Wednesday, January 11, 2012

ပါရမီျဖည့္ဖက္ စာေရးဆရာၾကီး ေဇယ်

၄-၁၀-၁၉၈၂ ေန႔က စာေရးဆရာ ေဇယ် အမည္ခံ ဆရာေဇယ် ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္တယ္လို႔ ၾကားလိုက္ရေတာ့ `ေၾသာ္ လူထုဦးလွနဲ႔ ႏွစ္လျပည့္ေအာင္ေတာင္ မကြာျခားဘူး။ စာေပနယ္က ၾကယ္ပြင့္ၾကီးတစ္ပြင့္ ေၾကြရွာျပန္ေလပေကာ´ လို႔ ႏွေျမာတသ လြမ္းဆြတ္ရျပန္ပါတယ္။

ဆရာေဇယ် အနိစၥေရာက္ေတာ့ အသက္ (၈၃) ႏွစ္ ရွိပါျပီ။
(၁၈) ႏွစ္သား၊ (၁၉) ႏွစ္သား အရြယ္ကတည္းက ကေလာင္စမ္းလာခဲ့တယ္။ အသက္ (၂၀) အရြယ္မွာ ေဇယ်ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္တစ္ခုနဲ႔ လူသိလာတဲ့ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္း ျဖစ္လာတယ္။ အသက္ (၈၀)နား နီးတဲ့အထိ ကေလာင္မခ်ဘဲ ေရးသားသြားခဲ့တယ္။ ဆရာ ဦးေယာရဲ႕ ကေလာင္က ထြက္ေလသမွ် စာဟာ အမ်ိဳးသားေရးကို ဘယ္ေတာ့မွ လက္မလႊတ္ခဲ့ဘူး။ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈ အေဆာက္အအုံကို အဘက္ဘက္က ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ တည္ေဆာက္သြားေလတဲ့ ကေလာင္မို႔ ဒီကေလာင္ၾကီးတစ္ေခ်ာင္း ရပ္နား အျငိမ္းစား ယူသြားတာကို ႏွေျမာလို႔ မဆုံးႏုိင္ဘူး။

ဆရာဦးေယာရဲ႕ စာေတြကို စုစည္းသိမ္းဆည္းတဲ့ အေနနဲ႔

(၁) ေဇယ် ၀တၳဳတိုမ်ား
(၂) ေဇယ် စာတမ္း (၁၉၆၅)
(၃) ျမန္မာ့မ်က္ပြင့္ (ရြာဓေလ့ ရပ္ဓေလ့ ၁၉၆၁ မွ)
(၄) ျမန္မာ့မ်က္ပြင့္ (စာဓေလ့ စာသဘင္ ၁၉၆၄ မွ)
(၅) ေဇယ်၏ စာ (၁၉၆၅) မွ

ဆိုျပီး စာအုပ္ (၅) အုပ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ဖူးတယ္။ ႏုိ႔ေပမယ့္ ဆရာ့စာေတြက မကုန္ေသးပါဘူး။ က်န္ပါေသးတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က်န္ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုလို ဆရာဦးေယာ ကြယ္လြန္တိမ္းပါးသြားတဲ့ အခါမွာ အႏွံ႔အျပား ျပန္႔က်ဲက်န္ရွိေနေသးတဲ့ ဆရာ့စာေတြကို ေကာက္သင္းေကာက္သလို လိုက္လံရွာေဖြစုစည္းျပီး ပုံႏွိပ္ထုတ္ေ၀ သင့္ပါတယ္။ ဆရာဦးေယာရဲ႕ စာေတြဟာ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႔ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈ ဆိုင္ရာေတြကို ေထာင့္စုံက ထိန္းသိမ္းေပးတဲ့ စာေတြပါ။ ဆရာဦးေယာရဲ႕ ကေလာင္သက္ (၆၀) ေလာက္ အတြင္းမွာ အဆိပ္အေတာက္ ျဖစ္ေစတဲ့ စာရယ္လို႔ မပါခဲ့ပါဘူး။ မပါရုံသာမက ဆရာဦးေယာက စာအဆိပ္အေတာက္ေတြကို သူ႔ကေလာင္နဲ႔ ေ၀ဖန္ခဲ့၊ တုိက္ခုိက္ခဲ့ပါေသးတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဆရာဦးေယာရဲ႕ စာေပ၀ါဒ၊ ဆရာ့ကေလာင္ ဦးတည္ခ်က္ဟာ မွန္ကန္တာမို႔ ျမတ္ႏုိးစရာပါ။ ဆရာဦးေယာက စာဆိုတာ အမ်ဳိးသား လြတ္လပ္ေရး ရရွိဖို႔၊ ရတဲ့ လြတ္လပ္ေရး ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းႏုိင္ဖို႔၊ တစ္မ်ဳိးသားလုံးရဲ႕ ရန္သူ ေပၚေပါက္လာရင္ ခုခံတြန္းလွန္ဖို႔ အက်ဳိးျပဳတဲ့ စာမ်ဳိးသာ ျဖစ္ရမယ္။ လူ႔စိတ္ဓာတ္ေတြကို ေပ်ာ့ညံ့သိမ္ဖ်င္းေစတဲ့စာမ်ဳိး မေရးသားအပ္ဘူး။ အဲဒီစာေတြဟာ အဆိပ္အေတာက္ စာေပေတြပဲလို႔ သတ္မွတ္ျပီး ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ လမ္းစဥ္နဲ႔ အတိတ္က ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေတြကို ျပန္ေဖာ္ထုတ္ျပီး သတိေပးေလ့ ရွိပါတယ္။

ဆရာေရးတဲ့ `လြတ္လပ္ေရးစာေပ´ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာ စာေပ်ာ့စာညံ့ေတြေၾကာင့္ အတိတ္က ျဖစ္ခဲ့ရပုံေတြကို ဘယ္လိုေဖာ္သလဲဆိုေတာ့ `အင္း၀ပ်က္ခဲ့ရတာဟာ ဟံသာ၀တီေရာက္မင္းလက္ထက္မွာ အသည္းကဲြစာေပေတြ၊ စာႏုစာေပ်ာ့ေတြ အေရးအသား မ်ားၾကလြန္းလို႔ စာေပေၾကာင့္ စိတ္ဓာတ္ မည္းေမွာင္ေနမႈလည္း အေၾကာင္းတစ္ရပ္အျဖစ္ ပါ၀င္တယ္´ လို႔ စာေပေၾကာင့္ စိတ္ဓာတ္မည္းေမွာင္ေနမႈလည္း အေၾကာင္းတစ္ရပ္အျဖစ္ ပါ၀င္တယ္´ လို႔ ေထာက္ျပထားတယ္။ ရခုိင္ရာဇ၀င္မွာ သမၼတမင္းလက္ထက္ ရခုိင္ျပည္ပ်က္ရာလည္း သာခ်င္းေတြ၊ စာႏုေတြ လႊမ္းမိုးလာလို႔ လူေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ညံ့ကုန္ျပီး ရန္စစ္န႔ဲ ၾကဳံတဲ့အခါ မခုခံႏုိင္ဘဲ ျပိဳလဲပ်က္စီးခဲ့ရတာ ျဖစ္သတဲ့။ ျမန္မာႏုိင္ငံေနာက္ဆုံးမင္းဆက္ သီေပါမင္းေခတ္မွာ ေခတ္ပ်က္ရတာလည္း ၾကာျခည္ယံစာေပေတြရဲ႕ အက်ဳိးတရား ပါသတဲ့။

ဆရာက လြတ္လပ္ေရး ရျပီးတဲ့ေနာက္ ဆယ့္ေလးႏွစ္အၾကာမွာ ထြက္ေပၚေနတဲ့ စာေတြကို သုံးသပ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့…

အေတြးမ်ားကလည္း ႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ရွိလွေပသည္။ စာသားကလည္း ေခ်ာ၊ အေတ့အဆက္ေတြ ကလည္း လိမၼာ၊ ထြင္လုံးမ်ားကလည္း ညက္၊ ဖတ္မိလွ်င္ မလႊတ္ႏုိင္ေအာင္ ေကာင္းၾကပါသည္။ အႏုပညာသေဘာျဖင့္ ဂုဏ္ေျမာက္ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာေတြ ပါသနည္း၊ လင္ကဲြ မယားကဲြ၊ အသည္း အူျပဳတ္ ထုိးလုိက္ၾက သတ္လိုက္ၾက၊ လိမ္လိုက္ၾက ေကာက္လိုက္ၾက ဆိုတဲ့ စာမ်ဳိးေတြ အမ်ဳိးၾကီး ေတြ႕ေနရသတဲ့။ စာေရးဆရာေတြက စိတ္ဓာတ္ကို အေမွာင္ခ်ျပီး အသည္းကဲြစာေပေတြကို ေရးေနျခင္းအားျဖင့္ စာဖတ္သူေတြမွာ အက်ဳိးယုတ္မႈ အမ်ားၾကီး ျဖစ္ေပၚႏုိင္တယ္လို႔ သာဓကေတြနဲ႔ ေထာက္ျပေ၀ဖန္တယ္။ ဒီလိုျပတဲ့အခါ ဆရာဦးေယာက ျမန္မာ့သမိုင္းကိုသာမက ကမာၻ႕သမိုင္းမွာ ေရာမျပည္ၾကီး တိမ္းယိမ္းျပိဳလဲျခင္း၊ ျပင္သစ္ျပည္၊ တရုတ္ျပည္ အားနည္းသြားရျခင္း၊ အိႏၵိယျပည္ မဂိုမင္းလက္ထက္မွာ အားေပ်ာ့သြားရျခင္းေတြဟာလည္း စာႏုေတြေၾကာင့္ပဲလို႔ ဆရာက ေထာက္ျပသြားတယ္။

ဆရာဦးေယာ ကေလာင္ကိုင္ႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္က အဲဒီလို လူ႔စိတ္ကို ေပ်ာ့ညံ့နိမ့္ဆင္းေစမယ့္ စာမ်ဳိးကို ေရးတာ ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ခဲ့ေပမဲ့ ဒီစာမ်ဳိးေတြက ဒီေခတ္မွာလည္း မတိမ္ေကာေသးဘူး။ မတိမ္ေကာရုံမက တစ္ပုံစံနဲ႔ တစ္မ်ဳိး ရွင္သန္ၾကီးထြားေနျပန္ျပီလို႔ပဲ ေျပာရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ခုေခတ္ မဂၢဇင္းေတြမွာ လစဥ္ တစ္ပုဒ္စ ႏွစ္ပုဒ္စ မက ပါ၀င္ေနတဲ့ ၀တၳဳေတြ၊ လုံးခ်င္း၀တၳဳေတြမွာ ေရးဖဲြ႕တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက လူငယ္လူရြယ္ေတြရဲ႕ ရင္ခုန္သံေတြကို ေရးဖဲြ႕တာ ဆိုပါကလား၊ ႏုိ႔ေပမဲ့ ဒီ `ရင္ခုန္သံ´ ဆိုတာေတြ တခ်ဳိ႕ဟာ စာဖဲြ႕စရာ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိး မဟုတ္တာေတြကို ဖဲြ႕ေနၾကတာမ်ား ၀မ္းနည္းစရာေတြ႕ေနပါတယ္။ အသက္အရြယ္ ငယ္ရြယ္ေသးတဲ့အခ်ိန္ ေသြးသားလႈံ႕ေဆာ္လို႔ ဖိုနဲ႔မ ေတြ႕ၾက ထိၾက ျငိၾကလို႔ ျဖစ္ေစ၊ စိတ္ထဲက တိတ္တဆိတ္ ျပစ္မွားလို႔ ျဖစ္ေစ ဟုိ႔ႏွယ္ ဒီႏွယ္ ရင္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာတာေတြကို `ရင္ခုန္သံ´ ဆိုျပီး ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ စာတစ္အုပ္ လုပ္ေနၾကတယ္။

ဒီအဖဲြ႕မ်ဳိးမွာ တဒဂၤျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ခံစားမႈကို အင္မတန္ ရွည္လ်ားက်ယ္၀န္းေအာင္ အေသးစိတ္ သူတို႔ ေရးဖဲြ႕ေနၾကပုံဟာ ခ်ီးမြမ္းစရာ မဟုတ္ရင္ေတာင္ အံ့ၾသစရာေကာင္းတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ ရင္ေမာတာေတြ၊ ဖိုလိႈက္တာေတြ၊ အသက္႐ွဴမွားတာေတြ စသျဖင့္ ေ၀ါဟာရရွိရွိသမွ်နဲ႔ က်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္းၾကီး ေရးေနၾကတာဟာ ဒီေခတ္ကေလာင္တခ်ဳိ႕ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ပဲ ထင္ပါရဲ႕။ ႏုိ႔ေပမဲ့ သူတို႔ ရင္ခုန္ရတဲ့ အျဖစ္က တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ဆက္လက္ျပီး တစ္လွမ္းတိုးလို႔ တစ္မ်ဳိး ခ်စ္စရာေကာင္းတာေတြ မဟုတ္ဘဲ တခ်ဳိ႕က လင္နဲ႔ သားနဲ႔ မိန္းမသားအေပၚ ရင္ခုန္တာ၊ တခ်ဳိ႕က သားၾကီးမယားၾကီးနဲ႔ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္အေပၚ ရင္ခုန္တာမ်ဳိးပါကလား။ အဲဒီလို ကိစၥမ်ဳိးဆိုရင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈက ရင္ခုန္ရုံမက ရင္ထဲက ႏ်ဴကလီးယားဗုံးၾကီး ေပါက္ကဲြေနပါေစ မထုတ္ေဖာ္အပ္ဘူး။ လူသိ မခံေစရဘူး။ ငါ့ဟာ မေတာ္ပါကလားဆိုတဲ့ လူ႕ေစာင့္စည္းမႈနဲ႔ ေအာင့္အည္းမ်ဳိသိပ္လို႔ ထားရတယ္။ ခ်ဳပ္တည္း သည္းခံရတယ္။ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျပစ္မွားမိမႈကို လူသိမွာ စုိးလြန္လြန္းလို႔ ခုလို ဖြင့္ေျပာ ဖြင့္ေရးဖို႔ မဆိုထားနဲ႔၊ ျဖစ္စဥ္ ခဏမွာ ကာယိေျႏၵပ်က္မွာကိုေတာင္ မပ်က္ရေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္လုိက္ရေသးတယ္။ ဒါဟာ ခု ကၽြန္မတို႔ လူ႕ေဘာင္ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ အေျခခံပဲ။ ဒါဟာ ကၽြန္မတို႔ လူ႕အေဆာက္အအုံ တည္ျမဲေရးရဲ႕ အုတ္ျမစ္ပဲ။

ကၽြန္မတို႔ လူမ်ဳိးက တစ္လင္တစ္မယား စနစ္၊ တစ္အုိးတစ္အိမ္ စနစ္ မဟုတ္လား။ ေယာက်ာ္းနဲ႔ မိန္းမ အိမ္ေထာင္ဖက္ရယ္လို႔ ေရြးခ်ယ္လိုက္ျပီဆိုမွျဖင့္ ဒီအိမ္ေထာင္ဖက္နဲ႔ပဲ ရုိးေျမက် ေသတစ္ပန္ သက္ဆုံး ထင္းပုံေခါင္းခ် ေပါင္းဖက္ရတယ္။ တစ္လင္မေကာင္းလု႔ိ၊ တစ္လင္ေျပာင္းတာမ်ဳိး၊ စလယ္၀င္ ဖင္မမည္းခင္ ကဲြရခ်က္မ်ဳိး၊ သုံးေက်ာင္းေျပာင္းေသာ ရွင္ သုံးလင္ေျပာင္းေသာ မိန္းမမ်ဳိးကို ရွဳတ္ခ်တာ။ ေယာက်ာ္းေကာင္း ေမာင္းမတစ္ေထာင္ ဆိုတာလည္း ပေဒသရာဇ္စိတ္ထား၊ တစ္မယားက ႏွစ္မယား မ်က္ႏွာမ်ားတဲ့ ေယာက်ာ္းကို ရွဳတ္ခ်တယ္။ ယူထားတဲ့ မိန္းမကို မယားမွတ္မွတ္ သားမွတ္မွတ္ လုပ္ေကၽြးပါမွ လင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ရယ္လို႔ သတ္မွတ္တယ္ မဟုတ္လား။

အရင္းရွင္ လူ႔ေဘာင္ၾကီးမွာေတာ့ ခုတေလာ အင္မတန္ ေဖာက္ျပန္တဲ့ လူေနမႈေတြကို တီထြင္ေနၾကတယ္။ ပေဒသရာဇ္က လင္ေကာင္ေဖာ္လို႔ ရေသးတယ္။ ဒီေခတ္ အရင္းရွင္လူ႔ေဘာင္မွာ လင္ေကာင္ေတာင္ မေဖာ္ၾကေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုတဲ့အထိ ေဖာက္ျပန္လာေနပါတယ္။ သူတို႔ဆီမွာ လင္ရယ္ မယားရယ္လို႔ မေၾကညာေတာ့ဘဲ ေပါင္းသင္းတယ္၊ အုိးရယ္ အိမ္ရယ္လို႔ မထူေထာင္ေတာ့ဘဲ ေယာက်ာ္းနဲ႔ မိန္းမ ေပ်ာ္သလို ေနတယ္၊ ေပ်ာ္သေလာက္ပဲ အတူေနၾကသတဲ့၊ လက္ထပ္တယ္ဆိုတာ အလကား ခ်ည္ေႏွာင္မႈမို႔ မလုပ္ၾကေတာ့ဘူးတဲ့၊ သားသမီးလည္း လိုမွယူ၊ မလိုရင္ မယူဘူး၊ မယူဘဲ ရျပန္ရင္လည္း လက္မခံဘူးတဲ့။ အေလလိုက္တဲ့သေဘာ ေပ်ာ္သေလာက္ ေပါင္းေနၾကတာကိုသာ က်င့္သုံးၾကသတဲ့။ ေယာက်ာ္းနဲ႔ မိန္းမ ဒီလို ေပ်ာ္သလုိေနတာမ်ဳိးကို လင္မယား မေခၚရင္ ဘာေခၚသလဲေမးေတာ့ `Living Together´ `အတူေနၾကျခင္း´ လို႔ ေခၚသတဲ့။

အဲဒီ ေနာက္ဆုံးေပၚ ယဥ္ေက်းမႈဟာ လူ႔ေလာကကို အေျခကစျပီး ဖ်က္ဆီးတဲ့ ေျခလွမ္းမ်ဳိး မဟုတ္လား။ လူ႔ အေဆာက္အအုံရယ္လို႔ မရွိေတာ့ဘဲ အားလုံးဟာ လူ႔အေလ့က် လူ႔သစ္ေခါင္းေပါက္ေတြ ျဖစ္ကုန္ေအာင္ ရြယ္လာတဲ့ ေျခလွမ္းမ်ဳိး မဟုတ္လား။ ဒီယဥ္ေက်းမႈမ်ဳိး၊ ဒီေခတ္မီမႈမ်ဳိးကို ကိုယ့္ဆီမွာ မသီလာ မကပ္လာေအာင္ လုပ္ဖို႔ဟာ စာေပသမားေတြမွာ တာ၀န္ၾကီး ရွိပါတယ္။ ခုေတာ့ `ရင္ခုန္သံ´ ဆိုတဲ့ အဖဲြ႕အဆိုေတြနဲ႔ ၀တၳဳေတြက လူငယ္ေတြကို မေတာ္ရာမွာ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကိုယ့္စိတ္ထဲ ေဖာက္ျပန္တာကိုပဲ အဟုတ္ၾကီးလုပ္ျပီး စာဖဲြ႕ေနၾကပါတယ္။ ဒီစာမ်ဳိးေတြကို ဆရာဦးေယာ ကေလာင္က ဟုိလြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ (၂၀) ေက်ာ္ကတည္းက စာႏု စာေပ်ာ့ေတြကမို႔ မေရးသားအပ္ဖူးလို႔ ေထာက္ျပခဲ့ရွာပါတယ္။

ဆရာဦးေယာ ေသဆုံးခါနီး ေလးငါးႏွစ္မွာေတာ့ အိုမင္းလာျပီး က်န္းမာေရး ခ်ဳိ႕တဲ့လာလို႔ စာေတြ မေရးႏုိင္ရွာေတာ့ဘူး၊ ငယ္တုန္းရြယ္တုန္း ထက္ျမက္တုန္းကေတာ့ ဆရာ့မွာ ေရးစရာေတြက မ်ားလြန္းလို႔ တစ္ခါတေလမ်ား လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ေတာင္ ေရးလိုက္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္ခဲ့ရသတဲ့။ ခုေတာ့လည္း ဒီကေလာင္ဟာ ရပ္နား အျငိမ္းစားယူသြား ရရွာျပီ။ ေသျခင္းတရားကိုး၊ ဘုရားရဟႏာၱေသာ္မွ မလြန္ဆန္ႏုိင္ဘဲကလား။ ႏုိ႔ေပမဲ့ လြမ္းေလာက္တဲ့ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းမုိ႔ လြမ္းပါတယ္။

ဆရာဦးေယာကို သူစုိင္းႏွင္သြားတဲ့ ကေလာင္အတြက္သာ မကဘဲ၊ သူမေၾကညာဘဲ ရြက္ေဆာင္သြားတဲ့ တာ၀န္ၾကီး တစ္ခုအတြက္လည္း ကၽြန္မတို႔တစ္ေတြက ဆရာ့ကို က်ိတ္ျပီး ေက်းဇူးတင္ သာဓုေခၚရပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ပါရမီကို ကူညီ ျဖည့္စြမ္းသြားမႈၾကီးပါ။

ဆရာဦးေယာက ၁၉၀၀ ျပည့္ႏွစ္ဖြား၊ အသက္ (၂၀) အရြယ္မွာ ျပည္ျမိဳ႕ အစိုးရ အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ ဆရာက (၁၀) တန္းကို ျမန္မာတစ္ျပည္လုံးမွာ ေျခာက္ေယာက္သာရတဲ့ သုံးဘာသာ ဂုဏ္ထူးနဲ႔ ေအာင္ခဲ့တယ္။ ဆရာတို႔ (၁၀) တန္းေအာင္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္း ေမာင္ေမာင္ကေလးက ဆရာ့ကို ရန္ကုန္ ေခၚလာတယ္၊ ေမာင္ေမာင္ကေလးက ျမန္မာအေဆြသူေဌး ဦးဘညြန္႔ရဲ႕ ေယာက္ဖ၊ ဒါေၾကာင့္ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ ျမန္မာအေဆြတိုက္က ထုတ္ေ၀ဖို႔ စုိင္းျပင္းေနတဲ့ ဒဂုန္ မဂၢဇင္းမွာ ဆရာ့ကုိ အယ္ဒီတာလုပ္ဖို႔ တစ္လ (၅၀) က်ပ္နဲ႔ အလုပ္ခန္႔သတဲ့။ ျမန္မာအေဆြက ဒဂုန္မဂၢဇင္း ထုတ္ေ၀မယ္ဆိုေတာ့ ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို အယ္ဒီတာ လုပ္ေပးဖို႔ ေျပာပါတယ္။ ဆရာၾကီးက အဲဒီအခ်ိန္မွာ ယူနီဗာစီတီကို သပိတ္ေမွာက္ျပီး ေတာ္လွန္ထူေထာင္တဲ့ အမ်ဳိးသားေကာလိပ္မွာ ဆရာလုပ္ခ်င္လို႔ သူရိယသတင္းစာက အလုပ္ထြက္လာတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ ဒဂုန္က ဆရာၾကီးကုိ ေခၚေတာ့ ဆရာၾကီးက သူတိုက္ထုိင္ အယ္ဒီတာေတာ့ လုပ္မေပးႏုိင္ဘူး၊ ပဲခူးေက်ာင္းဆရာ ကိုဘုိးသစ္ကို သူ႔အစားေခၚ၊ ကိုဘိုးသစ္ဟာ ကဗ်ာမွာလည္း ေတာ္တယ္၊ စာအေရးအသားလည္း ေကာင္းတယ္၊ ဆရာကေတာ့ ေဆာင္းပါး ကဗ်ာ စတာေတြ ေရးေပးျပီး ကူမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒဂုန္က ဆရာၾကီး ညႊန္ၾကားတဲ့ ဦးဘုိးသစ္ကိုပဲ တိုက္ထုိင္ အယ္ဒီတာအျဖစ္ ေခၚတယ္။ ဆရာဦးေယာကေတာ့ လက္ေထာက္ အယ္ဒီတာေပါ့။

အဲဒီမွာ ဦးေယာဟာ ဆရာၾကီးဆီကို မၾကာမၾကာသြားျပီး ေဆာင္းပါးေတာင္းရတယ္။ ဒဂုန္အတြက္ ေဆာင္းပါးေတာင္းရင္းက ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းနဲ႔ ဦးေယာ သိကၽြမ္းခင္မင္ သြားၾကတယ္။ ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက ဒီအခ်ိန္မွာ သားသမီး (၅) ေယာက္နဲ႔ မုဆိုးဖိုဘ၀၊ လူက အင္မတန္ တက္ၾကြတဲ့ အသက္ (၃၀) ေက်ာ္အရြယ္၊ ကေလာင္က ထက္တုန္း၊ ျပည္သူေတြကလည္း နယ္ခ်ဲ႕ထမ္းပိုးေအာက္က ထြန္႕ထြန႔္ထူး ရုန္းကန္လႈပ္ရွားေနတုန္း အခ်ိန္မ်ဳိး။ အဲဒီလို အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ဆရာၾကီးနဲ႔ ဆရာဦးေယာနဲ႔ ေတြ႕ၾက ဆုံၾက ခင္မင္သိကၽြမ္းၾကတာပဲ။ ဦးေယာက အသက္ (၂၀) ေက်ာ္၊ ရုပ္ရည္ကလည္း မေသာက္မစား၊ မကစားတတ္တဲ့အျပင္ သေဘာသကာယ အလြန္ေကာင္းတဲ့ သူငယ္၊ ရုိးတယ္ ေအးတယ္ ဆိုတာက လူၾကည့္ရုံနဲ႔ ေပၚေနတဲ့ ရုပ္မ်ဳိး။ ဒါေတြ အားလုံးအျပင္ စာေရးဆရာကေလး တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနေလေတာ့ ဆရာၾကီးက သူ႔ခယ္မမ်ားနဲ႔ တုိင္ပင္ျပီး ေမာင္ေယာ (၂၃) ႏွစ္၊ သူ႔သမီး အၾကီးဆုံး မျမရီ (၁၉) ႏွစ္ အရြယ္မွာ လက္ထပ္ထိမ္းျမား ေပးလုိက္တယ္။

ဆရာေယာနဲ႔ မျမရီတို႔ လက္ဆက္ၾကတယ္ ဆိုေတာ့ တနဂၤေႏြသားနဲ႔ ဗုဒၶဟူးသမီးမို႔ ေဗဒင္အရ မေပးစားပါနဲ႔၊ တနဂၤေႏြနဲ႔ ဗုဒၶဟူးဟာ အုံးေတာင္ မေႏြးဘူး၊ ေခါင္းအုံးေႏြးေအာင္ မေပါင္းရတတ္ဖူး၊ အိမ္ေထာင္ဖက္ တစ္ေယာက္ေယာက္ ေသတတ္တယ္လို႔ ဖ်က္တဲ့သူက ဖ်က္သတဲ့။ ႏုိ႔ေပမဲ့ သူရိယတိုက္က ဦးျငိမ္းဆိုတဲ့ ေဗဒင္ဆရာၾကီးကေတာ့ ကိစၥမရွိပါဘူး။ ေပးစားပါလို႔ ေျပာသတဲ့။ ဆရာဦးေယာက `သူတို႔က အုံးေတာင္ မေႏြးဘူး ဆိုေပမဲ့ ခုေတာ့ ဆရာတို႔ အိမ္ေထာင္သက္ အႏွစ္ (၅၀) ေက်ာ္ပါျပီ´ လို႔ ရယ္ကာေမာကာ ေျပာဖူးပါတယ္။ ဆရာၾကီးက အဲဒီအခ်ိန္က စျပီး ဆရာဦးေယာတို႔နဲ႔ ေသတစ္ပန္ သက္တစ္ဆုံး ေနသြားတာပါပဲ။ ဆရာၾကီး သမီး ေဒၚျမရီက `အေဖဟာ သမီးအိမ္ေထာင္ခ်ေပးျပီး ကတည္းက သူလုပ္ခ်င္ရာေတြကုိ တစ္သက္လုံး လုပ္သြားေတာ့တာပဲ´ တဲ့။

ဆရာၾကီးက လူမမည္ သားသမီး (၅) ေယာက္ ေကၽြးေမြးျပဳစုရတဲ့ တာ၀န္ကုိ အိမ္ေထာင္သည္ သမီးၾကီးနဲ႔ စိတ္သေဘာေကာင္းတဲ့ သမက္လက္ကို စိတ္ခ်လက္ခ် အပ္ထားလိုက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟာ အိမ္ေထာင့္တာ၀န္၊ သားသမီးေတြကို လုပ္ေကၽြးျပဳစုရတဲ့ တာ၀န္ေတြကို သမက္ၾကီးနဲ႔ သမီးၾကီးလက္မွာ စိတ္ခ်လက္ခ် အပ္ထားျပီးကတည္းက အမ်ဳိးသားေရး လုပ္ငန္းေတြကို ကၽြတ္ကၽြတ္လြတ္လြတ္ လုပ္သြားေတာ့တာပဲ။

ဆရာၾကီးမွာ အသက္ (၃၀) ေက်ာ္အရြယ္နဲ႔ မုဆိုးဖိုဘ၀ ေရာက္ရျပီး ဥမမည္ စာမေျမာက္ သားသမီး (၅) ေယာက္ က်န္ခဲ့တာကုိ သံေယာဇဥ္ၾကီးတဲ့ ဖခင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သားသမီးေတြရဲ႕ ကရိကထကို ေနာက္အိုးေနာက္အိမ္ မထူေထာင္ဘဲ တစ္ေယာက္တည္း ၾကဲခံခဲ့တယ္ဆိုတာ နည္းတဲ့ေမတၱာ၊ နည္းတဲ့ သတၱိ မဟုတ္ေပဘူး။ ႏုိ႔ေပမဲ့ ဒီတာ၀န္ေတြကို သမက္ၾကီး ဦးေယာနဲ႔ သမီးၾကီး မျမရီတို႔က အေဖ့ထမ္းပုိးကို ကူးေျပာင္းလို႔ ယူလိုက္ၾကေတာ့ ဆရာၾကီးရဲ႕ ပါရမီကို ဆရာဦးေယာ ကူညီျဖည့္ဆည္းပုံကလည္း မနည္းဘူးေပါ့။

ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို ကၽြန္မတို႔က ေနေရးထုိင္ေရးနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ ေမးတဲ့အခါ ဆရာၾကီးက သူအခုေနတဲ့ အိမ္အမွတ္ (၅) ကလည္း သူ႔အိမ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဦးေယာအိမ္ပါတဲ့။ သူေနတဲ့ စမ္းေခ်ာင္းရပ္ ခ်မ္းသာလမ္း ကလည္း ပဲျပဳတ္သည္ေတြ အမ်ားၾကီးရွိတဲ့ လမ္းပါတဲ့၊ ဆရာၾကီး အခ်ိန္တန္လို႔ ႏႈိက္စားတဲ့ ထမင္းကလည္း သမီးၾကီးက ေကၽြးတဲ့ ထမင္းပါပဲေပါ့။

ဆရာဦးေယာက ပထမဆုံး ဒဂုန္မဂၢဇင္း၊ ေနာက္ေတာ့ ေဇယ်သတင္းစာ၊ လန္ဒန္အတ္မဂၢဇင္း၊ ျဗိတိသွ်ဘားမားမဂၢဇင္း၊ ဓူ၀ံမဂၢဇင္းတို႔မွာ ေရးတယ္။ ေနာက္ သူၾကီးေဂဇက္မွာ (၉) ႏွစ္ၾကာ လုပ္တယ္။ ေနာက္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ၾကီးဌာနက ညႊန္ၾကားေရး၀န္ လုပ္တယ္။ အဲဒီက ပင္စင္ယူျပီး အသက္ (၈၀) နားအထိ စာေရးသြားတာပဲ။ ဆရာၾကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ၁၉၆၄ ခုႏွစ္က အနိစၥေရာက္ေတာ့ ဆရာဦးေယာ အသက္ (၆၄) ႏွစ္ အရြယ္မွာပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာၾကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ပါရမီကို ကူညီျဖည့္တင္းသြားတဲ့ ဆရာဦးေယာလို႔လည္း ေႏွာင္းလူေတြက ဆရာဦးေယာကို ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္း တင္ရမွာပါ။

လူထု ေဒၚအမာ

ျမရည္နႏၵာ မိတၳီလာမဂၢဇင္း၁၉၈၄ ေဖေဖာ္၀ါရီ

No comments:

Post a Comment