Tuesday, December 11, 2012

သူလိုကိုယ္လိုလူမ်ား၏ ေတာင္ထိပ္



 “ကၽြန္ေတာ္က ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူတဲ့သူ မဟုတ္ဘူးဗ် ဘုရားသခင္လက္က လြတ္က်ေတာ္မူတဲ့သူ...”

သူႏွင့္ အတန္ငယ္ ရင္းႏွီးမွဳ ရရွိလာေသာ တစ္ေန့၊ ကိုသက္ပန္ ေျပာေသာ စကားျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ ကိုသက္ပန္ ရင္းႏွီးခဲ့သည္က မေမွ်ာ္လင့္ဖြယ္ ရုပ္ရွင္ရံုတစ္ရံုထဲတြင္ ျဖစ္သည္။ ရုပ္ရွင္ရံုထဲတြင္ ေဘးခ်င္းယွဥ္ကာ ထုိင္ေနၾကခိုက္ သူ့ကို အိပ္ေပ်ာ္ေနသည္ အထင္ႏွင့္ ကိုသက္ပန္ က လွဳပ္ႏိွဳးခဲ့၏ ။

“မ်က္လံုးေတြ ပိတ္ထားေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဂီတကို နားေထာင္ေနတာပါ”

“ဂီတကို နားေထာင္ေနတာ၊ ဟုတ္လား”

“ဟုတ္တယ္၊ ဒီကားရဲ့ေနာက္ခံဂီတမွဴးက မူရုိက္ဂ်ာေရး ေလ ရုပ္ရွင္ကေတာ့ ခပ္ညံ့ညံ့ပါပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါလည္း ၾကည့္ျပီးျပီ၊ ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့ ဂီတသံကို ခံစားေစခ်င္လို့ ရုပ္ရွင္လာၾကည့္တာ၊ ဒီ ဂီတမွဴးဟာ ေဒါက္တာ ဇီဗာရုိးရုပ္ရွင္ကားကို တာဝန္ယူခဲ့တဲ့သူပဲ"

ရုပ္ရွင္ကားျပီးသြားေသာအခါ အေအးဆုိင္တစ္ဆုိင္တြင္ အတူတူ ထုိင္ျဖစ္ၾကသည္။ ကိုသက္ပန္က

“ခင္ဗ်ား ဘာျဖစ္လို့ ဂီတသမားတစ္ေယာက္ မလုပ္တာလဲ”

“ကၽြန္ေတာ့ အေဖက သေဘာမတူလို့”

သူက ရုိးရုိးသားသားေျပာလုိက္ေသာ္လည္း ကိုသက္ပန္က ထူးဆန္းေသာ စကားတစ္ခြန္းကို ၾကားလိုက္ရသလို တအံ့တၾသၾကည့္ကာ...

“ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ နားမလည္ဘူး”

“ကၽြန္ေတာ္ အာေရဗ်ဘာသာစကားနဲ့ ေျပာလုိက္မိလို့္လား”

သူက စီးကရက္ဘူးကို ဖြင့္လုိက္၏။ သူ့ဘူးထဲတြင္ စီးကရက္ကုန္ေနေလသည္။ ကိုသက္ပန္က သူ့စီးကရက္ဘူးကို ထုိးေပးလိုက္သည္။ အတန္ငယ္ တံု့ဆုိင္းေနျပီးမွ စီးကရက္တစ္လိပ္ကို ဆြဲယူကာ ျမန္ျမန္ မီးညွိဖြာရွိဳက္လုိက္၏။

“ကၽြန္ေတာ့္ အေဖက ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္ေန့တစ္ဘူးထက္ ပိုမေသာက္ရဘူးလို့မွာထားတာဗ်၊ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ေတာ့ မဟာ စြန့္စားခန္းပဲ”

“ရဲတုိက္ထဲက ခုိးထြက္ရတာမ်ိဳး ေနမွာေပါ့၊ ဒီေန့အဖို့ခင္ဗ်ား အေဖရဲ့ ဥပေဒကို ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္ေျမာက္ ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းလဲ”

“ငါးၾကိမ္ေျမာက္ေပါ့၊ သူက အိမ္မွာ ဗီဒီယုိပဲၾကည့္၊ ရုပ္ရွင္ၾကည့္တာလည္း မၾကိဳက္ဘူး၊ ခုလို လမ္းေဘးဆုိင္ ထုိင္တာလည္း မၾကိဳက္ဘူး၊ ေနာက္ေတာ့”

သူ စကားေျပာ တံု့ေႏွးသြားသျဖင့္ ကိုသက္ပန္က စူးစုိက္ၾကည့္ကာ

“ကၽြန္ေတာ့္လို ေတြ့ကရာလူနဲ့ မိတ္ဖြဲ့တာလည္း မၾကိဳက္ဘူး မဟုတ္လား”

သူ ေျဖမည္ျပဳခုိက္ စီးကရက္သီးသြားသျဖင့္ အလ်င္အျမန္ ေခါင္းညိတ္ျပလုိက္ရေလသည္။ ေနာက္ေတာ့ ကိုသက္ပန္ကို သူ့အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပေနမိသည္။

“ကၽြန္ေတာ့္နာမည္က ဘုန္းခင္ေဇာ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖက ဦးခင္ေဇာ္တဲ့ ေရႊျပည္ေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးကုမၸဏီရဲ့ဥကၠဌေပါ့၊ ေရႊျပည္ေတာ္ ဘဏ္လုပ္ငန္းမွာလည္း သူ့ရွယ္ယာ တစ္ဝက္ေလာက္ ပါတယ္၊ အေဖက သိပ္ေတာ္ သိပ္ေလစားစရာေကာင္းတဲ့လူ၊ ကၽြန္ေတာ္က ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ သူ့ကို မီမွာမဟုတ္ဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ကို ပတ္ဝန္းက်င္က ဦးခင္ေဇာ္သားလို့ပဲ သိၾကတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္က စက္မွဳတကၠသိုလ္က အေဆာက္အအံု အင္ဂ်င္နီယာဘြဲ့ရခဲ့သူပါ၊

ဒါေပမယ့္ ခုခ်ိန္ထိ ထင္းရွဴးေသတၱာပံုးေလး တစ္ပံုးေတာင္ မလုပ္ဖူးေသးဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ အေဆာက္ အအံု ကန္ထရိုက္ေတြဆီသြားျပီး အလုပ္ေတာင္းရင္ သူတုိ့က ရယ္ေမာလႊတ္ၾကတယ္၊ ဦးခင္ေဇာ္သား ေတာ္ေတာ္ေနာက္တယ္၊ လူျပက္ လုပ္စားဖို့ ေကာင္းတယ္တဲ့၊ အဲ... အလုပ္ေတာ့ ဘယ္သူကမွ မေပးၾကဘူး။”

ကုိသက္ပန္နဲ့ခင္မင္ျပီး မၾကာမီ သူသည္ ကိုသက္ပန္ တက္ေနေသာ စႏၵရားသင္တန္းသို့လိုက္၍သြားသည္။ သူက ကိုသက္ပန္ ကို အထင္ၾကီးေနေသာ္လည္း ကိုသက္ပန္က...

“ဂီတကို ကၽြန္ေတာ္ မတက္ေျမာက္ႏုိင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို့လည္းဆိုေတာ့ ဂီတဟာ သခၤ်ာဆန္လို့ပဲ၊ အုိင္းစတုိင္းလို လူတစ္ေယာက္ ဂီတမွာ ထူးခၽြန္တာ သက္ေသပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သခၤ်ာနဲ့သခၤ်ာဆန္တာမွန္သမွ် အားလံုးကို မုန္းတီးတယ္”

သူ စႏၵရားတီးသင္တန္းတက္ေနရျခင္းမွာ သူ့ဦးေႏွာက္ၾကြက္သားမ်ား သန္မာေရးအတြက္ ေလ့က်င့္ခန္းယူေနျခင္းသာျဖစ္သည္  ဟု ဆုိသည္။ သူသည္ ကိုသက္ပန္တစ္ကုိယ္တည္း ေနထိုင္ေသာ တုိက္ခန္းသို့လည္း ေရာက္၍သြားသည္။ ထုိအခန္းမွာ ခန္းလံုးျပည့္လုမတက္ စာအုပ္ပံုမ်ားၾကားထဲမွ စားပြဲတစ္လံုးႏွင့္ ခုတင္ တစ္လံုးသာျဖစ္၍ တျခား အဆင္တန္ဆာ မရွိ။

တကၠသိုလ္ပညာ မသင္ခဲ့ဟု ဆုိေသာ္လည္း ကိုသက္ပန္စာအုပ္မ်ား၏ တစ္ဝက္ေက်ာ္ေက်ာ္မွာ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ စာအုပ္ေတြ ျဖစ္ေန၏။ အမ်ိဳးအစားကလည္း ဒႆနိက ေဗဒ၊ စိတ္ပညာ၊ ဘာသာေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ ေဘာဂေဗဒ၊ အႏုပညာ ေရးရာစသျဖင့္ စံုလင္လွသည္။ သူ့မိဘမ်ားမွာ မုိးကုတ္တြင္ ေနထုိင္သူမ်ားျဖစ္၍ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝသူမ်ားဟု သိရ၏။

“ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာေတြခ်ည္း လုပ္ခဲ့တယ္။ ကိုယ္ မလုပ္ခ်င္တာကို မလုပ္ဘဲေနခဲ့တယ္၊ ေသျခင္းတရား ဆိုတာကေတာ့ အဲဒီႏွစ္ခုရဲ့ၾကားမွာ ရွိတယ္။ ေသျခင္းတရားကို ကၽြန္ေတာ္ မျငင္းဆန္ဘူး၊ လက္လည္း မခံဘူး။”

ေသဆံုးခါနီ ခုတင္ေပၚတြင္ လဲေလ်ာင္းေနေသာ တစ္ရက္က ကိုသက္ပန္ေျပာခဲ့ေသာ စကားမ်ားျဖစ္သည္။ သူကသာ မ်က္ရည္လည္ေနေသာ္လည္း ညိဳမီ ကေတာ့ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ ရွိေနသည္။

(ညိဳမီသည္ ကိုသက္ပန္၏အေဖာ္ ေခတ္ေပၚ ပန္းခ်ီဆရာမေလးတစ္ဦး ျဖစ္သည္။)

“ခင္ဗ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ ဟီးရိုးပဲ ကိုသက္ပန္”

“ကုိဘုန္း (သူ့နာမည္ေနာက္မွ ခင္ေဇာ္ဆိုေသာ စာလံုးကို ကိုသက္ပန္သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ ထည့္သြင္းေခၚဆိုေလ့မရွိ) ခင္ဗ်ားဟာ ခင္ဗ်ားအေဖရဲ့ အရိပ္ေအာက္က ထြက္ေျပးဖို့ၾကိဳးစားရင္း ကၽြန္ေတာ့္ အရိပ္ေအာက္ကို ခုိဝင္ဖို့ၾကိဳးစားေနတာပဲ၊ အလကားလူ”

သူ့ကို ဒီတစ္ခါပဲ နာနာၾကည္းၾကည္း ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ သူက ကိုသက္ပန္အား သူ့အေဖစကားမ်ားကို ျပန္ေျပာခဲ့ဖူးသည္။

“မင္းဟာ တစ္ေန့က်ရင္ ကုမၸဏီဥကၠဌ ေနရာကို ယူရမယ္။ ဒီကုမၸဏီမွာ ငါက အစုရွယ္ယာအမ်ားဆံုး၊ ငါ့ၾသဇာကို ဘယ္သူမွ မလြန္ဆန္ႏိုင္ဘူး၊ ျပီးေတာ့ တစ္ေန့က်ရင္ ေဒါက္တာ တင္ထားေသာ္နဲ့ လက္ထပ္ရမယ္။ တစ္ေန့က်ရင္ မင္းဟာ ငါ့ အတြက္ ေျမးမိန္းကေလး တစ္ေယာက္နဲ့ ေျမးေယာကၤ်ားေလးႏွစ္ေယာက္ ေမြးေပးရမယ္။ တစ္ေန့က်ရင္...”

“ေတာ္ပါေတာ့ဗ်ာ” ကိုသက္ပန္က လက္ကာျပကာ တားရင္း ဟားတုိက္ရယ္၏။

“အဲဒီ တစ္ေန့က်ရင္ဆိုတဲ့အေဖ့ရဲ့ဇယားကြက္ထဲမွာ...”

“အဲဒါ ဇယားကြက္မဟုတ္ဘူး ကိုဘုန္း၊ ပင့္ကူအိမ္၊ ပင့္ကူအိမ္ ခင္ဗ်ားရဲ့ဦးေႏွာက္ေတြကို ေဖာက္စားမယ့္ ပင့္ကူအိမ္”

သူ ့ကို ကုိသက္ပန္ကပင္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း တစ္ခု၌ ပန္းရန္ လက္ေထာက္အလုပ္ရရန္ ကူညီခဲ့၏ ။ သူက ပင္ပန္းေသာ္လည္း ေပ်ာ္ေမြ့ေနသည္။

“ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ရွာေတြ့ျပီ ကိုသက္ပန္၊ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဦးခင္ေဇာ္သားလို့ ဘယ္သူမွ မေခၚၾကဘူး”

သို့ေသာ္ အလုပ္လုပ္ခြင့္ ၾကာရွည္မခံ။ သူ့အေဖတပည့္ေတြက ေတြ့ကာ အတင္းဆြဲထုတ္သြားၾကသည္။ အေဖက

“မင္း အရူးထ တာေတြ ရပ္တန္းက ရပ္ေတာ့” ဟုၾကိမ္းကာ စာခ်ဳပ္တစ္ခု သူ့ေရွ့ကို ထုိးေပး၏ ။

“မင္း အဲဒီစာခ်ဳပ္ေပၚမွာ လက္မွတ္ထိုးလိုက္ရံုပဲ၊ အဲဒါ သိန္းႏွစ္ေထာင္တန္ ကန္ထရိုက္လုပ္ငန္းပဲ ဘုန္းခင္ေဇာ္”

“ကၽြန္ေတာ္က ထင္းရွဴးေသတၱာတစ္လံုးျဖစ္ေအာင္ေတာင္ လုပ္မျပႏုိင္ေသးဘဲ၊ သူတို့က ဘာလို့ဒီေလာက္ၾကီးက်ယ္တဲ့ လုပ္ငန္းကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ့အပ္ေနရတာလဲ”

“တျခားအေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ မလိုဘူး။ မင္းဟာ ငါ့သားဆိုတဲ့တစ္ခ်က္တည္းနဲ့ လံုေလာက္ေနတာပဲ ဘုန္းခင္ေဇာ္”

စာခ်ဳပ္ကို ဆြဲျဖဲပစ္ကာ အေဖ့ရံုးခန္းမွ ေက်ာခုိင္းထြက္လာခဲ့သည္။ ထိုေန့မွာ ကိုသက္ပန္က သူ့ခႏၶာကိုယ္ထဲကို ေသြးသြင္းရန္ ကိစၥအား ျငင္းဆန္ကာ ေဆးရံုက ဆင္း၍ သူ့အခန္းျပန္ေရာက္ေသာ ေန့ပင္ျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ တစ္လခန့္က ႏွာေခါင္းထဲမွ ေသြးလွ်ံကာ ကိုသက္ပန္ ရုတ္တရက္ မူးလဲခဲ့သည္။ ေဆးရံုေရာက္မွ ေသြးကင္ဆာေရာဂါမွန္း သိခဲ့ရ၏။

“ကၽြန္ေတာ့္ ကိုယ္ထဲကို ဘယ္သူ့ေသြးမွ တစ္စက္ကေလးေတာင္ အသြင္းမခံႏုိင္ဘူး ကိုဘုန္း၊ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္ အစစ္အျဖစ္ ေနထုိင္ခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အစစ္အျဖစ္နဲ့ပဲ ေသဆံုးခ်င္တယ္”

ညိဳမီက သူတုိ့ႏွစ္ေယာက္ကို လွည့္မၾကည့္ဘဲ သူ နားမလည္ေသာ ပန္းခ်ီကားေတြကို ေရးေနသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ သူႏွင့္ ညိဳမီ ႏွစ္ေယာက္တည္း အျပင္ထြက္ကာ ညစာစားၾက၏ ။ ညိဳမီကို ရုပ္ရွင္တစ္ကား လိုက္ျပရန္ပင္ ကိုသက္ပန္က အတင္းတုိက္တြန္းသျဖင့္ သူ လုိက္ျပခဲ့ရသည္။

တစ္ေန့ညိဳမီ မရွိခုိက္ ကုိသက္ပန္က ေျပာသည္။

“ကၽြန္ေတာ္ မေသခင္ ခင္ဗ်ား လက္ထပ္ေစခ်င္တယ္”

“ေဒါက္တာ တင္ထားေသာ္နဲ့လား”

“မဟုတ္ဘူး ညိဳမီနဲ့”

ႏွစ္ေယာက္သားၾကားမွာ အတန္ၾကာ တိတ္ဆိတ္သြားသည္။ ကုိသက္ပန္က

“ကၽြန္ေတာ္ ညိဳမီ့ပန္းခ်ီကားေတြကို နားလည္ခဲ့တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ညိဳမီကို နားမလည္ခဲ့ဘူး”

သူက...

“ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ညိဳမီ ကို နားလည္တယ္၊ ညိဳမီ့ပန္းခ်ီကားေတြကို နားမလည္ဘူး”

သူ  အခန္းထဲက ထြက္လာခဲ့သည္။ မလွမ္းမကမ္းမွ ပန္းျခံထဲတြင္ သြားထုိင္ေနခဲ့သည္။ သူ့ေဘး ေျမေပၚတြင္ ထိုင္ငိုက္ေမွး ေနေသာ ခုိစာေရာင္းသည့္ အဘြားၾကီးကို သနားသျဖင့္ သူ ခုိစာဝယ္ေကၽြးခဲ့သည္။ သို့ေသာ္ ခုိတစ္ေကာင္တေလမွ မလာ။

“ခုိေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္တာလဲ”

“ဒီေနရာကို ခိုစာမေကၽြးရတဲ့နယ္ေျမအျဖစ္ သတ္မွတ္လိုက္တယ္ေလ ခုိစာေကၽြးတဲ့လူေတြ မလာၾကေတာ့ ခုိေတြလည္း မလာေတာ့ဘူးေပါ့...”

ခုိမ်ားကား တျခားကို ေရႊ့သြားၾကဟန္ တူသည္။ တျခားကို မေရႊ့ႏိုင္ေသာ ခုိစာေရာင္းသူ အဘြားအိုသာ ဤေနရာတြင္ က်န္ရစ္ခဲ့၏ ။ ပန္းျခံထဲက ခံုတြင္ သူ ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ ထုိင္ေနမိသည္ မသိ။ တစ္ေန့တြင္ ပန္းျခံထဲကို ညိဳမီေရာက္လာကာ ခံုေပၚ သူ့ေဘးတြင္ ဝင္ထုိင္ရင္း တည္ျငိမ္စြာ ေျပာေလသည္။

ကိုသက္ပန္ ဆံုးျပီ။

သစၥာနီ
(သရဖူ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ - ၁၈၊ ၁၉၉၆ )

No comments:

Post a Comment