Saturday, April 28, 2012

ခ်စ္သူေတြသာဖတ္ဖို႔ အလြမ္းေျပ


လွည္းတန္းလမ္းမွတ္တိုင္ကေန လမ္းေလွ်ာက္လာေတာ့ ညေနေစာင္းၿပီ။ မီးပိြဳင့္နားက ႀတိဂံပုံ ၾကက္လွ်ာစြန္း ေဘးနားစပ္က သံ ပန္းေကြးခုံးခုံးေလးေတြမွာ ထိုင္ေနသူတခ်ိ႔တေလကိုေတာင္ ေတြ႔ေနရသည္၊ မီးပြိဳင့္နားက လွည္းတန္းရဲစခန္းကို ေက်ာ္လာစမွာပင္ ျပည္လမ္းကို ျဖတ္ျပီးေသာအခါ ပလက္ေဖာင္း အတိုင္းေျမာက္ဘက္သို႔ ဆက္ေလွ်ာက္သည္၊ ညာဘက္လွမ္းၾကည့္ေတာ့ ရာမညေဆာင္ကို ျမင္ေနရသည္၊ ရာမညေဆာင္ မ်က္ႏွာစာရွိ ဝင္းတံခါးနားသို႔ေရာက္ေတာ့ သံႀကိဳးျဖင့္ဆိုင္းၿပီး ခပ္ဟဟဖြင့္ထားေသာ တံခါးမွ ေက်ာင္းဝင္းထဲသို႔ လွမ္းဝင္လိုက္သည္။

ေက်ာင္းပရဝဏ္ထဲသို႔ ေနာက္ေျခတစ္လွမ္းလွမ္းၿပီးခ်ိန္တြင္ ကိုယ္ခႏၾၶြာတစ္ခုလုံးက ေက်ာင္းဧရိယာထဲသို႔ ေရာက္သြားသည္၊ အဲဒီလိုအေျခအေနႏွင့္ ခံစားမႈမ်ိဳးျဖစ္ေသာ အခ်ိန္တြင္ အဆိုေက်ာ္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦး ဆိုခဲ့ဖူးေသာ “ခ်စ္သူနယ္ေျမ” သီခ်င္းစာသားထဲ  မွာ ခဏတစ္ျဖဳတ္ေလာက္ေတာ့ လိုက္ေလွ်ာက္ျဖစ္တတ္ေသးသည္။
   
“ခ်စ္သူရင္ခြင္သည္သာ ၿငိမ္းခ်မ္းနယ္ေျမ xxx သစၥာတရားထြန္းကားရာ xxx ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာေနေျမ xxx ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ ေသာနယ္ေျမ xxx

   
ဟုတ္သည္ပဲေလ ခ်စ္သူ ခင္သူ ျမတ္ႏိုးသူ ေလးစားတန္ဖိုးထားရသူေတြႏွင့္ စိတ္ေအးသက္သာ အတူတကြ ေနထိုင္ရာေသာ အရပ္ေဒသ နယ္ေျမေနရာကို ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ လြတ္ေျမာက္ေအးခ်မ္းေသာေနရာဟု မသတ္မွတ္လွ်င္ ဘယ္ေနရာကိုမ်ား ခ်စ္သူနယ္ ေျမဟု သတ္မွတ္ရမွာလဲ ဟုလည္း အေတြးဝင္တတ္ေသးသည္။

ညေန ငါးနာရီေက်ာ္ျပီျဖစ္၍ ရာမညေဆာင္တံခါးက ပိတ္ထားသည္။ ဒီအခ်ိန္ဆိုလွ်င္ ဆရာ ဆရာမေတြလည္းအေဆာင္မွာမရွိေတာ့ အေဆာင္ေစာင့္ပဲရွိမည္၊ ရာမညေဆာင္ေရွ႔ဘက္လမ္းမွ ေျမာက္ဘက္ဆက္ေလွ်ာက္လာသည္ အေဆာင္ေထာင့္ေကြ႔နားတြင္ ဦးခ်စ္လက္ ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲဘက္သို႔ ဝင္ေသာေျမလမ္းကေလးေတြ႔သည္၊ သစ္ပင္ေတြအုပ္ဆိုင္းေနေသာ ေနရာဘက္ကိုလွမ္းၾကည့္သည္၊ ခပ္လွမ္းလွမ္း တြင္ ဦးခ်စ္ဆိုင္ တစ္စြန္းတစ္စကို လွမ္းျမင္ေနရသည္၊ သီခ်င္းသံသဲ့သဲ့ေလးသာၾကားရသည္။

ဒါေတာင္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ျဖစ္ျပီး နားအေတာ္ပါး မွ ၾကားရမည့္အသံျဖစ္သည္၊ ဆိုင္ဘက္ဝင္ၿပီး အသိမိတ္ေဆြေတြ ရွိမလား ၾကည့္ခ်င္စိတ္သည္ ငါသြားေတြ႔မယ့္သူက ဒီအခ်ိန္ဆိုရင္အေဆာင္ မွာပဲရွိမွာပါဟု အေတြးဝင္သျဖင့္ကြန္ကရစ္ေထာင့္ခ်ိဴးလမ္းကို ျဖတ္ထားေသာ ေျမသားျဖတ္လမ္းမွ
ေတာင္ငူေဆာင္ေထာင့္ဘက္ ေတာင္ပိ ႏၷဲပင္ ေအာက္သို႔ ေလွ်ာက္လာသည္။

ဘယ္ဘက္ျခမ္းကိုလွမ္းၾကည့္ေတာ့ ညဘက္မွဖြင့္ေသာ စားေသာက္ဆိုင္ တန္းမွာ လူတခ်ိဳ႔ထိုင္ေနၾက တာကိုျမင္ရသည္၊ ေန႔ခင္းဘက္မွာ ဖြင့္ေသာ ေတာင္ငူစားေသာက္ဆိုင္တန္းက အရွည္ႀကီးလက္ဘက္ရည္ဆိုင္မွာေတာင္မွ ဘယ္သူမွ မေတြ႔ ရေတာ့၊ဘြဲ႔ႀကိဳတန္းေတြအားလုံး စာေမးပြဲၿပီး၍ ေက်ာင္းပိတ္ထားေသာအခ်ိန္၊ တကၠသိုလ္စာေပးစာယူ သင္တန္းေတြ အနီးကပ္တက္ၿပီး စာ ေမးပြဲေျဖၿပီးခ်ိန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အရွည္ႀကီးဆိုင္မွာ ထိုင္ေနသူေတြမရွိၾကတာျဖစ္မယ္။

ပုံမွန္ေက်ာင္းဖြင့္ရက္ေတြဆိုလွ်င္ ေျခာက္နာရီေလာက္ အထိ ထိုင္ေနၾကသူေတြရွိတတ္သည္၊ ညဆိုင္ေတြ၏ စားပြဲမ်ားၾကားတြင္ အရွည္ႀကီးဆိုင္က စားပြဲတခ်ိဳ႔ေတြ႔ရတတ္သည္။ ထိုင္လက္စႏွင့္ဆက္ ထိုင္ေနသျဖင့္ အရွည္ႀကီးဆိုင္က ကိုတင္ေအာင္တို႔ ညီအစ္ကိုေတြကလည္း တျခား သိမ္းစရာရွိတာေတြ သိမ္းဆည္းရင္း ေစာင့္ေပးတတ္သည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ေျပာလက္စ၊ ေဆြးေႏြးလက္စ စကားကိုျဖတ္မရႏိုင္ သူေတြက ဦးခ်စ္ဆိုင္ဘက္သို႔ကူးသြားၾကသည္၊ ဦးခ်စ္ဆိုင္မွာ ည ဆယ္နာရီခြဲေလာက္အထိ ထိုင္၍ ရသည္ေလ။
  
ေတာင္ငူေဆာင္ေရွ႔ ကြန္ကရစ္လမ္းအတိုင္း ဝင္းတံခါးေပါက္မွ ထြက္၍ ညာဘက္ေကြ႔သည္၊ ဒဂုံေဆာင္မ်က္ႏွာစာကို လွမ္းျမင္ ေနရသည္၊ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္မို႔ ေအာ္သံ၊ ေခၚသံ၊ ဂီတာတီးသံ၊ သီခ်င္းဆိုသံေတြ မၾကားရ၊ ဆက္ေလွ်ာက္လာသည္၊ ျမန္မာစာပါေမာကၡေန ေသာအိမ္ေရွ႔သို႔ေရာက္လာသည္၊ ေနေရာင္သည္ အင္အားခ်ည့္နဲ႔စြာ ရွိသည္။ အလင္းေရာင္က ပီပီသသရွိေသးသည္။

ေဆာင္းရာသီအစ ပိုင္း ညေနေစာင္းေတြမွာ ေမွာင္ခ်ိန္ေစာတတ္ေသာ္လည္း အခုမွ ငါးနာရီခြဲေက်ာ္ခါစမို႔ မေမွာင္တတ္ေသး၊ အဓိပတိလမ္းေပၚျဖတ္တက္သည္၊ လမ္းကိုတည္႔တည္႔ျဖတ္ကူးၿပီး ျမက္ခင္းေသးေသး ႏွစ္ဖက္ၾကားက ကြန္ကရစ္ျပားေတြ ခင္းထားေသာလမ္း အတိုင္း ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ခန္းမဘက္ သို႔မ်က္ႏွာမူၿပီး ေလွ်ာက္လာသည္၊ ေရတမာပင္အကိုင္းေတြ၊ အရြက္ေတြက လူသြားလမ္းေပၚသို႔ အုပ္မိုးထားသည္၊ ညာဘက္ျခမ္းမွာ သံတိုင္ ေတြက ဝင္းခတ္ထားေသာ အေဆာင္ေတြကိုျမင္ရသည္။

ဟိုတုန္းက ေက်ာင္းသားႀကီးေတြကေတာ့ ဒီအေဆာင္ေတြရွိေသာ ဝင္းႀကီးကို ဗဟို ေဆာင္ဟုေခၚခဲ့ၾကသည္၊ အင္းဝ၊ စစ္ကိုင္း၊ ပင္းယ၊ ပဲခူး၊ သထုံေဆင္ေတြရွိေသာ ဝင္းႀကီးျဖစ္သည္၊ အင္းဝေဆာင္ေရွ႔မွ ေက်ာင္းဝင္းထဲသြား လို႔ရသည္၊ အင္းယားလမ္းဘက္သို႔ ထြက္၍ရသည္၊ ပင္းယေဆာင္ေရွ႔မွ ဝင္းတံခါးကိုေက်ာ္လွ်င္ အဓိပတိလမ္းေပၚ ေရာက္သည္၊ သထုံေဆာင္ ေရွ႔ ဝင္းတံခါးေပါက္မွ ထြက္လွ်င္ညာဘက္တြင္ ရွိေသာတကၠသိုလ္ အားကစားရုံကို လြန္ဘာၿပီးေသာအခါ တကၠသိုလ္ရိပ္သာလမ္းမႀကီး ဆီသို႔ ေရာက္သည္။

ေက်ာင္းသားအေဆာင္ ေတြစုေနေသာေနရာလည္း ျဖစ္သည္၊ ေက်ာင္းသူေတြေနေသာ အင္းယားေဆာင္၊ ရတနာေဆာင္ေတြ ဘက္သို႔သြားခ်င္လွ်င္ အင္းဝေဆာင္ေရွ႔မွထြက္သြားပါက နီးနီးေလး၊ စစ္ႀကိဳေခတ္၊ စစ္ၿပီးေခတ္မွသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္အထိ ဗဟုိေဆာင္မွ ေက်ာင္းသားအေတာ္ မ်ားမ်ားသည္ အင္းယား၊ ရတနာ၊ သီရိ ၿပီးေတာ့ မာလာေဆာင္ေတြဆီသို႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ေတာင္ပံတပ္ကာ တဖ်ပ္ ဖ်ပ္ပ်ံသန္းရင္း ေဝဒနာေတးမ်ိဳးစုံကို တြန္က်ဴးသီေၾကြးခဲ့ၾကသည္၊ အဆင္ေျပသူေတြရွိသည္၊ ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာဘဝရသြားသူ ေတြရွိသည္၊ ခါးခါးသီးသီး ျငင္းထုတ္ခံရသူတခ်ိဳ႔ရွိသည္၊ အဆင္ေျပၿပီးမွ မ်က္ရည္ႏွင့္ လမ္းခြဲရသူေတြရွိသည္၊ ဘဝေဖာ္အျဖစ္ လက္တြဲခဲ့သူေတြရွိသည္။

ခ်စ္ရက္ရွည္ရွည္အင္းယားေျမ ဆိုသည္မွာလည္း တကၠသိုလ္ ဘဝထဲက ဘဝတစ္ခုျဖစ္သည္။  တကၠသိုလ္ေက်ာင္းက ေငြလမင္းသည္လည္း တကၠသိုလ္ထဲက ဘဝတစ္ခုျဖစ္သည္၊ ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္က လရိပ္ျပာသည္လည္း တကၠသိုလ္ထဲက ဘဝတစ္ခုျဖစ္သည္၊ ကိုင္ဇာ၏ မွတ္မိေသးရဲ႔ လားအခ်စ္ရယ္၊ ေက်ာင္းဖြင္႔ရင္ တကၠသိုလ္ေျမ ေနဝင္မွာစိုးတယ္တို႔ သည္လည္း တကၠသိုလ္ထဲက ဘဝမ်ားျဖစ္သည္၊ ဖိုးခ်ိဳ၏ အေဆာင္သရဲ ဗစ္တာခင္ညိဳ၏ သီခ်င္းတို႔သည္လည္း တကၠသိုလ္ထဲက ဘဝတစ္ခုစီျဖစ္သည္။

ၿပီးေတာ့ တကၠသိုလ္တို႔ေက်ာင္းတစ္ေနရာ ရုတ္တရက္ ေခါင္း ထဲေပၚလာေသာ သီခ်င္းေတြသာျဖစ္ၿပီး အမ်ားႀကီးက်န္ေနေသးသည္။ တကၠသိုလ္ရွိလွ်င္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ ရွိမည္၊ ေက်ာင္းသားရွိလွ်င္ တကၠသိုလ္ဘဝခံစားမႈေတြ ရွိမည္၊ အသင္းအပင္းအဖြဲ႔အစည္းေတြ ရွိမည္၊ အခ်စ္ေတြ အလြမ္းေတြရွိမည္၊ စုစည္းညီညြတ္ေသာ လႈပ္ရွားမႈေတြရွိမည္၊ ေအာင္ျမင္မႈေတြရွိမည္၊ ရႈံးနိမ့္မႈေတြရွိမည္၊ စာေမးပြဲေအာင္ရႈံးသာမဟုတ္ ဘဝတိုက္ပြဲအေအာင္ အရႈံးေတြလည္းရွိမည္၊ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို တကၠသိုလ္ဘဝကတည္းက ပ်ိဳးေထာင္ယူခဲ့ၾကၿပီး နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ ေအာင္ျမင္ေနၾကေသာ တကၠသိုလ္ထြက္ပညာရွင္ေတြ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ကမBာေပၚမွာအမ်ားႀကီး။

ယေန႔ေခတ္မွာ ထင္ရွားႀကီးက်ယ္ေသာ ပညာရွင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားသည္၊ တကၠသိုလ္ထြက္မ်ားသာျဖစ္သည္၊ ေလာကကို၊ ေခတ္ကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ဖို႔ ဇြဲသတၱိရွိသူမ်ား လည္းျဖစ္ သည္။ ေအာင္ပြဲဆက္ဆက္ခံဦးမည့္ တကၠသိုလ္၊ ေငြလမင္းေတြ၊ လရိပ္ျပာေတြရွိေသာ တကၠသိုလ္၏ တံခြန္ကုကၠားအလံေတာ္မ်ားသည္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ ရွိေနသေရြ႔ တလူလူလြင့္ေနဦးမည္။
   
“တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္၊ တစ္ၿမိဳ႔စီတစ္နယ္စီ၊ ေနၾကေသာလည္းကြယ္၊ အလွရႊန္းစုိ သာေမာရာ၊ ျမကြၽန္းညိဳကဗ်ာေတာမွာ ခဏကြန္းခိုလာေသာအခါ၊ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းျဖစ္သြားၾကတာေတြ၊ ဒါေတြတကယ္ေတာ့ မဆန္းေပ”
   
ခ်ဳိျပဳံးမဆန္းတာက ဟုတ္သည္၊ ခ်စ္သူျဖစ္သြားၾကတာလည္း မဆန္း၊ ဆန္းတာကေတာ့ တစ္နယ္စီမွလာၾကသူေတြက တကၠသိုလ္ အလံေအာက္မွာ စုစည္းညီညြတ္၊ ခ်စ္ခင္တြယ္တာစြာ သံေယာဇဥ္ေတြျဖစ္ၿပီး သူတို႔အေလးထားေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေကာင္းက်ိဳးအတြက္ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကျခင္းပဲ ျဖစ္သည္။ ဒါကိုပင္လွ်င္ “အဆန္းမဟုတ္ပါဘူးကြာ၊ ဒါေတြက ကမBာ႔တကၠသိုလ္ႀကီးေတြမွာလည္း ရွိေနျဖစ္ေနခဲ့ ၾကတာပဲ” ဟုဆိုသူရွိလွ်င္ အထြန္႔မတက္ေတာ့ပါ၊ ကမBာ႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီး၏ သားသမီးေတြဆိုတာကလည္း ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္စနစ္ ဘယ္တိုင္းျပည္မွာမဆို ေက်ာင္းသားပဲျဖစ္ေနခဲ့၊ ျဖစ္ဆဲသာမက အနာဂတ္မွာလည္း ျဖစ္ေနဦးမည္ ယုံသည္။
   
ကြၽန္ေတာ့ေျခလွမ္းေတြက ဗဟုိေဆာင္ဝင္းဝ၊ ပင္းယေဆာင္ေရွ႔ တည့္တည့္က ဝင္းတံခါးဘက္သို႔ ေကြ႔ဝင္သည္၊ ကတၱရာလမ္းက ေလးအတိုင္းခပ္ေျပေျပ အျမင့္ဘက္သို႔ ေလွ်ာက္လာသည္၊ ပင္းယေဆာင္ဆင္ဝင္ေရွ႔နားေလးတြင္ စစ္ကိုင္းေဆာင္ဘက္သြားေသာ လမ္းဆုံ သည္၊ ညာဘက္လမ္းျဖစ္ေသာ ပဲခူးေဆာင္ဘက္သြားေသာ လမ္းအတိုင္းေလွ်ာက္လာသည္။  အဓိပတိလမ္းႏွင့္ အေဆာင္မ်ားၾကား လမ္း ေဘးဝဲယာတြင္ မိုးပိေတာက္ပင္ ႀကီးေတြရွိသည္။

ပင္းယေဆာင္

သေျပပင္ႀကီးေတြ ကံ့ေကာ္ပင္ေတြႏွင့္ ဘာပင္မွန္း အမိ်ဳးအမည္မသိေသာ အပင္ႀကီးေတြက  အုပ္အုပ္ဆိုင္းဆိုင္း၊ စိမ္းစိမ္းစိုစို ရွိသည္။ လမ္းကေလးအတိုင္း ေလွ်ာက္လာသည္၊ အေဆာင္ေရွ႔ကပ္လ်က္တါင္ ပု႑ရိတ္ပင္တန္းေလးကို ေတြ႔ရသည္၊ ျဖတ္လာၿပီး အေဆာင္ဆင္ဝင္ေရွ႔ဘက္နားက ကံ့ေကာ္ပင္ေလးႏွစ္ပင္ကို လွမ္းၾကည့္မိသည္။

မႏွစ္တုန္းကကြၽန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း  ေတြ ဂုဏ္ထူးတန္းေက်ာင္းသားဘဝျဖင့္ ဒီပဲခူးေဆာင္မဗာေနၾကတုန္းကတည္းက ကြၽန္ေတာ္ခဏခဏေရာက္သည္၊ ညအိပ္ျဖစ္သည့္ရက္ေတြ ကအေတာ္မ်ားသည္။ တတိယႏွစ္ႏွင့္ ေနာက္ဆုံးႏွစ္(စတုတၳႏွစ္) ေက်ာင္းသားေတြ စာေမးပြဲၿပီး၍ နယ္ျပန္သြားၾကခ်ိန္တြင္ အခုလိုပဲ တိတ္ဆိတ္ ေျခာက္ကပ္ၿငိမ္သက္လ်က္ရွိေသာ အေဆာင္ႀကီးတြင္ ဂုဏ္ထူးတန္းေက်ာင္းေတြပဲ တစ္ေယာက္တစ္ခန္းက်စီျဖင့္ အေပၚဆုံးထပ္တြင္ရွိသည္။ ကြၽန္ေတာ္လာၿပီး စာက်က္တာကနည္းနည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ၿပီးစိတ္ဝင္စားရာ အေၾကာင္းေတြ ေျပာျဖစ္တာကမ်ားသည္။


ဦးခ်စ္ဆိုင္

ကံ့ေကာ္ပင္ကို ေမာ့္ၾကည့္မိရင္း မႏွစ္တုန္းက ကံ့ေကာ္ေတြပြင့္ခ်ိန္မွာ ကံ့ေကာ္ပန္းတက္ခူးၿပီး သူႀကိဳက္ေနေသာ ေကာင္မေလးကို သြားေပးေတာ့ ကြၽန္မ ပန္းမပန္တတ္ပါဘူးရွင့္ဟု အေျပာခံရေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို သတိရသည္၊ သူကဂုဏ္ထူးတန္းကို ရိုးရိုးေအာင္ သျဖင့္ မဟာဝိဇၨာ ဆက္တက္ခြင့္မရလိုက္ေသာသူငယ္ခ်င္း။ သူက ေက်ာင္းလခေၾကြးက်န္သျဖင့္ ေအာင္စာရင္းကပ္ေတာ့ သူ႔နာမည္ပါမလာ၊ ေက်ာင္းလခေၾကြးက်န္သြားသြင္းၿပီးေျပစာျဖင့္ စာေမးပြဲ ဌာနသို႔သြားျပ၊ စာေမးပြဲဌနက ခ်ိန္းလိုက္သည့္ေန႔တြင္ သူ ေအာင္မေအာင္သိခ်င္ ေသာေၾကာင့္ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ခန္းမ အေပၚထပ္က စာေမးပြဲဌာနသို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း လိုက္သြားၾကသည္။

အေပၚထပ္စာေမးပြဲဌနက သူ႔နာ မည္ေမးၿပီးတဲ့ေနာက္ ေျမညီထပ္ရွိ ရုံးခန္းသို႔ ညႊန္းသည္၊ ရုံးခန္းဝေရာက္ေတာ့ အသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္ေက်ာ္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦး ထြက္လာ သည္၊ သူငယ္ခ်င္းနာမည္ကိုေမးသည္၊ နာမည္ကိုေျပာလိုက္ေတာ့ သူ႔လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားေသာ ေျပစာျဖတ္ပိုင္းေလးကို ၾကည့္သည္၊ အသံ တိုးတိုးျဖင့္ ေျပာသည္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ နားစြင့္ေနၾကသည္။
   
“သားက ဂုဏ္ထူးတန္းကို ရုိးရုိးပဲေအင္တယ္။ ေအာ္ဒင္နရီပတ္စ္(ordinary pass) ေပါ့ကြယ္။ အတန္းကေတာ့ ဆက္တက္ခြင့္ မရွိေတာ့ဘူး။ စိတ္ပ်က္မသြးနဲ႔သား၊ သားရထားတဲ့ ဘီေအဘြဲ႔ေလးေတာ့ ျပဳတ္မသြားပါဘူးကြယ့္”
   
အမ်ိဳးသမီးႀကီးက ညင္းသာႏူးညံ့စြာေျပာရင္း အားေပးအျပဳံးျပဳံးျပသည္။ ၿပီးေတာ့ေျပစာျဖတ္ပိုင္းေလးကို သူငယ္ခ်င္းလက္ထဲထည့္ သည္၊ သူငယ္ခ်င္းက ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘက္ လွည့္လိုက္ေတာ့ သူ႔မ်က္ႏွာမေကာင္း၊ သူငယ္ခ်င္းေတြထဲမွာ စာေမးပြဲက်ၿပီး ေက်ာင္း ထြက္ရေသာ သူငယ္ခ်င္းရွိေနလွ်င္ က်န္သူေတြလည္း စိတ္မခ်မ္းေျမ့စြာ ခံစားရသည္၊ အဲဒီဘြဲ႔လြန္တန္းေတြမွာ မဟာဝိဇၨာတန္းေတြကမွ တစ္ႏွစ္က်လို႔ရေသးသည္၊ ဂုဏ္ထူးတန္းမွာ က်ခြင့္မရွိ တတိယအဆင့္ (Third class) ျဖင့္ေအာင္လွ်င္ေတာ့ ဂုဏ္ထူးတန္းကို ထပ္တက္ ၿပီးစာေမးပြဲေျဖခြင့္ရွိသည္၊ ပထမဆင့္ (First class)ႏွင့္ ဒုတိယဆင့္ (Second class) ျဖင့္ေအာင္လွ်င္ေတာ့ မဟာတန္းသို႔ ဆက္တက္ ခြင့္ရသည္။ ဘြဲ႔လြန္တန္းမွာ ေပခ်င္ေတခ်င္လွ်င္ မဟာတန္း၌ တစ္ႏွစ္ေပလို႔ရသည္။ ႏွစ္ႏွစ္က်လွ်င္ေတာ့ အရင္ရခဲ့ၿပီးသား ဘြဲ႔ကေလးပိုက္ ၿပီးေက်ာင္းမွထြက္ေပေတာ့။
   
ပဲခူးေဆာင္ ဆင္ဝင္ေအာက္မွ ဘာဂ်ာတံခါးေစ့ထားေသာေနရာသို႔ ေရာက္ေသာအခါ တံခါးတြန္းၿပီးေဘးသို႔ကပ္သည္၊ လူက အတြင္းသို႔ဝင္လိုက္ၿပီးေနာက္ တံခါးကို ျပန္ဆြဲ၍ ေစ့ထားလိုက္သည္။ အေဆာင္ေစာင့္ကုလားအဘိုးႀကီးက လွမ္းၾကည့္ၿပီး သူထိုင္ေနေသာ ထိုင္ခုံမွ ျပဳံးျပသျဖင့္ ျပန္ျပဳံးျပၿပီး ဆက္ေလွ်ာက္လာသည္။

အင္းယားေဆာင္

ရတနာေဆာင္

အေဆာင္မွာ ေက်ာင္းသားနည္းနည္းေလးပဲရွိေသာေၾကာင့္ တံခါးကို ဖြင့္မထား။ ေသာ့ခတ္ထားတာလည္းမဟုတ္၊ ဝင္ေနထြက္ေနက်လူေတြက သိသည္။ ေန႔ခင္းဘက္မွာ အဲဒီလိုေစ့ထားၿပီးညကိုးနာရီေက်ာ္မွတံခါးကို ေသာ့ခတ္သည္။ ေနာက္က်ျပန္လာေသာ ေက်ာင္းသားေတြကို အေစာင့္က ျမင္လွ်င္ ေသာ့လာဖြင့္ေပးသည္။ သူမျမင္လွ်င္ လွမ္းသာေခၚလိုက္  တံခါးေသာ့ဖြင့္ၿပီး တံခါးကို ဆြဲဖြင့္ေပးတတ္သည္။
   
အေဆာင္အလယ္ဘက္ေလွကားမွ မတက္ဘဲ ေအက္ထပ္ဧည့္ခန္းေဘးမွ ျဖတ္ေလွ်ာက္လာသည္၊ တစ္ေဆာင္လုံး တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္ သက္လ်က္၊ ေဘးေလွကားမွ အေပၚသို႔တက္သည္။ အေပၚထပ္တစ္ထပ္လုံးမွ အခန္းတံခါးေတြ ေသာ့ပိတ္ထားတာ ေတြ႔ရသည္။ အေပၚဆုံး ထပ္သို႔ ဆက္တက္သည္၊ ေလွကားထစ္အတိုင္း တစ္ထစ္ခ်င္းတက္လာခ်ိန္တြင္ ဂီတာသံကို ပို၍ပီပီသသ ၾကားရသည္၊ ေလွကားထိပ္မွ အေပၚ ဆုံးထပ္သို႔ ေျခခ်မိခ်ိန္တြင္ သီခ်င္းသံကိုပါ သဲသဲကြဲကြဲၾကားလာရသည္။ အားရပါးရ ေအာ္ဟစ္ဆိုေနေသာ အသံမဟုတ္။ ရင္ထဲမွခံစားမႈကို ဂီတသံႏွင့္ေပါင္းစပ္ၿပီး ၿငိမ့္ၿငိမ့္ကေလးညည္းေနေသာ သီခ်င္းသံျဖစ္သည္၊ လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြး တမ္းတမ္းတတရင္မွလာေသာ အသံလည္း ျဖစ္သည္။
   
“ပင္ယံကံ့ေကာ္ေတြ ပြင့္ျပန္ၿပီေလ xxx ေနႏိုင္ရက္သူေရ ေမႊးပါေစ၊ ဂ်ပ္ဆင္ေဘးက အတိတ္ပုံျပင္ေတြ၊ ျပန္လည္ေရးသားဖို႔ ေမွ်ာ္ေနတယ္ေလ xxx ကံ့ေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ေရ၊ ကံ့ေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ေရ၊ ေပွ်ာ္ရြင္ျခင္း ဝမ္းနည္းျခင္းေတြ အတူတူတြဲလို႔ ရွိတဲ့ေျမ၊ ကံ့ေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ ေရ၊ ကံ့ေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ေရ xxx

သီခ်င္းသံေၾကာင့္ ေျခလွမ္းကို ခဏရပ္ၿပီး နားေထာင္ ေနလိုက္ေသးသည္။ ကြၽန္ေတာ္လာသည့္ အခန္းက ဒႆနိကေဗဒ ဂုဏ္ထူးတန္းတက္ ေနေသာ ကိုျမင့္ခ်ိဳ၏အခန္း၊ ေလွကားထိပ္မွ ေကြ႔ၿပီး ဘယ္ဘက္ေလွ်ာက္လွ်င္ ပထမဆုံးေတြ႔ရမည့္အခန္း ျဖစ္သည္။ အေပၚဆုံးထပ္မွာေတာ့ တံခါးဖြင့္ထားေသာ အခန္းအခ်ိဳ႔ကို ေတြ႔ရသည္။ ဘြဲ႔လြန္တန္းေက်ာင္းသားေတြကို အေဆာင္ေနခြင့္ေပး ထားသည္ကေတာ့ ဂုဏ္ထူးတန္းတစ္တန္းတည္းသာ ျဖစ္သည္။

မဟာတန္းဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းအေဆာင္မွာေနခြင့္မရွိ အျပင္ေဆာင္မွာ ငွားေနခ်င္ လွ်င္ေန၊ သို႔မဟုတ္ ရန္ကုန္မွာရွိေသာ ေဆြမ်ိဳးေတြအိမ္မွာ ေနၿပီး ေက်ာင္းတက္ခ်င္လွ်င္တက္၊ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဴပ္ေရးအဖြဲ႔က မဟာတန္းေက်ာင္း သူေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ေနရာစီစဥ္မေပးႏိုင္၊ ကိုယ့္အစီအစဥ္ႏွင့္ကိုယ္ မဟာတန္းတက္ၾကရသည္၊ သူတို႔မွာ အေၾကာင္းျပခ်က္ရွိႏိုင္သည္၊

စီးပြားေရးတကၠသိုလ္

   ေလွကားထိပ္မွာ ရပ္ၿပီးသီခ်င္းကို နားစြင့္ရင္း အျပင္ဘက္ကိုလွမ္းၾကည့္မိေတာ့ အလင္းေရာင္က ေဖ်ာ့ေတာ့ေတာ့။ ပတ္ဝန္းက်င္ တစ္ခုလုံးက တိတ္ဆိတ္စြာ၊ ကားလမ္းႏွင့္ နည္းနည္းလွမ္းသျဖင့္ ကားသံကိုမၾကားရ။ အနီးဆုံးျဖစ္ေသာ အဓိပတိလမ္းေပၚမွာ ျဖတ္ေမာင္းတတ္ ေသာ ကိုယ္ပိုင္လူစီးကား၏ စက္သံက မက်ယ္တတ္သျဖင့္ အေဆာင္ေပၚမွာ အသံတို႔၏ အေႏွာက္အယွက္က ကင္းေနသည္။ ၾကားေနရေသာ သီခ်င္းညည္းသံ ခပ္တိုးတိုးေလးတစ္ခုပဲ ရွိသည္။ ရင္ထဲမွာ တင္းက်ပ္စြာ ရွိႏွင့္ခဲ့ေသာ ေဝဒနာကို ဖြင့္အန္ထုတ္ေနသလိုမ်ိဳး၊ ပ်ိဳ႔တက္လာေသာ ခံစားမႈ။
  
“ေႏြရက္ေတြ၊ ေရွာင္ဖယ္ေျပးဖုိ႔ရာလည္း၊ ေျမရယ္မရွိခဲ့ေလေတာ့၊ ခံလိုက္ဦးေပါ့မိုက္သူေရ xxx ပင္ယံပန္းတို႔ လန္းရာေျမ၊ ပူပုံႏြမ္း တို႔ျဖင့္၊ စိတ္မွာထင္ေန xxx ပုဂံလမ္းမွာ အတူတူေလွ်ာက္မိလို႔ဦးကြယ့္ ကံ့ေကာ္ရယ္ xxx ဒဏ္ရာေဟာင္းက အလြမ္းစာေတြ ေရျပင္အင္းယားက သိပ္တယ္ေလ xxx”
   
ဆိုေနသူကိုမျမင္ရ၊ အေဆာင္၏ေတာင္ပံဘက္မွာ တံခါးဖြင့္ထားေသာ အခန္းေတြကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ႏွစ္ခန္းပဲရွိသည္၊ ကြၽန္ေတာ့ မိတ္ေဆြ ကိုျမင့္ခ်ိဳ၏ အခန္းႏွင့္ ဟိုဘက္က အခန္း၊ အဲဒီအခန္းမွာ ဘယ္ေမဂ်ာက ဘယ္သူေနသလဲ ကြၽန္ေတာ္မသိ။ သူတို႔ ဒႆနိကေဗဒ ေက်ာင္းသားပဲလား၊ ဝိဇၨာေက်ာင္းသားလား၊ သိပၸံေက်ာင္းသားလား ကြၽန္ေတာ္မသိ၊ ကိုျမင့္ခ်ိဳႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္က ဂ်ပ္ဆင္ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္း ေဘးက စားေသာက္ဆိုင္တန္း မွာ မၾကာခဏဆုံျဖစ္ၾကသည္။

သူေနေသာ ပဲခူးေဆာင္မွ အခန္းကို တစ္ခါတေလ သြားသည္။ သူက ကြၽန္ေတာ္ ထက္ တစ္တန္းငယ္သည္။ သူႏွင့္ တစ္တန္းတည္းေက်ာင္းသားေတြ အျပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏွင့္ တစ္တန္းေက်ာင္းသားေတြထဲမွ ဝိဇၨာဘာသာ တြဲ ဘြဲ႔လြန္တန္းတက္ေနသူ စကားေျပာေဖာ္ အေတာ္မ်ားမ်ားက ဂ်ပ္ဆင္စားေသာက္ဆိုင္တန္းမွာ အျမဲတမ္းလိုလို ဆုံျဖစ္ၾကသည္။ ျမန္မာစာ သမိုင္း၊ ပထဝီ၊ အေရွ႔တိုင္း၊ ဒႆန္ကေဗဒ၊ အေစာပိုင္းတုန္းက စိတ္ပညာဘာသာရပ္မွ ဘြဲ႔လြန္ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႔လည္း လာဖူးေသးသည္။   ေ

နာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြမွာ မလာၾကေတာ့၊ သမိုင္းမွ ကိုလ်န္မႈန္း၊ ျမန္မာစာမွ ကိုေနဝင္းေအာင္၊ ကိုျမင့္ေအာင္၊ အေရွ႔တိုင္းမွ ကိုေအးမင္း၊ ကိုျမင့္ ပထဝီမွ ကိုစန္းဦးတို႔လည္း၊ မၾကာမၾကာလာတတ္သည္၊ ပင္တိုင္ထိုင္ၾကသူေတြကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္တျခားသူငယ္ခ်င္းေတြ။
   
အခုကိုျမင့္ခ်ိဳ အခန္းသို႔လာသည့္ကိစၥက ငွားထားေသာ စာအုပ္လာေပးရင္း အလည္လာျခင္းျဖစ္သည္။ သီခ်င္းညည္းသံၾကားက တဲကပဲ ကြၽန္ေတာ္က တံခါးဖြင့္ထားေသာ ေလွကားဘက္ အစြန္ဆုံးအခန္းသို႔ ဆက္သြားသည္။ အခန္းေရွ႔ေရာက္ေတာ့ ရပ္လိုက္သည္။

“ဟာ ... ကိုမ်ိဳးေဇာ္ႀကီးပါလား၊ လာဗ်ာ”
   
အခန္းထဲဝင္ၿပီး ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္သည္၊ သီခ်င္းသံက ၾကားေနရတုန္း၊ ဒါေပမယ့္ သီခ်င္းက ၿပီးခါနီးၿပီ၊ ဒီသီခ်င္းက ကြၽန္ေတာ္ ႀကိဳက္ေသာ သီခ်င္းထဲမွာပါသည္။ သီခ်င္းေရးဆရာ “ဆူး” ကေရးၿပီး လႊမ္းမိုးဆိုေသာ ကံ့ေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ သီခ်င္း။
   
“ခင္ဗ်ားဆီလာရင္း ေလွကားထိပ္ေရာက္မွ သီခ်င္းဆိုသံၾကားလို႔ရပ္ၿပီး နားေထာင္ေနေသးတာ၊ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ပါဗ်ာ” သီခ်င္း ကၿပီးသြားၿပီ၊ ဂီတာသံလည္း မၾကားရေတာ့၊ ပတ္ဝန္းက်င္ တစ္ခြင္လုံး တိတ္ဆိတ္လ်က္၊ ကိုျမင့္ခ်ိဳ ကေတာ့ သီခ်င္းဆိုသံကို ကြၽန္ေတာ့လို ဂရုျပဳမိပုံမရ။

“ ဟုတ္လား ကြၽန္ေတာ္ ၾကားေတာ့ၾကားတယ္ စာထိုင္ဖတ္ေနတာမို႔ သတိမထားမိလိုက္ဘူး” ခင္ဗ်ား ဟိုဘက္ခန္းက ဘယ္သူ႔ အခန္းလဲဗ်၊ သီခ်င္းဆိုေသာ လူကိုေမးခ်င္မွန္း ကိုျမင့္ခ်ိဳသိသည္။ အခန္းရွင္က အျပင္ခဏသြားတယ္၊ အခုန ဂီတာတီးေနတာက သူ႔သူငယ္ ခ်င္း၊ လာလည္ရင္း ဆိုေနတာ၊ ဆိုတာေတာ္ေတာ္ေကာင္းလား။
   
ကြၽန္ေတာ္က မူရင္းဆိုခဲ့ေသာ လႊမ္းမိုးထက္ပင္ ခံစားမႈ ပိုၿပီး ပါေနသျဖင့္ နားေထာင္ရတာ သေဘာက် ေၾကာင္းေျပာသည္။ သူက ဒီလိုဆိုရင္ထပ္ဆိုဖို႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာလိုက္မယ္ဟု ေျပာၿပီး ထိုင္ရာမွထသည္။ အားနာစရာႀကီးဗ်ာဟု ေျပာေသာအခါ ရပါတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ခင္ ပါတယ္ဟု ေျပာၿပီးထြက္သြားသည္။
   
ဟုိဘက္အခန္းမွာ စကားေျပာသံၾကားရသည္။ ခပ္သဲ့သဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ဆီ လာလည္တဲ့ဧည့္သည္က တစ္ဝက္သစ္ပ်က္ပဲမွီလိုက္ၿပီး သေဘာက်လို႔တဲ့ဗ်ဟု ေျပာသံၾကားရသည္။ ခပ္သဲ့သဲ့၊ ကြၽန္ေတာ့္ဆီ လာလည္တဲ့ဧည့္သည္က တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ပဲ မွီလိုက္ၿပီး သေဘာက် လို႔တဲ့ဗ်ဟု ေျပာသံၾကားရသည္။ ကိုျမင့္ခ်ိဳ အခန္းထဲသို႔ ျပန္ဝင္လာသည္၊ ျပဳံးတုံ႔တုံ႔ ႏွင့္ပင္ေျပာလိုက္ၿပီဗ် ဟုေျပာၿပီး သူ႔ခုတင္ေပၚမွာထိုင္သည ္ခဏေနေတာ့ ေျခဆင္းဂီတာသံကို ၾကားလိုက္ရသည္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ေျပာစရာ ရွိေသာစကားေတြကို ခဏေရြ႔ထားလုိက္သည္၊ သီခ်င္းညည္းသံစၿပီး ၾကားရသည္။
   
“အခ်စ္ဆုံးေရ xxx ရီေဝမ်က္ရည္ပြင့္မ်ား ေလမွာေမ်ာလြင့္စိတ္ထား ရာဇဝင္အဓိပတိလမ္းမွာ တူစုံေဝးလို႔ ႏြမ္းကာေၾကြ၊ ျပန္လာ မယ့္ရက္က မသိႏိုင္ပါေလ xxx”

ဂီတာတီးၿပီးသီခ်င္းညည္းေနသူက ဘယ္သူလဲ ဘယ္အရြယ္လဲ၊ ေက်ာင္းသားလား၊ ေက်ာင္းၿပီးသြားသူလား  ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ဂီတသမားလား၊ ကြၽန္ေတာ္မသိ၊ အခန္းျပင္သို႔ ထြက္သြားၿပီး၊ သူ႔အခန္းေရွ႔ရပ္ကာ ၾကည့္ဖို႔လည္းစိတ္မကူးမိ သူ တီးေနေသာ ဂီတာသံကို နားေထာင္ၿပီး အတီးကြၽမ္းက်င္သူ တစ္ေယာက္ဆိုတာကို ေတာ့မွန္းလို႔ရသည္၊ ဂီတာသံၾကားထဲမွ ထြက္လာေသာသီခ်င္းဆိုသံ က ဆို႔ဆို႔နင့္နင့္ ေၾကေၾကကြဲကြဲ အလြမ္းေတြ ကဲေနသည္ဟုထင္သည္။ တကၠသိုလ္ ႏွင့္ ဆက္စပ္ခဲ့ဖူးသူဆိုတာ ေသခ်ာသည္၊ သီခ်င္းထဲကလို ျဖစ္စဥ္မ်ိဳးျဖစ္ရပ္မ်ိဳးႏွင့္ ႀကဳံခဲ့၊ ခံစားခဲ့ရဖူးသူေပပဲလား။
   
“ပုဂံလမ္းမွာ အတူတူေလွ်ာက္မိလို႔မ်ား ရင္ကိုေသာကေစသလား၊ ေျဖပါဦးကြယ့္ ကံ့ေကာ္ရယ္ xxx ဒဏ္ရာေဟာင္းက အလြမ္း စာေတြ၊ ေရျပင္အင္းယားက သိပါတယ္ေလ xxx ပင္ယံကံ့ေကာ္ေတြ ပြင့္ျပန္ျပီေလ၊ ေနႏိုင္ရက္သူေရ ေမႊးပါေစ xxx ဂ်ပ္ဆင္ေဘးက အတိတ္ ပုံျပင္ေတြ၊ ျပန္လည္ေရးသားဖို႔ ေမွ်ာ္ေနတယ္ေလ xxx က့ံေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ေရ xxx ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း ဝမ္းနည္းျခင္းေတြ အတူတူတြဲလို႔ရွိတဲ့ေျမ၊ ကံ့ေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ေရ xxx ကံ့ေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ေရ xxx
   
ဂီတာတီးသံႏွင့္ သီခ်င္းညည္းသံစီးေၾကာင္းထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ ေမ်ာပါသြားသည္၊ ကိုျမင့္ခ်ိဳက ၿငိမ္ေနသည္၊ လွမ္း ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ခုတင္ေပၚမွာ ပက္လက္လွန္ၿပီး မ်က္ႏွာၾကက္ကို ျမင္မွာမဟုတ္၊ အတိတ္ျမင္ကြင္း သို႔မဟုတ္ မေဝးေသးေသာ အတိတ္တစ္ ေနရာရာ ဆီကို လြင့္သြားပုံရသည္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ပုဂံလမ္းဆိုတာကို မ်က္စိထဲေပၚလာသည္။ ဂ်ပ္ဆင္ေဘးက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ အတူတူထိုင္ခဲ့သူ သံေယာဇဥ္ ႏြယ္မွ်င္ေလးေတြကို စိတ္ျဖင့္ဖမ္းဆုပ္မိသည္။

အင္းယားကန္ေစာင္းက ဘူးသီးေၾကာ္ဆိုင္မွာ ထိုင္စကားေျပာခဲ့ ၾကသူေတြထဲမွ တစ္ေယာက္ကို လွမ္းျမင္လုိက္ရသည္။ တကၠသိုလ္တက္ခဲ့သူတိုင္းမွာ အခ်စ္ဇတ္လမ္းေတြမရွိ တတ္ၾကေသာ္လည္း အမ်ားစုက ေတာ့ သံေယာဇဥ္ေတြ သတိရမႈေတြ လြမ္းဆြတ္တမ္းတမႈေတြ ရွိခဲ့ၾကမည္ထင္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာမွ စိတ္ထဲေပၚလာတတ္တာကို သတိရ မႈဟုေခၚၿပီး မၾကာခဏ စိတ္ထဲေရာက္လာတတ္ျခင္းကို ေတာ့လြမ္းဆြတ္တမ္းတမႈ ဟုေခၚသည္။ သီခ်င္းညည္းရင္း သတိရေနတာလား လြမ္းဆြတ္ တသသ တမ္းတမႈကို ဖြင့္အန္ခ်လိုက္တာလားဆိုတာ  ဂီတာတီးရင္းညည္းေနသူကို မေမးျဖစ္ခဲ့ပါ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ကလည္း ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ ေရာ တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္ပါ မေမးျဖစ္ခဲ့ပါ။
   
ကိုယ္ႏွစ္သက္ သေဘာက်ေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို စိတ္ေအးၿငိမ္းခ်ိန္မ်ိဳးမွာ တစ္ေယာက္တည္း နားေထာင္ျဖစ္ေသာ အခါမ်ိဳး၌ သီခ်င္းဆုံးသြားသည္အထိ သီခ်င္းသံထဲမွာ ကိုယ့္စိတ္က နစ္ျမဳပ္စီးဝင္သြားတတ္ပါသလား။ သီခ်င္း၏တစ္ေနရာရာမွာ ကိုယ့္စိတ္က သီခ်င္း ႏွင့္ ခြာၿပီး တျခားတစ္ေနရာရာကို လြင့္ေမ်ာေရြ႔လ်ားသြားတတ္ပါသလား၊

ဤသေဘာသဘာဝကို ေရာေစာင့္ၾကည့္ဖူးပါသလားဟု ေမးခြန္း ေပၚေသာ္လည္း ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေမးစရာမရွိပါ။
   
သီခ်င္းရႈိက္ငိုသံ တိုးတိတ္သြားၿပီး ဂီတာသံက တျဖည္းျဖည္းဆုတ္ ခြာၿငိမ္သက္သြားသည္၊ ေကာင္းလိုက္တာ အရသာရွိလိုက္တာ ဟုစိတ္ထဲ၌ျဖစ္၏ ။ ‘ေက်းဇူးပဲဗိ်ဳ႔’ ဟု ေက်နပ္စြာလွမ္းေအာ္လိုက္သည္၊ ဟိုဘက္အခန္းက အလြမ္းဆရာကေတာ့ ဘာမွမတုံ႔ျပန္၊ သူ႔သီခ်င္းႏွင့္ သူ႔အလြမ္္းႏွင့္ သူ႔အတိတ္ႏွင့္ ရစ္ပတ္စီးေမ်ာေနတုန္းျဖစ္ပုံရသည္။ ကံ့ေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ေရ က့ံေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ေရ။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ကိုျမင့္ ခ်ိဳတို႔ စကားထိုင္ေျပာေနလိုက္ၾကတာ နာဝက္ေက်ာ္ေက်ာ္ၾကာသည္၊ အျပင္ဘက္လွမ္းၾကည့္ေတာ့ အမွာင္ထုက ခိုင္မာစြာေျခကုပ္ ယူထားခဲ့ ေလၿပီ။

အေဆာင္စႀကၤမွာ မီးလုံးေတြက ပီပီသသ လင္းေနၾကၿပီ၊ ကြၽန္ေတာ္က ျပန္မည္ဟု ႏႈတ္ဆက္ၿပီးထသည္၊ ကိုျမင့္ခ်ဳိကလိုက္ပို႔ရင္း ဦးခ်စ္ဆိုင္မွာ ထိုင္ရေအာင္ဟုေျပာသည္။ သူအဝတ္အစား လဲေနတုန္း ကြၽန္ေတာ္က အခန္းျပင္ဘက္ထြက္သည္၊ ခုနဂီတာတီးေနသူ၏ အခန္း ကိုလွမ္းၾကည့္သည္၊ ေသာ့ခတ္ထားတာေတြ႔ရသည္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔စကားေျပာေနတုန္းက အျပင္ထြက္သြားတာျဖစ္မည္၊ ကိုယ့္စကားထဲမွာပဲ အာရုံေရာက္ေနၾကခိုက္မို႔ ေသာ့ခတ္သံ၊ လမ္းေလွ်ာက္သံေတြကို သတိမထားမိခဲ့၊ အသံသာ ၾကားခဲ့ရၿပီး၊ လူကိုေတာ့ မျမင္ခဲ့ရ။
   
ကိုျမင့္ခ်ိဳက အခန္းအျပင္ဘက္ ထြက္သည္၊ တံခါးႏွစ္ခ်ပ္ကို ပိတ္သည္၊၊ မင္းတုန္းကို တံခါးေဘာင္ရွိကြင္းထဲထိုးၿပီးမွ ေသာ့ခတ္သည္၊ ႏွစ္ေယာက္သား အေဆာင္ေပၚမွ ေအာက္ဘက္ဆင္းလာခဲ့ၾကသည္။ အေဆာင္တစ္ေဆာင္လုံး တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ၿပီး လူမေနေသာ အေဆာက္ အအုံႀကီးတစ္လို႔ထင္ရသည္။


အဓိပတိလမ္းေပၚေရာက္ေတာ့ မီးတိုင္ေတြက လင္းထိန္ေနသည္၊ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ခန္းမဘက္လွမ္းၾကည့္ေတာ့ အဲဒီအေရွ႔မွာ မီးေရာင္က ပို၍ လင္းေနတာကိုေတြ႔သည္။ အေဆာင္ေက်ာင္းသားတခိ်ဳ႔ စာေမးပြဲ ေျဖခါနီးရက္ေတြတုန္းက ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ေရွ႔ မီးတိုင္ေအာက္ဘက္ ဝန္းက်င္မွာ စာသြားက်က္ၾကတာကို သတိရသည္။ အဓိပတိလမ္းအတိုင္း ျခေသၤတံခါးဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူၿပီး ေလွ်ာက္ လာခဲ့ၾကသည္၊ ကိုျမင့္ခ်ိဳက ဒႆနိကေဗဒေက်ာင္းသား ပီပီ ဘာေတြကိုစဥ္းစားလာသလဲမသိ။ အတူတူ ယွဥ္ေလွ်ာက္လာရင္းစကားမေျပာ ျဖစ္ၾက ၊ ကြၽန္ေတာ့စိတ္ထဲသို႔သာ လႊမ္းမိုး၏ ‘က့ံေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္’ သီခ်င္းထဲက စာသားတခ်ိဳ႔က စီးက်လာသည္။ စမ္းေခ်ာင္းကေလးကိုလွမ္း ျမင္သတိရလိုက္ေသာအခါ ေရစီးသံလြင္လြင္ကေလးကိုပါ သဲ့သဲ့ေလးၾကားလိုက္ရသည္။
   
“ပင္ယံကံ့ေကာ္ေတြ ပြင့္ျပန္ျပီေလ၊ ေနႏိုင္ရက္သူေရ ေမႊးပါေစ xxx ဂ်ပ္ဆင္ေဘးက အတိတ္ ပုံျပင္ေတြ၊ ျပန္လည္ေရးသားဖို႔ ေမွ်ာ္ေနတယ္ေလ xxx က့ံေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ေရ xxx ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း ဝမ္းနည္းျခင္းေတြ အတူတူတြဲလို႔ရွိတဲ့ေျမ၊ ကံ့ေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ေရ xxx ကံ့ေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ေရ xxx ”
   
သိပ္မၾကာေတာ့သည့္ ကံ့ေကာ္ပြင္ေသာ ကံ့ေကာ္ရနံ႔ထုံပ်ံ႔ေသာ ရာသီသို႔ ေရာက္လွ်င္ ေက်ာင္းထဲသို႔ တစ္ေခါက္ေလာက္ေတာ့ ျပန္သြားအုန္းမည္၊ အတိတ္ပုံျပင္ေတြ ျပန္ေရးဖို႔ အတြက္ ဟိုတုန္းက အေတြးေတြျပန္ႏိုးထလာေအာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ လႈပ္ႏိုးရဦးမည္၊ အရင္ လို ပိ်ဳမ်စ္တုန္းကလို။
    ငါ ... လာျဖစ္ေအာင္လာခဲ့မယ္၊ ခ်စ္သူနယ္ေျမ ကံ့ေကာ္ၿမိဳ႔ေတာ္ေရ။

ခိုင္မ်ိဳးေဇာ္
(လ်ွပ္တပ်က္ဂ်ာနယ္မွ ခိုင္မ်ိဳးေဇာ္ရဲ ့ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး အလြမ္းေျပ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ပါ။
ကိုယ္တိုင္စာရိုက္ရန္ အခ်ိန္အခက္အခဲရွိေနပါသျဖင့္ ဒီပို ့စ္ကို တင္ႏိုင္ေရးအတြက္ 
ကူညီစာရိုက္ေပးခဲ့ေသာ ညီမငယ္ မႏူးရာ အား အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။)


No comments:

Post a Comment