Wednesday, April 18, 2012


အညာဘုရားပြဲ


အညာဘုရားပြဲကား ဘုရားပြဲလည္း ျဖစ္၏။ ေစ်းပြဲႀကီးလည္း ျဖစ္ေလသည္။ အညာတြင္ ဘုရားပြဲသြားၾကသည္မွာ ဘုရားလည္းဖူးရင္း၊ လိပ္ဥလည္းတူးရင္း၊ လိပ္မႀကီးလည္းဖမ္းရင္း သြားၾကျခင္းျဖစ္၏။ ဘုရားဖူးရ၊ ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္ပါးၾက။ ေစ်းလည္းေရာင္းရ၊ တစ္ခ်က္ခုတ္ သံုးခ်က္ျပတ္ေသာ အညာဘုရားပြဲမ်ားေပတည္း။

အညာတြင္ ဘုရားပြဲသြားလိုသူတို႔သည္ မိမိတို႔၌ ေရာင္းရန္ရွိေသာ အရာ၀တၳဳမ်ားကို ယူေဆာင္သြားၾကၿပီးလွ်င္ ဆိုင္းမ်ားခင္းက်င္း၍ ေရာင္းခ်ၾကေလသည္။ တစ္ဦးတြင္ ပါလာေသာ ပစၥည္းကို တစ္ဦးက၀ယ္ႏွင့္ ပစၥည္းမ်ားကို ဘုရားပြဲ၌ ဖလွယ္ေလ့ရွိၾကေလသည္။ နံနက္ခင္းတြင္ အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ၾကၿပီးေနာက္ ညေနမိုးခ်ဳပ္လွ်င္ ပြဲၾကည့္သူၾကည့္၊ ဘုရားဖူးသူဖူး၊ လွည့္လည္ၾကည့္ရႈသူ ၾကည့္ရႈႏွင့္ ေနၾကေလသည္။

အညာဘုရားပြဲကား ဘုရားပြဲႏွင့္ ေစ်းကိုတြဲ၍ ထားေသာေၾကာင့္ တစ္လကိုးသီတင္း စည္ကားေလ့ရွိေလသည္။ ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားပြဲမွာ တစ္လေက်ာ္ ႏွစ္လနီးပါး စည္ကား၏။ ေက်ာင္းေတာ္ရာ၊ ျမသလြန္၊ ကုသိႏၷာရုံ ဘုရားပြဲတို႔ကား ၁၀ ရက္ထက္ မနည္း စည္ကားေလသည္။

စလင္း ကုသိႏၷာရုံ ဘုရားပြဲကား ကဆုန္လဆန္း ၈ ရက္ ၉ ရက္မွ စ၍ လျပည့္ေက်ာ္ ၉ ရက္ ၁၀ ရက္တိုင္ေအာင္ စည္ကားေလသည္။ ဘုရားပြဲကို စသည့္ေန႔ကတည္းက စလင္းျမဴနီစပယ္ေစ်း တစ္ေစ်းလံုး ဘုရားပြဲသို႔ ေရာက္သြားေလသည္။ ေစ်းဆိုင္တစ္ဆိုင္မွ် ေစ်းအတြင္း၌ မရွိေတာ့ေလၿပီ။ ေစ်းတံခါးကိုပိတ္၍ ထားရ၏။ ကုန္ကုန္ေျပာရလွ်င္ ေစ်းအတြင္း၌ ေခြးမ်ား၊ က်ီးမ်ားပင္ မရွိ။ သူတို႔လည္း ဘုရားပြဲသို႔ ေရာက္ကုန္ၾကၿပီဟု ထင္ရ၏။

ေစ်း၀ယ္လိုသူမ်ား နံနက္တိုင္း ညေနတိုင္း ဘုရားပြဲသို႔သာ သြား၍ ၀ယ္ၾကရေလသည္။ ျမဴနီစပယ္ေစ်းတြင္သာ ဆိုင္မ်ား မရွိသည္ မဟုတ္။  ေစ်းအနီး ကုလားအထည္ဆိုင္၊ တရုတ္ကုန္စံုဆိုင္တို႔လည္း ဘုရားပြဲသို႔ ေရာက္ကုန္ၾကေလၿပီ။ ဤဆိုင္မ်ားသာ မကေသး။ ကာဖီဆိုင္၊ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္၊ ထမင္းဆိုင္၊ ေခါက္ဆြဲဆိုင္၊ အသုပ္ဆိုင္မွစ၍ ၿမိဳ႕တြင္းရွိသမွ်ေသာ ဆုိင္တို႔မွာ ဘုရားပြဲသို႔ ေရာက္ကုန္ၾကၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တစ္ၿမိဳ႕လံုး တိတ္လ်က္သာ ေနေလေတာ့သည္။ ဘုရားပြဲမွာသာ ဆူညံ၍ ေနေတာ့၏။

အေ၀းအနီးရြာမ်ားမွ လာၾကေသာသူတို႔လည္း မနည္းၿပီ။ မိုင္ေပါင္း သံုးေလဆယ္မွပင္ လာေရာက္ၾကေလသည္။ မုန္းကမ္းတစ္ေလွ်ာက္၊ ခ်င္းေတာင္တစ္၀ိုက္မွလည္း လာၾကကုန္၏။ မိုးတြင္းတြင္ စားေသာက္ သံုးေဆာင္ရန္ ပစၥည္း အလံုအေလာက္ကို ဤဘုရားပြဲတြင္ လာေရာက္ ၀ယ္ေလ့ရွိၾကေလသည္။ မိမိတို႔၌ ေရာင္းရန္ရွိေသာ ပစၥည္းမ်ားကိုလည္း ဤဘုရားပြဲမွာပင္ လာ၍ ေရာင္းၾကေလသည္။ ဤဘုရားပြဲတြင္ လုိေလေသး မရွိရ၊  အားလံုး ရႏိုင္ေလသည္။ အထည္အလိပ္၊ ငါးပိငါးေျခာက္၊ ၾကက္သြန္၊ ငရုတ္သီး၊ ေဆး၊ ဖက္၊ ရစ္၊ ထြန္တံုး၊ ျခင္းေတာင္း၊ ဓားေသြးေက်ာက္၊ ေက်ာက္ပ်ဥ္မွစ၍ မ်ားလွစြာ၏။ ေရတြက္၍ ျပေနရလွ်င္ ဆံုးခန္းတိုင္ ေရာက္ႏိုင္ဖြယ္ မရွိ။ ကုသိႏၷာရုံ ဘုရားေဘးရွိ ကြင္းျပင္ႀကီးမွ အထူး စည္ကားလ်က္ ေနေတာ့၏။

ထိုကြင္းျပင္ႀကီးအတြင္း ကိုယ့္အစုႏွင့္ကိုယ္၊ လွည္း၀ိုင္းႀကီးမ်ားကိုခ်ကာ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ ေနၾကသည္မွာလည္း ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွ ေပေတာ့သည္။ စားအိုးစားခြက္မ်ားႏွင့္ လာၾကေသာ လူတို႔ေပတည္း။ ေအာက္အရပ္တြင္မူကား ေမာ္ေတာ္ဘတ္စ္၊ ေမာ္ေတာ္ကားတို႔ က်က္စားရာ ေနရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လွည္း၀ိုင္းႀကီးမ်ားကို ဘုရားပြဲ၌ မျမင္ရေတာ့ၿပီ။ လွည္း၀ိုင္းႀကီးမ်ားအစား ေမာ္ေတာ္ကား၊ ေမာ္ေတာ္ဘတ္စ္ ၀ိုင္းႀကီးမ်ားကိုသာလွ်င္ ျမင္ရေတာ့၏။ အခုသြား၊ အခုေရာက္၊ အခုျပန္၊ အညာဘုရားပြဲမ်ားမွာေလာက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းမည္ မထင္။ ကိုယ့္အဆက္ ကိုယ့္မက္လံုးကေလးမ်ားႏွင့္ သြားသူတို႔အဖို႔ကား မေျပာႏိုင္ေပ။

ေတာသူေတာင္သားတို႔ကား ဤကုသိႏၷာရုံဘုရားပြဲ အခ်ိန္တြင္ ေငြေခ်းယူျခင္း၊ အေၾကြးဆပ္ျခင္း၊ လယ္အခ်ခံ စာခ်ဳပ္ျခင္း၊ ေပါင္ႏွံျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကေလသည္။ ၿမိဳ႕တြင္ တစ္စံုတစ္ရာ ေဆာင္ရြက္ ျပဳလုပ္ရန္ရွိလွ်င္ ဘုရားပြဲတိုင္ေအာင္ ေစာင့္ဆိုင္းေနေလ ့ရွိၾကေလသည္။ ဘုရားပြဲ အခ်ိန္က်မွသာလွ်င္ ဘုရားပြဲသို႔လာရင္း တပါတည္း ေဆာင္ရြက္ဖြယ္ရွိသည္တို႔ကို ေဆာင္ရြက္သြားၾကေလသည္။

ဘုရားပြဲအခ်ိန္တြင္ ဘုရားပြဲမွာသာလွ်င္ လူစည္ကားသည္ မဟုတ္။ အစိုးရရုံးမ်ားတြင္လည္း လူစည္ကားသည္ပင္။ ေရစၥႀတီစာေရးကား မအားရေတာ့ၿပီ။ ခါတိုင္း တစ္ေန႔လွ်င္ ေရစၥႀကီစာခ်ဳပ္ သံုးေလးေစာင္အျပင္ မလုပ္ရ။ ဘုရားပြဲအခ်ိန္တြင္ကား တစ္ေန႔လွ်င္ စာခ်ဳပ္ေပါင္း ၁၅ ေစာင္ထက္ မနည္း ျပဳလုပ္ေပးရေလသည္။ ဘုရားပြဲလာရင္းမွ စာခ်ဳပ္၀င္၍ ခ်ဳပ္သြားၾကျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

ေမာင္လူေအးသည္ ဘုရားပြဲအတြင္း တစ္ညသ၌ ညစာ စားေသာက္ၿပီးလွ်င္ ၿပီးျခင္း အ၀တ္အစား ညစ္ညမ္းမ်ားကို ၀တ္စားကာ တစ္ေယာက္တည္း ဘုရားပြဲသို႔ ထြက္သြားေသာ ဟူ၏။ ညအခါ၌ ဘုရားပြဲတြင္ ေတာသူေတာင္သားတို႔သာ မ်ားေသာေၾကာင့္ ေမာင္လူေအးအား မည္သူမွ် မမွတ္မိေခ်။ မိမိတို႔ကဲ့သို႔ ေတာသားဟူ၍ပင္သေဘာထားၾကေလသည္။ ေ

တာသားႏွင့္ေမာင္လူေအး၊ ေမာင္လူေအးႏွင့္ေတာသား တစ္စားတည္း ျဖစ္ေနေလၿပီ။ ေမာင္လူေအး ၀မ္းေျမာက္မိေတာ့၏။ လြတ္လပ္ျခင္းကို ရေလၿပီ။ ေတာသားမ်ားႏွင့္ တိုးေ၀ွ႔ခြင့္ကို ရေလၿပီ။ ေတာသားတို႔၏ နဂိုသေဘာထား၊ အျပဳအမူမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ရေတာ့မည္။

လက္ဦးဆံုး ၾကက္တူေရြး ဆပ္ကပ္သို႔ ေရာက္၍ သြား၏။ ဆပ္ကပ္ေရွ႕တြင္ ေတာသားမ်ား ၀ိုင္းအံုေနၾကေသာေၾကာင့္ တိုး၍ မေပါက္။ ပိုက္ဆံေပးႏိုင္သူတို႔ကား တပဲစီေပး၍ ၀င္သြားကုန္ၾကၿပီ။ ပိုက္ဆံမေပးႏိုင္ေသာသူတို႔မွာမူ ဆပ္ကပ္ရုံေရွ႕တြင္ ဆြဲထားေသာ အရုပ္ကားမ်ားကို ၾကည့္ကာသာလွ်င္ မွတ္ခ်က္ခ်ေနၾကကုန္၏။

မူးေစ့ႏွင့္ မတ္ေစ့ကို ခြဲျခားၿပီး ၾကက္တူေရြးက ျပႏိုင္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ႏိုင္ပါ့မလားဟု အက်ၤီမရွိ ဆံပင္တိုတိုႏွင့္လူက ေမး၏။

ဟာ သင္ထားရင္ တတ္မွာေပါ့ကြ စကားေတာင္ တတ္ေသးတာပဲ။ ၾကက္တူေရြးဆုိတဲ့ အေကာင္မ်ိဳးဟာ အင္မတန္း လိမၼာတာကလားကြာ ဟု မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါေခါင္းမွာ ေပါင္းထားသူက ေျဖေလသည္။

ငါ ၀င္ၾကည့္စမ္းခ်င္ပါဘိေတာ့ကြာ။ ပိုက္ဆံမရွိလို႔ ပထမလူကေျပာ။

မထူးပါဘူးကြာဟု ဒုတိယလူကဆုိ။

ဤသို႔ ေတာသားႏွစ္ေယာက္ စကားဆိုေနၾကခိုက္ အနားတြင္ ၀ါးခနဲ ကေလးငိုသံ ၾကားရ၏။ အေမလုပ္သူက မနက္ျဖန္မွၾကည့္ ငါ့သား၊ မမိုက္နဲ႔။ မနက္ျဖန္မွၾကည့္ဟု ကေလးကို ႏွစ္သိမ့္ေစေလသည္။

ၾကက္တူေရြးဆပ္ကပ္ေရွ႕တြင္ ေတာသားမ်ားႏွင့္ တိုးလားေ၀ွ႔လား လုပ္ေနၿပီးေနာက္ လွည္း၀ိုင္းမ်ား ခ်ထားရာဘက္သို႔ ထြက္လာခဲ့ျပန္၏။

ထိုလွည္း၀ိုင္းမ်ားခ်ထားရာတြင္ကား လွည္းေပါင္း ငါးရာေျခာက္ရာထက္ မနည္းၿပီ။ အလြန္စည္ကားလွေပ၏။ ထိုတ၀ိုက္တြင္ကား လေရာင္အျပင္ အျခားမီးဟူ၍ မရွိ။ လွည္း၀ိုင္းတ၀ိုက္တြင္ ဟိုျဖတ္လိုက္ သည္ျဖစ္လိုက္ႏွင့္ ေတာသားေတာသူတို႔၏ ေျပာၾကားေသာ စကားတို႔ကို နားေထာင္၏။

အခ်ိဳ႕မွာ ထမင္းစားရင္း ေန႔ခင္းက အေရာင္းအ၀ယ္မ်ား အေၾကာင္းကို ေျပာၾကားေနကုန္၏။ ထိုဘက္အနားတြင္ကား ညကပြဲတြင္ လူျပက္မ်ား၏ ျပက္လံုးတို႔ကို ေဖာက္သည္ခ်ေနေသာေၾကာင့္ တ၀ါး၀ါးႏွင့္ ရယ္ေနၾကေလသည္။ ေအာင္မယ္ ဟိုေမွာင္ရိပ္ သစ္ပင္ေအာက္က လွည္းသမား တေယာထိုးေနလိုက္တာ တယ္နားေထာင္လို႔ ေကာင္းပါကလား။ တစ္ေယာက္တည္း အလြမ္းသယ္ေန ထင္ပါရဲ႕။ သူ႔လက္သံ သာသေလာက္ သူ႔ရုပ္ရည္က ညစ္စုတ္လွပါတကား။

ဟိုဘက္နားက အမယ္ႀကီးမွာကား ဖက္ျဖဴေဆးလိပ္ႀကီးကို ဖြာရင္း စည္းစိမ္ယူေန၏။ ဘယ္သူႏွင့္မွ် စကားမေျပာ။ တစ္ဘက္ေသာေနရာတြင္ကား မိန္းမႀကီးတစ္ေယာက္သည္ ဆယ္ႏွစ္အရြယ္သမီးကေလးအား အရုပ္၀ယ္ေပးမည္ဆိုကာ ညာ၍ အနင္းခိုင္းေနေပသည္။ ေအာင္မယ္ ေဟာဟိုဘက္က အဘိုးအိုႏွင့္ ေျမးကေလးတို႔မွာ ဘာလုပ္ေနၾကပါလိမ့္။ ေျမးကေလးက ထမင္းခူးေကၽြးေန၏။ အဘိုးအိုကား အသက္ ၇၀ ေက်ာ္၊ ေျမးကေလးမွာ ၁၁ ႏွစ္ခန္႔။ သူတို႔ေျမးအဘိုးအျပင္ မည္သူမွ် အနားတြင္ မရွိ။ ေျမးအဘုိးႏွစ္ေယာက္ စကား တတြတ္တြတ္ႏွင့္ ေနၾကေလေတာ့သည္။

ဤအဘိုးႀကီးအား မိမိအား ကူညီေထာက္ပ့ံမည့္ သားသမီး ႀကီးႀကီးမားမား ရွိဟန္မတူ။ သည္ေျမးကေလးႏွင့္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္လာပံုရ၏။ အဘိုးႀကီးကား အရြယ္လြန္ၿပီ။ ေျမးမိန္းကေလးကား အရြယ္မေရာက္ေသး။ မိဘႏွင့္ အတူတကြ ေနထိုင္ရေသာ မိန္းကေလးတို႔ကား ေပ်ာ္တုန္း ပါးတုန္း ကစားတုန္း။ ဤမိန္းကေလးကား အဘိုးအိုႀကီးကို လုပ္ေကၽြးေနရရွာေလသည္။ ဤေျမးအဘိုးတို႔ကား ေနာင္မည္သို႔ စခန္းသြားၾကေပဦးမည္နည္း။

ဤလွည္း၀ိုင္းႀကီးမွ ထြက္လာၿပီးလွ်င္ ရုံပြဲသို႔ ေရာက္ခဲ့ျပန္၏။ ေစာေသးေသာေၾကာင့္ ရုံပြဲေရွ႕တြင္ လူမ်ားစြာ မရွိေသးေပ။ ရုံထဲတြင္ကား ဆိုင္းဆရာမ်ား ဆူညံစြာ ဆိုင္းတီးကာ ပြဲၾကည့္လိုသူတို႔ကို ဖိတ္ေခၚေနေလသည္။ ရုံေရွ႕ရွိ ပြဲေစ်းဆိုင္ သံုးေလးဆိုင္မွ ထြန္းထားေသာ ဓါတ္မီးမ်ားေၾကာင့္ ရုံေရွ႕တ၀ိုက္တြင္ အေတာ္လင္းလ်က္ေန၏။ ေမာင္လူေအးသည္ ပြဲရုံအနီး ပတ္၀န္းက်င္တြင္ မေယာင္မလည္ ေလွ်ာက္၍ သြားေလသည္။ လား လား ရုံေဘးနားတြင္ လူတစ္ေယာက္သည္ ကုန္းကုန္း ကုန္းကုန္းႏွင့္ ဘာလုပ္ေနသည္ မသိ။ မတရားက်င့္မည့္ လူမ်ားေပေလာ။ ခါးပိုက္ႏႈိက္ရန္ ေစာင့္စား၍ေနေသာ လူေပေလာ။ အခင္းသြားရန္ စီမံေနေသာလူေပေလာ။ ထိုေနရာမွာ အေတာ္ေမွာင္ေသာ ေနရာ ျဖစ္ေလသည္။

ေမာင္လူေအးသည္ မေယာင္မလည္ ထိုသူအနားမွ ျဖတ္၍ ေလွ်ာက္သြားရင္း ထိုသူ၏ အကဲကို ခတ္၏။ ေမာင္လူေအး ၾကားရသည္ကား လက္ထဲ သည္ တစ္မတ္ပဲရွိ၊ သည္တစ္မတ္ပဲေပ်ာက္။ တယ္ ခက္တာကို ဟူေသာ စကားေပတည္း။ ဤစကားကိုၾကားရေသာ ေမာင္လူေအးတြင္ စဥ္းစားစရာေတြ မ်ားစြာ ေပၚေပါက္၍ လာေလသည္။ အကယ္ပင္ ပိုက္ဆံတစ္မတ္ေပ်ာက္သြားေသာေၾကာင့္ ရွာေနသူေပေလာ။ ေမာင္လူေအး အနားလာေသာေၾကာင့္ တမင္ဟန္ေဆာင္က ေမာင္လူေအးအား တစ္ပတ္ရိုက္လႊတ္လိုက္ျခင္းေပေလာ။ ဤသို႔ စဥ္းစားရင္းပင္ ထိုေနရာမွ ထြက္ခဲ့သတည္း။

ထို႔ေနာက္ ကုသိႏၷာရုံဘုရားပုရ၀ုဏ္အတြင္းသို႔ ၀င္ခဲ့ေလသည္။ သီခ်င္းဆိုကာ ပိုက္ဆံေတာင္းေနေသာ မ်က္မျမင္တစ္ေယာက္၏ အနီးတြင္ လူအမ်ား ၀ိုင္းလ်က္ ေနသည္ကို ျမင္ရ၏။ ထိုသူမွာ ေခၽြးတလံုးလံုးႏွင့္ ေနေလေတာ့သည္။ သူပင္ သီခ်င္းဆို၊ သူပင္ ပါးစပ္ဆိုင္းတီး၊ သူပင္ စည္းလိုက္၊ သူပင္ လက္ခုပ္တီး တစ္ေယာက္တည္း ရႈပ္ေပြေန၏။ မေမာဘဲေနမည္ေလာ။ ေရႊျပည္ႀကီးသီခ်င္းကို ဖြဲ႔ႏြဲ႔ကာ ခၽြဲခၽြဲပစ္ပစ္ ဆိုေလသည္။ အခ်ိဳ႕က စုတ္သပ္ၾကကုန္၏။ သီေပါမင္းတရားအား တမ္းတေသာေၾကာင့္ေပေလာ။ ထိုသူ၏ အဆိုမွာ ေကာင္းေသာေၾကာင့္ေပေလာဟု မေျပာႏိုင္။ သီခ်င္းကို နားေထာင္ေနၾကေသာ သူတို႔၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဆယ္မိနစ္အတြင္း ေငြတစ္က်ပ္ခန္႔ ထိုသူမွာ ရ၍ သြားေလသည္။ အေတာ္ပင္ ေနရာက်ေသာ အလုပ္ပါတကား။

ထိုေနရာမွ ထြက္လာၿပီးေနာက္ ဗုဒၶ၀င္ကားမ်ားကို ေရးဆြဲထားရာ တန္ေဆာင္းသို႔ သြားျပန္၏။ အစည္ကားဆံုးေသာ တန္ေဆာင္းေပတည္း။ တိုး၍ပင္ မေပါက္။ ထိုဗုဒၶ၀င္ကားမ်ားကား မႏၱေလးပန္းခ်ီေက်ာ္ ဦးခ်စ္ၿငိမ္၏ ပန္းခ်ီကားမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ယေသာ္ဓရာမင္းသမီး၏ အပ်ိဳေတာ္မ်ားမွာ ယခုေခတ္ အပ်ိဳကေလးမ်ားကဲ့သုိ႔ ဆံထံုးႀကီးႀကီး ဆံၿမိတ္ေတြ ခ်လိုက္ေသး။ ၀တ္စားထားသည္မွာလည္း အက်ၤီလက္ရွည္ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ အလြန္ပင္ ေခတ္ဆန္၏။ မ်က္ႏွာေပါက္မ်ားမွာလည္း ေခတ္ဆန္သူ ရုပ္ေခ်ာေခ်ာကေလးမ်ား၏ မ်က္ႏွာေပါက္အတိုင္းပင္။ ထိုအရုပ္ကားမ်ားမွာ ဓါတ္မီး၏ အေရာင္တြင္ အလြန္ပင္ ပနံရလ်က္ ေနၾကေလသည္။ ေခတ္သမား ေမာင္လူေအးသည္ ဦးခ်စ္ၿငိမ္း၏ လက္စြမ္းကို ခ်ီးမြမ္း၍ မဆံုးေတာ့ၿပီ။

ေမာင္လူေအးႏွင့္အတူ တိုးေ၀ွ႔ကာ ၾကည့္ရႈေနၾကေသာ သူတို႔ကား ေမာင္လူေအး၏ မ်က္စိမ်ိဳးႏွင့္ ၾကည့္သည္ မၾကည့္သည္ကို သူတို႔ ေျပာဆိုေနၾကေသာ စကားျဖင့္ အကဲခတ္ႏိုင္ေပသည္။ ေမာင္လူေအးႏွင့္ အနီးဆံုးေသာ လူသိုက္ကား ၆ ေယာက္ခန္႔ ရွိ၏။ အမယ္ႀကီးသံုးေယာက္၊ အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္ႏွစ္ေယာက္၊ အပ်ိဳကေလးတစ္ေယာက္။ အမယ္ႀကီးမ်ားကား စာမတတ္။ အပ်ိဳကေလးက ဖတ္ျပရေလသည္။

အပ်ိဳ။         ။ ဘုရားေလာင္း သိဒၶတၱ ေတာထြက္မည္ အျပဳတြင္ ၾကာျခည္ကို မၿပီး သား ရာဟုလာ၏ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ေနပံု တဲ့။

အမယ္ႀကီး။         ။ အင္း ေတာထြက္မဲ့ ဆဲဆဲေတာင္ သားကေလးမ်က္ႏွာကို ၾကည့္ခ်င္ေသး။ သံေယာဇဥ္ကိုး။

အျခား အမယ္ႀကီး။         ။ သားပစ္၊ မယားပစ္၊ နန္းေတာ္ပစ္ၿပီး ေတာထြက္ႏိုင္တာပဲ ေတာ္လွၿပီ။

အျခားတစ္ေယာက္။         ။ ဒါ ဘာဟုတ္ေသးသလဲ။ အရွင္ မိေတၱယ် ျမတ္စြာဘုရားေလာင္းဟာ သူ႔ေရွ႕မွာ သူ႔သားကို ဘီလူးက ကၽြတ္ကၽြတ္ ၀ါးစားတာေတာင္ အားရလြန္းလို႔တဲ့။

ထုိ႔ေနာက္ ထိုလူစုသည္ အျခားကားမ်ားကို ဆက္လက္၍ ၾကည့္ရင္း မွတ္ခ်က္ ခ်သြားေလသတည္း။

သူတို႔ အေနာက္တြင္ အသက္ ၇၀ ခန္႔ အဘိုးႀကီးႏွင့္ ေျမးကေလး ၁၄ ႏွစ္ခန္႔ တစ္ေယာက္ ထိုအနားသို႔ ေရာက္လာ၏။ သိဒၶတၱမင္းသားက က႑ိကျမင္းကို စီးၿပီး ေတာထြက္သြားသည္ကို ၾကည့္ရင္း အဘိုးႀကီးက သည္ ပန္းခ်ီဆရာ ျမင္းအဆြဲ တယ္ေကာင္းတာကိုး။ သူ႔ျမင္းဟာ ေၾကာ့ေနတာဘဲ။ ျမင္း၀ါသနာပါသူႏွင့္ တူပါရဲ႕။

ထို႔ေနာက္ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ လုလင္ပ်ိဳ ၂ ေယာက္တို႔၏ စကားသံကို နားေထာင္ပါဦး။

တစ္ေယာက္။           ။ ေဟ့ ဟိုသိဒၶတၱမင္းသား ၀တ္ထားတဲ့ ပုဆိုးအဆင္ကေလးဟာ မေကာင္းလားေဟ့။

အျခားတစ္ေယာက္။         ။ ငါ မႀကိဳက္ေပါင္ကြာ။ ဟိုဘက္နားက ကားမွာ ဇီ၀က ၀တ္ထားတဲ့ ပုဆိုး အဆင္ကေလးက သာလို႔ ေကာင္းတယ္။

အျခားသူတို႔လည္း မိမိႀကိဳက္ရာ ႀကိဳက္ရာစကားမ်ားကို ေျပာၾကား သြားကုန္၏။ ထိုသူတို႔၏ ၀ါသနာ မည္သို႔ မည္ပံု ရွိသည္ကို သိရွိရေလသည္။

အေတာ္ၾကာမွ ေမာင္လူေအး ထိုတန္ေဆာင္းမွ ထြက္လာခဲ့ေလသတည္း။

သိပၸံေမာင္၀

No comments:

Post a Comment