တို႔ေက်းရြာ

ကၽြန္ေတာ္သည္ ေက်းေတာရြာဇာတိပင္ျဖစ္၍ ေက်းေတာသားမ်ားႏွင့္အတူ ဆင္းရဲကိုလည္း ခံစားခဲ့ဖူးသည္။ ခ်မ္းသာကိုလည္း စံစားခဲ့ဖူးသည္။ သူတို႔ႏွင့္အတူပင္ မိုက္လည္း မိုက္ခဲ့ဖူးသည္။ လိမ္လည္း လိမၼာခဲ့ဖူးသည္။
ဒီေခ်ာင္းရပ္ လတာျပင္က လမုျမစ္အၾကားတြင္ ခုန္ပ်ံလူးလားေနၾကေသာ ငါးဖ်ံကေလးမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ကစားေဖာ္မ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ေတာမီးေလာင္ၿပီးေနာက္ ေနပူက်ဲက်ဲတြင္ ထြက္ေပၚလာၾကေသာ ပတတ္စာပြင့္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ အာဟာရျဖစ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ခံေတာအေရးကို မွီ၍ ကြင္းစပ္တြင္ နီနီရဲရဲ ပြင့္ေနေသာ ေပါက္ပင္သည္ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ ေတာကားေတာင္ကား ျဖစ္ခဲ့သည္။
ေညာင္ပင္ရိပ္ရွိ အုတ္ေရတြင္းေဟာင္းၾကီးမွ ငင္ယူရေသာ ေရေအးသည္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ သီတာေရခ်မ္းျဖစ္ခဲ့သည္ ။ ေတာအေၾကာင္းကို ျပန္ေတြးမိေသာအခါ ခံစားခဲ့ရေသာ ဆင္းရဲမႈမ်ားကို သတိမရမိ၊ ႏွစ္သက္ဖြယ္အေၾကာင္းမ်ားကိုသာ သတိရမိေတာ့သည္။ အႏွစ္အစိတ္မွ် ကြဲလာခဲ့ရေသာ္လည္း ‘ေတာရပ္သမီး၊ အိမ္ေထာင္ၾကီး’ ၏ လက္ယပ္ေခၚေနပံုကို ျမင္ေယာင္လ်က္သာရွိသည္ ။
မွတ္မိေသးသည္ ။ ငယ္စဥ္က စိတ္ရူးထပံုမ်ားကို မွတ္မိေသးသည္ ။ ေတာရြာမ်ား၏ ဆင္းရဲပံုကို ျမင္ရတိုင္း စိတ္ရူးထမိခဲ့သည္။ ေရႊေတြ ေငြေတြ အမ်ားၾကီးရေအာင္ရွာ၍ စာသင္ေက်ာင္းေတြ ေဆာင္မည္ ။ ေဆးရံုေတြ တည္မည္ ။ ပိဋကတ္တိုက္ေတြ လုပ္မည္ ။ ကစားကြင္းေတြ ဖန္ဆင္းမည္ ။ လက္မႈပညာေက်ာင္းေတြ ေထာင္မည္ ။ ေတာသူေတာင္သား ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားကို ေတာ၏ ယဥ္ေက်းမႈ မေပ်ာက္ေစဘဲ ေခတ္၏ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကိုလည္း ေပးမည္ဟု ကြင္းဟင္လဟာၾကီးကို ၾကည့္ကာ မိုးမဆံုး ေျမမဆံုး စိတ္ရူးထခဲ့ဖူးသည္ ။
အႏွစ္အစိတ္ေက်ာ္ခဲ့ျပီ ။ သူတို႔အဖို႔ ဘာကိုမွ် တစ္စြန္းတစ္စ မလုပ္ကိုင္ႏုိင္ခဲ့ေသး ။ ယခုအခါတြင္ သူတို႔တြင္ ေတာ၏ ယဥ္ေက်းမႈမွ က်န္ပါေလေသးစံ့ ။ မ်က္ႏွာသုတ္ပ၀ါကို ေခါင္းေပါင္းႏိုင္ေသာသူသည္ ယခုအခါ နံငယ္ပုိင္းကိုမွ် ရစ္ပတ္ႏုိင္ေသးပါစံ့ ။ ေကာက္ညွင္းထုပ္စားႏုိင္ေသာသူသည္ ငွက္ေပ်ာသီး အူနီၾကီးကိုမွ် ေကာက္ညွင္းထဲတြင္ ထည့္ႏုိင္ပါေသးစံ့ ။ သံပန္းကန္သံုးႏုိင္သူသည္ ေျမခြက္ကိုမွ် ဝယ္ႏုိင္ပါေသးစံ့ ။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္၏ မိခင္ကား ေတာ။ ကၽြန္ေတာ္ကား ေတာမိခင္၏သား ။ ေတာကို ကၽြန္ေတာ္သည္ မေမ့ႏုိင္ ။ ဤတိုက္ခန္းတြင္းရွိ ဤစားပြဲတြင္ ထုိင္ေနခိုက္တြင္ ထိုရိုးျပတ္ၾကားရွိ ထိုကန္သင္းကို ကၽြန္ေတာ္သတိရဆဲ ။ ဤေရဒီယိုစက္မွ ဤသီခ်င္းမ်ားကို နားေထာင္ခုိက္တြင္ ထို၀ါးရံုရိပ္မွ ထိုေျပြသံကို ၾကားေယာင္ဆဲ ။ ဤသတင္းစာမွ ဤကမၻာ့သတင္းမ်ားကို ဖတ္ေနခိုက္တြင္ ထိုေရတြင္း၌ ထုိရြာသူတို႔ေျပာေသာ ရြာသတင္းကို ၾကားမိဆဲ ။
ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ ေတာင့္တမိေသာ အခ်က္တို႔မွာလည္း မ်ားစြ ။ ခေရာင္းေတာ ၊ ရိုးျပတ္ေတာတြင္ လွည္းလမ္းေၾကာင္းကို ၾကဥ္၍ ေရာက္ခ်င္ရာေရာက္ လမ္းေလွ်ာက္ခ်င္သည္ ။ ရိုးျပတ္ၾကားတြင္ ေျခာက္ေနေသာ ေပါင္းပင္ကေလးမ်ားကို ႏႈတ္ယူေလ့လာခ်င္သည္ ။
ပတ္ၾကားအက္ၾကားတြင္ မိုးေစြငွက္သိုက္ ရိွႏိုးႏိုးႏွင့္ တစိတေစာင္း ၾကည့္ခ်င္သည္ ။ လယ္သမားမ်ားႏွင့္အတူ ေကာက္လႈိင္းတိုက္ခ်င္သည္ ။ ည လသာသာတြင္ သီခ်င္းတေက်ာ္ေက်ာ္ဆို၍ စပါးနယ္ခ်င္သည္ ။ စပါးသိမ္းရာတြင္ ႏွီးစကေလးကိုခ်ိဳး၍ စပါးပံုကေလးေတြကိုပံု၍ ခ်ိဳး-ခ်ိဳး ဟု ေအာ္ဟစ္ခ်င္သည္ ။ နံနက္ေစာေစာ ႏွင္းေတာထဲတြင္ ေကာက္ညွင္းေပါင္း ပူပူေႏြးေႏြး စားခ်င္သည္ ။
ဤသို႔ပင္ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ကၽြန္ေတာ္၏ ေတာင့္တခ်က္တို႔ကို ကဗ်ာတည္၍ မွတ္တမ္းတင္ဖူးခဲ့ျပီ ။ ထိုကဗ်ာကား ေႏြဦးေပါက္၏ စိတ္ရူးေပါက္ကဗ်ာျဖစ္ခဲ့သည္ ။
ယခုလို ေႏြဦးေပါက္အခါမ်ိဳးတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာတြင္ ေပ်ာ္စရာလည္း ေကာင္းေတာ့သည္ ။ ျငီးေငြ႕စရာလည္း ျဖစ္ေတာ့သည္ ။ မိုးရာသီ ေဆာင္းရာသီတို႔တြင္ ေတာတန္းေတာင္တန္းတို႔သည္ စိမ္းလန္းစိုျပည္ေသာ သစ္ပင္တို႔ျဖင့္ စည္ကားလွသည္ ။ မိုးေလထဲတြင္ သူတို႔တစ္ေတြ ယိမ္းကၾကသည္ ။ ေဆာင္းေလထဲတြင္ သူတို႔တစ္ေတြ ျမဴးရႊင္ၾကသည္ ။ မိုးရိပ္တိမ္ရိပ္တြင္ ညိဳ႕ညိဳ႕မိႈင္းမိႈင္းႏွင့္ သူတို႔ ရပ္တည္ေနၾကသည္မွာ စစ္တလင္းတြင္ အမိန္႔ကို နာယူလ်က္ ရွိၾကေသာ အာဇာနည္တပ္ၾကီးကဲ့သို႔ ျဖစ္ေတာ့သည္ ။
ႏွင္းမႈန္မႈန္တြင္ သူတို႔တစ္ေတြ ေဆာင္းေလႏွင့္ ကစားေနသည္မွာ ေအာင္တပ္ၾကီး စခန္းခ်၍ ေအာင္ေသ ေအာင္သား စားေနသည္ႏွင့္ တူေတာ့သည္ ။ ကြင္းဖက္ကို ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း မိုးအခါတြင္ ေရေတြေဖြးေနရာမွ ေကာက္ပင္ပ်ိဳတို႔ျဖင့္ ေန႔ခ်င္းညခ်င္းဆိုသလို စိမ္းလန္းလာသည္မွာ အားရစရာၾကီး ၊ ၀မ္းေျမာက္စရာၾကီး ။ ေဆာင္းအခါေရာက္ျပန္ေတာ့ မွည့္၀င္းေသာ ေကာက္ပင္တို႔ျဖင့္ ေလျပည္ေတြ လႈိုင္းအိေနသည္မွာ ေပ်ာ္စရာၾကီး ၊ ႏွစ္သက္စရာၾကီး ။
‘ဘီး ၊ ဘီး ။ ဘာ ဘီးလဲ ။ ေရႊဘီး ။ ေရႊေစာ္နံ ျပန္လိုက္ဦး ။ ဘီး ၊ ဘီး ။ ဘာဘီးလဲ ။ ေငြဘီး ။ ေငြေစာ္နံ ျပန္လုိက္ဦး ။ ဘီး ၊ ဘီး ။ ဘာ ဘီးလဲ ။ သနပ္ခါးဘီး ။ ကၽြန္မတို႔မွာ ဆင္းရဲသူ ဆင္းရဲသားမို႔ သနပ္ဘီး ေပးခဲ့ပါ ’ ဆိုသလို ကၽြန္ေတာ့္တို႔အဖို႔ ေရႊေကာ္ေဇာလည္း အဖိုးတန္သည္ မထင္ ။ ေငြေကာ္ေဇာလည္း အဖုိးတန္သည္ မထင္ ။ ဤလယ္ကြင္းၾကီးထဲတြင္ ျဖန္႔ခင္းထားေသာ ေကာက္ပင္ေကာ္ေဇာၾကီးသည္သာလွ်င္ အတိုင္းမသိ အဖိုးတန္သည္ ထင္မိေတာ့သည္ ။ ဤသို႔ မိုးရာသီ ေဆာင္းရာသီတို႔တြင္ ေတာဘက္ ကြင္းဘက္တို႔တြင္ သာယာလွသျဖင့္ ေပ်ာ္စရာၾကီး ျဖစ္ခဲ့သည္ ။
ေႏြဦးေပါက္လာေသာ အခါတြင္ကား ကြင္းဘက္မွာလည္း ရိုးျပတ္ေတြ ဖရိုဖရဲႏွင့္ ၊ ေလကလည္း တဟူးဟူး ၊ ေနကလည္း တေလာင္ေလာင္ ျငီးေငြ႕စရာၾကီး ။ ေတာဘက္ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း သစ္ရြက္ေတြ ေၾကြလို႔ ၊ သစ္ပင္ေတြက က်ိဳးတိုးက်ဲတဲ ။ ေနေျပာက္ၾကီးေတြ ဟိုတစ္ကြက္ သည္တစ္ကြက္ႏွင့္ ။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေတာမီးေလာင္လိုက္ေသး ။ ျငီးေငြ႕စရာ ။ သို႔ေသာ္လည္း ဤျငီးေငြ႕ဖြယ္အေျခအေနကား တာရွည္တည္မေန ။ ၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္းပင္ အေဟာင္းေၾကြေသာေနရာမွ အသစ္ထြက္လာေတာ့သည္ ။ ရြက္ဖူးကေလးကား သတိမမူသူအတြက္ မသိသာလွ ။ သတိမူသူအတြက္ကား ခ်စ္စရာေလး ။
တစ္ရက္ႏွင့္တစ္ရက္မတူ ။ စူ၍စူ၍ ထြက္လာကာ ခဏအၾကာတြင္ အေတာင္ကေလးေပါက္၍ ေႏြဦးေလျပည္တြင္ ကခုန္ျမဴးတူးေလေတာ့သည္ ။ သည္အေၾကာင္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ သတိရ၍ ေရးမိေတာ့သည္။ သစ္ရြက္ကေလးသည္ တစ္စတစ္စ ေျခာက္လာ၍ တစ္ဝက္ေလာက္ေရာက္ေသာအခါ အဝါတစ္ပိုင္း၊ အစိမ္းတစ္ပိုင္း ျဖစ္ေနပံုကို သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္က ‘သစ္ရြက္ေရာ္ရီ၊ ဣႏၵနီဝယ္၊ သိဂၤ ီတစ္ဝက္၊ဖက္၍ေဆးစံု၊ ခ်ယ္ေသာပံုသို႔’ ဟု စပ္ဆိုခဲ့သည္ ။
ကၽြန္ေတာ္လည္း သူ႔ကိုတု၍ ေရးမိျပန္သည္ ။ ထိုသစ္ရြက္ကေလးေတြ ေၾကြက်သြားျပီးေနာက္ ေလေပြတိုက္၍ ေလေပြထဲတြင္ ခ်ာလည္ပတ္လည္ေျပးသည္ကို ေၾကာင္ကေလးတစ္ေကာင္ မိမိ၏အျမီးကို မိမိလိုက္ဖမ္းေနသည္ႏွင့္ ခိုင္းႏႈိုင္း၍ ေရးမိျပန္သည္ ။ ဤအၾကံသည္လည္း ကၽြန္ေတာ္၏အၾကံရင္း ဟုတ္မည္ မထင္ ။
ကမၻာ့စာဆို တစ္ဦးဦးထံမွ ရခဲ့ပံုရသည္ ။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ထိုထိုေသာ စာဆိုၾကီးတို႔၏ အေတြ႔အၾကံဳသည္ ကၽြန္ေတာ့္ အေတြ႔အၾကံဳႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းပင္ ျဖစ္လ်က္ရွိသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကူးခ်လိုက္မိျခင္း ျဖစ္ရာသည္ ။ ႏွစ္ေပါင္းငါးရာေလာက္က သွ်င္ဥတၱမေက်ာ္သည္ ပဲခူးရိုးမေတာင္ေျခဆီတြင္ ေတြ႔မိေသာ သစ္ရြက္ေရာ္ကေလးမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း ယခု ေတြ႔မိေလေသးသည္ ။ သွ်င္ဥတၱေမေက်ာ္ ေတြ႔သည္ကား ဤဟာမ်ိဳးပါတကားဟု ကၽြန္ေတာ္က လက္ညိဳးညႊန္ျပေတာ့သည္ ။
ဆန္းစခါေႏြ
သာတေပါင္းမို႔၊ညွာေညာင္းေႂကြ
ေျပေျပေရာရု
ျမအေသြး၊ေရႊေရးလုလို႔
ရတုအညီ
ေျမသို႔သက္တဲ့၊ေရာ္ရြက္ရီကို
ပလီပလာ၊တီတာတာ၊သည္ခါဓေလ့
ေႏြအကူး၊ေလရူးေဝွ႔ေတာ့
ေကြ႔ေကြ႔ဝန္းဝိုက္
ေရႊေၾကာင္ဖား၊ျမီးဖ်ာလိုက္သို႔
ျမိဳင္တိုက္စံုယံ၊ရြက္ေဟာင္းျပန္ေသာ္။
သာတေပါင္းမို႔၊ညွာေညာင္းေႂကြ
ေျပေျပေရာရု
ျမအေသြး၊ေရႊေရးလုလို႔
ရတုအညီ
ေျမသို႔သက္တဲ့၊ေရာ္ရြက္ရီကို
ပလီပလာ၊တီတာတာ၊သည္ခါဓေလ့
ေႏြအကူး၊ေလရူးေဝွ႔ေတာ့
ေကြ႔ေကြ႔ဝန္းဝိုက္
ေရႊေၾကာင္ဖား၊ျမီးဖ်ာလိုက္သို႔
ျမိဳင္တိုက္စံုယံ၊ရြက္ေဟာင္းျပန္ေသာ္။
ထိုသို႔ ရြက္ေဟာင္းမ်ားပ်ံခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ေျပး၍ သတိ္ရမိသည္မွာ ေရကန္ပ်က္ၾကီးတစ္ခုအနီးရွိ ကသစ္ပင္ၾကီးတစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။ ထိုကသစ္ပင္ၾကီးကို တံဆိပ္တံုးလုပ္ရန္ မၾကာခဏ ကသစ္ဖုသြားခြာခဲ့ဖူးပါသည္။ ထိုကသစ္ပင္တြင္ သူရဲၾကီးတစ္ေကာင္ မ်က္စိလင္းကြင္းေလာက္ႏွင့္ ရွိသည္ဟု ေျပာသျဖင့္ ေက်ာခ်မ္းခ်မ္းပင္။ သို႔ေသာ္လည္း သြားမိေအာင္ေတာ့ သြားၾကေသးသည္။
ထိုအပင္ထက္တြင္ ခ်ိဳးကေလးတစ္ေကာင္ ကူကူေနတတ္သည္။ ကသစ္ပင္ရင္း၌ ေတာစံပယ္ခ်ံဳကေလးလည္း ရွိေပသည္။ ေျခာက္ေသြ႕ေသာ ေႏြဦးေလတြင္ ထိုသတၱိေကာင္းေသာ စံပယ္ပင္ကေလးသည္ ခ်ည့္ခ်ည့္နဲ႔နဲ႔ႏွင့္ပင္ ဖူးပြင့္ကာ ေလာကကိုေဖ်ာ္ေျဖလ်က္ရွိေလသည္။ သူသည္ သူရဲၾကီးကိုလည္း ေၾကာက္ပံုမေပၚ။
ကသစ္စူးကိုလည္း မရြံ႕။ ေနပူကိုလည္း ဂရုမစိုက္။ ေႏြဦးေပါက္လွ်င္ ပြင့္ေလေတာ့သည္။ သူ႔တာဝန္ကိုကား အၿမဲသတိ္ရလ်က္ ။ ကၽြဲခတ္ခံရ၍လည္း သူမျဖံဳ ။ ႏြားနင္းခံရ၍လည္း သူမမႈ ။ ခ်ည့္ခ်ည့္နဲ႔နဲ႔ႏွင့္ပင္ သူပြင့္လ်က္ရွိေလသည္။ ထိုစံပယ္ပန္းနံ႔ျဖင့္ ထံုလ်က္ရွိေသာ ေလျပည္တြင္ ခ်ိဳးကူသံကေလး လြင့္လာသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ယခုပင္ ၾကားေယာင္မိေသးေတာ့၏။
တလိႈင္လိႈင္ေပါ၊ ျမိဳင္တစ္ေၾကာ
ေတာစံပယ္ျဖဴ
ဝတ္မံႈက်င္းတဲ့၊ သင္းၾကဴၾကဴကို
ေလခ်ဴလို႔လြင့္
ပန္းထံုတဲ့ေလခ်ိဳမွာ၊ ေရႊခ်ိဳးပ်ိဳကူသံဆင့္ေပလိမ့္။
ေတာစံပယ္ျဖဴ
ဝတ္မံႈက်င္းတဲ့၊ သင္းၾကဴၾကဴကို
ေလခ်ဴလို႔လြင့္
ပန္းထံုတဲ့ေလခ်ိဳမွာ၊ ေရႊခ်ိဳးပ်ိဳကူသံဆင့္ေပလိမ့္။
သူတိ္ု႔အေၾကာင္းဖြဲ႕ျပီးေတာ့ သူရဲၾကီးတစ္ေကာင္ေနသည္ဆိုေသာ ထိုကသစ္ပင္ၾကီးကိုပင္ ဖြဲ႕မိျပန္ေသးသည္။ ဆူးေတြဗရပြႏွင့္ ၊ ေနပူႀကဲႀကဲတြင္ အရြက္မရွိဘဲ ကိုးယားကားယားေနေသာ ထိုကသစ္ပင္ႀကီးကိုပင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္သက္လ်က္ရွိမိသည္။ ဘာမ်ား စြဲလန္းစရာရွိပါလိမ့္။
သို႔ဖြဲ႕ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ျဖန္႔ႀကဲေနေသာ စာအုပ္မ်ားထဲမွ စကားၾကီး စကားက်ယ္တို႔သည္ အတင္းတိုးေဝွ႔လာၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေတာရြာက စကားမ်ားကို သူတိ္ု႔အႏိုင္က်င့္သြားၾကသည္။ ထီးနန္းအတြင္းက လူမ်ားဖြဲ႕ရာတြင္လည္း သူတို႔ပါလိုၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာကားဖြဲ႕ျပန္ေတာ့လည္း သူတို႔ပါလိုၾကသည္။ သူတို႔ကား ပဲခူးဆားမ်ားေပေလာ ။
ျမိဳင္ျမင့္စံုေျခ ၊ ဆာဆာေဝ ၊ ေရႊကသစ္ပန္း
ေကာဝိလာငယ္ ၊ တ်ာတ်ာရင့္လန္းကာပ
ပင္နန္းထက္ယံ ၊ ဆက္ရက္သံ
ၾကြက္ညံေၾကာ္ေၾကြး
မဖိုေပ်ာ္ေပ်ာ္ ၊ တူႏွစ္ေဖာ္
ထူးေခၚကာ ေမးၾကသည္ႏွင့္ ။
ေကာဝိလာငယ္ ၊ တ်ာတ်ာရင့္လန္းကာပ
ပင္နန္းထက္ယံ ၊ ဆက္ရက္သံ
ၾကြက္ညံေၾကာ္ေၾကြး
မဖိုေပ်ာ္ေပ်ာ္ ၊ တူႏွစ္ေဖာ္
ထူးေခၚကာ ေမးၾကသည္ႏွင့္ ။
ဤသို႔ ငွက္မ ငွက္ဖို ခ်စ္တင္းဆိုၾကပံုကို ေရးခဲ့ျပီ ။ လူဖို လူမတို႔ေကာ မဆိုၾကပါေလာ ။ ဆိုၾကပါ၏ ။ ကမၻာဦးကစ၍ပင္ ဆိုခဲ့ၾကပါ၏ ။ ကၽြန္ေတာ္ ေရးျခယ္ခဲ့ေသာ ေတာကားၾကီးထဲတြင္ သူတို႔လည္း ထည့္ရဦးမည္ ။ သူတို႔မပါ၍ ဘယ္မွာျဖစ္ပါအံ့ ။ သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္၏ ဇာတ္လိုက္တို႔ကား ခင္ျမင့္ၾကီးလည္း မဟုတ္ ။ သန္းသန္းလည္း မဟုတ္ ။ ေမလည္း မဟုတ္ ။ ပန္းသာ မစာဥႏွင့္မ်ား နီးစပ္ေလမည္လား မသိရ ။
ကၽြန္ေတာ့္ဇာတ္လိုက္တို႔သည္ ‘ ဗုိက္မွာ ရႊံ႕ေတြနဲ႔ ’ ဆိုေသာ သူတို႔ ျဖစ္ေခ်သည္ ။ မိန္းကေလးအမည္က ေဒြးညိဳတဲ့ ။ သူတို႔ေမာင္ႏွမတစ္စုမွာ သူအေထြးဆံုးႏွင့္ တူသည္ ။ အသားကလည္း ခပ္ညိဳညိဳပဲ ။ ဒါေပမဲ့ ဟိုစမ္းေခ်ာင္းကေလး နေဘးက မွ်စ္စို႔ေပါက္ၾကီးလို တုတ္တုတ္ျဖိဳးျဖိဳးၾကီး ။ ေနပူလို႔ထင္ရဲ႕ ။ ေခါင္းကို တဘက္ကေလးေပါင္းလို႔ ။ ဓါးမတိုကေလးကိုင္ျပီး ရြာထဲက ထြက္လာတယ္ ။
သူ႔ေမးလိုက္ေတာ့ ထင္းေခြသြားမယ္လို႔လဲ ေျပာတယ္ ။ ေျမာက္ဥတူးသြားမယ္လို႔လဲ ေျပာတယ္ ။ ၾကိမ္ဖူးခတ္သြားမယ္လို႔လဲ ေျပာတယ္ ။ ဘာကိုယံုရမွာလဲ ။ မူက တယ္မမွန္ဘူး ။ ေနာက္ျပီး ေတာစပ္လဲေရာက္ေရာ သီခ်င္းေအာ္ဆိုတာပဲ ။ ေတာထဲက ေျပြသံကေလး တစ္ခုကလဲ သူ႔သီခ်င္းနဲ႔ ျပိဳင္ျပီးက်ဴေနတယ္ ။ မရိုးပါဘူး ။ ဧကႏၱေတာ့ ဧကႏၱပဲ ။ ဘာဧကႏၱသာ မသိတယ္ ။ ေဟာ-ေဟာ ။ ေညာင္ပင္ရိပ္က ႏြားေက်ာင္သမားေလးလဲ အိပ္ရာကထျပီး သူ႔ဘက္လွည့္ၾကည့္တယ္ ။ ဘာေျပာမလဲ ။ ႏႈတ္ခမ္းျပင္ေနျပီ ။ သူကေပမဲ့ ေတာသားသာျဖစ္တယ္ ။ ေျပာခ်င္တာကို တိုက္ရိုက္မေျပာဘူး ။
လွည့္လွည့္ပတ္ပတ္နဲ႔ အေတာ္ဟုတ္တဲ့ ငနဲကေလးပဲ ။သူတို႔ငယ္ငယ္က ေရႊစြန္ညိဳဝဲတမ္း ကစားခဲ့ၾကမွာပဲ ။ ေရႊစြန္ညိဳၾကီးက မေထြးကို လိုလို႔ ဝဲသတဲ့ ။ သည္ေတာ့ မေထြးက ‘မေထြးအသားခါးလွတယ္’ လို႔ ျပန္ေျဖတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ေရႊစြန္ညိဳက ‘ပင္လယ္ေရနဲ႔ ေဆးပါ့မယ္’ လို႔ ျပန္ေျပာတယ္ ။ အဲသည္သူတို႔ကစားတဲ့ ေရႊစြန္ညိဳထဲကအတုိင္း သြယ္၀ိုက္ျပီး ေဒြးညိဳကို ႏြားေက်ာင္းသားကေလးက လွည့္တယ္ ။ ဤအခ်က္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိ၍ ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးကာ ေက်းေတာဇာတ္ကေလးကို ခင္းျပထားပါသည္ ။
ၾကည္ႏူးအဖြယ္ ၊ ေတာအဆြယ္
သူငယ္ႏြားေက်ာင္း
ေညာင္ညိဳမႈိင္းခ်ိပ္ ၊ ပင္ပ်ိဳရိပ္မွာ
အသာအိပ္ေလ်ာင္းကာပ
ေျခာင္းေျခာင္းပူလွ်ံ ၊ သူရကန္ ၊ တဆံမမႈ
ဝါးပေလြတို ၊ ေရာင္စိုစိုကို ၊ ေလခ်ိဳႏွင့္ ညဳရာက
ရြာသူဓေလ့ ၊ လွ်ိဳအေကြ႔ ၊ ပ်ိဳေမ့သူဇာ
ထင္းေခြေျမာက္တူး ၊ ၾကိမ္ညႊန္႔ဖူး
သူအခူးလာရာတြင္
သာသာေအးေအး ၊ မ သံေပး
ဆိုေတးသံျငာေတာ့ကို
ခ်ာခနဲပင္
ေမာင္ေဂါပါလ ၊ ေငါက္ေငါက္ထ
လွ်ိဳဝသို႔၀င္လို႔
“ ရွင္မိေဒြးညိဳ ၊ တုတ္စိုစိုရယ္
ဟိုတစ္ေန႔ည ၊ ဖ ေခါင္းခ်မွာ ၊ ရွင္မတို႔တဲ
ႏြားရံုတစ္ခို ၊ ဘူးစင္ျပိဳမွာ
ေရႊစြန္ညိဳဝဲပါလ်က္ကနဲ႔
မထြက္မေပၚ
မေဒြးငယ္ အရြဲ႕တိုက္လို႔
မိုက္လိုက္ပံု ေတာ္ေရာ႔လား ။
ေက်ာ္ေက်ာ္ၾကားၾကား ၊ မေဒြးသား
ခါးခါးအန္အန္
ပင္လယ္ယံမွာ ၊ ေရငန္ႏွင့္ဆား
ငယ္ကခ်စ္တဲ့ ၊ ဆံရစ္ေမကို
ေဟာဒီေဖ ေလြးမွာေပါ့ ” ဟု ေအးေအးျဖဴးျဖဴး
ေတာစရိုက္ႏွင့္ အလုိက္သင့္ႏွဴးသည္ကို
စိတ္ကူးတြင္သာ ၊ ျမင္ရပါ ၊ ဘယ္ခါကာလ
ကၽြန္႔ခ်က္ျမွဳပ္တဲ့ ၊ ေတာအုပ္ညိဳမွာ
ကိုယ္တိုင္ျမင္ရပါမတုံး ။
သူငယ္ႏြားေက်ာင္း
ေညာင္ညိဳမႈိင္းခ်ိပ္ ၊ ပင္ပ်ိဳရိပ္မွာ
အသာအိပ္ေလ်ာင္းကာပ
ေျခာင္းေျခာင္းပူလွ်ံ ၊ သူရကန္ ၊ တဆံမမႈ
ဝါးပေလြတို ၊ ေရာင္စိုစိုကို ၊ ေလခ်ိဳႏွင့္ ညဳရာက
ရြာသူဓေလ့ ၊ လွ်ိဳအေကြ႔ ၊ ပ်ိဳေမ့သူဇာ
ထင္းေခြေျမာက္တူး ၊ ၾကိမ္ညႊန္႔ဖူး
သူအခူးလာရာတြင္
သာသာေအးေအး ၊ မ သံေပး
ဆိုေတးသံျငာေတာ့ကို
ခ်ာခနဲပင္
ေမာင္ေဂါပါလ ၊ ေငါက္ေငါက္ထ
လွ်ိဳဝသို႔၀င္လို႔
“ ရွင္မိေဒြးညိဳ ၊ တုတ္စိုစိုရယ္
ဟိုတစ္ေန႔ည ၊ ဖ ေခါင္းခ်မွာ ၊ ရွင္မတို႔တဲ
ႏြားရံုတစ္ခို ၊ ဘူးစင္ျပိဳမွာ
ေရႊစြန္ညိဳဝဲပါလ်က္ကနဲ႔
မထြက္မေပၚ
မေဒြးငယ္ အရြဲ႕တိုက္လို႔
မိုက္လိုက္ပံု ေတာ္ေရာ႔လား ။
ေက်ာ္ေက်ာ္ၾကားၾကား ၊ မေဒြးသား
ခါးခါးအန္အန္
ပင္လယ္ယံမွာ ၊ ေရငန္ႏွင့္ဆား
ငယ္ကခ်စ္တဲ့ ၊ ဆံရစ္ေမကို
ေဟာဒီေဖ ေလြးမွာေပါ့ ” ဟု ေအးေအးျဖဴးျဖဴး
ေတာစရိုက္ႏွင့္ အလုိက္သင့္ႏွဴးသည္ကို
စိတ္ကူးတြင္သာ ၊ ျမင္ရပါ ၊ ဘယ္ခါကာလ
ကၽြန္႔ခ်က္ျမွဳပ္တဲ့ ၊ ေတာအုပ္ညိဳမွာ
ကိုယ္တိုင္ျမင္ရပါမတုံး ။
ဤသို႔ ခ်စ္ဖြယ္အေပါင္းကို ျပန္ေျပာင္း၍ ေတြးမိရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္၏ ငယ္ေပါင္းၾကီးေဖာ္ျဖစ္ေသာ ဥၾသကေလးကို ယခုလို ေႏြဦးအခါမ်ိဳးတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ေမ့မထားခဲ့ႏုိင္ ။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က ၾကားရေသာ ဥၾသကေလးကား အုန္းေတာ္ၾကီးထဲက ဥၾသကေလးျဖစ္သည္ ။
ေ၀းနယ္ရပ္ကြာ ၊ ကၽြန္တို႔ရြာမူ
ခုခါကာလ ၊ တေပါင္းက်က
ျမျမမိုမို ၊ အုန္းညိဳညိဳမွာ
ၾကည္ခ်ဳိသာေမာ ၊ ေရႊဥၾသလည္း
တစ္ေတာလံုးစင္ ၊ ထပ္ပဲ့တင္ႏွင့္
လြင္လြင္ေအးေအး ၊ ရင့္ရူးေၾကြလိမ့္ ။ ။
ခုခါကာလ ၊ တေပါင္းက်က
ျမျမမိုမို ၊ အုန္းညိဳညိဳမွာ
ၾကည္ခ်ဳိသာေမာ ၊ ေရႊဥၾသလည္း
တစ္ေတာလံုးစင္ ၊ ထပ္ပဲ့တင္ႏွင့္
လြင္လြင္ေအးေအး ၊ ရင့္ရူးေၾကြလိမ့္ ။ ။
မင္းသုဝဏ္
ရႈမ၀မဂၢဇင္း
ေဖေဖာ္၀ါရီ၊ ၁၉၄၉
No comments:
Post a Comment