ကပၸိယ (၃)
(၈)
ထင္တဲ့ အတုိင္းပါပဲ။ ေကာက္ဆြဆုိတဲ့ အတုိင္း ျပႆနာကို ဆြတဲ့ ဖြတဲ့ ရွာတဲ့ ကေလးဆုိတာ စံလွေဘာ္ သေဘာေပါက္ၿပီ။ ကေလးက ညဥ္ဆိုး႐ံု မကဘူး။ အေျပာအဆုိ အမူအရာကပါ ႐ုိင္းပ်ေနေလေတာ့ စံလွေဘာ္က အၿမဲတမ္း အကဲခတ္ ေနရတယ္။ ေကာက္ဆြက ရွိလွရင္ ဆယ္ႏွစ္ ဆယ့္တစ္ႏွစ္ပဲ။ ဆရာေတာ္က မင္း ေစာင့္ေရွာက္တဲ့။ ေက်ာင္းမွာ ေကာက္ဆြနဲ႔ ရြယ္တူကေလးေတြ ေလးငါးေယာက္ ရွိပါရဲ႔။ ငေဘာ္ ေစာင့္ေရွာက္ေလလုိ႔ မမိန္႔ဖူးဘူး။ မမိန္႔ေပမယ့္ စံလွေဘာ္ကေတာ့ အကဲခတ္ ရတာပါပဲ။
ကေလးေတြ ဆုိေတာ့ ေဗြဆိုးခ်င္တာ၊ အႏုိင္ က်င့္ခ်င္တာေတာ႕ ရွိတာခ်ည္းကိုး။ ေကာက္ဆြ ေရာက္လာေတာ့ က်န္တဲ့ ကေလးေတြပါ ၿငိမ္သြားၾကတယ္။ အလုိလုိေနရင္း အုပ္စုကြဲသြားၾကတယ္။ ေကာက္ဆြကို မခင္ၾကတာမ်ဳိးေတြ ရွိလာတယ္။ အျပစ္က ေကာက္ဆြရဲ႔ အျပစ္ေတြခ်ည္းပဲ။
ထမင္း၀ိုင္းမွာ ဟင္းေ၀ ပုံက်ခဲြေ၀ ေပးထားတဲ့ ၾကားက ေကာက္ဆြက သူရေလာက္မယ္
ထင္တဲ့ ကေလးရဲ႔ ပန္းကန္ထဲက ဟင္းကို ဇိုးဇုိးဇတ္ဇတ္ ေျပာင္လုတာမ်ဳိး၊ တစ္ဖက္ကေလးက ျပန္လုရင္ ထမင္း သံပန္းကန္ ေမွာက္ပစ္တာမ်ဳိး၊ ကစားရာမွာ ညစ္ေပါက္ကပ္က်ယ္ လုပ္တာမ်ဳိး၊ ႐ုန္း႐ုန္းရင္းရင္း ဆဲတာမ်ဳိးေတြ ရွိလာတယ္။ ကေလးတကာက ဦးေဘာ္ေခၚတဲ့ ၾကားက ေကာက္ဆြက ဘုန္းႀကီးေခၚသလုိ ငေဘာ္ေခၚေနလုိ႔ စံလွေဘာ္ ေငါက္ရေသးတာပါ။
“ေကာက္ဆြ ငေဘာ္လုိ႔ မေခၚရဘူးကြ။ ဦးေဘာ္လုိ႔ ေခၚရတယ္။ ငရဲႀကီး တတ္တယ္ၾကားလား”
“ဘုန္းႀကီးလည္း ငေဘာ္ ေခၚတာပဲဗ်ာ”
“ဘုန္းႀကီးလုိ႔ မေျပာရဘူး။ ဆရာေတာ္ ဘုရားလုိ႔ သံုးရတယ္။ ဆရာေတာ္ ဘုရားက ငေဘာ္လုိ႔ ေခၚလုိ႔ရတယ္။ မင္းက ေခၚလုိ႔ မရဘူး။ ေခၚၾကည့္စမ္းကြာ ဦးေဘာ္လုိ႔”
“ဦးေဘာ္”
“ဟုတ္ၿပီ ဆရာေတာ္ ဘုရားလုိ႔ ေခၚစမ္း”
“ဆရာေတာ္ ဘုရား”
“ဒါေပါ့ကြ။ ေနာက္ အဲသလုိေခၚ ၾကားလား ေကာက္ဆြ”
“မေခၚခ်င္ဘူး”
“ေဟ”
ကပၸိယေတာင္ ေကာက္ဆြ က်ေတာ့မွ လက္လန္ရမလို ျဖစ္ေနေတာ့ ကေလးကို ေတာ္ေတာ္ ဆံုးမရမယ္ဆုိတာ စံလွေဘာ္ သေဘာေပါက္လာတယ္။ မိမအုပ္ ဖမအုပ္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေပေပေတေတ ရွိခဲ့တဲ့ ကေလးပါလိမ့္။ မိဘႏွစ္ပါး မရွိၾကေတာ့တာထား၊ ပေထြးနဲ႔ ေနရတာထား၊ ဘယ္လုိေၾကာင့္ သည္ကေလး သည္ေလာက္ေတာင္ အုပ္မႏုိင္ ဆီးမႏုိင္ ျဖစ္ရတာလဲ။ ေမြးကတည္းက အိမ္ထရံ ေထာင္ထားတဲ့ ေကာက္ဆြကို ေႁမြတက္တယ္ ဆုိမွေတာ့ နိမိတ္က ပါလာၿပီ ထင္ပါရဲ႔။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ စံလွေဘာ္က ေကာက္ဆြကို သူနဲ႔အတူ ေနေစတယ္။ အိပ္ေစတယ္။ ညဘက္ေကာက္ဆြနဲ႔ စကားေတြ ေျပာတယ္။ လိမၼာေရးျခား ရွိေအာင္ သြန္သင္တယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ ေကာက္ဆြ ဘ၀ကို ေမးၾကည့္ေတာ့လည္း ေျဖသား။
“ေကာက္ဆြ မင္းတုိ႔အိမ္မွာ ေကာက္ဆြ ရွိတယ္ဆုိေတာ့ လယ္ရွိလို႔လား”
“မရွိဘူး။ အေဖသူရင္းငွား လုပ္တုန္းက အိမ္မွာ က်န္ေနတာ”
“မင္းအေဖက သူရင္းငွားလား”
“အင္း”
“အင္းလုိ႔ မေျပာရဘူးကြ။ ဟုတ္ကဲ့လုိ႔ ေျပာရတယ္။ ဟုတ္ကဲ့လား”
“အင္း”
“ဟာ ဒီေကာင္ ေျပာေနတဲ့ ၾကားက ေျပာစမ္း အင္းလို႔”
“အင္း”
“ဟာ ငါပါ ေယာင္ကုန္ၿပီ ခက္တဲ့ေကာင္ကြာ”
ေကာက္ဆြ အိပ္ၿပီ ဆုိေတာ့လည္း သနားစရာ။ သည္ကေလးရဲ႔ ဆုိးျခင္း၊ ႐ိုင္းျခင္း၊ မသိ နားမလည္ျခင္းေတြက အိပ္ေနတုန္းမွာ တစ္ျခား ေရာက္ေန သလုိပဲလုိ႔ စံလွေဘာ္ ထင္တယ္။ ႐ုပ္ရည္က ညစ္စုတ္စုတ္ ႏုိင္ေပမယ့္ ကေလးပီပီ မ်က္ႏွာကေလးက အျပစ္ ကင္းလွတယ္။ ဆံပင္ေတြက ရွည္လြန္းေနၿပီ။ မ်က္ႏွာမွာ ေရမခ်ဳိးတာ ဘယ္ေလာက္ ၾကာၿပီလဲ မေျပာတတ္ဘူး။ ေၾကးေၾကာင္း အရစ္အရစ္နဲ႔။ သြားေတြက ၀ါလို႔။ လည္ပင္းမွာ ပရိတ္ႀကိဳးလုိ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္း ပါေသးတယ္။
ပုဆုိးေဟာင္း ေအာက္စက တစ္ေတာင္ ေလာက္ၿပဲလုိ႔။စံလွေဘာ္ သိသေလာက္ ေကာက္ဆြမွာ အ၀တ္အစား အပိုမပါဘူး။ မနက္က်မွ ရြာထဲသြားၿပီး ရြယ္တူရွိတဲ့ အိမ္ေတြ လွည့္ေတာင္း ေပးရမယ္လုိ႔ တြက္တယ္။ မီးတုိင္ခြက္ ေအာက္မွာ ေျခကားယား လက္ကားယား အိပ္ေနတဲ့ ေကာက္ဆြဆိုတဲ့ ကေလးဟာ ဆယ္ႏွစ္လံုးလံုး ဘယ္လုိ ႀကီးျပင္း လာခဲ့ပါလိမ့္။ ဘာေၾကာင့္မ်ား သည္ေလာက္ေတာင္ အသြန္အသင္ အဆံုးအမမွာ က်ဳိးမက်ခဲ့သလဲ။ အၿမဲတမ္း ရန္လုိတဲ့စိတ္၊ အၿမဲတမ္း ေဒါသတႀကီး တံု႔ျပန္တဲ့ စိတ္ဟာ ဘယ္က ရခဲ့တာလဲ။ သည္ကေလးကို ဘယ္က စသြန္သင္ ရပါ့မလဲလုိ႔လည္း ေတြးတယ္။ စံလွေဘာ္မွာ အေျဖ မရွိဘူး။
စံလွေဘာ္ ရင္ထဲမွာ ေကာက္ဆြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခံစားရတာ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ သည္ကေလးနဲ႔ သူဘ၀ေပး ကံခ်င္း တူ႐ံုမကဘူး။ မိမဲ့ဖမဲ့ ဘ၀နဲ႔ သည္ေက်ာင္းကို ေရာက္လာတာခ်င္းလည္း တူတယ္။ သည္ႏွစ္ခ်က္နဲ႔တင္ ေကာက္ဆြကို စံလွေဘာ္ စိတ္၀င္စား လာခဲ့တယ္။ အိပ္ေနတဲ့ ေကာက္ဆြေခါင္းကို ပြတ္ေပးေတာ့ ေကာက္ဆြက လူးလြန့္ရင္းက ၿပံဳးလုိက္တာ ေတြ႔လုိက္ရတယ္။ ေကာက္ဆြရင္ထဲ နစ္၀င္ေနတဲ့ သည္အၿပံဳးကို တူးယူရမယ္လုိ႔ စံလွေဘာ္ ဆံုးျဖတ္လုိက္တယ္။
(၈)
စံလွေဘာ္က ေက်ာင္းေရွ႔ ဇရပ္ရိပ္မွာ ပုဆုိးစုတ္ အက်ႌစုတ္ေတြ ျဖန့္ၿပီး အပ္ခ်ည္လံုး တစ္လံုး အပ္တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ အၿပဲ ရွိသမွ် ထုိင္ခ်ဳပ္ေနတယ္။ ခ်ဳပ္ၿပီးသားေတြကို ျဖန့္ၾကည့္၊ အၿပဲေတြ႔ေတာ့ ခ်ဳပ္။ မနက္ကပဲ ရြာထဲ ထြက္လည္ၿပီး ေကာက္ဆြအတြက္ ပုဆုိးေဟာင္း၊ ေဘာင္းဘီေဟာင္း၊ စြပ္က်ယ္ေဟာင္း ရသမွ် လုိက္ေတာင္း လုိက္တာ တစ္ေပြ႔ ႀကီးရလာခဲ့တယ္။ တခ်ဳိ႔ အက်ႌက ေကာက္ဆြအတြက္ အေနေတာ္ ဆုိေပမယ့္ ပြပြေခ်ာင္ေခ်ာင္ႀကီးေတြလည္း ပါေလရဲ႔။ ေရာက္ ေရာက္ခ်င္း ေကာက္ဆြကို ေခၚၿပီး ၀တ္ၾကည့္ခိုင္းတယ္။ ေတာ္တာကေတာ္၊ ႀကီးတာကႀကီး၊ ၀တ္ရဖုိ႔သာ လုိရင္းဆုိေတာ့ စံလွေဘာ္ကေတာ႕ ၀မ္းသာပါ့။ ေကာက္ဆြ ေရာက္လာတာ အ၀တ္တစ္ထည္ ကိုယ္တစ္ခုနဲ႔ ဆုိေတာ့ သည္လုိမွ လုိက္မေတာင္းရင္လဲစရာ ဖယ္စရာ မရွိဘူးကိုး။ အ၀တ္ရယ္ လုိ႔လည္း ေကာင္းေကာင္း ခ်ဳပ္တတ္တာ မဟုတ္ေတာ့ သီမိသေလာက္ေပါ့။
“ဦးေဘာ္ႀကီး ဘယ္က အစုတ္ေတြ ခ်ဳပ္ေနတာတုန္းေတာ့္ မိန္းမႀကီး က်လုိ႔”
ေက်ာကို ဖ်န္းခနဲ ပုတ္လုိက္လုိ႔ လန္႔သြားတဲ့ စံလွေဘာ္က ေမာ့ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ျမခ်စ္။ ၀မ္းလည္း သာသြားတယ္။ သည္ကေလးကိစၥမွာ ျမခ်စ္ကိုပါ အကူအညီ ေတာင္းရမွာ ဆုိေတာ့ ျမခ်စ္ ေရာက္လာတာ အခန္႔သင့္ၿပီ။
“လန္႔လုိက္တာဟာ။ ငါဖုိ႔ မဟုတ္ပါဘူးဟာ။ ေကာက္ဆြ အတြက္ပါ။ သည္ေကာင္က ပုဆုိးနား တစ္ေတာင္ေလာက္ အၿပဲနဲ႔ ေရာက္လာတဲ့ေကာင္ ဆုိေတာ့ မနက္က ရြာထဲ အ၀တ္ေဟာင္း ေလွ်ာက္ေတာင္းရေသးတာ”
“ေကာက္ဆြ ေကာက္ဆြဆုိတာ ဘယ္သူတုန္း ဦးေဘာ္ရဲ႔။ ပုဆုိး အက်ႌလဲ စရာမရွိရ ေလာက္ေအာင္ပဲလား”
“ေရာ္ ျမခ်စ္ႏွယ္ ငါဆယ္ႏွစ္သား သည္ရြာ ေရာက္လာေတာ့ေကာ ဘာထူးလုိ႔တုန္း ၀တ္လာတဲ့ တစ္စံုပါတဲ့ဟာ ဆရာေတာ္က ရြာထဲ အလွဴခံ ေပးလုိ႔ ၀တ္ခဲ့ ရတာဟ။ အခု ေကာက္ဆြက်ေတာ့ ဆရာေတာ္က ငေဘာ္ မင္းေစာင့္ေရွာက္ ဆုိလုိ႔”
ေကာက္ဆြ ေရာက္လာပံု ေျပာျပေတာ့ ျမခ်စ္က မ်က္လံုးျပဴးကေလးနဲ႔ နားေထာင္တယ္။ သနား သြားပံုလည္း ေပၚရဲ႔။ ေကာက္ဆြကို ေတြ႔ရေအာင္ ဆုိၿပီး ေအာ္ေခၚေတာ့ ေကာက္ဆြက အိုးမည္း ေပတူးနဲ႔ ေရာက္လာတယ္။ သည္ေကာင္ မီးဖိုထဲ ေရေႏြးအိုး မီးထုိးခိုင္း ထားခဲ့တာကိုး။ ေကာက္ဆြက ျမခ်စ္ကို ျပဴးတူးၿပဲတဲ ၾကည့္တယ္။
“ဘာတုန္း”
“ေဟ့ေကာင္ ဘာတုန္းလုိ႔ မေျပာရဘူး။ ဒါ ျမခ်စ္တဲ့ ဆရာေတာ့္ရဲ႔ တူမ မင္းက မမလုိ႔ေခၚ၊ ျမခ်စ္က မင္းကို စာသင္ေပးလိမ့္မယ္။ ငါက စာသာဖတ္တာ မသင္တတ္ဘူး။ မင္းစာသင္မယ္ မဟုတ္လား”
“မသင္ခ်င္ဘူး”
“ေကာင္းကြာ သြားေတာ့ သြားေတာ့ ေရေႏြးအိုးဆူေအာင္ မီးထိုးေခ်”
ျမခ်စ္ကေတာ့ ရယ္ေနတာပါ။ ေကာက္ဆြ စကား မေျပာတတ္တာ၊ စ႐ိုက္ ဆုိးခ်င္တာေတြ ေကာက္ဆြ မရွိေတာ့မွ ေျပာျပရတယ္။ ေက်ာင္းမွာ တျခား ကေလးေတြ ရွိပါလ်က္နဲ႔ ေကာက္ဆြ က်ေတာ့မွ ကပိၸယႀကီးက အကဲပိုေနတာကို ျမခ်စ္က နားလည္ပံု ေပၚပါတယ္။ ကပၸိယႀကီးနဲ႔သည္ ကေလးက ဘ၀ခ်င္း တူေနေလေတာ့ ကိုယ္ခ်င္း စာတာေရာ၊ သနားတာေရာ ပါမွာေပါ့ေလလုိ႔လည္း ေတြးတယ္။ တစ္ျခား ကေလးေတြက မိနဲ႔ဖနဲ႔ ေဆြနဲ႔မ်ဳိးနဲ႔ ရွိၾကသလုိ အတန္းေက်ာင္းမွာ စာလုိက္ၾကၿပီးသား။
ဆရာေတာ့္ ေက်ာင္းမွာ ေလာကုတၲရာ စာေပကေလး သင္အံ ေလ့က်က္ဖုိ႔ အပ္ႏွံၾကတာကိုး။ ေကာက္ဆြ စာမဖတ္ဘူး ဆုိေတာ့ ကပၸိယႀကီးကို ဘဘုန္းက စာသင္ဖုိ႔ တာ၀န္ေပးတာ ေနမွာေပါ့။ ဒါကို မသင္တတ္ေတာ့ ျမခ်စ္ကို တစ္ဆင့္ အကူအညီ ေတာင္းတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ျမခ်စ္ကလည္း သင္ေပးပါ့မယ္ ေျပာလုိက္တယ္။ အားတဲ့ အခ်ိန္ေက်ာင္း ဘက္ေလွ်ာက္ လာခဲ့တယ္။ အားတုန္း သင္သင္သြားရင္ ျဖစ္ေလာက္မွာပါလုိ႔ ကတိ ေပးလုိက္တယ္။
“ေအးပါ ငါ့ႏွမရာ ဦးေဘာ္က သနားလုိ႔ပါ။ လိမၼာေရးျခား ရွိေအာင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ လုပ္ယူရမွာပဲ။တစ္ညက ဒီေကာင္ ညအိပ္ရင္း ေယာင္တာ အေဖတဲ့။ မေအေတာ့ ေနာက္အိမ္ေထာင္ ျပဳလုိ႔ စိတ္ခုပံုရတယ္။ အေမလုိ႔ မေယာင္ဘူး”
“ေအာ္ သူ႔ရင္ထဲ စြဲေနတာကို ေယာင္တာ ေနမွာေပါ့”
“ေအး အေဖလုိ႔ ေယာင္လုိက္ေတာ့ ငါ့ကို ေခၚလုိက္သလုိပါပဲ ျမခ်စ္ရာ။ ငါေတာင္ ေဟလုိ႔ ထူးလိုက္ေသးတယ္။ သည္ေကာင့္ကို အေဖ ေခၚခိုင္းရမယ္”
“ဒါဆုိ အေမပါ ရွာေတာ့ အေဖေရာ အေမပါ ေခၚလုိ႔ ရေအာင္ေလ”
“ေအးဟ ျမခ်စ္ နင္ေျပာတာ မဆုိးဘူး ေဟး ေဟး”
ျမခ်စ္က စံလွေဘာ္ အ၀တ္ ခ်ဳပ္ေနတာ အခ်ဳိး မက်ေတာ့ ေပးစမ္းပါ ဦးေဘာ္ရယ္ ဆုိၿပီး ထုိင္ခ်ဳပ္ ေပးေနေလရဲ႔။ ကေလးအက်ႌ တစ္ထည္က ၾကယ္သီသံုးလံုး လုိေနေတာ့ ျမခ်စ္က သူအိမ္ ျပန္ယူလုိက္ဦးမယ္ ဆုိၿပီး ထဖို႔ျပင္တယ္။ စံလွေဘာ္က ျမခ်စ္ကို အထ မခံဘူး။ သူ႔အက်ႌကို ငံု႔ၾကည့္ၿပီး ၾကယ္သီးသံုးလံုး ျဗဳတ္ျဗဳတ္နဲ႔ ျဖတ္ေပးေရာ။ စံလွေဘာ္ ၀တ္ထားတဲ့ အက်ႌကလည္း ၾကယ္သီသံုးလံုးထဲ ပါတာ ဆုိေတာ့ အက်ႌက ဟၿပဲေပါ့။
“ငါက ဟၿပဲလည္း ျဖစ္ပါသဟာ။ ေကာင္ေလးျပည့္စံု သခ်င္လုိ႔ပါ”
ျမခ်စ္က စံလွေဘာ္ကို ၾကည့္ၿပီး သနား သြားတယ္။ သည္ကေလးကို ဦးေဘာ္ ေတာ္ေတာ္ သံေယာဇဥ္ ႀကီးတယ္ေနာ္ ဆုိေတာ့ ေက်ာင္းမွာ လာေန ၾကတဲ့ ကေလးေတြ ဆင္းရဲၾကတယ္ ဆုိေပမယ့္ အဲသေလာက္ မဆုိးဘူး ဟတဲ့။ အခ်ိန္တန္ ေဆြရိပ္မ်ဳိးရိပ္ မိရိပ္ ဖရိပ္ျပန္ခိုၾကလုိ႔ ျဖစ္ေသးတယ္တဲ့။ ျ
မခ်စ္ အ၀တ္ ခ်ဳပ္ေနတာကို စံလွေဘာ္က ခိုးခိုးၾကည့္တယ္။ မ႐ိုးမသား စိတ္နဲ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ရွင္းသန္႔ ျဖဴစင္တဲ့ စိတ္မေနာကေလးက မ်က္ႏွာမွာ ေပၚေနေလေတာ့ ျမခ်စ္က ခ်စ္စရာ ေကာင္းေနတယ္။စံလွေဘာ္ ခိုးၾကည့္တာကို ျမခ်စ္ကသိေတာ႕ မ်က္ေစာင္း ထုိးေလရဲ႔။ သည္မွာတင္ ေက်ာင္းခါးပန္းမွာ တစ္ရက္က ေရးထားတဲ့ စာကို ျမခ်စ္ သတိရသြားတယ္။ ေမးမယ္ ေမးမယ္နဲ႔ မေမးရေသးဘူး။
“အမယ္ ေျပာရဦးမယ္။ ဟိုတစ္ရက္က ေက်ာင္းခါးပန္းမွာ စာေရးထားတာ ဦးေဘာ္ မဟုတ္လား။ပဲပြဲစားငရဲ ကပိၸယ နိဗၺာန္ ဆုိတာေလ ဖတ္ၿပီး မ်က္ႏွာ ပူလုိက္ရတာေလ။ ကိုယ့္ရြာလာတဲ့ ဧည့္သည္ကို အဲသလုိ ေရးရ သလား ဦးေဘာ္ရဲ႔”
“ျမခ်စ္ ဧည့္သည္က လာလြန္းပါသဟာ ဧည့္သည္ကေန အိမ္ရွင္ျဖစ္မွာ စိုးလုိ႔ ဦးေဘာ္က ေရးတာဗ်ား”
ျမခ်စ္က ခ်ဳပ္လက္စအပ္နဲ႔ စံလွေဘာ္ေပါင္ကို ဇပ္ကနဲ ထုိးလုိက္ေတာ႕ ေအာ္လုိက္တာမ်ား ငယ္သံပါလုိ႔။ ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာင္ ေက်ာင္းျပတင္းက လွမ္းၾကည့္တယ္။
“ေပါက္ကရေျပာဦး၊ ျမခ်စ္ အပ်ဳိပဲ ႀကိဳက္ခ်င္ ႀကိဳက္မွာေပါ့။ ဘာျဖစ္တုန္း”
“ၿမိဳ႔သားေတာ့ မႀကိဳက္ခ်င္ပါနဲ႔ဟာ။ ကိုယ္႕ရြာသူ ရြာသားခ်င္းပဲ ေကာင္းပါတယ္”
“ဒါဆုိ ရြာက သူေဌးသား ေမာင္အုန္းကို ႀကိဳက္ရမယ္ေပါ့ အဲသလုိလား”
“ငအုန္းက ပိုဆုိးေသး။ နင့္ပိုးေနတဲ့ လူအေၾကာင္း နင္မသိတာမ်ား အံ့ပါရဲ႔”
စံလွေဘာ္က ျမခ်စ္မ်က္ႏွာကို ရႊန္းရႊန္းစားစား ၾကည့္ၿပီး ေျပာလုိက္ေတာ့ ျမခ်စ္က ေပါင္ကို အပ္နဲ႔ ထုိးျပန္ေရာ။ စံလွေဘာ္က ေအာ္လုိက္တာ သီးပင္က သီးသီးမွည့္ေတြေတာင္ ျပဳတ္က် ကုန္ေလရဲ႔။
(၉)
ရြာစြန္ထန္းေတာ။
ထန္းပင္ေတြ ရာနဲ့ခ်ီ ရွိေနတဲ့ ထန္းေတာႀကီးက ညိဳလုိ့။ သူ႔ ရြာကိုယ့္ရြာ ထန္းပင္ေတြခ်ည္း ဆုိေတာ့ ထန္းေရေသာက္တဲ႕ လူေမွ်ာ္ေရာင္းလုိ့ခ်ည္း မျဖစ္ဘူး။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ထန္းလ်က္ ခ်က္ၾကတာမ်ားတယ္။ ပင္က်ေရ ေကာင္းေကာင္း ထန္းေတာထဲ လာေသာက္သူေတြလည္း မရွိ မဟုတ္ပါဘူး။ ရွိတာေပါ႕။ သည္အထဲမွာ ငအုန္းနဲ႔ သူငယ္ခ်င္း တစ္သိုက္ မနက္ေရ ညေရ မလြတ္ဘူး။ ငအုန္းက ရြာေတာင္သူ႔ သားဆုိေတာ့ အေပါင္းအသင္းေတြ မ်ားမ်ား ေခၚလာၿပီး ေသာက္ေနက်။ရြာထဲမွာလည္း ငအုန္းစနက္နဲ႔ ထေရသမား ျဖစ္ရတာေတြ မ်ားလာေတာ့ ရြာကတည္း ငအုန္းကို မၾကည္သာဘူး။
ကိုယ့္ တူကိုယ့္သား ငအုန္းနဲ႔ ေပါင္းတာကို မႀကိဳက္ၾကဘူးကိုး။ ဒါကုိ ငအုန္းက လည္း သိတယ္။လူငယ္ေတြကို ထေတာထဲ ေရာက္ေအာင္ေခၚတယ္။ ေသာက္ျဖစ္ေအာင္ တုိက္တယ္။ရြာက ေျပာလည္း ဂ႐ုမစိုက္ဘူး။ သည္ကေန႔ေတာ့ ငအုန္းက သူစိတ္ အခ်ရဆံုး သူငယ္ခ်င္း မွတ္ႀကီးကိုပဲ ေခၚလာခဲ့တယ္။ မွတ္ႀကီးက ထေရႀကိဳက္ လူမိုက္မွန္း သိေတာ့ ေရာက္တည္းက ထေရဖိ တိုက္ေတာ့တာပါ။ ငအုန္းလည္း ေတာ္ေတာ္ မူးေနပါၿပီ။
“ငမွတ္ မင္းလူ ႐ိုက္ရဲလား”
“လူ ႐ိုက္ရဲတာေပါ့ကြ။ ငမွတ္က ႐ိုက္ခ်င္ေနတာ၊ ေျပာ ဘယ္သူ႔႐ိုက္ ရမွာတံုး”
“ကပၸိယစံလွေဘာ္ကို ႐ိုက္ရမွာ။ ေလးငါးခ်က္ကြဲရင္ ေတာ္ၿပီ”
ငမွတ္က ေသာက္လက္စ ၀ါးခြက္ကို ေဂါက္ခနဲ ေဆာင့္ခ်လုိက္တယ္။ ႐ိုက္ရမွာေတာ့ ဟုတ္ပါရဲ႔။ ႐ိုက္ရမယ့္ လူက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ကပၸိယ ဆုိတာက်ေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူးလုိ့ ေတြးတယ္။ ကပိၸယႀကီး သေဘာ မေနာ ေကာင္းတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက အားကိုးေနရတယ္။ ရြာကလည္း ခ်စ္တယ္။သည္လုိလူကို ငအုန္း ႐ိုက္ခိုင္းေနတာကို မွတ္ႀကီး နားမလည္ႏုိင္ဘူး။ ငအုန္းကို မ်က္လံုးျပဴး ၾကည့္တယ္။
“မဟုတ္တာကြာ ကပိၸယႀကီး ႐ိုက္ရမယ္လုိ႔ လူသူေတာ္ ေကာင္းႀကီးပါကြာ။ မင္းဘယ့္ႏွယ့္ လုပ္ႀကံတာတံုး ငအုန္းရ။ ကိုႀကီးေဘာ္က မင္း ဘယ့္ႏွယ့္ လုပ္လုိ႔တုန္း”
“လုပ္လုိ႔ေပါ႕ကြ။ ျမခ်စ္နဲ႔ ပူးလြန္းလုိ႔ ခဲြခ်င္တာကြာ။ ျမခ်စ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ညေနတုိင္း သြားၿပီး ကေလး စာျပသလုိလုိ လုပ္ေနတာ ငါၾကားတယ္။ စံလွေဘာ္ ဥာဏ္ေတြကြ။ တစ္ရက္ကလည္း ဇရပ္ရိပ္မွာ ႏွစ္ေယာက္သား အတူထုိင္ရင္း ဆိတ္လုိက္ ဆြလုိက္ လုပ္ေနၾကသတဲ့”
“မဟုတ္တာကြာ ျမခ်စ္က ကပိၸယလုိ လူကို ႀကိဳက္ပါ့မလားကြ။ ျမခ်စ္ကလည္း ဘႀကီးဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ရိပ္သြားၿပီး မေတာ္တေလ်ာ္ ေနပါ့ မလား။အသက္ခ်င္းလည္းကြာ၊ ဂုဏ္ျဒပ္ခ်င္းကလည္းကြာ။ ၿပီးေတာ့ ျမခ်စ္က ကပၸိယလုိ ကစုတ္ကညစ္ႏိုင္တဲ့ သူကို ေရြးႀကိဳက္ရမယ့္ မိန္းကေလးမွ မဟုတ္တာ။ မင္းမွားေနၿပီ ငအုန္း။ ႐ိုက္ရမွာက တစ္ေယာက္ကြ”
“ေဟ ဘယ္သူလဲ။ ဘယ္ေကာင္နဲ႔ ျဖစ္ေနလို႔လဲ”
“အခုရြာမွာ ေျခ႐ႈပ္ေနတဲ့ ပဲပဲြစားေအာင္သန္.းေက်ာ္ ဆုိတဲ့ ေကာင္ေလကြာ။ ျမခ်စ္ ဦးစားေပးတာ အဲသည္ေကာင္ကြ။ တစ္ခါလား ရြာစြန္ပဲခင္းေတြမွာ ငါနဲ႔ေတာင္ တုိးေသးတယ္။ ျမခ်စ္က အစ္ကိုတဲ့။ ငါ့ နားနဲ႔ ၾကားတာဗ်ား။ ကိုင္း”
ငအုန္းက သူတုိ႔ အိမ္လာၿပီး ပဲေတြ လာစပ္တဲ့ ပဲပဲြစားကို သိသားပဲ။ ျမခ်စ္နဲ႔လုိ႔ မထင္ဘူး။ရြာထဲက ပဲေတာင္သူေတြ အိမ္သြားတာလာတာလည္း ျမင္သားပဲ။ျမခ်စ္တုိ႔ မိဘမ်ားနဲ႔ ခင္မင္လုိ႔သာ လုိက္ကူညီေနတာလုိ႔ ႐ိုး႐ိုး ထင္တာပါ။ အခု မွတ္ႀကီးက ရြာစြန္ပြဲခင္းေတြထဲ ႏွစ္ေယာက္တည္း ေတြ႔တယ္ ဆုိတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။ ျမခ်စ္က ၿမိဳ႔သားပဲပြဲစား ပိုက္ဆံရွိ သားသမီး ႀကိဳက္မယ္ဆုိ ႀကိဳက္ေလာက္တာပဲ။
သည္ၾကားထဲ အစ္ကို ေခၚေနမွေတာ့ ခရီး ေရာက္ေနလုိ႔ ေနမွာေပါ့။ ဒါဆုိ ႐ိုက္ရမယ့္ ေကာင္လဲြၿပီ။ စံလွေဘာ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေအာင္သန္းေက်ာ္ ျဖစ္သြားၿပီ။ ဒါေပမယ့္ စံလွေဘာ္ကို လည္း သူမေက်ဘူး။ ကာလသားေတြေရွ႔မွာ သူ႔ကိုခြစီးၿပီး ျမဴအိုးနဲ႔ ႐ိုက္ဖုိ႔ ရြယ္ခဲ့တာကို ဘယ္ေတာ့မွ မေက်ဘူး။ လူခ်င္းလံုး သတ္ဖို႔ က်ေတာလည္း စံလွေဘာ္ကို သူမႏိုင္ေလာက္တာ သိေတာ့ အကြက္၀င္လာ မယ့္ေန႔ ေစာင့္ေနခဲ့တာ ၾကာၿပီ။ ငအုန္း မစဥ္းစားတတ္ဘူး။ မွတ္ႀကီးက ထန္းေရ တစ္အုိးကုန္ေအာင္ ေမာ့ေသာက္ၿပီး အုိးကို ခ်လုိက္တယ္။ ႏႈတ္ခမ္းပါးနား သုတ္တယ္။
“ေအ့ ငွက္ႏွစ္ေကာင္ တစ္ခါတည္း ဖမ္းလုိ႔ေတာ့ ရတာေပါ႕ ငအုန္းရာ။ ေအာင္သန္းေက်ာ္လည္း ကြဲေစ။ စံလွေဘာ္လည္း ဒုကၡေရာက္ေစ ဒါဆုိ မင္းေက်နပ္မလား”
မွတ္ႀကီးက ငအုန္းကို ၿပံဳးျပတယ္။ ငါ့ဘက္က တာ၀န္ ေက်ေစရမယ္။ မင္းဘက္က တာ၀န္သာ ေက်ေတာ့ဆုိတဲ႕ မ်က္ႏွာေပၚက အၿပံဳးကို ငအုန္းက သိၿပီ။ အိတ္ထဲက ပိုက္ဆံပါ သေလာက္ထုတ္ၿပီး မွတ္ႀကီး ေရွ႔ခ် ေပးလုိက္တယ္။ မွတ္ႀကီးက ရယ္တယ္။ နည္းတယ္ေပါ့။ ငအုန္းက ထန္းရည္ဖုိး ရွင္းဖုိ႔ေလာက္ က်န္ တာဆုိေတာ့ ကိစၥၿပီးရင္ ထပ္ေပးမယ္ဆုိတဲ့ ကတိေပး လုိက္တယ္။မရဘူး။ မွတ္ႀကီးက လက္မခံဘူး။ ေနာက္ဆုိတာ မေသခ်ာဘူး မဟုတ္လား။
“မင္း လက္စြပ္ ခြၽတ္လုိက္ေလကြာ ငအုန္းရ။ ငါက အခ်ဳပ္နဲ႔ ေထာင္နဲ႔ ရင္းရမွာ။ မင္းက တြန္႔တုိေနေတာ့ မခက္ပါလားကြာ”
“ဒါက အေမတုိ႔ ဆင္ထားတာကြ။ ၿပီးေတာ့ တန္ဘုိးႀကီးတယ္။ ငါ ပိုက္ဆံေပးရင္ ၿပီးတာပဲကြ”
“လူ႐ိုက္တာ က်ေတာ့ တန္ဘိုး မႀကီးဘူးလား ငအုန္းရ”
“ကိုင္းေရာ့ကြာ မင္းသာ ေသခ်ာပေစ၊ ပိရိပေစ”
“မွတ္ႀကီးပါကြာ။ ေသခ်ာပါတယ္။ ကိုင္း သြားစို႔ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ အတြင္း မင္း ဘယ္မွ မထြက္နဲ႔။ မင္းျဖစ္ေစခ်င္တာ ျဖစ္ေစ့ရမယ္”
ငအုန္းနဲ႔ မွတ္ႀကီး ထန္းေတာထဲက စိုက္စိုက္စိုက္စိုက္နဲ႔ ထြက္လာ ခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ရက္ေလာက္မွာပဲ ပဲြစားေလး ေအာင္သန္းေက်ာ္ အ႐ိုက္ခံရလုိ႔ လွည္းလမ္းေပၚ ကားယားႀကီး လဲေနတာ လွည္းသမားက ေတြ႔လုိ႔ ရြာထဲအုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ျဖစ္သြားေလရဲ႔။ ေသြးအုိင္ထဲမွာ လဲေနတဲ႕ ပဲပဲြစားကို လွည္းသမားကပဲ ေပြ႔တင္လာၿပီး ျမခ်စ္တုိ႔ အိမ္လာပို႔တယ္။ လဲေနတဲ့ အနားက ေသြးစြန္းေနတဲ႕ မာဖလာတစ္ထည္လည္း ေတြ႔လုိ့ေပးခဲ႕တယ္။ ျမခ်စ္တုိ့က လူနာကို ခ်က္ခ်င္းပဲ တုိက္နယ္ေဆး႐ံုပို့ဖုိ့ ျပင္ရၿပီ။
ခက္တာကေျမာင္းႀကီးလုိျဖစ္ေနတဲ့ လွ်ဳိႀကီးကို ျဖတ္ရမွာ။ ေစာင္ပုခက္နဲ့ထမ္းၿပီး တစ္ဖက္ကမ္းပါးကို ပို့ရမယ္။ တစ္ဆက္တည္း တုိက္နယ္ ေဆး႐ံုကို ေစာင္ပုခက္နဲ႔ပဲ ေရာက္ေအာင္ ပို႔ရမယ္။ ဒါမ်ဳိးမွာ ကပိၸယႀကီး စံလွေဘာ္ကို ေခၚမွ ျဖစ္မွာကို တစ္ရြာလံုးက သိၾကသားပဲ။ ဒါေပမယ္႕ ေခၚလုိ႔လည္း မျဖစ္ဘူး။ လူနာ့ေဘးမွာ က်ေနတဲ့ ေသြးစြန္းမာ ဖလာက စံလွေဘာ္လည္ ပင္းသိုင္းေနက် မာဖလာ တစ္ဘက္က်ားကိုး။ တုိက္နယ္ရဲေတြ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေပၚ တက္လာေတာ့ စံလွေဘာ္က ေရတြင္းမွာ ေကာက္ဆြကို ေရခ်ဳိး ေပးေနေလရဲ႔။
(၁၀)
သည္ရက္ေတြထဲမွာ စံလွေဘာ္က ေကာက္ဆြကို ေန႔တုိင္း ေရမိုးခ်ဳိး ေပးတယ္။ ေရတြင္းက ေရကို ကိုယ္တုိင္ငင္ၿပီး ေခါင္းကေန ေလာင္းခ်၊ ၿပီးမွ ဆပ္ျပာၾကမ္းနဲ႔ ေခါင္းကေန ေျခအထိ ပြတ္တုိက္ေပးတယ္။ ႏွ့ံၿပီဆုိေတာ့မွ ေရငင္ၿပီးေလာင္းခ်ျပန္ေရာ။ ေကာက္ဆြ အသက္ဆယ္ႏွစ္ သားအထိ ေရဘယ္ႏွစ္ခါ ခ်ဳိးခဲ့သလဲ မသိေပမယ့္ သည္ေက်ာင္းေရာက္လာမွ ေၾကးရွစ္ သစ္တက္ ေန႔တုိင္း ခြၽတ္ေပးရေတာ့တာပဲ။ ေက်ာင္းထဲရွိသမွ် ကိုရင္ ေက်ာင္းသားတုိင္းကို စံလွေဘာ္က ေရခပ္ၾကရင္း သည္လုိပဲ ေရငင္ခ်ဳိးေပး ေနက်ပါ။
ဒါေပမယ့္ ေကာက္ဆြကိုေတာ့ သူကိုယ္တုိင္ ဆပ္ျပာနဲ႔ ပြတ္တုိက္ၿပီး ဖေအတစ္ေယာက္လုိ ေရခ်ဳိးေပးတယ္။ ဖေအဆိုတဲ႕ ေမတၲာငတ္ ရွာသူကေလးကို သည္ေမတၲာဓာတ္ ကေလးရေအာင္ လုပ္ယူတာလည္း ပါပါတယ္။ ေကာက္ဆြ ကိုယ္တိုင္က ထူးထူးျခားျခား ေျပာင္းလဲသြားၿပီ လုိေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ္႕ စံလွေဘာ္ကို ခင္လာတာ၊ အားကိုးလာတာ၊ ေျပာရဲဆုိရဲ ရွိလာတာ၊ သြားႀကီးေတြ အျပားလုိက္ေဖာ္ေအာင္ ရယ္တာမ်ဳိး ေတြေတာ့ ရွိလာၿပီ။စံလွေဘာ္က သူ႔ကို အေဖလို႔ ေခၚလုိ႔ေျပာေတာ့ အေဖမွ မဟုတ္တာတဲ့။ စံလွေဘာ္က ေကာက္ဆြသည္ လုိေျဖမယ္ ဆုိတာ သိသားပဲ။
“မင္းမွာ အေဖ မရွိေတာ့ဘူးေလကြာ။ မင္းအေမကို မင္းစိတ္နာတာ ထားေတာ့။ မင္းအေဖကို မင္းမခ်စ္ဘူးလား။ မင္းကို သြားေလရာ ေခၚဆုိ မင္းေျပာရင္ရဆုိ မင္းကို တစ္ခါမွ မ႐ိုက္ဘူးဆုိ မင္းေျပာတာပဲ”
“အဲဒါနဲ႔ ဘာဆုိင္လဲဗ်။ အေဖ ျဖစ္ရေရာလား”
စံလွေဘာ္က ရယ္တယ္။ စံလွေဘာ္က သူေရခ်ဳိးေပးတဲ့ အေၾကာင္း ေခါင္းက ဆံပင္ရွည္လာရင္ သင္တုန္းဓားနဲ႔ တိေပးတဲ့ အေၾကာင္း၊ အက်ႌေတြ၊ ပုဆုိးေတြ ေတာင္းေပးတဲ႕အေၾကာင္း၊ ပန္းကပ္၊ ေရခ်မ္းကပ္၊ ဆီမီးထြန္းပူေဇာ္ တာကအစ သင္ေပးေၾကာင္းကေန ညဘက္ သူနဲ႔အတူ သိပ္တာေရာ၊ တစ္ျခားကေလးေတြနဲ႔ ရန္ မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးတာေရာ၊ ကေလးေတြ အမ်ားႀကီးထဲက ေကာက္ဆြကို မုန္႔ပဲ သေရစာ ေကြၽးတဲ့ အေၾကာင္းေတြပါ ေျပာျပတယ္။
“ကိုင္း မင္းအေဖ အရင္းေတာင္ အဲသလုိ လုပ္ေပးဖူးလုိ႔လား”
“ဟင္႕အင္း”
“ငါက မင္းအေဖထက္ေတာင္ ေကာင္းေသးတယ္။ ငါ မင္းအေဖျဖစ္ ခ်င္တာ မင္းအေမကို လိုခ်င္လို့မွ မဟုတ္ဘဲကြ။ မင္းမေခၚခ်င္တဲ႕ ပေထြးကို ေတာင္ အေဖေခၚရေသးတာ ငါ႕ကို မင္းမေခၚခ်င္ဘူးလား”
ေကာက္ဆြ ေတြသြားတယ္။ကပိၸယႀကီး ေျပာတာ မွန္သားပဲ။သည္ေက်ာင္း မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးကအစ ကိုရင္ေတြ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ခ်စ္ၾက တယ္။ ညႇာၾကတယ္။ အတူ ကစားၾကတယ္။ ဒါလည္း ဟုတ္ေနသားပဲ။ သူ႔ဘ၀မွာ ဦးေဘာ္ေလာက္ သူ႔အေပၚေကာင္းခဲ႕တာမ်ဳိးလည္း မႀကံဳဖူးခဲ႕ဖူးဘူး။ ဒါေပမယ္႕အေဖလုိ့ ေခၚရမွာေတာ႕လည္း ေကာက္ဆြက ရွက္ပံုပါ။ စံလွေဘာ္ က သိၿပီ။
“ေကာက္ဆြ”
“အေဖ”
စံလွေဘာ္ မ်က္ရည္ေတြနဲ႔ ေကာက္ဆြကို ထဖက္တယ္။ သူသည္လုိ အေခၚခံခ်င္တာ သံေယာဇဥ္ ရွိေအာင္လုိ႔က လဲြရင္ တစ္ျခား မရွိဘူး။ ေမတၲာ ဓာတ္ဆုိတာ ေအးျမတယ္ဆုိတာက လဲြရင္ တျခား မရွိဘူး။ သည္ကေလးနဲ႔ သူ႔ဘ၀ေပး အက်ဳိးေပးခ်င္းတူတယ္။ တစ္ေယာက္က အေဖတစ္ေယာက္က သားလုိ႔ ႏွစ္ဦးၾကားမွာ တစ္စံုတစ္ရာ ခ်စ္ခင္မႈ ရဖုိ႔က လြဲလုိ႔ တစ္ျခား မရွိဘူး။ ေရာက္စက ငေဘာ္လုိ႔ ေခၚတဲ့ ကေလးက တစ္ႏွစ္ေတာင္ မရွိေသးဘူး။ အေဖလုိ႔ ေခၚတယ္ဆုိတာ လိမၼာေရးျခား ရွိလာတာပဲ မဟုတ္လား။ ႏူးညံ့ လာတာပဲ မဟုတ္လား။ သည္ကတည္းက ေကာက္ဆြက အေဖလုိ႔ ေခၚတယ္။ စံလွေဘာ္က ငါ့သားလုိ႔ ထူးတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာင္ ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာ ရွိရွာတယ္။
“ေကာက္ဆြ အေဖေျပာမယ္။ ေက်ာင္းသားခ်င္း ရန္မျဖစ္ရဘူး။ အႏုိင္ မက်င့္ရဘူး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ဆဲသံဆုိသံ မရွိရဘူး။ စာတတ္ေအာင္သင္ ဘုရားစာ တရားစာ ရသေလာက္ က်က္မွတ္။ မင္းေရာ မရွိေတာ့တဲ့ မင္းမိဘေတြပါ ကုသိုလ္ရတယ္။ မင္းႀကီးရင္ အေဖ့လုိပဲ ေက်ာင္းမွာ ကပိၸယႀကီး လုပ္႐ံုေပါ့ကြ။ ကပိၸယဆုိတာ သူေတာ္ေကာင္း အလုပ္ ၾကားလားငါ့သား”
“အင္းပါ အေဖရ”
“ဟုတ္ကဲ႕ အေဖလုိ႔ ေျပာကြ”
“ေျပာတတ္ေပါင္ဗ်ာ”
အဲသည္ေန႔က စံလွေဘာ္ ထမင္းစားၿပီး ကတည္းက အိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္။ မြန္းတိမ္းေတာ့မွ ဖ်တ္ခနဲ ႏုိးတယ္။ ဆရာေတာ္က ငေဘာ္ကြမ္း ရြက္ယူခဲ႕စမ္းလုိ့ လွမ္းမိန္႔လုိ႔ ေရအုိးစင္ေပၚက ကြမ္းရြက္တစ္ထပ္ယူၿပီး ဆရာေတာ့္ သြားကပ္တယ္။ ေက်ာင္းေပၚက ဆင္းလာေတာ့ ေကာက္ဆြကို ေရခ်ဳိးေပးရဦးမွာ သတိရလုိ႔ ေခြၽးေျခာက္ခံၿပီး ေရငင္ခ်ဳိးေပးတယ္။ သည္ အခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းေပၚ ရဲေတြတက္သြားတာပါ။
ေကာက္ဆြ ေရခ်ဳိးၿပီးေတာ့ သကၤန္းေဟာင္းနဲ့ ေခါင္းေတြ ပြတ္ေပးေနတုန္း ကိုရင္က ဆရာေတာ္ႀကီးက ေက်ာင္းေပၚ တက္ခဲ့ မွာတယ္လုိ႔ လာမိန္႔တယ္။ ေကာက္ဆြကို ထားခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းေလွကား တက္မယ္ျပင္ေတာ႕ ရဲဖိနပ္ သံုးေလးရံ ေတြ႔လုိက္ရတယ္။ ဘာမ်ားပါလိမ္႕။ ေက်ာင္းေပၚေရာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ကို ၀တ္ျဖည့္ၿပီး ပုဆစ္ တုတ္ထုိင္တယ္။ ဆရာေတာ္က မ်က္ႏွာ မေကာင္းဘူး။
“ငေဘာ္ မင္းကို ရဲေတြက တုိက္နယ္ဂါတ္ကို ေခၚခ်င္လုိ႔ လာေလွ်ာက္ ၾကတယ္။ မင္း ဘာလုပ္ခဲ့သလဲ။ မနက္က မင္း ဘယ္သြားေသးသလဲ။ မွန္မွန္ေျဖ” “မနက္က မနက္က ေကာက္ဆြတုိ႔ ကေလးေတြ ေပ်ာက္လုိ့ လုိက္ရွာတာပဲ ဘုရား”
“ဘယ္ဘက္သြားရွာတာတုန္း”
“ေတာင္ဆူးတံခါး အျပင္ေလာက္ပါပဲ ဘုရား။ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဘုရား”
“ပဲ ပြဲစားေမာင္ရင္ေလး အ႐ိုက္ခံရတယ္။ဒဏ္ရာက ႀကီးတယ္။ အခုလွည္းနဲ႔ တုိက္နယ္ေဆးခန္းေရာက္သြားပါၿပီ။ ခမ်ာတုိ့ ရြာအားကိုးလုိ့ လာရွာတာ။ ဒုကၡေတြ႔ရရွာတယ္”
ခင္ခင္ထူး
No comments:
Post a Comment