ဘဝ အဓိပၸာယ္သည္ ရွာေဖြရန္ မဟုတ္
ကၽြန္ေတာ္ သည္ ဒႆနေဗဒကို ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္က စတင္၍ ေလ့လာခဲ့၏။ စာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုလည္း ဖတ္ခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဒႆန ေဗဒ က်မ္းမ်ားကို ဖတ္ရသည္မွာ အျခားေသာ ပညာရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ က်မ္းမ်ားကို ဖတ္ရသည္ ႏွင့္ မတူပါ။ ဥပမာ - ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ပုဂံ သမိုင္းကို ဖတ္သည္ ဆိုၾကပါစို႔။ ထိုသို႔ ပုဂံ သမိုင္းကို ဖတ္ေသာအခါ ပုဂံ သမိုင္း ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အခ်က္ အလက္ မ်ားကို သိရ၏။ ထိုသို႔ သိေသာအခါ ပုဂံ သမိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ေျပာရာတြင္ မိမိကိုယ္ မိမိ ယံုၾကည္ခ်က္ ပိုမို ရွိလာသည္။
ဒႆန က်မ္းမ်ားကို ဖတ္ေသာ အခါ၌မူ ထိုသို႔ မဟုတ္ေပ။ ပထမ ဒႆန ေဗဒ က်မ္း တစ္ေစာင္ ႏွစ္ေစာင္ကို ဖတ္မိေသာ အခါ မိမိသည္ ဒႆန ေဗဒကို နားလည္သည္ ဟု ထင္လာ၏။ ထို႔ေနာက္ ဒႆန က်မ္းမ်ားကို ဆက္၍ ဆက္၍ ဖတ္လာေသာ အခါ မိမိသည္ ဒႆန ေဗဒကို နားမလည္ေသး ပါလား ဟု ျမင္လာ၏။ ထိုထက္ ပို၍ ဖတ္ေသာအခါ တစ္ဖန္ မိမိသည္ ဒႆန ေဗဒ ကို နားလည္သည္ဟု အထင္ ေရာက္လာ၏။ ထို႔ထက္ ပို၍ ဖတ္ေသာ အခါ မိမိသည္ ဒႆန ေဗဒ ကို နားမလည္ေသးပါလား ဟု ျမင္လာျပန္သည္။
ထို႔ျပင္ ဒႆနေဗဒ က်မ္းတစ္ေစာင္ကို ဖတ္ရေသာ အခါ စာပိုဒ္ တစ္ခုတည္းကိုပင္ တစ္ခါတစ္ရံ အဖန္တလဲလဲ ဖတ္ပါမွ ေရးေရး နားလည္လာသည္ဟု ထင္ရသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဤကဲ့သို႔ ျဖစ္ရ ပါသနည္း။ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္သေလာက္ ဤကဲ့သို႔ ဒႆန ေဗဒ၌ ျဖစ္ရသည္မွာ ဒႆန ေဗဒသည္ အခ်က္အလက္မ်ား အေၾကာင္း ကို အဓိက ထား၍ မေျပာ။ ထိုအခ်က္အလက္ မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေကာက္ယူေသာ အဓိပၸာယ္၊ ေကာက္ယူပံုကိုသာ အဓိက ထား၍ ေလ့လာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ဥပမာ - Existentialist တစ္ဦး ျဖစ္ေသာ ကမူး (Camus) ကို ၾကည့္ၾကပါစို႔။ သူသည္ ျပင္သစ္ လူမ်ိဳး ျဖစ္၍ ဒုတိယ ကမၻာ စစ္ၾကီး ျပီးသည့္ေနာက္ The Stranger, The Outsider, The Plague စေသာ ဝတၳဳမ်ားကို ေရးသားခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္သည္။ သူ၏ ဦးတည္ခ်က္မွာ "ဘဝ" ဆိုသည္မွာ အႏွစ္သာရ ကင္းမဲ့ သည္ ဟူေသာ အခ်က္ကို လူအမ်ား ခံစားလာ ရေအာင္ ဤဝတၳဳမ်ားကို ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။
သူ၏ အေက်ာ္ၾကားဆံုး စာအုပ္မွာ "The Myth of Sisyphus" ဟူေသာ စာအုပ္ ျဖစ္သည္။ ဤ ဒ႑ာရီ ပံုျပင္တြင္ Sisyphus သည္ သူ႕တစ္သက္တာလံုး အလုပ္တစ္ခု ကိုသာ လုပ္ခဲ့သူ ျဖစ္၏။ ယင္းမွာ ေက်ာက္ခဲၾကီး တစ္လံုးကို ေတာင္ေအာက္ မွ ေတာင္ေပၚသို႔ တင္၏။ ေတာင္ေပၚ မွ ယင္းေက်ာက္ခဲၾကီးကို လွိမ့္ခ်၏။ ထို႔ေနာက္ ယင္းေက်ာက္ခဲၾကီး ကိုပင္ ေတာင္ေအာက္သို႔ ဆင္း၍ Sisyphus သည္ ျပန္ယူ၏။ ေတာင္ေပၚသို႔ တက္ျပန္၏။ ထို႔ေနာက္ ထိုေက်ာက္ ခဲၾကီး ႏွင့္ အတူ ေတာင္ထိပ္ သို႔ ေရာက္ေသာ အခါ ေတာင္ေအာက္သို႔ တစ္ဖန္ ယင္းေက်ာက္ခဲၾကီးကို လွိမ့္ခ်ျပန္ ၏။ Sisyphus သည္ သူ႕တစ္သက္တာ တြင္ ဤအလုပ္မွ တစ္ပါး မည္သည့္ အလုပ္ကိုမ်ွ မလုပ္ေပ။
ကၽြန္ေတာ္တု႔ိ၏ ဘဝသည္လည္း အလားတူ ျဖစ္၏။ ေမြးလာသည္ႏွင့္ ကေလး အရြယ္တြင္ ရွိေနဆဲမွာပင္ မူလတန္းတြင္ စာလုိက္ႏိုင္ရန္ မူလတန္းၾကိဳ ေက်ာင္းကို တက္ရ၏။ မူလတန္း သို႔ ေရာက္ေသာ အခါ အလယ္တန္း၌ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာရန္ ျပင္ဆင္ရျပန္၏။ အလယ္တန္းသို႔ ေရာက္ေသာ အခါ အထက္တန္း၌ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ရန္ ျပင္ဆင္ ရျပန္၏။
အထက္တန္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ တကၠသိုလ္တြင္ မိမိ လိုခ်င္ေသာ ဘာသာရပ္ကို သင္ၾကားခြင့္ ရေစရန္ ၾကိဳးစား ျပင္ဆင္ ရျပန္၏။ တကၠသိုလ္ သို႔ ေရာက္ေသာအခါ အဆင့္ အတန္း ျမင့္ျမင့္ ေအာင္ေစရန္ ၾကိဳးစား ရျပန္၏။ အလုပ္အကိုင္ ေကာင္း တစ္ခုခုကို ရေသာ အခါ အိမ္ေထာင္ျပဳရန္ ျပင္ ရျပန္၏။ အိမ္ေထာင္ျပဳျပီး ေသာအခါ သားသမီးမ်ား အား ျပဳစု ပ်ိဳး ေထာင္ေပး ရန္ ျပင္ဆင္ရျပန္၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ပင္စင္ သက္ နီးလာေသာအခါ တမလြန္ ဘဝ ေကာင္းစားေရး အတြက္ ျပင္ဆင္ရျပန္၏။
လူတို႔သည္ သာမန္ အားျဖင့္ ဘဝ၏ အရသာကို ခံစားရန္ အခ်ိန္မရွိ၊ ဘဝတြင္ "ျပင္ဆင္ျပီး ျပင္ဆင္ေန ရျခင္း" ျဖင့္ပင္ အခ်ိန္မ်ား ကုန္လြန္ခဲ့ရသည္။ ဤကဲ့သို႔ ဘဝမ်ိဳးကို Camus က Absurdity အႏွစ္သာရ ကင္းမဲ့ျခင္း ဟု ေခၚဟန္ ရွိ၏။
Camus အလို အားျဖင့္ ဘဝ၌ အဓိပၸာယ္ ဆိုသည္မွာ မရွိ၊ ဘဝသည္ ျဖစ္စဥ္ ၾကီး တစ္ခုသာ ျဖစ္၏။ ဤ ျဖစ္စဥ္ၾကီး သည္ ေမြးျခင္း ျဖင့္ စ၍ ေသျခင္းျဖင့္ အဆံုးသတ္သည္။ ဤေမြးျခင္း ႏွင့္ ေသျခင္း အၾကား အသက္ရွင္ေသာ လူသားသည္လည္း မိမိ ဘဝ၌ ခံစား စံစားျခင္း ကို မျပဳ၊ ျပင္ဆင္ ရင္း ျပင္ဆင္ရင္းႏွင့္ ဘဝပန္းတိုင္သည္ မၾကာခဏ ေပ်ာက္သြားတတ္၏။ သို႔ေသာ္ ဤဘဝ မ်ိဳး ကိုပင္ လူတို႔ ခံုမင္ ေနၾကသည္။
ဤသို႔ ဆိုလ်ွင္ ဘဝ၌ ပန္းတိုင္ ဟူသည္ ရွိပါသလား။ စင္စစ္ ဘဝ၌ ပန္းတိုင္ဟူသည္ မရွိပါ။ လူတစ္ေယာက္စီ လူတစ္ေယာက္စီ၌ သာလ်ွင္ ပန္းတိုင္ဟူသည္ ရွိပါသည္။ အကယ္၍ လူ တစ္ေယာက္ စီ လူတစ္ေယာက္စီသည္ မိမိ ပန္းတိုင္ကို မိမိ တည္ေဆာက္ရန္ မၾကိဳးစားဘဲ ဘဝ၌ ပန္းတိုင္ သည္ ရွိသည္ဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ ယင္းပန္းတိုင္ကိုသာ လိုက္လံ ရွာခဲ့ေသာ္ ေသသည့္တိုင္ ယင္းပန္းတိုင္ကို ေတြ႕မည္ မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ Phenomenology ကို စတင္ ခဲ့ေသာ Edmund Husserl က ဤသို႔ ဆိုခဲ့သည္။
"According to phenomenology objects are objects of experience rather than independently existing entities. This approach aims to explore the ways in which people conceive of and interpret the world as they experience it. In this view relative and subjective."
( ဘဝတြင္ ရင္ဆိုင္ရေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ သူ႕သေဘာသူ ျဖစ္ပ်က္ ေနၾကေသာ အျဖစ္အပ်က္ မ်ား မဟုတ္ၾက။ လူသားတို႔၏ အျမင္မ်ားျဖင့္ ခြဲျခား မရေအာင္ ေရာယွက္ေနၾကေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခုကို ၾကည့္ေသာ္ သူ႕အရွိ အတိုင္း မျမင္ႏိုင္၊ ၾကည့္ရွဳသူ၏ ရွဳေထာင့္တစ္ခုမွသာ ျမင္ႏိုင္ေပသည္။ )
ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဘဝထဲတြင္ အဓိပၸာယ္ကို လိုက္ရွာရန္ မဟုတ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ လူႏွင့္ ကင္းကြာ၍ ဘဝဟူသည္ မရွိသလို လူႏွင့္ကင္းကြာေသာ ဘဝ၏ အဓိပၸာယ္ ဆိုသည္ မွာလည္း မရွိႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ လူတစ္ေယာက္သည္ မိမိ ဘဝတြင္ အဓိပၸာယ္ကို ရွာမေတြ႕ လ်ွင္ မည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမ်ွ အျပစ္တင္ရန္ မဟုတ္ေပ။ မိမိကိုယ္ကိုယ္ သာ အျပစ္တင္ ရန္ ျဖစ္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ လူတိုင္း လူတိုင္းသည္ မိမိ ဘဝ အြက္ အဓိပၸာယ္ ကို မိမိ ဘာသာ ဖန္တီး ယူရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ဆရာခင္ေမာင္ဝင္း
အေနာက္တိုင္း ဒႆနေဗဒ ကို ျမန္မာ့ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ျခင္း (၂) ၊ စာ - ( ၂၁၅ - ၂၁၈ )
(ဆရာ ခင္ေမာင္ဝင္း ရဲ႕ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ့စာက အခ်ိဳ႕ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ သာ သေဘာတူ မိပါတယ္ - အမ်ားအားျဖင့္ အေသးစိတ္မွာ သေဘာမတူ ဘူး။ ဥပမာ - "ဘဝ အဓိပၸာယ္ ဟာ ရွာေဖြဖို႔ မဟုတ္" - ဆိုတဲ့ အဆို မွာ အတိအက် ဘဝင္တက် လက္ခံပါတယ္ - ဒါေပမယ့္- "ဘဝအဓိပၸာယ္ကို တည္ေဆာက္ရန္" ဆိုသည္မ်ိဳး။ အဲ့သည္မွာ အျမင္ မတူမိဘူးရယ္။
ဆရာက ဒႆနိက နယ္ပယ္က ရွိေနတဲ့ အေလ်ာက္၊ Reason ေတြ ၊ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ေတြ နဲ႔ ယွဥ္ထိုး ေတြးေခၚ ေျပာဆိုတယ္။ ( အဲ့လို က်ေနာ္ ျမင္ပါတယ္။) ဘဝ ကို Reason ေတြ ၊ ယုတၱိေတြ ၾကားထဲ ေဘာင္ခတ္ ျပီး ၾကည့္တာဟာ လမ္းမ က်ယ္ၾကီး ကို ေသာ့ေပါက္ က ေခ်ာင္းၾကည့္ေန တာနဲ႔ သာ တူေနပါလိမ့္မယ္။
စင္စစ္ ဘဝရဲ႕ အဓိပၸာယ္ ဆိုတာ ကို ေသခ်ာ ၾကည့္ၾကည့္ပါ။ က်ေနာ္ ျမင္မိသေလာက္- အခု ရွင္သန္ေနတဲ ့ခဏဟာ ရွာေဖြေနတာ မဟုတ္သလို၊ ဖန္တီး ရယူေနတာ လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အေၾကာင္း က - ဘဝ ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ လို႔ သီးျခား ရွိမေနဘူး။ ဘဝ တစ္ခုလံုး ကိုယ္တိုင္ က "အဓိပၸာယ္" ျဖစ္ျပီး - ဒီဘဝ ဆိုတဲ့ အတိုင္း အသိ ရွိရွိ ရွင္သန္ေနတဲ့ အခါ ဘဝ ဟာ အျပည့္ဝဆံုး ျဖစ္တည္ - တည္ရွိေန ပါတယ္။
ႏို႔ေပမယ့္ မည္သို႔ ရွိေစ - ဆရာ့စာ ကို ေလးစားဦးညႊတ္ရင္း အျမတ္တႏိုး တင္ပါတယ္။ )
Zay Ya
April 15th 2012 at 2:29 PM
No comments:
Post a Comment