ဦးပိန္တံတားႏႇင့္ ေတာင္သမန္

ယဥ္ေက်းမႈႏႇင့္ျမန္မာမႈ
မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး မႏၲေလးခ႐ိုင္ အမရပူရၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရိႇ ဦးပိန္တံတားႏႇင့္ ေတာင္သမန္သည္ ျပည္တြင္း ဧည့္သည္မ်ားသာမက ျပည္ပ ခရီးသြားမ်ားပါ အပန္းေျဖစရာ ေနရာအျဖစ္ စိတ္၀င္တစား လာေရာက္ လည္ပတ္ၾကေသာ္လည္း ေဒသခံမ်ား၏ စီးပြားေရး အပါအ၀င္ ေတာင္သမန္အင္း ၀န္းက်င္တြင္ ရႇိေသာ တန္ခုိးႀကီး ဘုရားမ်ား၏ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ အခင္းအက်င္းမ်ား ကုိလည္း ဂ႐ုတစုိက္ ေလ့လာသင့္ပံုကုိ ''ေတာင္သမန္နဲ႔ ဦးပိန္တံတားကို လာေရာက္ အပန္းေျဖၾကတဲ့ ျပည္တြင္း ျပည္ပ ဧည့္သည္ေတြပဲ မ်ားပါတယ္။
တကယ္တမ္း ေတာင္သမန္၀န္းက်င္မႇာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ သာသနိက ေနရာႀကီးေတြ ရႇိပါတယ္။ အထင္ရႇားဆံုးက တံတားအေရႇ႕ဘက္မႇာရႇိတဲ့ ေတာင္သမန္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး ဘုရားပါ။ ပထမဆံုး စက်င္အႀကီးဆံုး ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီးျဖစ္ၿပီး ပုဂံအာနႏၵာဘုရား ပုံစံတူ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ဂႏၶကုဋီတုိက္ႀကီးလည္း ရႇိပါတယ္။ ဒီဘုရားရဲ႕ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီေတြဟာဆုိရင္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ၁၂ လရာသီ နကၡတ္ဆုိင္ရာ ျမင္ကြင္းေတြကိုလည္း အျပည့္အစုံ ေရးဆြဲထားတာ အခုထိ အေကာင္းပကတိ ေလ့လာႏုိင္ၿပီး ပုဂံမင္းလက္ထက္ အမရပူရရဲ႕ လူေနမႈ စ႐ိုက္ေတြကိုလည္း နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီနဲ႔ သ႐ုပ္ေဖာ္ထားပါတယ္။
အမရပူရေခတ္ ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ ပန္းခ်ီေတြလို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရၿပီး ပုဂံမင္းေကာင္းမႈ ဘုရား၊ ေစတီေတြ၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြကို ျမန္မာ့႐ိုးရာပန္းခ်ီနဲ႔ အခ်ဳိးကိုက္ စနစ္တက် ေရးဆြဲထားတာေတြကိုလည္း ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္။ စစ္ႀကီးတုန္းက မီးေလာင္ပ်က္စီးသြားတဲ့ အမရပူရ ဗားကရာ ေက်ာင္းႀကီးကုိ ၁၉၉၀ ေက်ာ္ ၀န္းက်င္မႇာ ျပန္ေဆာက္မယ္ဆုိေတာ့ ဒီနံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီေတြရဲ႕ အေထာက္အထားေတြက အမ်ားႀကီး အဖုိးတန္ခဲ့ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္မႇာ အႀကီးဆံုးနဲ႔ အခ်ဳိးအက်ဆံုး မႏုႆီဟ ႐ုပ္ထုေတြကုိလည္း ေတာင္သမန္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရားမႇာ ေတြ႕ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေတာင္မင္းႀကီးဘုရား၊ ပုထိုးေတာ္ႀကီးဘုရား၊ နဂါး႐ုံဘုရား စတဲ့ ေနရာေတြလည္း ရႇိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရားဖူး ေလ့လာသူေတြ မ်ားလာတယ္'' ဟု အမရပူရ ေတာင္ေလးလံုးေက်ာင္းတုိက္မႇ သုေတသီ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက မိန္႔သည္။
သံုးရာသီအလႇ
ေတာင္သမန္အင္းသည္ ေႏြရာသီ၌ ေရ၀င္ေရာက္မႈ မရႇိခ်ိန္တြင္ ယာႏႇင့္ကုိင္းမ်ား စုိက္ပ်ိဳးၾကၿပီး အညာ ေက်းလက္ ေတာသူေတာင္သားတုိ႔၏ လယ္ထြန္၊ ထယ္ထုိး၊ ေပါင္းသင္ စသည့္ ယာသမား၊ ကုိင္းသမား ဘ၀မ်ားကိုလည္း ေလ့လာႏုိင္သကဲ့သို႔ မုိးရာသီ၌ အင္းေရ ျပည့္လ်ံခ်ိန္တြင္ အင္းတြင္းရႇိ ငါးသတၲ၀ါတုိ႔အား နည္းမ်ဳိးစုံျဖင့္ ဖမ္းဆီးကာ ဘ၀၀မ္းေက်ာင္းၾကသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ားကုိလည္း ေလ့လာႏုိင္မႈမ်ားႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ''ေတာင္သမန္၀န္းက်င္ကုိ အရင္က သံုးရာသီအလႇလို႔ ေခၚခဲ့ၾကတယ္။ ေႏြနဲ႔ေဆာင္းမႇာ ေရခမ္းခ်ိန္မုိ႔ ႏုန္းတင္ေျမႏုေတြေပၚ စုိက္ၾက၊ ပ်ဳိးၾက၊ ထြန္ၾက၊ ယက္ၾကတာေတြ ကုိင္းသမား၊ ယာသမား ေနထုိင္ၾကတဲ့ ဘ၀ျမင္ကြင္းေတြ၊ မုိးတြင္းေရႀကီးေတာ့ ပုိက္ကြန္နဲ႔ငါးဖမ္းၾကတာ ျမႇံဳးေထာင္ငါးဖမ္းၾကတာ တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္ ငါးျမႇားၾကတာ ခါးဆစ္ေလာက္ ေရထဲဆင္းၿပီး ပုစြန္ရႇာၾကတာ စတဲ့ အညာေက်းလက္ ျမစ္ထဲေခ်ာင္းထဲက ဘ၀ေတြကိုလည္း ျမင္ႏုိင္တယ္။
ငါးဖမ္း ေရလုပ္သားေတြသာမကဘဲ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ လႈပ္ရႇားမႈေတြလည္း ျမင္ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီျမင္ကြင္းေတြကတစ္ဆင့္ ကမၻာေက်ာ္ႏုိင္တဲ့ မႇတ္တမ္း႐ုပ္ရႇင္ ကားတုိေတြ ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့။ ကင္မရာသမား မႇန္သမွ် ေတာင္သမန္ဟာ တကယ့္ေရႊပါပဲ''ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံ စာေရးဆရာတစ္ဦးက ဆုိသည္။
ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးဘုရားအား အေနာက္ေတာင္ေထာင့္မႇ ေတြ႕ရစဥ္
ဦးပိန္တံတား အလယ္ဇရပ္ႏႇင့္ ေတာင္သမန္အင္း
ရႇားပါးမ်ိဳးစိတ္မ်ား
''ေတာင္သမန္အင္းေရက ဧရာ၀တီျမစ္နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္။ အင္း၀န္းက်င္မႇာ ကုိင္းပင္ အပါအ၀င္ ျမက္အမ်ဳိးအစားေပါင္းစံု ေပါက္ေရာက္တယ္။ ေရေသအုိင္ေတြလည္း အင္းနေဘးမႇာ ဖြဲ႕ေနတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာင္ သမန္အင္းထဲ ငါးမ်ိဳးစိတ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ႏုိင္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏႇစ္ ၃၀ ၀န္းက်င္က ေတာင္သမန္အင္းထဲမႇာ ေတြ႕ရတဲ့ ငါးသလဲထိုးလို ရႇားပါး ငါးမ်ဳိးစိတ္တစ္ခု ေတြ႕ခဲ့ဖူးလို႔ ေတာ္ေတာ္ေလး သတိျပဳမိၾကသြားတယ္။အေရႇ႕ေတာင္အာရႇ ႏိုင္ငံေတြဆီ အထိ ဒီ ငါးမ်ဳိးစိတ္ကုိ စီးပြားျဖစ္ တင္ပို႔ခဲ့ၾကရဖူးတယ္။
အခုလည္း ေတာင္သမန္မႇာ ငါးမ်ဳိး မသုဥ္းေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သတိျပဳရမယ့္ အေျခအေနေတြကိုေတာ့ ေရာက္ေနပါၿပီ။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ မႏၲေလးစက္မႈဇုန္က ေတာင္သမန္နဲ႔ နီးသထက္နီးလာပါၿပီ။ ၿပီးေတာ့ အင္းေရကိုေမးတင္ၿပီး ဆုိင္ခန္းေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တုိးခ်ဲ႕ေဆာက္လုပ္လာၿပီ။ လင္းဇင္းကုန္းနဲ႔ဆက္ၿပီး အမရပူရ ဆင္ေျခဖံုး လူေနရပ္ကြက္ေတြ ေနရာမႇာ တစ္ၿမိဳ႕လံုးက စြန္႔ပစ္အမိႈက္ေတြ လာပစ္တာေတြလည္း ရႇိေနပါၿပီ။ အင္းေရကို ၁၂ လနီးပါး ေလႇာင္ထားမႈေၾကာင့္လည္း ေရေ၀ေရလဲ အေျခအေန နည္းပါးၿပီး သန္႔ရႇင္းမႈ အားမေကာင္းႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေတာင္သမန္ထဲက ရႇားပါးငါးမ်ိဳးစိတ္ေတြ ေပ်ာက္ ကြယ္သြားမႇာ စိုးရိမ္ရပါတယ္။ ေတာင္သမန္၀န္းက်င္မႇာ သစ္ႀကီး၀ါးႀကီးနဲ႔အတူ ဧရာ၀တီနဲ႔လည္း ဆက္စပ္ေနေတာ့ ေႏြခုိငႇက္၊ ေဆာင္းခုိငႇက္ေတြကိုလည္း ေတာင္သမန္မႇာ ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္။ ေတာင္သမန္၀န္းက်င္မႇာ လာၿပီးခုိနား ၾကတဲ့ ငႇက္ေတြကို ဖမ္းဆီးၿပီး ငႇက္လႊတ္သမားေတြက စီးပြားျဖစ္ ျပန္လည္ ေရာင္းခ်ၾကတာမ်ိဳးေတြလည္း တားဆီးၾကရပါမယ္''ဟု သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ဆုိင္ရာ သုေတသီတစ္ဦးက သူ႔အျမင္ကုိ ရႇင္းျပသည္။
တန္ဖုိးရႇိတဲ့ေနရာ
ေတာင္သမန္အင္းသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏႇစ္ေပါင္းမ်ားစြာက တက္သိမ္းအင္းေခၚ မႏၲေလးကန္ေတာ္ႀကီး၊ မႏၲေလး သဂၤဇာေခ်ာင္းတို႔ႏႇင့္ ဆက္စပ္ခဲ့သည့္ ဧရာ၀တီျမစ္၏ လမ္းေၾကာင္းေဟာင္းတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့သည္ဟု ဘူမိေဗဒ ပညာရႇင္မ်ားက သံုးသပ္ခဲ့ၾကသလုိ ယခု ေတာင္သမန္အင္းအတြင္း ၃၉၆၇ ေပ ရႇည္ၿပီး တံတားတုိင္ေပါင္း ၁၀၈၆ တုိင္၊ အခန္းေပါင္း ၄၈၂ ခန္းရႇိကာ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၁၁ ခုႏႇစ္ ပုဂံမင္း လက္ထက္ အမရပူရၿမိဳ႕၀န္ ဘုိင္ဆပ္၏ တပည့္ ၿမိဳ႕စာေရးဦးပိန္က အင္း၀ နန္းေတာ္ေဟာင္းမႇ သစ္သားမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ဦးပိန္တံတားေၾကာင့္လည္း အဓိက စိတ္၀င္စားမႈ ရႇိၾကေၾကာင္း မႇတ္တမ္းမ်ား အရ သိရႇိရသည္။
ယခုအခါ ဘာသာေရးႏႇင့္ ယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ၊ ျမန္မာ့ဗိသုကာဆုိင္ရာ အဖုိးတန္ အေထာက္အထားမ်ား ရႇိေသာ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၁၂ ခုႏႇစ္တည္ ေက်ာက္တာ္ႀကီးဘုရားႏႇင့္ သဘာ၀၀န္းက်င္ဆုိင္ရာ ႐ႈခင္း႐ႈကြက္မ်ား၊ ယာသမား၊ ကုိင္းသမား၊ ေရလုပ္သားဘ၀ စသည့္ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ ျမင္ကြင္းမ်ားကုိ ဦးပိန္တံတားႏႇင့္အတူ စိတ္၀င္စားမႈ ပုိမုိ မ်ားျပားလာေၾကာင္း သိရိႇရသည္။
news-eleven
No comments:
Post a Comment