Saturday, April 28, 2012

ေရစုန္ – ေရဆန္ ကမ္းတို႔ အလြန္



စိတ္ကို စိတ္ အတိုင္း၊ ရုပ္ကို ရုပ္အတိုင္း ထားရစ္ ခဲ့ႏိုင္ျခင္းသည္ပင္လ်ွင္ သခၤါရတို႔ရဲ႕ အလြန္မွာ ျဖစ္တယ္ – လို႔ ဘာသာက်မ္းစာ သမားေတြ မၾကာခဏ ေျပာတတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီ စာေပသိ၊ ေတြးေခၚ သိ ရွိရံုမ်ွနဲ႔ ဘဝ ကို စင္စစ္ လက္ေတြ႕ မရွင္သန္ႏုိင္ မေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ဆရာ အမ်ား သြန္သင္ၾက တယ္။ စိတ္ဆႏၵ၊ လိုအင္ ရမၼက္ ေတြ ရဲ႕ တိုက္တြန္းခ်က္ ေၾကာင့္ ဆင္းရဲ ဒုကၡ အျဖစ္ကို အားထုတ္ လုပ္မိေန ဆဲ ရွိတယ္။ ဒါကို တြန္းလွန္ ႏိုင္ဖို႔ ဆိုတာ – အဦးဆံုး တန္ျပန္ အားထုတ္မႈ လိုအပ္ ေန ပါေသးတယ္။ အဲ့ဒီ တန္ျပန္ အားထုတ္မႈ မွာ ဘာဝနာ ဟာ တံခါး ေပါက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ေရးမိသေလာက္မွာ ဘာဝနာ ျပဳဖို႔ အသားေပး ေရးတယ္။

အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ႔ ပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳး လွည့္ပတ္ ဘယ္လိုပဲ ေရးေနပါေစ- မိမိရဲ႕ အခုခဏ ထင္ရွားသမ်ွကို အတိအက် သိျမင္ ေန ထိုင္ ေန ဖို႔ သာ ပဓာန ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့သည္ရဲ႕ အလြန္ဟာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘာဝနာနဲ႔ မ်က္ေမွာက္ ျပဳျခင္း လည္း ျဖစ္တယ္ ။ အားထုတ္ျခင္း ၊ အားမထုတ္ျခင္း တို႔ရဲ႕ အလြန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ အလြန္ကို ဆိုင္ရာ ဘာသာ သမား မ်ားက ႏွစ္သက္ သလို ေခၚဆိုႏိုင္ တယ္။ – က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ အဲ့ဒါဟာ ခံစားမႈ မဟုတ္တဲ့ ခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈ သက္သက္ ။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ ဆႏၵ ေဇာေတြ ရဲ႕ ကၽြန္ ျဖစ္ေန သေရြ႕ – အားထုတ္မႈ မျပဳဘဲ အဲ့ဒီကို မေရာက္ႏိုင္ဘူး ဆိုတာ အထင္ အရွား ျဖစ္ပါတယ္။ အားထုတ္မႈ ဆိုတာ အတိုင္း အတာ တစ္ ခု အထိ လိုအပ္ ေနဦးမယ္ ။ ဒီ အားထုတ္မႈ ကို လည္း ဘာဝနာ က အျပည့္ အဝ တာဝန္ယူ ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕က “သခၤါရ ကင္းရင္၊ ျပဳျပင္စီရင္မႈ ကင္းရင္ ကိစၥျပီးတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ – ကုသိုလ္လည္း လုပ္စရာ မလို၊ အကုသိုလ္ လည္း လုပ္စရာ မလို၊ စိတ္ ကို စိတ္အတိုင္း ထား၊ ရုပ္ကို ရုပ္အတိုင္းထား၊ ဒါကပဲ သဘာဝတရား” – ဆိုတဲ့ အျမင္ ရွိပါ တယ္။ အဲ့ဒီ အျမင္ဟာ အၾကံအေတြး အားျဖင့္သာ လည္ပတ္ေနတဲ့ အခါ လက္ေတြ႕မွာ အပ်က္သက္သက္။ အမိုက္ တြင္းဆံုး ေရာက္ဖို႔သာ ရွိပါတယ္။

က်ေနာ့ကိုလည္း ဒီအယူဝါဒ ျဖန္႔ေနတာ ျဖစ္တယ္ လို႔ ေျပာတဲ့ သူ အမ်ား ရွိတယ္။ က်ေနာ္ ေျပာခဲ့တဲ့ အထဲမွာ ဘာမွ မလုပ္ ဖို႔ ေျပာေန တာ မဟုတ္ဘူး။ အဲ့လိုေတြ ေတြးပါ ၾကံပါ၊ ဒါဆို ကိစၥျပီးပါတယ္လို႔လည္း မပါဝင္ဘူး။ လုပ္ခ်င္စိတ္၊ ကိုင္ခ်င္စိတ္ ၊ စိတ္ဆႏၵ ေတြ ကို ဖယ္ခ် ထားႏိုင္ ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ အတြက္ တစ္ေၾကာင္းတည္း ေသာ လက္နက္က ဘာဝနာ ျဖစ္တယ္။ ဘာဝနာ နဲ႔ အခုခဏ ေနထိုင္ ဖို႔ပဲ လိုအပ္ တယ္။ ။ အဲ့ဒါကို တစ္လံုးတည္း ေျပာရင္ ဘာဝနာနဲ႔ ေနထိုင္တယ္- လက္ရွိ ခဏ ေပၚ ေကာင္းသည္ ဆိုးသည္ မဟူ အသိ တစ္လံုး တည္း နဲ႔ ရွဳျမင္ရင္း အျပည့္အဝ ၾကည္လင္ေနပါေစ၊ အဲ့အတိုင္း ရွင္သန္ ေနပါေစ။” ဒါကိုပဲ ဆိုလိုပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္း ကို – ဗုဒၶဘာသာ အတြင္း ထင္ရွားေအာင္ ေဟာၾကား ထားတဲ့ တရား စကား အခ်ိဳ႕ – မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရား ရဲ႕ ေဟာစဥ္ စာအုပ္ တစ္အုပ္က က်ေနာ္ ထုတ္ယူ လို ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဟာ က်ေနာ္ ရွိခိုးဦးတင္ ရတဲ့ မြန္ျမတ္တဲ့ ဆရာ တစ္ပါး လည္း ျဖစ္ျပီး၊ အေဖ၊ အေမ၊ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဦးဝိမလ တို႔ ျပီးရင္ စတုတၳ ေျမာက္ လက္ဦး ဆရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အားလံုး ကို ေက်းဇူး။

ေဇယ်

No comments:

Post a Comment