Tuesday, May 8, 2012

အိမ္ကေလး (၄)


အေမက ေလွသူႀကီးကေတာ္ ျဖစ္သည္။ ေလွေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ ေလွသူႀကီးကေတာ္ဆိုသည့္ ဂုဏ္ပုဒ္သည္လည္း ဘာမွ မဟုတ္ေတာ့သလို ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ မႏၲေလးၿမိဳ႕စြန္ စေနေထာင့္အရပ္က ျမစ္ကမ္းနားရပ္ကြက္ မွာေတာ့ ေလွသူႀကီးကေတာ္ဆိုသည့္ အေမ့ကို ေလးစားၾကသည္။ ဆယ္ျပားခင္း ေလွႀကီးကို စီးခဲ့ေသာ အေမကဘဝ တေလွ်ာက္လံုး ေလွေပၚက ဆင္းခဲ့သည္ မဟုတ္။ ဆယ္ျပားခင္းဆိုတာက ေလွဝမ္းခင္းျပားေပပ်ဥ္ ဆယ္ခ်ပ္ခင္းထား သည့္ ေလွႀကီးကို ေခၚသည္။  

သည္ေလွႀကီးႏွင့္စပါးသယ္ခဲ့သည္။ ဆန္သယ္ခဲ့သည္။ အိုးေတြ သယ္ခဲ့သည္။ ထင္းေတြ သယ္ခဲ့သည္။ ေလရွိလွ်င္ ရြက္တိုက္၊ ေလမရွိေတာ့ ႀကိဳးဆြဲ။ ဧရာဝတီမွာ စုန္ခ်ည္ဆန္ခ်ည္။ မႏၲေလးအထက္ ထီးခ်ိဳင့္ ဗန္းေမာ္ ေရာက္သည္။ ေအာက္ဘက္ ပုသိမ္ေခ်ာင္းထဲအထိ ဝင္သည္။ လင္သားက ေလွသူႀကီးဆိုေတာ့ ဇနီးက ေလွ သူႀကီးကေတာ္ အလိုေလွ်ာက္ ျဖစ္ရသည္ထင္လွ်င္ မွားလိမ့္မည္။ ေလွသူႀကီး လင့္ေနာက္ကို ေငြသိမ္းလိုက္ ရင္းေလွေပၚမွာေဆးေပါ့လိပ္ဖြာ ရင္းေလွသူႀကီး ကေတာ္ ျဖစ္ရိုးမရွိ။ ေလွသူႀကီးတာဝန္ႏွင့္မျခား တာဝန္ယူႏိုင္ရ သည္။ ေရေၾကာကို သိရသည္။ ေလဆင္မိုးဆင္ကို သိရသည္။ ကုန္စည္ကို သိရသည္။ ေလွထိုးသားမ်ား၏ ဘဝႏွင့္ လုပ္အားကို သိရသည္။

ေလွကို ဓားျပလာတိုက္သည့္ ေခတ္ေတြက ေလွသူႀကီးက ပဲ့စင္ေပၚက ဆင္းခဲ့ေသာ္လည္း အေမက ဓားျပ မ်ားႏွင့္ ရင္ ဆိုင္ရျမဲ ျဖစ္သည္။ မသကၤာစရာ ေလွကေလးတစီး ေရထဲ ဘြားခနဲေပၚလာလွ်င္ နားေတာင္းကေလး ခြ်တ္ကာ ငါးပိ အိုးထဲႏွစ္၊ ေစာင္စုတ္ျခံဳကာ တဟီးဟီး အဖ်ားတက္ျပေနရသည္။

“နားေတာင္းက ဘယ္ေရာက္လို႔တုန္း ေလွသူႀကီးကေတာ္ရဲ႕၊ ရွိတာေလးမ်ား မႇ်ပါဦး”

ဓားျပေခါင္းေဆာင္၏ ထက္ရွေနသည့္ ဓားသြားက ႏွာေခါင္းေအာက္က ခ်ိဳင့္ထဲ အျပားလိုက္ကပ္ထားကာ အထက္လွန္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အေနမေတာ္လွ်င္ ႏွာေခါင္းျပတ္သြားႏိုင္သည္။ ဓားျပေတြကို အေမ မေၾကာက္။ သည္လမ္း သည္ ခရီးမွာ ထိုစဥ္က ေသာင္ပါးေရတိမ္ကို ေၾကာက္ရတာ မဟုတ္။ ဓားျပေၾကာက္ရသည့္ေခတ္ ျဖစ္သည္။

“ေလွသူႀကီးကေတာ္ မဟုတ္ရေပါင္ေတာ္၊ ေလွၾကံဳစီးပါ၊ ပခန္းက အျပန္ ဖ်ားလာလို႔၊ ပဲ့စင္ေပၚက ဆရာသာ ေမးၾကည့္ ပါေတာ့၊ သူကလည္း ေလွသူႀကီး သည္တေခါက္ မလိုက္ႏိုင္လို႔ ထည့္လိုက္တဲ့ လူငွားပါ၊ ငါ့ေမာင္တို႔ ႀကိဳက္တာ ရွာေဖြ သာ ယူၾကပါေရာ့”

ဓားျပသံုးေယာက္က တေလွလံုး ရွာသည္။ ေလွထိုးသားေတြကို ၿခိမ္းေျခာက္သည္။ ဘာမွမေတြ႕ေတာ့ အေမ့ကို မဲျပန္ သည္။

“ေလွသူႀကီးကေတာ္ကေတာ့ ေသခ်င္တယ္နဲ႔ တူတယ္၊ ဇက္ပိုင္းၿပီး ေရထဲကန္ခ်ပစ္လိုက္မယ္၊ ထုတ္စမ္း”

“ဘယ္ႏွယ့္ ေသခ်င္ရမလဲ ငါ့ေမာင္ရဲ႕၊ မင္း သေဘာပါေတာ္၊ လုပ္စားရတာလည္း မေကာင္းလို႕ပါ၊ ေနပါဦး၊ မင္းက ဘယ္ေလာက္မ်ား ရမယ္မွန္းလို႕တံုး”

အေမက ဓားျပကို သေဘာထားေမးသည္။

“ေငြႏွစ္ရာေတာ့ ေပးခဲ့ဗ်ာ”

“အလိုေတာ္ ေငြႏွစ္ရာ၊ မင္းႏွယ္ကြယ္၊ ေလွႀကီးတခါစုန္မွ ေငြအစိတ္ ဖတ္ဖတ္ေမာေအာင္ ေတာင္းယူရတာ၊ ေလွ မင္း ယူလိုက္ပါကြာ၊ ငါ ဓားျပလုပ္ပါ့မယ္”

ေနာက္ဆံုး ေငြအစိတ္ႏွင့္ ေစ်းတည့္သည္။ ေရႊေတြက ငါးပိအိုးထဲမွာ၊ ေငြေတြက ေလွပဲ့ေထာင္ အဝွက္ထဲမွာ။ ကြ်န္ေတာ္ က ဓားျပေတြကို မေၾကာက္ဘူးလားလို႕ေမးေတာ့ အေမက ၾကာေတာ့လည္း မေၾကာက္ေတာ့ပါဘူး။ တခါတေလ မ်ား ထမင္းဆာလို႕ တက္တိုက္တာေတာင္ ရွိေတာ့ ခူးခပ္ေကြ်းရေသးတာဟု ဆိုသည္။

“အေမတို႔က ပဲကေလး တဆယ္သားေလာက္ကိုျပဳတ္၊ ႏူးေတာ့ဖယ္ထား၊ အဲဒါကို ေထာင္းၿပီးေတာ့ ဆီသတ္၊ ၿပီး မွေစာေစာက ပဲျပဳတ္ရည္ထဲ ေလာင္းထည့္၊ အဲဒါက ပဲဟင္း၊ က်န္တာက ငါးပိကိုဖုတ္ၿပီးသံပန္းကန္ေစာင္း ကပ္လိုက္ တာပဲ၊ လ်က္လိုက္ပဲဟင္းဆမ္းလိုက္၊ ဒါတေလွလံုး စားၾကရတာ”

တခါတခါ ကမ္းနားကပ္ၿပီး ႀကိဳးဆြဲရေတာ့ ေခါင္းက တဘက္ကေလး ေရစပ္ဆူးျခံဳမွာ ၿငိက်န္လွ်င္ ေရကူးၿပီးျပန္ ယူေသး တာဟု ဆိုသည္။ အလဟႆ မရွိ။ စိတ္ေနာက္ကိုယ္ပါ မရွိ။ ေလွတေခါက္မႏၲေလးေရာက္မွ ပုဆိုးႏွင့္ ထဘီတ လွည့္စီ ဝယ္ၾကရသည္။ ေလွတေခါက္စာ ေစ်းဝယ္ေတာ့ ေဂါဝိန္က ေစ်းခ်ိဳ ျမင္းလွည္းခ တမတ္ မေပးခ်င္။ သည္ေတာ့ ေစ်းဝယ္ခံေတာင္းရြက္ကာ အသြား ေျခက်င္၊ အျပန္ကုန္းေၾကာင္း။ အလကားရ သည့္ျမစ္ေရေတာင္ ေခြ်တာေသာက္ ၾကသူေတြ။

ေနာက္ေတာ့ အေမ ေလွေနာက္ မလိုက္ရေတာ့။ အိုးေတြ ေက်ာက္ေျမာင္းဘက္က ေလွလိုက္မွာကာ ဆယ့္ႏွစ္ပြဲ လိုက္ ေရာင္းခဲ့သည္။ ေျမာင္းေက်ာက္ရစ္၊ မလႈိင္ပန္းအိုင္၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း၊ ျမင္းျခံ၊ ျပည္စသည့္ ဘုရားပြဲေတြမွာ အေမ့ အိုးဆိုင္ကို ေတြ႕ႏိုင္သည္။ စဥ့္အိုးေတြကို ေဖာင္ဖြဲ႕ကာ ေလွႀကီးႏွင့္ ဆြဲလာၿပီး ေရာင္းခဲ့တာလည္းရွိ၏။ ထင္းေတြ ကေတာ့ သပိတ္က်င္းဘက္ တိုက္ရသည္။ တခါေတာ့ ကမ္းနားမွာ ေလွႀကီးကိုဆိုက္ထားရင္း ထင္းေခ်ာင္း ေရတြက္ၾက သည္။ ထင္းမွာသူႏွင့္ ထင္းေခ်ာင္းေရ မမွားရ။

“မလွခင္ ႏွစ္ေသာင္း၊ ကိုၾကာရံု တေသာင္း၊ ေက်ာ္သိန္း ေလးေထာင္၊ ေဂါဝိန္က ေမာင္ကံ တေသာင္းခြဲ ဝင္ဆပ္္တာ ရွိ ေသးတယ္။ ေနာက္ ကိုေသာင္းစိန္ ငါးေထာင္ဆိုေတာ့”

သည္အသံကို ေလွေအာက္ေရထဲက ဓားျပက ၾကားသည္။ ေသခ်ာၿပီဆိုေတာ့မွ ေလွေပၚတက္ကာ ပိုက္ ဆံေတြေတာင္းေတာ့သည္။  “ပိုက္ဆံမဟုတ္ပါဘူးေတာ္၊ ထင္းေခ်ာင္းစာရင္းပါ၊ ေရေႏြးအိုးတည္ခ်င္လို႔ကေတာ့ ႀကိဳက္ သေလာက္ ယူပါ ေတာ္” လို႔ ရွင္းျပရသည္။ ဓားျပက ငိုရခက္ရယ္ရခက္။ ခင္ဗ်ားတို႔ေနာက္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း လုပ္ဗ်ာ လို႔ ႀကိမ္းသြားၾက ေသးသည္။ သားသမီးေျခာက္ေယာက္ ပြားစီးေတာ့ အေမ ျမင္းျခံမွာအိမ္ကေလး ဝယ္ႏိုင္သည္။ လင္သား ကေလွေနာက္္ တေကာက္ေကာက္။ ေငြလူၾကံဳ၊ စကားလူၾကံဳ၊ စာလူၾကံဳသာ ေရာက္လာတတ္သည္။ အေဖ ေလွသူႀကီး ေရာက္လာေတာ့ သားသမီးေတြက အေဖ့ေလွႀကီးေပၚ တက္ၾက၊ အေဖ့ပခံုးေပၚတက္ၾက။ တခါက အေဖ့ေလွက မႏၲ ေလးမွာ၊ အေမက ျမင္းျခံမွာ။ ေငြလိုက္ယူပါဆိုေတာ့ ခ်က္ခ်င္း ထလိုက္ရသည္။ ေရွးက လိုင္းကား ရွား ေတာ့ၾကံဳရာကား ႏွင့္ လိုက္ခဲ့ရသည္ဆို၏။ သားငယ္ကို ခါးထစ္ခြင္ ခ်ီကာ ရဲအခ်ဳပ္ကား ေတာင္းပန္ၿပီး စီးလိုက္ လာျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ဳပ္ သားေတြက ကေလးပင္ ဝိုင္းထိန္းေပးၾကသည္ ဆိုေလ၏။

ေယာက်္ားျဖစ္သူက ေလွသူႀကီး၊ ကိုယ္က ဆယ့္ႏွစ္ပြဲေစ်းသည္။ မူးစုမတ္စုႏွင့္ စီးပြားရွာရသည္။ ကေလးေတြကလည္း ႀကီးၿပီ။ အႀကီးႏွစ္ေယာက္က ေယာက်္ားေလး၊ တတိယက မိန္းကေလး၊ ေအာက္သံုးေယာက္က ေယာက္်ားကေလး။ အားလံုး ေျခာက္ေယာက္ဆိုေတာ့ ေစ်းက တဖက္၊ ကေလးေတြက တဖက္။ စားဖို႔ေသာက္ဖို႔က တဖက္။ ပြဲေတာ္မရွိ သည့္ ရက္ေတြမွာ ျမင္းျခံေစ်းထဲ အိုးဆိုင္ ခင္းေရာင္းသည္။ သမီးေလးက ထမင္းခ်က္၊ အငယ္သံုးေကာင္ကို ထိန္း။

သည္ၾကားထဲက ကေလးေတြက ေက်ာင္းကို ေျပးၾကရေသးသည္။ ကိုယ့္အိမ္ကေလး ရွိေသာ္လည္း အိမ္မွာ မေနရ သည့္ ဘဝေတြ။ ေစ်းကို အိမ္လုပ္ေနရသည္ေကာ။ လင္သားကလည္း ေလွကို အိမ္လုပ္ေနရတာပါပဲ။ အိမ္ကေလးမိုးဖို႔၊ ကာဖို႔ ရွိလာလွ်င္ ရပ္ကြက္က ဝိုင္းၾကရသည္။ တခါတခါ ေလွႀကီး လြန္းတင္ခ်ိန္ဆိုလွ်င္ေတာ့ သည္အေဖ၊ သည္အေမ သည္သားသည္သမီး အိမ္ကေလးထဲမွာ ဆံုၾကရသည္။ သားသမီးေတြက မတိမ္းမယိမ္း။ ဦးထုပ္က ဆိုက္စံု၊ ဖိနပ္က ဆိုက္စံု၊ စြပ္က်ယ္က ဆိုက္စံု။

“တခါတက်င္း ျပန္လာရင္ မင္းအေဖက ဆိတ္ႏို႔မုန္႔ပံုးႀကီးတပံုး ဝယ္လာတတ္တယ္၊ အခ်ိန္တဆယ္ဝင္ ပံုႀကီး  ဟာေကာ။ ေလာကမယ္ ဆိတ္ႏို႔မုန္႔နဲ႔ အခ်ိဳကုန္ရတာပဲ၊ ကေလးေတြဖို႔ မုန္႔ဆိုရင္ ဒါပဲဝယ္လာတတ္တာ”

ကေလးေတြ ႀကီးလာေတာ့ ေမြးရပ္ရြာျပန္ၿပီး လွဴရတန္းရသည္။ သားေတြကို ရွင္ျပဳ၊ သမီးကို နားသ။ သည္က ၿပီးျပန္ ေတာ့့ ခင္ပြန္းက ေလွျပန္လိုက္၊ ဇနီးက အိုးဆိုင္ျပန္ထြက္။ ျမင္းျခံမွာ အေနၾကာလာေတာ့ မႏၲေလးကိုေျပာင္း ဖို႔ ျဖစ္လာ သည္။ မႏၲေလး ေဂါဝိန္ဆိ္ပ္ေလွႀကီးထားၿပီး ဧရာဝတီ အထက္ေအာက္ ဆန္ရ စုန္ရသည္။ သည္ေတာ့ ျမင္းျခံအိမ္က ေလးရသေလာက္ႏွင့္ ေရာင္းၿပီး မႏၲေလးေရဆိပ္မွာ အိမ္ကေလးဝယ္ၾကရသည္။ မႏၲေလးေရာက္ေတာ့ ေလွေခတ္ ကုန္ လုၿပီ။ သစ္ဆြဲ ေမာ္ေတာ္ကေလးတစီးဝယ္ဖို႔ ေဆြေတြမ်ိဳးေတြ စုၾက ရသည္။ ေမာ္ေတာ္ကေလးတစီးက ထိုေခတ္ ေငြ ၁ဝဝဝဝ။

“ေငြတေသာင္း တေယာက္တည္း မရွိေတာ့ ဆယ္ေယာက္စုရတယ္၊ တေယာက္ ေငြတေထာင္ကို ဖ်စ္ဖ်စ္ျမည္ရွာရ တာ၊ သည္လိုနဲ႔ သူ႔ကိုယ္အမ္း ကိုယ့္သူအမ္းနဲ႔ ေနာက္ေတာ့ ေမာ္ေတာ္ကေလး ပိုင္ရတယ္”

ေမာ္ေတာ္ကေလး အမည္က “ကမာၻဦး” ျဖစ္သည္။ မႏၲေလးႏွင့္ရန္ကုန္ သစ္ေဖာင္ေတြ ခ်ိတ္ဆြဲရ သည့္ ေဖာင္ဆြဲေမာ္ေတာ္။ မင္းကြန္းက၊ အထက္အညာသစ္ဆိပ္က ရသမွ်သစ္ေတြ တာဝန္ယူဆြဲေပးေတာ့ သစ္ေဖာင္ ဆြဲခရသည္။ ဟို တုန္းကေတာ့သစ္ေတြေပါေတာ့ ေမာ္ေတာ္အစီး ခုနစ္ဆယ္ေလာက္က ကူသယ္ေခါက္သယ္ ဆြဲၾကရ သည္။ ဝင္ေငြက ေလးက မဆိုးေသာ္လည္း ေလထဲမိုးထဲမွာ ပမ္းစာရွာရတာ မသက္သာ။ အစိုးရသစ္လံုးေတြ ဆို ေတာ့ေပ်ာက္လွ်င္ရာဇဝတ္သင့္မွာ စိုးရေသးသည္။ ေမာ္ေတာ္တေခါက္ကလည္း အစုန္အဆန္ဆိုလွ်င္ တလ ေလာက္ၾကာတတ္ေတာ့ ေမာ္ေတာ္က အိမ္ျဖစ္လာရျပန္သည္။ သားသမီးေတြကေတာ့ မႏၲေလးမွာေက်ာင္းတက္။ သည္လိုႏွင့္ မႏၲေလး မွာ ေနျဖစ္ရံု အိမ္ကေလး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ေဆာက္ႏိုင္သည္။ အိမ္ႀကီးရခိုင္ေဆာက္ဖို႔ သစ္ေတြ ႀကိဳစုရသည္။ က်ည္းေပါင္ေတြ ႀကိဳ ေခြရသည္။ ျပတင္းေတြ ေခြထားႏွင့္ရသည္။ ထရံကေလး၊ ကပ္ဝါးကေလး စံုေတာ့မွ အိမ္ကေလး ေကာင္းေကာင္း ေဆာက္ဖို႔ စီစဥ္သည္။ သို႔ေသာ္ ခ်က္ခ်င္း မေဆာက္ႏိုင္ျပန္။ မိသားစု စားအိုးက ႀကီးသည္။ အလုပ္ေတြက ေလ်ာ့လိုက္ လာသည္။ သားသမီးေတြက ေက်ာင္းသားေတြဆိုေတာ့ အတန္းေတြ ရၾကၿပီ။ အေမ က ေနျဖစ္ရံု အိမ္ကေလးေပၚမွာ ပင္ မေေနပါ။ အိမ္ေရွ႕က ကြက္လပ္က်ယ္မွာ ဧည့္ခံေဆာင္ကေလးေဆာက္ကာ အဲသည့္ အထဲမွာပဲ ေနသည္။ အေဖက အိမ္ကေလးေပၚမွာ။ အေမက ေအာက္မွာ။

“မင္းအေဖက အိမ္ကေလးေပၚ လာေနပါ၊ နင့္မလည္း အိမ္နဲ႕ေနရတဲ့ အခ်ိန္ကေလး ေနမွေပါ့လို႔ေတာင္ ေျပာတာ၊ မိ သားစုတာဝန္ႀကီးလာေတာ့ အိမ္ေပၚေနခ်င္စိတ္ မရွိဘူး၊ ၾကံဳသလိုေန ၾကံဳသလို အိပ္လိုက္တာပဲ”

တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အေဖေရာ အေမပါ အိမ္ကေလးေပၚမွာ ေနရသည့္အခ်ိန္က နည္းသည္။ အေဖက ေမာ္ေတာ္ ေပၚမွာ။ လြန္းတင္ခ်ိန္က်ေတာ့ တဖက္ကမ္း လြန္းရံုမွာ သြားေနရသည္။ တလ ကိုးသီတင္း ၾကာ ခ်င္လည္း ၾကာသည္။ က်န္သည့္အခ်ိန္က ေလွထဲေရထဲ။ ျမစ္က အိမ္ျဖစ္ရျပန္သည္။ အေမကေတာ့ ခ်က္ျပဳတ္ၿပီးလွ်င္ အနားက ေပပင္ မစိုးရိမ္ေက်ာင္းမွာ ပုတီးသြားစိတ္ သည္။  ေက်ာင္းေဝယ်ာဝစၥလုပ္ရင္း ေက်ာင္းရိပ္မွာ ေနသည္။

ေနာက္ေတာ့လည္း သားႀကီးက ေမာ္ေတာ္ေပၚ တက္ ရသည္။ သားလတ္က အိမ္ေထာင္က် ေတာ့ အိမ္ခြဲသြားခဲ့ၿပီ။ မၾကာခင္မွာလည္း အ ငယ္ဆံုးသားက အိမ္ေထာင္ျပဳျပန္၏။ သည္ေတာ့ သားႏွစ္ေယာက္  သမီးတေယာက္သာ က်န္သည္။ စားအိုးေလ်ာ့ ေသာ္ျငား ဝင္ေငြက တိုးမ လာ။  ေစ်းေရာင္းတတ္ေသာ္လည္း ေစ်းေရာင္းရမည့္ အရြယ္ မဟုတ္ေတာ့။ ေလွသူႀကီးပင္ အိမ္ကေလးေပၚမွာ နားေန ရၿပီ။ ေနဒဏ္ ေလဒဏ္ မိုးဒဏ္ေတြက နားေတာ့မွ ဖိစီးေတာ့သည္။

သည့္ေနာက္ေတာ့ ေလွသူႀကီး ဆံုးသည္။ ေမာ္ေတာ္ေပၚလိုက္သည့္ သားႀကီး ဆံုးသည္။ သည္ေတာ့ က်န္သည့္ လူပ်ိဳႏွစ္ေယာက္ထဲက တေယာက္ က ေမာ္ေတာ္ ေပၚ တက္ရျပန္သည္။ ဘြဲ႕ရသမီးက ေက်ာင္းဆရာမ ျဖစ္လာေတာ့ အေဝးရြာကေလးမွာ တာဝန္ထမ္း ရသည္။ သည္ ေတာ့ အိမ္ကေလးမွာ သားလူပ်ိဳတေယာက္ႏွင့္ အေမသာ က်န္သည္။

“တအုပ္တမႀကီး ေနခဲ့ၾကရာက လူေတြ ပဲ့သြားလိုက္တာ၊ တရားဓမၼဟာ တို႔အိမ္ကေလးထဲမွာပဲ ရွိတာကလား၊ မင္းအေဖက အိမ္ႀကီးေဆာက္ဖို႔ သစ္ဝါးစုေနရာက မေဆာက္ႏိုင္ခင္ ဆံုးရွာတယ္၊ ေနျဖစ္ရံုအိမ္ကေလးလည္း အုတ္ခံုခံဆို ေတာ့ ေကာင္းတာပါပဲ၊ ဧည့္ခံေဆာင္ကေလးကလည္း ေအးတာပဲ”

အေမက ဧည့္ခံေဆာင္ကေလးထဲမွာပဲ ေနသည္။ အိမ္ေပၚ တက္ခဲသည္။ ဘုရားပန္းထိုး၊ တံျမက္လွည္းတာက လြဲလွ်င္ ေအာက္မွာလိုလိုခ်ည္း။ ဧည့္သည္လာေတာ့လည္း အေဆာင္ကေလးထဲက စားပြဲမွာ ဧည့္ခံတတ္ သည္။ ေလွဆိပ္ျမစ္ ဆိပ္ဆိုေတာ့ ေလွသမား၊ ေမာ္ေတာ္သမားေတြက အေမ့ထံ မၾကာခဏ ဝင္တတ္ၾကသည္။ ထင္းေလွက ထင္းေပး သည္။   ပဲေလွက ပဲေပးသည္။ အိုးေလွက အိုးေပးသည္။ တခါက ေလွသူႀကီးက ေတာ္သည္ ေခတ္ေလွ ေခတ္ေမာ္ေတာ္သမားေတြၾကားမွာ ေလးစားျခင္းခံရသည္။

“ေလဆင္ မိုးဆင္ မေကာင္းဘူး၊ ေလွေတြ အေနာက္ဘက္ကမ္းကပ္ထားခဲ့ၾကရဲ႕လား၊ ေလွႀကိဳးျမဲခဲ့ရဲ႕လား၊ ေလွဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ေရဝင္မလြတ္ဘူးတဲ့၊ ဖြဲေလးဘာေလး လႊတ္ၾကည့္ၾကဦး၊ မနက္က ေနလံုးႀကီး တံုးတား တာေတြ႕တယ္၊ ေလခ်လိမ့္မယ္”

အေမကလည္း ယံုပါသည္။ ညေနက်ေတာ့ ေလျပင္းႀကီး က်သည္။ အေမက ေလွသမားပီပီ ထမင္းဟင္းကို တိုင္းခ်က္ သူမဟုတ္။ အျမဲတမ္းပို၍ ခ်က္တတ္သည္။ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အဆြယ္အပြား ပါလာသည္ျဖစ္ေစ၊ အခ်ိန္ မေတာ္ ေရာက္လာလွ်င္ ေကြ်းႏိုင္ဖို႕ ျဖစ္သည္။

သမီးျဖစ္သူက အိမ္ေထာင္ျပဳျပန္ေတာ့ ႏို႔ညႇာေကာင္ သားလူပ်ိဳႏွင့္ အေမပဲ သည္အိမ္မွာ ရွိေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ အိမ္ ေထာင္ျပဳ ေစာၾကေသာ သားေတြက ေျမးေတြ အေမ့အိမ္ကေလးထဲ ထိုးထားၾကသည္။ အေမ့ေလာက္ သူတို႔ မေကြ်း ႏိုင္။ အေမ့ေလာက္ မခ်စ္ႏိုင္။ အေမ့ေလာက္ဆိုးမ်ိဳး မခံႏိုင္။ အေမ့ေလာက္ လက္က်မသာႏိုင္။ အေမ့ေလာက္ မဆံုးမ ႏိုင္။ ေျမးမ်ားအတြက္ အေမ့အိမ္သည္ ဘဝေနနည္းေက်ာင္း ျဖစ္သည္။ အေမ့ေျမးေတြမွ မဟုတ္။ သားသမီး ေတြကလည္း အေမ့ကို တိုးၾက ေခြ႕ၾကရင္း ထမင္းေတာင္းႏႈိက္ ဟင္းေတာင္းႏႈိက္။

အေမ့ဧည့္ခံေဆာင္ကေလး သည္ဘက္ႏွစ္ေတြမွာ မရွိေတာ့။ သည္အေဆာင္ကေလးကို ခ်ဲ႕ကာ သားလူပိ်ဳလက္က်န္ က ဗီဒီယိုရံုေဆာက္သည္။ ေမာ္ေတာ္ကေလးလည္း ေရာင္းလိုက္ၿပီ။ ဤသို႔အားျဖင့္ အေမ  ႏွင့္ေလွဘဝသည္ ျပတ္ ေတာက္သြားဟန္ ရွိေသာ္လည္း ေလွသူႀကီးကေတာ္စိ္တ္က မကုန္ေသး။ တခါ တခါ ျမစ္ဆိပ္ဘက္ဆင္းကာ လြမ္း တတ္ေသးသည္။

“ေမာ္ေတာ္ကေလး ေရာင္းထားတာနဲ႕ ကိုလူပ်ိဳ႕ ဗီဒီယိုရံုကေလးနဲ႔ဆိုေတာ့ မပူရေတာ့ပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ေလွကို အိမ္လုပ္ ေနရတဲ့ ဘဝေတြကိုေတာ့ ေအာက္ေမ့သား”

အိမ္ကေလးေပၚမွာ အေမ မေနပါ။ ဗီဒီယိုရံုႏွင့္ အိမ္ကေလးၾကားက ကြက္လပ္ေျမႇာင္းေျမႇာင္းကေလးထဲမွာပဲ အေမ ေန သည္။ အိမ္ေရွ႕ဝန္းတံခါးမွာ ထားဝယ္မႈိင္း ပင္ရိပ္ကေလး ရွိသည္။ အဲသည့္ေအာက္မွာ ခံုရွည္လို႔ေခၚသည့္ တန္းလ်ားခု တင္ေဟာင္းကေလး ရွိသည္။ သည္ခုတင္ေပၚမွာပဲ အေမ ေနသည္။ မိုးကေလး ဘာကေလး ဖ်န္းေတာ့ ထားဝယ္မႈိင္း ရံုေပၚမွာ ထီးကေလးတေခ်ာင္း ဖြင့္တင္ရင္း ရသေလာက္ ေနတတ္သူျဖစ္သည္။ အိမ္ေပၚတက္ေနပါလားဆိုေသာ္လည္း နားမေထာင္။ က်ီးမ်ားစာမ်ားေသာ္မွ အသိုက္အျမံဳ ရွိၾကရတတ္ေသာ အေမ၊ သည္အိမ္ေပၚ မေနတာကလည္း ထူး ဆန္းသည္။ သားလူပိ်ဳကလည္း မထူးပါ။ ဗီဒီယိုရံုကေလးထဲမွာပဲ အိပ္သည္။ ဗီဒီယိုစက္ေတြ ဓာတ္ႀကိဳးေတြ၊ ဓာတ္ျပား ေတြ၊ တိတ္ေခြေတြ (တခါတေလ ေျမြေတြ) ၾကားမွာ အိပ္သည္။ ေနသည္။ ထားဝယ္ မႈိင္းပင္ရိပ္က တန္းလ်ားေပၚမွာ ေနသည့္ အေမႏွင့္ ဗီဒီယိုရံုကေလးကို အိမ္လုပ္ေနသည့္ သားတို႔ ညဘက္ ထမင္းစားၾကေတာ့ ညဥ့္နက္ေနၿပီ။

တကယ္ေတာ့ ေလွသူႀကီးကေတာ္ေဟာင္း အေမက သည္ခံုတန္းလ်ားကေလးကို ဆယ္ျပား ခင္းေရွးေလွႀကီးလို႔ ေအာက္ေမ့ပံုရသည္။ ထားဝယ္မႈိင္းပင္ေတြေပၚ က ေနကာထီးကေလးကေတာ့ ေပါင္းမိုးေပလား။ ေလွကို အိမ္လုပ္ေန သည့္သေဘာ ျဖစ္လိမ့္မည္။

 ေနဝင္းျမင့္
(အိမ္ကေလး ၁၆ လံုးမွ)

No comments:

Post a Comment