တရံေရာအခါ ကေလာင္အမည္ “ဖူးပုရစ္” အမည္ခံ စာဆိုေတာ္တစ္ဦးသည္ မိမိ ထုတ္လတၱံ႔ေသာ ပထမ က်မ္းစာအုပ္အတြက္ နိဂံုးကို ေရးသားေနစဥ္၊ ႏိုင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာတစ္ဦးသည္ အနီးသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ “ဖူးပုရစ္” ၏ အက်ၤီစကို ဆြဲၿပီးေသာ္ “ေဟ့ သူငယ္၊ မင့္ ကဗ်ာေတြ ပံုမႏွိပ္ႏွင့္လကြာ” ဟု ေငါက္ငမ္းေလသည္။
“ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာေတြက မေကာင္းလို႔လား ခင္ဗ်ာ။”
“မေကာင္းဘူးလို႔ ဆိုရေအာင္ မင့္ကဗ်ာကို ငါ မဖတ္ဖူးေသးဘူး လဟ။ မင့္ကဗ်ာကို ဖတ္လဲ မဖတ္ခ်င္ေပါင္ကြာ။ ေကာင္းလိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ ငါက တပ္အပ္ေျပာရဲပါရဲ႕။ ဒါေပမင့္ ပံုမႏွိပ္နဲဲ႔လကြာ။”
“ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာေတြက မေကာင္းလို႔လား ခင္ဗ်ာ။”
“မေကာင္းဘူးလို႔ ဆိုရေအာင္ မင့္ကဗ်ာကို ငါ မဖတ္ဖူးေသးဘူး လဟ။ မင့္ကဗ်ာကို ဖတ္လဲ မဖတ္ခ်င္ေပါင္ကြာ။ ေကာင္းလိမ့္မယ္လို႔ေတာ့ ငါက တပ္အပ္ေျပာရဲပါရဲ႕။ ဒါေပမင့္ ပံုမႏွိပ္နဲဲ႔လကြာ။”
“ဘာေၾကာင့္ဆိုတာ အမိန္႔ရွိပါဦး ခင္ဗ်ာ။”
“မင့္ စာေတြ ပံုႏွိပ္ၿပီး စာအုပ္လဲ ထြက္ကေရာ၊ စာဆိုေတာ္ႀကီးလို႔လဲ လူေတြက သမုတ္ကေရာ၊ မင့္မွာလဲပဲ အေသေကာင္ထဲ ဖုတ္၀င္သလို ့ျဖစ္ကေရာလို႔ မွတ္လိုက္ေပေတာ့။”
“ဒါျဖင့္ ဦးဟာ ဖုတ္ေကာင္ႀကီးေပါ့။”
“ဟဲ့ ဖုတ္ၿပိတၱာထက္ ဆိုးလိမ့္မေပါ့လကြာ။ ငါဟာ ေတးတို႔၊ ကဗ်ာတို႔၊ လကၤာတို႔၊ ပံု၀တၳဳတို႔၊ ျပဇာတ္တို႔ အျပင္ က်မ္းႀကီးက်မ္းငယ္ အသြယ္သြယ္ကို ေရးဖူးသေပါ့ ေမာင္ရယ္။”
စာဆိုေပါက္စ တက္လူကေလးသည္ ၀ါရင့္ေသာ သုခမိန္ႀကီး၏ စကားကို နားရွိ၍သာ ဆတ္ဆတ္ၾကားရသည္။ ပါးစပ္က အေဟာင္းသားႏွင့္။ စာဆိုေတာ္ႀကီးမွာမူကား အခန္းထဲတြင္ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ေလွ်ာက္ရင္း ရႈံ႕မဲေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ ေအာက္ပါစကားတို႔ကို ဆိုေလသတည္း။
“စာဆိုေတာ္ဆိုတဲ့ လူမ်ားဟာ ရိုးသားျခင္း၊ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ ပညာရွိပီသျခင္းဆိုတဲ့ ဂုဏ္အဂၤါမ်ားနဲ႔ ညီတာေတာ့ မွန္ပါရဲ႕။ ႏို႔ေပမင့္ ဒါေတြဟာ ငတ္ေဆးေဖာ္တာလဟ။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ကဆိုရင္ စာဆိုေတာ္အဂၤါနဲ႔ ျပည့္စံုသူေတြဟာ သူတပါးထံမွ ေငြတစ္ဆယ္စ ငါးက်ပ္စ ေခ်းၿပီးေတာ့ ေငြေခ်းသူကို ေမ့စတမ္းေပါ့။ အိမ္လခပူရင္ အိမ္ရွင္ မသိေအာင္ တိတ္တိတ္ ထြက္ေျပးတတ္တဲ့ လူမ်ိဳးကလား။ ေခါင္းေပါင္းတို႔၊ ဘံုဘိုေရ ဖိနပ္တို႔ကို အေၾကြး၀ယ္ၿပီး အိပ္မက္ထဲမွာေတာင္ ျပန္မဆပ္တဲ့ လူစားေတြေပါ့။ တစ္ဦးက တစ္ဦးကို ျပဳအပ္တဲ့ ျပည္သူ႔က်င့္၀တ္ထဲမွာ စာေရးဆရာေတြ အေၾကြးယူ ေငြေခ်းတာေတြဟာလဲ ျပည္သူ႔၀တၱရား တစ္ခုပဲလဟ။
ကိုင္း အခု ဒီေခတ္မ်ိဳးက လြန္ခဲ့ၿပီဆိုပါေတာ့။ ေဟာ ဒီေတာ့ကာ စာဆိုေတာ္ အလုပ္ဟာ ဂုဏ္နဲ႔ ျဒပ္နဲ႔ ျဖစ္လာပါေလေရာ။ ေခါင္းေပါင္း ဆီေခ်းေစာ္နံကို ဘိုသီဘတ္သီေပါင္းတဲ့ စာဆိုေတာ္ဘ၀က ဆံပင္ကို ေၾကာ့ေအာင္ဖီးတ့ဲ စာဆိုေတာ္ဘ၀ကို ေရာက္ပါၿပီ။ ဘံုဘုိင္ေရ ဖိနပ္စီး၊ အိမ္ေတာ္ရာ ထီးစုတ္ကို ခ်ိဳင္းၾကားညွပ္လို႔မို႔ ေဆးေပါ့လိပ့္ဖြာရတဲ့ေခတ္ကို ေက်ာ္လြန္ လာၿပီးတဲ့ေနာက္ သားေရေျပာင္ ဖိနပ္စီးလို႔၊ စီးကရက္ လက္ၾကားညွပ္တဲ့ ေခတ္ကို ေရာက္လာျပန္ေပါ့ကလား။ အဲဒီေတာ့ ၀တၱရား သိတတ္တဲ့ တိုင္းသူျပည္သားေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာၿပီမို႔ လင္ဆိုတဲ့ လင္ေကာင္း၊ မိဘဆိုလဲ အတုယူအပ္တဲ့ မိဘေကာင္းဘ၀ကို ရရွိၿပီး စာဆုိေတာ္ အျဖစ္ကို ေမာ္ကြန္းထိုးႏိုင္တဲ့ အေျခစိုက္လာပါကေရာ။ သားမယားကို ေကၽြးေမြးႏိုင္ၿပီ။ သူတို႔ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ထားႏိုင္ၿပီ။
ၾကည့္ေလ။ အခု ငါ့ သားသမီးေတြကို အိမ္မွာ ဆရာမငွားၿပီး စာသင္ေပးေနတယ္။ ၿပီးေတာလဲ ငါ အခုဆိုရင္ သင္းတို႔ကို စာေပက်မ္းဂန္ဆိုတာ နားမွ်ေလသံ မၾကားရေအာင္ အုပ္အုပ္ဆိုင္းဆိုင္းန႔ဲ သင္ေပးထားသကြဲ႔။ ၾကည့္ေလ။ အခု ငါဟာ ငါ့ ဦးေလးတစ္ေယာက္ကိုေတာင္မွ ေငြတစ္ေထာင္ မ ထားႏိုင္ၿပီကြဲ႕။ ဒီလို မ ထားလ်က္နဲ႔က သူက ငါ့ကို တစ္ျပားမွ ျပန္မဆပ္သည့္တိုင္ေအာင္ သူက ငါ့ကို ဒီလို လုပ္ရပါ့မလားလို႔ မိေက်ာင္းမင္း ေရကင္းျပသလို ငါက ဆံုးမစာ မေရးခဲ့ပါဘူး။ ဘာအတြက္ ရွိမွာလိုက္လို႔ကြာ။ ဒါေပမယ့္ ငါ့ကို ၾကည့္လဟ၊ ဖုတ္ဘ၀က မတက္ေသးဘူး။”
“ေဟ့ ဒီမေလ လူခ်င္းတူပါလ်က္ကနဲ႔ လူလို မေနႏိုင္တာ မေနရတာဟာ ဖုတ္ၿပိတၱာ ဘ၀ႀကီးေပါ့လဟ။ လူမ်ားတန္းတူ ခ်စ္စရာရွိရင္ ခ်စ္၊ မုန္းစရာရွိရင္ မုန္းၿပီး၊ ခံစားစရာရွိရင္ ခံစားလို႔မို႔၊ စံစားစရာရွိ မစံစားႏိုင္တာေတြဟာ လူ႕ဘ၀ရယ္လို႔ ဆိုရမလား။ စာဆိုေတာ္ဘ၀ဟာ ဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ေလာကသာ မဟုတ္၊ သူတစ္ပါးေလာကကိုပါ ထည့္ၿပီး မွတ္ရတယ္၊ စဥ္းစားရတယ္၊ ပိုင္းျခား ေ၀ဖန္ေပးရတယ္။
ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဤအက်ိဳးပါလားဟဲ့လို႔ ဆိုၿပီး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေတြကို ေစ့ေစ့ငုငု ဆင္ျခင္ရသဟ။ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လုိျဖစ္ရတယ္ဆိုတာ မွတ္သားရသဟ။ အေၾကာင္းခ်င္တ ဟူသမွ်က စိတ္ကို ဘယ္လို ပီတိျဖစ္ေစသလဲ။ ဘယ္လို ဖန္တီးေစသလဲ။ အဲဒီလို ၾကံဆရေသးသဟ။ သူမ်ားနည္းတူ ရိုးရိုးတန္းတန္း ၀မ္းသာစရာရွိရင္ ဟက္ဟက္ပက္ပက္၊ ၀မ္းနည္းစရာရွိရင္ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ၊ အဲသလို မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလကြဲ႔။ ငါ့တို႔ဟာ ၀ိညာဥ္မဲ့ သတၱ၀ါေတြ ျဖစ္လာၿပီေဟ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေလာကရဲ႕ ထံု၀တ္ရည္ကို လိပ္ျပာလို ခုန္ကူးပ်ံသန္းၿပီး မလ်က္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလဟ။ သုခ ဒုကၡဆိုတာကို ၾကံဳရတဲ့အခါ ဒီ သုခ ဒုကၡဆိုတဲ့ ေ၀ဒနာေတြကို ဘယ္လို ခံစား စံစားရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ဘူး။ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ ခံစားႏိုင္ပါ့မတုန္း။
ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တျခင္း၊ ေၾကကြဲျခင္း၊ ပူေဆြးျခင္း၊ ၀မ္းသာျခင္းဆိုတဲ့ ဖေသာ ဖႆေတြကို အကိုးအကားနဲ႔ ဆန္းစစ္ေနရတာကိုး။ ရည္းစားနဲ႔ ခ်ိန္းထားရာမွာ ရည္းစားကို မေတြ႕လိုက္ရလို႔ ရင္ထဲ ဆြဆြခုန္မိရင္ ဒီစိတ္ဟာ ေလာဘမူစိတ္လား၊ ေဒါသမူစိတ္လား ဆိုၿပီး၊ စိတ္တစ္ခုယုတ္ကိုးဆယ္၊ အက်ယ္ တစ္ရာႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးေတြကို သြားၿပီး ေတြးမိတယ္သကြဲ႕။
ကိုယ့္ခ်စ္သူကို ကိုယ့္ရင္ထဲ ေမႊ႔ၿပီး ေပြ႕ပိုက္ယုယ နမ္းရႈပ္လိုက္တဲ့အခါမ်ားမွာ စိတ္ ေစတသိက္ေတြကို သရုပ္ခြဲၿပီး ၀ိပၸယုတ္လား၊ သမၸယုတ္လားနဲ႔ စဥ္းစားလိုက္ရတာ နမ္းရတဲ့ အရသာဆိုတာ ဘယ္ေပ်ာက္သြားသလဲ မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး။ ရယ္စရာ ေမာစရာ ပူေဆြးစရာ ေတြ႕ရတဲ့ အခါမ်ားမွာေတာင္မွပဲ ရယ္ရန္ သင့္မသင့္၊ ငိုရန္ ေတာ္မေတာ္၊ ေျမွာ္ေခၚေတြးေတာေနရတာနဲ႔ ရယ္စရာလား၊ ငိုစရာလား မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ တစ္ခါတစ္ခါ ပိဋိကတ္သံုးပံုနဲ႔ အခ်စ္ဋီကာကိုေတာင္ အမွားမွား အယြင္းယြင္း ျဖစ္မိတယ္။ သမီးရည္းစား ခ်စ္ေဇာသန္ေနတုန္း ရည္းစားက ရွင္ ကၽြန္မကို ေသတဲ့အထိ ခ်စ္ကဲ့လား လို႔ ညဳလိုက္တဲ့ အခါမ်ားမွ၊ အမွေယာဂနဲ႔ တုမွေယာဂ အလြဲလြဲေျပာမိလို႔ ေယာဂခ်င္းမ်ား မွားေနေရာ့သလားလို႔ ေအာက္ေမ့ရတာနဲ႔ ေသာက္လြဲေတြ ျဖစ္ကုန္ပါကေရာ။
စာေပတဲ့၊ က်မ္းဂန္တဲ့ ထြီ ရြံစရာႀကီးပါလကြယ္။ ေဟာဒီ ငါတို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ အတၱေဘာႀကီးက ခံစားရတဲ့ အာရုံငါးပါးနဲ႔ စပ္လ်ဥ္းလာတဲ့ အခါမွာေတာင္မွ ငါတို႔ဟာ စာေပက်မ္းဂန္နဲ႔ ကင္းၿပီး မတည္ႏိုင္ဘူးလကြဲ႕။ ဒါေၾကာင့္ ငါတို႔မွာ ငါတို႔ရဲ႕ အသက္မရွိဘူး။ ငါတို႔ရဲ႕ ေလာကဟာ ကဗ်ာ့ေလာက၊ ၀တၳဳေလာက၊ ျပဇာတ္ေလာက၊ ဂႏၱေလာက ျဖစ္ေနၿပီ။ ငါ အႏွစ္သံုးဆယ္လံုး ႀကိဳးႀကိဳးပမ္းပမ္းနဲ႔ ထူေထာင္ခဲ့ရတဲ့ ႏိုင္ငံေက်ာ္ဘ၀ကို ငိုစရာရွိရင္ ေၾသာ္ ငါ ငိုေနတာပါကလားလို႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္ သရုပ္မခြဲပါဘဲ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ငိုပစ္ရတဲ့ တဒဂၤ အခ်ိန္ကေလးနဲ႔ လဲလိုက္ခ်င္ပါဘိ လကြာ။”
ေမာင္ထင္
၁၉၃၆ ခုႏွစ္
“မင့္ စာေတြ ပံုႏွိပ္ၿပီး စာအုပ္လဲ ထြက္ကေရာ၊ စာဆိုေတာ္ႀကီးလို႔လဲ လူေတြက သမုတ္ကေရာ၊ မင့္မွာလဲပဲ အေသေကာင္ထဲ ဖုတ္၀င္သလို ့ျဖစ္ကေရာလို႔ မွတ္လိုက္ေပေတာ့။”
“ဒါျဖင့္ ဦးဟာ ဖုတ္ေကာင္ႀကီးေပါ့။”
“ဟဲ့ ဖုတ္ၿပိတၱာထက္ ဆိုးလိမ့္မေပါ့လကြာ။ ငါဟာ ေတးတို႔၊ ကဗ်ာတို႔၊ လကၤာတို႔၊ ပံု၀တၳဳတို႔၊ ျပဇာတ္တို႔ အျပင္ က်မ္းႀကီးက်မ္းငယ္ အသြယ္သြယ္ကို ေရးဖူးသေပါ့ ေမာင္ရယ္။”
စာဆိုေပါက္စ တက္လူကေလးသည္ ၀ါရင့္ေသာ သုခမိန္ႀကီး၏ စကားကို နားရွိ၍သာ ဆတ္ဆတ္ၾကားရသည္။ ပါးစပ္က အေဟာင္းသားႏွင့္။ စာဆိုေတာ္ႀကီးမွာမူကား အခန္းထဲတြင္ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ေလွ်ာက္ရင္း ရႈံ႕မဲေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ ေအာက္ပါစကားတို႔ကို ဆိုေလသတည္း။
“စာဆိုေတာ္ဆိုတဲ့ လူမ်ားဟာ ရိုးသားျခင္း၊ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ ပညာရွိပီသျခင္းဆိုတဲ့ ဂုဏ္အဂၤါမ်ားနဲ႔ ညီတာေတာ့ မွန္ပါရဲ႕။ ႏို႔ေပမင့္ ဒါေတြဟာ ငတ္ေဆးေဖာ္တာလဟ။ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ကဆိုရင္ စာဆိုေတာ္အဂၤါနဲ႔ ျပည့္စံုသူေတြဟာ သူတပါးထံမွ ေငြတစ္ဆယ္စ ငါးက်ပ္စ ေခ်းၿပီးေတာ့ ေငြေခ်းသူကို ေမ့စတမ္းေပါ့။ အိမ္လခပူရင္ အိမ္ရွင္ မသိေအာင္ တိတ္တိတ္ ထြက္ေျပးတတ္တဲ့ လူမ်ိဳးကလား။ ေခါင္းေပါင္းတို႔၊ ဘံုဘိုေရ ဖိနပ္တို႔ကို အေၾကြး၀ယ္ၿပီး အိပ္မက္ထဲမွာေတာင္ ျပန္မဆပ္တဲ့ လူစားေတြေပါ့။ တစ္ဦးက တစ္ဦးကို ျပဳအပ္တဲ့ ျပည္သူ႔က်င့္၀တ္ထဲမွာ စာေရးဆရာေတြ အေၾကြးယူ ေငြေခ်းတာေတြဟာလဲ ျပည္သူ႔၀တၱရား တစ္ခုပဲလဟ။
ကိုင္း အခု ဒီေခတ္မ်ိဳးက လြန္ခဲ့ၿပီဆိုပါေတာ့။ ေဟာ ဒီေတာ့ကာ စာဆိုေတာ္ အလုပ္ဟာ ဂုဏ္နဲ႔ ျဒပ္နဲ႔ ျဖစ္လာပါေလေရာ။ ေခါင္းေပါင္း ဆီေခ်းေစာ္နံကို ဘိုသီဘတ္သီေပါင္းတဲ့ စာဆိုေတာ္ဘ၀က ဆံပင္ကို ေၾကာ့ေအာင္ဖီးတ့ဲ စာဆိုေတာ္ဘ၀ကို ေရာက္ပါၿပီ။ ဘံုဘုိင္ေရ ဖိနပ္စီး၊ အိမ္ေတာ္ရာ ထီးစုတ္ကို ခ်ိဳင္းၾကားညွပ္လို႔မို႔ ေဆးေပါ့လိပ့္ဖြာရတဲ့ေခတ္ကို ေက်ာ္လြန္ လာၿပီးတဲ့ေနာက္ သားေရေျပာင္ ဖိနပ္စီးလို႔၊ စီးကရက္ လက္ၾကားညွပ္တဲ့ ေခတ္ကို ေရာက္လာျပန္ေပါ့ကလား။ အဲဒီေတာ့ ၀တၱရား သိတတ္တဲ့ တိုင္းသူျပည္သားေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာၿပီမို႔ လင္ဆိုတဲ့ လင္ေကာင္း၊ မိဘဆိုလဲ အတုယူအပ္တဲ့ မိဘေကာင္းဘ၀ကို ရရွိၿပီး စာဆုိေတာ္ အျဖစ္ကို ေမာ္ကြန္းထိုးႏိုင္တဲ့ အေျခစိုက္လာပါကေရာ။ သားမယားကို ေကၽြးေမြးႏိုင္ၿပီ။ သူတို႔ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ထားႏိုင္ၿပီ။
ၾကည့္ေလ။ အခု ငါ့ သားသမီးေတြကို အိမ္မွာ ဆရာမငွားၿပီး စာသင္ေပးေနတယ္။ ၿပီးေတာလဲ ငါ အခုဆိုရင္ သင္းတို႔ကို စာေပက်မ္းဂန္ဆိုတာ နားမွ်ေလသံ မၾကားရေအာင္ အုပ္အုပ္ဆိုင္းဆိုင္းန႔ဲ သင္ေပးထားသကြဲ႔။ ၾကည့္ေလ။ အခု ငါဟာ ငါ့ ဦးေလးတစ္ေယာက္ကိုေတာင္မွ ေငြတစ္ေထာင္ မ ထားႏိုင္ၿပီကြဲ႕။ ဒီလို မ ထားလ်က္နဲ႔က သူက ငါ့ကို တစ္ျပားမွ ျပန္မဆပ္သည့္တိုင္ေအာင္ သူက ငါ့ကို ဒီလို လုပ္ရပါ့မလားလို႔ မိေက်ာင္းမင္း ေရကင္းျပသလို ငါက ဆံုးမစာ မေရးခဲ့ပါဘူး။ ဘာအတြက္ ရွိမွာလိုက္လို႔ကြာ။ ဒါေပမယ့္ ငါ့ကို ၾကည့္လဟ၊ ဖုတ္ဘ၀က မတက္ေသးဘူး။”
“ေဟ့ ဒီမေလ လူခ်င္းတူပါလ်က္ကနဲ႔ လူလို မေနႏိုင္တာ မေနရတာဟာ ဖုတ္ၿပိတၱာ ဘ၀ႀကီးေပါ့လဟ။ လူမ်ားတန္းတူ ခ်စ္စရာရွိရင္ ခ်စ္၊ မုန္းစရာရွိရင္ မုန္းၿပီး၊ ခံစားစရာရွိရင္ ခံစားလို႔မို႔၊ စံစားစရာရွိ မစံစားႏိုင္တာေတြဟာ လူ႕ဘ၀ရယ္လို႔ ဆိုရမလား။ စာဆိုေတာ္ဘ၀ဟာ ဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ေလာကသာ မဟုတ္၊ သူတစ္ပါးေလာကကိုပါ ထည့္ၿပီး မွတ္ရတယ္၊ စဥ္းစားရတယ္၊ ပိုင္းျခား ေ၀ဖန္ေပးရတယ္။
ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဤအက်ိဳးပါလားဟဲ့လို႔ ဆိုၿပီး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေတြကို ေစ့ေစ့ငုငု ဆင္ျခင္ရသဟ။ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လုိျဖစ္ရတယ္ဆိုတာ မွတ္သားရသဟ။ အေၾကာင္းခ်င္တ ဟူသမွ်က စိတ္ကို ဘယ္လို ပီတိျဖစ္ေစသလဲ။ ဘယ္လို ဖန္တီးေစသလဲ။ အဲဒီလို ၾကံဆရေသးသဟ။ သူမ်ားနည္းတူ ရိုးရိုးတန္းတန္း ၀မ္းသာစရာရွိရင္ ဟက္ဟက္ပက္ပက္၊ ၀မ္းနည္းစရာရွိရင္ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ၊ အဲသလို မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလကြဲ႔။ ငါ့တို႔ဟာ ၀ိညာဥ္မဲ့ သတၱ၀ါေတြ ျဖစ္လာၿပီေဟ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေလာကရဲ႕ ထံု၀တ္ရည္ကို လိပ္ျပာလို ခုန္ကူးပ်ံသန္းၿပီး မလ်က္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလဟ။ သုခ ဒုကၡဆိုတာကို ၾကံဳရတဲ့အခါ ဒီ သုခ ဒုကၡဆိုတဲ့ ေ၀ဒနာေတြကို ဘယ္လို ခံစား စံစားရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ဘူး။ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ ခံစားႏိုင္ပါ့မတုန္း။
ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တျခင္း၊ ေၾကကြဲျခင္း၊ ပူေဆြးျခင္း၊ ၀မ္းသာျခင္းဆိုတဲ့ ဖေသာ ဖႆေတြကို အကိုးအကားနဲ႔ ဆန္းစစ္ေနရတာကိုး။ ရည္းစားနဲ႔ ခ်ိန္းထားရာမွာ ရည္းစားကို မေတြ႕လိုက္ရလို႔ ရင္ထဲ ဆြဆြခုန္မိရင္ ဒီစိတ္ဟာ ေလာဘမူစိတ္လား၊ ေဒါသမူစိတ္လား ဆိုၿပီး၊ စိတ္တစ္ခုယုတ္ကိုးဆယ္၊ အက်ယ္ တစ္ရာႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးေတြကို သြားၿပီး ေတြးမိတယ္သကြဲ႕။
ကိုယ့္ခ်စ္သူကို ကိုယ့္ရင္ထဲ ေမႊ႔ၿပီး ေပြ႕ပိုက္ယုယ နမ္းရႈပ္လိုက္တဲ့အခါမ်ားမွာ စိတ္ ေစတသိက္ေတြကို သရုပ္ခြဲၿပီး ၀ိပၸယုတ္လား၊ သမၸယုတ္လားနဲ႔ စဥ္းစားလိုက္ရတာ နမ္းရတဲ့ အရသာဆိုတာ ဘယ္ေပ်ာက္သြားသလဲ မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး။ ရယ္စရာ ေမာစရာ ပူေဆြးစရာ ေတြ႕ရတဲ့ အခါမ်ားမွာေတာင္မွပဲ ရယ္ရန္ သင့္မသင့္၊ ငိုရန္ ေတာ္မေတာ္၊ ေျမွာ္ေခၚေတြးေတာေနရတာနဲ႔ ရယ္စရာလား၊ ငိုစရာလား မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ တစ္ခါတစ္ခါ ပိဋိကတ္သံုးပံုနဲ႔ အခ်စ္ဋီကာကိုေတာင္ အမွားမွား အယြင္းယြင္း ျဖစ္မိတယ္။ သမီးရည္းစား ခ်စ္ေဇာသန္ေနတုန္း ရည္းစားက ရွင္ ကၽြန္မကို ေသတဲ့အထိ ခ်စ္ကဲ့လား လို႔ ညဳလိုက္တဲ့ အခါမ်ားမွ၊ အမွေယာဂနဲ႔ တုမွေယာဂ အလြဲလြဲေျပာမိလို႔ ေယာဂခ်င္းမ်ား မွားေနေရာ့သလားလို႔ ေအာက္ေမ့ရတာနဲ႔ ေသာက္လြဲေတြ ျဖစ္ကုန္ပါကေရာ။
စာေပတဲ့၊ က်မ္းဂန္တဲ့ ထြီ ရြံစရာႀကီးပါလကြယ္။ ေဟာဒီ ငါတို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ အတၱေဘာႀကီးက ခံစားရတဲ့ အာရုံငါးပါးနဲ႔ စပ္လ်ဥ္းလာတဲ့ အခါမွာေတာင္မွ ငါတို႔ဟာ စာေပက်မ္းဂန္နဲ႔ ကင္းၿပီး မတည္ႏိုင္ဘူးလကြဲ႕။ ဒါေၾကာင့္ ငါတို႔မွာ ငါတို႔ရဲ႕ အသက္မရွိဘူး။ ငါတို႔ရဲ႕ ေလာကဟာ ကဗ်ာ့ေလာက၊ ၀တၳဳေလာက၊ ျပဇာတ္ေလာက၊ ဂႏၱေလာက ျဖစ္ေနၿပီ။ ငါ အႏွစ္သံုးဆယ္လံုး ႀကိဳးႀကိဳးပမ္းပမ္းနဲ႔ ထူေထာင္ခဲ့ရတဲ့ ႏိုင္ငံေက်ာ္ဘ၀ကို ငိုစရာရွိရင္ ေၾသာ္ ငါ ငိုေနတာပါကလားလို႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္ သရုပ္မခြဲပါဘဲ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ငိုပစ္ရတဲ့ တဒဂၤ အခ်ိန္ကေလးနဲ႔ လဲလိုက္ခ်င္ပါဘိ လကြာ။”
ေမာင္ထင္
၁၉၃၆ ခုႏွစ္
No comments:
Post a Comment