ကေလးေတြကို တကယ္ေကာင္းေစခ်င္ရင္ လူႀကီးေတြျပင္ပါ

မိုက္ဂရန္႔။ နယ္စပ္က လူစံုတယ္။ ပညာတတ္သူ၊ မတတ္သူေတြရွိမယ္။ ေစ်းသည္ေစ်း၀ယ္ေတြ ရွိမယ္။ ခံယူခ်က္နဲ႔လူ-ရွိသလို၊ ျဖတ္စားလတ္စားေတြလဲရွိမယ္။ အေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးစြာနဲ႔ နာမည္တစ္လံုး ထူေထာင္ထားႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနသူေတြလဲရွိမယ္။ ထမင္းဘိုးရဖို႔ အႏိုင္က်င့္ခံေနရတဲ့ သူေတြလည္း ရွိသလို၊ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားသာ အမွန္တရား-လို႔ ခံယူထားသူေတြလည္း ရွိမယ္။ ႏိုင္ငံေရး။ လူမႈေရး။ ေဆး ။ စီးပြားေရးေမွာင္ခိုေတြလည္းရွိမယ္။ အဓိကေျပာခ်င္တာ-ပညာေရး အေၾကာင္းပါ။ ပညာေရး နယ္ပယ္ဆိုတာ-စနစ္တက် ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္တဲ့ေနရာတစ္ခု ျဖစ္သလို၊ စနစ္တက် ဖ်က္စီးပစ္လိုက္ႏိုင္တဲ့ ေနရာတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရးကိုေတာ့ ေမွာင္ခိုမျဖစ္ေစခ်င္ပါ။
ျမန္မာပညာေရး သမိုင္းမွာ ဟယ္ရီတန္ (၇)-တန္းႏွစ္လို႔ တြင္ရစ္တဲ့ သမိုင္းတစ္ခု ရွိခဲ့တယ္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုလက္ထက္-ေက်ာင္းသားေတြ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္မွာ (၇)-တန္း၊ ေက်ာင္းသား ဟယ္ရီတန္ ေသဆံုးခဲ့တယ္။ ဆူပူမႈေတြ ဆက္မျဖစ္ပြားေစလိုတဲ့အတြက္ အဲဒီႏွစ္က ၇-တန္း၊ ေက်ာင္းသားအားလံုး အေအာင္ေပးလိုက္တယ္။ လုပ္ငန္းခြင္တခ်ိဳ႕က-ဟယ္ရီတန္-ႏွစ္၊ ေအာင္ခဲ့သူေတြကို အမွန္တကယ္မတတ္ဘဲ-ေအာင္လာခဲ့တဲ့သူေတြလို႔ သေဘာထားၿပီး-အလုပ္မေပးခ်င္ၾကဘူး။ ယၡဳေခတ္နဲ႔ စာရင္ေတာ့ အရင္တုန္းက-ရိုးရိုးသားသားေတြးၾကပါတယ္။
၁၉၈၉-ခုႏွစ္မွာ န၀တ- စစ္အစိုးရက တကၠသိုလ္နဲ႔ေက်ာင္းေတြကို ရက္ရွည္ပိတ္လိုက္၊ ရက္တိုဖြင့္လိုက္နဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ လုပ္ခဲ့တယ္။ဒီအခ်ိန္မွာ-န၀တ-က၊ လူထုကိုႏိုင္ငံေရး မလုပ္ႏိုင္ဖို႔နဲ႔ စိတ္မ၀င္စားဖို႔ဘဲ အဓိကအာရုဏ္ စိုက္ေနရတဲ့အတြက္ လူငယ္ေတြရဲ့ ပညာေရးကို အေလးမထားႏိုင္တာတစ္ေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားအံုၾကြမႈကို ထိမ္းခ်ဳပ္ထားခ်င္တာက တစ္ေၾကာင္း၊ လူငယ္ေတြကို ဒါဏ္ခတ္ခ်င္တာကတစ္ေၾကာင္းမို႔ ေက်ာင္းေတြကိုပိတ္ခ်င္ တိုင္းပိတ္ခဲ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္၈၈-(မ်ိဳးဆက္)ေက်ာင္းသားေတြက ပညာေရးမ်ိဳးဆက္- ခါးျပတ္သြားမွာ စိုးရိမ္မိတဲ့ အတြက္ “စစ္အစိုးရကမဖြင့္ရင္-ငါတို႔ဖြင့္မယ္” ဆိုၿပီးေတာ့ ျဖည့္စြက္ ပညာသင္ၾကားေရး (Education Program) အစီအစဥ္ တစ္ရပ္ကို အေကာင္အထည္ဖို႔ လုပ္ၾကတယ္။
ႏိုင္ငံေရးက၊ အက်ဥ္းထဲအၾကပ္ထဲမွာ၊ ဘာလစာမွမရွိဘဲနဲ႔ သင္ေပးမယ္၊ လုပ္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ ေခတ္ပညာတတ္ လူငယ္ေတြရဲ့ရင္ထဲမွာ မဆလ လက္သံုးစကား-ေစတနာ ၊ ၀ါသနာ ၊ အနစ္နာဆိုတဲ့စကားလံုးေတြ ပံုစံရိုက္သြင္းေပးစရာမလိုဘဲနဲ႔ တက္ၾကြေနၾကတယ္။ (အဲဒီ-နာ-သံုးနာနဲ႔ ပညာတတ္ဆရာေတြရဲ့ ဘ၀ေတြကို မဆလ-သတ္ခဲ့တာလဲသတိခ်ပ္ေစခ်င္တယ္။) ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ ဘက္ကလည္း-စစ္မွန္တဲ့ပညာကို ရေတာ့မယ္။ ဘယ္လိုအခက္အခဲရွိပါေစ သင္ယူမယ္လို႔ ျပင္ဆင္ခဲ့ၾကတယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ ဗိုလ္္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔က-“အစိုးရက မလုုပ္ႏိုင္လို႔ျပည္သူေတြက ထလုပ္ရင္ အစိုးရသိကၡာက်မယ္” လို႔ထင္ၿပီး ေက်ာင္းေတြရက္တိုျပန္ဖြင့္တယ္။ဘံုးေပါလေအာ အေအာင္ေပးတယ္။ ၀ါးလံုးသိမ္းနဲ႔တင္္တဲ့ ေပါေခ်ာင္ပညာေရး လို႔-တြင္ရစ္ခဲ့တယ္။
ႏိုင္ငံတကာမိဘနဲ႔ေက်င္းသားေတြရဲ့ အေျခခံစိတ္ခံစားမႈမ်ိိဳးကို မတည္ေဆာက္ႏိုင္ဘဲ ႏိုင္ငံ တကာအဆင့္မွီ စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲျဖတ္စစ္ေဆးနည္းကို သံုးစြဲခဲ့တယ္။ ဒီစနစ္အမွန္ကေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာက-စနစ္ကိုလည္း အတုလုပ္ႏိုင္တယ္။ စာေမးပြဲေအာင္ျခင္း၊ က်ျခင္းက ဆရာလက္ထဲရွိလာေတာ့ ပညာေရးေလာကမွာ-အဆင့္ဆင့္လာဘ္စားမႈ၊ ခ်စားမႈ၊ မ်က္ႏွာလိုက္မႈေတြ ႀကီးထြားလာတယ္။ ဒီဂရီတစ္ခုရဖို႔ ေငြေၾကးမ်ားစြာနဲ႔ဆက္-ယူခဲ့ရတယ္။
ဒါေပမယ့္လဲ-ေဆးပညာေလာကေလာက္ကလြဲရင္- စက္မႈတကၠသိုလ္က ဘီအီးဘြဲ႔ရေတာင္၊ ေအာင္လက္မွတ္ေလးကိုင္ၿပီး တစ္ခန္း၀င္ တစ္ခန္းထြက္လုိက္ ဗ်ဴးရ။ ဘြဲ႔ရကဆိုက္ကားနင္းရ။ အခ်ဥ္ေပါင္းေရာင္းရ။ ေခါင္းရြက္ဗ်တ္ထိုးေတြလဲရွိခဲ့တယ္။ သူငယ္ခ်င္းကေျပာဖူးတယ္။ “ကိုယ့္လူေရ-ဘီအီးဘြဲ႔ နဲ႔လုပ္စားရတာအဆင္မေျပဘူး။ ဘီအီး- ေရာင္းစားမွဘဲအဆင္ေျပေတာ့တယ္”-တဲ့။
လူမွန္ေနရာမွန္လဲမရွိတဲ့ မဆလေခတ္ပညာေရးျဖတ္သန္းရမႈပါ။ ဘြဲ႔ရ-ကားဒရိုင္ဘာတစ္ေယာက္ကေတာ့“ ဒီလိုမွန္းသိရင္၊ဘ၀မွာ(၆)လ- ကားေမာင္းသင္တန္းပဲတက္ပါတယ္ကြာ”တဲ့။ ဒါေၾကာင့္လဲ အဂၤလိပ္ဘာသာရပ္နဲ႔ ဘြဲ႔ရေက်ာင္းသားက အဂၤလိပ္ စကားေျပာမတတ္။ Grammar မပိုင္။ ကေလးေတြကိုလည္း စာမသင္ရဲ။ ကိုယ့္ကို ကိုယ္ဘြဲ႔ရတစ္ေယာက္လို႔ လူၾကားထဲမွာခ်ေျပာဖို႔မရဲ။ ႏိုင္ငံျခားသားေတြၾကားထဲမွာဆိုရင္ ပိုဆိုးပါတယ္။
ဒီမွာပဲ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ယံုၾကည္မႈ (Confident) ကိုစတင္ၿပီးဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့တယ္။ ၄-ႏွစ္ေလာက္အခ်ိန္ကုန္ေငြကုန္ခံၿပီး ဘြဲ႔ယူခဲ့တဲ့လူက၊ ၄-ႏွစ္ ေလာက္-အဂၤလိပ္အိမ္မွာ အိမ္ေဖာ္လုပ္ခဲ့တဲ့ လူတစ္ေယာက္ေလာက္ ၀င္ေငြလည္းမေကာင္းခဲ့ဘူး။ အဂၤလိပ္စာ လည္းမတိုးတက္ခဲ့ဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး အရႈပ္ထုပ္ကိုႏိုင္ငံတကာက သိသြားမွာဆိုးလို႔ မတတ္ေအာင္သင္တဲ့စနစ္ ကိုသံုးခဲ့တာလည္းျဖစ္တယ္။ သခ်ၤာ၊ရူပ၊ဓာတု-ထိုနည္းတူဘဲ။မသမာသူလူတစ္စုက-ပညာေရးနယ္ပယ္တစ္ခုကို စီးပြားေရးလုပ္ကြက္တစ္ခုလို သေဘာထားၿပီး လက္၀ါးႀကီးအုပ္၊ လုပ္ကိုင္ၾကတဲ့အတြက္-ဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဒီလိုနဲ႔-ေခတ္၊စနစ္ေတြေျပာင္းလာတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာDoner ရွာ။ NGOs ရွာ။ အလုပ္ျပ။ ဘာဂ်က္တင္၊ ေငြေတာင္း။ လုပ္လာၾကတဲ့ေခတ္မွာ- ေက်ာင္းသားျပၿပီးေက်ာင္းေထာင္၊ ေဘာ္ဒါေထာင္တာတုိ႔ကို စီးပြားေရး လုပ္ကြက္တစ္ခုအေနနဲ႔ လုပ္လာၾကတယ္။ ဒါရိုက္တာ၊ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႔ေဘာ္ဒါအုပ္ေတြ အဆင္ေျပၾကတယ္။
ေက်ာင္းေထာင္မယ္ဆိုေတာ့-ေက်ာင္းသားျပဖို႔လိုတယ္။ေက်ာင္းသားကေနာက္ခံစံုတယ္။ စာငတ္ပညာတတ္ခ်င္ လို႔-တက္တာရွိမယ္။ ေက်ာင္းသားကဒ္ရဖို႔-။ အေနေခ်ာင္လို႔။ အျမတ္ထုတ္ဖို႔-တက္တာလဲရွိမယ္။ (Child Right) ကေလးအခြင့္အေရးကို အလြဲအသံုးခ်ေနတာလဲရွိမယ္။ စာရိတၱခ်ိဳ႕တဲ့-တဲ့ေက်ာင္းသားစုန္းျပဴးတခ်ိဳ႕ေၾကာင့္လဲ စာေပပညာခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့အရိုးခံ၊ မိေကာင္းဖခင္ေက်ာင္းသားေတြ နစ္နာစရာျဖစ္မယ္္။ ပိုဆိုးတာကအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပိုင္းတခ်ိဳ႕က (သူတို႔အက်ိဳးအတြက္) ေက်ာင္းသားကိုေျမွာက္ေပးၿပီး သူလွ်ိဳလုပ္ခိုင္းတာမ်ိဳး။
တခ်ိဳ႕ဆရာေတြက လိုအပ္လာရင္ (By Force) သံုးႏိုင္ေအာင္ စည္းရံုးေရး လုပ္ထားတာမ်ိဳးေတြေၾကာင့္-တကယ္ပညာသင္ေပးခ်င္တဲ့ ဆရာက-ျပန္ဖားရေတာ့မလိုျဖစ္ေတာ့တယ္။ ဒါရိုက္တာကေက်ာင္းသားေတြကို “ဒီဆရာသင္တာႀကိဳက္သလား ေဟ့” လို႔ -ေမးရင္၊ ေက်ာင္းသားေတြကလဲ-ဘီယာမတိုက္တဲ့ဆရာ။ ရီးစားနဲ႔စကားေျပာဖို႔ ဖုန္းမေပးတဲ့ဆရာမ။ အလိုမလိုက္တဲ့ဆရာဆိုရင္ “မႀကိဳက္ဘူး”လုိ႔ ဆန္႔က်င္ၾကေတာ့တယ္။ အျပန္အလွန္ေအာက္လမ္း-စည္းရံုးေရး နည္းေတြက မိုက္ဂရန္႔ရဲ့ ျဖစ္စဥ္မွန္ေတြျဖစ္ပါတယ္။
အုပ္ထိမ္းသူေတြ အေနနဲ႔လည္း ကိုယ့္သားသမီးေက်ာင္းေရာက္ရဲ့လား၊ ရီးစားထားခ်င္ၿပီလား။ ေဆးလိုင္းေရာက္ၿပီလား။ ေက်ာင္းမွာမဟုတ္တယုတ္ေတြနဲ႔ တြဲၿပီးေျခရႈပ္ ေနသလား။ စာလုပ္ရဲ့လား။ Report Card ျပသလား။ ဆိုတာေတြေလ့လာေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ လိုမယ္။ေထာက္ပံ့ေၾကးရဖို႔၊ ဂြင္ရိုက္ဖို႔ေက်ာင္းလြႊတ္ထားတာဆိုရင္ေတာ့ အျခားသူေတြအတြက္ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစတယ္။ ေက်ာင္း သားေတြရဲ့ အရည္အေသြး ထက္ျမက္ၿပီး လမ္းေၾကာင္းမွန္ကန္ဖို႔ဆိုတာ အားလံုးမွာ တာ၀န္ရွိေနၾကပါတယ္။
ေက်ာင္းဖြဲ႔စည္းပံုေတြကကုမၸဏီပံုစံ။ဒါရိုက္တာေတြကႏုိင္ငံျခားသားဆီမွာအလႈခံ၊ပိုက္ဆံေတာင္းရမယ္ ဆိုေတာ့-သူနဲ႔(follow) လိုက္မယ့္သူ။ ဘာသာစကားတတ္သူ။ ႏိုင္ငံျခားထြက္မည့္သူေတြကို စည္းရံုးေရးလုပ္၊ ၀န္းရံထားရတယ္။ စာရိတၱ-ထည့္မစဥ္းစားေတာ့-ေက်ာင္းဆရာေတြေတာင္ေယာက္်ားစကားမေျပာၾကေတာ့ပါ။
(လိမ္ႏိုင္ရင္ပညာရွိစကားပံုအတိုင္း)အဂၤလိပ္စကားတတ္တာနဲ႔-မာစတာ။ ေဒါက္တာဘြဲ႔ ခ်က္ခ်င္းတပ္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔လက္သင့္ရာ-ေက်ာင္းဆရာခိုင္း။မလြန္ဆန္ႏိုင္သူကို-ေနရာေပး။သမာသမတ္မရွိသူ-စည္းကမ္းထိမ္းထား။ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကိုယ္ၾကည့္။ပုဂၢိဳလ္ေရးထူေထာင္ၾကေတာ့-လူတစ္စု၊မိသားတစ္စုကလက္၀ါးႀကီးအုပ္တဲ့ေက်ာင္းေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ပုဂၢိဳလ္ေရးအရမလွန္ႏိုင္လို႔၊ေနရာေပးခ်င္ရင္အျခားေနရာမွာသာေပးသင့္တယ္။ စာရိတၱခ်ိဳ႕တဲ့သူကို ျဖဴစင္တဲ့ပညာေရးေလာကထဲမထည့္ေစခ်င္ပါ။ ကိုယ္က်ိဳးနဲ႔ယွဥ္တဲ့ခ်ီးမြန္း၊ ကဲ့ရ့ဲျခင္းကိုလုပ္တတ္ေတာ့ အျခား ၀န္ထမ္းေတြ-စိတ္ဓာတ္ေရးရာကိုထိခိုက္လာမယ္။
လူႀကီးေတြအရွက္အေၾကာက္တရားနဲ႔သိကၡာေပ်ာက္ေနရင္-ငယ္သားေတြဟီရိေၾသာတၱပၸတရားမရွိႏုိင္ေတာ့ပါ။ေရွ႕ကလူႀကီးေတြပါးစပ္နဲ႔အနစ္နာခံၾကရင္-ငယ္သားေတြလဲ- -အနစ္နာခံမွာ။ (Policy Maker) ေတြရိုးသားမႈမရွိတာေၾကာင့္ ပညာေရးေပၚလစီေတြပြင့္လင္းျမင္သာမႈကင္းမဲ့ တယ္။မ်က္ႏွာရွိရာဟင္းဖတ္ပါေတာ့၊သန္႔ရွင္းေရးလစာကဒီဂရီေက်ာင္းဆရာထက္ပိုၿပီး၊မာစတာအတုရဲ့လစာက လဲမိုးပ်ံေနတယ္။ မဆလပညာေရးစနစ္ဆိုးထဲလူပါး၀လိမ္စားခဲ့ဲတဲ့ေကဒါေတြလဲစိတ္ဓာတ္၊ပညာသံုးစားမရေပမဲ့၊ ဘြဲ႔အတုန႔ဲမိုးပ်ံလစာစားၿပီးလူပါး၀ေနတာကို ဒါရိုက္တာကႀကံဖန္ခ်ီးမြမ္းရတယ္။ ၅-ခါေျပာ၅-မ်ိဳး။
တကၠသိုလ္နဲ႔ ေမဂ်ာကအစ-လြဲေနတဲ့ဘြဲ႔လက္မွတ္အတုေတြလည္း စနစ္တက်မစီစစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတြ အပိုင္းက လဲ-ပညာေကာင္းဖို႔ထက္အာေကာင္းဖို႔။ ဖားတတ္ဖို႔၊ ဒါရိုက္တာနဲ႔ပတ္သက္ဖို႔-အဓိကအက်ဆံုး၊ အေရးႀကီးဆံုးလို ျဖစ္လာတယ္။ ဒီဆရာေတြကတပည့္ေတြကို-ဘာေတြသင္ေပးမလဲ။ဖားနည္းလား၊ဖဲ့နည္းေတြလား၊မ်က္ႏွာလိုက္ ခြဲျခားဆက္ဆံတဲ့နည္းေတြလား။စဥ္းစားၾက။ ဒီလုိဥာဥ္ဆိုးေတြကိုမ်ိဳးဆက္အသစ္မွာလက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္ သြားဖို႔မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။
‘ကေလးေတြဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေငြေတြကို လူႀကီးက ကိုယ္က်ိဳးသံုးတယ္။ တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းမွာ ဆရာမကေက်ာင္းအုပ္ရဲ့ ကေလးခ်ီး၀တ္ေလွ်ာ္ေပးရတယ္။ ေက်ာင္းအုပ္မရဲ႕ေယာက္်ားက ပညာမတတ္၊ စာမတတ္ပဲ-၀င္၀င္ေဟာက္လို႔ ေက်ာင္းဆရာေတြ တစ္ပံုႀကီးထြက္ၾကတယ္’ဆိုတဲ့သတင္းေတြကျပန္႔တယ္။ ရပိုင္ခြင့္ေတြထေျပာရင္-ဒါရိုက္တာ၊ ေက်ာင္းအုပ္-ဘက္က မ်က္ႏွာလုပ္ၿပီးခံေျပာေပးမယ့္သူ၊ ျဖတ္ေျဖမယ့္သူေတြက အဆင္သင့္၀န္းရံေနၾကတယ္။
သူတို႔စကားၾကြယ္ၾကတယ္။နင္းေျပာတာလည္းက်င့္သားရၾကေတာ့-ေျပာလည္းထူးလာမွာမဟုတ္ဘူး ၊ရံႈးမွာဘဲ ဆိုၿပီးေတာ့ယွဥ္မေျပာၾကေတာ့ဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းနဲ႔ေပါင္းၿပီးလူပါး၀တဲ့ ေက်ာင္းဆရာေတြတစ္ဖက္။ အေစခံ ေက်ာင္းဆရာလူတန္းစားေတြတစ္ဖက္ျဖစ္လာတယ္။ လစာ။ ခြင့္ ။ ခံစားခြင့္ ကြာျခားေနေတာ့ခုိျခင္းကပ္ျခင္း ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြက ဆင့္ကဲေပၚလာတယ္။ မညီမွ်မႈထဲမွာညီညြတ္ေရးတည္ေဆာက္္လို႔မရႏိုင္။ (ေခတၱ)ၿငိမ္သက္မႈ သာရွိႏိုင္တယ္။ဒီလိုၿငိမ္သက္ျခင္းေတြက အၿမဲတမ္းၿငိမ္သက္ရင္ျပႆနာမဟုတ္ေပမယ့္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဆိုးက်ိဳးေတြ။ သမိုင္းဆိုးေတြျဖစ္လာမွာေသခ်ာပါတယ္။
ပညာေရးေလာကမွာ- မသမာသူ၊ အေခ်ာင္သမားေတြ ႀကီးစိုးၾကရင္ အနာဂါတ္ မ်ိဳးဆက္တခုလံုး ပ်က္စီးႏိုင္တယ္။ မိုက္ဂရန္႔မွာက-စနစ္မက်မႈေတြနဲ႔ စီးပြားျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့-စီးပြားေရးကိုဘဲ-ေဇာင္းေပးမလုပ္ၾကဘဲ၊ အလုပ္ထဲမွာေစတနာထားလို႔ စီးပြားေရးနဲ႔ ပညာေရး-မွ်တေအာင္ လုပ္ၾကေစခ်င္တယ္။ မဆလ-စနစ္ကို သိမ္ေမြ႔စြာ အသက္မသြင္းေစခ်င္ပါ။ မဆလ-ရဲ့ အမူအက်င့္ေတြကို အတုယူၿပီး ပညာေရးေလာကကို စီးပြားေရး လုပ္ကြက္တစ္ခု သေဘာထား လုပ္ကိုင္လာသူေတြကို ဖယ္ရွားၾကပါ။
ဒါေၾကာင့္ေက်ာင္းသားေတြ တကယ္စာရိတၱေကာင္းေစခ်င္ရင္။ ေတာ္ေစခ်င္ရင္။ အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္ ေတြ-ပညာေကာင္း-ရေစခ်င္တယ္ဆိုရင္-လူႀကီးေတြျပင္ပါ။ ပညာေရးမွာ-အဓိကက်တဲ့ အေျခခံ ရိုးသားမႈရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ သမိုင္းရဲ့ တရားခံေတြ မျဖစ္ၾကဖို႔၊ သမိုင္းဆိုးေတြ-က်န္ရစ္စရာမျဖစ္ဖို႔ ဂရုစိုက္ၾကရင္း-အနာဂတ္လွပတဲ့ ပညာေရးေလာကသစ္ကို ျဖဳစင္ေျဖာင့္တန္းစြာ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ၾကပါေစလို႔-စိတ္ေစတနာ သန္႔သန္႔နဲ႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။
ေစာျမင့္။ ၅ည
No comments:
Post a Comment