Wednesday, February 1, 2012

“န၀အ႒ဇယ ေမာင္ပိန္”



“တုိင္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္နဲ႔ အလယ္မွာ ပ်ဥ္ေတြ ခင္းတဲ့ ဦးပိန္တံတား”။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ မဟုတ္ပါ။ ေခတ္ေဟာင္းက အျငိမ့္ပြဲ လူရႊင္ေတာ္ေတြ နေဘထပ္ ကဗ်ာလကၤာ စာခ်ိဳးျပိဳင္ေသာ ျပက္လံုးပါ။ နေဘထပ္ မျဖစ္ေတာ့ ရယ္စရာ ျဖစ္ေလသည္။

မႏၲေလး ေရႊျမိဳ႔ေတာ္ ေရာက္တုိင္း အမရပူရ ေတာင္သမန္အင္း ဦးပိန္တံတားကို ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ယခုႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္း ၂၉.၁၁.၀၄ ရက္ေန႔ မဟာဂႏၶာရံုေက်ာင္းတုိက္၊ ေတာင္ေလးလံုးေက်ာင္းအနီး ေစတီရင္ျပင္မွာ က်င္းပသည့္ မႏၲေလးက သတင္းစာဆရာ စာေရးဆရာမႀကီး လူထု ေဒၚအမာ၏ အသက္ ၈၉ေျမာက္ ေမြးေန႔ ဆြမ္းေကၽြးအလွဴပြဲသြားရင္း အနီးက ေတာင္သမန္အင္းေစာင္းကို ေရာက္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။



ၿပီးခဲ့တဲ့ မိုးရာသီက ေရႀကီး၍ ဦးပိန္တံတားတုိင္တစ္ခ်ိဳ႔ႏွင့္ ပ်ဥ္ခင္းေတြ ေရထဲေမ်ာပါသြားသျဖင့္ အေတာ္ပ်က္စီးသြားပါသည္။ ယခုေတာ့ ျပဳျပင္ျပီးသေလာက္ ရွိပါၿပီ။ တံတားေပၚေတာ့ မေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ့ပါ။ တံတားထိပ္နားက လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရံုသာပါ။

ဦးပိန္တံတား သက္တမ္း ႏွစ္ေပါင္း ၁၅၀ ရွိၿပီျဖစ္သည္။ အင္း၀ေနျပည္ေတာ္မွ ေရႊ႔ေျပာင္းျမိဳ႔ေတာ္ တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အမရပူရသည္ ဘိုးေတာ္ဘုရားလက္ထက္က လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ျမိဳ႔ျပအိမ္ယာမ်ားႏွင့္ စည္းကားဖြံ႔ျဖိဳးခဲ့ပံုကို သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ား၌ ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း၊ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အမရပူရ ျမိဳ႔ေဟာင္းသည္ ေစတီပုထိုးသမိုင္း အေဆာက္အဦအခ်ိဳ႔က ေရွးေခတ္ကို တေစ့တေစာင္း ျပသလ်က္ရွိေသာ္လည္း မႏၲေလးျမိဳ႔ေတာ္ႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ ရွိေနသျဖင့္ တိမ္ျမဳပ္လုမတတ္ရွိေနသည္။ ရက္ကန္းလုပ္ငန္းျဖင့္ ထင္ရွားေသာ ျမိဳ႔တစ္ျမိဳ႔အျဖစ္သာ အသိအမွတ္ျပဳၾကရသည္။ သို႔ရာတြင္ သမုိင္းကို ေဖာ္ျပေနေသာ ရပ္ကြက္ႀကီးမ်ား၏ အမည္မ်ားႏွင့္ အႏုပညာလုပ္ငန္း အတန္းအစု အကြက္ အမည္မ်ားက ေရွးေခတ္အမရပူရ ကို ေျပာျပေနဆဲရွိသည္။

ယခုအခါ အမရပူရမွာ ေလ့လာစရာအျဖစ္ ေရွးဦးစြာ ဦးတုိက္ေလ့လာၾကည့္ရႈၾကေသာ ေနရာကား ေတာင္သမန္ ဦးပိန္တံတား ျဖစ္သည္။ သကၠရာဇ္ ၁၂၁၁ ခုႏွစ္ ပုဂံမင္းလက္ထက္ အမရပူရျမိဳ႔၀န္ ဘုိင္ဆပ္၏ ျမိဳ႔စာေရး ဦးပိန္တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဦးပိန္တံတားဟု အမည္တြင္သည္။ ဦးပိန္သည္ မိုးတြင္းကာလ ေတာင္သမန္ ၁၂ ရပ္မွ လူအမ်ား သြားလာလြယ္ကူေရးအတြက္ စစ္ကိုင္း၊ အင္း၀နန္းေတာ္၊ အိမ္ေတာ္မ်ားမွ သစ္သားေဟာင္းမ်ားကို ဘုရင့္ထံ ေလွ်ာက္တင္ၿပီး ရရွိသမွ်ႏွင့္ အေျခတည္ ေဆာက္လုပ္ျခင္းျဖစ္ရာ ယေန႔တုိင္ တံတားအိုႀကီး ျမင္ကြင္းက ျမန္မာမႈကို ဆြဲေဆာင္ျပသေနဆဲရွိသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေလမိုးဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးယိုယြင္းမႈမ်ားကို ျပဳျပင္ခဲ့ရသည္။

တံတားကို ေဆာက္လုပ္ရာ၌ ႏွစ္ႏွစ္မွ် ၾကာခဲ့သည္။ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာပညာရွင္တုိ႔က စေကးမွန္ခ်ိန္မပါဘဲ ေျခလွမ္းျဖင့္ တုိင္းတာ၍ ေဆာက္ခဲ့ရေသာ ျမန္မာမႈ တံတားႀကီးျဖစ္သည္။ လႈိင္းဒဏ္၊ ေလဒဏ္ ခံႏုိင္ေအာင္ ေျဖာင့္တန္းစြာ မေဆာက္ဘဲ ေတာင္ဘက္သို႔ ဦးေမာ့ ေကြ႔၀ိုက္ကာ က်င္တြယ္ပံုသ႑ာန္ ေဆာက္လုပ္ထားသည္။

(ဦးပိန္တံတား ႀကီးႏွင့္ ေပ ၂၀၀ အကြာအေ၀းတြင္ မယ္ဇယ္သစ္ေျခာက္ ပင္ႀကီးရွိၿပီး ယင္း မယ္ဇယ္ပင္ ေျခာက္ ႀကီးသည္ ေတာင္သမန္အလွကုိ အေထာက္ အကူျပဳေစၿပီး ကမၻာလွည့္ ခရီးသြား မ်ား အထူး စိတ္၀င္စားၾကသည္။
လူငယ္၊ လူရြယ္တို႔ကမူ အသည္းကြဲ သစ္ပင္ဟု တင္စားေခၚဆိုၾကသည္။)


ဦးပိန္တံတားႀကီး၏ တုိင္ေပါင္းမွာ ေရွးေခတ္မွတ္တမ္းအရ ၉၈၄တိုင္ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ ေဆာင္ပုဒ္အရ “န၀အ႒ဇယေမာင္ပိန္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ေခတ္ကာလ ေရြ႔လ်ားလာသျဖင့္ တံတားႀကီးကို အေရွ႔ထိပ္၊ အေနာက္ထိပ္ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ခဲ့ရသလို ေရလယ္ဇရပ္မ်ားကိုလည္း ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ခဲ့ရသည္။

ဇရပ္ ေလးေဆာင္မွ တုိင္မ်ားပါ ေပါင္းလွ်င္ တုိင္ေပါင္း ၁၀၈၆တုိင္ ရွိသည္။ အခန္းေပါင္း ၄၈၂ခန္း၊ တံတားအရွည္ ၃၉၆၇ေပ၊ တစ္မိုင္၏ ေလးပံုသံုးပံု ရွည္လ်ားေၾကာင္း ေနာက္ဆံုးထုတ္ မႏၲေလးျမိဳ႔ေန သတင္းစာဆရာ နတ္ေမာက္ထြန္းရွိန္ ေရးသားျပဳစုသည့္ “၀င္းေတြႏွင့္ တည္ခဲ့သည့္ မင္းေနျပည္” စာအုပ္၌ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဆိုခဲ့သည့္အတုိင္း ျမန္မာဗိသုကာပညာရွင္မ်ားက ျမန္မာ့ေဆာက္လုပ္ေရးအတတ္ျဖင့္ ျမန္မာမႈစစ္စစ္ တံတားႀကီးအျဖစ္ ဦးပိန္တံတားႀကီးသည္ အမရပူရ ေရွးေဟာင္းျမိဳ႔ေတာ္၏ အမွတ္သေကၤတအျဖစ္ ရည္တည္လ်က္ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စု တုိင္းရင္းသားမ်ားသာမက ႏုိင္ငံျခား ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ားပါ ေန႔စဥ္လာေရာက္ၾကည့္ရႈ၍ စည္ကားလွသျဖင့္ အမရပူရ ေတာင္သမန္အင္းေစာင္း၌ သပ္ရပ္ေသာ စားေသာက္ဆိုင္ စေသာ ေစ်းဆိုင္ခန္းတန္းမ်ား အတည္တက် တည္ေဆာက္ကာ စီးပြားျဖစ္ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရွိခဲ့ရေလသည္။

၁၉၅၀ျပည့္ႏွစ္ကုန္ပိုင္း ျပည္တြင္းစစ္ကာလက ဖဆပလ အစိုးရ၏ “တစ္ႏွစ္အတြင္း ျငိမ္းခ်မ္းေရး ရရမည္” ေဆာင္ပုဒ္အရ ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ ႏုိင္ငံေတာ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုက ဖဆပလ အစိုးရ၏ အာဏာစက္ မည္မွ် ျပန္လည္ ပ်ံ႔ႏွံ႔လာျပီကို အေျပာႏွင့္ မဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႔ သိရွိႏုိင္ေအာင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ သတင္းစာဆရာမ်ားအသင္း၊ ျမန္မာျပည္ သတင္းေထာက္မ်ားအသင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ စာေရးဆရာမ်ား အသင္း သံုးသင္း၏ အလုပ္အမႈေဆာင္မ်ားအား ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးအဖြ႔ဲ ယူဘီေအဒါကိုတာ ေလယာဥ္စင္းလံုးျဖင့္ မႏၲေလးသို႔ အခမဲ့ အသြားအျပန္ ပို႔ေဆာင္ေပး၍ ၄၊ ၅ ရက္ၾကာမွ် ေလ့လာၾကည့္ရႈေစရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သတင္းေထာက္မ်ား အသင္းအမႈေဆာင္တစ္ဦးအျဖစ္ လိုက္ပါ၍ အထက္ျမန္မာျပည္ မႏၲေလး ေဒသတစ္၀ိုက္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး အေျခအေနကို ေလ့လာခဲ့ရသျဖင့္ ျမန္မာမႈ ဦးပိန္တံတားႀကီးကို တစ္ေန႔ခင္းခန္႔ၾကာမွ် စတင္ ေတြ႔ျမင္ ေလ့လာဖူးခဲ့ပါသည္။

ဦးပိန္တံတားႀကီးႏွင့္ အနီးတစ္၀ိုက္ သဘာ၀ရႈခင္းမွာ ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာျဖစ္၍ မႏၲေလးေရာက္တုိင္း ဦးပိန္တံတားသို႔ ေရာက္ခဲ့ရေလသည္။

ယခုအေခါက္တြင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စာနယ္ဇင္းဆရာ တစ္စုအား ဟုိတစ္ခ်ိန္က ေရးေဖာ္ေရးဖက္ သတင္းစာဆရာျဖစ္ေသာ အရီးေတာင္းဦးေက်ာ္သိန္းက ၂၉.၁၁.၀၄ ရက္ေန႔ ေန႔လယ္က အုိရီယန္တယ္ေဟာက္စ္ ခန္းမႀကီးထဲ၌ ထည္၀ါခမ္းနား၍ ဟင္းအမည္မ်ိဳးစံုျဖင့္ ေန႔လယ္စာစားပြဲ တည္ခင္း ဧည့္ခံ ေကၽြးေမြးရာတြင္ သတင္းစာဆရာ နတ္ေမာက္ ဦးထြန္းရွိန္ႏွင့္ ဆံုမိ၍ မိတ္ေဟာင္းေဆြေဟာင္း ျဖစ္သျဖင့္ သူေရးသားျပဳစုသည့္ ေနာက္ဆံုးထုတ္ေ၀ခဲ့သည့္ မင္းေနျပည္စာအုပ္ကို ကၽြန္ေတာ့္အား လက္ေဆာင္ေပးလုိက္ပါသည္။ ထုိစာအုပ္ထဲပါ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ားအရ ဤဦးပိန္တံတားေဆာင္းပါးကို ေရးသားျဖစ္ေလသည္။

ျမန္မာ့အလင္း သန္းညြန္႔

(ျမန္မာ့အလင္း သန္းညြန္႔ ၏ “တိုင္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္နဲ႔ အလယ္မွာ ပ်ဥ္ေတြခင္းတဲ့ ဦးပိန္တံတား”)

No comments:

Post a Comment