ကပၸိယ (၄)
“အေဖ ဘာလုပ္ ေနတာတုန္း”
“ျမခ်စ္ကို ၾကည့္ေနတာ အေဖ့ကို လာကန္ေတာ့တာကြ”
“အေဖ့ကို ကန္ေတာ့တယ္ ဟုတ္လား”
“ေအးေပါ့ကြ သူတုိ႔ အထင္မွားမိတာကို ကန္ေတာ့ၿပီး ေတာင္းပန္တာ အေဖတုိ႔ ဘ၀က သည္လုိ ကန္ေတာ့ ေတာင္းပန္ခံရတာကပဲ ဂုဏ္ ျမင့္လွပါၿပီကြာ။ မေတာင္းပန္လည္း ခြင့္လႊတ္ ေက်နပ္ၾကရမယ့္ သူေတြပါ။ ဘ၀က ျပ႒ာန္းၿပီး သားပဲ ငါ့သားရ။ အခုဟာကေတာ့ ျမခ်စ္က အေဖ့ကို အၿပီးအပိုင္ ကန္ေတာ့သြားတာပါကြာ”
စံလွေဘာ္ မ်က္ႏွာ ညိႇဳ႔မိႈင္းမိႈင္းကို ၾကည့္ရင္း ေကာက္ဆြက နားမလည္ႏုိင္ဘူး။ အၿပီးအပိုင္ ကန္ေတာ့တယ္ ဆုိတာ ဘာေျပာမွန္း မသိေပမယ့္ အေဖ ၀မ္းနည္းေနမွန္းေတာ့ ေကာက္ဆြ အသိသား။ စံလွေဘာ္ မ်က္လံုးမွာ တစ္ခါမွ မသီခဲ့ဖူးတဲ့ မ်က္ရည္ေတြ ေ၀့လုိ႔ေလ။
(၁၈)
ရြက္က်င္ ရြက္ေဟာင္းေတြ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေႂကြလြင့္တဲ့ ေဆာင္းေႏွာင္းရာသီေတာင္ ေရာက္လာခဲ့ျပန္ၿပီ။ တစ္ေက်ာင္းလံုးလည္း သစ္ရြက္ ေႂကြေတြ တင္ၾကမ္း စံလွေဘာ္ ကေတာ့အား တုိင္း တံျမက္စည္း ကိုင္လွည္း ေနရေတာ့တာပါ။ တံျမက္စည္း လွည္းေနတုန္း မိန္းမတစ္ေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ ႏြမ္းႏြမ္းပါးပါး ကပိုက႐ိုနဲ႔ပါ။ ဆံပင္ေတြ ကလည္း ေျခာက္လုိ႔။ ႏႈတ္ခမ္းေတြလည္း ကြဲလုိ႔။ အက်ႌကလည္း ေၾကးအထပ္ထပ္နဲ့။ ထဘီကလည္း အဖြင့္ေတာင္ မေပၚေတာ့ဘူး။
မိန္းမက ေက်ာင္း၀င္းထဲ ဖိနပ္ခြၽတ္ ၀တ္လာၿပီး လူရိပ္သူရိပ္ ေတြ႔ေလမလား အကဲခတ္တယ္။ ေက်ာင္း၀မွာ ကစားေနတဲ့ ကိုရင္ေတြ ေက်ာင္းသားေတြကို ေမးေနတာလည္း ေက်ာင္းေအာက္ တုိင္လံုးႀကီးေတြၾကားက စံလွေဘာ္ ျမင္ေနရ တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီး က်ိန္းေနခ်ိန္ ေက်ာင္းေပၚ တက္သြားမွာ စိုးတာနဲ႔ စံလွေဘာ္ တံျမက္စည္းကို ေက်ာင္းတုိင္ ေထာင္ခဲ့ၿပီး ေလွ်ာက္လာခဲ့တယ္။ မိန္းမက စံလွေဘာ္ေတြ႔ေတာ့ ခနရပ္တယ္။
“ဘယ္သူနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္တာတုံး”
“ဆရာေတာ္နဲ့”
“ဆရာေတာ္ က်ိန္းေနတယ္။ ကိစၥ ရွိလုိ႔လား။ ဘယ္ရြာကပါလိမ့္။ မန္က်ည္းစုကေတာ့ ဟုတ္ဟန္ မတူပါဘူး”
“မန္က်ည္းစုက မဟုတ္ပါဘူး။ က်ဳပ္က ေကာက္ဆြ အေမပါ။ သားနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္လုိ့ က်ဳပ္ သားက်ဳပ္ျပန္ေခၚမလုိ႔ပါ”
“ဗ်ာ”
စံလွေဘာ္ ရင္ထဲ တုန္ခါသြားတယ္။ ေကာက္ဆြအေမတဲ့လား။ ေကာက္ဆြကို ကေလး ေတြၾကားထဲ လွမ္းၾကည့္ေတာ့ မျမင္ဘူး။ သည္ ေကာင္ ဘယ္ေရာက္ေနပါလိမ့္။ စံလွေဘာ္က ေကာက္ဆြအေမကို သရက္ပင္ ရိပ္ေခၚလာခဲ့တယ္။ ထိုင္ခိုင္းတယ္။ ေကာက္ဆြအေမက သူ႔ သားပဲ ေတြ႔ခ်င္ေနပံု ရတယ္။ စံလွေဘာ္ကေတာ့ ေကာက္ဆြအေမကိုၾကည့္ၿပီး စိတ္မခ်မ္းမသာ ေတာင္ ျဖစ္မိရဲ႔။ သည္မိန္းမက ေကာက္ဆြကို ျပန္ေခၚမလုိ႔တဲ့လား။
“ခင္ဗ်ားနာမည္ ဘယ္သူတုန္း”
“မညြန့္ၾကည္၊ က်ဳပ္သား ေကာက္ဆြ ဘယ္မွာတုန္း”
“ရွိပါတယ္ ရွိပါတယ္။ ေနစမ္းပါဦး ခင္ဗ်ား ေကာက္ဆြကို ျပန္ေခၚသြားလုိ႔ ပေထြးနဲ႔ မတည့္ဘူး ဆုိဗ်”
“အခု က်ဳပ္ေယာက်္ား မရွိေတာ့ဘူး ေသၿပီ”
“ခင္ဗ်ားေယာက်္ား ေသတာနဲ့ ေကာက္ဆြနဲ႔ ဘာဆုိင္လုိ႔တုန္း။ ကေလးက သည္မွာ ေပ်ာ္ေနၿပီဟာဗ်ာ ေနပါေစလား”
“က်ဳပ္သား က်ဳပ္လြမ္းလုိ႔ လုိက္လာတာ။ က်ဳပ္မွာ ကေလး ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ က်န္ခဲ့တာ။ အားကိုးစရာ မရွိဘူး။ ေကာက္ဆြကို အားကိုးရမွာ”
“အခုမွ အားကိုးခ်င္ေန ဟမ္ ခင္ဗ်ား သားကို ပေထြး ႏွိပ္စက္တုန္းက ခင္ဗ်ား ဘာလုပ္ေန တာတုန္း ဟမ္”
စံလွေဘာ္က မဆီမဆုိင္ ေအာ္လုိက္ဟစ္ လုိက္ေတာ့ ေကာက္ဆြအေမက လန့္သြားပံု ေပၚပါရဲ႔။ တေအာင့္ေလာက္ေနေတာ့ ေကာက္ဆြ ေနာက္ေဖးေခ်ာင္က ေျပးထြက္လာတယ္။ ကိုရင္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ သြားေျပာပံုရတယ္။ ေကာက္ဆြ ပုဆုိးေတြ ေရစိုေနပံုေထာက္ေတာ့ ေနာက္ေဖးေခ်ာင္မွာ ပန္းကန္ေဆးေနတာနဲ့ တူပါရဲ႔။
“အေမ”
“ေကာက္ဆြ ငါ့သား အေမ မင္းကို လာေခၚ တာ။ မင္းပေထြးမရွိေတာ့ပါဘူး။ အေမနဲ့ ရြာျပန္ လုိက္ခဲ့ေနာ္ သား”
“အေဖ”
“ေဟလကြာ”
“မွတ္ႀကီးဆုိတာ က်ဳပ္သိတယ္ဗ်။ ၾကက္ပြဲမွာ က်ဳပ္က သစ္ပင္ေပၚ တက္ၾကည့္တာ။ အခုန လူႀကီးနဲ႔ အဲသည္မွတ္ႀကီးနဲ႔ လက္စြပ္နဲ႔ ပုိက္ဆံ လဲေနၾကတာ က်ဳပ္ေတြ႔တယ္”
“ၾကက္၀ိုင္းကိုကြ။ ေသြးႂကြ ေနေတာ့လည္း ပါတာထုတ္ ေလာင္းၾကေတာ့တာေပါ့”
“အခုန လူႀကီးက မွတ္ႀကီးကို မယံုဘူးဗ်။ က်ဳပ္က ၾကားေနရတာရယ္။ မွတ္ႀကီးကို ခိုးလာ တာလားတဲ့ မဟုတ္ဘူး ငအုန္းက ေပးတာတဲ့”
“ငအုန္းက မွတ္ႀကီးကို လက္စြပ္ေပးတာ ဟုတ္ကဲ့လားကြာ။ ငအုန္းက လက္စြပ္တစ္ကြင္း အလကား မေပးလုိက္ပါဘူး”
“ေပးပါတယ္ဆုိဗ်ာ က်ဳပ္က ၾကားလာတဲ့ ဟာကို”
“ေအးပါကြာ ေပးခ်င္လည္း ေပးမွာေပါ့။ ငအုန္းကလည္း အေလာင္းအစား ဆုိပါတာ ခ်ည္းကိုးကြ”
ဒါပါပဲ။ ေကာက္ဆြကလည္း စကားရပ္သြားတယ္။ သူၾကားလာတာ သူေျပာတာ ဆုိေတာ့ ေနာက္ထပ္လည္း ေျပာစရာ မရွိေတာ့ဘူး။ စံလွ ေဘာ္ကလည္း လွည္းလမ္း ဂ႐ုစိုက္ရတာနဲ႔ ေကာက္ဆြ စကားေခါင္းထဲ မထည့္အားဘူး။ သည္လုိနဲ႔ ေမာင္းလာလုိက္တာ မန္က်ည္းစုရြာ ေတာင္လွမ္းျမင္ရၿပီ။ လွည္းလမ္းက မန္က်ည္းစု ရြာထဲ တန္း၀င္လုိ့မရေတာ့ လွ်ဳိကမ္းပါးနဲ့ မလွမ္း မကမ္းပန္း ေကြ႔ရေသးတာပါ။ ေနစြယ္က်ဳိးၿပီ။ မိုးႀကီးေတာင္ ေမွာင္လွေပါ့။ ဆရာေတာ္ကေတာ့ မွာေတာ္မူသား။ ေစာေစာျပန္ခဲ့ၾကဆိုေပမယ့္ ဒါအေစာဆံုးပဲ။ စိတ္သြားတုိင္း ကိုယ္ပါတာ မဟုတ္ေတာ့ မွန္မွန္ပဲ ေမာင္းလာခဲ့တယ္။ သည္မွာ တင္ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ရဲ႔ ေအာ္သံလုိလုိ ၾကားလုိက္ရတယ္။ လွည္းသံနဲ႔ ထန္းလက္ လႈပ္သံနဲ႔ ဆုိေတာ့ သဲသဲကဲြကြဲေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေကာက္ဆြက ေဘးဘီကို လွမ္းၾကည့္တယ္။ သူလည္း ၾကားပံုရရဲ႔။
“ဗ်ဳိ႔ လွည္းဆရာႀကီး လွည္းဆရာႀကီး လွည္းဆရာႀကီးရယ္ ခဏ ခဏေလးပါ။ လာပါ ဦးေတာ္”
ေသခ်ာသြားၿပီ။ မိန္းကေလးသံ။ ခပ္ေ၀းေ၀း မေမွာင့္တေမွာင္က ေအာ္လုိက္တဲ့ အသံထဲမွာ မထိတ္သာ မလန္႔သာ ႀကံဳေနရတဲ့ အသံမ်ဳိး။ ငယ္သံမ်ား ေတာင္ပါလုိ႔။ ဘာျဖစ္လုိ႔ပါလိမ့္။ စံလွေဘာ္က လွည္းကို တုန္႔ကနဲ ရပ္လုိက္တယ္။ ထန္းလက္ေတြ ေပၚကေန ခ်က္ခ်င္း ခုန္ခ်လုိ႔လည္း ျဖစ္တာ မဟုတ္ေတာ့ ႏြားႀကိဳးကို အသာေလွ်ာ့ ၿပီး လွည္းဘီး ေျခကန္ဆင္းလုိက္တယ္။ ႀကိဳးကို လွည္းရံတုိင္မွာ ခ်ည္ခဲ့ၿပီး ေျပးလာေတာ့ ေကာက္ဆြ ပါပါလာခဲ့တယ္။ ဟုတ္ပါ့။ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္။ မတ္တတ္ရပ္ရင္း စူးစူး၀ါး၀ါး ေအာ္ေနတာက လြဲၿပီး ဘာမွေကာင္းေကာင္း မၾကားရဘူး။ စံလွေဘာ္က ေခါင္းေပါင္းႀကီး ေပါင္း ထားေတာ့ ေကာင္းေကာင္း ၾကားရေအာင္ ေခါင္းေပါင္းျဖည္လုိက္တယ္။
“ဘာတုန္း ဘာျဖစ္လုိ႔တုန္း ကေလးမ”
“အေမ ကမ္းပါးထိပ္မွာ မူးလဲသြားလုိ႔ပါ။ ဧည့္သည္ ေမွ်ာ္ရင္းက လဲသြားတာ။ ရြာနဲ႔လည္းေ၀း လူကလည္းမရွိ ကယ္ၾကပါဦး”
မိန္းကေလးက လွည္းသမား သားအဖကို ေျပာျပေနတုန္းမွာပဲ ေကာက္ဆြက မွတ္မိလုိက္ၿပီ။
“မမျမခ်စ္”
“ဟယ္ ေကာက္ဆြ ေအာ္”
ျမခ်စ္ ဘယ္လုိမွ ထင္မထားတဲ့ စံလွေဘာ္နဲ႔ ေကာက္ဆြ။ ျမခ်စ္က ဆက္ေျပာရမလုိလုိ၊ ရွိပေစေတာ့လုိ႔ ေနာက္ျပန္ ဆုတ္ရေတာ့ မလုိလုိ။ ဒါေပမယ့္ ေျမေပၚပံုမွာ ပံုလဲေနတာက မေအ။ သည္နားမွာ ေနာက္ထပ္ ဘယ္လုိလူမွလည္း လာစရာ မရွိဘူးဆုိတာလညး္ သိတယ္။ စံလွေဘာ္တုိ႔ ေကာက္ဆြတုိ႔ေတာင္ မထင္တဲ့ ေထာင့္က ေပၚလာတာ မဟုတ္လား။ သည္အခ်ိန္မွာ အနာေဟာင္းကို နာေနရင္ အေမွာင္ထဲမွာ သားအမိ ႏွစ္ေယာက္တည္း ရွိရေတာ့မယ္။ ၿပီးေတာ့ မေအက ေမ့လဲေနသူ။ ျမခ်စ္ လက္ညႇိဳးထုိးျပတဲ့ ေနရာ ကို စံလွေဘာ္ ေျပးလာခဲ့တယ္။
အရီးေအးေမ ေျမေပၚမွာ ပံုလဲေနတာ ျမင္လုိက္ရေတာ့ ထူပူ သြားတယ္။ သည္သားအမိ သည္ေနရာ သည္လို ပံုမ်ဳိးနဲ႔ ေတြ႔ရလိမ့္မယ္လုိ႔ စံလွေဘာ္ ကလည္း တြက္မထားဘူး။ အေရးႀကီးတာက လူနာ ရြာ ျမန္ျမန္ ေရာက္ေရးပဲ။ သည္ေတာ့ လွည္းနဲ႔တင္ ရေအာင္ကလည္း လွည္းေပၚမွာ ထန္းလက္ေတြ အျပည့္။ ဒါေတြ ခ်ေနရင္လည္း ၾကာေတာ့မယ္။ သည္ေတာ့ ေဒၚေအးေမကို ေကာက္ေပြ႔ၿပီး ႏွစ္ မိုင္ေလာက္ ေ၀းတဲ့ရြာဆီ သူပဲ ထမ္းသြားမယ္။ လွည္းကို ေကာက္ဆြ ဆက္ေမာင္းသြား။
“ေကာက္ဆြ လွည္းဆီ ျပန္သြားေတာ့။ လွည္းကို ထိန္းေမာင္းခဲ့ အေဖ အရီးကို ေပြ႔သြားမယ္။ ေက်ာင္းေရာက္ရင္ ဆရာေတာ္ကို အက်ဳိး အေၾကာင္းေလွ်ာက္ႏွင့္။ အေဖက အရင္ေရာက္မယ္ ထင္ပါရဲ႔ ကိုင္းသြားေတာ့”
ျမခ်စ္က စံလွေဘာ္ စီစဥ္ေနတာကို ေက်းဇူး တင္မိေပမယ့္ ေကာင္းသည္ဆုိးသည္ မေျပာဘူး။ ေကာက္ဆြ လွည္းေမာင္းသြားလုိ့ ျဖစ္ပါ့မလား။ ျမခ်စ္က ေကာက္ဆြကို ထန္းလက္ေတြနဲ့ ျဖစ္ ပါ့မလားလုိ႔ လွမ္းေမးတယ္။ ေကာက္ဆြက က်ဳပ္ လည္း ကပိၸယပါဗ်ာတဲ့။ စံလွေဘာ္က ျမခ်စ္ကို ေစာင့္မေနပါဘူး။ ေဒၚေအးေမကို ေကာက္ကနဲ ေပြ႔ၿပီး ေျခလွမ္း သြက္သြက္ လွမ္းေတာ့တာပဲ။ အေမွာင္ရိပ္ထဲမွာ စံလွေဘာ္က သုတ္သုတ္ႀကီး လွမ္းေနေတာ့ ျမခ်စ္က စံလွေဘာ္ ေျခလွမ္းကို မီေအာင္ မနည္းႀကီး အေျပးလုိက္ရတယ္။ စံလွေဘာ္က သုတ္သုတ္လွမ္းရင္း ျမခ်စ္ကို ရြာေရာက္ ႏွင့္ေအာင္ အေျပးခုိင္းတယ္။ ေဆးဆရာပင့္ႏွင့္ ေခ်ေပါ့။
ဟုတ္သားပဲ။ ရြာကေဆးဆရာ ဆရာမွည့္ကို ပင့္ရမွာ ခုမွ သတိရသြားတယ္။ ျမခ်စ္ က စံလွေဘာ္ကို ေက်ာ္ေျပးေလရဲ႔။ စံလွေဘာ္ က ႏွစ္မုိင္ေလာက္ ခရီးကို ကေလးေပြ႔သလုိ ေပြ႔ၿပီး ေျပးရမွာ မသက္သာမွန္း သိေပမယ့္ လူ တစ္ေယာက္ရဲ႔ အသက္နဲ႔ ရင္းရတဲ့ အေျခအေန မွာ စံလွေဘာ္ ႏွလံုးကြဲ ရင္ကြဲပေစေတာ့ ရြာ ေရာက္ေအာင္ သယ္ဖုိ႔ပဲ ရွိေတာ့တာကိုး။ အေမွာင္ထုက မန္က်ည္းစုရြာ ကေလးကို ငံုပစ္လုိက္ေလရဲ႔။
(၁၄)
ျမခ်စ္ရဲ႔ ႏွစ္၀မ္းကြဲညီမ ေအးသင္ ဆြမ္းဗ်ပ္ႀကီးနဲ႔ ေက်ာင္း၀ေရာက္လာေတာ့ စံလွေဘာ္ လမ္းက ဆီးယူတယ္။ စံလွေဘာ္ ျပႆနာ ျဖစ္ၿပီးကတည္းက ျမခ်စ္တုိ႔ သားအမိေက်ာင္းကို မလာၾကေတာ့တာကို စံလွေဘာ္ ရိပ္မိတယ္။ ဒါက သူတုိ႔ ကိစၥပဲေလလုိ့ သေဘာထားေပမယ့္ သူ မက်ဴးလြန္ရတဲ့ ျပစ္မႈ သူ႔မွာ ၀န္ပိေနတာကိုေတာ့ စံလွေဘာ္ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး။ သူကလည္း ျမခ်စ္တုိ႔ အိမ္ဘက္ မသြားေတာ့ပါဘူး။
တစ္ေန့က အရီးေအးေမကို အိမ္ေပၚ အေရာက္ပို့ခဲ့ၿပီး တန္း ျပန္လာခဲ့တယ္။ ေရေတာင္ မေသာက္ခဲ့ဘူး။ ျမခ်စ္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းေတာင္ မဆုိင္ခဲ့ရပါဘူး။ ျမခ်စ္ ခမ်ာလည္း မေအဆုိေတာ့ ပူပင္ ေနရွာမွာပဲလုိ႔ေတာ့ စိတ္ေရာက္မိသား။ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ ေကာက္ဆြ လွည္းမလာေသးဘူးတဲ့။ စံလွေဘာ္ လိုက္ဖုိ႔ ျပင္တုန္းမွာပဲ ေကာက္ဆြ ထန္းခလက္ လွည္းႀကီး ေက်ာင္းထဲ၀င္ခ်လာတယ္။ ေကာက္ဆြက ဘယ္ဆုိးလုိ႔လဲ။ ကပၸိယ လုပ္လို႔ ျဖစ္ၿပီ။
စံလွေဘာ္က အက်ဳိးအေၾကာင္း ဆရာ ေတာ္ႀကီးကို ေလွ်ာက္တယ္။ ဆရာေတာ္က ႏွမအတြက္ စုိးရိမ္ပံုရေပမယ့္ ညႀကီးမင္းႀကီး ရြာထဲရပ္ထဲ မႂကြခ်င္လုိ့ မနက္မွပဲႂကြတယ္။ ဆရာေတာ္က စံလွေဘာ္ကို ဘာမွ မမိန့္ေတာ့ စံလွေဘာ္လည္း မေမး၀ံ့ဘူး။ အက်ဳိးအေၾကာင္း ၾကားခဲ့လုိ႔ စံလွေဘာ္ကိုေတာ့ ခ်ီးမြမ္းေတာ္ မူရွာပါရဲ႔။
“သူေတာ္ေကာင္းနဲ႔ ေတြ႔တာ ကံႀကီးတာပါပဲ။ ငေဘာ္ မင္းသာမရွိရင္ ျမခ်စ္ခမ်ာ မေအကို ပစ္ထားခဲ့ရ အခက္ ရြာျပန္ေျပးရ အခက္နဲ႔ ဗ်ာ မ်ားရရွာေတာ့မယ္။ သာဓု သာဓု သာဓု ငေဘာ္ မင္း ကုသိုလ္ႀကီးသကြယ္”
ဆရာေတာ္က သည္ေလာက္ပဲ မိန့္ခဲ့တာပါ။
ေအးသင္နဲ့ စံလွေဘာ္ ဆြမ္းေတြ လွယ္ၾကေတာ့ ေအးသင္က အက်ဳိးအေၾကာင္းေတြ ေျပာ ျပတယ္။ စံလွေဘာ္က ျမခ်စ္တုိ႔ သူ႔အေပၚ မေကာင္းေၾကာင္း မေျပာပါဘူး။ သူကံမေကာင္းလို႔ အထင္မွာ းခံရတယ္ ဆုိတာပဲ ေျပာတာပါ။ ေအးသင္က စံလွေဘာ္ကို ခင္မင္ရင္းစြဲလည္း ရွိျပန္သည္လို ရက္စက္တဲ့ အလုပ္မ်ဳိး စံလွေဘာ္ မလုပ္ဘူးဆုိတာလည္း ယံုေလေတာ့ စံလွေဘာ္ကို သနားရွာတယ္။
“ဦးေဘာ္ရယ္ သူတုိ႔ သားအမိက ဦးေဘာ္က ျမခ်စ္ကို က်ိတ္ပိုးေနလုိ႔ ျမခ်စ္ဆီလာတဲ့ ၿမိဳ႔သားကုိ အေသ ႐ိုက္တာလုိ႔ ယံုေနၾကတယ္။ ေဒၚႀကီး ကေတာ့ မေန့က ထူထူေထာင္ေထာင္ ရွိပါၿပီ။ ဆရာမွည့္ေဆးနဲ႔ ေကာင္းသြားတာပါ။ ႏွလံုးေလ ဆုိ႔တာတဲ့။ ကံေကာင္းလုိ႔ေပါ့ ဦးေဘာ္တုိ႔ လွည္းသာ ေရာက္မလာရင္ ရြာျပင္ကြင္းမွာ ေနရစ္ခဲ့ ရေတာ့မွာ”
“ေအးေပါ့ဟာ ငါ့ကံေပါ့။ ငါကေတာ့ ေက်ာင္း ကပိၸယတင္မကဘူး ရြာ့ကပိၸယလုိ႔ပါ ခံယူထား တာပါ။ ငါ့အေပၚ ဘယ္လုိ ရွိရွိငါကေတာ့ ရြာစိတ္ ရပ္စိတ္ထားပါတယ္။ ရြာ့ထမင္း စားေနရတာကိုး ဆရာေတာ္ႀကီးက ငေဘာ္ လူဆုိတာ ဆုိးလုိ႔ရတယ္။ မယုတ္ရဘူးတဲ့။ မိန္႔ဖူးးတယ္။ ငါဘယ္သူ႔ အေပၚမွ မယုတ္မာဘူး။ ျမခ်စ္အေပၚဆုိ ေ၀းေရာ့ ေပါ့ဟာ”
“တစ္ေန့ေတာ့ အေျဖေပၚလာမွာပါ ဦးေဘာ္ ရယ္။ ေဒၚႀကီးက ျမခ်စ္ကို ၿမိဳ႔သားနဲ့ သေဘာတူ ေနတာ။ အခုက ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ ေမာင္ႏွမ ဆုိေတာ့ ဦးေဘာ္ ေက်ာင္းမွာရွိေနသေရြ႔ သူတုိ႔ မလာဘူးလုိ႔ ေလွ်ာက္ၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီး က ဦးေဘာ္ကို သံေယာဇဥ္ အင္မတန္ႀကီး ရွာေတာ့ ဦးေဘာ္ကို ေက်ာင္းမွာ မထားႏုိင္ဘူးလုိ႔ ဘယ္မိန့္မွာလဲ။ ႏွမနဲ႔ တူမက တစ္ဖက္၊ ကပိၸယက တစ္ဖက္ ျဖစ္ေနရွာပံုေပၚတယ္”
“ေအာ္ ျဖစ္ရေလဟာ။ ငါ့ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္မွာ က်ဥ္းၾကပ္ ေနရသတဲ့လား။ ငါမသိပါဘူး ေအးသင္ရာ။ ေက်ာင္းမွာ ငါမရွိလည္း ကပၸိယ တစ္ေယာက္ေတာ့ ရွိလာမွာပဲ။ ေဆြမ်ဳိး ဆုိတာကေတာ့ ေရကိုဓားနဲ႔ ခုတ္တာက ျပတ္ျပတ္မလား ျဖတ္လုိ႔မွ မရတာ။ ဆရာေတာ္ႀကီးခမ်ာ ငါ့ကို ဒါေတြ ဘာတစ္ခြန္းမွ မမိန့္ရွာဘူး”
“က်ဳပ္ သိတာ ေျပာတာေနာ္ ဦးေဘာ္။ ကိုင္း က်ဳပ္သြားေတာ့မယ္။ ဆြမ္းက က်ဳပ္ပဲ လာပို႔ ရေတာ့မွာ”
“ေအး သြားေရာ ငါ့ႏွမ။ ဆြမ္းပို႔ရင္ ငါစား မွာေတာင္ စိုးရွာၾကမယ္ ထင္ပါရဲ႔။ ေျပာလိုက္ပါ စံလွေဘာ္က ေက်ာင္းကပိၸယေပမယ့္ ငတ္လုိ႔ ကပ္စားေနတာ မဟုတ္ဘူးလုိ့”
ေအးသင္က ဆြမ္းဗ်ပ္ကို ရြက္ရင္း ေက်ာင္းေပၚက ဆင္းသြားတယ္။ စံလွေဘာ္က ဆြမ္းဟင္းေတြ၊ ဆြမ္းေတြကို ၾကည့္ရင္း သူေျပာလုိက္တာ လြန္မ်ား သြားေလသလား ေတြးတယ္။ လူသား ပီပီ စံလွေဘာ္မွာ ေမတၲာဆုိတာ ရွိသလုိ နာက်ည္းမႈ ဆုိတာလည္း ရွိတာပါပဲ။ ျမခ်စ္တုိ႔ အိမ္က ပို႔တဲ့ ဆြမ္းထမင္း ဆြမ္းဟင္းကို သည္ကေန႔ စၿပီး သူမစားေတာ့ဘူးလုိ႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ဆိုမွေတာ့ ထန္းလ်က္ရွိတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီး ရွိတယ္။ ပဲေၾကာ္ပဲေလွာ္ ရွိတယ္။ ၾကက္သြန္တစ္ခုနဲ႔ ျဖစ္ျဖစ္ သူစားတတ္ပါတယ္။
အဲသည္ညက စံလွေဘာ္ အိပ္မေပ်ာ္ဘူး။ သူ႔ေဘးမွာ ေကာက္ဆြက အိပ္လိုက္တာ လိမ္ေခါက္လုိ့။ သန္းေခါင္ၾကက္ေတြ တြန္ေတာ့ လည္း အိပ္မေပ်ာ္ဘူး။ တလူးလူးတလိမ့္လိမ့္ နဲ႔ မိုးသာစင္စင္ လင္းေတာ့တယ္။ မနက္ေလး နာရီမွာ အုန္းေမာင္း ထေခါက္တယ္။ သည္ အုန္းေမာင္းသံဟာ မန္က်ည္းစု ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ စံလွေဘာ္ ထုိးတဲ့ ေနာက္ဆံုး အုန္းေမာင္းသံမ်ား ျဖစ္ေနမလား။
စံလွေဘာ္ ေက်ာင္းက ခြာရေတာ့မယ္။ သူရွိေနလုိ႔ မေကာင္းေတာ့ဘူး ဆုိတာ သိရၿပီ။ စံလွေဘာ္ ေက်ာင္းမွာရွိရင္ မလာဘူး ဆုိတဲ့စကားေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ထိခိုက္ ရွာေလမလဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီးခမ်ာ သူ ဆယ္ႏွစ္သားကတည္းက ေကြၽးေမြးေစာင့္ ေရွာက္လာတာ၊ သြန္သင္ဆံုးမလာတာ၊ မိဘ သဖြယ္ အရိပ္အာ၀ါသေကာင္း ေပးလာတာ သူ အသိ။ သည္လုိတပည့္ရင္းကို ဆရာေတာ္ ဘယ္လုိ ႏွင္ရက္ပါ့မလဲ။
စံလွေဘာ္က အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ ေကာက္ဆြကို ႏိႈးလုိက္တယ္။ မနက္မိုးေတာင္ စင္စင္ မလင္းေသးဘူး။ စံလွေဘာ္နဲ႔ ေကာက္ဆြ ေက်ာင္းေလွကားက ဆင္းလာၾကေတာ့ ဆရာ ေတာ့္ ေမတၲာပို႔သံကို ၾကားေနရတယ္။
(၁၅)
“တံု တံု တံု တံု”
စံလွေဘာ္က တုန္းေမာင္းေခါက္ရင္း မန္ က်ည္းစုမွာ မနက္တုိင္း ေခါက္ခဲ့တဲ့ အုန္းေမာင္းကို သတိရေနခဲ့တယ္။ အခု အုန္းေမာင္းက ေရ ေလွရြာေက်ာင္းက အုန္းေမာင္းပါ။ မန္က်ည္းပင္မွာ ႀကိဳးနဲ႔ ဆုိင္းဆြဲထားတဲ့ သစ္သားအေခါင္း ထြင္း တုန္းေမာင္းကို အခ်က္က်က်ေခါက္ရင္း မနက္ အာ႐ုဏ္ကို ႏိႈးရျပန္ၿပီ။ တုန္းေမာင္းသံဟာ လူသူေတာ္ေကာင္းေတြကို ဘုရား၀တ္ျပဳဖုိ့၊ ပရိတ္ရြတ္ဖုိ႔၊ အမွ်ေ၀ဖုိ႔၊ ေမတၲာပို႔ဖုိ႔၊ ဆြမ္းခ်က္ဖုိ႔ ႏိႈးေဆာ္တဲ့ အသံ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ မန္က်ည္းစုမွာ ေနခဲ့တဲ့ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္လံုးလံုး သည္၀တ္ကို စံလွေဘာ္ အပ်က္ မခံဘူး။ ေနထုိင္ မေကာင္းရင္ေတာင္ ၀တ္မပ်က္ေအာင္ မနက္ ေလးနာရီတုိင္း ထၿပီး ေခါက္ေနက်။
စံလွေဘာ္နဲ႔ ေကာက္ဆြ ေရႊေလွကို ေရာက္ လာတာ သံုးလေက်ာ္ၿပီ။ ေရႊေလွဆုိတာထက္ ေရႊေလွ ရြာေက်ာင္းကို ေရာက္လာတာပါ။ ေရႊေလွ ရြာမွာ စံလွေဘာ္ ဆယ္ႏွစ္သားအထိ ႀကီးျပင္း ခဲ့ရတယ္။ ဆယ္ႏွစ္သားမွာ ဖေအဆံုးေတာ့ အေမႀကီးနဲ႔ မန္က်ည္းစုကို လုိက္သြားခဲ့ရတယ္။ စံလွေဘာ္ ဆယ္ႏွစ္သားတုန္းက ေရႊေလွရြာ မဟုတ္ ေတာ့ပါဘူး။
ဟိုတုန္းကေတာ့ အိမ္ေျခ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္နဲ႔ ယုန္ထုိး ႂကြက္ေထာင္သမားေတြ စုေနၾကတဲ့ တဲစုရြာကိုး။ စံလွေဘာ္ မိဘမ်ားမွာ ေဆြမရွိ မ်ဳိးမရွိ ေရႊေလွမွာ ေနခဲ့ၾကတာ ဆုိေတာ့ ရြာက အင္မတန္ ေခါင္တာကလား။ အခုေတာ့ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္အတြင္း အိမ္ေျခ တစ္ရာေလာက္ ရွိေနၿပီ။ သစ္ႀကီး၀ါးႀကီးေတြနဲ႔ စိမ္းစိမ္းစိုစို ရွိေနၿပီ။ ရြာသဘာ၀ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မလြတ္ၾကေပမယ့္ သူ႔ဟာနဲ႔ သူေတာ့ ေလွဦးစိုစို ေလွဦးေျခာက္ေျခာက္ ေနႏုိင္ၾကၿပီ။ ရြာထိပ္မွာ ထရံေက်ာင္းႀကီး တစ္ေစာင္နဲ႔ ရြာဦး ဆရာေတာ္လည္း သီတင္း သံုးေနၿပီ။ ဦးပဥၨင္းႏွစ္ပါး၊ ကိုရင္သံုးပါးနဲ႔ ေက်ာင္းႀကီးလည္း စည္ၿပီ။ ဆြမ္းကြမ္းကိစၥကအစ ဘာသာသာသနာ ေရးေတြလည္း ျပဳၾကၿပီ။
မန္က်ည္းစုရြာ ဆရာေတာ္ေက်ာင္းက တုန္းေမာင္းေခါက္အၿပီးမွာ စံလွေဘာ္က ေကာက္ဆြ လက္ကို ဆြဲထြက္လာခဲ့ေတာ့ ရြာေတာင္ မလႈပ္ ေသးဘူး။ ေက်ာင္းေခြးေလး ငါးေကာင္ေတာင္ ေက်ာင္း၀ အထိ ပါလာၾကေသးတယ္။ ေကာက္ဆြက အိပ္ခ်င္တုန္း။ အစကေတာ့ စံလွေဘာ္က ေကာက္ဆြကို ထားခဲ့ဖုိ႔ပဲ။ ဒါေပမယ့္ မထား ခဲ့ခ်င္ဘူး။ ကံတူအက်ဳိးေပး ေကာက္ဆြေလးကို သူတြယ္တာ ေနမိခဲ့ၿပီကိုး။ သည္ေတာ့ ၀၀လင္လင္ စားရေတာ့လည္း အတူတူ၊ တစ္လုပ္ တစ္ဆုပ္ စားရေတာ့လညး္ အတူတူဆုိၿပီး တစ္ပါတည္းေခၚလာခဲ့တယ္။
“ဘယ္တုန္း အေဖရ ခင္ဗ်ားဟာ မုိးေတာင္ မလင္းေသးဘူး”
“သည္ေက်ာင္းမွာ အေဖ မေနေတာ့ဘူး။ ဆရာေတာ္ႀကီးကို မေလွ်ာက္ တင္ခဲ့ရတာ အေဖ စိတ္မခ်မ္းသာေပမယ့္ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ငဲ့လုိ႔ အေဖ ထြက္လာခဲ့တာပဲ။ ေရာက္ရာ ေပါက္ရာ သြားၾကစို႔ကြာ”
“ဘယ္သြားၾကမလဲ အေဖရာ။ အေဖက ဘာလုပ္စားတတ္လုိ႔တုန္း။ အေဖပဲ တစ္သက္လံုး ကပိၸယ လုပ္မွာဆုိဗ်”
“ဘယ္မွာမဆုိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ရွိတာပဲ ငါ့သားရ။ ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္ေပးရင္ ဆရာေတာ္မ်ား တစ္ဆုပ္တစ္ခဲေတာ့ စြန့္ၾကမွာပါကြာ မပူပါနဲ့”
“ဒါဆုိ အေဖတို႔ ရြာသြားၾက႐ံုေပါ့ဗ်။ က်ဳပ္ ရြာေတာ့ မသြားဘူး။ အေမနဲ႔ ပေထြးကို က်ဳပ္ မျမင္ခ်င္ဘူး”
“ေအး ဟုတ္သားကြ။ ေရႊေလွ ဟုတ္တယ္။ အေဖ့ရြာ ေရႊေလွကို သြားရေအာင္”
သည္လုိနဲ႔ သားအဖႏွစ္ေယာက္ ေရႊေလွကို ေရာက္လာခဲ့ၾကတာပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ေလွ်ာက္တင္ေတာ့ ေနခြင့္ျပဳတယ္။ စံလွေဘာ္က ကပိၸယ က်ဳိးက်ေနသူဆုိေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေရာ ဦးပဥၨင္းမ်ားကပါ ၀မ္းသာၾကတယ္။ ရြာကေတာ့ စံလွေဘာ္ကို ဘယ္သူမွ မမွတ္မိၾကပါဘူး။ စံလွေဘာ္ကလည္း ဇာတ္ေဟာင္း မလွန္ ခ်င္ေတာ့တာ ပါပါတယ္။ သည္ရြာေရာက္ေတာ့လည္း စံလွေဘာ္က ၀ါသနာကို မစြန္႔ႏုိင္ဘူး။ အလွဴရွိရွိ၊ ဘုရားပြဲရွိရွိ ကတုန္းပဲ။ စံလွေဘာ္ ကေတာ့ ေကာက္ဆြကလည္း ကတာကိုး။ ရြာက သေဘာက် လုိက္ၾကတာမွ။
အခုေတာ့လည္း စံလွေဘာ္ တစ္ေယာက္ ေရႊေလွေက်ာင္း ကပိၸယ ျဖစ္ရျပန္ေပါ့။ သားအဖ ႏွစ္ေယာက္ ေရႊေလွ ရြာကေလးထဲ ေလွ်ာက္ လည္လုိက္ၾက၊ ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္လုိက္ၾက။ ေကာက္ဆြ ေနမေကာင္းေတာ့ စံလွေဘာ္က ျပဳစု၊ စံလွေဘာ္ ေနထုိင္မေကာင္းေတာ့ ေကာက္ဆြက နင္းႏွိပ္ေပးနဲ႔ တစ္၀မ္းတစ္ခါး မပူ ရတဲ့အျပင္ ေအးေအးလူလူ ေနၾကပါရဲ႔။ ဒါေပမယ့္ စံလွေဘာ္ စိတ္ထဲမွာ မန္က်ည္းစု ရြာကို ေန့စဥ္ လြမ္းတာကေတာ့ လြမ္းတာပါပဲ။
သူ႔ကိုယ္သူလည္း ေျဖပါတယ္။ ကပိၸယဆုိတာ ကပၸိယပဲေပါ့။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ရွိေနသမွ် ကပၸိယ လုပ္ေနလုိ႔ ရတာကိုး။ တတ္ႏုိင္သမွ် ကုသိုလ္ယူရင္း ဘ၀ကို ေနေပ်ာ္သလုိ ေနရင္ စိတ္ခ်မ္းသာတာပဲ မဟုတ္ လား။ တစ္ခါတစ္ခါ ေကာက္ဆြကလည္း သတိရ ထင္ပါရဲ႔။ က်ဳပ္တုိ႔ကို ဘယ္သူက ႏွင္လႊတ္ လုိက္တာလဲတဲ့ ေမးတယ္။ စံလွေဘာ္က ဘယ္သူကမွ ႏွင္မလႊတ္ၾကပါဘူး ေလတုိက္လုိ႔ လြင့္လာတာပါလုိ႔ ေျဖတတ္တယ္။
အဲသလုိနဲ႔ မန္က်ည္းစုနဲ့ ေ၀းရတာကပဲ သံုးလေက်ာ္လုိ႔ ေလးလထဲ ေရာက္ၿပီေပါ့ဟာ။ စံလွေဘာ္လည္း ေနရထုိင္ရတာ အသားက်စ ေတာင္ ျပဳခဲ့ၿပီ။ တစ္ရက္ လွည္းတစ္စီး ေရႊေလွ ေက်ာင္း၀ကို ေရာက္လာခဲ့တယ္။ အဲသည္ေန့က စံလွေဘာ္နဲ႔ ေကာက္ဆြ မရွိၾကဘူး။ ေရႊေလွ ေက်ာင္း ဦးပဥၨင္းတစ္ပါးနဲ့ ရြာစဥ္လုိက္ၿပီး ဆြမ္းဆန္တုိက္ သြားေနရခ်ိန္ပါ။ မနက္ ေစာေစာကတည္းက စံလွေဘာ္နဲ႔ ေကာက္ဆြ ရြာလွည္းတစ္စီးနဲ့ ထြက္လာခဲ့ၾကတယ္။
ေရႊေလွေက်ာင္းအတြက္ ရြာေတြက ႏွစ္စဥ္ ပဲေပၚ ၊ ႏွမ္းေပၚခ်ိန္ ေငြယားကေလး ရႊင္ခ်ိန္ေတြမွာ ဆြမ္းဆန္ေလာင္း လွဴေလ့ ရွိၾကတာ ဆုိေတာ့ တစ္ရြာ၀င္ တစ္ရြာထြက္ အလွဴခံ ထြက္ၾကရတာေပါ့။ တစ္ရြာ၀င္ တစ္ရြာထြက္ ၾကက္ဦး မတြန္ခင္က လွည့္လုိက္တာ အျပန္မိုး စုန္းစုန္းခ်ဳပ္မွ ျပန္ေရာက္ၾကတယ္။ ေရႊေလွက လယ္ရယ္ ယာရယ္ မရွိေတာ့ ဆန္တုိ႔ပဲတို႔ ထြက္တဲ့ နရန္းရြာေတြက တစ္ႏွစ္တစ္၀ါစာ လွဴေလ့ ရွိၾကတယ္။
တုိက္တိုက္ဆုိင္ဆုိင္ ဆုိသလုိပါပဲ။ စံလွေဘာ္ ေရႊေလွမွာ မရွိတဲ့ ရက္မွာ မန္က်ည္းစု ဆရာေတာ္ ဦး၀ါယမ လွည္းတစ္စီးနဲ႔ ႂကြလာ ေတာ္ မူခဲ့တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ အတူ မန္က်ည္းစုရြာက ရြာလူႀကီးႏွစ္ေယာက္ပါသတဲ့။ စံလွေဘာ္ ေရႊေလွ ရြာေက်ာင္းေရာက္ေနတဲ့ သတင္းၾကားလုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက ႂကြလာတာပါ။ စံလွေဘာ္ သည္မွာ ရွိသလားေမးေတာ့ ေရႊေလွ ဆရာေတာ္က ေက်ာင္းမွာ ေစာင့္ေရွာက္ထားတဲ့ အေၾကာင္း ေလွ်ာက္တယ္။ စံလွေဘာ္ကို မန္ က်ည္းစုရြာ ေက်ာင္းကို ျပန္ခဲ့ဖုိ႔ အေၾကာင္း အမႈအခင္း ကိစၥေတြ ရွင္းလင္းသြားၿပီ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေတြမွာခဲ့တယ္။ ညေနေစာင္းေတာ့ မန္က်ည္းစု ဆရာေတာ္ ျပန္ႂကြသြားခဲ့တယ္။
ညေနဘက္ စံလွေဘာ္တုိ့ ဆြမ္းဆန္လွည္း ျပန္ေရာက္လာေတာ့ ဆရာေတာ္က စံလွေဘာ္ကို မန္က်ည္းစု ဆရာေတာ္ ႂကြလာတဲ့အေၾကာင္း မန္က်ည္းစုရြာကိုသာ အျမန္ျပန္လာခဲ့ဖုိ့ အေၾကာင္းမိန္႔တယ္။ စံလွေဘာ္က ငယ္ဆရာေတာ္ႀကီး ကိုယ္တုိင္ ႂကြလာေတာ္မူတယ္ ဆုိေတာ့ အံ့ၾသသြားတယ္။ ၀မ္းလည္း နည္းသြားတယ္။ ရြာလူႀကီးေတြ ပါလာတယ္။ အမႈအခင္း ကိစၥ ရွင္း လင္းသြားၿပီ ဆုိတာေတြထက္ စံလွေဘာ္ ရင္ထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီး ကိုယ္တုိင္ႂကြလာတယ္ ဆုိတာကေတာ့ ထူးဆန္းတယ္လုိ႔ ခံစားမိရသား။ ဆရာေတာ္ႀကီးခမ်ာ အႂကြႀကီးႂကြလာၿပီးမွ သူ႔ကို ေတ႔ြမသြားရတာကို စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိတယ္။
“အေဖ ဆရာေတာ္ႀကီး ႂကြလာတာ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ”
“အေဖတို႔ကို မန္က်ည္းစု ျပန္ခဲ့ဖုိ႔ လာေခၚ တာ”
“အေဖက ျပန္မွာလား”
“မင္းကေကာ”
“ကပိၸယႀကီး သြားမွေတာ့ ကပိၸယကေလး က လုိက္႐ံုေပါ့ဗ်”
“ေရႊေလွ ေက်ာင္းဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ၿပီး မနက္လုိက္ၾကတာေပါ့ကြာ”
ညဦးကတည္းက ေရႊေလွေက်ာင္း ဆရာေတာ္ကို ၀တ္ျဖည့္ၿပီး မန္က်ည္းစုေက်ာင္းကို ျပန္ဖုိ႔ ခြင့္ေတာင္းတယ္။ ဆရာေတာ္ကလည္း သက္ေတာ္ႀကီး ၀ါေတာ္ႀကီး မန္က်ည္းစု ဆရာေတာ္ႀကီး ကိုယ္တုိင္ ႂကြလာတဲ့ ကိစၥဆုိေတာ့ ခြင့္ျပဳေတာ္ မူပါတယ္။ စံလွေဘာ္နဲ႔ ေကာက္ဆြကို ေငြစ ေၾကးစနည္းနည္းေတာင္ စြန့္လုိက္ေသးတယ္။
မနက္ေစာေစာ ေလးနာရီ တုန္းေမာင္းေတာ့ စံလွေဘာ္က ေခါက္ျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ေခါက္ခဲ့ေသး တာပါ။ သူ႔ဘ၀မွာ မနက္ေလးနာရီတုန္းေမာင္း ေခါက္တဲ့ ၀တ္မပ်က္ခဲ့ဖူးဘူး။ သည္ကုသိုလ္ေလာက္ ပီတိ ျဖစ္ရတာလည္း မရွိဘူး။ ဆယ္ႏွစ္သားတုန္းက ဘြားေစာႀကီးနဲ့ ႏွစ္ရက္ႏွင္ရတဲ့ ခရီးကို စံလွေဘာ္နဲ႔ ေကာက္ဆြ တစ္ရက္ျပင္းျပင္း ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကတယ္။ သားအဖႏွစ္ေယာက္ လွည္းႀကံဳတစ္မ်ဳိး၊ ေျခက်င္တစ္မ်ဳိး ေလွ်ာက္ လာခဲ့ၿပီး ႀကံဳရာ ရြာေက်ာင္းမွာ ထမင္းတစ္လုတ္ တစ္စုတ္ ၀င္စားၾကတယ္။ စံလွေဘာ္က သီခ်င္း ကေလးေတာင္ တေအးေအးဆုိလုိ႔။ ေကာက္ဆြ က တေကာက္ေကာက္။
မန္က်ည္းစု ေက်ာင္းကို ညႀကီးမုိးခ်ဳပ္မွ ေရာက္ၾကေတာ့တယ္။ ေက်ာင္း၀ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း စံလွေဘာ္တိ့ုကို ေက်ာင္းေခြးေတြက အၿမီး တနန့္နန့္နဲ့ ႀကိဳတယ္။ စံလွေဘာ္ေပၚကုိ ကုပ္ကပ္ တြယ္တက္ၿပီး တအီအီေအာ္ၾကလုိ့။ စံလွေဘာ္ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ ေက်ာ္ေနခဲ့တဲ့ ေက်ာင္း။ သူ မရွိတဲ့ေနာက္သံုးလအတြင္းမွာ ေက်ာင္းႀကီး ေတာင္ ပိုအုိစာ သြားသလား ထင္မိတယ္။ ေျခနင္း ရာ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြ၊ ေက်ာင္းႀကီးကလည္း တိတ္ဆိတ္လုိ႔။ မီးတုိင္ခြက္ မလင္းတလင္း ေအာက္က ေက်ာင္းအုိႀကီးကို ၾကည့္ရင္း စံလွေဘာ္ ၀မ္းနည္းသြားတယ္။
ေက်ာင္းႀကီး ေ၀ယ်ာ ၀စၥေတြ ဘယ္သူမ်ားလုပ္ကိုင္ေပးေနပါလိမ့္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ ဘယ္သူက မ်ား ျပဳစုေပးေနပါလိမ့္။ ရဟန္းနဲ့ လွဴဖြယ္ပစၥည္း အပ္စပ္ေအာင္ ဘယ္သူကုသိုလ္ယူေနပါလိမ့္။ သရက္ကင္း ေလွကားက ႏွစ္ေယာက္သား တက္လာၾကေတာ့ ေက်ာင္းေပၚမွာ လသာမွန္အိမ္ ကေလးက အလင္းလဲ့လဲ့ဖိတ္က်လုိ့။ ေက်ာင္းႀကီး အုိအုိ၊ မီးေရာင္ကေလးက ကပိုက႐ို။ တစ္ ေက်ာင္းလုံးလည္း တိတ္လို႔။
“ငေဘာ္”
ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးတည္း ငုတ္တုတ္ ထုိင္ေနေတာ္မူလ်က္။
“တပည့္ေတာ္ကို ခြင့္လႊတ္ပါ ဘုရား”
“ေကာက္ဆြေကာဟဲ့”
“ပါပါတယ္ ဘုရား”
“ေအး ခ်မ္းသာစြ ေနၾက”
“တင္ပါ့ ဘုရား”
မီးေရာင္ မွိန္မွိန္ကြက္ကြက္ကေလးမွာ ထုိင္ေနေတာ္မူတဲ့ ဆရာေတာ္က ၀မ္းသာ၀မ္းနည္း လွမ္းႏႈတ္ဆက္ေတာ္မူတယ္။ ဘုရားကို ၀တ္ျဖည့္၊ ဆရာေတာ္ႀကီးကို ၀တ္ျဖည့္ၿပီး စံလွ ေဘာ္နဲ့ ေကာက္ဆြကလည္း အသာၿငိမ္ေနလုိက္ ၾကတယ္။ ဆရာေတာ့္ဆီက ကြမ္းသီးညႇပ္သံသာ တေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ ၾကားေနရတယ္။ ေက်ာင္းမွာ ကိုရင္ေတြ၊ ေမာင္ေက်ာင္းသားေတြေတာင္ ရွိၾက ပံု မေပၚဘူး။ တိတ္ဆိတ္လုိ႔။
“လမ်ား လငပုပ္ဖမ္းရာက လြတ္လာရသလုိ ေပါ့ ငေဘာ္ရယ္။ အကုသိုလ္မ်ားဟာ သံေ၀ဂ ယူစရာ ေကာင္းတယ္။ ကိုယ္ကျပဳတ့ဲ အကုသုိလ္ ဆုိတာ မေျပာနဲ့။ ကိုယ္မျပဳတဲ့ ကိစၥမွာေတာင္ အကုသုိလ္ တရားက စီးမိရင္ အက်ဳိးပ်က္ရာ ပ်က္ေၾကာင္း ျဖစ္တတ္တာပဲ”
ခင္ခင္ထူး
No comments:
Post a Comment