Friday, February 10, 2012

စဥ္းစားေတြးေခၚၾကေလာ့



၀ါဆိုဝါေခါင္ေရေတြႀကီးလို႔
သေျပသီးမွည့္ ေကာက္စို႔ကြယ္။
ခရာဆူးခ်ံဳ ဟိုအထဲက
ေမွ်ာ့နက္မဲႀကီး တြယ္လိမ့္မယ္။ ေမွ်ာ့နက္ဆိုတာ ခ်ိဳနဲ႔လားကြဲ႕
ေျြမနဂါးေတာင္ ေၾကာက္ဘူးကြယ္။
တို႔လဲေၾကာက္ေပါင္တူသြားစို႔
အုန္းလက္ႏြားေလး ထားခဲ့မယ္။
သြားကြယ္ ..သြားကြယ္
(မင္းသုဝဏ္)

စာေရးသူတို႔ သူငယ္တန္းအရြယ္က ေက်ာင္းဆင္း ခ်ိန္တြင္ ရြတ္ဆိုခဲ့ရေသာ ကဗ်ာေလးျဖစ္ပါသည္။ ဆို ေကာင္းလို႔သာ ဆိုခဲ့ရတယ္။ ဘာကိုဆိုလိုတယ္၊ ဘာ ေျပာတယ္ ဘာကိုရည္ရြယ္ၿပီး ေရးတယ္ဆိုတာကို နား မလည္ခဲ့ပါဘူး။ စာေရးသူတို႔ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ေမးရေကာင္းမွန္း မသိခဲ့ပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ေနလာခဲ့တာ ကာလေတြ ေတာ္ေတာ္ၾကာခဲ့ပါတယ္။ ကဗ်ာေရးတာ ဝါသနာပါေတာ့ ကဗ်ာေတြအေၾကာင္းကို ေလ့လာျဖစ္ တယ္။ ကဗ်ာေတြရဲ႕ သေဘာအဓိပၸါယ္ေတြကို စဥ္းစားေတြးေခၚမိလာတယ္။ ဒီေတာ့မွ ငါတို႔ဟာ က ဗ်ာေတြကို ရြတ္ဆိုေကာင္း႐ံု ၾကက္တူေရြးစာသင္နည္း ေတြနဲ႔ သင္ခဲ့ၾကတာ။ ဘာမွနားမလည္ခဲ့ပါလားလို ေတြးၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရွက္မိလာပါတယ္။

ဆရာႀကီး ပညာေပးသြားတာက အန္မတန္ ေကာင္းပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ မြန္းၾကပ္ခံစားေနရတဲ့ ဘဝေတြကို စာနာနားလည္ၿပီး ကေလးေတြကို အား မာန္အျပည့္ထည့္ေပးတဲ့ ကဗ်ာေလးျဖစ္ပါတယ္။

ကေလးေတြကို သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ႀကီးနဲ႔ မိတ္ ဆက္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝါဆိုဝါေခါင္မွာ ေရေတြ ႀကီးတဲ့သေဘာရယ္ သေျပသီးေတြသီးမွည့္တဲ့သေဘာ ကို ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးထားပါတယ္။ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ႀကီးကို ေလ့လာခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ စူးစမ္း ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ေပၚေပါက္လာေအာင္ ကဗ်ာနဲ႔ ဆြဲ ေဆာင္ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။

ကေလးသဘာဝဟာ ေလ့လာစူးစမ္းခ်င္တဲ့ သ ေဘာရွိတတ္ပံုကို မိဘေတြေမ့ေနမွာစိုးလို႔လည္း ေဖာ္ ျပေပးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ ဆြဲကိုင္လာတဲ့ အေၾကာက္တရားနဲ႔ အေျခာက္တရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကေလးေတြက ပိုးစုန္းၾကဴးေကာင္ေလး ေတြကို သြားဖမ္းရင္ ဟဲ့ ကေလးေတြသြားမဖမ္းနဲ႔၊ သ ရဲထြန္းေပးတားတာ သရဲလိုက္လိမ့္မယ္၊ စေလာင္းဖံုး မတီးနဲ႔ က်ားကိုက္လိမ့္မယ္၊ ညဘက္ေျခသည္းလက္ သည္းမညႇပ္နဲ႔ လာဘ္ပိတ္တတ္တယ္ စသည္ျဖင့္ ေန ရာတကာမွာ အေၾကာက္တရား၊ အေျခာက္တရားေတြ ေတာ္ေတာ္လႊမ္းမိုးထားပါတယ္။ ပိုးစုန္းၾကဴးေကာင္ကို သြားဖမ္းရင္ ေျြမအႏၱရာယ္ရွိတယ္။ ေဘးအႏၱရာယ္ မ ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုသြားရတယ္ဆိုတာကို မရွင္းျပဘဲနဲ႔ သရဲကိုက္လိမ့္မယ္ ဆိုတာႀကီးနဲ႔ ေျခာက္ေတာ့ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သရဲဆိုတာ ဘာမွန္းမသိ ေပမယ့္ သရဲေတာ္ေတာ္ေၾကာက္တဲ့ လူေတြမ်ားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

စေလာင္းဖံုး၊ အိုးဖံုးေတြကို တီးရင္ကြဲ တတ္၊ ပိတ္တတ္၊ ပ်က္ဆီးတတ္တာကို သင္မျပဘဲ ဘာမွမဟုတ္တဲ့ က်ားကိုက္လိမ့္မယ္ဆိုတာႀကီးနဲ႔ေျခာက္ က်ားဆိုတာ ဘာမွန္းမသိဘဲ က်ားေတာ္ေတာ္ေၾကာက္ ေနတာေတြကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ညဘက္လက္သည္း ညႇပ္ရင္ ဟိုတုန္းက အခုလိုလက္သည္းညႇပ္မေပၚေသး ေတာ့ ဓါးနဲ႔လွီးရတာျဖစ္တယ္။ ညဘက္မွာ ဖေယာင္ း တိုင္၊ မီးခြက္တို႔ရဲ႕ အလင္းေရာင္နဲ႔မို႔ မျမင္မစမ္းျဖစ္ၿပီး အသားလွီးမိမည္။ အသားလွီးမိလို႔ ကေလးငိုရင္ မိမိ ေခ်ာ့ရမွာစိုးတာနဲ႔ ဘာမွေသေသခ်ာခ်ာ မရွင္းျပဘဲ မလုပ္ရင္ၿပီးေရာဆိုၿပီး အေျခာက္တရားနဲ႔ ေၾကာက္ ေနေအာင္လုပ္ထားလိုက္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ ရင္ထဲမွာ အေျခာက္တရားေတြကို ငယ္ငယ္တည္းက အထည့္ခံထားရေတာ့ အေၾကာက္တရားဟာ ေတာ္ ေတာ္ေလး အျမစ္တြယ္ေနၾကပါတယ္။ ဒီအေျခာက္ တရားေတြ၊ အေၾကာက္တရားေတြက ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ဆီမွာ အ႐ိုးစြဲေနၾကတဲ့ ဓေလ့ထံုးစံႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေန တာကို ေပၚလြင္ေအာင္ ခရာဆူးၿခံဳဟိုအထဲက ေမွ်ာ့ နက္မဲႀကီး တြယ္လိမ့္မယ္။ ဆိုၿပီး သီကံုးစပ္ျပထားပါ တယ္။

ေျခာက္တတ္တဲ့ အေလ့အထကို ေမွ်ာ့နက္မဲ ႀကီးနဲ႔ မစူးစမ္းရဲေအာင္ဆိုၿပီး သီကံုးစပ္ျပထားပါတယ္။ ေျခာက္တတ္တဲ့ အေလ့အထကို ေမွ်ာ့နက္မႀကီးနဲ႔ မစူး စမ္းရဲေအာင္၊ မစြန္႔စားရဲေအာင္၊ ေၾကာက္သြားေအာင္ ပိတ္ပင္ထားတတ္တဲ့ အေလ့ကို ေဖာ္ျပထားတာ ျဖစ္ ပါတယ္။
အဲဒီလို ေျခာက္ၾကလို႔ ကေလးငယ္ေတြေၾကာက္ သြားရင္ မစဥ္းစားရဲေတာ့မွာ၊ မစြန္႔စားရဲေတာ့မွာကို ဆရာႀကီးက သိပ္စိုးရိမ္ပါတယ္။

ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကေလးငယ္ေတြဟာ အနာဂတ္ရဲ႕ သားေကာင္းရတနာ ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကေလးေတြဘဝညံ့ရင္ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး ဆက္ၿပီးညံ့ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကေလးေတြက ထက္ထက္ျမက္ျမက္ရွိၾကတယ္။ စူးစမ္းရွာေဖြၾကတယ္။ မေၾကာက္တတ္ဘူး။ မိမိလုပ္ ခ်င္ရာကို သတၲိရွိရွိ လုပ္ကိုင္ေျဖရွင္းရဲတယ္ဆိုရင္ က် ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ႀကီးဟာ ဧကန္မုခ် ကမၻာ့အလယ္မွာ ဂုဏ္ယူဝင့့္ျြကားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

ဒါကိုေကာင္းေကာင္းႀကီး ကြ်မ္းက်င္လိမၼာတဲ့ ဆရာႀကီးဟာ အဲဒီလိုကေလးေတြရဲ႕ ရင္ထဲကိုအေၾကာက္ တရားေတြ၊ အေျခာက္တရားေတြ ဝင္မသြားေအာင္၊ မိမိလုပ္ခ်င္ရာကို သတၲိရွိရွိ၊ ထက္ထက္ျမက္ျမက္ လုပ္ ရဲကိုင္ရဲေအာင္ အားမာန္အျပည့္ ထည့္ေပးထားပါ တယ္။ ေမွ်ာ့နက္ဆိုတာ ခ်ိဳနဲ႔လားကြဲ႕၊ ေျြမနဂါးေတာင္ မေၾကာက္ဘူးကြယ္။ ေမွ်ာ့ဆိုတာမေျပာနဲ႔ ေျြမနဂါးလို အေကာင္ႀကီးေတြကိုေတာင္ မေၾကာက္ဘူးဆိုၿပီး အား မာန္ေတြ အျပည့္ထည့္ေပးထားပါတယ္။

ဒို႔လည္းေၾကာက္ေပါင္ အတူသြားလို႔ အုန္းလက္ ႏြားေလးထားခဲ့မယ္။ ေန႔တိုင္းအုန္းလက္ႏြားေလးနဲ႔ပဲ ကစားေနရင္ အုန္းလက္ႏြားေလးအေၾကာင္းပဲသိမယ္။ တျခားသေျပသီးေကာက္တာလို စြန္႔စားရပံု၊ ဒီလိုသ ေျပသီးမွည့္ေတြကို စားရပံုစသည့္ စြန္႔စားမႈရဲ႕ ရလာဘ္ ေတြကို သူတို႔သိေအာင္ျဖစ္ပါတယ္။

အုန္းလက္ႏြား ေလးအေၾကာင္းသိ႐ံုနဲ႔ ဘဝဟာမျပည့္စံုပါဘူး။ ကေလး ငယ္ေတြရဲ႕ ရင္ထဲကိုေၾကာက္စိတ္ ထည့္ေပးျခင္းဟာ အနာဂတ္ကို ေျမျမဳပ္သၿဂိဳလ္လိုက္ျခင္းပဲလို ဆရာ ေမာင္သစ္ဆင္းက ေၾကာက္စိတ္ဆိုတဲ့ စာအုပ္မွာေဖာ္ ျပထားပါတယ္။ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာအေၾကာက္ တရားေတြ လႊမ္းမိုးေနတာဟာ ကေလးဘဝအရြယ္မွာ အေျခာက္တရားေတြ၊ အေၾကာက္တရားေတြ ရင္ထဲကို အထည့္ခံခဲ့ၾကရလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ကေလးငယ္ေတြကို လူမွန္းသိတတ္စ အရြယ္ကတည္းကစၿပီး ေျခာက္တယ္၊ လွန္႔တယ္၊ သရဲႀကီးကိုက္လိမ့္မယ္၊ ေၾကာင္ပါးႀကီးကိုက္ လိမ့္မယ္၊ ကေလးငိုေနတာနဲ႔ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးေရာက္ လာတာနဲ႔ ႀကံဳရင္တိတ္တိတ္ေန ဘုန္းႀကီး႐ိုက္လိမ့္မယ္ ဆိုတဲ့ အေျခာက္တရားေတြဟာ မေကာင္းပါဘူး။ အန မတန္ႏွလံုးသား ႏုနယ္တဲ့ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ရင္ထဲ ကိုအေၾကာက္တရားေတြကို သြတ္သြင္းေနျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။

မိဘေတြဟာ သားသမီးေတြကို ဆံုးမတဲ့ေနရာ မွာလဲ နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ မဆံုးမဘဲ မိမိေဒါသျဖစ္ေန တာနဲ႔ႀကံဳရင္ အျပစ္ကဘာမွမဆိုစေလာက္ ေသးေသး ေလးျဖစ္ေပမယ့္ ေဒါသႀကီးရင္ႀကီးသေလာက္ အျပစ္ ဟာႀကီးသြားပါတယ္။ အလြန္အျပစ္ႀကီးေပမယ့္ မိမိ စိတ္ေကာင္းေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုရင္တာ့ ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ ဘူး။ အေရးမယူေတာ့ပါဘူး။ ဒါဟာ မိမိရင္ေသြးငယ္ကို ဖ်က္ဆီးေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိရင္ေသြးငယ္ေတြကို ဆံုးမလို႔ မရဘူးဟုေျပာေနတာဟာ မိမိကိုယ္ကိုလူညံ့ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပေနၿပီးသားျဖစ္ေနပါ တယ္။ ဒါကိုေကာင္းေကာင္းႀကီး သေဘာေပါက္ဖို႔ လို ပါတယ္။

ကေလးငယ္ေတြ စာသင္ေက်ာင္း ေရာက္ျပန္ ေတာ့လည္း ဆက္ၿပီးအေျခာက္တိုက္ အ႐ိုက္ေတြခံရ ျပန္ပါတယ္။ ဆရာက သူ႔အိမ္မွာအဆင္မေျပခဲ့တဲ့ေန႔ ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားေတြပိုၿပီး အ႐ိုက္ခံရပါတယ္။ ဆရာေဒါသႀကီးေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုရင္ ေသးငယ္တဲ့အျပစ္ ကႀကီးမားၿပီး ဆရာစိတ္ေကာင္းဝင္ေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုရင္ ေတာ့ အန္မတန္ႀကီးမားတဲ့ အျပစ္ေတြကလည္း ေသး ငယ္သြားတတ္တာမို႔ ကေလးငယ္ရဲ႕ အျပစ္အႀကီး အေသး၊ အေလးအေပါ့ဟာ ဆရာရဲ႕ ေဒါသျဖစ္ခ်ိန္ ဟုတ္မဟုတ္ဆိုတာနဲ႔ တိုင္းတာေနရပါတယ္။

ဒါေတြ ဟာ လံုးဝမေကာင္းပါဘူး။ တိုင္းျပည္အတြက္ သား ေကာင္းရတနာေတြျဖစ္မယ့္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ဆ ရာရဲ႕ ႀကိမ္လံုး႐ိုက္ခ်က္ကို ေၾကာက္တာနဲ႔ပဲ ေက်ာင္း ထြက္လိုက္ရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြလဲ မနည္းေတာ့ပါ ဘူး။
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ ေဖာ္မ ျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ႀကီးမားပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းတို႔လို၊ အမ်ိဳးသားေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြမျဖစ္ ဖူးလို႔ ဘယ္သူေျပာႏိုင္မလဲ။ ဦးသန္႔တို႔လို ကမၻာ့ကုလ သမဂၢ႐ံုးမွာ အတြင္းေရးမွဴးတာဝန္ထမ္းၿပီးေတာ့ ႏိုင္ ငံ့ဂုဏ္ကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္တဲ့သူေတြ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ဘယ္ သူေျပာႏိုင္မလဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔၊ ဦးသန္႔တို႔၊ ျမန္မာစာေပဖခင္ႀကီး မင္းသုဝဏ္တို႔ဟာ ဒီလိုေက်ာင္း သားလူငယ္ေလးေတြ ဘဝေတြကေန စခဲ့ေမြးျမဴခဲ့ၾကရ တာျဖစ္ပါတယ္။

ရပ္က်ိဳးရြာက်ိဳးသယ္ပိုးလိုတဲ့ လူေတြ ျဖစ္လာဖို႔ကို ပ်ိဳးေထာင္ေပးရမွာက ပညာေရးရဲ႕တာ ဝန္မဟုတ္လား။ ႏုနယ္တဲ့ စိတ္ႏွလံုးသားေတြကို ႏု နယ္တဲ့၊ သိမ္ေမြ႕ညင္သာတဲ့၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ နည္းလမ္း ေတြနဲ႔ ပ်ိဳးေထာင္မွသာ လိုလားအပ္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ၊ စာနာတတ္ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေပၚထြန္းလာမွာျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါကိုငါ့ဆီေရာက္လာရင္ ငါပိုင္တယ္၊ ငါခိုင္း သလိုလုပ္ရမယ္၊ ထားရာေနေစရာသြားျဖစ္ရမယ္၊ မိမိ အႀကိဳက္နဲ႔ မကိုက္ရင္ ႐ိုက္ပစ္ဆိုတာေတြဟာမိမိကိုယ္ တိုင္ အာဏာရွင္ႀကီးေတြ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနၾကပါ တယ္။

မိမိရင္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ အက်င့္မိႈင္းေတြကို အရင္ ခြာခ်ႏိုင္ရပါမယ္။
ေက်ာင္းသားငယ္ေတြရဲ႕ ဘဝဟာအန္မတန္ သ နားစရာေကာင္းလွပါတယ္။ စာသင္ေက်ာင္းကေန ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း၊ ထိုနည္း၄င္း ပါပဲ ဘုန္းႀကီးေတ၊ တိုက္အုပ္ဘုန္းႀကီးေတြ၊ စာခ်ဘုန္း ႀကီးေတြရဲ႕ လက္စြမ္းျပမႈကိုခံၾကရျပန္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ကိုရင္မ်ားဆိုရင္ သူတို႔စီးထားတဲ့ ဘိနပ္ေတြနဲ႔ နားေတြ ပါးေတြ၊ အ႐ိုက္ခံရလို႔ နားေတြပါပ်က္စီးသြားတာ မ နည္းပါဘူး။ ဒါေတြဟာ တကယ္ေတာ့ မိမိတို႔ရဲ႕ အဆင့္အတန္းနိမ့္ပံုေတြ ႏိုင္ငံတကာစံေတြနဲ႔အညီ ေလ့လာၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ရမွာေတြ၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ တိုင္က ေမတၲာတရားနဲ႔ လိမၼေအာင္ဆံုးမျပခဲ့တာ အ ထင္အရွားရွိပါလ်က္နဲ႔ မိမိကိုယ္တိုင္ အာဏာရွင္ဆန္ ၿပီး ကေလးေတြရဲ႕ ရင္ထဲကိုအေၾကာက္တရားေတြ ထည့္ေပးေနၾကတာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ ကံၾကမၼာကို ဝိုင္းၿပီးဖ်က္စီးပစ္ရာ ေရာက္ေနပါတယ္။

ဒီအခ်င္းအရာဆိုးေတြကို မျမင္လို၊ မၾကားလို၊ ေရွာင္ရွားၾကေစလိုတဲ့ ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္ဟာ ျမန္ မာႏိုင္ငံႀကီး ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ ေဘးကေနကင္းေဝး ႏိုင္ၾကပါေစ။ မိမိတို႔ရဲ႕ အမွားေတြကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ၿပီး ကေလးငယ္ေတြကို ဝိုင္းဝန္းျပဳစုႏိုင္ၾကပါေစ။

အေျခာက္ တရား၊ အေၾကာက္တရားေတြေဘးမွ ကင္းေဝးၾကပါ ေစဆိုၿပီး ဒီဝါဆိုဝါေခါင္ကဗ်ာေလးကို သီကံုးေဖာ္ျပ ခဲ့ျခင္းျဖစ္တာမို႔ ဒီကဗ်ာေလးဟာ စာေရးသူအတြက္ ထာဝရမေမ့ႏိုင္တဲ့ ကဗ်ာေလးျဖစ္လို႔ ဒီကဗ်ာေလးကို အၿမဲတမ္း ကေလးေတြကို သင္ျပရွင္းျပေပးရင္း ဆရာ ႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို အၿမဲတမ္း သတိရမွတ္မိေနပါ မယ္။

(ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို အၿမဲအမွတ္ရႏိုင္ၾကပါေစသတည္း)

မင္းသုည
(ကြမ္းၿခံကုန္း)

No comments:

Post a Comment