Tuesday, May 8, 2012

ဆရာဒဂုန္တာရာႏွင့္ မာေက်ာေက်ာက္ေဆာင္မ်ား


ဆရာဒဂုန္တာရာႏွင့္ ေဒၚခင္ေမ (ေတာ္ဘုရားေလး ေအာင္ေဇ၏ ဇနီး)

ရန္သူမရွိ မိတ္ေဆြသာရွိ
ယခုအသက္ ၉၃ ႏွစ္ရွိ စာေရး ဆရာ ကဗ်ာဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ ကသူ႔ဘဝ၏ အေတြ႔အႀကံဳ၊ သူ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ  ႏိုင္ငံေရးသမိုင္း အေတြ႕အႀကံဳတို႔မွ စိစစ္ အႏွစ္ ထုတ္ ယူ၍ လူသားမ်ားအေနျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းသင့္ ၾကသည္ဟု သူယံုၾကည္ယူဆေသာ လမ္းကို အေတြးအေခၚကဗ်ာပိုဒ္ကေလးျဖင့္ တင္ျပခဲ့၏ ။ ထိုကဗ်ာသီတံမွာ -
ရန္သူမရွိ မိတ္ေဆြသာရွိ
မုန္းသူမရွိ ခ်စ္သူသာရွိ
ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္ဆုိတာ
ရန္သူကို မိတ္ေဆြအျဖစ္
ေျပာင္းလဲလာေအာင္လုပ္တာ။

ႏိုင္ငံအတြက္အေတြး
ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ တင္ျပ ခ်က္မွာ ဘာသာေရး အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔၏ ေမတၱာတရားႏွင့္ တူသေယာင္ေယာင္ ျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးတို႔၏ ေမတၱာတရားမွာ အဓိကအားျဖင့္ လူပုဂၢိဳလ္အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံၾကရာ တြင္ ေခ်ာေမြ႕ေျပျပစ္ ေအးခ်မ္းၾကေစရန္ ရည္ရြယ္သည္ဟု နားလည္ ရပါသည္။ လူပုဂၢိဳလ္အခ်င္းခ်င္း သာမက ႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရး အထိလည္းတိုးခ်ဲ႕ သံုးစြဲႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ဆရာဒဂုန္တာရာ၏ အဓိက ႏွလံုးသြင္းမႈမွာကား လူပုဂိၢဳလ္အခ်င္း ခ်င္းဆက္ဆံေရးထက္ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာေတြးေခၚ   ေျမာ္ျမင္က်င့္သံုးမႈ အတြက္ ရည္ရြယ္သည္ဟု ယူဆရသည္။

ဒဂုန္တာရာဘာလဲ
အေၾကာင္းကား ဆရာဒဂုန္ တာရာသည္ ၁၉၁၉ ေမ ၁ဝ ရက္ တြင္ေမြးဖြားလာခဲ့သူျဖစ္ရာ ေမြးသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ အမိႏိုင္ငံ၏ ကြၽန္ဘဝတြင္ ႏြံနစ္ ဆင္းရဲေအာက္က် လာခဲ့ရသည္ကို ေတြ႕ခဲ့ရ၏။ ပထမ ကမၻာစစ္၏႐ိုက္ခတ္ဒဏ္ခ်က္မ်ားကို ခံခဲ့ရ၏။ ဒုတိယကမၻာစစ္တြင္ ကိုယ္ တိုင္ျဖတ္သန္း၍ အသက္၊ ဥစၥာ၊ ေဆြမ်ိဳး၊ မိတ္ေဆြမ်ား ထိခိုက္ဆံုး ႐ံႈးျခင္းတို႔ကို ခံခဲ့ရ၏။ ဆရာစံ ေတာင္သူလယ္သမားသူပုန္ႀကီး၏ ေမာင္းသံမ်ားကို ၾကားခဲ့ရ၏။ ၁၃ဝဝ ျပည့္အေရးေတာ္ပံုႀကီး၏

သံုးေရာင္ ျခယ္တူ တံစဥ္ အလံကိုကိုယ္တိုင္လႊင့္  ထူကိုင္စြဲ၍ အလုပ္သမားမ်ား၊ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၊ ေက်ာင္း သားမ်ား၊ ၿမိဳ႕ေနဆင္းရဲသားမ်ား၊ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ အတူ ခ်ီတက္ခဲ့၏။ ဘီအိုင္ေအ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္၏ ေၾကညာခ်က္ကိုေရးသားေပးခဲ့၏။ တပ္မေတာ္၏ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး လုပ္ငန္းကို စီမံခ်က္ေရးဆြဲေပးခဲ့၏။ ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး၏ ရင္ ခုန္သံမ်ားကို ၾကားၿပီး အနီထဲမွ ၾကယ္ျဖဴပြင့္ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး အလံေတာ္ကို ႀကိဳဆိုခဲ့၏။ ဖဆပလ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္း ေခါင္းေဆာင္ေသာ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲႀကီးတြင္လည္း တာဝန္သိစြာ ပါဝင္ခဲ့၏။

တာရာမဂၢဇင္းကို ထုတ္ေဝကာျပည္သူတို႔အတြက္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္သစ္ကို ထူ ေထာင္ႏိုင္ရန္လည္း ျပည္သူတို႔ ႏွင့္အတူ ႀကိဳးပမ္းခဲ့၏။ တိုင္းျပည္ တြင္ စစ္မီးဟုန္းဟုန္း ေတာက္ ေလာင္ျခင္း၊ ကမၻာႀကီးတြင္စစ္မီးမ်ား ေတာက္ေလာင္၍ ကမၻာ တစ္ဝန္း လံုးကို မီးေလာင္တိုက္သြင္းမည့္ အႏၲရာယ္ႀကီးၿခိမ္းေျခာက္လာ ျခင္းတို႔ကိုလည္း ျမန္မာျပည္သူ၊ ကမၻာ့ျပည္သူတို႔ႏွင့္ လက္တြဲစုစည္း၍ တားဆီးခ့ဲ၏။ တိုင္းေရး   ျပည္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈမ်ား မွားယြင္းအဆင္မေျပ ၍ ျပည္သူတို႔ဒုကၡႀကီးစြာ ခံၾကရသည့္ ေဘးဆိုးကပ္ဆိုးႀကီးမွ လြတ္ ေျမာက္ေစရန္လည္း နာက်င္စြာ ႐ုန္းကန္ၾက ရာတြင္ ပါဝင္ခဲ့၏။ ဒဂုန္တာရာ၏ ဘဝျဖတ္သန္းစီးဆင္း ရေသာ ျမစ္ႀကီး ကားမာေက်ာ ေက်ာက္ေဆာင္ ပိတ္ယွက္ေနေသာ ျမစ္ႀကီးတည္း။

ေဖာက္ခြဲကူးခတ္ျခင္း
ဤျမစ္ႀကီးကို ျဖတ္သန္းကူး ခတ္ရာတြင္ ပိတ္ဆို႔ေနေသာ ေက်ာက္ေဆာင္တို႔ကို ေဖာက္ခြဲကူး ခတ္မည္ေလာ။ ေဖာက္ခြဲကူးခတ္ ျခင္းတို႕ကိုလည္း အေျခအေန၏ တြန္းပို႔ခ်က္ေၾကာင့္အားစိုက္ခြန္စိုက္စြန္႔ လႊတ္မႈေတာင္ထုျဖင့္လုပ္ခဲ့ၾက၏။ ထိခိုက္နစ္နာေသေက်ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ားႀကီး မားလွစြာသည္။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္မွာ သာမဟုတ္ ကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုးမွာ လည္း အထိအခိုက္အေသအေက် အဆံုးအ႐ႈံးတို႔ႀကီးမားလွသည္။ ၿငိမ္း ၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ မသာၾက၍ ဆႏၵမရွိပါဘဲ နာက်င္ သည့္လမ္းကိုေရြးၾကရသည္မွာ လူသားအတြက္ အဆံုးအ႐ႈံးမ်ားလွေလစြ။ သမိုင္းလမ္းမွာ လူ႕ဆႏၵႏွင့္အညီ စီးဆင္းခဲလွသည္။

ဓားလား၊ တရားလား
လူသားသည္ ေအးခ်မ္းေသာ အေတြးအေခၚႏွင့္ ေအးခ်မ္းေသာနည္း လမ္းကို မရွာတတ္ၿပီေလာ။ ဘာသာေရးေတြးေခၚရွင္ တို႕က ေအးခ်မ္း ေမတၲာလမ္းကို   ၫႊန္ျပ ၾကေသာ္ လည္း လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္ၾက သူမ်ားကဓားကိုသာဆြဲျဖစ္တတ္ၾက ေလသည္။  ဓားအေတြးအေခၚသည္ မေရွာင္မလႊဲသာအခ်ိန္ႏွင့္ အေျခ အေနတြင္ ယာယီ   ေျဖရွင္းမႈေပးေသာ္လည္း လူသားကို အရွည္ ေကာင္းရာ ေအးရာသို႔ ပို႔ေဆာင္ ႏိုင္ခဲသည္ကို လက္ေတြ႕တုိ႔က ျပခဲ့ၿပီ။  ဓားအစား တရားကိုကိုင္မွ၊ ဓမၼကိုကိုင္မွ၊ တရားမွ် တမႈကို ကိုင္မွ ေလာကသည္ ေအးဥယ်ာဥ္ႏွင့္ ပိုမို နီးဖြယ္ရွိသည္။

မာ့ခ္စ္ဝါဒႏွင္႕ ၿငိမ္းခ်မ္းလမ္း     
ဆရာဒဂုန္တာရာက လက္ေတြ႕က်ေသာ ေအးလမ္းကိုရွာသည္။ မာ့ခ္စ္ဝါဒသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းနည္းနာႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းပန္းတိုင္ကိုေပးႏိုင္လိမ့္မည္ ဟု သူေမွ်ာ္မွန္းသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းလမ္း ကို မာ့ခ္စ္ဝါဒထဲမွ ရႏိုင္မည္ဟု အသန္႔ဆံုးေစတနာျဖင့္ သူစဥ္းစား သည္။ ရွာေဖြသည္။  သူ႕ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မွာ မာေက်ာ ေက်ာက္ေဆာင္မ်ားႏွင့္သာ ရင္ ဆိုင္တိုး၍ တိုး၍ေနရေသာေၾကာင့္ ေက်ာေရာရင္ပါဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ အျပည့္ရထားသည့္ သဒၶါသုမန ပမာ စိတ္ထက္ထက္မ်ိဳးဆက္သစ္ မ်ားက ဘဝင္မက်ႏိုင္ၾက။ သဘာဝ ဓမၼ ႏိုင္ငံေရးလမ္းႏွင့္ ကိုက္ညီသည္ ဟုလည္း မထင္ျမင္ႏိုင္ၾက။ မိုးကုပ္ စက္ဝိုင္းကို ေက်ာ္ၾကည့္ရခက္စြ။

လက္တြဲႏိုင္သမွ် လက္တြဲ
သို႕ေသာ္ ဤေရေျမ၏ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ၿငိမ္း ခ်မ္းေသာလမ္း၊ လက္တြဲႏိုင္သမွ်  လက္တြဲေသာလမ္းကိုေရြးခ်ယ္ လိုက္သည္မွာ လက္ေတြ႕အေျခ အေနအရဟု သူကေျပာေသာ္ လည္း ဆရာဒဂုန္တာရာ၏အေတြး လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ပူးယွဥ္လာသည္ ဟု ယူဆစရာျဖစ္သည္။  သီတဂူဆရာေတာ္ အရွင္ ဥာဏိႆရ ကလည္း   ေဒါသ တရား ႏွင့္မာနတရားကိုပယ္ကာ ေမတၲာ တရားႏွင့္ ခႏၲီတရားကို ကိုင္စြဲက်င့္ သံုး၍ ္သမါငလန ေညိ ္သမါနအ လုပ္ၾက ပါရန္ ေဟာေျပာၫႊန္ျပသည္။

လိမၼာၾကပါ
အေမရိကန္၊တ႐ုတ္ စသျဖင့္  စသျဖင့္ အားၿပိဳင္အႏိုင္လုေနၾက သည့္ ယေန႔အထိမခံ ႏိုင္ငံတကာ ေလာဘ ေဒါသ အေျခအေနတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားတို႔ လိမၼာၾကဖို႔၊   ေက်ာခ်င္းကပ္ၾကဖို႔၊ ၾကားညပ္ မခံရေစဖို႔၊ အႏွစ္ ၆ဝ ေက်ာ္ပဋိပကၡ ျပည္တြင္းစစ္မီးႀကီးကို အားလံုးဝိုင္း ၿငိႇမ္းၾကဖို႔ ယခုအခ်ိန္ႏွင့္တာဝန္ႀကီး က်ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ပါ သတည္း။

အံ့ေမာင္
(popular myanmar)

No comments:

Post a Comment