တို ့လယ္ေတာမွာ ပြင့္ၾကတယ္


မဟုတ္ပါ။ မႏ ၱေလး-မတၱရာ ရထားလမ္းေဘးတစ္ေနရာကေက်းလက္ မူလတန္းေက်ာင္း ကေလးတစ္ေက်ာင္းမွာပဲ ျဖစ္သည္။
ရထား လမ္းေဘး တစ္ ေလွ်ာက္ ရြာမ်ားတြင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရေသာ ကြၽန္မတို႔ ဆရာမမ်ား အားလံုး မႏ ၱေလးသူရဲေစ်းဘူတာမွ နံနက္ေစာေစာ ထြက္သည့္ မတၱရာရထားႏွင့္လိုက္သြား ၾကရကာ သက္ဆိုင္ရာဘူတာမွာ ဆင္းၾကရသည္။
ရထားလမ္းစဥ္တစ္ ေလွ်ာက္ အိုး ဘို၊ ကပိုင္၊ ေတာင္ၿပံဳး၊လြန္ေတာင္း စသည့္ဘူတာမ်ားကိုေက်ာ္ၿပီးမွ လမ္းဘူတာျဖစ္သည့္ ကံဘဲ့ဘူတာမွာ ကြၽန္မဆင္းရပါသည္။ ကံဘဲ့မွထြက္လွ်င္
ဝါးရင္းတုတ္ဘူတာကိုေရာက္ၿပီးမွမတၱရာ ၿမိဳ႔မွာလမ္းဆံုးသည္။ကြၽန္မ ကေတာ့ ကံဘဲ့ဘူတာမွာ
ဆင္းၿပီး ဘူတာ ကြင္း၏အေနာက္ဖက္ လယ္ ကမ္းသင္းရုိးမ်ား၊ လယ္ၾကားေခ်ာင္းၾကားကေလးမ်ားႏွင့္ လယ္ၿကိုလယ္ၾကား ရြံ႔မ်ားဗြက္မ်ားကိုနင္း၍ နာရီဝက္နီးပါး ဇြဲေကာင္းေကာင္းေလွ်ာက္ၿပီးမွ
ကြၽန္မစာသင္ရမည့္ မူလတန္း ေက်ာင္းရွိရာ ရြာကေလးကိုေရာက္ပါသည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ့္ေလး ငါးႏွစ္ေက်ာင္းဆရာမျဖစ္စ ကြၽန္မမွာ သည္လိုသြားရတာကိုပဲ
ေပ်ာ္သလိုလိုခံစားခဲ့ရသည္။ သည္ရြာကေလးက အနီးဝန္းက်င္ရွိ ရြာမ်ားႏွင့္စာလွ်င္ စည္စည္ ပင္ပင္ မရွိေသးသည့္ ရြာကေလး တစ္ရြာသာ ျဖစ္သည္။
အိမ္ေျခတစ္ရာပင္ ျပည့္ေအာင္မရွိေသာ သည္ရြာ ကေလးမွာ ဘုန္ႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းႏွင့္
မူလတန္းေက်ာင္း ကေလးရွိေန ျခင္းက ေတာ့ အျခားေက်းရြာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားႏွင့္ မထူးလွပါ။
ရြာ ၾကက္သေရေဆာင္ ပ ညာရိပ္သာမ်ားျဖစ္သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေတာင္သူအလုပ္ကို
တစ္ရြာလံုး လိုလို အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ျပဳၾကသည္။ တခ်ိဳ႔ကလည္း ေမြးျမဳေရးအလုပ္
ျဖစ္သည့္ ဘဲ ေတြ ေမြးၾကသည္။ ဘဲအုပ္ႀကီးေတြက ရြာရိုးေခ်ာင္းစပ္တစ္ေလွ်ာက္ ေဖြးေဖြးလပ္လပ္
ရွိလွသည္။
ရြာေက်ာင္းကေလးကိုေရာက္စက ကြၽန္မမွာ အေတာ္ကေလးစိတ္ပ်က္အားငယ္
သြားမိခဲ့ပါေသးသည္။ ရြာက ကိုးကြယ္သည့္ ရြာဦး ဆရာေတာ္ေက်ာင္းႏွင့္ တစ္ဆက္
တည္းတြဲဖြင့္ထားသည့္ စာသင္ေက်ာင္းကေလးမွာ ေလးပင္သံုးခန္း ဝါးကပ္မိုးထရံကာ ေျမစိုက္
ေက်ာင္းကေလးပဲ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းကေလးမွာ ခပ္ကုပ္ကုပ္ တင္းကုပ္ႀကီး ႏွင့္တူၿပီး အခန္းရယ္လို႔
ဖြဲ႔စည္းထားျခင္း မရွိ။ ေက်ာင္းပရိေဘာဂဆို၍ စာအုပ္မ်ား ထည့္သည့္ ဗီရိုႏွစ္လံုးႏွင့္
စားပြဲတန္းလ်ားတစ္စံုသာလွ်င္ ရွိသည္။ သည္စားပြဲက ဧည့္သည္ဧည့္ခံရာ၊ အစည္းအေဝးက်င္းပရာ၊
အမွတ္ျခစ္စရာ၊ တစ္ခါတစ္ေလ ထမင္စား စရာ ဘံုစားပြဲ ျဖစ္သည္။ စာသင္ခံုကေလးေတြ ကေတာ့
ေလာက္ေလာက္ ငင ရွိပါ သည္။ တခ်ဳိ႔ကေလးမ်ားကေတာ့ စာေရးခံုပုကေလးမ်ားႏွင့္ အိမ္က
ယူလာၾက သည့္ ဆာလာအိတ္ခြံမ်ားကို ခင္းကာထိုင္ၾကသည္။ ကြၽန္မ စိတ္ပ်က္အားငယ္သြား
မိသည္ မွာ စာသင္ေက်ာင္း ကေလး၏ မျပည့္စံုျခင္း၊ ခ်ဴ႔ိငင့္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္မဟုတ္ပ ဲစာသင္
ေက်ာင္းကေလးထဲရွိ ကြၽန္မစာသင္ေပးရမည့္ ကေလးမ်ားကို ျမင္လိုက္ရလို႔ျဖစ္သည္။
ကြၽန္မတာဝန္ယူသင္ၾကားရမည့္ ေက်ာင္းသား ဦးေရက ကြၽန္မအတြက္ လွ်ာထားေပး သည့္
စာသင္ခန္းက်ဥ္းက်ဥ္း ကေလးထဲမွာပင္ မျပည့္ခ်င္ျပည့္ခ်င္။
ၿမိဳ႔ေက်ာင္းေတြမွာလို အျဖဴအစိမ္း တူညီဝတ္စံုကို တစ္ေျပးညီ အားလံုး ဝတ္မ
ထားျခင္းကိုလည္း ကြၽန္မနားလည္ႏုိင္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ရွိေနၾကသည့္ကေလးမ်ားက စာ
သင္လာၾကသည့္ ေက်ာင္းသား ကေလးမ်ားႏွင့္ မတူၾကဘဲ ၊ ႏြားေက်ာင္းရင္း ၊ ဘဲ ေက်ာင္းရင္း
လမ္းႀကံဳလို႔ ခဏလာရပ္ၾကသည့္ ကေလးမ်ားႏွင္ ့တူေန ၾကသည္။ ေက်ာင္းကေလးဝန္က်င္ကို
ကြၽန္မ ေလွ်က္ၾကည့္ေတာ့လည္း ေက်ာင္းစည္းရိုးရယ္ လို႔ သတ္သတ္ မွတ္မွတ္မရွိ ။ စိမ္းစိမ္း
လန္းလန္း ဖားဖားအုပ္အုပ္ သစ္ပင္ႀကီးမ်ား မရွိ။ ေက်ာင္းေရွ႔ရွိ ထေနာင္းပင္အိုႀကီးကေတာ့
ေက်ာင္းကေလး၏ တစ္ပင္တည္းေသာအ ရိပ္ရပင္ႀကီးျဖစ္ရံုမက ေက်ာင္းကေလးကုပ္ကုပ္
လယ္ကြင္းစိမ္းစိမ္းႏွင့္ လိုက္ဖက္သား ပဲဟု ေအာက္ေမ့မိသည္။
ကြၽန္မ စာသင္ၾကားေရး တာဝန္ စတင္ယူရသည္ ့အတန္းမွာ ပထမတန္း ျဖစ္သည္။
သူငယ္တန္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီးသား ေက်ာင္းႏွင့္မစိမ္းေတာ့သည့္ သည္လို အ တန္းမ်ဴိးကို
စကိုင္ရတာ ကြၽန္မကံေကာင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္တကယ္တန္း လက္ေတြ႔ စာသင္ရ
သည့္အခါမွာေတာ့ ေက်ာင္းသား ေလးဆယ္ေလာက္ ရွိရမည့္အတန္း မွာ ကေလး
ႏွစ္ဆယ္ေလာက္သာရွိသည္မို႔ ကြၽန္မစိတ္ထဲဟာတာတာ ျဖစ္ရသည္။ ေက်ာင္း
လာတက္သည္ ဆိုေသာ ကေလးေတြ ကလည္း တစ္ေန႔ ႏွင့္ တစ္ေန႔ တူၾကသည္ မ ဟုတ္။
သည္ကေန႔ ေက်ာင္းလာတက္ေသာေက်ာင္းသားမွာ မေန႔ကေက်ာင္း တက္ခဲ့ ေသာ ေက်ာင္းသား
မဟုတ္တာကို ကြၽန္မ သတိထားမိပါ၏။ ကြၽန္မအဖို႔ သင္ခန္းစာ မ်ား သင္ၾကားရသည့္အခါ
ေရွ႔လည္းတိုးမရ ေနာက္လည္းဆုတ္မရ ဆိုသလို အေတာ္ ကေလး အခက္ေတြ႔ခဲ့ရပါသည္။
အတန္းအရသာ ပထမတန္းေက်ာင္းသား ဆိုေသာ္လည္း ကေလးေတြက ဆယ္ႏွစ္
ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္အရြယ္ျကီးေတြ။ ခိုင္းေလာက္ ေစေလာက္အရြယ္ေတြဆိုေတာ့ မိဘေတြ က လယ္ထဲ
ကိုင္းထဲကူေဖာ္ေလာင္ဖက္ ရေအာင္ ခိုင္းေနၾကတာပဲ ဆရာမရဲ႔လို႔ မိဘ တစ္ဦးကေျပာေတာ့မွ
ကြၽန္မသေဘာေပါက္ရသည္။ ဘာေတြလုပ္ျကရလို႔လဲ ဆိုေတာ့ႏြားေက်ာင္း၊ ဘဲေက်ာင္း၊
အမိက္ေကာက္၊ ဘဲဥေကာက္၊ ေနာက္ေခ်းေကာက္၊ လယ္ ထဲ့ထမင္းပို႔၊ ကေလးထိန္း စသည္ျဖင့္
အလုပ္ေတြကလည္း စံုလွသတဲ့။ ေက်ာင္းေတာ့ ဦးစားေပးလႊတ္ရမွာေပါ့လို႔ ကြၽန္မကဆိုေတာ့
လႊတ္တာဘဲ ဆရာမရဲ႔၊ လယ္ထဲ ကိုင္း ထဲျပန္ေတာ့ လာၾကလိမ့္မေပါ့လို႔ ေျပာသူက
ေျပာေသးသည္။ ကြၽန္မမွာ ရယ္ရခက္ ငို ရခက္။
စာသင္ခန္းထဲကို အေၾကာင္း အမ်ဴိးမ်ဴိး ေၾကာင့္ ေရာက္မလာႏုိင္ၾကေသာ က ေလးေတြကို
စာသင္ခန္းထဲ့ကို အေရာက္လာေအာင္ မျဖစ္မေန နားရြက္ ဆဲြေခၚ ခ်င္ စိတ္ေတြသာ ကြၽန္မရင္ထဲမွာ
ျပည့္တင္းေနခဲ့သည္။ ေနာက္ေတာ့ရြာ ကေလးထဲကိုအ ခ်ိန္ယူျပီး အက်ဳိးအေၾကာင္းသိရေအာင္
တကူးတက ကြၽန္မသြားလည္ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ကြၽန္မတပည့္ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ားကို လက္ဆြဲျပီး
ကြၽန္မ တကူးတက အလည္ သြားရသည့္ ေနရာက တကယ္ေတာ့ သူတို႔ကေလးေတြရဲ႔
အိမ္ေတြဆီကို မဟုတ္ပါ။ ကေလးမ်ားရွိေလာက္ရာ မိဘမ်ား လုပ္ခင္းကိုင္ခင္း ဆင္းျကရာ
လယ္ကြင္းေတြၾကား ကို ျဖစ္သည္။ ထမီတိုတို ေရစိုစို ႏွင့္ ေကာက္စိုက္ေနၾကေသာ ကြၽန္မတ
ပည့္ကေလး မ်ား၏ မေအေတြ၊ ေျခသလံုးမာမာ ၾကမ္းၾကမ္ႀကီး ေတြမွာ ရြံ႔ေတြ ဗရဗ်စ္ ထေအာင္
ထြန္ေရး ငင္ေနၾကသည့္ ဖေအေတြကေတာ့ လယ္ထဲ့အထိ မရူးမေကာင္း လိုက္လာ ေသာ
ၿမိဳ႔သူေက်ာင္းဆရာမေလးကို နားမလည္ႏိုင္ၾကသလို တအံ့တၾသရွိၾကပံုလည္း ရသည္၊။
လယ္ကမ္းသင္းရိုးေပၚ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ထိုင္ခ်ကာ စကားလာေျပာ ေန သည့္ ေက်ာင္းဆရာမ
ေလးကို အားနာၾကပံုေတာ့ လည္းရ၏။ ကြၽန္မကေတာ့ ကြၽန္မ တာဝန္ျဖစ္သည့္ ကြၽန္မတပည့္
ေက်ာင္းသားေတြေက်ာင္းမတက္ၾကသည့္အေၾကာင္း ကိုပဲ မ်က္ႏွာပူပူထားကာ ေျပာျဖစ္
ခဲ့သည္။
“ဆရာမေရ က်ဳပ္တို႔မွာ ကိုယ္ခြဲကမရွိေတာ့ ငေအာင့္ကိုဘဲ ခိုင္းေနရတာ
ေက်ာင္းကို လႊတ္ခ်င္ပါတယ္ မျဖစ္လြန္းလို႔သာပါ”
မျဖစ္လြန္းလို႔သာပါဆိုေတာ့ ကြၽန္မပင္ ဘာေျပာရမွန္းမသိ။ အေလွ်ာ့ေပး လိုက္လွ်င္
ပိုဆိုးေတာ့မည္။
“ဟုတ္ျပီးေလ ကေလးကို တစ္ေနကုန္ အလုပ္ခုိင္းေနရတယ္လို႔ ေျပာ တာ လားရွင့္”
“အဲသလိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ဆရာမရယ္ မနက္ပိုင္း ကေလးတင္ပါ။ ေက်ာင္း
ႏွင့္တိုက္ေနေတာ့ “
“ကိုင္း အဲသလိုဆို အလုပ္ခိုင္းျပီးတဲ့ အခ်ိန္သာ ေက်ာင္းကို လႊတ္ေပး၊
ရတယ္မဟုတ္လား”
သည္လို အလုပ္ႏွင့္ အခ်ိန္ကို ၫွိယူတာမ်ဴိးရွိသလို၊ ကေလးထိန္းေနရလို႔ ေက်ာင္းမ
တက္ ႏိုင္တာပါ ဆိုသည့္ ေက်ာင္းသားကိုလည္း ကေလးထိန္းရင္း ေက်ာင္းတက္ရင္ လည္းရတာပဲ
ကေလးပါေခၚခဲ့လုပ္ရေတာ့သည္။ စာသင္ခန္းမွာ ေက်ာင္းသားမရွိတာ ကိုရွိေအာင္ လူျဖည့္တာ
မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ကေလးမ်ား၏ ပညာေရးအတြက္ ရည္မွန္း ခ်က္ျမင့္ျမင့္ မားမား မရွိသည့္တိုင္
ေက်ာင္းေနရခိုက္ စာေရးစာဖတ္ အတြက္အခ်က္ လည္လည္ဝယ္ဝယ္ရွိပါမွ ေနာင္ႀကီးျပင္း
လာသည့္အခါ အဆင္တေျပျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ ကြၽန္မ ႀကံဳသေလာက္ ေတြ႔ သေလာက္
ရွင္းျပသည္။ တခ်ဳိ႔ေက်ာင္းသား ေတြကေတာ့လည္း ေက်ာင္းပ်င္းၾကသလို၊ တခ်ဳိ႔ကလည္း
စာေမး လို႔မွမရရင္ အခက္ဆိုသည့္ စိတ္အခံျဖင့္ ေက်ာင္းေၾကာက္ၾကတာလည္း ေတြ႔ရသည္။
ေနာက္ေတာ့ အခ်ိန္ကေလးရသမွ် ဆင္းခဲ့သည့္ ကြၽန္မ၏စည္းရံုးေရးမွာ တစ္စ တစ္စ
အက်ဳိးရွိလာခဲ့ ပါသည္။
မနက္တိုင္လွ်င္ ကြၽန္မ စာသင္ခန္ကေလးထဲ ေက်ာင္းသားေတြ ပံုမွန္
သံုးဆယ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ ရွိလာခဲ့ျပီ ။ သည္ကေလးေတြကို ေလွ်ာ့မသြား ေအာင္၊ ေက်ာင္းေပ်ာ္
ေအာင္ထပ္စည္းရံုးႏိုင္ဖို႔ ကြၽန္မႀကိဳးစားရဦးမည္။ အပင္ေျခက တစ္ပြင့္စီ ေကာက္လာခဲ့သည့္
ခေရပြင့္ကေလးေတြကို တစ္ကံုးတည္းျဖစ္ေအာင္ သီဖို႔ က ကြၽန္မ တာဝန္မဟုတ္လား။ ကေလး
ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ စာကို ေၾကာက္ေန ၾကတာလား ၊ အပ်င္းေတြပဲ ဖက္ေနတာလား။
သည္ကေလးေတြ စာမေၾကာက္ေအာင္ စာသင္ခန္းမွာေပ်ာ္ေအာင္က်ႊန္မ
ဘယ္လိုလုပ္ရပါ ့။မူလတန္းျပဆရာမလက္သစ္ကေလး ကြၽန္မအဖို ့အေတြ႔အႀကံဳကလည္း
ေကာင္းေကာင္း မရွိေသး။ကြၽန္မဘာလုပ္ႏိုင္သလဲ စဥ္းစားၾကည့္ေသာအခါ က်ႊန္မငယ္စဥ္
မူလတန္းေက်ာင္းသူ ကေလးဘဝကိုဖ်တ္ခနဲ သတိရလိုက္မိပါသည္။
ကြၽန္မငယ္စဥ္ ျမင္းၿခံမွာ ေက်ာင္းေနခဲ့စဥ္က ကန္ ့ကူလက္လွည့္ ဆရာေတြထဲက
တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဆရာဦးမာစိန္၏သူငယ္တန္းအခန္းကေလးထဲ ကြၽန္မစိတ္ျဖင့္ျပန္ေရာက္သြားပါသည္။ဆရာက ေက်ာင္းေၾကာက္ေသာေက်ာင္းပ်င္းေသာကေလး ေတြကိုပံုျပင္ေတြ
ေျပာလိုက္ကဗ်ာ ေတြသင္ေပးလိုက္လုပ္ရင္း သင္ၾကားခဲ့သူျဖစ္သည္။ သူ ့ခႏၾၶြာကိုယ္ႀကီးကို
ယိမ္းကာယိမ္းကာ ကိုယ္ေနဟန္ထားျဖင့္ သင္ျပရင္း ကြၽန္မတို ့ကိုကဗ်ာေတြရြတ္ဆိုေစခဲ့သည္။
ဆရာကေရွ ့ကတိုင္ရင္း ကိုယ္ကိုယိမ္းကာႏြဲ ့ကာ၊ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ား ေကြးကာေကာက္ကာ
ကေလးကဗ်ာမ်ားကို သရုပ္ေဖာ္သင္ၾကားေပးခဲ့သည္။သည္တုန္းက ဆရာဦးမာစိန္၏
ကဗ်ာကေလးေတြကို ကြၽန္မအခုဆရာမျဖစ္သည္အထိ စြဲလမ္းေနဆဲျဖစ္သလို ကြၽန္မကိုယ္တိုင္
က ခဲ့သည့္ကဗ်ာသရုပ္ေဖာ္ကကြက္ကေလးမ်ားကိုလည္း အမွတ္တရ ရွိေနဆဲျဖစ္ပါသည္။
“ၾကာျဖဴ ၾကာနီ ၾကာညိဳေႏွာလို ့
တို ့လယ္ေတာမွာ ပြင္ၾကတယ္။
ေကာက္စိုက္အျပန္ ေရကန္ႀကီး
ၾကာတစ္စည္းေလာက္ ခ်ဳိးခဲ့ကြယ္
ၾကာပြင့္ ၾကာငံု ထံုထံုေမႊးကို
မေလး ဘယ္သို ့ သံုးပါ ့မယ္။
ၾကာရိုး ၾကာႏြယ္ ဘယ္ညာဆစ္လို ့
ေရႊၾကာဆစ္ႀကိဳး ဆြဲပါ့မယ္။
ဆြဲပါ့မယ္ ဆြဲပါ့မယ္။”
ကြၽန္မတို ့ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားကို ၾကာပြင့္ၾကာခိုင္ေလးမ်ားသဖြယ္ ဖူးၾက
ငံုၾကပံုသရုပ္ေဖာ္ရင္း တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ တိုးကာတိုက္ကာ ကဗ်ာဆိုခဲ့ရတာ
ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွသည္။ၾကာရိုးေတြကိုဆစ္ၾကသည္။ ၾကာဆစ္ႀကိဳးကို လည္မွာ ဆြဲၾကသည္။
တကယ့္ၾကာပန္းခိုင္ေတြေတာ့ကြၽန္မတို ့လက္ထဲတြင္မရွိ။ကဗ်ာရြတ္ဆိုရင္း ကၾကရတာ၊ သရုပ္ေဖၚ
ၾကရတာကိုပ ဲကြၽန္မတို ့စိတ္ထဲ ၾကည္ႏူးမိၾကသည္။
“ဆြမ္းအုပ္နီနီ အေမရြက္လို ့
နက္ျဖန္မနက္ ေက်ာင္းထြက္မယ္။
ေမာင္လည္းလိုက္မယ္ ခ်န္မထားနဲ ့
အေမသြားေတာ့ ပ်င္းလွတယ္။
ေက်ာင္းႀကီးေပၚ မွာ ေမာင္ငယ္ေဆာ့ေတာ့
ဘုန္းႀကီးေအာ္လို ့ ရိုက္လိမ့္မယ္။
ေမာင္မေဆာ့ေပါင္ စိပ္ပုတီးနဲ ့
ဘုန္းေတာ္ႀကီးလို ေနပါ့မယ္။
လိုက္မယ္ လိုက္မယ္။”
ကြၽန္မတို ့ေခါင္းေပၚ လက္ကေလးမ်ားျဖင့္ ပင့္ကာဆြမ္းအုပ္ရြက္ၾကသည္။
ေက်ာင္းႀကီးေပၚ မွာ ေမာင္ငယ္ေဆာ့ေတာ့” မွာ ကြၽန္မတို ့ေျခေထာက္ေတြ တဝုန္းဝုန္း ခုန္ၾက
သည္။မ်က္စိကိုမွိတ္ကာ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားျဖင့္ စိပ္ပုတီးစိပ္ၾကသည္။ လိုက္မယ္ လိုက္မယ္”
မွာ ေနရာမေရြးေျပးလိုက္ၾကသည္။ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါဘိ။
“ဆြမ္းအုပ္ဆိုတာ မင္းတို ့သိၾကတယ္ေနာ္ မင္းတို ့အိမ္မွာ ဆြမ္းအုပ္ရွိၾကလားေဟ့”
“ရွိပါတယ္ ဆရာႀကီး”
အမ်ားေအာ္သလို ရွိပါတယ္ေအာ္ရေသာ္လည္း ကြၽန္မတို ့ျမင္းၿခံအိမ္မွာ ဆြမ္းအုပ္မ
ရွိပါ။သို ့ေသာ္ ရြာက ကြၽန္မအဖိုးအဖြားမ်ားလက္ထက္ကတည္းက သံုးစြဲခဲ့ၾကေသာ ဆြမ္းအုပ္ႀကီးကို
ကြၽန္မျမင္ဖူးသည္။ ထမင္းဦးေပါင္းကို ခူးခပ္၊ ဆြမ္းဟင္းေတြစီကာစဥ္ကာထည့္ၿပီး ရြာကဘုန္းႀကီး
ေက်ာင္းေလးေက်ာင္းအႏွံ ့အေမႀကီးဆြမ္းပို ့ရာ ကြၽန္မလိုက္ခဲ့ဖူးသည္။ေက်းလက္ႏွင့္ ႏွီးႏြယ္ေနေသာ
ကြၽန္မအဖို ့ ကဗ်ာထဲက ျမန္မာမူေတြႏွင့္ မစိမ္းလွဘဲ ခံစားစရာျဖစ္ခဲ့ရသည္။
“ဝါဆို ဝါေခါင္ ေရေတြႀကီးလို ့
သေျပသီးမွည့္ ေကာက္စို ့ကြယ္။
ခရာ ဆူးခ်ဳံ ဟိုအထဲက
ေမွ်ာ့နက္မည္းႀကီး တြယ္တတ္တယ္။
ေမွ်ာ့နက္ဆိုတာ ခ်ဳိနဲ ့လားကြဲ ့
ေျမြနဂါးေတာင္ ေၾကာက္ဘူးကြယ္။
တို ့လည္းေၾကာက္ေပါင္ အတူသြားစို ့
အုန္းလက္ႏြားေလး ထားခဲ့မယ္။
သြားကြယ္ သြားကြယ္။”
ျမစ္ေရေတြႀကီးခ်ိန္ သေျပသီးညိဳညိဳအလံုးႀကီးေတြ ေမ်ာပါလာတတ္ပံုကို ကြၽန္မတို့
ျမင္ေယာင္လာမိသည္။ခေရပင္မ်ားၾကားမွ ေမွ်ာ့နက္ႀကီးေတြကေကာ။တကယ္တမ္း
ေမွ်ာ့ႀကီးေတြကေၾကာက္စရာေကာင္းေပမယ့္ ေျမြနဂါးေတာင္မေၾကာက္ဘူးဆိုကာ ေခါင္းေပၚမွာ
လက္ဝါးျဖင့္အေမာက္ပါးျပင္းေထာင္ကာ ေပါက္ျပလိုက္ၾကပါေသးသည္။ အုန္းလက္ႏြားကေလး
ကိုလည္း ကြၽန္မစီးဖူးသည္။
ဆရာ ဦးမာစိန္ သင္ေပးသည့္ ကဗ်ာေတြက မနည္းပါ။ေရႊဥၾသ၊ ေတာက္တဲ့၊ ပိုးစုန္းၾကဴး၊
သဘက္ေဆး၊ ထုပ္ဆီးတမ္း စသျဖင့္ ေတာ္ေတာ္မ်ား ပါသည္။ သည္ကဗ်ာကေလးေတြက
စာသင္ေက်ာင္းခန္းထဲမွာပင္ ၿပီးၿပီးေပ်ာက္ေပ်က္မဟုတ္ဘဲ ကြၽန္မတို ့အိမ္အထိပါလာတတ္သည္။
ညတိုင္ ကေၾကးခုန္ေၾကး ကစားၾကသည့္အခါတိုင္း အားရပါးရ ေအာ္ဟစ္ခဲ့ၾကသည္။
ေနာက္တေန ့ေက်ာင္းမွာ ဆရာက ဘာကဗ်ာေတြသင္ေပးမွာပါလိမ့္ဆိုသည့္ စိတ္ေဇာျဖင့္
မနက္မိုးမလင္း ခင္ကတည္းကေက်ာင္းကိုေရာက္ခ်င္လွၿပီ။
ကြၽန္မ၏ မူလတန္းေက်ာင္းသူဘဝက ျဖတ္သန္းၾကည္နူးေက်ာင္းေပ်ာ္ခဲ့ရသည့္
ကဗ်ာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ “ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္” ေရးစပ္သီကံုးေသာ ကဗ်ာကေလး
ေတြျဖစ္ေၾကာင္း ေနာင္အတန္းကေလးရလာေတာ့မွ ကြၽန္မသိလာရသည္။ကြၽန္မတို့
ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ မူလတန္း၊အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းမွသည္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး
ေရာက္သည္အထိ ပညာေရးခရီးတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဆရာႀကီး၏ကဗ်ာမ်ား၊ စကားေျပမ်ား
ေသာက္စို ့ရင္း ရင့္က်က္ခဲ့ရသည္။
ဆရာႀကီး၏ေက်းဇူးဂုဏ္ရည္ကိုေတြးေတာရင္း ကြၽန္မမွာေလးစားၾကည္ညိဳစိတ္မ်ား
အခါခါျဖစ္ရသည္။ျမန္မာစိတ္ကို ဖူးပြင့္ေစခဲ့ေသာ သည္ေက်းဇူးဂုဏ္ရည္ျဖင့္ကြၽန္မလူလား
ေျမာက္ခဲ့ရသလို ကြၽန္မဆရာမျဖစ္လာသည့္အခါမွာလည္း ကြၽန္မတပည့္မ်ားကို ျမန္မာစိတ္ျဖင့္သာ
လူလားေျမာက္ေစခ်င္သည္။
သည္စိတ္ကူးရၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ လယ္ခင္း ကိုင္းခင္း၊ဘဲေက်ာင္းကြင္းေတြထဲအထိ
ကေလးေတြကို ေကာက္သင္းေကာက္သလို ကြၽန္မေစာင့္ေကာက္ၿပီး စာသင္ခန္းကေလးရွိရာ
မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ေခၚရသည္။ကြၽန္မ၏စာသင္ခန္းကေလးသည္ ေျမစိုက္ေက်ာင္း
ကေလးထဲမွာမဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းႏွင့္ ခဲတစ္ပစ္စာေလာက္ေဝးသည့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရိပ္
မန္က်ည္းပင္ခပ္အုပ္အုပ္ႀကီးေအာက္ကို ေရႊ ့ယူခဲ့ပါသည္။
မန္က်ည္းပင္စည္ကို ေက်ာက္သင္ပုန္းေထာင္ကာ ကေလးမ်ားအား ပံုျပင္ႏွင့္
ကဗ်ာမ်ားသင္ေပးခဲ့သည္။မန္က်ည္းပင္ေအာက္မွာ သင္ရျခင္းမွာ လြတ္လပ္ပြင့္လင္း ေသာစိတ္ျဖင့္
သင္ယူႏိုင္ၾကရန္ႏွင့္ တစ္ေျပးတည္းျဖစ္ေနေသာ အျခားအတန္းမ်ားအား အေႏွာက္အယွက္မ
ျဖစ္ေစရန္အတြက္ျဖစ္သည္။
ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚမွာ ေရာင္စံုေျမျဖဴေတာင့္မ်ားကာ ၾကာပန္းမ်ား၊ ဆြမ္းအုပ္
နီနီကေလး ႏွင့္ ငွက္ကေလးေတြ ကြၽန္မေရးဆြဲပါသည္။ကေလးေတြကေတာ့ သင္ပုန္း
ေပၚထင္လာေသာ အရုပ္ကေလးမ်ားကို စိတ္ဝင္တစားၾကည့္ေနၾကသည္။ေက်ာက္သင္ပုန္း
ေရွ႔ မွာရပ္ရင္း ကြၽန္မကိုယ္တိုင္သရုပ္ေဆာင္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ကေလးမ်ားကို ကဗ်ာ
ေတြရြတ္ျပခဲ့သည္။သည္အခ်ိန္မွာ ကြၽန္မကိုယ္တိုင္ ဆရာမ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ သူတို ့ႏွင့္တစ္သား
တည္းျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚမွာ ကြၽန္မေရးဆြဲထားသည့္ ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္၏
ေစသနာ ၾကာျဖဴပန္းကေလးေတြကို ကြၽန္မ၏ႏွလံုးသားမွတဆင့္ကေလးမ်ား၏ရင္ထဲအေရာက္အလင္းအိမ္
ကြၽန္မထည့္ေပးေနရသလိုခံစားမိသည္။ ေနာက္ရက္ ေနာက္ရက္ေတြမွာ ကြၽန္မစာသင္ခန္း
မန္က်ည္းပင္ေအာက္မွာ ပထမတန္းေက်ာင္းသားစာရင္းအျပည့္ ေရာက္လာတတ္ၾကတာ
ကြၽန္မသတိျပဳမိခဲ့သည္။ကြၽန္မဘူတာရံုကဆင္းလာၿပီး ေက်ာင္းသို ့ေလွ်ာက္လာေသာအခါ
ေက်ာင္းကျပန္လာသည့္အခါ စပါးပင္ပ်ဳိမ်ားၾကားမွာ၊ ဘဲေက်ာင္းကြင္း ေခ်ာင္းရိုးေတြထဲမွာ
ကဗ်ာရြတ္သံကေလးေတြကို ကြၽန္မၾကားလာရၿပီ။
ေက်းလက္ကေလးသူငယ္မ်ားအတြက္ ဆရာႀကီး၏ကဗ်ာေလးေတြကလက္ေတြ႔
ဆန္ေနသျဖင့္ ထိေရာက္လွသည္။ သည္ရြာကေလးမွာ ၾကာပန္းေရာင္စံုပြင္ေနသည့္ ၾကာအင္း
ႀကီးရွိသည္။ ဆြမ္းအုပ္ကိုေခါင္းေပၚရြက္၍ ဥပုသ္လျပည့္ လကြယ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ဆြမ္းပို႔
ေနၾကသည့္ မိႀကီး ဖႀကီးမ်ားရွိသည္။အင္းစပ္မွာသေျပပင္ႀကီးရွိသည္။မနက္ခင္းစိုးစီစိုးစီ
ညံေနတတ္ၾကေသာ ငွက္ျမည္သံ၊ စာေခ်ာက္ရုပ္ႀကီးေတြ၊ ဆူးခ်ဳံပုတ္မ်ားၾကားမွ
တတ္တတ္တူခါးခါး အသံေတြကုိ ေက်းလက္ကကေလးေတြမစိမ္းသည့္အတြက္ ကြၽန္မအထူး
ရွင္းျပမေနရပါ။
ျမန္မာ့ဓေလ့ အေငြ ့အသက္ေတြ ယွက္သန္းေနေသာ ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္၏ ကေလး
ကဗ်ာ ကေလးမ်ားအား ျမန္မာ့မ်ဳိးဆက္သစ္လူမမယ္မ်ားကို လက္ဆင္႔ကမ္းရင္း ထာဝရ
ရွင္သန္ေနဦးမွာပါလားလို ့ ကြၽန္မယံုၾကည္ေနမိပါသည္။သည္ရထားလမ္းေဘးက ရြာကေလးမွာ
မတၱရာ ရထားကိုစုန္စုန္ဆန္ဆန္စီးရင္းသံုးႏွစ္ေက်ာ္ ေလးႏွစ္ဝတၱရားမပ်က္၊ ကြၽန္မတာဝန္ထမ္း
ေဆာင္ခဲ့သမွ် တစ္ေလွ်ာက္လံုးလိုလိုမွာလည္း သူငယ္တန္းကိုပါ အျခားအတန္းတစ္တန္းျဖင့္
တြဲကိုင္ကာ သင္ၾကားေပးခဲ့ရသည္။ သူငယ္တန္းကေလးမ်ား ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ဖို ့ကဗ်ာကေလး
မ်ားျဖင့္ စည္းရံုးရင္းကဗ်ာခ်စ္စိတ္၊ကဗ်ာျမတ္ႏိုးစိတ္ရွိေအာင္ ကြၽန္မအတတ္ႏိုင္ဆံုးႀကိဳးစား
ခဲ့ပါသည္။သည္ေလးႏွစ္တာကာလအတြင္း ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္ သီကံုးခဲ့ေသာကေလး
ကဗ်ာမ်ားသာမက ကြၽန္မလက္လွမ္းမီရာ ကေလးပံုျပင္၊ ကေလးကဗ်ာမ်ားကို ရွာေဖြသင္ၾကားေပး
ျဖစ္ခဲ့သည္။သည့္အတြက္ အမိအဖေတြကလည္း ဝမ္းသာၾကည္ႏူး ၾကသည္။
သည္ရြာကေလးကေန ၿမိဳ ့ေက်ာင္းကို ကြၽန္မေျပာင္းေရႊ ့ခဲ့ရေသာ္လည္း ကြၽန္မ
အိမ္မက္ေတြထဲမွာ လယ္ကြင္းၾကားက ကဗ်ာရြတ္သံေတြစီစီေဝေနဆဲ။ၿမိဳ ့ေက်ာင္းသို ့ေရာက္သည့္
အခါမွာေတာ့ သင္ရိုးကိုဦးစားေပးေနရသျဖင့္သည္ကဗ်ာကေလးေတြ ဆက္မသင္ျဖစ္ေတာ့သလို
ရြာကေလးကိုပင္လွ်င္ တစ္ေခါက္တစ္က်င္း ျပန္မေရာက္ျဖစ္ေတာ့။တကူးတကသြားဖို ့ပင္ ကြၽန္မမွာ
အခ်ိန္မရေတာ့။စိတ္ကေတာ့ အျမဲလိုလိုေရာက္ေနခဲ့သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ေႏြရာသီကေတာ့ ရြာေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ က်မ္းမာေရးမေကာင္းဟုၾကားသျဖင့္ ရြာကေလးကို ကြၽန္မေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ေအးေအးျမျမ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္လယ္ကြင္းမ်ားၾကားမွ ကြင္းေလကိုကြၽန္မအၾကာႀကီးရပ္ကာရွဴရိက္ေနခဲ့မိသည္။ ကြၽန္မ၏ ေက်ာင္းဆရာမဘဝ အစရက္ေတြ
ကိုပါသတိရေနမိသည္။ကြၽန္မရပ္ေနဆဲမွာပင္ ေကာက္ပင္ ေတြၾကားကကဗ်ာရြတ္သံေတြ ကြၽန္မနားထဲေရာက္လာ သည္။
ကြၽန္မတပည့္ေတြေတာ့မဟုတ္ႏိုင္ပါ။ သူတို ့ကိုယ္တိုင္က ငယ္ငယ္ကလို ပုဆိုးစလြယ္သိုင္း၊
စပ္ထဘီတိုတိုကေလးေတြႏွင့့္္ မဟုတ္ႏိုင္ၾက ေတာ့။အရြယ္ေတြေရာက္ၾကေရာေပါ့။လယ္ခင္း ကိုင္းခင္း ဘဲေက်ာင္းကြင္းေတြထဲမွာ သည္ကဗ်ာကေလး ေတြရွိေနတုန္းပါလား။နားေထာင္စမ္းပါဦး။
“ၾကာျဖဴ ၾကာနီ ၾကာညိဳ ေႏွာလို ့
တို ့လယ္ေတာမွာ ပြင့္ၾကတယ္”
“ဆြမ္းအုပ္နီနီ အေမရြက္လို ့
နက္ဖန္မနက္ ေက်ာင္းထြက္မယ္”
ကြၽန္မရြာကအျပန္မွာေတာ့တပည့္ေဟာင္းေတြက တစ္အုပ္တစ္မႀကီး ဘူတာရံုကို လိုက္ပို ့ၾကသည္။
တခ်ဳ႔ိလည္း လြန္ေတာင္းအလယ္တန္းေက်ာင္းကို ဆက္တက္ၾက သလို တခ်ဳိ ့လည္းေက်ာင္း
ကထြက္ၿပီး လယ္ထြန္ေယာက်္ားေတြ လယ္သူမႀကီး ေတြျဖစ္ေနၾကၿပီ။ကြၽန္မေတာ့ မန္က်ည္းရိပ္ေအာက္ စာသင္ခန္းထဲက ကဗ်ာကေလးေတြကို ေအာက္ေမ့သတိရရွိလွပါသည္။
“ဆရာမသင္ေပးတဲ့ ကဗ်ာကေလးေတြ ရၾကေသးရဲ ့လား”
“ရတာေပါ့ ဆရာမရယ္ ညဆိုရင္ အိမ္ကအငယ္ေတြကို
ကြၽန္မတို ့ကသင္ေပး ေနၾကတာေလ သူတို ့လည္း ဆရာမကဗ်ာကေလးေတြ ရၾကတယ္ရယ္”
လယ္ကြင္းေတြကို ျဖတ္တိုက္လာေသာ ရွင္းရွင္းသန္ ့သန္႔ေလေတြကို တစ္ဝႀကီး ရွဴသြင္းလိုက္ရင္းက ကြၽန္မရင္မွာပီတိေတြစိမ့္ကနဲျဖစ္သြားသည္။ ကြၽန္မ၏သင္ဆရာျမင္ဆရာ မ်ားႏွင့္တကြ
ဆရာႀကီးမင္းသုဝဏ္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကို ကြၽန္မႏိုင္သ၍ ဆပ္ခြင့္ရပါေစဟု ဆုေတာင္းလိုက္မိပါသည္။
ခင္ခင္ထူး
(ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္ ၁ဝ၂ ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ ေဖၚျပပါသည္)
(ေရႊလိုဝင္းသည့္ မင္းသုဝဏ္ စာအုပ္မွမွျပန္လည္စာရိုက္တင္ဆက္သည္။)
No comments:
Post a Comment