Sunday, February 5, 2012

အေမတစ္ေယာက္ရဲ့ အနာ



ရွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုေၾကာင့္ ပိတ္ထားရတဲ့ ေက်ာင္းေတြ ၁၉၉၁ ႏွစ္လယ္မွာ ျပန္ဖြင့္ေတာ့ စစ္အစိုးရဟာ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဆရာေတြကို နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ စနစ္တက် ဖ်က္ဆီး လာပါတယ္။ ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြ အဆမတန္ တက္လာ… စာသင္ႏွစ္ (Academic Year) တစ္ႏွစ္ ကို ၆လလို႔ ေလွ်ာ့ခ်။ သင္ရိုးေတြကိုေတာ့ မေလွ်ာ့..။ ဒီေတာ့ ဆရာဆရာမေတြလည္း ပင္ပန္း။ ကေလးေတြလည္း စာမတတ္။ ထြက္လို႔ရတဲ့ တံခါးေပါက္က က်ဴရွင္နဲ႔ အဂတိ လိုက္စားတာပဲ ျဖစ္လာေအာင္ တြန္းပို႔။ သူတို႔ ေမွ်ာ္မွန္းတဲ့ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္းဆီ တကယ္ ဦးတည္ လာ တာပါပဲ..။

အဲဒီအခါ…ကေလးေတြကို တကယ္စာတတ္ေစခ်င္ျပီး သင္ၾကားေရးကိုသာ အားစိုက္ လုပ္ခ်င္တဲ့..၊ ကိုယ္ရတဲ့ လစာေလးနဲ႔ တပည့္ေတြကို စာသင္ျပီး အိေျႏၵရရ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္းေနခ်င္တဲ့.. ဆရာ ဆရာမေတြ အသည္းကြဲ ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြ အစပ်ိဳးလာတဲ့ ႏွစ္ေတြေပါ့။ အဲဒီ ပ်က္စီးျခင္းဟာ ဟိုး..ေအာက္ေျခ မူလတန္းကေနစလို႔ ထိပ္ပိုင္း တကၠသိုလ္တန္း မဟာတန္းေတြထိ ရိုက္ခတ္လာတဲ့ လိႈင္းေတြ။

စာေမးပြဲမွာ ခိုးခ်ေျဖတာက အစ… ရွက္စရာေကာင္းတယ္လို႔ မထင္ေတာ့ေအာင္၊ အရာရာ ေငြရွိရင္ ျဖစ္တယ္.. ပညာဆိုတာ ဘာမွ တန္ဖိုးမရွိဘူးလို႔ ျဖစ္လာေအာင္၊ ခိုးတယ္ ဆိုတာကို ဘာမွ မထူးဆန္းေတာ့ေအာင္.. ရိုးသြားေအာင္၊ ျပီးေတာ့ ပညာတတ္ ေတြကို လက္စတံုး စီရင္ဖို႔.. စစ္အစိုးရရဲ႕ ယုတ္ညံ့တဲ့ (အလြယ္တကူ စြပ္စြဲလို႔ မရေအာင္ ေသခ်ာ အကြက္ခ် စီစဥ္ထားတဲ့) လုပ္ၾကံမႈ ေတြ.. အဲဒီ ႏွစ္ပိုင္းမွာ စလာတာပါပဲ။

အဲဒီအခ်ိန္ေလာက္မွာပဲ စာေရးဆရာေတြရဲ႕ စာေတြကိုလည္း စာေပစိစစ္ေရးဆိုတဲ့ ပါးကြက္အာဏာသားက အပိုင္းပိုင္း အတစ္တစ္ျဖစ္ေအာင္ ခုတ္ထစ္ သတ္ျဖတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြေပါ့။ က်မတို႔ စာေရးဆရာေတြမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳး လွည့္ပတ္ ေရးၾကရတာ။ က်မလည္း ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ အက်ပ္အတည္းေတြ.. ပညာေရးေလာက ပ်က္စီး လာတာေတြ.. လွည့္ပတ္ ေရး။ အတားအဆီး ခံရ.. အဆုတ္အျဖဲ ခံရ..ခဏ ခဏ..။ တခါေတာ့ ပညာေရးေလာက ပ်က္စီးလာတဲ့အေၾကာင္း နဲ႔ ဆရာ ဆရာမေတြရဲ႕ ဒုကၡကို ၀တၳဳတိုေလးတပုဒ္ ေရးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ၀တၳဳေလးလည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ အတားခံရတိုင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပန္ျပင္ျပီး ေရးပို႔ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ကံေကာင္းေထာက္မျပီး စိစစ္ေရး က လႊတ္လိုက္လို႔ မေဟသီမဂၢဇင္း (လ မမွတ္ထားမိ) မွာ ေဖာ္ျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အဲဒီ အေမတစ္ေယာက္ရဲ႕ အနာ ၀တၳဳရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ ဂယက္ရယ္.. အဲဒီ ၁၉၉၇ ေအာက္တိုဘာမွာ ပဲခူးတိုင္း ေရၾကီးတဲ့အေၾကာင္းကို ျမားနတ္ေမာင္မဂၢဇင္းမွာ ၀တၳဳ ေရးေတာ့ ထပ္ျပီး ဆုတ္ျဖဲခံရတဲ ့ျပႆနာ ရယ္… ေနာက္ေတာ့ ၁၉၉၇ ႏို၀င္ဘာမွာပဲ ဗိုလ္မွဴးၾကီးေဖျငိမ္းက သတင္းစာေတြထဲမွာ တကၠသိုလ္ ေမျငိမ္း ဆိုတဲ့ နာမည္ကို ယူျပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ပုဂၢိဳလ္ေရးဆန္ဆန္ ပုတ္ခတ္ေစာ္္ကားတဲ့ ေဆာင္းပါး ေရးေတာ့ု က်မက အဲဒါ က်မမဟုတ္ေၾကာင္း ကေလာင္နာမည္တူသာျဖစ္ေၾကာင္း.. ဂ်ာနယ္၃ေစာင္ ကေန ျပန္ရွင္းရတဲ့ ျပႆနာေတြ ဆက္တိုက္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကိစၥေတြရဲ႕ အေျဖကေတာ့ အဲဒီတုန္းက စာေပ စိစစ္ေရး ရဲ႕ အာဏာရ ပါးကြက္သား ဗိုလ္မွဴးတင္စိုး(ကေလာင္အမည္ ႏြယ္သာကီ)က က်မကို ေခၚေတြ႔ျပီး က်မရဲ႕ ကေလာင္နာမည္ကို အခ်ိန္ အကန္႕အသတ္ မရွိ ပိတ္လိုက္ပါတယ္။ သူကေတာ့ ဒီ အေမတစ္ေယာက္ ရဲ႕ အနာ ၀တၳဳကို အေၾကာင္းျပခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရရဲ႕ ေစတနာကို အထင္လြဲမွားေစတဲ့ ၀တၳဳ ျဖစ္ေနလို႔ ပါတဲ့။

အဲဒီ အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြကို ေခတ္တေခတ္ရဲ႕ မွတ္တမ္းေလးအေနနဲ႔ ဗဟုသုတအျဖစ္ သိေစခ်င္လို႔ ျပန္ ေျပာျပတာပါ။ ၀တၳဳကလည္း အတိုဆိုေပမဲ့ ရွည္ေနလို႔ ထံုးစံအတိုင္း ႏွစ္ပိုင္းခြဲျပီး တင္ပါဦးမယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီတခါေတာ့ ႏွစ္ပိုင္းစလံုးကို တပါတည္း ဖတ္ခ်င္တဲ့သူေတြ ဖတ္ရေအာင္ တခါတည္းပဲ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

အေမတစ္ေယာက္ရဲ့ အနာ


(အပိုင္း-တစ္)

ျမင္ရဲ့မဟုတ္လား….
ႀတိဂံေတြထဲက ရြာခ်လိုက္တဲ့
မိုးေတြ
ျမစ္တို႔ သန္မာစြာ စီးဆင္းႏိုင္ဖို႔ေလ။
ေဟာဒီမွာ
ေတာင္တန္းေတြလို ခိုင္ခံ့တဲ့
အနစ္နာေတြ
ေရတံခြန္ေတြလို သန္စြမ္းတဲ့
ေစတနာေတြ
သစ္ေတာေတြလို ထူထပ္တဲ့
ကရုဏာေတြ
ပန္းကေလးေတြ လန္းရင္ ၿပဳံး
ပန္းကေလးေတြ ႏြမ္းေတာ့ ႏုံးလို႔
အမုန္းတရားကင္းတဲ့
ေက်ာက္ေဆာင္ေတြေပါ့။
သင္ပုန္းေတြေပၚမွာ
ပြန္းပဲ့တိုက္စား ခံေနရတာ
ေျမျဖဴေတြ မဟုတ္ဘူး
ဆရာတို႔ရဲ့ ဘ၀ေတြပါ။
ဒါေတြဟာ ဆရာတို႔စပ္တဲ့ ကဗ်ာ
ေကာင္းကင္ျပာလို တည္တ့ံခိုင္ၿမဲ
(တပည့္တို႔ ရင္ထဲ)
ဦးႏွိမ္၀ပ္တြား ပူေဇာ္လ်က္ပါပဲ။
( ညလယ္မိုး-အနႏၱၾတိဂံကဗ်ာ)
...............

ရင္ထဲရွိ ထုထည္ အစိုင္အခဲတို႔ တစစီ ၿပိဳကြဲ ေၾကမြလာၾကသလို ခံစားရ၏။ လက္ထဲမွ ကိုယ္ေရးဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား ျဖည့္စြက္ထားသည့္ စာရြက္မ်ားက မ်က္လုံးအျမင္ မွာ ေ၀၀ါး။ ႏႈတ္ခမ္းကို ဖိကိုက္ မ်ိဳသိပ္ ထားသည့္ၾကားမွပင္ ရႈိက္သံ တိုးတိုး ထြက္ခ်င္ေသး ၏။ ‘က်မသည္ က်န္းမာေရး မေကာင္းေတာ့ပါ သျဖင့္ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ျမန္မာစာဌာန၏ လက္ေထာက္ ကထိက ရာထူးမွ ႏႈတ္ထြက္ခြင့္ ျပဳပါရန္’ မ်က္လုံးထဲက မ်က္ရည္ေတြကုိ က်မ အလြယ္တကူ မတားဆီးႏိုင္ေတာ့ပါ။ ေရးလက္စ ေဖါင္တိန္ကို အဖုံးပိတ္ကာ က်မ အားပါးတရ ရႈိက္ငင္ ငိုေႂကြးပစ္လိုက္မိေတာ့သည္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ကဗ်ာေရးဖက္ သူငယ္ခ်င္း ညလယ္မိုး ၏ ကဗ်ာကလည္း က်မရင္ကို နာက်င္ေအာင္ ထိုးႏွက္ေသာ လက္နက္မ်ားလို….။ ၿပီးေတာ့ ကဗ်ာထဲက စကားလုံးေတြကလည္း ေျပးထြက္လာၿပီး အၿပိဳင္ အဆိုင္ ရႈိက္ငင္ ငိုေႂကြးၾကေသးသည္။ ဘယ္သူ႔ကုိ ေတာင္းပန္ရပါ့မလဲ။ "က်မကို ခြင့္လႊတ္ပါ".....။

.......................

ၿပဳံးရယ္ရႊင္ပ်လ်က္ ေပါ့ပါးဖ်တ္လတ္ေသာ မ်က္လုံးမ်ားစြာ၏ ေရွ႕ေမွာက္မွာ က်မ ေပ်ာ္ခဲ့ရဖူးတာ ဆယ္ႏွစ္ ဆယ္မိုး…။ စာသင္ရလို႔မ်ားေတာ့ က်မမွာ ေမာတယ္ ပန္းတယ္ ဆိုတာ မရွိဖူးခဲ့။ က်မ ေျပာခ်င္တာေတြ၊ သိေစ ခ်င္ တာေတြ.... “ကေလးေတြေရ ‘ကဗ်ာ’ဆိုတာ ေစတနာေတြကို သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ စကားလုံးေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထား တဲ့ ‘အလွတရား’ တစ္ခုပါပဲ။ ကဗ်ာ ဆုိကတည္းက ေစတနာဆိုတဲ့ ဂယက္အနက္က တြဲ ပါ ၿပီးသားပဲ။ ေလာက ေကာင္းက်ိဳး၊ ဘ၀ ေကာင္းက်ဳိး၊ အနည္းဆုံးေတာ့ လူတစ္ေယာက္ အတြက္ ေကာင္းက်ဳိိးဆိုတဲ့ ေစတနာေတြကို ကဗ်ာေတြက ျပ႒ာန္းတယ္။”

အေမးအျမန္းထူ(ထက္ျမက္)တဲ့ ကေလးမ်ဳိးေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရရင္ က်မရဲ့ စာသင္ခ်ိန္ေတြက ပိုေတာင္ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းေသး။ စာ အင္မတန္ ေမးတတ္တဲ့ က်မနဲ႔၊ ဆရာ ေပး သေလာက္ကို လက္ပိုက္ ခံယူရတာထက္ ပိုလို ခ်င္တဲ့ ကေလးေတြရဲ့ တုံ႔ျပန္ ေဆြးေႏြး မႈေတြနဲ႔ဆုိ က်မရဲ့ စာသင္ခ်ိန္ေတြက ေ၀စည္ၿမဲ။

တခါတေလမ်ား ‘ဟီရိ နဲ႔ ၾသတၱပၸ’ ဆိုတဲ့ စကားေလး ႏွစ္လုံးတည္းနဲ႔တင္ စာသင္ခ်ိန္ ေလးဆယ့္ငါးမိနစ္စာ ကုန္ေလာက္ေအာင္၊ ကေလးေတြက အေမးအျမန္း ထူတတ္ေသး တာ။ ‘မေကာင္းမႈကို လုပ္ဖို႔ ရွက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္း’ ဆိုတဲ့ အေျဖကို သာဓကေတြ ဥပမာေတြနဲ႔ ေသခ်ာ ရွင္းျပကာမွ သူတို႔က ၿပဳံးရယ္ရႊင္ပ်နဲ႔ ေက်နပ္ၾကတာ။ အဲဒီ အခ်ိန္ေတြမွာ က်မ ဘယ္ေလာက္ ၾကည္ႏူးခဲ့ရဖူးသလဲ။ တကယ္ပဲ၊ တတ္ႏိုင္သေလာက္ အင္အားနဲ႔ က်မ ရြာခ် ေပးခဲ့ဖူးတာ… မိုးေရစက္မ်ားစြာ… ျမစ္တို႔ သန္မာစြာ စီးဆင္းႏိုင္ဖို႔ေလ။

အဲဒီအခါ ‘မေကာင္းမႈ’ ဆိုတာကို၊ ‘ဟီရိ’ ဆိုတာကို၊ ‘ၾသတၱပၸ’ ဆိုတာကို ခြဲသိသြားတဲ့ ကေလးေတြက ေလာကထဲမွာ ေကာင္းမႈကို ရွာေဖြက်င့္ႀကံဖို႔ေတာ့ ျမင္တတ္ သြားၾကမွာ ပဲဆိုတဲ့ ပီတိကို က်မ စားသုံးခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ "မေကာင္းမႈ က်ဴးလြန္ေနတာကို ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္ပိုက္ ၾကည့္ေနမယ္ဆိုရင္ အဲဒါဟာ မေကာင္းမႈကို အားေပးရာ ေရာက္တယ္" လို႔ သူတို႔ကို ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲ ဆုံးမ တဲ့ အခါလည္း သူတုိ႔ မ်က္ႏွာေလးေတြက တည္ၾကည္ ေလးနက္လို႔။ က်မမွာေတာ့ က်မ ရဲ့ "ျမစ္" ေတြ သန္မာ အားေကာင္းၿပီရယ္လို႔ အားတက္ ေပ်ာ္ေမြ႔ ။ အနာတရေတြကို ေမ့လို႔။

အဆုပ္ေရာဂါ နဲ႔ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ဟာ ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္ေတြပဲလို႔ က်မေျပာေတာ့ တပည့္အခ်ိဳ႕က ငိုခ်င္သတဲ့။ က်မကေတ့ာ ေဆးရုံက ၀ယ္ခိုင္းတဲ့ တီဘီေဆးေတြရဲ့ ေစ်းႏႈန္းေတြကို သိရကာမွ ငိုခ်င္။ ဒါေပမဲ့ ‘ေခ်ာင္းဆိုးေသြးပါ’ အဆင့္မွ မဟုတ္ေသးပဲေလလို႔ ေပခံ။ တစ္လ တစ္လ စားစရိတ္၊ သားေလးရဲ့ ေက်ာင္း စရိတ္၊ အေထြေထြ အသုံး စရိတ္၊ က်မမွာ ေပါင္ႏွံ ေရာင္းခ်စရာ မိဘအေမြ မရွိ။ လက္ျဖန္႔ ေတာင္းခံစရာ လင္သား မရွိ။ ဆရာသိန္းေဖျမင့္ ကေတာ့ ‘ ဒုကၡကို ခုခံရင္ အရည္အခ်င္း တိုးတက္တယ္ ’ တဲ့ ။

စာသင္ရင္း ေမာပန္း။ ညေန ညေန… အဖ်ား။ အားအင္ ကုန္ခန္း။ အသံေျခာက္ေျခာက္ ေခ်ာင္းမ်ဳိး ဆိုးလာ ခ်ိန္မွာေတာ့ သားေလး အနားပင္ ရဲရဲ မကပ္၀့ံၿပီ ။ တျဖည္းျဖည္း ျဖဴေဖ်ာ့ ႏြမ္းလ်လာတဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၾကည့္ရင္း အံကို နာနာခဲ။ ခုေတာ့၊ ညေနတိုင္း ရွိေနက် ကိုယ္ပူခ်ိန္ ၁၀၀ ဒီဂရီ ဖါရင္ဟိုက္ကိုပဲ ကိုယ့္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ အပူခ်ိန္လို႔ ကိုယ့္ဘာသာ သတ္မွတ္ရင္း ခုေတာ့ ထုသား ေပသား က်။ အသည္းႏွလုံးတို႔ မာေက်ာ၊ အစာအိမ္တို႔ မာေက်ာ။

စာသင္တာကလြဲလို႔ ဘာမွမလုပ္ခ်င္တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္အတြက္.. တပည့္ေတြအတြက္ ငါရွိမွ ျဖစ္မယ္လို႔ ထင္ တဲ့ ဘ၀င္ခပ္ျမင့္ျမင့္ မိန္းမတစ္ေယာက္အတြက္… ဒါဟာ ကိုယ္ႏိုင္တဲ့ ကုသိုလ္ျပဳျခင္း တစ္မ်ိဳးပဲလုိ႔ ေက်နပ္ ခ်င္တဲ့ ဆရာမတစ္ေယာက္အတြက္…။ လူငယ္ေတြရဲ့ အနာဂတ္ အေဆာက္အအုံထဲက အုတ္တစ္ခ်ပ္ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ မိန္းမအတြက္….
ေဟာ့ဒီမွုာ… ေတာင္တန္းေတြ…
ေရတံခြန္ေတြ….
သစ္ေတာေတြ….
အဲဒီ မာမာေက်ာေက်ာမိန္းမက တပည့္ေတြႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ ခံစားခ်က္ေတြထဲမွာေတာ့ အလြန္ ေပ်ာ့ညံ့စြာ မ်က္ရည္က်တတ္ေလသည္။

“က်ေနာ္ လိုခ်င္တာ ဘြဲ႔လက္မွတ္တစ္ခု မဟုတ္ဘူး ဆရာမ… ၊ အသိပညာကို လိုခ်င္တာ”
(မ်က္ရည္က်)
“က်ေနာ္တို႔က မွတ္စုကိုပဲ လိုခ်င္တာ။ ရွင္းျပမေနပါနဲ႔ ဆရာမရယ္၊ ေမာပါတယ္”
(မ်က္ရည္က်)
“ဓမၼပဒ ကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပ႒ာန္းရင္ ျဗဟၼစိုရ္တရား ထြန္းကားမွာပဲေနာ္ ဆရာမ။ အဲဒါဆို က်ေနာ္တို႔လို ငမြဲ ေတြ ေတာ္ေတာ္ အသက္ရႈ ေခ်ာင္မယ္”
(မ်က္ရည္က်)
“တကယ္ေတာ့ ျမန္မာစာဟာ Social Studies ပဲဆိုတာ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ တဲ့ အခ်ိန္မွာ တာ၀န္ကလဲ သိပ္ၾကီးလာတာပဲေနာ္ ဆရာမ”
(မ်က္ရည္က်)
“ပညာတတ္တာ မေကာင္းပါဘူး ဆရာမရယ္… အျမင္က်ယ္လာေတာ့ ပို ငတ္တတ္လာ တယ္”
(မ်က္ရည္က်)
“ဘြဲ႔ရ ျပီးလဲ ကားေမာင္းရမွာပါပဲ ဆရာမရယ္…ဒါမွမဟုတ္ ကုန္ကူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘြဲ႔တစ္ခု ရထားေတာ့ သူမ်ား နဲ႔ေတာ့ ယွဥ္ႏို္င္တာေပါ့ ။ ဆရာမေျပာသလို က်ေနာ္တို႔ေခတ္မွာ တကၠသိုလ္ ဘ၀၊ တကၠသိုလ္ အရသာ ဆိုတာ ကို သိပ္မခံစားရလည္း Society ကိုေတာ့ ပိုသိသြားတာပဲ”
(မ်က္ရည္က်)

“ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘ၀ဆိုတာထဲမွာ ၾကံ့ၾကံ့ ခံႏို္င္ဖို႔ပါပဲကြယ္…ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ကဗ်ာေတြထဲမွာ ေဗဒါလမ္းကဗ်ာဟာ မင္းတို႔နဲ႔ လက္လွမ္းမီတဲ့ ကဗ်ာေတြထဲမွာ အားမာန္အတြက္ အထင္ကရအျဖစ္ဆံုး ကဗ်ာပဲ။ မင္းတို႔အတြက္ ဆရာမတို႔ ေပးႏိုင္တာ ခြန္အားပါပဲ။ အသိဥာဏ္ပညာဆိုတာ ခြန္အားပဲေလ…”

အဲသည္တုန္းကေတာ့ က်မကိုယ္တိုင္ အားမာန္ အျပည့္။ စာေတြ ေအာ္ဟစ္သင္ရင္း ရင္ေခါင္းထဲက နာလည္း အျပံဳး မပ်က္။ တပည့္ေတြက ဆရာမကို ျမင္ရရင္ စိတ္ထဲ သိပ္တက္ၾကြျပီး သိပ္အားရွိတာပဲ တဲ့။ ဒါနဲ႔ပဲ က်ားကန္ ျပံဳးရယ္..။
ပန္းကေလးေတြ လန္းရင္ ျပံဳး
ပန္းကေလးေတြ ႏြမ္းေတာ့ ႏုံးလို႔။
က်မ ေနာက္ဆံုး အလုပ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၅ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလအထိ ဒဂံုတကၠသိုလ္လို ေက်ာင္းၾကီးမွာေတာင္ ဆရာဆရာမေတြ ေျမျဖဴသံုးေနရတုန္းပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာဆရာမနဲ႔ တီဘီေရာဂါကလည္း မိတ္ေဆြျဖစ္ေနတုန္း။ ျပီးေတာ့ အဂတိ မလိုက္စားတဲ့.. က်ဴရွင္ လည္း မျပခ်င္ဘူးဆို္တဲ့ ဆရာေတြလည္း ဒုကၡခံေနရတုန္းပါပဲ..။

အပိုင္း(ႏွစ္)

သင္ပုန္းေတြေပၚမွာ
ပြန္းပဲ့တိုက္စားခံေနတာ
ေျမျဖဴေတြမဟုတ္ဘူး
ဆရာတို႔ရဲ့ ဘ၀ေတြပါ…။

အၿမဲ ၾကည္လင္ေနတဲ့ အၿပဳံးနဲ႔ ၊ ၾကင္နာတဲ့ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ ၊ တိုက္ပုံ ႏြမ္းႏြမ္း ၀တ္စုံ ႏြမ္းႏြမ္းနဲ႔၊ အ၀တ္အစား ႏြမ္းႏြမ္းေလးေတြနဲ႔၊ စာသင္တဲ့အခါမွာ လန္းဆန္းေနၾကတဲ့ က်မတုိ႔ရဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြကို မၾကာခဏ လြမ္း..လြမ္းေနမိၿပီ။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ အားျဖည့္။ ဒါေပမဲ့ ေခ်ာင္းဆိုး ရက္ေတြ စိပ္ စိပ္ လာၿပီ။ ေသြးေပါင္ခ်ိန္က မယုံႏုိင္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ပဲ… ၈၀-၆၀ တဲ့။ ေဆးကုသ စရိတ္က အနည္းဆုံး သုံးရာ။ ရတဲ့ လခက ေထာင့္ေျခာက္ရာ။ သားကေလးက မၾကာခဏ ႏႈတ္ခမ္းစူ။ သား မုန္႔ဗူး မွာ ေျခာက္ကပ္။ အေမနဲ႔ သား မုန္႔ဗူး က ပုံတူ။

“ေမေမ… ပိုက္ဆံေတြကို ၀ယ္လို႔ရလားဟင္”။
သားရဲ့ ေမးခြန္းအဆုံးမွာ က်မ ဗုန္းဗုန္း လဲက်။ က်မရဲ႕ သားေလး ခမ်ာမွာေတာ့ က်မလို ပီတိကို မစားတတ္ရွာ။ အဲဒီ သားေလးကို ေမြးစဥ္က က်မ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့သလဲ။ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ေက်ာင္းမွာ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ထားဖို႔ …။ သားရဲ့ စိတ္ခႏၶာ ကိုယ္ခႏၶာ က်န္းမာဖို႔ ။

ႏွစ္ေယာက္ သုံးေယာက္ ေမြးလွ်င္ သားသမီးေတြ မျပည့္မစုံ ႀကီးျပင္းရမွာကုိ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ သားကုိ တစ္ဦးတည္းေသာ သား အျဖစ္သာ ေမြးယူခဲ့တာ။ ခုေတာ့ သားခမ်ာ ေမြးခ်င္း ေမာင္ႏွမက အစ… အစစ အရာရာ အဆုံး၊ ခ်ိဳ႕တဲ့။ ဘယ္သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိသလဲ။ က်မရဲ့ အေမးထဲ က်မ ဘာသာ အက်ဥ္းက်။

သိပ္ ခက္တာပါပဲ။ သင္ခဲ့တဲ့ ပညာ တစ္ေလွႀကီးကို ျပန္လည္ လက္ဆင့္ကမ္း ျဖန္႔ေ၀ဖို႔ က်မ မွာ အခ်ိန္ပင္ မေလာက္ငွႏိုင္ေသး။ ကိုယ္တိုင္ ပညာေတြ စုေဆာင္းဆဲ။ ၿပီးေတာ့ သားကုိ ထိန္းေက်ာင္းဖို႔ ။ အခ်ိန္က အစ ဆင္းရဲလွသည္။ ဘာအတြက္လဲ၊ ဘယ္သူ႔ အတြက္လဲ၊ အက်ိဳးဆက္ေတြက ဘာလဲဆိုတာေတြကို စဥ္းစားမိ လွ်င္ေတာ့ တင္းထား ေသာ လက္သီးဆုပ္တို႔က ေျပေလ်ာ့ခ်င္လာၿပီ။

“ျမန္မာစာဆိုတာ ဖတ္တတ္ရင္ ရတာပဲ၊ အတန္းတက္ဖို႔ မလိုပါဘူး ”
“ပိုက္ဆံေပးသင္ရင္ တစ္လနဲ႔ ျပတ္တယ္”
“မွတ္စုပဲ ေပးပါ ဆရာမ၊ ရွင္းမျပနဲ႔ ”

အံကို နာနာက်ိတ္၊ ‘သြားရင္း’ တုိ႔ပင္ ပဲ့ေႂကြလုၿပီ။ အဲဒီ ရက္ေတြထဲ ကိုယ့္ေသြးကို ျပန္ ေဖာက္ေသာက္ၾကတဲ့ လူေတြကုိ မၾကာခဏ အိပ္မက္။ ရင္ေခါင္းထဲမွာ နာ၊ လည္ေခ်ာင္း နာ၊ အာရုံေၾကာေတြ နာ၊ မ်က္လုံး အၾကည့္ ေတြ နာ၊ အသည္းႏွလုံး နာ၊ အစာအိမ္ နာ… စတဲ့ အနာေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ ရင္း။

တကယ္ေတာ့ ေျမျဖဴေတြဟာလည္း ဆရာေတြနဲ႔ ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖၚ..။
ေသေဖာ္ ေသဖက္။ အတူတူ ပြန္းပဲ့.. လြင့္ေႂကြ.. ကုန္ဆုံး… ေနာက္ဆုံး။

......................

စာသင္ခန္းေတြထဲမွာ လူေတြ က်ဲပါး။ ဘယ္သူဘယ္၀ါဟု မေသခ်ာေသာ ကေလးေတြကို က်မ လြမ္းလိုက္တာ။ ဟိုး အရင္က က်မနဲ႔ စကားအၿပိဳင္ ေဆြးေႏြး ျငင္းခုန္ခဲ့ၾကတဲ့ ကေလးေတြကုိေတာ့ အလြမ္းဆုံးေပါ့။ က်မ ျပင္ဆင္ ရွာေဖြခဲ့သမွ် သင္ခန္းစာေတြ၊ အေတြအႀကဳံေတြကုိ ဘယ္သူ႔ ေပးရပါ့။ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ကုိ ေပးရမလဲ။ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ကုိ ေပးႏိုင္မလဲ။ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ရသြားမလဲ။ ခုေတာ့ က်မရဲ့ ေရွ႕မွာ မ်က္လုံးေတြက အေရာင္မဲ့။ အသည္းႏွလုံးေတြ နာ လိုက္တာ။ ဒါဟာ၊ အဆုတ္နာထက္ ဆိုးပါတယ္ ကေလးတို႔ရယ္…။

“က်မ ေပးခ်င္တာေတြကို ယူမယ့္သူေတြ ရွိေနသေရြ႔ေတာ့ က်မ ေက်ာင္းဆရာမ ဆက္လုပ္ေနဦးမွာပါ။” ဆုိေသာ ကိုယ္တိုင္ေျပာခဲ့ဖူးတာကို ျပန္သတိရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ မြတ္သိပ္ကာ ႏႈတ္ခမ္းေတြပင္ ေျခာက္ေသြ႔ လာ သည္။

ဟုိး အရင္ကလို အတန္းလုံး ျပည့္ေနတဲ့ ကေလးအမ်ားႀကီးကုိ လည္ေခ်ာင္းကြဲလုမတတ္၊ မ်က္လုံးေတြ ျပာေ၀ သြားေတာ့မတတ္၊ ေအာ္ဟစ္ သင္ပစ္လုိက္ခ်င္တာ။ အသက္ႏွစ္ဆယ္ နီးပါး၊ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြဟာ က်မ ေရွ႔ေမွာက္မွာေတာ့ တကယ့္ ကေလးငယ္ေလးေတြလို သူတို႔ရဲ့ မ်က္လုံးေတြက ေလာကကို ဖတ္ရႈခ်င္ စိတ္ေတြနဲ႔ ေတာက္ပလို႔ ရွိခဲ့ ဖူး ပါတယ္။

ခုေတာ့ျဖင့္ ပ်င္းရိ ေလးကန္ေသာ မ်က္ႏွာမ်ားနဲ႔ မ်က္လုံးေတြကလည္း အေရာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး စြန္္းေပလို႔။ တကၠသိုလ္ပညာဟာ ခိုးယူလုိ႔ ရသတဲ့ လား။ ျပင္ပမွာ ၀ယ္ယူရတာကမွ ပို တန္ဖိုး ရွိသတဲ့လား။ ကိုယ့္လမ္း ကို ကုိယ္ပဲ ျပဌာန္္းၾကတာပါ ကေလးတို႔ေရ…။ တကယ္ဆို၊ လူ ဆယ္ေယာက္စာ တစ္၀ိုင္းေလာက္ကုိပဲ စာသင္ တတ္တဲ့ အက်င့္ ရွိရင္ ေတာင္ ဆရာမမွာ အနည္းဆုံးေတာ့ အဆုတ္နာေရာဂါ မျဖစ္ဘဲ ေနဦးမွာ။ က်မအတြက္ေတာ့ မိုးခါးေရဟာ ခါးေနဆဲပါပဲ။

......................

က်မရဲ့ သားကေလးကေတာ့ျဖင့္ မတြန္႔မဆုတ္ဘဲ ႀကီးျပင္း လာခဲ့ေလသည္။ သားရဲ့ မ်က္လုံးေတြက တေန႔တျခား က်ယ္ေျပာ ေတာက္ပ။ သား ႏႈတ္ခမ္းေတြကလည္း တေန႔ ထက္ တေန႔ ရွည္လ်ား ဆန္႔ထြက္။ သားရဲ့ ႏွလုံးသားကလညး္ အသံ စုံစုံ ျမည္တတ္ခဲ့ၿပီ။ သားရဲ့ လုိအပ္ခ်က္တို႔က ပကာသန မပါေသာ လိုအပ္ခ်က္စစ္စစ္ ေတြလည္း ျဖစ္ေနျပန္ သည္။ ထိုအခါ၊ သား၌ အျပစ္ တစုံတရာ မရွိ။ သားေလးမွာ ေတာင္းဆုိခြင့္ ရွိသည္။ ဘာလို႔ ဆို သူက က်မရဲ႕ ဖန္တီး ေခၚယူမႈေၾကာင့္ ဒီေလာကထဲ ေရာက္လာရ ေလသူ။ သူ႔ခမ်ာ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ မရွိ။ သားမွာ အျပစ္ မရွိ။ ဒါျဖင့္၊ က်မမွာေရာ အျပစ္ ရွိေန သလား..။

.....................

“သားရဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြက ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ေဆာ့တယ္ ေမေမ… အဲဒီ ကြန္ပ်ဴတာက အဂၤလိပ္စာလည္း သင္ေပးတယ္တဲ့၊ သားလည္း လိုခ်င္လိုက္တာ..” (ဒါဟာ ရွိသင့္တဲ့ အသံုးခ် ပစၥည္းတခု ဟု က်မ လက္ခံသည္။)
“သားရဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ အဂၤလိပ္စာသင္တာ သီခ်င္းေတြ၊ ကာတြန္းေတြနဲ႔တဲ့ ေမေမ၊ ေပ်ာ္စရာႀကီး။ သူတို႔ ဆရာမက အဂၤလိပ္လိုပဲ ေျပာတဲ့ က်ဴရွင္တဲ့။ သားလည္း တက္ခ်င္တယ္ ေမေမရာ” (ဒါဟာလည္း လိုအပ္ေသာ အေျခအေန တစ္ရပ္ပင္)
“သားရဲ့ ေက်ာင္းအၤက်ီေတြ ၀ါေနတာ ခဏ ခဏ ၀တ္လို႔ဆို ဟုတ္လား ေမေမ…၊ သား သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ အၤက်ီေတြက်ေတာ့ ျဖဴေဖြးေနတာပဲ။ သူတို႔မွာ ေက်ာင္းအၤက်ီေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတာတဲ့။”
(က်မရဲ႕ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ ညံ့ဖ်င္းခ်က္ေၾကာင့္ သားမွာ ခုလို မျပည့္မစုံ ခံစားရတာ။ က်မ အေနျဖင့္ ခုလုိ ေက်ာင္းႀကီး ေက်ာင္းေကာင္း မွာ ထားသင့္ သလား၊ မထားသင့္ ဘူးလား၊ ခုထိ မေ၀ခြဲတတ္ေသးတာ က်မရဲ့ ညံ့ဖ်င္းခ်က္ေပါ့)

သို႔ေပမဲ့၊ က်မကေတာ့ (မိုက္မဲသည္ ဆိုရမလား။ ဒါမွမဟုတ္၊ ေတာ္သည္ဟု ခ်ီးမြမ္းသည္ ကိုပဲ ခပ္မဲ့မဲ့ ၿပဳံးေနသင့္သလားေတာ့ မသိ)
ေတာင္တန္းေတြ…
ေရတံခြန္ေတြ…
သစ္ေတာေတြ…လို
တန္ဖိုး ျမင့္မားခ်င္စိတ္ ရွိေနစၿမဲ။ ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ လက္သီးဆုပ္ကို ေျဖေလ်ာ့ မပစ္ႏုိင္ဘဲ ရွိဆဲ။ ေနကေတာ့ ၫိဳ လုၿပီ ျဖစ္သည္။

ရုတ္တရက္ မူးမိုက္ လဲက် မသြားခင္ အခ်ိန္ကေလးထိ က်မ သတိမလစ္ေအာင္ ထိန္း ထားခဲ့ေသးသည္။ သို႔ေပမဲ့၊ ေနာက္ဆံုးေတာ့ က်မရဲ့ စိတ္ခြန္အားက ခႏၶာကိုယ္ကို အရႈံးေပး လိုက္ရေတာ့၏။

ထို သတိလစ္သြားစဥ္ အခိုက္အတန္႔ေလးမွာ အေမွာင္ထု၏ ဖိစီးမႈက ၿငိမ္းေတာ့ ၿငိမ္းေအး လွသည္။ ေ၀ဒနာ မရွိ။ သတိရလာခ်ိန္မွာေတာ့ျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းပဲ အနာေတြက ျပန္ေရာက္လာၿပီ။ အနားမွာ သားကေလးက ထိတ္ထိတ္ လန္႔လန္႔ ငိုလို႔။ ေသခ်ာၿပီ။ က်မ ရူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနလို႔ မရေတာ့ၿပီ။ က်မရဲ့ က်န္းမာေရးက က်မကို မီးနီ ျပ ေနၿပီ။ က်မ လက္ေလွ်ာ့ လုိက္ရေတာ့မွာလား။ မ်က္လုံးကို စုံမွိတ္လိုက္စဥ္မွာ မ်က္ရည္ပူေတြ စီးက် လာသည္။ က်မ၏ ပုိက္ဆံအိတ္ထဲမွာ ေငြစကၠဴကေလး သုံးေလးရြက္သာ ရွိေတာ့တာကုိ သတိရ ျဖစ္ေအာင္ ရ၏။ ၿပီးေတာ့ ခုေလာက္ထိ ပညာသင္ေပးခဲ့ေသာ မိဘေတြကို သတိရ၏။ တပည့္ကေလးေတြရဲ့ မ်က္လုံးေတြကုိလည္း သတိရ၏။ က်မ တေယာက္ေယာက္ကို ဒါမွမဟုတ္ တေလာကလုံးကုိ ေတာင္းပန္ခ်င္ လာျပန္ၿပီ။ “က်မကို ခြင့္လႊတ္ ပါ။ ”

သားေလးက ငိုလို႔။ သူဟာ က်မ တကူးတက ေခၚယူထားေသာ သူကေလး။ အဲဒီအတြက္ ရွိေနတဲ့ တာ၀န္၊ သူဟာ က်မရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလးလည္း ျဖစ္သည္။ သူ႔ကို ေတာက္ပ ၀င့္ႂကြား ေစခ်င္သည္။ က်မ ဘာလုပ္ ႏိုင္မလဲ။ ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ ၀င္လုပ္လွ်င္ျဖင့္ အနည္းဆုံး ဒါ့ထက္ ၀င္ေငြ ႏွစ္ဆ ရမည္။ အဆင္ေျပ မွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ က်မက အဲဒီမွာ ဘယ္သူ႔အတြက္၊ ဘာ့အတြက္ အလုပ္ လုပ္ေပးေနရမွာတဲ့လဲ။ အဲဒီ ကုမၸဏီမွာ က်မရဲ့ ရပ္တည္မႈ တန္ဖိုး က ဘာလဲ..။ ဟင့္အင္း… အေကာင္းေတြကိုခ်ည္း လုိခ်င္လို႔ေတာ့ မျဖစ္ပါ။

ထိုခဏ ၊ က်မ ဘ၀ရဲ့ သက္ရွိ အားလုံး ေသဆုံးသြားၾက၏။ ဟိုး… ဟိုးတုန္းက နာခံတတ္ေသာ ကေလးေတြ ေနရာမွာ သားကေလးကသာ ခြန္အား ျဖစ္ေတာ့မည္။ ဒါျဖင့္၊ က်မရဲ့ တန္ဖိုး တည္ရာ၊ တန္ဖိုး တည္ခြင့္ဟာ.. ဘယ္ေနရာမွာလဲ..ဟင္။ က်မရဲ့ ဆင္ျခင္ ဥာဏ္ေတြ … လႊင့္ပစ္။ မွတ္ဥာဏ္ေတြကိုသာ.. ပ်ိဳးေထာင္။ ဒါက ေတာ့… စက္ရုပ္ ပဲ။

ဘြဲ႔ရ ပညာတတ္ေတြက္ို ေမြးထုတ္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အဆုံး၊
ဘြဲ႔ရ (ပညာမတတ္)ေတြကို ေက်ာခိုင္းဖို႔သာ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ရလိမ့္မည္။
(တုန္လႈပ္..)
က်မစာသင္ခ်င္တယ္။ တရားတဲ့လမ္းေတြ ၫႊန္ျပခ်င္တယ္။
တတ္စြမ္းသေလာက္ ေမြးျမဴ ေပးခ်င္ပါတယ္။
(ငိုေႂကြး..)
ရက္မ်ားစြာ က်မက လြမ္းဆြတ္။
က်မကိုေရာ ဘယ္သူက လြမ္းဆြတ္ေနပါ့မလဲ။
က်မက ကမၻာေျမတစ္ခုလုံးစာအတြက္ လြမ္းဆြတ္ပါတယ္။

ဒါဟာ၊ အင္မတန္ ဘ၀င္ျမင့္တဲ့ (ဆရာမ ပီပီသသ ႀကီးက်ယ္ခ်င္တဲ့) ခပ္ရူးရူး ေက်ာင္းဆရာမတစ္ေယာက္ရဲ့ က်ဆုံးခန္းပါပဲ။ ၿပီးေတာ့… စားစရာ ပီတိမွ်ပင္ မရွိေတာ့ၿပိီ ဟု ေျခကုန္ လက္ပန္းက်။

အဲဒီ ကာလထဲမွာပဲ… က်မကို “ညလယ္မိုး” ရဲ့ “အနႏၱ ႀတိဂံ” ကဗ်ာက ရိုက္ပုတ္ ကန္ေက်ာက္ေတာ့တာပဲ။ ေနာက္ေတာ့.. ညည ေခ်ာင္း တဟြတ္ဟြတ္ ဆိုး၊ သားေလး အိပ္ေမာက်ေနတာကို ထိုင္ ထိုင္ ေငးရင္း… မ်က္ရည္က်။

ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ တာ၀န္မွ ႏႈတ္ထြက္ခြင့္ ပုံစံ ေတြကို ေလးေလးကန္ကန္ ျဖည့္၊ အိပ္မက္ေတြနဲ႔ ကေယာင္ ေခ်ာက္ခ်ား။ မီးျပတိုက္ေလးေတြကို ထင္ေယာင္ ျမင္မွား…။ ကံ၊ ကံရဲ့ အက်ိဳးကုိ ေမွ်ာ္လင့္၊ (က်မ ေကာင္းမႈကို သာ အၿမဲ လုပ္ခဲ့ပါတယ္ )။

သားရဲ့ အတန္းပိုင္ဆရာမေလး ေဒၚေခ်ာေခ်ာက သိပ္ကုိ စိတ္ထား ျဖဴစင္တာပဲ။ ၿပီးေတာ့ ၊ က်မရဲ႕ ေရွ႔ေဆာင္ လမ္းျပ ဆရာ ဆရာမ တခ်ိဳ႕။ အို… ေလာကမွာ ငါ တစ္ေယာက္တည္းေတာ့လည္း မဟုတ္ေသးဘူး..ပဲ။ အေဖၚေတြ ရွိပါေသးတယ္။ ေနာက္ထပ္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ရွိဦးမလဲ။ (အမ်ားႀကီး ရွိႏိုင္တာပဲ ေနာ္)။

“ကဗ်ာဟာ အနည္းဆုံး လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္အတြက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေစတနာပါတယ္” လို႔ က်မ ကိုယ္တိုင္ ယုံၾကည္ လက္ခံတာပဲ။ ဒါဆို… က်မ သင္ေပးေနတဲ့ ကဗ်ာေတြဆီက တဆင့္ အနည္းဆုံး တစ္ေယာက္ေတာ့ က်မတို႔ ေပးခ်င္တဲ့ တရားကို ရမွာပဲ.. ေနာ္။ တစ္ေယာက္ ကေန အစ တခ်ိန္မွာေတာ့ က်မတုိ႔အတြက္ ဘက္တူ လူငယ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာႏိုင္တာပဲ။

ရြာခ်လိုက္တဲ့မိုးေတြ..
ျမစ္တုိ႔ သန္မာစြာစီးဆင္းႏိုင္ဖို႔ ေလ…

က်မတို႔ ပို႔ခ်သမွ် တခ်ိန္မွာ
ျမစ္ေတြ၊ ပင္လယ္ေတြ ျဖစ္ရမယ္။
ကၽြန္းေတြ၊ ေသာင္ ေတြ၊ ေက်ာက္ေဆာင္ ေတြ၊ ေတာင္တန္း ေတြ ျဖစ္ရမယ္။
ျမက္ပင္ေတြ၊ ကိုင္းပင္ေတြ၊ သစ္ေတာေတြျဖစ္ရမယ္။
ေနာက္ထပ္…
ေနာက္ထပ္ မျမင္ႏိုင္တဲ့ သယံဇာတ ေတြ…ျဖစ္လာရမယ္။

“သင္ပုန္းေပၚမွာ
ပြန္းပဲ့တိုက္စားခံေနရတာ
ေျမျဖဴေတြမဟုတ္ဘူး
ဆရာတို႔ဘ၀ေတြပဲ။”

အနည္းဆုံးေတာ့၊ က်မဟာ အတိုက္စား ခံေနတဲ့ ေျမျဖဴ တစ္ေခ်ာင္း ျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ သစၥာ။ မွန္ကန္တဲ့ သစၥာတရား အတြက္ သက္ေသျပခ်က္ မလို။ အက်ိဳးခံစားခြင့္ မလို။ ျပယုဂ္ မလို။ လုံေလာက္တဲ့ အခ်ိန္ အတိုင္းအတာ မွတပါး ဘာတစ္ခုမွ မလို။ ဒါဟာ၊ ဆရာတို႔ စပ္တဲ့ ကဗ်ာ…. ေကာင္းကင္ျပာလို တည္တံ့ခုိင္ၿမဲ….။

ကဗ်ာ အဆုံးမွာ မ်က္ရည္ က်ေတာ့၊ သည္တႀကိမ္ က်ေသာ မ်က္ရည္က ၾကက္သီး ခ်မ္းျမ ထ ကာ ခ်ဳိျမလွ်က္ ရွိေလသည္။

......................

လက္သီးေတြကို ျပန္ဆုပ္လိုက္မိသည္။ အတတ္ႏိုင္ဆုံး တင္းတင္း က်စ္က်စ္။ သား ကေလးကိုေတာ့ အတတ္ႏိုင္ဆုံး ေထြးပိုက္ရမည္။ ဒါဟာ အေမက ေပးႏိုင္ေသာ အင္အား။ တျဖည္းျဖည္း အရြယ္ေရာက္လာသည့္ အထိေတာ့ ေမတၱာတရား နဲ႔ ေငြေၾကး၊ ေစတနာနဲ႔ ေငြေၾကး၊ သစၥာနဲ႔ ခံႏိုင္ရည္အား ဆိုတာေတြရဲ့ အားၿပိဳင္မႈေတြကို သား နားလည္ေအာင္ ေျပာျပ သြားရ ပါလိမ့္မည္။ သားႏွင့္ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ့ အနာဂတ္ ကာလမွာေတာ့ က်မ ကိုယ္တိုင္ ျဗဟၼစိုရ္တရား အေၾကာင္း၊ သုံးဆယ့္ရွစ္ျဖာ မဂၤလာရဲ့ အႏႈိင္းမဲ့ အသုံး၀င္္မႈ အေၾကာင္း၊ ခႏၱီပါရမီအေၾကာင္း၊ ေသြးေၾကာေတြရဲ့ စီးဆင္းမႈမွာ စိတ္အင္အားက လႊမ္းမိုးထားေၾကာင္းနဲ႔ ဗုဒၶ ရဲ့ ဇြဲ၊ လုံ႔လ အေၾကာင္းေတြကို သင္ေပးခြင့္ ရႏိုင္မည္ဟုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ လာျပန္သည္။

ခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ သားကုိ တင္းတင္းေပြ႔ကာ ေလာကထဲ အလို္က္သင့္ ေနတတ္ဖို႔ “ဓမၼပဒ”ကို သား နားလည္ေအာင္ ပုံေျပာသလို ေျပာျပရမည္။ အနည္းဆုံးေတာ့ အေမ ဆရာမအတြက္ ဂုဏ္ယူတတ္စြာ အေမနဲ႔ အတူ ေလာကဓံကို ရင္ဆိုင္ရဲသည့္ သားကေလး ျဖစ္ဖုိ႔ေတာ့ ႀကိဳးစား ေမြးျမဴ ရပါဦးမည္။ ဒါထက္ ပိုလို႔ သတၱိေကာင္း ႏို္င္လွ်င္ေတာ့ျဖင့္ အလုပ္မွ ႏႈတ္ထြက္စာကို ယတိျပတ္ ဆြဲစုတ္ကာ ခပ္မာမာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ ေခါင္းေမာ့ ၿပဳံးျပႏိုင္ခ်င္လွပါသည္။

ေမျငိမ္း
မေဟသီ (၁၉၉၇)။

No comments:

Post a Comment