Saturday, January 7, 2012

ေျခရာမ်ား

လူဟာ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ ျဖတ္သန္းသြားတဲ့အခါမွာ ေျခရာအမ်ိဳးမ်ိဳးထားရစ္ခဲ့ၾကတယ္။
ကမၻာႀကီး၏ ရင္ဘတ္ေပၚတြင္…….
ေက်ာေပၚတြင္……….
ႏွလံုးသားထဲတြင္……..
ဦးေႏွာက္အတြင္းပိုင္းတြင္………
ေျခရာမ်ား ထင္က်န္တည္ရွိေနသည္မွာ ေသခ်ာ၏။
တခ်ိဳ႕ကား ၀ါးတားတားမႈန္တုန္တုန္၊
တခ်ိဳ႕ကား အထင္ကရ။
တခ်ိဳ႕ကား ထင္၏သို႔ မထင္၏သို႔။
အားလံုးသည္ ေရာျပြန္း ရႈပ္ေထြးလ်က္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ထိုေျခရာအားလံုးတို႔သည္ လူသားတို႔နင္းေက်ာ္ျဖတ္သန္းသြားခဲ့သည့္ ခရီးရွည္ႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ထင္က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ေျခရာမ်ားသာျဖစ္ပါသည္။

အမွန္ေတာ့ ကမၻာႀကီးကိုယ္တိုင္သည္ပင္၊ လူသားအမ်ားစုကိုစုေပါင္းထားသည့္ လူသား တစ္ေယာက္သာျဖစ္ၿပီး ထိုလူသားတို႔၏ ေျခရာဆိုသည္ကပင္ ကမၻာႀကီးကိုယ္တိုင္၏ ေျခရာသာျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေမ့သင့္ပါ။

ကမၻာႀကီးသည္ သူ႔ကိုယ္သူ သူ႔ေျခေထာက္ျဖင့္ျပန္နင္းတံဆိပ္ခတ္ရင္း သူသည္ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပေနပံုႏွင့္ တူပါသည္။

ေျခရာမ်ား

ေျခရာတို႔သည္ မွတ္တိုင္မွတ္တမ္းမ်ား ျဖစ္၏။

ေျခရာတို႔သည္ သေကၤတမ်ား ျဖစ္၏။

ေျခရာတိုင္းသည္ ကိုယ့္သမိုင္း ျဖစ္၏။

ကမၻႀကီးသည္…….

မဟာလူသား ဗုဒၵ။ သခင္ေယရႈႏွင့္ မိုဟာမက္တို႔၏ အေသြးအသားျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ စာနာျခင္း၊ ခ်စ္ခင္ျခင္းတို႔ သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ခဲ့ရၿပီ။ လူ႔သမိုင္းကို ကိုယ့္အလိုက် ေျပာင္းလဲပစ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေသာအေဒါ့ဖ္ဟစ္တလာ၏ စြမ္းရည္ႏွင့္ စစ္ပြဲတစ္ပြဲကို အႏိုင္ပိုင္းရပ္စဲေစခဲ့ေသာ ဟီရိုရွီးမားၿမိဳ႕ေပၚက အႏုျမဴဗံုး တစ္လံုးေၾကာင့္ ေသြးပ်က္ေခ်ာက္ခ်ားတတ္ခဲ့ၿပီ။စစ္ပြဲဆိုသည္မွာ ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် သက္ေသာင့္သက္သာ မရွိေစခဲ့ေသာ မိဘမဲ့ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ မိခင္ေတြ၊ ခ်စ္သူေတြ၏ မ်က္လံုးမ်ားကို မ်က္ရည္ျဖင့္ဖံုးေစခဲ့ေသာ မာရ္နတ္၏ လက္ေဆာင္ျဖစ္ေၾကာင္းကို သိတန္သေလာက္ သိခဲ့ၿပီ။

မာသာထရီဇာေၾကာင့္ ရင္ႏွင့္အျပည့္ ထည့္သိုထားေသာ အၾကင္နာတရားကို စြမ္းအားတစ္ခုအျဖစ္ အသံုးျပဳၿပီး လူသားတို႔၏ ဒုကၡဆင္းရဲကို ခုခံတိုက္ခိုက္တတ္လာခဲ့ၿပီ။

” ယာယီရံႈးနိမ့္သြားတဲ့ အမွန္တရားဟာ ယုတ္ညံ့တဲ့ေအာင္ပြဲထက္စြမ္းအားပိုရွိပါတယ္“ ဟု ေၾကြးေၾကာ္လႈ႔ံေဆာ္ခဲ့ေသာ လူမႈအခြင့္အေရး တုိက္ပြဲ၀င္သူတို႔၏ အလံကိုင္ “မာတင္လူသာကင္” ေၾကာင့္ အသားေရာင္ခြဲျခားမႈကို ဆန္႔က်င္လာတတ္ခဲ့ၿပီ။ လူသားတို႔၏ ရပိုင္ခြင့္ကို ပိုမိုသေဘာေပါက္နားလည္လာခဲ့ၿပီ။

“ ရိုက္ ”ညီအစ္ကို၏ စြန္႔ဦးတီထြင္မႈျဖင့္ ငွက္ေတြလိုပင္ ေ၀ဟင္ကို ပိုိင္စိုးႏိုင္ခဲ့ၿပီ။

“ ေ၀ါ့ဒစၥေန ”၏ ကာတြန္းရုပ္ေလးမ်ားကို အၾကိမ္ၾကိမ္အထပ္ထပ္ မရိုးစတမ္းၾကည့္ေနသည့္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနေသာ ကေလးငယ္မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၿပီ။

လန္ဒန္ၿမိဳ႔၏ အႏံုခ်ာဆံုးရပ္ကြက္ေလးမွာ ေမြးဖြားလာခဲ့သည့္ ”ခ်ာလီခ်က္ပလင္ ” ထံမွ ႏွစ္သက္ ေက်နပ္ဖြယ္ရာ အရႊင္ဓာတ္မ်ား ကူးသက္ခံစားခဲ့ရၿပီ။

” အိုင္စတိုင္း ” ၏ ဦးေႏွာက္တစ္လံုးေၾကာင့္ သိပၸံပညာသည္ အနာဂါတ္ခရီးရွည္ႀကီး ဆက္ထြက္ႏိုင္ခဲ့သလို ထိုဦးေႏွာက္ထဲမွ ထြက္က်လာေသာ E=Mc² ပံုေသနည္းတစ္ခုက ေပးအပ္လာသည့္ အသက္ဇီ၀ရွင္သန္မႈကို အၿမဲၿခိမ္းေျခာက္ေနမည့့္ အႏုျမဴဗံုးတစ္လံုးကို လက္ခံရရွိခဲ့ၿပီ။

” ပီကာဆို ”ထံမွ ခ်ိိဳးငွက္တစ္ေယာက္ႏွင့္ အရုပ္အေရာင္မ်ား ရရွိခဲ့သလို “ ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုး ” ခ်ခ်န္ထားရစ္ခဲ့သည္ အ၀ါေရာင္ ေတာက္ေတာက္ မ်ားကိုလည္း သိမ္းဆည္းထားခြင့္ ရခဲ့ၿပီ။

အခ်ိဳ႕ေျခရာေတြက ျမင္သာတယ္။

အခ်ိဳ႕ေျခရာေတြကေတာ့ မျမင္သာဘူး။

ေျခရာမ်ား…..မ်ားလြန္းလွ၏။

ထင္ရွားေသာေျခရာမ်ားေအာက္တြင္ မွိန္ေဖ်ာ့ေသာေျခရာမ်ား ရွိေနေသးသည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ထိုေျခရာမွိန္မွိန္မ်ားသည္လည္း ေျခရာမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ သတိရသင့္ၾကပါသည္။ ေျခရာတစ္ခု က်န္ရစ္ေစရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကရာတြင္ အားထုတ္ခဲ့ၾကရသည္မွာ သိပ္ေတာ့ ကြာလွမည္မထင္ပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရဖို႔ အမည္မဲ့ သူရဲေကာင္းမ်ား မည္မွ် ေပးဆပ္ခဲ့ရပါသလဲ။

ကမၻာေျမပံုေပၚတြင္ အစၥေရးႏိုင္ငံ ေျမပံုေရးဆြဲႏိုင္ဖို႔ ဂ်ဴးသန္းေပါင္းမည္မွ် ရင္းႏွီးခဲ့ၾကရပါသလဲ။

ဗီယက္နမ္ လြတ္ေျမာက္ေရးစစ္ပြဲ၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအျဖစ္ ဒိန္ဗင္မ်ားခံတပ္ကို တိုက္ခိုိက္ခဲ့စဥ္က ေတာင္ေစာင္းေအာက္ ေလွ်ာက်လုဆဲဆဲ အေျမာက္ဘီးမ်ားေအာက္ ၀မ္းလ်ားေမွာက္ထိုးခံ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သူ စစ္သည္၏ အမည္ကို သင္သိပါသလား။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အျမတ္တႏိုးတန္ဖိုးထားေသာ ပုဂံေျမတြင္ အေနာ္ရထာမင္းေစာ၏ ေရႊစည္းခံု၊ က်န္စစ္သားမင္းႀကီး၏ အာနႏၵာ၊ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီး၏ သဗၺညဳ၊ နရပတိစည္သူ၏ စူဠာမဏိ ေစတီပုထိုးတို႔သည္ ထင္ရွားႀကီးက်ယ္၏။ ထုိေစတီပုထိုးမ်ားကို တည္ေဆာက္စဥ္က အုတ္တစ္ထမ္း၊ သဲတစ္ရြက္ သည္ပိုးတည္ေဆာက္ခဲ့ၾကသူ ပုဂံသူ ပုဂံသားမ်ားကို အသာထား၊ ဦးစီးခဲ့သူ ေရွးဗိသုကာႀကီးမ်ားကိုပင္ မသိႏိုင္ခဲ့ၾကေတာ့။ မျမင္သာေသာ္လည္း ေျခရာမ်ားရွိေနေသးေၾကာင္းကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျငင္းပယ္ႏိုိင္ၾကမည္မဟုတ္ပါ။။

သတိမျပဳမိေပမယ့္ သူ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ အမွတ္အသားတစ္ခုခု က်န္ရစ္တယ္။

ေျခရာမ်ားသည္ မွတ္တိုင္မ်ားသာျဖစ္၏။

ဆိုးသည္ျဖစ္ေစ၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ လူတို႔ခ်န္ရစ္ေသာ ထုိေျခရာမ်ားက လူ႔သမိုင္းကို ညႊန္းဆိုၾကမည္ျဖစ္၏။

ေျခရာတစ္ခု ထင္က်န္ရစ္ျခင္း၊ မက်န္ရစ္ျခင္းႏွင့္ ထုိေျခရာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတိိျပဳမိျခင္း၊ မျပဳမိျခင္းတို႔သည္ တိုက္ရိုက္အခ်ိဳးက်ဖြယ္မရွိပါ။

ခ်န္ရစ္ခဲ့သူကလည္းေကာင္း၊ ေစာင့္ၾကည့္ရွာေဖြသူကလည္းေကာင္း သတိမျပဳမိေသာ္မွ လွမ္းခဲ့သည့္ခရီးတိုင္းတြင္ ေျခရာတို႔ က်န္ရစ္ခဲ့၏။

လုပ္ေဆာင္မႈတစ္ခုတိုင္းသည္ ေျခရာတစ္ခုစီျဖစ္သည္။

လူတို႔သည္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈႀကီးေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကိုသာ အာရံု စိုက္တတ္သည္။

ကမၻာႀကီးဟု အမည္သညာေပးထားသူတစ္ဦး၏ လုပ္ေဆာင္မႈတစ္ခုတိုင္းသည္ သူ႔ေျခရာ တစ္ခုသာျဖစ္၏။ သူ႔မွတ္တိိုင္ျဖစ္၏။ အတိမ္အနက္ ကြာျခားေသာေျခရာမ်ား၊ အဆိုးအေကာင္း အမယ္စံုေသာ ေျခရာမ်ား စသည္ျဖင့္ အကြဲကြဲအျပားျပား ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ေနႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိအရာအားလံုးသည္ ကမၻာႀကီးကိုယ္တိုင္ လွမ္းထားခဲ့သည့္ သူ႔ကုိယ္ပိုင္ေျခလွမ္းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။

ဒီအမွတ္အသားေတြ အားလံုးကို ေပါင္းလိုက္ရင္.. အဲဒီလူဟာ ဘာလဲဆိုတာ အဓိပၸါယ္ ေဖာ္လို႔ရတယ္။

ကမၻာႀကီးသည္ သက္တမ္းမကုန္ေသး။

လူ႔သမိုင္းသည္ မၿပီးဆံုးေသး။

ဇာတ္ညႊန္းမပါေသာ ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ကို က ေနသည့္ ကမၻာႀကီးအား ေရာက္ရာသကၠရာဇ္မွ ရပ္တန္႔ၿပီးေတာ့ ငဲ႔ေစာင္းၾကည့္ၾကရေအာင္။

အႏု၊ အၾကမ္း။

အမွိန္၊ အေတာက္။

ေဆးေရာင္၊ စုတ္ခ်က္စံုေသာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကိုု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင့္ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။

ထိုေဆးေရာင္၊ ထိုစုတ္ခ်က္တို႔သည္ ေျခရာမ်ားျဖစ္၏။ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ား ျဖစ္၏။ ျဖစ္စဥ္မ်ား ျဖစ္္၏။ ဂုဏ္ယူ၀င္႔ႀကြားဖြယ္ရာမ်ား ျဖစ္၏။ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ရာမ်ား ျဖစ္၏။ ႀကည္ႏူးစရာ၊ ငိုေၾကြးစရာမ်ား ျဖစ္၏။

ကမၻာႀကီးဟု အမည္သညာေပးထားသူတစ္ဦးက စိတ္လိုလက္ရ သူ႔ကိုယ္သ ျပန္ေရးျပထားေသာ ကိုယ္တိုင္ေရးပံုတူ ျဖစ္၏။ ကမၻာသူ ကမၻာသားမ်ားက သူတို႔ေနထိုင္ရာ ကမၻာႀကီး၏ပံုတူကို ေထာင့္စံုမွေရးဆြဲထားၾကေသာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ျဖစ္၏။

ကမၻာႀကီးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေမးပါသည္။

” သူ႔ပံု ဘယ္႔ႏွယ္ေနသတုန္း” တဲ႔။

ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ားတို႔ကို ေမးခ်င္ပါသည္။

” ခင္ဗ်ားတို႔ ဆြဲထားတဲ႔ ကမၻာႀကီးပံု ဘယ္႔ႏွယ္ေနသတုန္း”

ၿငိမ္းေအးအိမ္

No comments:

Post a Comment