ေနာင္ႏွစ္ခါလည္း ဆီးလို႔ႀကိဳကြယ္..ေမာင္ႀကီးလာပါမယ္ ဟု
လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ေသာ မႏၲေလးေရွးေဟာင္း သႀကၤန္ …၊
အခု …။ နိဂံုးကမၸတ္၊ အဆံုးသတ္ၿပီေလာ …
ေဆာင္းႏွင္းေငြ႕မျပယ္မီမွာပင္ သႀကၤန္ခံစားမႈက ပူး၀င္လာေခ်ၿပီ။
သည္လိုခံစားမႈေလးေတြ ပူး၀င္လာေတာ့ အိမ္ရွိသႀကၤန္သီခ်င္းမူရင္း အေဟာင္းေလးေတြ ျပန္ရွာနားေထာင္ကာ ဆြတ္ပ်ံ႕ဖြယ္အတိတ္စာမ်က္ႏွာမ်ားကို ျပန္လွန္ရသည္ခ်ည္း …။ သႀကၤန္ရင္ခုန္သံကလည္း အတိတ္မွာပဲ က်န္ရစ္ခဲ့ သည္ေလ..။
တူးပို႔ တူးပို႔ ဒိုးဆစ္သံႏွင့္အတူ ပိေတာက္ပြင့္ေတြ လႈပ္ခါေန၏။ အစိမ္းစြက္ေသာ အ၀ါေရာင္ပံုရိပ္ေတြ ယိမ္းထိုးသြားသည္။
(က)
ထိုႏွစ္တြင္ အိမ္ေရွ႕ပိေတာက္ပင္က ရွားရွားပါးပါး ပိေတာက္ေတြ ႀကိဳပြင့္သည္။ သႀကၤန္ေရာက္ဖို႔ တစ္ လနီးပါးေတာ့လိုေသး…။ သို႔ေသာ္ ၀င္းထိပ္ ကိုဘစိမ္းလက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေရွ႕ မန္က်ည္းပင္ႀကီးမွာ သႀကၤန္ေၾကာ္ျငာဆုိင္းဘုတ္ ေတြ ပလူပ်ံေန၏။
လွထိပ္တင္ .. ေရသဘင္
၀င္ေၾကး ၁၅ က်ပ္ႏွင့္စာရင္း
ေပးႏုိင္ၿပီ
ျမရိပ္ညိဳေတာင္သမန္ႏွင့္
ေျမာင္ပတ္ယံမန္းေျမအေမာ့မွာ
သလႅာသက္ဦးတို႔ေပ်ာ္မည္
ေႏြဦးေပါက္မို႔
တစ္ေခါက္တစ္ခါ …
မန္းၿမိဳ႕ေတာ္မွာ
အလည္လာခဲ့ေပါ့၊
ေတာကသာဂိတို႔ သႀကၤန္၀ယ္
အျမင္မေတာ္တာေတြ
ေျပာခ်င္လြန္းလို႔
၀င္ေၾကး ၂၀ က်ပ္
သႀကၤန္ေၾကာ္ျငာဆုိင္းဘုတ္ေတြႏွင့္အတူ အရပ္ထဲ၊ ၀င္းထဲ၊ ျပထဲ မွာ သႀကၤန္တီးလံုးတိုက္သံေတြၾကား လာရ၏။ ၀င္းလယ္ကြက္လပ္ႀကီး ထဲ ေအာက္လင္းမီးေတြ ထိန္ထိန္ထြန္းၿပီး တီးလံုးတုိက္၊ သီခ်င္းတိုက္၊ အကတုိက္ၾကသည္။ သည္ကတည္းက စြဲၿငိဖြယ္၊ ႏွစ္သက္ဖြယ္ သႀကၤန္သီခ်င္းေတြက အရပ္ထဲ၊ ေစ်းထဲအထိ ပ်ံ႕လြင့္ေနရာယူခဲ့ၿပီ။ သည္ႏွစ္ သႀကၤန္အတြက္ ဗဟိုဆုေပးမ႑ပ္ႀကီးက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္းမႀကီးေပၚ ဟံသာ၀တီသတင္းစာတုိက္ႀကီး ေရွ႕မွာ ေဆာက္မွာတဲ့။ သစ္သားေတြပင္ ခ်ထားၿပီးၿပီတဲ့။ ဗဟိုမ႑ပ္အတြက္ သႀကၤန္ယိမ္း အဖြဲ႕ကို ၿမိဳ႕ ေတာ္ခန္းမ (၁)မွာ တုိက္ေနၾကၿပီ။ ဌာနဆုိင္ရာအသီးသီးက မန္းၿမိဳ႕သူ ညိဳျပာညက္တို႔ ယဥ္ယဥ္ေၾကာ့ေၾကာ့ သီဆိုကခုန္ၾကေပါ့။
ေရႊမန္းေမတဲ့၊ ယမင္းေရႊစင္တဲ့၊ ယမင္းသူဇာတဲ့၊ ပတၱျမားသူဇာတဲ့၊ ေမထား၀ယ္တဲ့၊ ငုေရႊ၀ါတဲ့၊ ေမသစ္ လြင္တဲ့၊ အကေကာင္း အမ်ိဳးသမီး ေရသဘင္အဖြဲ႕ေတြက ႏွစ္စဥ္ပရိသတ္အာ႐ံုစိုက္စရာေတြခ်ည္းျဖစ္ေနသည္။
ထိုႏွစ္ ဗဟိုမ႑ပ္မွာ သႀကၤန္ ယိမ္းအကကို မႏၲေလးပန္တ်ာက အကနည္းျပ ဆရာမေလးကတာ၀န္ယူသတဲ့။ ထိုသတင္းကလည္း ဟံသာ၀တီသတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ (၁)မွာ အကတိုက္ ေနေသာ ဗဟိုမ႑ပ္ယိမ္းအဖြဲ႕ကို ၿမိဳ႕လူထုက စိတ္၀င္စားေနသည္။
အျခားအသင္းအဖြဲ႕ အကတုိက္၊ တီးလံုးတုိက္ၾကတာ ၀င္းထဲ၊ ရပ္ထဲမို႔ သီခ်င္းေတြ၊ အကေတြ ႀကိဳတင္နားဆင္ ျမင္ေတြ႕ရေသာ္လည္း ဗဟို မ႑ပ္အဖြဲ႕က ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ(၁)မွာ တံခါးပိတ္တီးလံုးတိုက္တာမို႔ သူတို႔ သီခ်င္း၊ သူတို႔ အကေတြ ႀကိဳၾကားခြင့္၊ ႀကိဳျမင္ခြင့္မရေသး။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ပိုမိုၾကားလိုျမင္လိုၾကသည္။ သည္ဆႏၵကသႀကၤန္အႀကိဳေန႔မတုိင္မီ တစ္ရက္ႀကိဳ ၀တ္စံုျပည့္ျပင္ဆင္ ေဖ်ာ္ေျဖသည့္ညမွာ ျပည့္ေခ်ၿပီ။
ၿပိဳင္ပြဲ၀င္အသင္းေတြ မရွိေသးသည္မို႔ ဗဟိုမ႑ပ္က သီခ်င္းေတြ၊ အက ေတြခ်ည္း ဆက္တုိက္ၾကည့္႐ႈရမည္မို႔လည္း ပရိသတ္က ခဲခဲလႈပ္ေန၏။ ေျမာက္ဘက္ ၂၉ လမ္းထိပ္ ဘဂ၀မ္ဒတ္စ္ဘာဘူတုိက္အနီးကပင္ ယာဥ္အ၀င္အထြက္မရွိရေအာင္ သံဆူးႀကိဳး ေတြႏွင့္လမ္းပိတ္ထားရ၏။ ထို႔အတူ ေတာင္ဘက္ ၃၁ လမ္းထိပ္ ေရႊေမာင္းတိုက္အနီးကလည္း အလားတူ လမ္းပိတ္ထားရသည္။
ထိုျပ ေပါက္မ်ားအတြင္း ပရိသတ္က အျပည့္အက်ပ္ညပ္လို႔။ ဟံသာ၀တီ သတင္းစာတုိက္ဖြင့္လွစ္ထားေသာ နီညိဳေရာင္ ေရွးေဟာင္းအုတ္တိုက္ႀကီးေရွ႕က ဗဟိုမ႑ပ္ႀကီးကလည္း မီးေရာင္မ်ားေအာက္ခံ့ညားလွပေန၏။ ကခြင္စင္က ပိုမိုက်ယ္၀န္းသည္။ ျမန္မာမႈပန္းကႏုတ္ေတြပင္ဆင္ထားေသာ ေနာက္ခံစင္ျမင့္ေရွ႕မွာ ပဥၥ႐ူပ႐ုပ္ႀကီးႏွင့္ မွန္စီေရႊခ်ဆုိင္း၀ိုင္းႀကီးက ေနရာယူထားသည္။ ျမန္မာ့ဆုိင္း၀ိုင္းႀကီး၏ ဘယ္ဘက္မွာ နီကယ္ေရာင္ ေတာက္ပေနေသာ ေလမႈတ္တူရိယာမ်ားႏွင့္ ေခတ္ေပၚတီး၀ိုင္း။
စင္ေပၚမွာ တီးမႈတ္သီဆိုကခုန္မည့္သူမ်ားမွအပ အခုလို ဆိုဖာခံုႀကီးမ်ား၊ ဆက္တီမ်ားႏွင့္စားေသာက္ဖြယ္ရာအစံုအလင္ျဖင့္ ဇိမ္ခံအသား ယူၾကမည့္ မိသားစုမ်ား၊ ဧည့္သည္ေတာ္မ်ားမရွိၾကေသး။ တီးမႈတ္သီဆို ကခုန္မည့္ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ မိသားစုမ်ား၊ ၿမိဳ႕ခံ စာေပဂီတသဘင္ အႏုပညာရွင္မ်ား၊ သတင္းစာဆရာမ်ားႏွင့္ အကဲျဖတ္မ်ားအတြက္သာ ကခြင္စင္ႀကီး တဖက္တခ်က္မွာ ေခါက္ကုလားထုိင္မ်ားစီတန္းခ်ထားသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစင္က ကခြင္စင္ထက္ ႏွိမ့္ထား၏။ တစ္ေျပးညီမဟုတ္ …။ ပါသည္ဆို႐ံု …။
အႀကိဳ႕အရင္ညကပင္ ဗဟိုမ႑ပ္က သီခ်င္းေတြက ပရိသတ္ရင္ထဲစြဲသြားသည္။ ထိုသီခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ထူးျခားစြာညက္ေညာလွပေသာ ကကြက္မ်ားကလည္း ပရိသတ္ကို တသသျဖစ္သြားေစ၏။ နားဆင္ၾကည့္ပါဦးေလ …
အို .. အေမာင္လူသား အသင္
ဟိုမွာၾကည့္စမ္း ..၊
အခိုင့္အခိုင္ေ၀ဆာလြင္ …
ေ၀ျဖာပြင့္လန္း ..
ပန္းမ်ိဳးတစ္ရာစံုလင္
ဒီအတာေရသဘင္
ေရာက္ျပန္ေလလွ်င္ …
အျမင္မဆန္း၊ ညစ္ႏြမ္းသမွ်
ေရစင္ပက္ဖ်န္းရႊင္လန္းေစခ်င္…
(ခ)
ထိုႏွစ္က အမ်ိဳးသားအလွျပယာဥ္ထဲမွာ နာမည္ႀကီးေနတာက ေစတနာ ျဖစ္၏။ မႏၲေလးေဆးတကၠသိုလ္က အႏုပညာ၀ါသနာရွင္မ်ားဟု ဆိုသည္ထက္ အဆိုအတီးတြင္ပညာရွင္မ်ားဟုပင္ ဆုိရေလာက္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအျပင္ ဂုဏ္ထူး ဦးသိန္းႏုိင္ကဲ့သို႔ေသာ ျပင္ပပညာရွင္ ကလည္း ၀န္းရံသည္။ ဂုဏ္ထူး ဦးသိန္းႏုိင္၏ သႀကၤန္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ပရိကံစကားမ်ားကလည္း ပရိသတ္ေထာင္ေသာင္း ညႊတ္က်သြား ေလာက္သည္။
ထိုစိန္ပြင့္မ်ားကို ပတၱျမားရံသည့္အေနႏွင့္မႏၲေလးမွ ေအာ္တိုဆိုက္ဆိုဖုန္း ေလမႈတ္ပညာရွင္
လူငယ္တစ္ဦးကလည္း ေစတနာ မွာပါ၀င္လာသည္။ သူက ေအာ္တို ဆုိက္ဆိုဖုန္းကို ျမန္မာ့ႏွဲ၀ိဇၨာတစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ ႏုိင္နင္းလွသည္။ ျမန္မာမႈသံစဥ္မ်ားကို ေအာ္တိုဆိုက္ဆို ဖုန္းျဖင့္ အတြဲ႕အႏြဲ႕၊ အမဲ့အရြဲ႕၊ အဆြဲ အဖဲ့မ်ားျဖင့္ မနားတမ္းဒရစပ္မႈတ္ႏိုင္သူလည္း ျဖစ္သည္။
သႀကၤန္အႀကိဳေန႔ကတည္းက ေစတနာ အလွျပယာဥ္က ေတာင္ျပင္တစ္၀ိုက္မွာ လွည့္လည္ေဖ်ာ္ေျဖ ရင္း နာမည္ေက်ာ္ မင္းသမီးမ်ား ဦးစီးေသာ အမ်ိဳးသမီးမ႑ပ္မ်ားတြင္ ေအာ္တိုဆိုက္ဆိုဖုန္းႏွင့္မင္းသမီးမ်ား ၿပိဳင္ပြဲသတင္းက တစ္ၿမိဳ႕လံုးတမု ဟုတ္ခ်င္းပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေတာ့၏။ ဘယ္ မ႑ပ္မွာ ဘယ္မင္းသမီးျဖင့္ က ရင္း ပုံက်သြားလို႔တဲ့။
ဘယ္မင္းသမီးကေတာ့ ၄၅ မိနစ္အၾကာမွာ ဆက္မကႏုိင္လို႔ အ႐ံႈးေပးလိုက္ရသတဲ့စသည့္ စသည့္ သတင္းက ထိုႏွစ္သႀကၤန္၏ အမ်ိဳးသမီးဧည့္ခံ မ႑ပ္ ၁၀၀ ေက်ာ္၊ အမ်ိဳးသားအလွျပႏွင့္ သံခ်ပ္အသင္းေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္၊ စင္ခ်င္း၊ ကားခ်င္းဆက္မွ် ၿမိဳ႕လံုးကြၽတ္အုန္းအုန္းၾကြက္ၾကြက္ညံသည္။ သႀကၤန္သီခ်င္းသံမ်ားအၾကား ထူးထူးျခားျခား ထင္ရွားထြက္ေပၚေနသည့္ သတင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕က ေမြးထုတ္ေပးသည့္ ၿမိဳ႕ခံပညာရွင္မ်ားအခ်င္းခ်င္း အႏုိင္မခံ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကသည့္ အႏုပညာၿပိဳင္ပြဲမို႔လည္း ပိုမိုစိတ္၀င္စားၾက၏။ ေစတနာ အလွျပယာဥ္၏ ေအာ္တိုဆိုက္ဆိုဖုန္းအစြမ္းက ၿပိဳင္ပြဲတုိင္းမွာ အႏုိင္ခ်ည္းျဖစ္ေနသည္။ အႀကိဳ၊ အက်၊ အၾကတ္ .. ရက္မ်ားအထိ..။
ကဲ ..သႀကၤန္အတက္ေန႔ေရာက္ၿပီ။ ေစတနာ အလွျပယာဥ္ေရာက္ဖို႔က ဗဟိုမ႑ပ္ပဲရွိေတာ့၏။ ေသခ်ာၿပီ။ သည္ေန႔ ဗဟိုမ႑ပ္မွာ ေစတနာ ေရာက္မည္။ ေအာ္တိုဆိုက္ဆိုဖုန္းဆရာေလးႏွင့္ ဗဟိုမ႑ပ္က အကနည္းျပ ဆရာမေလးတို႔ ေတြ႕ၾကမည္။ ပြဲႀကီးပြဲေကာင္း …။
အကနည္းျပဆရာမေလးကလည္း ဆရာမဟုဆိုေသာ္လည္း အသက္ ၂၀ ေက်ာ္သာရွိေသး။ သူက အၿငိမ့္ မင္းသမီးေတာ့မဟုတ္။ ပန္တ်ာက ေက်ာင္းဆင္းအၿပီး နာမည္ေက်ာ္ အၿငိမ့္အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕တြင္ ေရွ႕ထြက္ အျဖစ္ (၆) လမွ်ပင္ မကရေသး။ အိမ္ေတာ္အစီအစဥ္ႏွင့္ ျမန္မာအကေဗဒ ျပ႒ာန္းမွတ္တမ္းတင္ေရး အစီအစဥ္တစ္ခုအတြက္ နည္းျပဆရာမအျဖစ္တာ၀န္ယူထားရသူျဖစ္သည္။
ပန္တ်ာေက်ာင္းသူ ဘ၀မွာလည္း သႀကၤန္တစ္ခု၌ တုိင္းလံုျခံဳေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေကာ္မတီဥကၠ႒(ထိုစဥ္က အေနာက္ေျမာက္တုိင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္ တုိင္းမွဴး) ၏ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ေငြဖလားဆုႀကီး ရရွိထားသူလည္းျဖစ္၏။ သူကလည္း ျမန္မာအကႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ ထိုအခ်ိန္က နာမည္ေက်ာ္ …။ သႀကၤန္အတက္ေန႔ည ဗဟိုမ႑ပ္မွာ ျမန္မာ့အႏုပညာအေက်ာ္အေမာ္ႏွစ္ဦး ၿပိဳင္ပြဲျမင္ၾကရမွာမို႔ ပရိသတ္က ညေနေစာင္းကတည္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လမ္းမႀကီးေပၚ ျပည့္လွ်ံသြားေတာ့၏။
အတက္ေန႔မို႔လည္း ဆုယူမည့္အလွျပယာဥ္ေတြ၊ သံခ်ပ္အဖြဲ႕ေတြကလည္း ဗဟိုမ႑ပ္ေတာင္ဘက္ျခမ္းမွာ တန္းစီေနရာယူထားၾကသည္။ အတက္ေန႔မို႔ ေနာက္ဆံုးပိတ္ အိတ္ႏွင့္လြယ္ဆိုသလို တစ္ၿမိဳ႕လံုးလည္း အခါတုိင္းေန႔မ်ား ထက္ ေစာစီးစြာ သီခ်င္းသံ၊ ဂီတသံ၊ သံခ်ပ္သံေတြ လႊမ္းေနသည္။
ဗဟိုမ႑ပ္ယိမ္းအဖြဲ႕ကလည္း ပရိသတ္အင္အားေၾကာင့္ အခ်ိန္မဆုိင္းဘဲ သီဆိုကျပဧည့္ခံေနသည္။
သည္ကမ္း … သည္ေသာင္၊
သည္ေတာင္ .. သည္ယာ
သည္ရြာ .. သည္ၿမိဳ႕၊
သည္သို႔ .. သည္ဓေလ့ ..
ေပ်ာ္ေမြ႕ႏွစ္ၿခိဳက္ ..
စ႐ိုက္အစဥ္အလာ …။
သည္ေျမမွာေမြး ..
သည္ေျမေသြးပင္ …
သည္ေျမကိုေလွ်ာက္ …
သည္ေရေသာက္လွ်င္
ပန္းပိေတာက္တို႔ပမာထင္
အပင္ခ်င္းယွက္ ..
အခက္ခ်င္းယွဥ္ …
ပန္းပိေတာက္ရဲ႕ ေရႊမ်က္ႏွာ
၀င္းထိန္လို႔၀ါ …
အႏြယ္ခ်င္းယွက္ ..
အခက္ခ်င္းယွဥ္ ..
တစ္ပြင့္ေျမသက္၊
တစ္ပြင့္တက္
တစ္ခက္ပက္ေၾကြ ..
တစ္ခက္ေ၀
သည္အတာ သည္ေရသဘင္
အားသစ္မာန္သစ္၀င္ …
ဆန္းသစ္လွေသာစာသား၊ ေတးသြားႏွင့္ သီခ်င္းဂီတသံတြင္ ညီညာညက္ေညာလွေသာ သႀကၤန္အကမ်ားက ေထာင္ေသာင္းခ်ီပရိသတ္၏ အာ႐ံုကို တုတ္တုတ္မွ်မလႈပ္ေအာင္ ဖမ္းစားထားႏုိင္၏။ ဤသို႔ျဖင့္ သႀကၤန္ယိမ္းေတြကအၿပီး လႈပ္လႈပ္ရြရြျဖစ္သြားေသာ ပရိသတ္အသံႏွင့္ အတူ ေတာင္ဘက္ေက်ာက္ေသြးတန္းဆီမွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္းအတုိင္း အလွျပယာဥ္တစ္စီးက မီးေရာင္စံုထြန္းညိႇၿပီး ေတးဂီတသံသာမ်ားႏွင့္အတူ ဆုယူရန္ တန္းစီရပ္ထားေသာ အျခားအလွျပယာဥ္မ်ား၊ သံခ်ပ္အဖြဲ႔ယာဥ္မ်ားကိုေက်ာ္၍ ဗဟိုမ႑ပ္သို႔ တၿငိမ့္ၿငိမ့္၀င္ေရာက္လာ၏။
ပရိသတ္မ်ားကအခ်င္းခ်င္း ပူးကပ္ရွဲေပး၍ အလွျပယာဥ္ကို ေနရာေပးသည္။ ကားဦးမွာသမားေတာ္၏ ေဆးႀကိမ္လံုးကို ေျမြႏွစ္ေကာင္ ရစ္ကာ ပါးျပင္းေထာင္ေနသည့္ တံဆိပ္က ေအာ္တိုမစ္တစ္မီးလံုးမ်ားႏွင့္ ထင္ရွားေနသည္မို႔ ပရိသတ္၏ ၾသဘာသံက ဆူညံသြားသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနသည့္ ေစတနာ အလွျပယာဥ္။
ေစတနာက ဗဟိုမ႑ပ္ေရွ႕ ေရာက္သည္ႏွင့္ ဂုဏ္ထူးဦးသိန္းႏုိင္၏ ပဏာမအဖြင့္စကားအၿပီး ေအာ္တိုဆိုက္ဆိုဖုန္းဆရာက သူကိုယ္တုိင္ ေရးစပ္ေသာ သီခ်င္းေလးကို တုိက္ပံုအက်ႌအေပၚအိတ္မွာ အသင့္ထိုးထားေသာ ပိေတာက္ခက္ေလး ကိုင္ကာကိုင္ကာ သီဆိုေတာ့၏။ ပရိသတ္က ႀကံဳဖူးၿပီးမို႔ ၾသဘာ လက္ခုပ္က်သြားသည္။ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ဘ၀ဂ္ညံမွ် ၾသဘာလက္ခုပ္က်သြားျပန္တာက သႀကၤန္ယိမ္းသမမ်ားအလယ္ က်ံဳ႕က်ဳံ႕ေလး ထုိင္ေနေသာ အကနည္းျပဆရာမေလးက ထကာ ထဘီကိုျပင္၀တ္ၿပီး စင္ေရွ႕ထြက္၍ ကျပလိုက္ျခင္းမို႔ ျဖစ္သည္။ ပြဲႀကီးပြဲေကာင္းေတြ႕ၿပီ။
ေအာ္တိုဆိုက္ဆိုဖုန္းဆရာက သီခ်င္းအၿပီး သူ႔လက္စြဲေအာ္တို ဆုိက္ဆိုဖုန္းကိုေကာက္ၿပီး သီခ်င္းသြားကိုမႈတ္လိုက္၏။ သီခ်င္းသြားက ယိုးဒယားအသြားျဖစ္သည္။ အက ကလည္းညက္ညက္ကေလး။ ထိုယိုးဒယားအသြားမွာ ဖ်င္းခ်ဥ္အပိုဒ္လို ေရလည္စိမ္ ပေဒသာသီခ်င္း မ်ားအကုန္ဆိုပါေတာ့ …။
အက နည္းျပဆရာမေလးကလည္း ေတးသြားစည္းခ်က္အလိုက္ ႏုႏုလွလွေလးကေန၏။ ပရိသတ္ ၾသဘာ လက္ခုပ္က်သြားသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ နာရီ၀က္၊ ၄၅ မိ နစ္၊ ၁ နာရီ။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး အေလွ်ာ့မေပးၾက ေသး …။
အတက္ေန႔မို႔ ဆုေပးမည့္ အစီအစဥ္ေတြ မစရေသး။ ဗဟိုမ႑ပ္မွ တာ၀န္ရွိလူႀကီးမ်ားက ရပ္ေစခ်င္ၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္အသင္းမ်ား အတြက္ တပ္ဆင္ထားေသာ ခ်ိန္မွတ္ မီးနီကို မၾကာခဏ အခ်က္ျပ၍ ေစတနာအသင္း၏ တီးမႈတ္မႈကို ရပ္ေစ၏။ မရ။
ေစတနာအသင္းက ေအာ္တိုဆုိက္ဆိုဖုန္းဆရာကလည္း အပြဲပြဲအႏုိင္ယူခဲ့သမွ် အခုအေလွ်ာ့မေပး။ ထို႔အတူ အကနည္းျပဆရာမေလး ကလည္း အေလ်ာ့မေပးႏိုင္။ သည္လိုႏွင့္ ၁ နာရီႏွင့္ မိနစ္ ၃၀ ခန္႔ ၾကာေလာက္ၿပီ။ မည္သို႔မွ တားမရသည့္အဆံုး၊ နယ္ေျမပိုင္ရဲစခန္းကို အကူအညီေတာင္းလိုက္ရေတာ့သည္။ ဗဟိုမ႑ပ္ႏွင့္ ၂ ျပေက်ာ္သာေ၀းေသာ ယိုးဒယားေစ်းဂတ္ (ယခုအမွတ္ ၈ ရဲစခန္း) သို႔ ေစတနာအလွျပယာဥ္ကို ေခၚေဆာင္ သြားသည္။ သည္အထိ ေအာ္တို ဆုိက္ဆိုဖုန္းဆရာက အမႈတ္မပ်က္။ မ႑ပ္ေပၚမွ အကနည္းျပဆရာမေလးလည္း အကမပ်က္။ အသံေတြ ေ၀း .. ေ၀း၍ ေပ်ာက္သြားမွ အက ရပ္ေတာ့သည္။ ပညာရွင္ႏွစ္ဦးၿပိဳင္ပြဲက ဘယ္သူ႔ဘယ္သူမွ မႏုိင္….။
သို႔ေသာ္ ႏုိင္သူက ႏုိင္သြားပါ၏။ ပရိသတ္ျဖစ္ပါသည္။ ပရိသတ္က အံုႏွင့္က်င္းႏွင့္ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ တာ၀န္ရွိလူႀကီးမ်ား အစီအစဥ္ျဖင့္ ေအာ္တိုဆုိက္ဆိုဖုန္း ဆရာကို ဗဟိုမ႑ပ္ေပၚသို႔ ျပန္လည္ေခၚယူကာ .. ပရိသတ္စိတ္ႀကိဳက္ ေက်နပ္သည္အထိ အကနည္းျပ ဆရာမေလး၏ အကႏွင့္အတူ ေဖ်ာ္ေျဖေစျခင္းပဲျဖစ္ပါ၏။ သည္တစ္ခါ သူႏုိင္ကိုယ္ႏုိင္ၿပိဳင္ပြဲမဟုတ္။ အႏုပညာရွင္ႏွစ္ဦးႏွင့္ အျပန္အလွန္ အေပးအယူႏွင့္ အႏုပညာကြန္႔ျမဴးမႈ …။ ပရိသတ္ႀကီးကလည္း ၄ ျပနီးပါးေလာက္ထိ ကပ္ညပ္ခဲကာ ၾသဘာလက္ခုပ္မစဲ အားေပးၾကဆဲ …။
ေအာ္တိုဆိုက္ဆိုဖုန္းဆရာက ကခ်င္ေျမ သိန္းႏုိင္ေလး …။
အကနည္းျပဆရာမေလးက ေဒၚခင္၀င္းႏြယ္ …။
(ဂ)
က်ံဳးနေဘး အာဇာနည္လမ္းေပၚတြင္ သက္တမ္းရင့္ကုကၠိဳပင္ႀကီးမ်ားက အရြက္တို႔ ေဖြ႕ေဖြ႕ေၾကြၿပီ။ မၾကာမီ လမ္းလယ္ကြၽန္းေပၚက စီမံကိန္းတယ္ပင္ လူပ်ိဳေပါက္တို႔လည္း သူ႔ရြက္၀ါေဟာင္းေတြ ခါခ်ေနေတာ့၏။ ေတာင္ေလအေ၀ွ႔ တြင္ ကတၱရာလမ္းေပၚမွာ ရြက္၀ါတို႔ ရွပ္တုိက္ေျပးေနသည္။ က်ံဳးေရျပင္မွာ ျမဴေငြ႕ပါးပါးထင္ေနသည္။
ကျပသည့္ခြင္အတြက္ ေပ ၆၀ ပတ္လည္ေနရာအျပင္ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွာ ေပ ၅၀ ေပ ၇၀ စီ ပြဲၾကည့္ေဆာင္မ်ားပါ ပူးတြဲပါ၀င္သည့္ ေပ ၁၆၀ ေပ ၇၀ ရွိ သႀကၤန္မ႑ပ္ႀကီးအတြက္ ၂၀၀၀ ခု ႏွစ္ကတည္းက သံမဏိေဘာင္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ျခင္းၾကားထည္ကို ပံုစံေသ အခုိင္အခံ့ တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္၏။
ရန္ကုန္က ေခတ္ေပၚတီး၀ိုင္းကို ေငြက်ပ္သိန္း ဘယ္ႏွရာႏွင့္ ငွားရမ္းမွာ၊ လတ္တေလာ နာမည္ေက်ာ္အဆုိေတာ္မေလး ကို ေငြက်ပ္သိန္း ၈၀ ႏွင့္အေျပးအလႊားရက္ခ်ိတ္ငွားရမ္းရတာ၊ ဒါေတာင္ ထိုအဆုိေတာ္မေလးက သႀကၤန္ ၄ ရက္မွာ ၃ ရက္မွာ သီဆိုႏုိင္မွာ၊ အျခား ႐ုပ္ရွင္မင္းသားမင္းသမီးမ်ား၊ နာမည္ေက်ာ္အဆိုေတာ္မ်ား၊ ေမာ္ဒယ္မ်ားကို ေငြက်ပ္သိန္း ဘယ္ႏွဆယ္စီျဖင့္ ငွားရမ္းၿပီးတာ စသည့္စသည့္ သတင္းမ်ားကို ၾကားေနရေတာ့ …။
ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ ႐ိုးရာပြဲလမ္းမ်ားတြင္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္သည္ ယဥ္ေက်းမႈ၏ အထင္ကရ အဓိကအမွတ္အသား စ႐ိုက္လကၡဏာႀကီး ျဖစ္သည္။ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈအတာသႀကၤန္ ဟု ေလးနက္စြာ တခုတ္တရေျပာဆို သံုးႏႈန္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ မႏၲေလးကဲ့သို႔ေသာ က်န္ေကာင္းက်န္ရာ ျမန္မာ့ဓေလ့စ႐ိုက္လကၡဏာ အစုအေ၀းတည္ရွိရာ ၿမိဳ႕ႀကီး၏ သႀကၤန္ပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ထိုအေျပာအဆို၊ ထိုအသံုးအႏႈန္း၊ ထိုအမူအက်င့္တို႔ကို တစိုက္မတ္မတ္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ထိန္းသိမ္းခဲ့သည္။ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕လူထုသာမက (အထူးသျဖင့္) တာ၀န္ရွိသူမ်ားကလည္း (တာ၀န္ရွိသည့္ပမာ) အထူးအေလးအနက္ ထားခဲ့ၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း တစ္လွ်ာက္လံုး ျမန္မာ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ မႏၲေလးမဟာသႀကၤန္ ဟု သံုးႏႈန္းခဲ့ၾကသည္။ သံုးႏႈန္းသလိုလည္းလိုက္နာခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သႀကၤန္ေရာက္သည္ႏွင့္ ျမန္မာဆန္ဆန္ယဥ္ေက်းစြာ ေရပက္ကစားျခင္း၊ ဂီတ၊ အက၊ အလွတို႔ကို တစ္၀ႀကီးခံစားလိုၾကျခင္းျဖင့္ ျမန္မာသႀကၤန္၏ အမွတ္အသားတစ္ခုပမာ မႏၲေလးသႀကၤန္ကို ျပည္တြင္းသာမက ျပည္ပမွပါ အာ႐ံုစိုက္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
အခုေတာ့ မႏၲေလးသႀကၤန္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အသံုးအႏႈန္းတြင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ ျမန္မာ့႐ိုးရာမဟာသႀကၤန္ ဟု သုံးႏႈန္းေနပါ၏။ ယဥ္ေက်းမႈ ဟူေသာ စကားလံုးကာ မပါေတာ့….။
(ဃ)
အဆိုေတာ္႐ုပ္ရွင္မင္းသား ၀င္းဦးသည္ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္မွစ၍ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္အထိ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ဆယ့္တစ္ႏွစ္ကာလမွ် မႏၲေလး သႀကၤန္တြင္ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲခဲ့သည္။ ၀င္းဦးသည္ ထိုစဥ္က နံပါတ္(၁)မင္းသားဟု ေျပာရေလာက္ေအာင္လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေနေသာ ကာလလည္းျဖစ္ကာ မိန္းကေလးပရိသတ္ အမ်ားဆံုးရရွိထားသည္။ ၀င္းဦးသည္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားသာမက စာေရးဆရာလည္းျဖစ္ကာ အထူးသျဖင့္ နာမည္ေက်ာ္ အဆိုေတာ္တစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။
မႏၲေလးသႀကၤန္သို႔ ႐ုပ္ရွင္မင္းသားအဆိုေတာ္၀င္းဦး ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာလာေရာက္ျခင္းမွာ သိန္းဘယ္ႏွစ္ဆယ္ႏွင့္ ငွားရမ္း၍ သို႔မဟုတ္ ဘယ္သူဘယ္၀ါက စပြန္ဆာေပး၍ လာေရာက္ျခင္းမဟုတ္။ ကိုယ္ကိုယ္ႏိႈက္က အႏုပညာအေပၚ ႏွစ္ယူခံစားေလးစား ျမတ္ႏုိးလြန္း၍ အႏုပညာမ်ား အေတာက္စား၊ အျမဴးတူးဆံုး မႏၲေလးသႀကၤန္တြင္ ကိုယ္စရိတ္ႏွင့္ ကိုယ္လာေရာက္ကာ ဆင္ႏႊဲျခင္းျဖစ္ သည္။
သည္ေနရာတြင္ အေၾကာင္းတုိက္ဆိုင္၍ ေျပာရလွ်င္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၀င္းဦးက မႏၲေလးသႀကၤန္တြင္ ကိုယ့္စရိတ္ႏွင့္ကိုယ္ လာေရာက္ကာ ေဖ်ာ္ေျဖျခင္းျဖစ္သည္ဟု သံုးႏႈန္းေသာ္ ႐ုတ္တရက္ဆိုလွ်င္ ေလ်ာ္ကန္သည္ဟု မွတ္ယူႏုိင္၏။ သို႔ေသာ္ မဟုတ္။ တကယ္ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၀င္းဦးက လာေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖျခင္းမဟုတ္။ မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားတုိင္း တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ အသီးသီး အသက အသက မိမိတို႔တတ္ကြၽမ္းေသာ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ အက၊ အဆို၊ အတီး၊ အႏုသုခုမပညာကိုယ္စီျဖင့္ မိမိဆႏၵအေလ်ာက္ အမွီခိုကင္း စြာျဖင့္ သႀကၤန္တြင္ဆင္ႏႊဲၾကသည့္ နည္းတူ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၀င္းဦးကလည္း အမ်ားသူငါလို ဆင္ႏႊဲျခင္းျဖစ္သည္။ လာေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖျခင္း မဟုတ္။
ထို႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ၀င္းဦး သီဆိုသလို မႏၲေလးသူေလးေတြ က ျပသည္။ မႏၲေလးသားမ်ား အလွျပယာဥ္အသင္းအဖြဲ႕ေတြ ကလည္း ျပန္လည္သီဆိုတီးမႈတ္ၾကသည္။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၀င္းဦး အပါအ၀င္ သူတို႔သူတို႔ သီဆိုတီးမႈတ္ ကျပၾကသည့္ သီခ်င္း၊ တီးလံုး၊ တီးကြက္တိုင္းကလည္း မႏၲေလးသားေတြအားလံုး၏ အႏုပညာပစၥည္းခ်ည္းပဲေလ။
သႀကၤန္သည္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် အေပၚဆီးျဖင့္ သိမ္းပိုက္ကာ ခံစားျခင္းမဟုတ္။ အသားယူျခင္းမဟုတ္။ ဇိမ္ခံျခင္းမဟုတ္။ အေဖ်ာ္ေျဖခံျခင္းလည္း မဟုတ္။ ထို႔အတူ ေဖ်ာ္ေျဖျခင္းလည္းမဟုတ္။ ၀င္ခြင့္လက္မွတ္မရွိ။ VIP ROLL မရွိ။ အသင္း၀င္ကတ္မရွိ။ အေျခြအရံမရွိ။ ဆိုဖာခံုမရွိ။ အေအးဗူး သစ္သီးလင္ပန္းမရွိ။ သံဆူးႀကိဳးမရွိ၊ ေကာ္ေဇာနီ မရွိ။ အားလံုးတန္းတူရည္တူ အႏုပညာေတာက္စားမႈ …။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ။
သို႔ေသာ္ …
(င)
ရာခ်ီေသာ ဧည့္ခံအလွျပမ႑ပ္ေတြ ၿမိဳ႕လံုးပတ္လည္ရွိေသာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕လယ္လမ္းမႀကီးေတြေပၚမွာ မ႑ပ္မ်ားဆီ ကူးသန္းၾကသည့္ အလွျပယာဥ္ႀကီးမ်ား၊ သႀကၤန္ေပ်ာ္ ဂ်စ္ကားမ်ားက ပ်ားပန္းခတ္မွ် ဥဒဟိုသြားလာေနၾကသည္။ လမ္းမႀကီးေတြေပၚ သာမက လမ္းသြယ္၊ လမ္းၾကားမ်ားထိ လွ်ပ္စစ္မီးတထိန္ထိန္၊ မီးစက္သံ တညံညံႏွင့္ အလွျပယာဥ္ႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္းသြားၾကသလို ေဘာနက္ဖံုးကို စည္းခ်က္က်က် ထု႐ိုက္သံႏွင့္ ဂ်စ္ကားမ်ားကလည္း ဆူညံစြာေအာ္ဟစ္ရင္း အေျပးအလႊားေမာင္းႏွင္ သြားၾကသည္။
အထူးသျဖင့္ ခ်စ္ပန္းႏြယ္၊ ေစ်းခ်ိဳသူ၊ ဗဟိုမ႑ပ္၊ နဂါးမယ္၊ ေအာင္ေျမသူဇာ စသည္ မ႑ပ္ႀကီးမ်ား တစ္ဆက္တည္းရွိေနေသာ ၿမိဳ႕လယ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လမ္းမႀကီးႏွင့္ ေစ်းခ်ိဳသူ၊ မီးရထား၊ ေဆာက္လုပ္ေရး၊ ငုေရႊ၀ါမ႑ပ္မ်ားသို႔ ဆက္စပ္ သြားလာႏုိင္သည့္ အာဇာနည္လမ္း၊ ၇၈ လမ္းႏွင့္ လမ္း ၃၀ မွာလည္း အလွျပယာဥ္ေတြ၊ ဂ်စ္ကားေတြအၾကား မလပ္မရွိ ေတးသံၿမိဳင္ၿမိဳင္ႏွင့္ ဆက္စပ္ သြားလာလ်က္ရွိ၏။
ညဥ့္ဦးယံ ၇ နာရီေက်ာ္သည္ႏွင့္ ဟို .. အေနာက္ဘက္ နာရီစင္ဆီမွ အာဇာနည္လမ္းအတုိင္း အမိုးပြင့္ဂ်စ္ကား ႏွင့္ လင့္႐ိုဗာကားအစီး ၂၀ ခန္႔က ကားဦး၌ ေငြငန္း႐ုပ္မ်ားကို ဆင္ယင္ထားၿပီး ၿမိဳ႕မေငြငန္းအလွျပယာဥ္ႀကီးကို ဦးေဆာင္ကာ အေရွ႕သို႔တက္ လာသည္။ မီးလံုးေရာင္စံုမ်ား၊ အလွဆင္မီးဆုိင္းမ်ာ းဆင္ယင္ထားေသာ ေငြငန္းယာဥ္ႀကီးေပၚမွာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၀င္းဦးက မိုက္က႐ိုဖုန္းတုိင္ကို ကိုင္ရင္း သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို သီဆိုလာသည္။ သီခ်င္းႏွင့္အတူ ဥေရာပ ဗံုခ်က္အသြားျဖင့္ ေတးသံစံုကိုလည္း ညက္ညက္ေညာေညာ တီးမႈတ္လာလို႔ အလွျပယာဥ္ႀကီးမွာ စည္းခ်က္ႏွင့္အတူ တၿငိမ့္ၿငိမ့္ျဖင့္ ေရြ႕လ်ားေမာင္းႏွင္လာ၏။
ခါသႀကၤန္ေတးသံ ယဥ္ယဥ္
ၿငိမ့္ေညာင္းစြာ နားမွာခ်ိဳရႊင္
ေဗလု၀ ညင္းသြဲ႕သြဲ႕မို႔ပင္ …
ႏွစ္ဦးေငြငန္းေမာင္ေပ်ာ္ရႊင္
တင့္ထူးစြာ အၿမဲသာဆင္ယင္
စိတ္ေရာကိုယ္
ခ်မ္းေျမ႕ၾကည္ၾကည္လင္ …
ၿမိဳ႕မအလွျပယာဥ္ႀကီး၏ ေဘး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီမွာ ကားတန္းႀကီးႏွစ္တန္းက လမ္းလံုးျပည့္ယွဥ္၍ လိုက္လာၾကသည္။ ကားေပၚပါလာသူ ေရႊမန္းသူ ပ်ိဳပ်ိဳရြယ္ရြယ္အားလံုးကလည္း ကားအမိုးကိုင္းကို ေက်ာမီွၿပီး အကဲပိုလွစြာျဖင့္ အလွျပယာဥ္ႀကီးေပၚက မင္းသားဆီ မ်က္ႏွာမူၾကသည္။ အလွျပယာဥ္ႀကီး၏ ေဘးမွာ၊ ေနာက္မွာ အမိုးဖြင့္ထားေသာ ကားအမ်ိဳးအစားေပါင္းစံုက အစီးေလးဆယ္၊ ငါးဆယ္ အနည္းဆံုးရွိမွာေပါ့။
ထိုယာဥ္တန္းႀကီးက အာဇာနည္လမ္းအတုိင္း မစိုးရိမ္မီးပြိဳင့္ကို ေက်ာ္သည္။ ၇၈ လမ္း ဓာတ္ဆီဆုိင္ေရာက္ေတာ့ ေတာင္ခ်ိဳးသည္။ မီးရထားမ႑ပ္မွာ ေခတၱခဏေဖ်ာ္ေျဖသည္။ ထို႔ေနာက္ လမ္း ၃၀ အတုိင္း အေရွ႕တက္ၿပီး ဗထူးကြင္းေတာင္ဘက္က ေဆာက္လုပ္ေရးမ႑ပ္မွာလည္း အျပန္အလွန္သီဆိုၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ အေရွ႕သို႔ ဆက္တက္ကာ မႏၲေလးတြင္ အကနာမည္ေက်ာ္ေသာ ငုေရႊ၀ါ အမ်ိဳးသမီးအလွျပမ႑ပ္သို႔ ၀င္ေတာ့ ညသန္းေခါင္တိုင္လုၿပီ။
မႏၲေလးသႀကၤန္ေပ်ာ္ပရိသတ္ကလည္း ၿမိဳ႕မေငြငန္း အလွျပယာဥ္ႀကီးႏွင့္ နာမည္ေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ၀င္းဦး…။ ထို႔ျပင္ အစီး ၅၀ ေက်ာ္နီးပါးကားမ်ားျဖင့္ က်ိတ္က်ိတ္ခဲအားေပးၾကသည့္ ေရႊမန္းသူ သည္းသည္းလႈပ္မ်ားကို နာမည္ေက်ာ္ ငုေရႊ၀ါမ႑ပ္မွာ မည္သို႔မည္ပုံဆံုၾကမလဲ ဆိုတာ အလြန္စိတ္၀င္စားၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ငုေရႊ၀ါမ႑ပ္သို႔ ၿမိဳ႕မေရာက္ရွိမည့္ေန႔၊ အခ်ိန္ကို ေစာင့္စားေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ….
(စ)
လမ္းသူရဲေယာင္
အေမာက္ေထာင္
ေမ်ာက္ေကာင္ အသံုးအေဆာင္
သူ႔ခမ်ာ ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္…
ေတာ့။
ဘိုးဘြားအစဥ္အဆက္
ျမန္မာမႈမဟုတ္ျပန္
နားမွာလည္း ဆံပင္အုပ္
ေယာက်္ားမပီေလျပန္၊
ေဘာင္းဘီက်ပ္ေမာင္တို႔
ဆင္ယင္မႈမပီသေလ ..ေတာ့
သူ႔အေဖက ဒက္ဒီ
သူ႔အေမက မာမီ
စကားမပီရွာသေလ …
ပ်ိဳ႕ေမာင္ႀကီးေရ .. ေတာ့၊
ေခါင္းမွာလည္း
ေကာက္႐ိုးေတြပံု …
ျမန္မာဆန္ဆန္ဆံေတာက္မ်ား ဖားလ်ားခ်ကာ ပိေတာက္ေတြေ၀ေန ေအာင္ပန္ၿပီး သနပ္ခါးပါးကြက္ က်ားမ်ားျဖင့္ ျမန္မာဆန္ဆန္ ေခ်ာ ေမာလွေသာ ငုေရႊ၀ါ ႏွမငယ္တို႔က သီဆုိကျပေဖ်ာ္ေျဖသည္။
က်ိတ္က်ိတ္ခဲမွ်အားေပးေနေသာ ပရိသတ္ႀကီးက သီခ်င္းတစ္ပိုဒ္ ၿပီးတုိင္းၿပီးတုိင္း အားပါးတရလက္ခုပ္တီး အားေပးၾကသည္။ စာသားသာမက သံစဥ္ပါ ထူးျခားလွေသာ သီ ခ်င္းတြင္ ငုေရႊ၀ါတို႔က လွပညီညာစြာ ကျပအသံုးခံသည္။ ထို႔ေနာက္ ေမာင္ႀကီးၿမိဳ႕မတို႔က ႏႈတ္ဆက္သီခ်င္းသီဆိုၿပီး ထြက္ခြာမည္ ျဖစ္သည္။ ပရိသတ္ႀကီးကလည္း ၿမိဳ႕မအလွျပယာဥ္ႀကီးေပၚမွ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၀င္းဦးကို ဒီဘက္လွည့္ၿပီး သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖပါဦး ဟု ေတာင္းဆို အားေပးၾကသည္။
ငုေရႊ၀ါ အမ်ိဳးသမီးေရသဘင္ အဖြဲ႕ႀကီး က်န္းမာပါေစ ဟု သံုးႀကိမ္သံုးခါႏႈတ္ဆက္ၿပီး …
႐ုပ္ရွင္မင္းသား၀င္းဦးႏွင့္ ၿမိဳ႕မ ေငြငန္းအလွျပယာဥ္ႀကီး က်န္းမာပါေစ ဟု ငုေရႊ၀ါႏွမငယ္တို႔ကလည္း ျပန္လွန္ႏႈတ္ဆက္ခ်ိန္တြင္ ၿမိဳ႕မက ႏႈတ္ဆက္ေတးသြားကို ခပ္ညက္ညက္ေလး တီးမႈတ္ၿပီး ေစာေစာက ပရိသတ္ႀကီးက သူတို႔ဘက္လွည့္ၿပီး သီဆိုပါဦးဟု ေတာင္းဆိုသျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၀င္းဦးက အလွျပယာဥ္ေပၚမွ မတ္တပ္ရပ္၍ ေရွ႕တူ႐ႈရွိ ပရိသတ္ႀကီးဘက္လွည့္ကာ ႏႈတ္ဆက္သီခ်င္းကို သီဆိုရင္း ..အလွျပယာဥ္ႀကီးကတေရြ႕ေရြ႕ထြက္ခြာသြားေတာ့၏။
(ဆ)
ေနာက္ေန႔နံနက္တြင္ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ထုတ္ သတင္းစာ၌ ေဆာင္းပါး ရွင္တစ္ဦးက မ႑ပ္ေပၚမွ (ေဘာင္း ဘီဖင္က်ပ္အေၾကာင္း၊ ျမန္မာမဆန္ သူတို႔အေၾကာင္း၊ သတိေပး ပညာ ေပးသည့္သီခ်င္းမ်ား သီဆိုၾကရာ ေဘာင္းဘီ၀တ္လာသူကို၀င္းဦးက သူ႔ကိုေစာင္းေျမာင္းသီဆိုရပါ့မလား ဟု မ်က္မာန္ရွကာ အလွျပယာဥ္အ ထြက္တြင္ မ႑ပ္ကိုႏႈတ္မဆက္ဘဲ တမင္ေက်ာေပးၿပီး ထြက္ခြာသြား ေၾကာင္း ဤအျပဳအမူမွာ အ႐ုပ္ဆိုး ႐ိုင္းစိုင္းလွပါေၾကာင္း စသည့္ အဓိပၸာယ္သက္ေရာက္ေသာေဆာင္းပါးကို ေရးသား ေဖာ္ျပပါရွိခဲ့သည္။
ထိုအျဖစ္အပ်က္ကား ထိုႏွစ္ သႀကၤန္တြင္ ပရိသတ္အၾကား အထူးအသားေပး ေျပာၾကားျငင္းခုန္ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ေဆာင္းပါးေရးတာမွန္ တယ္။ မႏၲေလးလို ယဥ္ေက်းမႈၿမိဳ႕ ေတာ္မွာ ဒီလိုအျပဳအမူမ်ိဳးခြင့္မလႊတ္ႏုိင္ဟူေသာ သံုးသပ္မႈမ်ိဳး။ ထိုကိစၥ မဟုတ္ပါ။ မင္းသားႀကီးက ပရိ သတ္အမ်ားစုဘက္လွည့္၍ သီခ်င္းသီဆိုသျဖင့္ မ႑ပ္ကိုေက်ာေပးသလိုျဖစ္ရတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္ ကိုယ္တိုင္ျမင္ရတာပါ ဟု အေတြ႕အႀကံဳ ျဖင့္ ေျပာဆိုမႈမ်ိဳး … စသည္ျဖင့္ စီစီညံခဲ့၏။
မည္သို႔ဆိုေစ ႏုိင္ငံေက်ာ္႐ုပ္ရွင္မင္းသားမို႔ သတင္းျဖစ္သြားတာ ေသခ်ာသည္။ မႏၲေလးကလည္း တာ၀န္ရွိသူမွအစ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား အားလံုးကလည္း ယဥ္ေက်းမႈ သႀကၤန္ ဟူေသာ အႏွစ္သာရကို မည္သို႔မွ် အပြန္းအပဲ့မခံတာလည္း ေသခ်ာသည္။ ထို႔အတူ အလြန္ယဥ္ ေက်းသိမ့္ေမြ႕ေသာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ၀င္းဦးကလည္း ထိုကိစၥအတြက္ ေဆာင္းပါးရွင္၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္လည္း မမွားပါ။ မိမိ၀တ္လာေသာ အ၀တ္အစားႏွင့္မ႑ပ္မွ သီခ်င္းတို႔ တုိက္ဆုိင္မႈတြင္ မိမိစိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္ကာ ဤသို႔ျပဳမူျခင္းျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ေဆာင္းပါးရွင္က ယူဆေသာ္လည္း တကယ့္ ျဖစ္ရပ္မွာမဟုတ္ပါ။ မိမိမွာ ပရိသတ္အားလံုး၏ဆႏၵကို လိုက္ေလ်ာလိုသျဖင့္ မိမိတို႔အလွျပယာဥ္အထြက္တြင္ အမ်ားစုပရိသတ္ႀကီးအား ေဖ်ာ္ေျဖလို၍ မ်က္ႏွာမူမိရာမွ မ႑ပ္အား ေက်ာေပးသကဲ့သို႔ျဖစ္ရပါသည္ဟု ျပန္လည္ေျဖရွင္းခဲ့သည္။
ကိစၥမရွိ။
ထိုစဥ္က ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၀င္းဦး ႏွင့္ မႏၲေလးပရိသတ္မွာ အေ၀းေရာက္ မိမိအိမ္သားတစ္ေယာက္ သႀကၤန္ျပန္လာခုိက္ ၀မ္းပန္းတသာ ႀကိဳဆိုၾကသည့္ အမူအက်င့္ပဲျဖစ္သည္။ ေနာက္ႏွစ္ကစ၍ မင္းသား ၀င္းဦးကလည္း ခ်ိတ္ပိုးလံုခ်ည္၊ တုိက္ပံုႏွင့္ ၀တ္စားသီဆိုသည္။ ပရိသတ္ကလည္း ေထြးေထြးပိုက္ပိုက္ ေစာင့္ေရွာက္အားေပးခဲ့၏။ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ဆယ့္တစ္ႏွစ္တုိင္။
မၾကာမီ သႀကၤန္က်ေတာ့မည္။ မနက္လင္းသည္မွ မိုးစုပ္စုပ္ခ်ဳပ္သည္အထိ က်ံဳးေလးဘက္ေလးတန္မွာ က်ံဳးေရေတြ ဂါလံသန္း ၃၀ ေက်ာ္သံုးၿပီး မြန္းေအာင္ပက္ၾကမည္။ ၁၀ ေပနီးပါးျမင့္ၿပီး ေပ ၁၀၀ ေက်ာ္ က်ယ္ေသာ စင္ႀကီးေတြေပၚက နာမည္ေက်ာ္ အႏုပညာရွင္ေတြ ေခတ္အဆန္ဆံုး အ၀တ္အစားမ်ား၀တ္ဆင္ၿပီး သူတို႔ကိုယ္တုိင္ သီခ်င္းေတြသီဆိုၾကမည္။ ဘယ္ပရိသတ္ကို ေက်ာေပးေပး ကိစၥမရွိ။ ပရိသတ္ေခါင္းေပၚက စင္မွာ ေျခေထာက္တင္၊ ေျခေထာက္ေျမႇာက္လည္း ကိစၥမရွိ။ စင္ေအာက္က ပရိသတ္ကလည္း သူတို႔ႏွင့္အၿပိဳင္ ၀တ္စားၿပီး ခုန္ေပါက္ျမဴးတူးၾကဖို႔ပဲျဖစ္သည္။
စည္းခ်က္ကျမန္၊ ရင္ခုန္သံက ျမန္၊ ျမန္လြန္းမက ျမန္ေတာ့ ေပါက္ ကြဲ …။
ဆူးငွက္
No comments:
Post a Comment