ က်န္သည့္ ဆရာမမ်ား က သူတို႔စာ သူတို႔သင္ၿပီး အခ်ိန္တန္ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ္ျပန္ သြားၾကသည္။ သူတို႔မ်က္ႏွာ ေတြက ပံုေသနည္းခ်ထား ေသာမ်က္ႏွာေတြႏွင့္။ ထို မ်က္ႏွာေတြကို ကၽြန္မသေဘာ မက်ခဲ့။ သို႔တိုင္ ကၽြန္မ လုပ္ ခ်င္ေသာအလုပ္ကို ကၽြန္မ၏ မွန္ကန္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျဖင့္ ကၽြန္မ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ ခဲ့ၿပီမို႔ မိမိကိုယ္မိမိ ေက်နပ္ ပီတိျဖစ္႐ံုမွတစ္ပါး တစ္ပါး သူကို စိတ္၀င္စားရန္ မလို အပ္ဟု ကၽြန္မ ျမင္ခဲ့သည္။
ကေလးေတြႏွင့္ ကၽြန္မကား ေက်ာင္းစတက္ေသာေန႔မွ စ၍ လံုးလားေထြးလား ျဖစ္ ေနသည္မွာ မုန္႔စားဆင္း ခ်ိန္ေရာ၊ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ ေက်ာင္းေပါက္၀မွာေရာ၊ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ကၽြန္မ အခန္းေရွ႕မွာပါ မူႏြဲ႕ႏြဲ႕၊ ျပာ ေတာက္ေတာက္၊ မည္းညစ္ ညစ္ေလးေတြကိုက ခ်စ္စရာ ေက်ာင္း၀တ္စံုေလးႏွင့္။ အားလံုး ကၽြန္မ ၀ယ္ေပးထား တာေလးေတြႏွင့္ ျပည့္စံု ေနၾက၏။
“ဆရာမ စာအုပ္ကုန္ၿပီ”
“ေၾသာ္ ေအး ေအး ေပး မယ္”
“ဆရာမ ခဲတံ”
“ရမယ္”
“ဆရာမ မီးအက်ႌျပဲ သြားလို႔”
“ဟဲ့ ျပဲရင္ ခ်ဳပ္ေလ၊ နင့္အေမ ခ်ဳပ္ခိုင္းေပါ့”
တစ္ေယာက္က စာအုပ္ ေတာင္းစဥ္ တစ္ေယာက္က ခဲတံ ေတာင္းသည္။ တစ္ ေယာက္က အက်ႌျပဲကို လာ ျပသည္။ ထိုအခါမ်ဳိးမွာ ကၽြန္မ ေဒါသအထြက္ဆံုးက ထိုကေလးေတြ၏ မိဘမ်ား ပင္။
“ဟင္ ဒီမိဘေတြက ေရသာ ခိုလြန္းတယ္။ မမက ေက်ာင္းပဲ ထားေပးေနၿပီ ေလ။ မသကာ သူတို႔က ခဲတံ စာအုပ္ဖိုးေလးေတာ့ ေပး မွေပါ့။ အက်ႌေလး ဘာေလးေတာင္ ေလွ်ာ္မေပးၾကဘူး ဟယ္။ အက်ႌျပဲတာက အစ မမ လာျပေနၾကတယ္”
ကၽြန္မ ေဒါႏွင့္ေမာႏွင့္ ေျပာၿပီး ေသာင္းက်န္းေနသည့္ တစ္ေန႔ေသာမုန္႔စား ဆင္းခ်ိန္ကား မိုးကုန္ခါစ မနက္ပဲ ျဖစ္ေလ၏။ တစ္မိုး တြင္းလံုး ကိုယ္ ရွာထားသမွ် ေလးေတြေရာ၊ တျခားဆိုင္ရာ ပိုင္ရာ အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြဆီ က အလွဴခံလို႔ရသမွ်ေလး ေတြႏွင့္ စံုနဖာစီ၀ယ္ျခမ္းေပး ႏိုင္ေသာ္လည္း အက်ႌျပဲကို ခ်ဳပ္ေပးရမည့္အျဖစ္ကိုေတာ့ ကၽြန္မ သည္းမခံႏိုင္ပါ။ ကၽြန္မ ေဒါသကိုၾကည့္ၿပီး ႀကိတ္ရယ္ေနတာ ဆရာမ ေစာပါ။ ဆရာမေစာက ကၽြန္မကို ျပံဳးကာရယ္ကာႏွင့္ တစ္ခါ ထပ္ေျပာ၏။
“ဒီရပ္ကြက္ အေၾကာင္း ကၽြန္မ အသိဆံုးပါလို႔ဆို။ မမစပယ္ရယ္။ အပင္ဆိုတာ စိုက္တိုင္း ရွင္တာ မဟုတ္ သလို မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ ၾကယ္ေလးေတြကို အတင္း လင္းခိုင္းလို႔ ရမလား”
ထိုစကားကို ကဗ်ာ ဆန္ဆန္ေျပာေသာ ဆရာမ ေစာကို ကၽြန္မ ျပန္ေမးမည္ ျပင္စဥ္မွာပင္ ေက်ာင္းတက္ ေခါင္းေလာင္း ထိုးသြားခဲ့ေလ ၏။
ေနာက္တစ္ပတ္ ေလာက္မွာ သီတင္းကၽြတ္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ျဖစ္၍ ကၽြန္မက ကေလးေတြ စာ ေမးပြဲရက္ စာေကာင္းေကာင္း က်က္ႏိုင္ရန္ပင္ ျပင္ဆင္ေပး ခဲ့၏။ ကၽြန္မ တပည့္ေလးမ်ားကို ေက်ာင္းေနေပ်ာ္၍ စာေတာ္ေသာ ကေလးေတြ ျဖစ္ေစခ်င္သည္။ ဆရာမ တစ္ေယာက္၏ အလုပ္အျပင္ ကုသိုလ္ရမည့္ အလုပ္ေတြကို ကၽြန္မ လုပ္ေနရသည့္အတြက္ ေက်ာင္းသြားေပ်ာ္ေပ်ာ္၊ ေက်ာင္းျပန္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ အျဖစ္ သီတင္းကၽြတ္ရက္ေတြကို အလ်င္အျမန္ဆံုး ကုန္ဆံုးေစ ခဲ့၏။
ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ၿပီး ေက်ာင္းကိစၥမ်ား၊ ျပင္ပပညာ ေရးဌာနကိစ္ၥမ်ားနဲ႔ ဒုေက်ာင္း အုပ္ခြင့္သြားစဥ္ ကၽြန္မက ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ၀စ္ၥမ်ားႏွင့္ မအားလပ္ေအာင္ ရွိေနၿပီး သတိရသြားသည့္အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မထံသို႔ သားေထြးတို႔ ေအးေအးခ်ဳိတို႔ ခဲတံေပတံ လာမေတာင္းသည္မွာ တစ္ပတ္ မကေတာ့ၿပီ။ သည္လို ဆိုေတာ့လည္း ကေလးေတြက အလိုက္ သိသားပါလား။
“အေစာေရ... အခုရက္ ပိုင္း မမေတာ့ သက္သာေန တယ္”
“ဘာသက္သာတာလဲ မမစပယ္”
“မမ တပည့္ေတြေပါ့။ ခဲတံ၊ ေပတံ၊ စာအုပ္ လာမယူၾကဘူး။ အေပၚထပ္မွာ ၿငိမ္ေနၾကၿပီ ထင္တယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ သူတို႔ မိဘေတြ ၀ယ္ေပးၿပီလား မသိဘူး”
မုန္႔စားဆင္းခ်ိန္မွာ ဤသို႔ သတိတရ ေျပာမိရာ ဆရာမ ေစာက ထံုးစံအတိုင္း ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ႏွင့္ ျပံဳး ၿပီး ေျပာ၏။
“အေပၚလည္း သြားတက္ၾကည့္ပါဦး။ မမ တပည့္ေတြ ရွိေသးလား ဆိုတာ”
“ဘာေျပာတာလဲ ညီမ”
ကၽြန္မ သည္ေလာက္ပဲ ေျပာၿပီး ေက်ာင္းအေပၚထပ္သို႔ အေျပးအလႊား တက္ၾကည့္မိသည္။ မုန္႔စားဆင္းတိုင္း တစုတေ၀းေနဖို႔ ကၽြန္မ စီစဥ္ ေပးထားေသာ အခန္းထဲမွာ သားေထြးတို႔ အုပ္စုကို တစ္ေယာက္မွ မေတြ႕ရေတာ့ေပ။ ကၽြန္မ အံ့အား သင့္သြား၏။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုတာ ကၽြန္မ မသိပါ။ ခ်က္ခ်င္း ဆိုသလို ေအာက္ထပ္ကို ျပန္ေျပးဆင္းလာၿပီး ဆရာမေစာကို ေမးမိေတာ့သည္။
“မမ ကေလးေတြ ဘယ္ေရာက္ ကုန္ၿပီလဲ အေစာ၊ သူတို႔ ဘာလို႔ ေက်ာင္းမတက္တာလဲ”
ကၽြန္မ အမွန္တကယ္ လန္႔ေနၿပီကို ဆရာမေစာ သိ သည္။ ဆရာမေစာက ကၽြန္မ ကို ေနရာမွာ ထိုင္ခိုင္းစဥ္ ကၽြန္မ၏ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈ မ်ားက အေတြးမ်ားႏွင့္ တရ စပ္တိုးပြားေနေလၿပီ။ ကေလး ေတြ ဘာျဖစ္သလဲ၊ ဘာျဖစ္ သလဲ။
“သူတို႔ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး မမ။ အခုအခ်ိန္ဆို သူတို႔အား လံုး အုတ္ဖုတ္တဲ့ေနရာေတြ၊ ငါးပက္တဲ့အင္းေတြ အိုင္ေတြ၊ အငွားလယ္စိုက္တဲ့ေနရာေတြ အုပ္စုလိုက္ ပါသြားၾကၿပီ။ သူတို႔မိဘေတြက မိုးကုန္ရင္ က်ပန္းလုပ္စားၾကတာ။ ကေလးေတြကို အကုန္ေခၚ သြားၾကၿပီ”
“ဘုရားေရ...ဘုရား ေရ...စာသင္ဖို႔ေရာ... ကေလးေတြ စာသင္ဖို႔ ေရာ...”
ထိတ္လန္႔တၾကား ကၽြန္မ ေအာ္ေမးမိ၏။
“သူတို႔မိဘေတြ အတြက္ကေတာ့ စာရဲ႕ေနာက္ မွာ ၀စ္ၥႏွစ္လံုးေပါက္ပါဖို႔က ပိုအေရးႀကီးတာကိုး မမရဲ႕။ ကၽြန္မတုိ႔ ဘာမွမတတ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥ။ ဒီအတိုင္းၾကည့္ေနရ တာ ၾကာၿပီ”
“ဟင္”တစ္လံုးေတာင္ မေျပာႏိုင္ေတာ့ဘဲ “နာ”ျခင္း မ်ားစြာျဖင့္ ကၽြန္မအသံ လံုး၀ တိတ္သြားေလ၏။ ကတုန္ ကယင္ျဖစ္လာၿပီး စာသင္ခံု ေပၚ မ်က္ႏွာေမွာက္ခ်လိုက္မိ ၏။ စာသင္ခံုေပၚမွာ ကၽြန္မ မ်က္ရည္မ်ား တအိအိႏွင့္ ႐ိႈက္ ငိုေနမိ၏။ ကၽြန္မ အငိုတိတ္ ရန္အတြက္ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ ၾကာလိမ့္မည္ ထင္ပါ၏။
ႏွင္းေ၀ၿငိမ္း
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဇြန္လ ၂၀၁၂)
No comments:
Post a Comment